Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Jízdní dojmy s Kiou ProCeed: Po strop vybavená a jízdně příjemná stylovka
86 komentářů
iudex
Mimochodom jedno z mála "kombi", resp. áut tejto veľkosti, ktoré nepotrebuje priplatiť za väčšie disky, aby vyzeralo dobre. Aj na základných 17kach vyzerá výborne, čo je jednak zásluha štíhlej karosérie s malou výškou, ako aj vydarenému tvaru tých 17tiek: [odkaz]
ale 18ky vyzeraju horsie, skoda, ze nemaju na vyber viac verzii a ked tu uz bol clanok o farbach, tak aj tento model ma nic moc vyber, zniesol by nieco odvaznejsie
S farbami nemáš pravdu, naopak v dnešnej záplave "nefarieb" (achromatických farieb) je vzácne, že Proceed má až 4 výrazné farby: až dve červené (tie promo, bledšia pastelová a tmavšia metalická), sýta modrá a dokonca veľmi výrazná oranžová: [odkaz] Čo odvážnejšie by si si predstavoval?
napr. svetlomodra z fordu rs, ta nova siva z audi alebo ta svetlo zelena co ma skodovka 😄
vazne rozmyslam ze vymenim mojho golfa za toto, ale zase asi skoncim pri bielej ;-\
vazne rozmyslam ze vymenim mojho golfa za toto, ale zase asi skoncim pri bielej ;-\
Ono biela tu vôbec nevyzerá zle, v prípade GT na nej najlepšie vyniknú tie červené prvky (ktoré sa v inak peknej červenej strácajú).
presne, prave ta cervena linka pekne vynikne na bielej, mozno mohli pri inych farbach zmenit aj farbu linky.
Aj tak 80 percent skladoviek a predvadzaciek bude v bielej
Aj tak 80 percent skladoviek a predvadzaciek bude v bielej
Pre doplnenie tu je Proceed v oranžovej, myslím že výrazná je dosť (pre niektorých to bude až moc):
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
ta je velmi pekna, este vymenit disky ... 😄
Oranžová z nějakého důvodu není v konfigurátoru. ;-\
sk konfigurator ma orange fusion za +500. ako som pisal, mate aj inu vybavu.
treba asi pockat chvilku a mozno sa ponuka upravi
treba asi pockat chvilku a mozno sa ponuka upravi
Tahle barevna varianta navic nejspis nema ty hnusne cervene linky a nema ani cervene stredove krytky kol, to vypada o level lepe bila verze v clanku.
Beefcake
Mne sa teda paci. Rovnako ako kombi 508.
Raz niekomu vadi banan, raz krabica...
Myslim, ze ked to prirovname ku klobaske miesto bananu, hned to bude vnimane pozitivnejsie 😄
Raz niekomu vadi banan, raz krabica...
Myslim, ze ked to prirovname ku klobaske miesto bananu, hned to bude vnimane pozitivnejsie 😄
Arese
Nevím jak u verze 1,4 l, ale špičkový ProCedd 1.6 Turbo má oba výfukové výdechy v zadním nárazníku naprosto funkční (už jsem měl možnost vidět to auto v reálu a speciálně toto jsem si prověřoval)! Některé modely Škodovky by si z něj měly vzít příklad! 😉
Pravda je uprostred. Máš pravdu, že GT má pravé výfuky, resp. skutočné výfuky ústia práve do toho otvoru: [odkaz]
ale redaktor má pravdu čo sa týka verzie GT line, tam sú "výfukové otvory" zaslepené: [odkaz]
ale redaktor má pravdu čo sa týka verzie GT line, tam sú "výfukové otvory" zaslepené: [odkaz]
Aneb taky způsob, jak člověka se špetkou vkusu přinutit si připlatit... 😄
Jj, malý bod pre GT. Pre mňa by ale bola GT jasná voľba ani tak nie kvôli výbave (tá je bohatá aj v GT line a stačila by mi) či detailom typu červené linky a pravé výfuky (poteší, ale nie je nevyhnutné), ale hlavne kvôli motoru. 1,4ka nie je zlá a na auto tejto veľkosti stačí, ale je to len taká racionálna voľba, ako všetky ostatné kombíky tejto triedy s +/- podobným výkonom. Práve tá 204k motorizácia tomu dodáva šťavu, vyčleňuje GT z radu (keď ako som písal výkon 200k+ v tejto kategórii má len málokto) a hodí sa k emotívnejšiemu stvárneniu auta.
Je pravda, že ten cenový skok už velký není, když si vezmeš, čím vším se odlišují.
sam som zvedavy co uvidime na cestach a ako dobre/zle sa bude predavat. aj mna ako iudexa skor oslovil 1.6 motor+vybava za relativne prijemnu cenu a dava mi vatsci zmysel ako gt line s 1.4 alebo dieslom
coubes
Nemůžu najít úhel, kde by mě nedráždil ten extrémně dlouhý zadní převis - snad jen absolutně čelní. Opticky - z fotek - mám strach, že když něco naložím do kufru, tak se auto překlopí na *. Designově je to extrémně nevyvážené auto - z profilu je to fakt zlo. Působí vysoké, což ještě umocňuje uzoučká plocha oken, která zdůrazňuje proporční nepoměr.
Může to být buď velice slušné studentské cvičení, velice špatný výsledek profesionála, nebo nadprůměrný počin dysgrafika, protože po designové stránce se tohle nepovedlo.
Může to být buď velice slušné studentské cvičení, velice špatný výsledek profesionála, nebo nadprůměrný počin dysgrafika, protože po designové stránce se tohle nepovedlo.
Mýliš sa, previs je úplne štandardný, schválne si vyhľadaj údaje bežných kombíkov tejto triedy, väčšina je na podobnej hodnote, Octavia myslím ešte viac.
Tak zrovna Škodovku a konkrétně Octávii určitě nepovažuji za designový etalon třídy, ale obecně - tohle se prezentuje jako "stylovka", dokonce odvážně "shooting break", ale proporce na to prostě nemá. Tohle je praktická ukázka, že buď dělám kombík, abych v něm odvezl půl bytu, nebo dělám stylovku, která je kombíkem tak nějak na oko, ale opticky vypadá dobře. A tady to zkoušeli spojit a vypadá to tak nějak "opuchle" na zadku. Nefunguje to.
Pre teba nefunguje, pre mňa funguje výborne. A ja hlavne oceňujem, že pri tej podstatne štýlovejšej karosérii je ústupok oproti praktickosti klasických kombíkov len minimálny (v základnom objeme fakticky nie je, tam poráža aj niektoré tradičné kombi; rozdiel bude len pri naložení po strechu).
RSko mělo 1106mm.
Možná je to právě malá výška auta v kombinaci s masivním nárazníkem, kvůli které ten zadek působí na některých fotkách trošku, trošičku natáhle
[odkaz]
Tím neříkám že mě to nějak zásadně ruší, to ne, celkem se mi to líbí... jen z toho nejsem tak na větvi 😉
Možná je to právě malá výška auta v kombinaci s masivním nárazníkem, kvůli které ten zadek působí na některých fotkách trošku, trošičku natáhle
[odkaz]
Tím neříkám že mě to nějak zásadně ruší, to ne, celkem se mi to líbí... jen z toho nejsem tak na větvi 😉
A to že má standartní rozvor jako kombík a tomu odpovídající převis mi na této "stylovce" vadí asi nejvíc.
miromen
Jak jsem nedavno psal tak diky 1.6T bych si ceeda šel vyzkušet. Fajn je, že je možnost mit tuto motorizaci i u HB, ale nechapu proč nemuže byt v zakladu na 17" a 18" mit jako volitelnou položku. Přitom sesterska I30 N v zakladu vyjiždi pravě na 17".
Máš zlé informácie, i30N má v základe 18ky a Performance má 19".
Navíc je Performance vlastně must-have.
Už jsem to psal jinde... i30 hatch se nám potichu vytratil z nabídky a enko je aktuálně jediná verze v nabídce 😲
Už jsem to psal jinde... i30 hatch se nám potichu vytratil z nabídky a enko je aktuálně jediná verze v nabídce 😲
Nonsens
a parádny je. Niektorí ho nemusia, tak sa furt vraciam do galérie, ale ak by som zvažoval C kombík, tak je prvý na rade. Toto je na kombík a mejnstrím hotová pecka. Keď si spomeniem, že niektorí šialenci sa snažia dosiahnuť dynamiku uletenou lištou mimo profilu a potom pozriem na toto, tak kia ukázala ako sa to má robiť. A testy stále pozitívne. Kia zaťala poriadne vysoko.
Len ten motor tomu chýbá.......... >😁
204 koni nestaci?
Ne, na tak velké auto nestačí.... ;-\
Tiež som si hovoril pri pohľade na ten výkon na papieri, že pri GT by bodlo viac koní, ale po jazde musím skonštatovať, že vôbec tomu kone nechýbajú, hoci dobré vyladenie podvozka by ešte viac zrejme znieslo. Ak by sme sa bavili o strednej triede, okej, ale takto je to úplne v pohode.
Skôr trochu ľutujem tých, čo siahnu po GT-line s 1,4-kou. Papierovo podobný motor koncernovej 1,5 TSI Evo, ale v reáli dosť nezáživná mrcina.
Skôr trochu ľutujem tých, čo siahnu po GT-line s 1,4-kou. Papierovo podobný motor koncernovej 1,5 TSI Evo, ale v reáli dosť nezáživná mrcina.
Tak pradeda má 340 koní v 4,30 m hatchbacku, z jeho pohľadu sa môže javiť 204 k v 4,60 m kombi ako málo. 😉
Popravde ak by to malo aj 2,0T zo sesterskej i30N, bolo by to úplne dokonalé, proste hot-kombi výzorom aj motoricky. Ale v dobe, keď aj Megane kombi prišiel o 204k motor a ako vrchol má 1,3ku môžeme byť len radi, že Proceed má stále cez 200k.
Popravde ak by to malo aj 2,0T zo sesterskej i30N, bolo by to úplne dokonalé, proste hot-kombi výzorom aj motoricky. Ale v dobe, keď aj Megane kombi prišiel o 204k motor a ako vrchol má 1,3ku môžeme byť len radi, že Proceed má stále cez 200k.
lamal
Mne sa to nepaci, zadne svetla ani zadok, ani celkove proporcie a zase je to gycovo doklepnute roznymi detajlami aka Korea style...(ten chromovy bazmek na okne stlpika tj 3tom okne v poradi z profilu ma dojal, zlee)
Je ale fajn, ze Kia sa neboji a ide do trendov, take auta su dnes ziadane a Kia ho postavi a sudiac podla diskusie sa to vela ludom paci, nemam nic proti. Navyse to ma slusnu techniku, spolahlivosti by som sa nebal, verim viac ako koncernu.
Som rad, ze kazdy sme iny 😉
Je ale fajn, ze Kia sa neboji a ide do trendov, take auta su dnes ziadane a Kia ho postavi a sudiac podla diskusie sa to vela ludom paci, nemam nic proti. Navyse to ma slusnu techniku, spolahlivosti by som sa nebal, verim viac ako koncernu.
Som rad, ze kazdy sme iny 😉
S tou 1.6TGDi to moze byt celkom slusne zvezenie za celkom dobry peniaz. Mne sa napriklad to auto velmi paci.
V poho, jazdi to urcite slusne, 150kw je pekna porcia a mozes k tomu mat aj manual... styl sa neda zovseobecnovat, mne sa maloktory korejsky auto dizajn paci, napr Ceed 1 gen pred FL bol pre mna zatial najpodarenejsi pocin aj z odstupom casu v tejto triede. Najhorsi aj technicky zase Veloster.
Fakt první generace? No, každému dle jeho gusta, pro mě naopak první generace i30 i Ceeda nebyla nic zajímavého
[odkaz]
[odkaz]
ano dizajnovo mi pride v HB pred FL spravne konzervativny, ale mohutny a solidny... vyborna trefa na EU trh a dizajn celkovo.... ked si predstavim modely kie pred r 2005 Elantra a pod tak velky pokrok... aj vo vnutri
Ja súhlasím. Dokonca som sa minule pristihol, že obzerám Proceed prvej generácie, ktorý podľa mňa veľmi elegantne zostarol. O spuchnutej druhej generácii sa to teda povedať nedá.
rokyta.p
Takové chudé to je. Jak se vzbudit uprostřed noci hlady a jít do lednice ale ouha, ono v ní nic není. Takže nezbývá než vydržet do rána a pak čekat až otevřou supermarket. Asi ze svého budu muset koupit mladému panu Stanislavovi nějaké silnější brýle a zaslat mu je, napsat slovo stylovka je totiž dost mimo. Ale mohlo být hůř jistě, katastrofální to zas zcela není jj.
Souhlas. Sice můžeme do konce světa polemizovat nad subjektivností vnímání krásna, ale to z toho auta prostě nikdy neudělá stylovku. Jasně, vedle Fabie na parkovišti před Kauflandem bude asi povyk, co je to za "třídního démona", ale vážně je nutné tak drasticky snižovat estetické nároky, abychom na tohle mohli použít označení "stylovka"? >😁 Nemyslím si. 😉
M1chal
Proč tam je ta blbost na tom třetím bočním okénku? 8-s Mě to tam irituje 8-s
Je to jasný odkaz na pôvodnú štúdiu, kde tá zalomená chrómová linka v bočnom okne bola jedným z definičných prvkov dizajnu: [odkaz]
Když si dovolím krutý příměr, tak realita vs studie, je jako představa, že se ti narodí silný zdravý syn, který bude vrcholovým sportovcem. Ale smutnou realitou se nakonec stane downův syndrom. Studie je skvělá, realita je pro ti ní více než smutná.
Ač to říkat nechci, tak musím... i30 fastback se mi líbí o dost více 😐 A je mi z toho smutno, Ceed mam radši.
Je škoda, že Kia, která má opravdu hezkého Stingera, ho jen trochu nezmenšila. ProCeed je pro mne zbytečně nafouklý.
[odkaz]
Tohle je pro mne přijatelnější, nevím jak u vás, ale u nás jich jezdí rozhodně více ,než klasických 5dv hatchů. Já jsem s tím taky jednou jel, není to špatné, takže cena by mne možná přemluvila, ale jinak bych šel k tradičnější automobilce >😒]
Ok, tady to vypadá už lépe , jak říkám, počkám si na živo 😉
Nevidím v tom banán ani mě neirituje zadní převis nebo tak.
Na druhou stranu z toho ani nejsem nějak odvařený a musel bych chvíli přemýšlet, jestli se mi to líbí víc než klasický Ceed SW. No asi nakonec jo... ale žádnou novou kvalitu do třídy to pro mě nepřináší.
(tímto se omlouvám všem slušným diskuterum z SK kterou jako krajinu mám moc rád)
Já souhlasím s tebou :yes:
[odkaz]