Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Superb Combi Style 1.5 TSI ACT – Léta na jeho pozici nic nemění
147 komentářů
Ozzman
Tedy, né že bych to Superbu nepřál, ale v textu je docela vytýkán výkon a projev motoru, což je věc, která patří k tomu nejdůležitějšímu na autě a ve výsledku jen půl hvězdy dolů ? To se mi zdá celkem nefér, když se tu strhávají hvězdy za mnohdy maličkosti....
Motor jsem zkoušel v Karoqu a musím souhlasit s textem, že se opravdu nezdá tak výkonný, jak uvádí údaje a charakteristikou jede spíše jako nafťák. Na obranu tohoto TSI, mnou zkoušený motor byl syrový, kolik měl testovaný Superb najeto ? Třeba se rozjezdí, jako jiné turbomotory ...
Motor jsem zkoušel v Karoqu a musím souhlasit s textem, že se opravdu nezdá tak výkonný, jak uvádí údaje a charakteristikou jede spíše jako nafťák. Na obranu tohoto TSI, mnou zkoušený motor byl syrový, kolik měl testovaný Superb najeto ? Třeba se rozjezdí, jako jiné turbomotory ...
Z hodnotenia si musis odpocitat "skoda-bonus" jednu hviezdu, potom mas realny vysledok! 😄
Superb je v ramci triedy velmi dobre auto, o tom niet pochyb. Ale zeby bol az taky dokonaly? Auto skoro za milion a ma len xenony (budicek Skoda, je rok 2019!). Motor vahavy a sklbajuci. Display multimedialneho systemu stale utopeny pod vyduchmi klimy. No a toto je material palubnej dosky u auta za skoro milion (rovnaky som videl na svokrinom rapide v zaklade)😒br /> [odkaz]
Superb je v ramci triedy velmi dobre auto, o tom niet pochyb. Ale zeby bol az taky dokonaly? Auto skoro za milion a ma len xenony (budicek Skoda, je rok 2019!). Motor vahavy a sklbajuci. Display multimedialneho systemu stale utopeny pod vyduchmi klimy. No a toto je material palubnej dosky u auta za skoro milion (rovnaky som videl na svokrinom rapide v zaklade)😒br /> [odkaz]
Když já pořád tak nějak doufám, že je to hodnocení z přesvědčení autora a né nějaká konspirace >😁
K materiálům, neříkám, že konkurence je někde o dost dál, ale když pak někdo tvrdí, že ten Superb je někde jinde a hází ho do prémie, po té, co jsem zkoušel LaK a třeba výplně dveří byly na úrovni Oktávky Ambition, tak jsem se nad tím pousmál. Je to prostě typický mainstream se vším všudy, jedna značka má tohle, druhá zas tamto... bohužel všichni výrobci šetří, u mého auta měla předchozí generace měkčené plasty i u nohou, další už to taky nemá... stejné Sup/Passat a jiní... 😄 Ale Andy ti to vysvětlí, jak interiéry Škodovek jsou lepší, než MB...
>😒]
Superb je velmi povedené auto, ale asi bych radši 2.0TDI 😉 Tam klidně 4,5* uvěřím.
K materiálům, neříkám, že konkurence je někde o dost dál, ale když pak někdo tvrdí, že ten Superb je někde jinde a hází ho do prémie, po té, co jsem zkoušel LaK a třeba výplně dveří byly na úrovni Oktávky Ambition, tak jsem se nad tím pousmál. Je to prostě typický mainstream se vším všudy, jedna značka má tohle, druhá zas tamto... bohužel všichni výrobci šetří, u mého auta měla předchozí generace měkčené plasty i u nohou, další už to taky nemá... stejné Sup/Passat a jiní... 😄 Ale Andy ti to vysvětlí, jak interiéry Škodovek jsou lepší, než MB...
>😒]
Superb je velmi povedené auto, ale asi bych radši 2.0TDI 😉 Tam klidně 4,5* uvěřím.
Poslední větu tesat do kamene! :yes😒br />
BTW, ten Sup na obrázku má prasklá přední pera? 8-s
BTW, ten Sup na obrázku má prasklá přední pera? 8-s
Xenony versus LED.
Po zkušenosti z Astry a srovnání LED matrix a jejích minulých natáčecích bi-xenonů mohu říct, že nevidím důvod, proč by bi-xenony (zde navíc doplněné nějakým systémem vykrývání protijedoucích vozidel) měly být špatné.
Svítí to dobře, technologie je funkční a vyzkoušená. Maximálně vyměníte výbojku za dva tisíce. Proti LED světlometům, kde jsou opravy otázkou a levnější verze dělají na vozovce "fleky" vzhledem k malému počtu segmentů... Navíc ten otravný nafialovělý nádech....
To, že má superb i dnes "jen" bi-xenony je dáno tím, že auta se modernizují v cca 3-4 letých vlnách, resp sedmiletých cyklech.
Po zkušenosti z Astry a srovnání LED matrix a jejích minulých natáčecích bi-xenonů mohu říct, že nevidím důvod, proč by bi-xenony (zde navíc doplněné nějakým systémem vykrývání protijedoucích vozidel) měly být špatné.
Svítí to dobře, technologie je funkční a vyzkoušená. Maximálně vyměníte výbojku za dva tisíce. Proti LED světlometům, kde jsou opravy otázkou a levnější verze dělají na vozovce "fleky" vzhledem k malému počtu segmentů... Navíc ten otravný nafialovělý nádech....
To, že má superb i dnes "jen" bi-xenony je dáno tím, že auta se modernizují v cca 3-4 letých vlnách, resp sedmiletých cyklech.
Co se TSi motoru týče, nevím jak ta 1.5, já mám v Superbu ještě tu 1.4, tak mi přijde, že se s tím dá jezdit docela slušně. Dynamika s ohledem na 150 koní je OK. Takže to vypadá, že EU přitvrdila a ten nový TSI je stejně unylý, jako 140kW TDI 😒
Co se týče vypínání 2 válců, tak ze začátku opravdu nebyl znatelný rozdíl mezi tím, jestli jedu na 2 nebo 4 válce. Ale dnes, po roce a půl, je ten projev na dva válce příšerný (jak kdyby pod kapotou střílel kulomet).
Superb jako takový není špatné auto. Je prostorný, dobře zpracovaný. Ale jako minimum bych viděl spíše 1.8 TSI, místo xenonů LED, trochu lepší plasty ve spodní části palubovky, výkonnější brzdy, zrcadlení mobilu a parkovací kamera již v základu, ...
Co se týče vypínání 2 válců, tak ze začátku opravdu nebyl znatelný rozdíl mezi tím, jestli jedu na 2 nebo 4 válce. Ale dnes, po roce a půl, je ten projev na dva válce příšerný (jak kdyby pod kapotou střílel kulomet).
Superb jako takový není špatné auto. Je prostorný, dobře zpracovaný. Ale jako minimum bych viděl spíše 1.8 TSI, místo xenonů LED, trochu lepší plasty ve spodní části palubovky, výkonnější brzdy, zrcadlení mobilu a parkovací kamera již v základu, ...
Bohužel jsem 1.4TSI zkoušel jen v Oktávce na CNG, což je výkonnostně dost odlišný level, takže nemohu soudit, ale já si u 1.5TSI nestěžoval na to, že by bylo auto nějaké líné, nebo nedostatečné, jen ten motor nemá takovou chuť do otáček a 150k bych mu netipl, tak třeba 120-130 max. Srovnávám třeba s podobně výkonnými Ecoboosty. Neříkám, že je špatný, nebo pomalý 😄
Na 1.8TSI už budeš muset někam do bazaru 😐 To odválo WLTP .... S autem jako takovým problém nemám, Supeb je plnohodnotná konkurence špičky střední třídy v EU mainstreamu 😉
Na 1.8TSI už budeš muset někam do bazaru 😐 To odválo WLTP .... S autem jako takovým problém nemám, Supeb je plnohodnotná konkurence špičky střední třídy v EU mainstreamu 😉
1.8 tsi uz nebude, mal by ho nahradit 2.0 tsi 190 hp a to si myslim, ze je viac ako dostojny nastupca hlavne tam uz nebude nezmyselne obmedzenie krutaku pri automate na 250 Nm kvoli "suchej DSG" ale uz to bude mat plnotucnych 320Nm a mokre spojky ak sa nemylim. Manual 1.8 tsi mal v Supe tiez 320 Nm.
Motoricky to bude jednoduché, Sup po facelifte dostane presne tie isté motorizácie, ako dnes predstavený f/l Passat, teda 1,5TSI 110 kW, 2,0TSI 140 a 200 kW, nafty 1,6TDI a 2,0TDI od 88 do 140 kW, otázne je BiTDI, čítal som tak aj tak, osobne myslím, že to zostane len pre Passat.
To vím, že 1.8 TSI už nebude. Já to psal, že by to mělo být takové benzínové minimum.
Ta 2.0 TSi 140kW je OK. Jeho velká výhoda je v kombinovaném vstřiku (přímý i nepřímý). Právě ta 1.4 s pouze nepřímým vstřikem dost trpní na karbonizaci při častých studených jízdách kolem komínu.
Ta 2.0 TSi 140kW je OK. Jeho velká výhoda je v kombinovaném vstřiku (přímý i nepřímý). Právě ta 1.4 s pouze nepřímým vstřikem dost trpní na karbonizaci při častých studených jízdách kolem komínu.
Počkej s tím 140 kW TDI jsem jel v Kodiaqu a jede to náhodou velice slušně. Chlapi nechci se vás dotknout, ale víte, že když chcete dynamiku, tak je potřeba podřadit a dupnout na plyn a to tak, že ideálně na podlahu. 😉
Ono i to dupnutí plynu na podlahu si nejdříve elektronika vyhodnotí, jestli ti to opravdu povolí a pak milostivě možná podřadí. Prostě prioritní je minimalizace emisí CO2 a pak až potřeba řidiče zrychlit.
Jezdil jsem prvníma Kodiaqama s 2.0TDI s DSG a těch 140kW jsem tam obtížně hledal. Možná, že to už dnes vylepšili.
Jezdil jsem prvníma Kodiaqama s 2.0TDI s DSG a těch 140kW jsem tam obtížně hledal. Možná, že to už dnes vylepšili.
Já jezdil jedním z prvních a fakt mi to nepřipadá nijak extra líný. Musíš brát v potaz, že je to ukrutně těžká kraksna, takže poměr výkonu na tunu není žádná sláva. Je to jako když jedeš s Titanikem, ale když prokopneš pedál plynu skrz podlahu a nekompromisně ho tam držíš, tak to má na dálnici 2 kila za chvilku. Ještě lepší je to s 2,0 TSI. To jede vůbec jako kule. Ovšem dostat se na dálku pod 10 litrů je celkem neřešitelný problém. >😁
Já když si Kodiaqa půjčoval, tak byla u dealera buď 1.4TSi (to mě překvapilo, že to jelo o trochu lépe jak moje Honda CRV 2.0i) a nebo ten silný nafťák. A právě ta nafta mi oproti tomu TSi nepřišla nijak výrazně dynamičtější. Ale máš pravdu, ta váha a aerodynamika to dost zabíjí.
2.0 TSi jsem nejel, ale je to žrout. Na Spritmonitoru je průměr kolem 10l.
2.0 TSi jsem nejel, ale je to žrout. Na Spritmonitoru je průměr kolem 10l.
Seabow
Myslim, ze Matrix svetla u Opla sa nevolaju Intellilink ale Intellilux (boze kto vymysla tie nazvy) a ten link je infotainment.
webpaja
Test je souborem vět opsaných z katalogu výrobce. Obhajoba slušných xenonů je zbytečná a trapná. Nikde ani zmínka o vyřešených problémech bouchajícího zadního uložení, tedy předpokládám již OK. +800tkč za rozumně vybavené kombi je fajn, avšak na 1,5t R4 nijak nízká.
Vždy když čtu tyhle nadšenecké testy, tak se bavím představou, jak redaktor vytahuje za daný vůz ceníkové peníze a maže si ho koupit. Byly by pak 4,5*?
Tím nijak nechci shazovat velmi slušný Sup.
Vždy když čtu tyhle nadšenecké testy, tak se bavím představou, jak redaktor vytahuje za daný vůz ceníkové peníze a maže si ho koupit. Byly by pak 4,5*?
Tím nijak nechci shazovat velmi slušný Sup.
Jj, hlavne pri tých svetlách to je dosť okatá obhajoba. Síce v zásade súhlasím, že dobré xenóny sú lepšie ako lacné LEDky, ale pýtam sa, kto má v tejto triede lacné LEDky á la Leon pred faceliftom? Kto má v strednej full LED, sú to viac alebo menej inteligentné svetlá, žiadny lowcost. Takže ak má Sup stále xenóny, je to proste pozadu oproti konkurencii. A napokon to potvrdí aj facelift Superbu, ktorý tie LEDky dostane (to len potom bude obhajoba LED svetiel v tunajšom teste).
No mam porovnanie Octavie 2 s xenonmi a AFS a Octavie 3 po fl s FULL LED a mne sa vidi, ze tie moje xenony svietlili lepsie. Led ma take "ine" svetlo urcite viac do sirky a take plnsie a belsie neviem ako by som to opisal ale co sa tyka xenonov tak som s nimi videl dalej hlavne s dialkovymi. A vela robi aj to natacanie pri xenonoch to je uplne nieco ine ako staticke LED aj ked VW ich ma (natacacie) a su super tak nerozumiem preco to nema aj Octavia to natacanie. Akoze aj tie FULL LED su super a pre cloveka co mal len halogeny je to iny svet ale to je len subjektivne hodnotenie.
Ja osobne z toho tiež nerobím vedu, mal som adaptívne bixenóny a teraz mám statické full LED a s obomi som plne spokojný, hlavne ako píšeš je dramatický rozdiel oproti druhému autu s halogénmi, ktoré fakt nesvietia (je ale možné, že po rokoch sú už "unavené" a keď bude jedného dňa čas, vymením to za Osram Night breaker; ale to možno už bude jar a zase sa na to vykašlem >😁 ).
Ne, tim to vazne neni. Jakekoliv auto s halogenem, nove nebo jete, premie nebo mainstream, vzdy to sviti priserne a za me jedna z prvnich veci, ktera se jednoduse priplatit musi vzdy, jsou prave svetla. Halogenu doprejme zaslouzeny odpocinek, jedine tam totiz dnes patri. 😄
Mezi Led a xenony dramaticky rozdil neni, pripominam ze jsem mel multibeam v MB E zadny den v noci se nekonal, oproti xenonum v Supu 2 FL se o nijak zasadne lepsi svetla nejedna. Pusobi to jinak, svetlo ma jinou barvu atd ale to na praktckou stranku nema vliv. Naopak clovek by obcas rad pustil dalkova a ono ejhle, uz to nejde.
Vykryvani segmentu je kravina. Nejlip znat to bylo kdyz jsi jel za autem a vypnul tuhle funkci. Zhasnul ti prouzek svetla nekde na okrajich kam vubec videt nepotrebujes a to je vse.
Nemam pochyby o tom, ze vyspele bixenony superbu jsou uplne dostatecnou konkurenci led svetel ostatnich vyrobcu.
Vykryvani segmentu je kravina. Nejlip znat to bylo kdyz jsi jel za autem a vypnul tuhle funkci. Zhasnul ti prouzek svetla nekde na okrajich kam vubec videt nepotrebujes a to je vse.
Nemam pochyby o tom, ze vyspele bixenony superbu jsou uplne dostatecnou konkurenci led svetel ostatnich vyrobcu.
Nesouhlasím s tím druhým odstavcem. Svícení do krajnice naopak důležitý je... může tam bejt chodec, může tam bejt srnka, cokoliv.
Obecně ale jo, slušný xenony jsou plně dostatečný, slušný LED se segmentama jsou lepší, ale to zlepšení už je relativně malý (ve srovnání se skokem halogeny-xenony).
PS: Měli jsme LED u Passatu a ty mi přišly horší, než xenony u Superbu, hlavně třeba v dešti. LED u Insignie jsou ale rozhodně lepší.
Obecně ale jo, slušný xenony jsou plně dostatečný, slušný LED se segmentama jsou lepší, ale to zlepšení už je relativně malý (ve srovnání se skokem halogeny-xenony).
PS: Měli jsme LED u Passatu a ty mi přišly horší, než xenony u Superbu, hlavně třeba v dešti. LED u Insignie jsou ale rozhodně lepší.
Ja se ohrazuju hlavne proti tem vyrazum, ze je to jina liga je to uplne jinde atd. Neni, jak rikas, oproti slušným xenonum ten skok velky neni.
No schvalne som si pozrel cennik a katalog, ci dobre citam. A ono je to naozaj tak, ze Octavia ma full-led (a to dokonca uz v zakladnej vybave!), a Superb nie (led su len zadne svetla, plus osvetlenie znacky). Kde je tu logika, to fakt nechapem...
Nečetl jsem test a nevím, jestli už to bylo zmíněno, ale ty xenony v SIII jsou jednak natáčecí a jednak můžou mít vykrývání. Jsou tedy podstatně inteligentnější než nějaké basic LED. Ale ano, trend je jasný a s faceliftem přijde matrix LED.
Hittman
2.0 TDI 110 kW manuál. Sedadla strašné, bez bočního vedení, v zatáčkách je nutné tělo držet zapřeným kolenem o dveře nebo středový tunel, aby jste neletěli bokem. Světlomety bixenon potkávací nesvítí, slabé světlo, svítí moc před auto (servis tvrdí, že je to Ok). Dálkové jsou lepší, ale znám xenony ze starších aut (např. A6), tam svítí lépe. Karoserie vrže na nerovnostech. Okrasné chrom lišty kolem dveří se dají zamáčknout do dveří, hýbají se, neznám techniku jejich přichycení, ale pofidérní. Plechy měkké, opřete se rukou o sloupek C, že se nahnete pro něco do auta, plech se promáčkne. Slabá izolace od kol. Hučí. Nefunkční izolace kolem dveří, hučí už od 110 km / hod. Motor na toto auto slabý. Podvozek měkký při vyšších rychlostech, auto nedává řidiči jistotu, záď uskakuje. Při nízkých (např. příčné prahy) rány. Řazení má solidní odpory přes neutrál. atd.
"motor na toto auto slabý" - tak se příště svez, než koupíš auto za +3/4mil.
Chápu, že spousty věcí si člověk při předváděčce nevšimne, ale výkonu motoru by mohl.
Chápu, že spousty věcí si člověk při předváděčce nevšimne, ale výkonu motoru by mohl.
na 10 km to ho člověk moc nepozná.
Trochu zahřeju motor, a pak na to kdekoliv na rovince šlápnu. Mě to tedy stačí k nějakému názoru jede-nejede, stačí - nestačí.
Mám teď čerstvě na tomto motoru chip, a je to hodně cítit, že se motoru dýchá líp, i převodovka pouští otáčky výš, vůbec toho nelituju - za pár tisícovek. Ujistili mě, že to ve Škodovce nemají šanci poznat. Chipoval jsem těsně před servisní prohlídkou, a zatím nic nepoznali.
Mám teď čerstvě na tomto motoru chip, a je to hodně cítit, že se motoru dýchá líp, i převodovka pouští otáčky výš, vůbec toho nelituju - za pár tisícovek. Ujistili mě, že to ve Škodovce nemají šanci poznat. Chipoval jsem těsně před servisní prohlídkou, a zatím nic nepoznali.
Tady se obavam je to o sestupu. Jestli se nepletu jezdil predtim Hittman premiovy vicevalec (v nafte)? To pak neni zbyti, jakakoli 4 hrnkova nafta tady bude pripadat neadekvatni. Ja treba na 110kw naftu v koncernu nedam dopustit, prijde mi to jako lepsi motorizace vedle 140kw a na svuj psany papirovy vykon se nemusi stydet, takovy rozumny standard (teda, nemusi se stydet, ano, ale jen dokud nepotka 110kw mazdu 6 >😒] ).
Oba jsme měli A6 s 3,0TDI, a oba jsme jej nahradili Škodovkou s TDI 110kw. A samozřejmě je to motoricky nesrovnatelné a nejen výkonem. 😄
Trochu si zvykám na to předjíždění, že už to není taková pohoda, jako dříve..
Jo, to určitě, co se týče dynamiky tak to nejvíc pocítím u předjíždění. Myslel jsem si ale, že budu trpět víc a zvykl jsem si docela rychle. Víc mi chybí jiné vlastnosti V6 než samotný výkon. 😄
Ticho. Nenucenost. Pohoda na palubě. Je to jiný svět...
Ty máš teď DSG nebo fofrklacek?
Ty máš teď DSG nebo fofrklacek?
Tak tak.
Mám DSG, ale do Kodiaqa dávají to nejsilnější(snad tedy nejlepší) a nemůžu proti němu říct křivé slovo. Docela ochotně podřazuje dle šlapání na plyn a funguje jak má.
No, V6 jsem opustil proto, že Q7 nebyla v mých možnostech a netroufl jsem si ani na ojetou. Myslím, že to je provozně dražší, než A6. A chtěl jsem z více důvodů vyšší auto.
Mám DSG, ale do Kodiaqa dávají to nejsilnější(snad tedy nejlepší) a nemůžu proti němu říct křivé slovo. Docela ochotně podřazuje dle šlapání na plyn a funguje jak má.
No, V6 jsem opustil proto, že Q7 nebyla v mých možnostech a netroufl jsem si ani na ojetou. Myslím, že to je provozně dražší, než A6. A chtěl jsem z více důvodů vyšší auto.
Krom Kodiaqa jsi před koupí zkoušel ještě jaká auta, než jsi ho koupil?
Jen staticky. Byl jsem docela zamilovanej do nové CX-5, (krásnej interiér+ motor 2,5i ) v úvahu přicházel i Edge, asi by mým potřebám vyhověl i Allroad. Ale moje automobilová přízeň je hrozně přelétavá, jsem silně promiskuitní, Sportline mi padl do oka a bylo. Vůbec netvrdím, že mám to nejlepší, dost možná jsou oba vyjmenovaní konkurenti lepší, ale na to hážu bobek.
Tak tak.. každý nepotřebuje mít to nejlepší z tabulky, nebo vítěze testů... to je krásné se rozhodnout a koupit si, co se ti líbí nejvíce 😉 P.s. jaký máš chip, kolik tě stál, máš ho i v TP ?
110-136kw, 420 Nm, 8tis. V tp ho nemám, to by bylo po záruce.
To by mě pak zajímalo, co na to STK. Hodně jsem o tom přemýšlel na starším Mondeu, teď se mi do toho zatím nechce, tak pak poreferuj, ale to bude asi za dlouho >😒]
Jo, je jasný, že emise nemůžou být stejný, jako byly. Věřím, že nebudou takový, abych neprolezl, a kdyby jo, tak tam za tři roky nechám na chvíli hodit původní soft.
Na starším autě (myslím, že máš najeto přes 250t.?) bych se na to vykašlal.Subjektivně bych se obával o vstřiky a pod.
Objektivně má kamarád starou plečku Stylo, najeto snad víc než ty, chipnul to tak o třetinu, lítá s tím jak ďas, najel několik desítek tkm, a furt to jezdí. A to je kamarád čuně, který vůbec nemění olej, a na motoru snad zatím nic neopravoval.
Na starším autě (myslím, že máš najeto přes 250t.?) bych se na to vykašlal.Subjektivně bych se obával o vstřiky a pod.
Objektivně má kamarád starou plečku Stylo, najeto snad víc než ty, chipnul to tak o třetinu, lítá s tím jak ďas, najel několik desítek tkm, a furt to jezdí. A to je kamarád čuně, který vůbec nemění olej, a na motoru snad zatím nic neopravoval.
To starší mělo 275, už od listopadu ho nemám 😒 Pak poreferuješ po pár letech, jsem zvědav 😄
Aha, špatně jsem tě pochopil, myslel, jsem, že máš ještě obě. 😄
Nene, už šlo do světa 😄 Nezvládal jsem řídit dvě auta najednou >😁 A drahá polovička s tím jezdit moc nechtěla, protože je to velká kr...a .. jako Mondeo, ne ona >😁 >😁 Takže se pořídilo do města Clio.
Tak tak.. každý nepotřebuje mít to nejlepší z tabulky, nebo vítěze testů... to je krásné se rozhodnout a koupit si, co se ti líbí nejvíce....hlavně když to bude Ford. >😒] 😉
Za 1. Jaké bude vaše další auto ?
Za 2. Proč zrovna Ford ? >😁
A ještě Renault, ten mam taky druhej >😁
Za 2. Proč zrovna Ford ? >😁
A ještě Renault, ten mam taky druhej >😁
Len doplnim ze DSG strasne podtaca motor, vyplne dveri cisty plast(okrem Sportline), mlzenie svetiel, v niektorych pripadoch dokonca do auta zateka.
Souhlas, také mi odhlučnění od kol a podvozku přijde slabé. Za deště je na dálnici od kol docela randál.
Seabow
Cena je dost vysoka samozrejme neriesim novinarsku verziu s 1.5 a manualom za melom je to nezmysel ale aj zakladne cena verzie je dost vysoka za 800 000 CZK je velmi slusne vybavena Insignia combi s 1.6 T 200 koni aj s automatom.
Neni o com. Ak niekto nepotrebuje vacsi kufor a mnozstvo priestoru, Insignia je podla mna lepsia volba...
Orm
V40, nově koupenou 2002, 2.0l benzín 100 kW, srovnatelná váha, reálná dlouhodobá spotřeba 7,2 - 7,4 l při normální jízdě.
Co tedy přínáší downsizing + turbo + vypínání válců?
Lepší jízdní vlastnosti - NE,
nižší spotřebu (emise) - NE (bez dalších katalyzátorů tlumících motor),
vyšší cenu ANO,
větší složitost motoru a cenu oprav ANO.
... a o vypíní válců si myslím opravdu jen to nejhorší - výše někdo píše o roční zkušenosti a vůbec se nedivím. Teplotní + mechanické namáhání je po 3 válcích a Start/Stop další motorové kutvítko.
Co tedy přínáší downsizing + turbo + vypínání válců?
Lepší jízdní vlastnosti - NE,
nižší spotřebu (emise) - NE (bez dalších katalyzátorů tlumících motor),
vyšší cenu ANO,
větší složitost motoru a cenu oprav ANO.
... a o vypíní válců si myslím opravdu jen to nejhorší - výše někdo píše o roční zkušenosti a vůbec se nedivím. Teplotní + mechanické namáhání je po 3 válcích a Start/Stop další motorové kutvítko.
To auto (ta automobilka) za to ale úplně nemůže. Kdyby mělo tvé Volvo splňovat aktuální emisní normy, nedalo by se s ním skoro ani jezdit.
Mělo EURO 4, takže ve srovnání s EURO 6d stejné emise CO a THC a jen o málo (20😖 horší NOx. NMHC, PM a PN přišlo až s EURO 5.
Mazda to take zvládá.
Mazda to take zvládá.
Chybí ti tam nižší spotřeba dle laboratorního cyklu. Toť vše.
Starší 1,4T byl podle všeho fajn, nový kvůli emisím moc nefunguje.
Já jel v 1,6T Citroenu a pocit nějakého emisního přidušení jsem vůbec neměl. Holt se to koncernu moc nepovedlo. Úplně bych to nezevšeobecňoval. Já bych tu 1,6T bral tedy raději než 2,0atmo.
Starší 1,4T byl podle všeho fajn, nový kvůli emisím moc nefunguje.
Já jel v 1,6T Citroenu a pocit nějakého emisního přidušení jsem vůbec neměl. Holt se to koncernu moc nepovedlo. Úplně bych to nezevšeobecňoval. Já bych tu 1,6T bral tedy raději než 2,0atmo.
Ja si myslim, ze uprednostnovat za kazdou cenu atmo benzin je ted dost moda. Jsou to prece motorizace pro petrolheady. Pro drtivou vetsinu populace bude ale ten turbomoturek prijemnejsi. Chapu teda, ze si nekdo poridi corollu 1.6 do osobniho vlastnictvi a chce aby to drzelo 20 let, pokud to neshnije. Ale pro lidi co to toci co tri ctyri roky je naka spolehlivost ukradena.
A ja bych asi radsi jezdil trivalcem ve focusu nez 1.6tkou v toyote.
A ja bych asi radsi jezdil trivalcem ve focusu nez 1.6tkou v toyote.
Není to móda, je to zkušenost a pocit.
Atmo se chová jinak než turbo, turbo je více méně 1 / 0, atmo plynulý zátah a reakce.
Atmo se chová jinak než turbo, turbo je více méně 1 / 0, atmo plynulý zátah a reakce.
Tak dnešný turbobenzín s porovnateľným výkonom by mal v tom aute rovnakú objektívnu dynamiku (subjektívne ešte lepšiu, lebo turbo) a nižšiu spotrebu. Mimochodom o tej porovnateľnej váhe pochybujem, V40 je sesterský model Focusu II kombi, teda nižšia stredná, kdežto Superb je stredná trieda (aj to na hornom okraji).
Charger
Dlouho se okolo toho chodí jako kolem horké kaše, ale ještě to snad nikdo nenapsal natvrdo. 1.4 TSI byl mnohem lepší motor, než nová 1.5, ať už jde o dynamiku, průběh točivého momentu či spotřebu.
S cukáním mají teď problém i mnozí jiní a zajímavé je, že se to děje u motorů s vypínáním válců. Třeba u Mazdí 2.5 Skyactiv-G. Já to u 1.5 TSI v jiném modelu také zaznamenal.
Jinak na danou třídu si troufám tvrdit, že si Superb klidně tyto hvězdičky zaslouží, je to již časem vyladěné auto bez zásadních nedostatků. Jen to chce jiný motor.
S cukáním mají teď problém i mnozí jiní a zajímavé je, že se to děje u motorů s vypínáním válců. Třeba u Mazdí 2.5 Skyactiv-G. Já to u 1.5 TSI v jiném modelu také zaznamenal.
Jinak na danou třídu si troufám tvrdit, že si Superb klidně tyto hvězdičky zaslouží, je to již časem vyladěné auto bez zásadních nedostatků. Jen to chce jiný motor.
Já mám s 1.4TSI a 4x4 průměrnou spotřebu 8,5 (ano, dost toho najezdím se studeným motorem kolem komínu). To není žádná hitparáda.
Dvoulitrová Honda CRV jezdila ve stejném režimu za necelých 9 (vyšší auto, těžší, horší aerodynamika, převodovka točila víc otáček)
Dvoulitrová Honda CRV jezdila ve stejném režimu za necelých 9 (vyšší auto, těžší, horší aerodynamika, převodovka točila víc otáček)
Velky tezky auto s 4x4 v rezimu prevazne mesto, 8.5 mi zly neprijde. Kolik to vezme na dalnici pri sviznejsim (150-160) presunu?
Nejnižší spotřebu jsem dosáhl při klidné jízdě z Liberce do Kutné Hory. Po D10 jsem jel 130, pak na Kutnou Horu to jsou rovinky a jel jsem opravdu s hodně lehkou nohou, ne víc jak 100, skoro žádný provoz a výsledek byl 6,3.
Dálnice, 148 tempomat, je 8-8,5
Teď v zimě na jízdy převážně po městě, nebo cesty do 20km, mi to ukazuje průměr 10,5.
Dálnice, 148 tempomat, je 8-8,5
Teď v zimě na jízdy převážně po městě, nebo cesty do 20km, mi to ukazuje průměr 10,5.
Porad zadna tragedie. Mne velmi podobne, mozna i vic, zere dieselova 2.4
Čekal bych, že 150 koňový motor v nízkém a lehkém autě (Superb) bude více úspornější než dvoulitrová atmosféra v těžké krabici (Honda CRV). Ale rozdíl je necelý půl litr.
Holt 150 koní se musí nažrat a je jedno, z jakého objemu je vymáčkneš >😁
Holt 150 koní se musí nažrat a je jedno, z jakého objemu je vymáčkneš >😁
A tk 1600 porad neni moc, spis ten odpor. A ten sup to uz je uplna muska,1400 jestli jsemse dobre dival. To se mi zda nerealny, sak to vazi muj megane a dalsi mnohem mensi auta.
Naopak je to zlé. Za menej som jazdil s 2,0TSI (priemer 7,7, absolútne minimum 5,9, mesto a krátke trasy 8,5, ostrá jazda na okreskách 9,5).
a výkon?
169 kW.
tak to ses celkem hluboko pod prumerem na spritmonitoru,i když tam jsou hlavne ty 162w...asi lehká noha, dobrej režim, uplne standard to není
Za tu hodnotu (7.8 a míň) tam máš 69 aut z 226. To není zas tak málo. [odkaz]
Sám jsem jezdil se stejným autem ale s DSG dlouhodobej průměr za 8.4. Což tak odpovídá mediánu.
Sám jsem jezdil se stejným autem ale s DSG dlouhodobej průměr za 8.4. Což tak odpovídá mediánu.
V pohode, diky za info, ja se nehadam, Superb jsem nevlastnil a je malo pravdepodobny, ze si ho nekdy koupim. Jen jsem mel z toho, co mam nacteno a naposlouchano pocit, ze ty tsi jsou vic uzrany a chtel jsem kolegu podporit.
Kolega má ten stejný model, 2.0TSi s DSG, a také má průměrné spotřeby lepší jak já, zhruba v tvých úrovních.
Já už to psal několikrát, ale nejsem novinář. 😉 Při přímém srovnání ve stejném autě (pouze rozdíl hatch vs. kombi, výbava stejná, kola stejný) to bylo markantní. Tedy co se týká těch výkonových parametrů. Spotřebu jsem neřešil.
Tak ako Superb dizajnovo na Embéčku o.k . Jazdne vôbec nie, pohupuje sa naozaj výrazne. Čo sa týka svetiel, nechápem načo ešte v Boleslavi čakajú, či azda pán redaktor bude tvrdiť, že svietia lepšie ako matrix od Oplu? 8-s Motor nemôžem hodnotiť, ale situácia môže byť podobná ako u dieslu, napr. 2.0tdi 135kW vs. 140kW. Novšia verzia mdlá, reaguje pomaly, pocitovo ide horšie ako nová 110kW. Hold EU normy sú tu pre ľudí...
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
přezdívka (nick)
Mám doma 4x4x 140kW. Auto vŕzga, vyzerá, že už 3x mám uvoľnené silentbloky či čo to je /búchanie na nerovnostiach/, menené predné kotúče po 70tkm, znova sú na odpis, nerozumiem, čo to je za šunty, jazdím úplne štandardne a nikdy som s tým nemal problém. Interiér vŕzga, obzvlásť v rozmedzí 1800-2100 ot. Svetlá slabé, audio veľmi slabé, motorček zadného stierača počuť do interiéru dosť výrazne, bordel pod sedačkou sa nedá vyčistiť, nakoľko tam inžinieri zo Škody nechali medzeru asi 3 mm... takže len po vybratí sedačky. Ovládanie okien po 2 rokoch niekedy na 3. pokus (impluzné, aby sa spustilo celé okno), ako keby slabý kontakt... kľúčik to isté, aby sa auto zamklo, treba stlačiť veľkou silou... celé mi to príde, že na tom aute sa šetrilo kde sa dalo... chvíľu som mal Passat a pocitovo to bolo o triedu lepšie auto. Na druhú stranu, sup. mi príde krajší exteriér... toto všetko sú mínusy, ale nie zásadné... proste podľa nálady ich niekedy vnímam viac, niekedy menej.. o chvíľu budem aktualizovať služobák, obávam sa, že to bude znova superb... ničím nevyniká, má svoje muchy (nijak zásadné z pohľadu služobné auto - neplatím), ale v zásade na to každodenné vozenie z práce a do práce je to ok auto... a hlavne, Passat je o ďalších 5-7 tis. drahší, takže to bude ten rozdiel v detailoch 😄 a zabudol som, DSG je strašná, 4x4 aj keď som nebol fanúšik tak na snehu podržal aj tam, kde A6 skončila (ale to mohla byť kľudne náhoda 😊))))
Podla mna je dost zasadny minus, ked auto vrzga a bucha. Tak isto sa menia jazdne vlastnosti pri uvolnenych silentblokoch. Lebo kazde auto je nejake, ci lepsie, ci horsie, ale tryznit sa kazdu jazdu hlukom je otravne. Preto by sa tomu mali viac venovat v teste.
tak z tohohle bych dostal infarkt...
No právě proto se to u služebáků točí zavčasu... Prostě tři roky to auto nějak vydrží... >😒] 😉
Ja to psal vys, ze kdyz beru auto na firmu, kery za 4 roky odepisu, neresim spolehlivost. Ale ty pazvuky mi strasne zvedaj tlak. Btw petiletej megane, kterej jsem jako cerstvej absolvent kupoval za nakych 450 furt nevrze. Proto ho furt drzim jako druhy auto. to sou ti odsuzovani frantici
Ja jezdim ted o3, ma najeto 230 tis po Praze a krome sedacky spolujezdce v určitě poloze na ni nic nevrze, zajimave. Nedavno se me nějaká pani ptala kolik to ma najeto ze to tak hezky jede, protože se rozhoduji co jineho po X1 ktera je pry priserna. Rikam neco pres 200. Ona to je tak nove? Myslela 200 km 😄
Jinak Superb je Superb a Superb. S DCC je to skoro jine auto, druha vec je, ze ty tlumiče vydrží tak 70 tis a jsou na výměnu.
Jinak Superb je Superb a Superb. S DCC je to skoro jine auto, druha vec je, ze ty tlumiče vydrží tak 70 tis a jsou na výměnu.
To je ta přikladna koncernova kvalita o ktere taky vim sve. Tedy v testech, ktera se jaksi neslučuje s realitou. Ono když to neni OK ani u VW tak u škodovky horko těžko to bude lepši, spiš naopak.
3_diamanty
v kombiku ci lifte stale dobre vyzera... za mna jednoznacne najvydarenejsi Jozov dizajnovy pocin v skode ... obzvlast biely kombik mi hodne pripomina aj nejaku tu drahsiu audinu.. je fakt masivny a proste elegantny ale ked uz taketo auto tak iste nie s 2 valcom ehm ... vlastne so 4 valcom s vypinanim dvoch valcov presnejsie ... priplatok za daleko vhodnejsi 2.0tsi nie je predsa v tychto vodach uz tak citelny pre solventneho zakaznika kupujuceho 5m dlhy kolos.... ale samozrejme ako nejaka ta zakladnejsia motorizacia preco nie.. alebo pre firmy... auto skutocne pekne zrovna v kombiku a bielej farbe a aj tie disky sa mi pacia ... interier takisto bez preslapov a pre mna skusnutelnejsi ako povedzme v mazde 6 ci P508 ... ved koniec koncov predaje superbov v europe vravia jasnou recou ... to auto uspech ma a to aj napriek tomu ze taketo velke sedany lifty ci kombi vozy uz kupuje dnes coraz menej ludi ....
Jednoznačně nejvydařenější byl FL Octavie III :-!
Ne. Octavie I. byla z roku 1959, Octavie II. 1996, Octavie III. stejná jako II, jen dostala plastové světla a novou palubku, Octavie IV byl velký FL Octavie II a podle mne prozatím asi nejhezčí Octavie, Octavie V. dostala ta ohavná čínská světla, potom byl ještě jeden FL na Octavii VI, následovala Octavia VII s tím hmyzím ksichtem... zapomněl jsem na něco?
No tak u mna jednoznacne medzi 6tkou a superbom vitazi ako interierom a exterierom 6tka. Aj v nizsej vybave vyzera daleko lepsie ako superb. Takumi to uz je ina liga. Od kvality interieru, infotaimentu, pouzitych materialov,techniky. Mazda je proste so 6tkou dalej.
rohYpnol
Dokáže mi někdo odpovědět na otázku ohledně životnosti? Koncern totiž motory neumí a na dva válce občas běhají i ty bez ACT ... >😁 >😒]
Ale teď vážně. Otázka - vypínají se stále ty stejné dva válce? Nebo se prostřídají? Protože pokud se budou systematicky vypínat dva stejné, tak pracovní je pouze jeden ze 4 cyklů Tím logicky dva ze 4 pracovních cyklů vypadnou. Tím musí v motoru vznikat rázy o určité frekvenci, zvyšuje se namáhání ojnice atp. ... Prvních 100 tis. km to snad vydrží, ale co pak???
Ale teď vážně. Otázka - vypínají se stále ty stejné dva válce? Nebo se prostřídají? Protože pokud se budou systematicky vypínat dva stejné, tak pracovní je pouze jeden ze 4 cyklů Tím logicky dva ze 4 pracovních cyklů vypadnou. Tím musí v motoru vznikat rázy o určité frekvenci, zvyšuje se namáhání ojnice atp. ... Prvních 100 tis. km to snad vydrží, ale co pak???
rohYpnol
To je mi novinka ... [odkaz] ať hledám, jak hledám, zmínku nenacházím
>😒] 😉
>😒] 😉
frite
Abych vás obložil svými poznatky k aktuálnímu Superbu. Aktuálně mám jeden 10 měsíců starý coby náhradní vozidlo od pojišťovny. popravdě vůbec nechápu jak může mít auto hodnocení 4 a půl hvězdy když je v parametrech odhlučnění podvozku a valivého hluku od pneumatik absolutně nejhorší ve své třídě. ne pod průměrem, absolutně nejhorší. Dále bych ještě zdůraznil naprosto tragické sedačky. v aktuálním v Superbu V kterém jezdím Jsou příplatkové elektrické ale ty sedáky jsou tak krátké jak do Fabie Jediné pozitivum na nich Vidím že se dá serizpvat náklon sedáku ale to je tak všechno..
Ak by to bola ina znacka tak 1-1.5 hviezdy dole. To vies ACZ 😉 Škoda - proste nejlepsi
Jednoduse, proste proto, ze patri svymi kvalitami mezi spicku stredni tridy.
Ono neni nahoda, ze se v Evrope tak dobre prodává. Ne jen v CR.
Ono neni nahoda, ze se v Evrope tak dobre prodává. Ne jen v CR.
Prozradím ti Tajemství Andy .jde o to že drtivá většina Superbu alespoň na českém trhu se prodává do firem a o tom nákupu rozhodují lidé kteří v těch Superb jezdit nebudou. prostě jim to dobře vyjde v tabulkách protože Škodovka dava velké slevy. A zaměstnanec ať se z toho klidně podělá.
Ale ale, zatím nejhorší odhlučnění od podvozku jsem zažil v Ma6, Sup mě přišel průměrný, ale na 18" uměl bouchnout od zadního zavěšení při přejetí větší díry.
Ma6 má o 30mm kratší sedáky, nový P508 o 40mm kratší, Mondeo o 5mm kratší.
Opravdu máš Superb?
Ma6 má o 30mm kratší sedáky, nový P508 o 40mm kratší, Mondeo o 5mm kratší.
Opravdu máš Superb?
Ano opravdu mám 😉 jde o to že tyto konkrétní sedačky v Superbu jsou komplet v elektrice takže počítám s tím že jsou příplatkové, co jsem se díval například na ceník Peugeotu 508 tak tam jsou příplatkové sedačky s prodloužením sedáku.
Jinak mazdou 6 Jsem jel asi před pěti lety a tak silný dojem ze špatného odloučení ve mně zase nenechala Nehledě na to že od té doby prošla faceliftem který měl kabinu odhlučnit lépe.
No možná na tom taky svoji vinu ponesou trošku delší převody než by bylo optimální pro daný motor opět ve snaze vyhovět hulibrkům z Bruselu.
Máš pravdu, že momentálně čiptuning na 1,5 TSI budeš asi těžko shánět. Je to dost novinka. Počítám, že je to otázka pár měsíců kdy to firmy začnou nabízet.
A GPF som myslel z hľadiska výmeny výfuku, spraviť cat-back bude oveľa náročnejšie, mnohé firmy sa na to vykašlú, takže Ti zostane buď len koncovka (čo nemá až taký význam), alebo vyhodenie GPF a potom neprejdeš na EK.