Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW M550d xDrive & X5 M50d – Otázka priorit

212 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Obe kategórie áut ma osobne míňajú (sedan vyššej strednej, ako aj veľké SUV, notabene s naftovým kvatroturbom). Každopádne sa nedá poprieť, že 50d je neskutočný motor. 400 koní, 760 Nm, pritom v takmer dvojtonovom sedane (s automatom, štvorkolkou a na 20" diskoch) žerie len 8,2 litra. A mimochodom na stovke je obdobne rýchlo ako Porsche Cayman S. Klobúk dole pred bavorskými technikmi. :yes:
stealth01
K vrcholu mu chybí ještě dva válce, 35 koní a 140 newtonovych metrů... Spotřeba dlouhodobě 9.
Avatar - fOE
fOE
Ve tride X5 ano, ale ve tride 5er je 50d kralem bez konkurence. Cemuz se osobne divim, audi si da tu praci s novym V8 a neda jej vsude kam se vleze.... ?
kesumb
Audi, potažmo koncern je ve velkým průšvihu s homologacema a V8 TDI je třešnička na "dortu". Vůbec nechci vědět, kolik peněz stojí faktický zastavení linky na výrobu na takovou dobu.
V8 TDI mělo původně jít do A6, A8, Panamery Cayennu, Q7, Q8 atd.
Teď to vypadá, že se vrátí možná s faceliftem Q7.
Stejně tak je u ledu velmi dobrý 3,0 BiTdi, motor, kterej podle informací co mám, překračoval dusičnany o řády a radši to stáhli úplně než se to pokoušet odladit.
Další slepá větev je 3,0 TDI PHEV. Tyhle motory musely stát vývojově peníze a homologovat evidentně nejdou. Tady smekám před MB, kteří dokázali včas představit novou generaci motorů a před BMW, kde to stíhají homologovat docela bez problémů.

Fakt je, že koncern VW si tyhle šlápnutí do h**na může dovolit, JLR to bude mít mnohem zajímavější..
stealth01
To je u nich naprostá klasika. Veškeré špičkové motory buď úplně zaříznou nebo je nabízejí jen v jednom modelu. Jak by bylo krásné mít třeba A4 s pětiválcem, posazeným třeba na 250 koní (kvůli hierarchii).
V8 TDI je super motor hlavně z hlediska zvuku. Mně prostě R6/V6 v naftě zvukově vadí. Tady snad jen pro ukázku zahřátý motor v 740😜 [odkaz]
stealth01
Jinak třída velkých SUV teď byla testována v Autobildu😒br />
[odkaz]

Vyhrála věkově nejstarší Q7, za což jsem fakt rád. Největší potíže že by ale u X5 dělal podvozek? Nevěřil jsem, když jsem to včera četl v českém Autotipu. Q7 působila prý podvozkově nejharmoničtěji.
kesumb
Ahoj,
docela by mě zajímalo, jak mohl Touareg vyjít nějak jinak než Q7, když má podvozek velmi podobnej. Dokonce třeba nápravy jsou prý identický. Mimochodem i matrix led světla se liší malinko.
Co v tom testu píší mezi Q7 a Touaregem rozdílného?
Šimpanz
Rozdíl není nijak dramatický a na podvozku už skoro vůbec žádný. Proti Q7 ztratil Touareg body za prostornost vzadu, bodík ztratil třeba v agilitě, další bodík za trochu horší brzdy, jeden bodík za pérování, bodík za kvalitu zpracování interiéru, bodík za vyšší emise protože měl o 2 dcl vyšší spotřebu, bodík za klimatizaci etc. Celkem za technické disciplíny Q7 545 bodů, Touareg 518 bodů a X5 511 bodů.
kesumb
Díky za vysvětlení, bylo mi to divný. Protože aktivní stabilizátory, vzduch a natáčení kol zadní nápravy je identický. Je ale možný, že to nadefinovali trošku jinak.
Ovšem jestli vychází Tureg a Q7 líp než X5, pak jsem zvědavej na GLE..
stealth01
GLE bude technicky asi fakt pecka. Design mě těžce míjí, ale já nejsem trh. Podle mého to bude hlavně více komfortní, než cokoliv od konkurence (aspoň první jízdní dojmy ze světa to potvrzují).
Avatar - Dinar
Dinar
Na nové GLE se těším, i tak jde už 5 min po dvanácté, protože třeba ve světle X5, kterou jsem před pár dny zkusil, je stále ještě akt. generace GLE coupe prostě krám.
stealth01
O to více se začínám těšit na těch pár dní s novou X5. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Autobild... 😉
webpaja
Nový Touareg jsem nejel, ale Q7 i X5 najeta. Rozhodně X5 neztrácí podvozkem a řekl bych, že je to poprvé, kdy je tak všeobecně dobrá oproti konkurenci.
stealth01
Mě velké testování X5 ještě čeká. Já to nemohu vůbec posoudit, jen prostě jsem rád, že stará dobrá Q7 vyhrála nad novou X5 (ani jsem nečetl do podrobna tabulky, možná získala více bodů třeba za prostornost).
V článku se píše o divně naladěném vzduchovém podvozku ve spojení s testovaným rozměrem pneumatik a autor se doslova těší na test X5 na normálních pružinách.
Pavelll111
SQ7 není vůbec špatná kombinace, možná ve světě SUV jedna z nejpovedenějších, ale na solidní výkon motoru, má to auto prostě, poddimenzované brzdy, stačí 10 ostřejších kilometrů a brzdy naprosto ztrací účinnost. Stačí vyrazit na rozbitou okrsku 3 třídy, rychlejším tempem a okamžitě zjistíte, že limity podvozku jsou nastaveny hodně nízko, no velké SUV. Jak se vám daří jezdit dlouhodobě za 9? (60/90/130 dle tacho, jinak to nechápu) Já s tím mám průměr 13,1 a to si myslím, že je super na dané rozměry a dynamiku a odpovídá +- i to Spritmotor.de [odkaz]
stealth01
Nejnižší spotřebu mám 5,2 podle PP na dlouhé trase, obvykle tak 7,5-8,2 v mixu všeho. Nedokážu si moc představit 13 litrů spotřeby, jako jednou jsem to měl, ale to jsem fakt ten výkon využíval naplno. Problém je taky, že mi PP ukazuje o 0,9l nižší spotřebu, než je realita. Proto raději píšu 9. Ale 13 mi přijde jako extrém, spritmonitor ne spritmonitor 😄

Jinak ta velikost tam je, záleží ale taky na konfiguraci. Na 22", s aktivními stabilizátory, keramickými brzdami, sportovním diferenciálem a natáčením zadní nápravy to bude zase trochu jiné. Není z toho dělat RS model, prostě já to mám zařazeno tak, že S modely jsou prostě sportovní rychlá auta od Audi a na ostrou jízdu (okruh) se úplně nehodí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No než ne zas tak neobvyklejch 11 až 13 litrů mi přijde zajímavější tamní minimum = nikdo se nedostal pod průměr 9,27 litru. To sou s Machalou 2 výjímky pod 10 = těch 11 mi přijde celkem odpovídající hmotnosti velikosti neaerodynamičnosti auta a taky velikosti a výkonu motoru
stealth01
Moc si nedokážu představit ani 10, natož více. Když dám 130-140 dálnice ráno bez provozu Praha Ostrava, ukazuje mi to hodnoty 7,8-8,2 podle počasí, větru atp.
Takže 9 realita. Ostatně spotřebu jsem měřil v testu zde😒br />
[odkaz]

Výsledky v čase 18😁2
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nebude to ovplyvnené hlavne tým, že spotrebu na sprintmonitor dávajú hlavne nemci, či ľudia v nemecku žijúci? Teda človek si tým po Autobahne asi nejazdí 140 ale 200+ a to spraví dosť. 😄
stealth01
Taky si myslím. Brát 70% nárůst spotřeby od te udávané výrobcem jako standard, je dost šílené.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Spíš naopak = podle měření napříč značkama a motorama = podle NEDC nic výjímečnýho. Uvidíme co udělá s V8TDI WLTP = možná snížení výkonu spíš určitě zvýšení udávaný spotřeby

[odkaz]
stealth01
Tady je ta spotřeba. Na trase zpět jsem využíval úplně max rychlosti na DE dálnicích a tuším že tam bylo docela hrozivých 11l.

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hrozivých 11,28 je průměr všech naftovejch Q7 na Spritmonitoru. Machala v testu SQ7 uvádí 9,4 s dodatkem že nejezdil po městě jinak by to bylo víc
Spritmonitor pro SQ7 s Babišovym AdBlue průměr 11,11
stealth01
Tak je to možné, já na nádrž dokážu ujet 1000 kilometrů, tak si to spočítej. 😉 Ale je fakt, že dálnice jedu do 115 max, okresky 80-90 nebo podle provozu. Miluju pomalou a klidnou jízdu s reaktorem pod kapotou... Každý to má jinak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo s timhle stylem jízdy = to věřim že de. Tak asi většina nejezdí..
No tak nejezdim ani já s hybridem 😉
stealth01
Když své auto miluješ, tak proč z něj co nejdříve vystupovat. Více hodin za volantem, větší požitek. >😁 Ne, já to fakt miluju, je to pro mě relax. Ale nikdy nikoho nezdržuju, pokud je to nutné, jedu kompatibilně s ostatními, chci se chovat ohleduplně.
webpaja
Něco dělám špatně, abych si toto mohl dovolit, tak by den musel mít alespoň 36h >😁 . Btw, pokud na dálnici jedeš 115kph, tak nejedeš kompatibilně s ostatními, ale pomaleji. 😉
stealth01
Tak když v pravém široko daleko nic není a když s tou rychlostí dojíždím i jiné kamióny o dost pomaleji... Důležité je jet rychleji, než autobusy a nákladní auta, ale ne zas tak, abych přidával každých 500 metrů kvůli předjíždění. Myslím, že s 5 metrovým autem málokomu vadím v pravém pruhu. Ale pokud bych měl vytvářet nějaké nebezpečné nebo nekomfortní situace, tak se velmi rychle přizpůsobím.
Samosebou když jedu DE, DK a další země, kde mám zákazníky (v CZ jsem ještě "služebku" nejel), tak jedu mnohem rychleji (v CZ na hranice 140-150 a pak podle situace).
Avatar - Dinar
Dinar
Taky mi 115 km/h nepřijde zrovna jako ideál kompatability, v pravém se jede 90, v levém lehce přes 130, při provozu, který je jak u nás, tak v zemích kolem nás srovnatelný, to znamená, že kličkuješ v mezerách mezi kamiony z levého do pravého, tj. při vyjetí touto rychlostí z pravého do levého nutně omezíš někoho, kdo se v tom levém stotřícítkou a víc blíží. To musí být spíš přískoky než plynulá jízda. 😉
stealth01
Záleží na situaci. Někdy to je v pohodě, jindy prostě zrychlím a pomalé jízdě bez stresu a přilepených mušek na okně si nechám zdát. Nemyslím, že bych byl takový masochista, abych jezdil přískoky vpřed. 😉 Plus, ono se to na monitoru asi jeví jinak, než je realita, nechme to koňovi...
Avatar - Dany
Dany
Stealthe, ako si poradili s problémami v servise? Všetko vyriešené?

U nás v práci už bola novučičká V90CC na odťah. Nakoniec len nedostatočne dotiahnutý kontakt, ževraj...
stealth01
Vše je teď naprosto v pohodě... Díky za zeptání. 😉
Avatar - Dany
Dany
ako vyriešili riedenie oleja? Fakt ma to zaujíma
stealth01
Byl to problem filtru pevných částic a jeho regenerace. Do filtru se vstrikla nafta, ale cely proces regenerace nebyl dokončen a nafta se nespálila. Postupně se dostávala do oleje. Vyřešil to update softwaru.
Avatar - Dany
Dany
Díky za odpoveď.
Avatar - white label
white label
Měli jsme stejný problém s novým Crafterem, který jezdí převážně kratší trasy (pekařská dodávka).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je něco s čim koncern nemá problémy? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Uvidíme jakej výkon krouťák a reálnější udávanou spotřebu bude mít V8TDI s WLTP

Nečekám takovej průser jako s V6TDI ale spotřeba dolu a výkon nahoru spíš nepůjdou

Alpina z tří a čtyř turbovýho třílitru dává s WLTP 388 koní a 800 Nm = kombinovaná spotřeba D5S je 7,3 emise Euro 6d
kesumb
Dost by mě zajímalo, co s tím udělají. Soft asi stačit nebude, takže je otázkou, zdali pomůže problém vyřešit vícestupňové přeplňování nebo přijde na řadu nějakej 48 voltovej startér-generátor.
Je mi divný, že podle testu Kodiaqu RS 2,0 BiTdi uškrcený není..
Šimpanz
WLTP ubírá výkon spíše benzínovým motorům, protože nově mají GPF a to je špunt ve výfuku a horší vyplachování motoru znamená pokles výkonu. SM odměřil 3 nebo 4 malé benzínové motory před a po WLTP a u všech výkon klesl. Diesely DPF i SCR dávno mají, takže tady žádná nová "brzda" nepřibývá. Samozřejmě, že stát se může cokoliv, ale 2.0 TDI ani 3.TDI s výkonem dolů po WLTP nešly.
A vícestupňové přeplňování a 48V okruh s generátorem a motorem SQ7 přece už má, jenom ten motor nepohání kola ale kompresor. Takže nevidím důvod aby do této koncepce sahali. Myslím, že s faceliftem Q7 přijede i SQ7 a výkon bude stejný nebo drobet vylepšený tak jako se to stalo u 3.0 TDI která papírově posílila o 10kW a v reálu na odměřené dynamice jak ve zrychlení tak v pružném zrychlení o dost zrychlila. Samozřejmě spotřeba podle WLTP je horší, ale to se předpokládá.
kesumb
No to máš sice pravdu, ale pak je tu 3,0 Tdi, která s WLTP dostala šílenou prodlevu na plyn. A kdyby jim šlo odladit V8 TDI, už by to dávno udělali.
Benzíny jsou mrtvější, co mám 200kW TSI místo 206, tak je to slabší a jde to hůř za plynem. Ale zase to teda míň žere, na podobnejch trasách možná i 10%. Spíš to na mě působí, že s WLTP jsou benzíny uškrcenější kvůli spotřebě. Na plným plynu, kde by se projevily odpory výfuku nejvic, to slabší totiž není.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
R4TDI je zdá se ve všech verzích v pořádku = WLTP nezvládá V6TDI
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ta titulka je nelítostná. Jak se nová řada sedanů povedla, tak X5 je snad ještě nevkusnější hrouda než dřív. A čtyřturbo mi v dnešní době mild hybridů přijde jako slepá ulička.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mild řeší hlavně papíry, ne spotřebu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Narážím spíš na to, že řeší zkrácení prodlevy a charakteristiku, o které se v testu píše...ne?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.... X5 sa nelubi ani mne ( v tomto je zlate nove elegantne GLE od medveda ) .. vlastne tazko dnes najdem bawo ktore je ozaj elegantne a dizajnovo ciste .... ono tieto vytunene motory je uz len taka labutia piesen u bawa... este par rokov a budu aj oni uz musiet pozerat na auta inak ako dnes.... cas zlomu sa blizi .. niektore automobilky to samozrejme pozdvihne vyssie.. a naopak niektori ktori boli vzdy vnimani ako nieco viac podla mna zase padnu kusok dole... este to bude zaujimave.... 😉

PS: uz by tu mohol byt aj porovnavaci testik hybridnych SUV ako je nova CR-V RAV-ka ci technicky novy Outladner PHEV na rok 2019 ... ( lebo mne tieto vytunene testy takychto vypasenych prasiatok za xy melonov stale tak nejak nic nehovoria a pridu mi vcelku zbytocne ) snad sa nieco uz pomaly chysta verim a dufam .... predsa len nejde prehliadat coraz vacsi pocet hybridov na trhu a to aj na poli rodinnych SUV
Avatar - fOE
fOE
Zbytecne testy? Slovensko je rel. chuda zem, ale stejne bych svuj petnik vsadil na to, ze se i tam v roce 2019 proda vice 550d a X5 s 50d nez hybridnich CR-V, RAV a Outlanderu spolu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno jedine že bude húfne obnovovať vozidlový park Úrad na ochranu ústavných činiteľov
Avatar - iudex
iudex
Ty si tuším z východu, tam môže byť situácia iná, ale Blava a okolie je prepchaté veľkými SUV (čím menšie parkovacie miesta, najmä podzemné parkoviská, tým väčšie SUV) a v vo veľkých SUV vídam takmer výlučne 3,0 naftu, pri Xkách nezriedka aj tento topmodel 50d (výnimkou budiž jedno nové Géčko, ktoré stretávam, kde má majiteľ 500 benzín). Proste ako píše foe, sme chudobná krajina s bohatým vozovým parkom. >😒]
Jediné hybridy, ktoré vídam, patria mestu Trnava; náš primátor je ekologicky založený a pre mesto presadzuje EV a PHEV (ak sa to teda nedá riešiť bicyklami, ktoré má najradšej).
Avatar - wikinko
wikinko
Je sice z vychodu, ale zije vo vlastnom svete 😄
Hybridne RAVky su tu asi dve, outlander ani jeden, CRV asi jedno, predvadzacie u dealera. Zato x5 50d je v Kosiciach asi viac ako octavii, fakt sa clovek zamysla kde na to ludia beru.
A co sa tyka zapadneho Slovenska, paci sa mi, ako je v Bratislave na kazdom rohu nove 5kove BMW, aspon tam maju ludia vkus ked uz na vychode nic.
webpaja
Díky za vysokovýkonné motory, tobě přeju hodně zábavných hodin u testů RAV4. Já si rád počtu toto :-! 😉
Mig_35
Nedávno mne tu mnozí přesvědčovali, že SUV nijak neomezuje, že aktivní stabilizátory, dokonce tu byl článek... a náhle přijde test a všechno je jinak?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
webpaja
Pozor, porovnáváš tu s podle mého nejlépe naladěným podvozkem sedanu vyšší střední. Myslím, že tu nikdo netvrdil nic o tom, jak o několik metráků těžší a obecně mnohem vyšší SUV smáznou sedany. Jen to, že kompromis mezi kombíkem a SUV je díky spoustě fičur na podvozku menší než dříve a při započtení některých dalších výhod pak SUV dává smysl. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jako sedanista říkám, pro sebe jako daily car pětku, pro rodinné ježdění ikspětku, ideál, je-li ale nutné veškeré potřeby spojit v jednom autě, pak jasně X5, díky větší praktičnosti, pětka nikdy nebyla, a tato generace není výjimkou, autem, které pohodlně pobere rodinu s větším výškovým průměrem než 165 cm, za sebe dám v 5er maximálně aktovku, musel bych mít beznohé děti. O kufru se ani nebavme, 15 krabic moselského pobere v klidu, ale dva cest. kufry a taška na rodinné lyžování už znamená, že lyžákama vycpáváš kdejakou díru a helmy si budete muset dát na hlavy. Bonus světlé výšky ikspětky, tj. že pětka skončí po pár metrech mimo nezpevněnou silnici, si musí vyhodnotit dle svých potřeb každý sám. Prostě jak říkáš, srovnává se nesrovnatelné a u pětky tyhle věci neřeší ani kombík. Debatu nad tím, že pětka bude vždycky agilnější než X5 nemá smysl vést, že akt. generace velkých suv, a X5 je velmi dobrým příkladem, umí jezdit tak, že jejich jízdní nedostatečnost se jeví jen superdriverům, zejména těm zvyklým na nízké těžiště s baterkami v trenýrkách, je věc jiná. 😉
Mig_35
Jak píšu níže. Praktickému hledisku rozumím. Jen konstatuji, že do jisté míry se dá fyzika eliminovat, ovšem nikoliv potlačit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
stealth01
Jen přemýšlím, do jaké míry je běžný uživatel X5 nespokojen s těžištěm svého vozu, resp. kdy dochází k situaci, kdy si nadává do Bůhví čeho, že si nekoupil sedan vyšší střední.
A naopak, kdy běžný uživatel X5 ocení prostor a vyšší průchodnost lehkým terénem, aniž by se musel někde omezovat.
Ostatně kupovat si X5 za účelem dosažení úplného maxima možností podvozku bude málokdo. Aktivní bezpečnost bude za normálních okolností stejná.
Mig_35
Do terénu s X5kou nikdo nejezdí. I blátivá polní cesta by znamenala debakl. Youtube je plný takových videí. Respektive chtěl bych vidět, v kterém terénu by byla X5ka výrazně lepší než pětka s x-drivem. Skončí obě zhruba ve stejném místě.
Dokážu pochopit, že je někdo donucen okolnostmi koupit praktické auto.
Avatar - Dinar
Dinar
Tvl už si ta auta vyzkoušej, co píšeš, je na ručník...
S pětkou bys na to pole ani nedojel. [odkaz]
Mig_35
tenhle to udělal za mě😊
[odkaz]
tipuju, že maník v tvém videu má nějaké gumy s aspoň trochu vzorkem. ne, to co se na auta dává z výroby... se stejným obutím bude stejné auto se stejným pohonem čtyř kol stejně úspěšné...
edit: ještě jinak. S šířkou pneumatik, co má X5 vzadu a se vzorkem, který tam má, by i Defender zůstal viset na blátivé cestě. Nikdo normální nedává terénní pneumatiky na SUV. S dobrým obutím je i Allroad terénní auto. Ovšem já jsem ještě nikoho do terénu X5ku tahat neviděl. Nedává to smysl. A terén, který zvládá, dokáže i kombík.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Proboha a co světlá výška? Já tě považuju za inteligentního člověka, ale mám pocit, že když dojde na SUV, tak ti tvá averze vypne půl mozku, sorry.
Mig_35
90 mm rozdílu. Psal jsem to kousek niz, pokud nezůstane viset na břichu, jsou to podobně vybavené auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bez sorry = mám přesně ten pocit o tobě = jen obráceně 😉

Víš co by mě fakt zajímalo? Proč na stejnou informaci reaguješ pokaždý jinak = podle toho kdo ti jí napíše. Když ti totéž napsal MT = ani si nemuk. Migovi se sorry ale odporuješ. No a mě bez sorry >😁
webpaja
Že to píšeš zrovna ty, Karel v příspěvku na který reaguješ má naprostou pravdu. Opravil bych souvztažnost až na 90% 😉
Mig_35
Karel na jednu stranu tvrdí, že těžiště, nebo vyšší světlá výška ho nijak neomezuje na cestě, a nepozná to, na druhou stranu ale říká, že vyšší stavba je výhodou v terénu. Zdá se, že pro něho těžiště pracuje naprosto ideálně.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Karel neprojíždí zatáčky zas tak rychle, aby to i SUV nezvládlo. Což přece neznamená, že by SUV zvládlo tolik, co kombík. Asi jezdím o něco rychleji, než kochající se Stealth, ale téměř jistě ne tak, jako ty. Fakt mi to přijde snadný pochopit.
webpaja
Při jeho způsobu a obecně způsobu jízdy s SUV omezovat samozřejmě nemusí. Nikdo nezpochybňuje vyšší těžiště, jen tvrzení, že moderní SUV jsou nesmysl a špatná auta.
Mig_35
Když nepovezeš plné auto lidí na hory, a budeš si moci vybrat z těch dvou testovaných vozů na tisíc km dlouhou cestu po asfaltu - které by sis vybral?
...to byla jen řečnická otázka😊
webpaja
To bych musel mít garáž na alespoň 10 aut >😁 Mám jeden univerzál, jedno na blbnutí a jsem spokojený...resp musím být.
Kamarád má e😜ediční LC, úžasná věc do terénu. Ale jet s tím Rumunsko je tryzna. Opět kompromisy.
Mig_35
Ok, beru zpět, není to řečnická otázka: které z dvou testovaných aut by sis vybral, kdybys jel do Říma?
webpaja
Do Říma? No jednoznačně F812 Superfast >😁 .

Ano, je to řečnická otázka, vytrhávající z kontextu. Na single cestu do Říma samosebou sedan 5er. Nemá to však žádnou návaznost...stejně tak nepojedeš na okruh s BMW GS 😉
kyklop
Trochu si zabycharím. Bral by som sedan, ak BY som po večeroch nešportoval, zrejme BY som do sedanu nevocpal svoje športové náradie. Na lyže a zvyšok používania je pre mňa päťka až až 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz všechny srovnávací testy na tohle téma = kdes pobral že nepoužitelně špatný? Prostě jen = ve všem horší. Včetně pořizovací ceny i provozních nákladů
webpaja
Ve všem? Aha 😉 jak je to v lehkém terénu? Jak je to u přejezdu větších nerovností? Hm?

Klídek vy dva... 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že klídek = ty popíráš všechno co k tématu bylo napsáno 😉

Jinak tohle vůbec neni o superpovedenym 5er = to sou základní principy = a platí napříč kategoriema i cenovkama. Prostě stejně to platí pro nějaký korejce

Už roky se na tohle téma dělaj srovnávací testy = všechny dopadly stejně. Poslední sem zaznamenal loni v prosinci
webpaja
Já popírám nesmysly, co tu s Migem píšete.

A doporučuji se řídit zdravým rozumem ne článkem pisálka.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo je to hrubá neznalost = ale klidně popírej. Jak tu už padlo = na tohle téma je za poslední roky kdy SUV prodejně drtivě stoupaj = mraky testů a textů. Všechny jednoznačný = takže: Proč je popíráš? 😐

Taky doporučuju řídit se zdravym rozumem = tohle je taková hodně základní fyzika + zdravej rozum = viz všechny ty srovnávací testy = který dopadaj logicky podle toho zdravýho rozumu. Že SUV je tak nějak z principu ve všem horší a dražší = to je myslim jasný i bez nějakejch mimořádnejch znalostí = na to stačí ten zdravej rozum

Co myslíš tim "ne článkem pisálka"?
stealth01
Ty asi víš, ze bych za Audi dal levou ledvinu. Miluji tu značku, hlavně jejich historii a sportovní úspěchy (ohraná písnička). Ale toto je dost velké svinstvo. Evidentně v tom videu záleží na řidiči a na pneu. Víc k tomu není co dodat.
Mig_35
Bravo Stealthe! A teď mi řekni: jaké koupíš terénní pneumatiky v rozměru nizkoprofilovych 22tek, které obouvá X5? >😁
webpaja
Na bláto na stavbě, sníh mi stačí kvalitní zimní 😉 SUV není primárně o těžkém terénu, proto se na ně nedělají pravověrné terénní pneu. Chtěl by jsi s nimi jezdit i po dálnici?
stealth01
Normální pneu. Viděl jsi mou SQ7 v totálním bahně. Úplně v pohodě vše vyjela. Ja budu na léto pořizovat do firmy další dvě auta. Vše samozřejmě SUV, to je podmínka. 😄

A pak taky nechápu tu obsesi s těžkým terénem. Kde v Evropě je cesta k jakémukoliv cíli tvořena neprostupným terénem? Většinou max nějaká polní cesta. Pokud by mělo SUV být off roadem (což si o něm mysli půlka národa včetně tebe), tak by výrazně utrpěl třeba komfort na dálnici a jízdní vlastnosti na okreskách. Samozřejmě není SUV jako SUV, bavíme se o kategorii, ve které se nachází X5. Ja jsem testoval mokro trávu s 25% sklonem s X1 , CX-5 a Foresterem. X1 ten kopec jako jediná vyjela (asi i zásluhou kvalitních pneumatik).
Mig_35
Dobře. Audi Allroad má stejný pohon všech kol, s pneumatickým podvozkem o 30 mm nižší světlou výšku. Myslíš, že vzhledem ke stejné technice bude nějaký rozdíl v tom, co obě auta v terénu zvládnou?
Jenže Q7 má o 300 kg víc, světlou výšku na cestě neumí snížit tak jako Allroad a na asfaltu bude prostě o něco horší. Mýlím se?
Pro potřeby stěhování národů - ano, SUV má větší kufr. Má víc litrů nahoře. Pokud jsi schopen je využít. Já jsem ještě neviděl nikoho, kdo by bez přepážky zavazadlového prostoru využíval kompletně celý prostor kufru, určitě to není moc bezpečné, dávat něco do úrovně hlavy cestujících vzadu...
stealth01
Jaká je nejnižší světlá výška Q7 v režimu dynamic a se vzduchovym podvozkem?
Plus každý majitel Q7 dostane k autu dělící síť. Allroad nemá sedm míst, tím je diskvalifikován (ani se nemusíš ptát, využíváme poměrně často).
Mig_35
Ano, Q7 je lepší stěhovák. Multivan porazí oba na hlavu.
stealth01
Ovšem se sérii těžkých kompromisů. Spotřebou počínaje a tím tvým těžištěm konče. Akusticky komfort = téměř dokonalé ticho na palubě už vůbec nezminuju.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Přepážku vyndanou a kufr narvanej až ke stropu mám často. Ale vidět jsi to nemohl, protože mám vzadu zatmavený skla 😉
Avatar - white label
white label
S tím odkazem si doufám děláš srandu...
webpaja
Hmm, co na to říct. Jestli je tohle ruské video pro tebe důkazem, že X5 nezvládne rozblácenou cestu, tak je mi tě líto a doporučuju si to někdy vyzkoušet. >😁

Hloupost a jedno s tendenčních videí, projíždím daleko...daleko horší věci 😉
Mig_35
To video je stejným důkazem jako ta Dinarova X6 na poli... To, co jsem chtěl říct, je, že pokud pětka s x-drivem nezůstane viset na břiše - což by probůh na polní cestě zůstat neměla - potom mezi ní a X5kou není žádný rozdíl, mají tentýž pohon všech kol a naprosto nepoužitelné pneumatiky...
webpaja
Moderní běžné sedany i kombíky jsou tak nízké, že spíš než na břiše necháš přední nárazník už na sjezdu ze zpevněné komunikace. Přece tohle oba dobře víme.
Ano, jde o světlou výšku a nájezdové úhly.
S XF SB jsem kolikrát nesjel ani ze silnice na odstavný pruh, když se silnice opravuje jen naasfaltováním. U sedanu jsem po naložení 4-mi lidmi škrtal na větších zlomech (typicky některé přejezdy) břichem.

Tohle je zcela mimo.
Mig_35
Na to ale stačí běžný Allroad. Který se bude na cestě potom chovat daleko líp, než SUV.
webpaja
Všechno špatně, Allroad je uvnitř mnohem hůře využitelný, nízký zavazadlový prostor, nedáš tam pořádně psa atd. Ne, na to Allroad mě osobně nestačí. Nezkoušej to...proč máš GS?
Mig_35
Já mám osm motorek aktuálně, auta jsou na vedlejší koleji. A GS je dobrá tak... jak to říct kulantně - je to univerzál. Proto na něm jezdím prakticky nejmíň. Na tom posledním jsem se snažil různými úpravami dosáhnout toho, aby to byla motorka schopná trochu víc v terénu, ale ve finále je to dobré tak do Starbucks, jak s oblibou píšou Američani😊
webpaja
Málokdo tu má prostor pro 8 aut, aby se uspokojily všechny jeho potřeby.
Mig_35
Dobře. Ale ty jsi pravděpodobně jeden z miliónu uživatelů, co jezdí s SUV do terénu. Většina uživatelů to používá jako příměstské vozidlo. K převozu dětí do školky atd. Pro tenhle účel je SUV vážně zcela módním doplňkem, daleko víc než nutností.
webpaja
Ano a supersporty každý využívá jak má a každý s ním umí jezdit, G30 taky umí každý vyždímat, aby se přesvědčil o jeho kvalitách...

Když pojedu single po D1, zběžně mě uvidíš, budeš tvrdit, že SUV je rozmařilost. Když povezu syna cestou do práce ke škole dtto. Jak chceš z momentální situace usuzovat kdo co potřebuje a hlavně proč tak činit?
Mig_35
Hele nechejme si každý svůj názor. Protože kus pravdy je samozřejmě na obou stranách a jak se píše už v nadpisu - je to o prioritách😊
Avatar - white label
white label
No konečně, tím to mělo začít i skončit.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Amen.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne = realita je jen jedna. Ale samozřejmě jí nemusíš respektovat 😄
h.onzyk
Tohle [odkaz] by pětka nedala, terén začíná cca na 11:00
Mig_35
X5ka je v podstatě zvýšená pětka. Má stejně nepoužitelné pneumatiky do terénu, stejný pohon všech kol, o něco vyšší světlou výšku, tzn. nezůstane na břiše tam, kde pětka dost možná ano.
Kdybych neviděl jak známého tahal traktor s X5kou ze zablácené polní cesty, takové věci bych neříkal.
Existují SUV schopnější v terénu, jako třeba Touareg. Ale opět, zcela hladké gumy jsou do bláta k ničemu. A nikoho jsem neviděl mít nazuté jiné...

Dodatečně, po shlédnutí videa: nový model, s offroad packetem, který dříve nebyl, který na M550D dát nejde, samozřejmě je hloupost jezdit s M-paketem do terénu. A s podvozkem měnícím výšku - to myslím doposud taky nešlo...
webpaja
Sorry, samozřejmě nesmysl, srovnej si jen světlou výšku a průchodnost. Ani bláto neznamená debakl, chce to jen trochu cviku. Vyšší průchodnost lehkým terénem je jasná a já do něj pravidelně jezdím, nejsem vyjímka.
Mig_35
Pájo,
jezdím trénovat v zimě s motorkou do jedné pískovny tady z Brnem. Cesta k ní vede cca kilometr po polní cestě. V zimě, když povolí sníh a jsou tam od traktorů rozježděné koleje, je tam kilometr bláta. Vloni před Vánoci jsem tam zapadnul s dodávkou. Zapadnul bych tam i s X5kou a s čímkoliv, protože po dvaceti metrech zůstala na pneumatikách pěticentimetrová vrstva bláta a jakákoliv trakce prostě nebyla. To není jakože projedeš desetimetrový úsek s rozjezdem. Tady potřebuješ pneumatiky se samočistící schopností.

V čem je X5ka odlišná od normálního kombi, s výjimkou 90 mm světlé výšky, kterou na zablácené cestě nepoznáš? Allroad je stejně schopný jako každé SUV, protože těch 90 mm umí dohnat. Ale řekl bych, že to vážně není limitem, největší průšvih je rozměr kol, pro který nejsou pneumatiky do takových podmínek, mizerné křížení náprav, "inteligentní pohon všech kol", naprogramovaný na asfalt.

Ty sám jezdíš v civilu sedanem či kupé, psal jsi, že chceš jet do Rumunska s Defenderem, ale budeš se bít za to, že je X5ka dobré auto. Ano, pro odvezení čtyřčlenné rodiny na lyže může být a psal jsem, že rozumím praktickému hledisku. Ale už Touareg bude daleko schopnější v terénu, a Land Cruiser mi dává daleko větší smysl než oba...

Zrovna tak, jak se snaží výrobci co můžou přizpůsobit výrobci dieselový motor projevem benzínovému (zvuk, kultura projevu) tak se snaží přiblížit SUV co nejblíž projevem osobnímu autu (stabilizátory, podvozek měníci světlou výšku). Nejspíš proto, že obojí je lepší😊

[odkaz]
[odkaz]
webpaja
Právě těmi 10cm světlé výšky...právě těmi. Dál není potřeba nic rozebírat 😉 Pro mé potřeby je X5, RRS apod naprosto vyhovující a ideální řešení a samozřejmě nejsem sám.
Mig_35
Přizvednout jde i A8ka... na světlou výšku 150. Allroad umí 210, o centimetr výš než X5
webpaja
Je to zbytečný...motáš se v kruhu. K Allroadu jsem napsal výše.
Mig_35
Vždyť víš píšeš, že rozdíl je ve světlé výšce. Kterou umí Allroad - pětka kombi tedy ne - o centimetr výš, než X5. Samozřejmě, tobě nenabídne tolik prostoru.
webpaja
Ty kupuješ auto pro jednotlivost nebo soubor vlastností? Můžeš mě podsouvat, jak ty by sis vybral jinak, to chápu...ale nepodsouvej mi, že jsem si vybral špatně. Vyzkoušel jsem vše vč. Allroadu a vím, co nejlépe splňuje podmínky, které od pracovního auta žádám. 😉
Mig_35
Tvoje podmínka je především schopnost přepravit 4-5 cestujících a psa naráz. Uznávám, že to nezvládne každé auto - ale třeba V-class to udělá podle mého líp.
webpaja
V-Class má šestiválec? V-Class umí do terénu? Proč mám jezdit dodávkou? Má podmínka je hlavně univerzálnost, nevím, kde jsi přišel na dodávku. >😒]
stealth01
Mimochodem tohle se stává na diskuzich poměrně často. Jo ty sis vybral nějaké auto, které ti vyhovuje? Ale ja bych si vybral jiné a teď ti to dam sežrat. 😄
Mig_35
Ano, Pájo, pro tvoji potřebu je SUV tím nejlepším kompromisem. Stačí to takto?
webpaja
Ale já to vím >😁 Proto jsem si ho vybral 😄
Mig_35
Ano, pro svoje kompromisní potřeby. Ale když pojedeš do Říma, sedneš si radši do sedanu.
Co je lepší auto? To, ve kterém chceš jezdit, nebo to, ve kterém musíš?
webpaja
Tímto způsobem skončíš pro některé u LaFerrari, jinde zase u Hummeru H1. Moje potřeby jsou nekompromisní, kompromisní je naopak nákup auta.

Opravdu zbytečná debata.
Mig_35
To ne. Pro potřebu většiny lidí - možná s výjimkou lesníků, stavbyvedoucích, architektů atd - tedy pro bílého člověka žijícího v městské aglomeraci ve střední Evropě - je SUV naprostá zhovadilost. 95% lidí by se bez něj obešlo a motivací pro jeho koupi je módní trend. Jinými slovy - dokud SUV nebyly, většina lidí bez nich naprosto normálně existovala a jezdila i na lyže. Kdo potřeboval terénní auto, koupil si "gazíka".
webpaja
Když nebyla auta, byli koně...potřebujeme auta obecně? 😉
stealth01
Módní záležitost. Ptal jsem se segry, proč se ji líbí Grand Cherokee. Odpověděla mi, ze ji vyhovuje a proste se ji zda skvělý ten design. Nic o módě jsem neslyšel.
Ja jsem taky byl lehce zaujatý proti SUV, po zkušenosti s nim bych se k sedanu asi nevrátil (ve smyslu hlavního auta pro rodinu).
webpaja
Podívejme se, jak vypadala auta před 2.sv. válkou. Výška, délka atd.
webpaja
Zcela popravdě, touto optikou je otázka proč 5er, když tu mám třeba Superb, proč Superb, když tu je Mazda3 atd.

Dříve jsme se všichni odvezli v Trabantech, stodvacítkách, Daciích, Žigulech.
Mig_35
jakékoliv kombi, nebo sedan. Vyšší světlá výška je ve městě vhodná k překonávání obrubníků u Lidlu. Jinak k ničemu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hm, k čemu ve městě tvoje auto s +300hp, úplně k ničemu, jen pozérství.
Kdybys to nepoznal, jen té trochu napodobuju, není to můj názor. 😉
Mig_35
Protože já nejezdím jenom ve městě. Ve skutečnosti mu pěkně nakládám a v Německu s ním pojedu i 280 /tady ne, tady se to nesmí😊 Akceleraci, dynamické schopnosti používám při každém předjíždění.
A ty s ním taky nejezdíš jen ve městě. Někdy jedeš i za město, a tam už pěkný asfalt končí, ne? 😄
webpaja
Optikou diskuze výše, bys měl mít do města Smarta? 😉
Mig_35
Já netvrdím, že mám to správné auto. Taky jsem ho původně nekupoval pro sebe.

Tebou velmi oblíbený Jeremy /ne Ron😊

"I’ll be honest with you, " he says, "I loathe all the current crop of so-called SUVs, except those I dislike intensely. I cannot see the point of driving around in a car that’s slower, more e😜ensive and thirstier than a normal saloon or estate. It just seems ***ic."
webpaja
Jeremy pravděpodobně překonává se svým autem jedinou nezpevněnou komunikaci...kačírkovou příjezdovku k sobě domů. 😉
Mig_35
Jeremy miluje Land Rovery, podle mého jednak, že jsou britské, jednak, že jsou to ještě pořád terénní auta. Jinak ve svých speciálech jezdil offroad s daleko méně konvenčními automobily😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když ty napíšeš co se ti zrovna hodí = u fakt příměstskýho služebáku nižší střední ti 100 kW přijde málo a argumentuješ že auto je i o jinejch věcech než nízký spotřebě a slušný spolehlivosti a u univerzálu je ti zas 300 koní moc

Dej s SUV na MTho a všechny srovnávačky k tématu = je to prostě nejhorší verze karoserie. Nechápu to popírání

Že se s tim dá no problém jezdit = no jasně že dá. Jen to vyjde ve všech směrech dráž a blbějš to brzdí a má spotřebu atp.
NPramer
Tak to ti řeknu naprosto přesně😄 Přesně v ten moment, kdy se vrátí z 400km dlouhého okruhu po ČR a zjistí, že ho nějak bolí krční páteř a je tak nějak unavený. Moje zkušenost, díky které jsem z SUV zase přešel do sedanu/kombi. Hlava a celé tělo, vysoko nad těžištěm auta dostává prostě zabrat a komfort jízdy je tak výrazně někde jinde než u nízkého sedanu, kde člověk sedí hezky mezi koly. Podle mě proto nemůže ty 7mičky a A8 nikdy nahradit nějaké SUV. A to musím říct, že se mi to SUV prostě líbí, taky jsem asi podlehl módě, ale optimální to je na krátší trasy, do města apod. Na dlouhé ježdění to pro mě bylo až utrpení
Mig_35
Oni státníci vědí, proč si vozí pr.del vzadu v longové A8 a ne v Q7...
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je zajímavý poznatek. Já mám takový, že po dlouhých letech (celý můj motoristický život) jsme dali dovolenou - 650km - v SUV , a zvládl jsem to úplně nejlíp, nejmíň unavený.
Avatar - wikinko
wikinko
preboha co tu pletes o jazdeni autom raz rocne. ak by si daval ako obchodny zastupca 6tisic km mesacne v SUV, po dvoch mesiacoch by si sa obesil.
stealth01
Proč? Ja se cítím bezvadně. Co je třeba na Cayenne Turbo špatně?
Mig_35
Ty ale jezdíš tak pomalu, že na tvoji hlavu nepůsobí žádné odstředivé síly. Proto necítíš rozdíl. Opájíš se krásným zvukem dieselové V8my, úsporným provozem s nulovými vstupními náklady😊
webpaja
Migu, Migu... :-! ;-\
Mig_35
To je naše historická záležitost. Reaguju na to, jak tady Stealth kdysi psal, že dá 20% akontaci, kterou mu následně stát vrátí ve formě DPH a tudíž má auto zadarmo - stačí už jen platit měsíční splátky😊
To o zvuku psal výše - že nesnese šestiválec, ale osmiválec že má krásný zvuk. Pustil jsem si něco na youtube s SQ7 a musím říct, že... radši nic. Každý máme jiné měřítka.
A koupit si 400hp SUV a potom jezdit 115kou a sledovat spotřebu, s vstupem 3M se chválit, že jezdím za 7 😄 😄 😄 to je pro mě prostě zvláštní kombinace.
stealth01
Co vyhovuje jednomu nemusí vyhovovat druhému. Ja jsem psal, ze mám rad klidnou jízdu, ale když jedu za zákazníkem, tak v CZ většinou do 160 a v DE držím pokud možno 160-220. Mne nevadí natankovat plnou a většinou to dělám s tím nejkvalitnějším palivem.
Zvláštním způsobem davas z různých střípků na diskuzi obraz reality. Nikdy jsi se mnou nejezdil v autě, tak ani nemůžeš tušit, jak jezdím a řídím. Třeba si těch 115 kph vymýšlím, třeba ne. Ostatně migu, tvé tendence si zařadit někoho někam do šuplíku a pak na diskuzich probírat jeho život (o kterém víš kulové) je známá. Ve finále jsem s tím v pohodě a u Tebe mi to nevadí. Vážím si zde na fóru úplně jiných lidí a u nich by mi to jedno nebylo.
Mig_35
Neprobírám tvůj život Stealthe. Probíral jen tvé výroky zde. Ten o autě zadarmo je legendární :yes:
Ano, nikdy jsem s tebou nejel v autě, jsem odkázán jen na to, co píšeš. A jestli si vymýšlíš, tak jsem odkázán na tvé výmysly, takže se na mě nezlob. Zkus si třeba nevymýšlet😊
stealth01
Chci tím říct, ze mě automaticky hodis do kategorie šneků na silnici a pak se ještě divis, ze k tomu potřebuji 400+HP auto. Jezdím podle situace, někdy rychle, jindy pomaleji.
Žádný výrok a autě zadarmo jsem nikdy neměl. Jen jsem naznačoval, ze ty prvotní náklady na pořízení se rozpustí vratkou DPH ve stejné výši, jako je akontace. Takže jsem mluvil o prvotních fixních nákladech. Nejsem tak hloupý, abych nevěděl, ze o část DPH přijdu třeba pro prodeji auta atd atd.
stealth01
Mimchodem pustit si něco na YT a svézt se v reálném autě jsou dvě věci. Zkus si SQ7 a uvidíš sám. V Panamere to bylo ještě lepší. Mám rad benzinové motory, ale zrovna 4.0 TDI je proste pecka. Ostatní nehodnotim, vždycky když jsem dělal test V6 v naftě, říkal jsem, ze bych raději volil benzin.
Mig_35
Psal to tady někdo jiný a já s tím souhlasím. Ani dieselový osmi či desetiválec se nedokáže kulturou projevu vyrovnat obyčejnému benzínovému čtyřválci. Studený start v zimě prostě bude připomínat traktor. Až se ohřeje, trochu se to zlepší. Ale benzín se ohřívat nepotřebuje, bude velmi klidný a tichý i v mínus třiceti. Vibrace budou neznatelné. Systém start/stop bude u benzínu skoro neznatelný, u dieselu zatřepe celým autem.
stealth01
No tak si to mysli dále. Podívej se třeba na test SQ7 od Koubka na Meziplynu a najdi si pasáž, kde mluví o kultuře projevu. Naftová Panamera byla ještě dál. Tam to neslo poznat podle zvuku vůbec, jestli je to nafta nebo benzin.
Mig_35
Jestli Koubka postavíš před nastartovaný osmiválec v naftě a v benzínu a on to od sebe není schopen rozlišit, půjde klečet do kouta.
Nafta udělala velký pokrok a se všemi vyvažovacími hřídeli, rezonátory ve výfuku, doléváním močoviny a filtry pevných částic se o hodně přiblížila benzínu, hlavně od časů PD TDi. A benzín se trochu zhoršil s přímostřikem. Ale ještě pořád je jasné, co je ho... a co je kaviár...
stealth01
Ty uzivas auto tak, ze před nim stojíš? Když jsi uvnitř, tak fakt nejde poznat, co auto spaluje. V Panamere je ticho jako v hrobě.
Mig_35
Pojedu dvěma Panamerama - jedna bude benzínová, druhá dieselová - a já to vevnitř nepoznám?
stealth01
Ve smyslu, do jakého to stavis (porovnavas R4 s V😄 jsem přesvědčen, ze to nepoznás.
Mig_35
Diesel má prostě jemné vibrace, které se dají potlačit, ne zcela eliminovat. Viz takové ty fígle jakože dali jsme na motor pětikorunu a nespadla. Diesel má prostě za studena zvuk, kterému se říká "nýtování". Tohle benzín nezná. To je jako bych se hádal s fanouškem Tesly, že benzín je kultivovanější než elektromotor. To je jako když někdo říká, se sóju dochutíš tak, že ji nepoznáš od masa. Že sex s ochranou je prakticky totéž co bez. Inu jsou přirozené vlastnosti, které se dají zamaskovat, ale ne zrušit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - white label
white label
To je dojemné, jak si s Migem notuješ, Kylie z vás určitě musí mít velkou radost! >😁 >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Navíc je to takovej trotl, že Migovi píše, přestože ten ve velmi nedávné diskuzi jasně psal, že ho má na hejtu a jeho s.račky tudíž nevidí. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vim že seš trotl = ale nepřeháněj to

Prostě si totálně absolutně neznalej = a jak to už u trotlů tvýho IQ bejvá = nepoučitelnej

Jo v týhle diskuzi k tomuhle tématu = má pravdu Mig a ty jako obvykle = jen plácáš a žvaníš = bůhvíproč na serveru o autech

Mám koule = napsat že Mig má pravdu. Ty jako obvykle = máš jen na plácání jako je tohle co si napsal teď = smutný. A eště smutnější je = že [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvuj odpor k SUV realitě je zajímavej = notuju si protože má pravdu. Klidně pochválim i tebe když něco takovýho napíšeš = a co si o tobě Kylie myslí vim 😉
Avatar - white label
white label
A jak má ten můj údajný "odpor k SUV realitě" (podle tebe) vypadat?
Už se na to celý třepu, až mě tu konečně, zrovna ty, pochválíš! >😁
A co si o mě myslí Kylie je mi samozřejmě taky absolutně u pr... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to je vono = lidem jako ty je větší věcí u pr..

Nechválim tebe nebo Miga = dal bych přednost kdyby to vysvětloval spíš MT = ale kvalitu informace. To bys nepochopil >😁 >😒]

Nicméně Mig za to jak vám to tu trpělivě a hlavně správně vysvětluje :yes: 😉
webpaja
No, že by si MT notoval s tebou je tak trochu výmysl, ne? Popisoval tu zřejmé a neoddiskutovatelné nevýhody SUV...které přesto i on má, pro jeho jiné důležité vlastnosti.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tuhle absurditu = že to přece neni možný = už zkoušel Karel 😉

Ve všem o technice = samozřejmě že jo = že se s MT shodnem. Včetně těch SUV = který taktéž marně Karlovi vysvětloval = když nedal na mě tak se připojil = i on marně 😄
A nejen auto technice = soukromě i o hifi

Neni problém si koupit třeba X5 a no problem s ní jezdit = de o to že napříč kategoriema od levnejch modelů po to X5 = je z logickejch důvodů ve většině věcí to 5er = prostě lepší. A bonus = většinou pořizovací cenou a vždycky provozníma nákladama = lepší
Každej ví že když maj stejnej motor = bude akcelerace SUV stejně jako třeba spotřeba = horší. Každej ví že když budou mít stejně velký brzdy = bude decelerace SUV = horší atd.
No těch srovnávacích testů je za roky dost a dost
webpaja
Problém byl, že jsi max MT přikyvoval, všechny do jednoho nás tu technicky roznesl. Když jsi dostal několikrát hezkou přednášku, shledal jsi, že na něj stejně jako většina z nás ostatních samozřejmě nemáš 😉

Pohledem neaktivního člověka je SUV samosebou zbytečnost, mluvit tu o akceleraci a deceleraci zvláště optikou Aurisu hybrid je přece nesmysl. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No zrovna s těma SUV se přidal on ke mně = ale kdo by takovej detail řešil >😁 >😒]
Jinak jasně že sem přikyvoval = souhlasil. No a o tom to je = Karel a na rovinu i ty = nesouhlasíte 😉

Nesmysl na tohle téma neustále tvrdohlavě opakuješ ty. Auris ani skvělej podvozek 5er = s tim nemaj absolutně nic společnýho. Fakt nic! 😄
Jak si vysvětluješ že všechny testy dopadly jak dopadly? Proč je + toho MT + fyziku popíráš?

Je to vlastně [odkaz] vs [odkaz]

Všichni víme = co z toho je lepší auto. Zajímavý kolik lidí s tim má problém. Prostě MPV je praktičtější a vejde se tam víc = o tom žádná. Stejně jako že kombi nebo sedan vs SUV stejný kategorie..

Takže vypusť z hlavy Aurisy = a soustřeď se na tu deceleraci a spotřebu atd. O tom = to je!
A nepopírej Vaculíky a MT a jim podobný = to je fakt hloupý. Já se od obou rád přiučim = třeba tou přednáškou jak popisuješ = zkus to taky.. 😉

A nevysvětlil si to "ne článkem pisálka"
stealth01
Chceš naznačit, ze primovstrikovy benzin nemá vibrace a nemá nytovani?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vibrace má všechno ale nýtování jako typickej zvuk studenýho dieslu = to má fakt jen studenej diesel

Tohle funguje u sluchátek a velmi dobře [odkaz]
stealth01
Zcela určitě.

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mluvili sme o motorech = tohle je 1.4 navíc TSI 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepoznáš = Porsche s TDI skončilo 😄

Jinak sem ve všem co tady píšeš na tvý straně = a to sou i všechny testy a materiály k věci co sem kdy čet. Takže ten odpor = mě skoro fascinuje
webpaja
Benzínový přímovstřikový čtyřválec není žádná velká kultura ani zvenku a obvykla ani v interiéru. Benzínové R6/V6 je taky lepší poslouchat vytočené, nebo zezadu. Jinak je to šicí stroj s poměrně tvrdým chodem.
Mig_35
Když stojím na světlech, s benzínem nejsem sto poznat, jestli je funkce start/stop v chodu nebo ne. O motoru nevím. O dieselu vím pořád...
stealth01
No ja jsem v Panameře neslyšel taky nic. Ale třeba máš jiné zkušenosti s tímto autem. Upozorňuji na to, ze se snažíš srovnávat R4 s V8 v naftě.
Mig_35
Tak ještě jednou. Po mnoha finančně náročných úpravách, dokáže se nafta připodobnit benzínu. Lze potlačit její vnější projevy. Když dáš přídavné topení, dokážeš eliminovat fakt, že topí za půl hodiny. Když přidáš na zvukové izolaci, dokážeš snížit akustický hluk v autě. Jenomže u benzínu je ten hluk docela hezký, mimochodem. Dokážeš snížit vibrace. Dokážeš snížit emise. Ale nakonec z toho je čtyřturbový paskvíl, s doléváním močoviny, který je servisně násobně dražší než obyčejný benzínový atmosférický motor.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😒]
stealth01
[odkaz]

Od 6:12. Mohu jen potvrdit.
stealth01
Když jedu 200 po dálnici, tak na mě působí asi něco. Akorát to nevnímám. Migu nemá cenu si brát do úst mou posedlost klidnou jízdou. Pokud potřebuji, jedu rychleji, pokud nepotřebuji jedu podle sebe a svého komfortu. Mne nevadí ani pomala ani rychlá jízda.
Proste smir se s tím, ze do par let ti bude stát SUV v garáži a ty budeš rad, ze ho mas.
Ja jsem taky přemýšlel nad 7er, když jsem kupoval SQ7. Pro naše potřeby je SQ7 úplně top a nikdy bych ji neměnil.
Mig_35
To se nikdy nestane. V mojem hledáčku je buď pick-up, nebo opravdový offroad. Ale jsem bohužel limitován tím, že naftu nesnesu a s povděkem kvituji, že - pravděpodobně kvůli možnosti vjezdu do německých center - už i výrobci automobilů začínají nabízet benzínové dodávky😊
Kdybych si měl koupit jen jedno auto, zcela určitě by to vyhrála - tedy aktuálně - Panamera Sport Turismo😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne špatně = jen že Panamera = je prostě lepší
webpaja
Do lehkého terénu? No na to je samozřejmě Panamera lepší :-! Pak už je lepší jen RAV4 😒
stealth01
Zda se, ze to dosáhlo vrcholu, ale třeba mig a další ještě překvapí. Třeba, ze z te výšky SUV se jim děla špatně. I když Mig a výšky... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt vtipný = no kdo fakt jezdí do terénu tak fakt lepší je Land Cruiser

Jak tu správně už padlo = přes 90% lidí SUV nikdy nevyužije = stejně by jezdili s tou Panamerou = jen s tou o něco líp a úspornějš atd. A lehkej terén = ten samozřejmě zvládne cokoli
Avatar - wikinko
wikinko
ach stealth, nemyslel som cayenne turbo, ale SUV na ktore ma nejaky obch zastupca s vysokym najazdom dosah, takze kodiaq sportage a podobne kraviny. V tychto je to na dlhych trasach doslova za trest. V nemecku vyuzivam auta z pozicovne, vzdycky ford, a jazdi sa mi lepsie vo focuse 1,0EB ako v Kuge 2,0tdci.
stealth01
Jasně, já to chápu. Spíše si myslím, že mezi SUV jsou běžné vozy a pak opravdu skvěle navržená auta typu Cayenne. Nezlob se, ale spíše, než nějakým těžištěm a vyšší světlou výškou mi to zavání totální averzí vůči SUV. Pak se ale posouváme do oblasti subjektivních dojmů. Já mám SUV, ale třeba ještě v roce 2016 jsem v jednom videu byl schopen prohlásit: "Ne, krabice nebrat" [odkaz]

Mně se nelíbí design SUV. Mám rád sedany, ale pokud auto pro rodinu, tak dnes už jedině SUV.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I v roce 2-16 byly slušný krabice
I v roce 2-16 platily základní principy o autech = neboli fyzika

Máš asi na mysli že vývoj techniky tyhle základy líp a líp zakrývá = viz třeba nový GLE

To někde níž psal Mig = zakrývá ale logicky nikdy zcela nezakreje. Ať de o to těžiště nebo vibrace motoru atp. = platí to pro všechno. V mym oboru sou dneska zesilovače ve třídě D [odkaz] který hrajou fakt dobře. Pořádný Áčko je ale furt pořádný áčko [odkaz]
Avatar - white label
white label
Ona i ta míra krabicovitosti se u SUV často výrazněji liší, a to jak co se týče hranatosti, tak výšky včetně těžiště. Je to i postupným "splýváním" kategorie Crossover/SUV do jednoho pytle (SUV).
Když vedle sebe postavím Cayenne a Macan, tak už na první pohled vypadá Cayenne jako SUV a nižší/menší Macan jako crossover a lze to snadno poznat i při usednutí za volant, přesto je výrobce oba prezentuje jako SUV.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj splývá to [odkaz] 😄
Mig_35
Stealthe, asi mi neuvěříš, ale mně se SUV líbí. Včera jsem viděl krásné Levante. Říkal jsem si, to bych s pořádným benzínem snad i snesl. Ale jenom do té doby, dokud bych nepotkal Maserati Quatroporte, nebo Granturismo😊
webpaja
Jezdím s X5 někdy 4, jindy 5kkm. Minulý týden jsem k tomu dal ještě Kronplatz. Mám ji 2 roky, tak mi pověz >😁
Mig_35
Když musíš, tak s ní jedeš. Kdyby byla tak dobrá, tak by ti doma nestála X5 + M3, ale X5 + X5, ne? Člověk občas musí dělat kompromisy, Dinar ti řekne, že společnost, od které bere auta na operák, má podmínku aby auto mělo dieselový motor a pohon všech kol a automat. Protože takového auta se potom nejlíp zbaví. Ale on následně v diskusi říká, že moderní diesel je super, pohon všech kol ničemu nevadí a automat je pro denní auto naprostá nutnost. Ale kdyby šel a kupoval auto pro sebe, vzal by totéž?
webpaja
Vezmeš si na cestování po Evropě cestovní motorku nebo zmrzlinu? 😉

Každé auto má své specifické vlastnosti a proto je tolik druhů. To je u všech výrobků pro lidskou potřebu.
Dinar si myslím psal to, že moderní diesel ho nijak neomezuje a na dálniční cestování nevidí žádnou výhodu v točivé atmo s manuálem. Že by se s tím jezdilo v sobotu ráno projíždět po Hostýnských vršcích asi ne 😉
Mig_35
Superbajk je ultimativní sportovní nářadí, se kterým se na cestu - resp. na naše cesty - nedá ani v létě, kdy jsou všechny už opravené po zimě. Nikdy jsem na něm ani nejel, mimochodem. Je to prostě něco jako formule.
Viz test. Když člověk přesedne mezi těmi dvěmi, má myslím, na asfaltu, za pět minut jasno.
webpaja
No vidíš a tím se dostáváme k tomu, co jsem napsal😒br />
"Pozor, porovnáváš tu s podle mého nejlépe naladěným podvozkem sedanu vyšší střední. Myslím, že tu nikdo netvrdil nic o tom, jak o několik metráků těžší a obecně mnohem vyšší SUV smáznou sedany. Jen to, že kompromis mezi kombíkem a SUV je díky spoustě fičur na podvozku menší než dříve a při započtení některých dalších výhod pak SUV dává smysl. "

Ave JÁ! 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak si vysvětluješ že všechny srovnávačky kombík vs SUV stejnýho výrobce = už roky dopadaj stejně? SUV až na občasný výjímky..
Poslední sem čet v prosinci = čekáš že to příště dopadne obráceně? Nebo respektuješ že sou horší a dražší ale ne zas tak špatný aby to přebilo = nevim vlastně co? Co sou to ty "některý další výhody"?
webpaja
Nebudu to vypisovat znovu, tedy viz příspěvky výše. 😉

Doporučuji se v životě něřídit radami novinářů, ale vlastním úsudkem a hlavně vlastními potřebami. Ať udělají test se psem, bagáží, zajedou teď do Jeseníků, dojedou na chatu, projedou nějakou polňačku s brodem a jsem zvědav. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Debata o ničem, jeden teoretik, co má sám pseudosuv, druhý, co běžně jezdí pětkou terénem. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Debata o ničem = buď víš = nebo nevíš a popíráš. Netušim proč 😉
stealth01
Pardon, ze do toho vstupuju. Když porovnam cokoliv ve stejne třídě jako je SQ7.
Výhoda komfortního nastupování pro všechny (i pro mou mámu po operaci kycli), sedm míst, variabilní světlá výška, prostor nad hlavou, lepší pozice mých dlouhých nohou vůči pedálům, vynikající jízdní vlastnosti, rychlost s dynamika, praktičnost (variabilita kufru, sedadel), nízké provozní náklady, fantasticky zvukový projev.
Některé věci nejsou výlučně pro kategorii SUV, ale zmínit jsem je musel, protože dokreslují celkový výčet všech výhod. Proste auto bez kompromisů (při běžném každodenním používání).
Mig_35
Kdybych měl pro to auto využití, třeba takové jako ty, asi bych nechtěl nic jiného než GMC Savana. Škoda, že nic podobného se v Evropě nevyrábí... tomuhle se nedá konkurovat😊
[odkaz]
webpaja
Na cestu po státech asi OK, ale tady fakt za mě ne. Na délku sežeru méně místa než 5er tuším, na šířku o něco málo víc. Pokud vezmu typické evropské silnice a města, pak ne.

Ale to je každého věc a vkus.
Mig_35
5,60 je základní délka. A interiér jak v první třídě.
Tak mě napadá - eRko od Mercedesu je zářný příklad. Terénní schopnosti podobné SUV, královský prostor, vše v poměrně atraktivním hávu. Ale ne až tak jako SUV, což byla nejspíš jeho smrt...
Mig_35
SUV totiž přebralo roli MPV. Kdo by chtěl takovou škaredou krabici na čtyřech kolech? Každý chce mít sexy auto. Nesouhlasím s tím, že SUV je nejhorší karoserie, MPV není o nic lepší. Na SUV se dá alespoň koukat. Ale fyzika je fyzika. Dá se to trošku vylepšit, ale není to totéž.
Docela mě zaráží, že někdo popírá takové elementární věci. Těch testů v Autobildu bylo asi dvacet, kombi vs SUV atd. Když mi někdo řekne, že moje auto má zatraceně přes váhu, že nevyjede sjezdovku, nebo že mám velký rypák, těžko to můžu popírat. Přece nebudu vykládat, že ten nos mám velký jenom z určitých úhlu >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
wikinko, na co máš hlavu? Když se mi dlouhá štreka jela líp, tak kdybych ji jezdil denně, jezdilo by se mi naopak hůř?
Já najedu měsíčně skoro 4tkm, to zas tak málo není, že?
Avatar - wikinko
wikinko
Hlavu mam, prave preto nerozumiem ako sa ti na SUV moze jazdit lepsie, najma pri takom vysokom najazde. ja jazdim 5tkm +, neviem si to vo vysokej koze predstavit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Což ale vůbec nic neřiká žejo? 😉
stealth01
Jeho tělo proste cítili vyšší těžiště. V P918 by ho tak vlastně nebolelo nikdy nic. Možná by i omladl. To jako nejde ani vymyslet, ja bych na to nepřišel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
to být nakrásně dobrý motor, ale spojení "čtyřikrát přeplňovaný třílitrový šestiválec" mi prostě neskutečně vadí. Obě tahle auta ukazují, jak jsou vlastně technicky už za hranicemi možností řidičů i toho, co by ještě mělo patřit na silnice.
Tahle doba je nějaká divně divoká.
A X5 je fakt nepěkná.
Avatar - Dinar
Dinar
"Obě tahle auta ukazují, jak jsou vlastně technicky už za hranicemi možností řidičů i toho, co by ještě mělo patřit na silnice."

Jo, všichni máme jeden žaludek, a člověk přece nemůže bydlet na dvou místech najednou, tak na co mu je víc než jeden dům atp... copak to jen připomíná?! :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To nevím, že by tvé ranní myšlenky?
Avatar - Dinar
Dinar
Parafráze tvé věty jsou moje myšlenky? >😁 Spíš to vypadá, jako bys zrovna slezl ze střechy Kliniky.
Mig_35
Když si vyselektuju na spritmonitoru starý dobrý osmiválec 50i v generaci E60, dostanu spotřebu kolem 13 litrů. Čtyřikrát přeplňovaný diesel jezdí za deset, na stejné stránce. Finanční náročnost výroby čtyřturbového tubodieselu společně se servisními nároky, potřebou dolévat močovinu atd... Ať mi někdo řekne, že tahle "úspora" dává nějaký logický smysl... Srovnávám je proto, že výkonově jsou prakticky na stejné úrovni.
Nemluvě o tom, že když se ten snadno přestavitelný atmo benzín přestaví na LPG, rázem jezdí pod dvě koruny na km...
webpaja
...opět se ukazuje, že BMW neumí konfigurovat nejen novinářská auta. I předváděčky jsou pohříchu kolikrát na černých malých kolech, obvykle nevábné barvy (ta se u X5 povedla, u 5er naopak ne).
Pro moje pracovně-soukromé potřeby je X5 lepší variantou, přestože G30 je snad nejlepší pětkou v porovnání s konkurencí za poslední dvě dekády. 😉
Avatar - iudex
iudex
Denne chodievam okolo 5er F10 v červenej (asi melbourne red, neviem), to auto tak vyčnieva z radu šedých (a iných nefarebných) pätiek, je až prekvapivé, čo dokáže spraviť farba.
Aktuálna 5er žiaľ červenú už nemá, stále sa ale dá nájsť lepšia farba, napr. mediterranean blue.
Avatar - Dinar
Dinar
Ona ji standardně neměla ani F10, byla jen v rámci individual, tak jde pořídit imola red i pro G30 [odkaz]

Je to škoda, s těmi barvami, zrovna ty tmavě červené metly se na velké sedany, potažmo suv, krásně hodí, éčko ji umí, A6, ale bmw tam má radši nějaké tři odstíny ***béžové. :no: