Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
stealth01
0
Měl jsem M2C na dva dny. Zdálo se mi, jako by proste dospělo. Vše bylo takové vyzralejsi. Jedine, co mě trochu zarazilo, byl zvuk. Motor z M3 se projevoval jinak, než v M3 samotné. Bylo to odtržené a vzdálené. Ale to jsou jen mé pocity, jinak řízení a podvozek špička.
boost.
0
M2C a M4 má již filtr, tím se změna zvuku, aspoň z části, vysvětluje. Divím se, že to v testu nezmínili.
iudex
0
Presne, aj v nejakej porovnávačke M2 vs M2C jasne zaznelo, že Competition má (vďaka filtru) horší zvuk ako slabšie M2 a aj z videa to bolo počuť.
praděda7
1
Ten zvuk se dá pořešit malou dávkou občanské neposlušnosti...... 😄
ProchyTom
Je ta cena adekvatni? Za ty penize uz je prece Cayman S. Sice v zakladu, ale mit Bmw ktery ma kazdy, nebo Porsche je rozdil. Navic v tehle tride nepotrebuju vybavu ale zabavu a styl. Vykon v ramci srovnani se slabsim Porsche je bezpredmetnej. Pres 200kw uz umi vyuzit jen malokdo. A servis? Olej si umi snad vymenit kazdej. Na youtube jsou videa jak na to. Co myslite?
Cayman S má přeplňovanou B4, tady máš R6. Nejde podle mě o nijak přímou konkurenci, M2 samozřejmě smysl má a tato M2 toho moc společného s běžnou konfekcí nesdílí.
Že by si někdo u nového auta měnil v garáži olej jsem už dlouho neslyšel. 😉
Že by si někdo u nového auta měnil v garáži olej jsem už dlouho neslyšel. 😉
To je pravda. Ten boxer ale neni spatnej prece. Jen proro ze to jsou 4valce tak ani zvuk neni uplne bidnej. Tak ta vymena oleje jsem myslel so budoucna vcetne vymeny brzd a podobne. Ze treba by nekdo mohl oponovat cenou v servisu porache vs bmw. Neznam presne ceny ale zkratka me by vadilo dat skoro dva miliony a vedet ze za ty penize muze bejt Porsche. Taky proto ze toho tolik nenajezdim a proto chci trochu vic stylu.
Ja jsem možná jediný člověk na světě, kterému 718 proste zvukově sedne. Kamarádovi (žlutá F430) se to ale kupodivu taky líbilo. 😉
Ale take by sis sakra rozmyslel, justly přitlačíš půl míče navíc za čtyřválcový boxer proti řadové šestce ne? 😉
Mozes sa ale na to pozriet aj tak, ze priplatis za motor na spravnom mieste. Namiesto dlhej radovej sestky na / za prednou napravou dostanes plochy boxer pred zadnou napravou 😉
Je to jiná koncepce. Těžko tu budeme třeba shazovat F812 Superfast jen kvůli tomu, že nemá motor uprostřed jako ostatní supersporty 😉
Dtto Vette Z06.
Dtto Vette Z06.
812 Superfast i Corvette jsou auta s motorem vpředu uprostřed (front-mid engine/Front-Mittel Motor) s převodovkou u zadní nápravy a s rozložením hmotnosti preferující zadní nápravu. Koncepce zcela běžná v motorsportu.
BMW M2 vychází z masově vyráběné koncepce, kdy motor je z větší části nad přední, jednoduše řešenou nápravou (Mcpherson), kvůli možnosti xdrive u obyčejnějších verzí je navíc umístěn celkem vysoko, s převodovkou přímo napojenou na motor. Výsledkem je ne zrovna optimální rozložení hmotnosti zatěžující více přední nápravu než poháněnou zadní (53:47). Tuto koncepci v GT3 nikdo ze zřejmých důvodů nepoužívá. Proto mě nepřijde fér házet obě koncepce do jednoho pytle.
BMW M2 vychází z masově vyráběné koncepce, kdy motor je z větší části nad přední, jednoduše řešenou nápravou (Mcpherson), kvůli možnosti xdrive u obyčejnějších verzí je navíc umístěn celkem vysoko, s převodovkou přímo napojenou na motor. Výsledkem je ne zrovna optimální rozložení hmotnosti zatěžující více přední nápravu než poháněnou zadní (53:47). Tuto koncepci v GT3 nikdo ze zřejmých důvodů nepoužívá. Proto mě nepřijde fér házet obě koncepce do jednoho pytle.
Koukám je už jedno jestli u přední nápravy nebo u zadní 😉 Zcela běžně to tak třeba formule nebo většina prototypů nemá. Jak to má prosím např Conti GT3, M6 GT3?
Mě přišlo nefér házet čtyřválcový boxer a řadovou šestku do jednoho pytle. A kdyby sis přečetl pořádně co jsem napsal, tak hned první věta je "Je to jiná koncepce". O jednom pytli se tedy nedá hovořit.
Mě přišlo nefér házet čtyřválcový boxer a řadovou šestku do jednoho pytle. A kdyby sis přečetl pořádně co jsem napsal, tak hned první věta je "Je to jiná koncepce". O jednom pytli se tedy nedá hovořit.
M6 GT3 i Continental sazi na transaxle, jsou to vylozene prototypy, se serii na rozdil od konkurencni modelu nemaji spolecneho zhola nic. Pri homologaci si proto oba vyrobci museli zadat o vyjimku, nebot nemaji ve vyrobnim portfoliu jediny model, na jehoz zakladu by se dalo postavit konkurenceschopne zavodni auto kategorie GT3, viz ma predchozi odpoved.
V rámci štvorvalcov je to bezpochyby slušné, aj výfuk naladili v Porsche výborne. Ale proste zvuk R6 je niekde inde.
Záleží na tom, co preferuješ, jsou to dost rozdílná auta a konkurenti spíše jen teoreticky. Tady je docela rozumné srovnání M2C a 718 GTS od zkušebního jezdce. Jinak ceny moc srovnatelné nejsou a to jak za pořízení, tak za servis, za značku Porsche se dost připlácí. Jediná útěcha je snad jen to, že ojetá 718 nebo 911 si na rozdíl od konkurence velmi dobře drží cenu.
[odkaz]
[odkaz]
Problemem budou mimojiné i reálné ceny u obou modelů. M2 Competition za 1,2 v plné výbavě bez DPH je něco, co Porsche nabídnout neumí. Dokonce ani Audi už nejde objednat se slevami, atakujicimi 20 procent, jako demo auto (které ovšem ridis od začátku jen ty sám).
Boze, kupit nove Porsche a potom si menit olej v garazi pre usetrenie par eur, to moze napisat len jazdec dakeho stareho vraku >😁
Tiež tak nejak cítim, že ProchyTom asi nebude kupec nového Porsche. 😉
Premyslim o ojetem aute a vymenit svoji Z4 za nejaky stroj okolo 1 milionu. Bmw M2 a Cayman se sestivalcem se mi moc libi. Co se tyka noveho vozu za 2 miliony tak na to fakt nemam. Jen se ptam jak to vidi jini uzivatele. Zda nejsou ty povidacky o servisu porsche prehnane. Ja si treba delam rad veci sam a ne proto ze na to nemam. Mam rad auta a kdyz si to vymenim a jeste usetrim tak sem spokojenej. Neverim servisum protoze mam kamarada ktery tam delal.
Nevěřím servisům, protože mám kamaráda, který tam dělal.
Nevěřím ženským, protože mám kamaráda, kterýho podváděla😊))
Nevěřím ženským, protože mám kamaráda, kterýho podváděla😊))
Co to je za *? Srovnavat ojeb a amaterskej pristup v servisu s mezilidskyma vztahama? Navic je to az druhej duvod ze tam nejezdim. Hlavni duvod je ten ze nejsem levej a udelam si to sam. Ale chapu. Mega na auto pro zabavu bude cesky pepiky vzdycky * a proto budou pendlovat po netu a blejt srajdy.
Nepříliš bystrý? Tak zjednodušeně: nelze soudit podle jednoho servisu všechny.
Jestli si děláš servis u auta za milión sám, tak klobouk dolů. To, co ušetříš se rozhodně vyplatí proti tomu, až budeš auto prodávat a kupující se bude ptát to vyplněné servisní knížce😊
Jestli si děláš servis u auta za milión sám, tak klobouk dolů. To, co ušetříš se rozhodně vyplatí proti tomu, až budeš auto prodávat a kupující se bude ptát to vyplněné servisní knížce😊
Jo ja si do servisu po 30tis. zajedu pro razitko. Mezitim si ale trikrat olej vymenim sam. Serviska je urcite pri prodeji dulezita ale ne tolik. Jde proste jen o to ze me menit olej a desticky nevadi. Trochu sem cekal ze se nekdo najde se zkusenostmi se servisovanim porsche a nebo alespon potvrdi a nebo vyvrati ze to je sebevrazda. Vymena svicek v servisu porsche za 20tis je totiz masakr. Kdyz dat za auto mega, ktery ujede za rok 10tis od brezna do listopadu a zbytek bude v garazi ale pritom je nadosah zanovni porsche mi proste nuti zkusit prave cayman.
Za milión je tak 4-5letý Cayman. Tomu už bych zánovní auto neříkal. Čtyřválec reálně začíná na 1,3.
A kdo má na auto za milión, asi by měl předpokládat i poněkud dražší servis. Pokud tedy nekoupí M2, kde je kupodivu gratis.
A kdo má na auto za milión, asi by měl předpokládat i poněkud dražší servis. Pokud tedy nekoupí M2, kde je kupodivu gratis.
Za mega už to není zrovna novinka, ale má to zase správný motor. Jen u auta tohoto typu nevíš, kolikrát ho někdo trápil na okruhu.
Servis Porsche, specialne Boxera a Caymana je drahy jednak preto, ze hodinove sadzby su vysoke ale hlavne vymena sviecok znamena vybrat motor z auta. Tak je jasne, ze cena sviecok je uplne nepodstatna 😄
Podobne je to aj pri inych ukonoch, motorovy priestor je maly a zle pristupne. Nie je to ako u klasiky s radovou konstrukciou (jedno pozdlzne alebo napriec).
Podobne je to aj pri inych ukonoch, motorovy priestor je maly a zle pristupne. Nie je to ako u klasiky s radovou konstrukciou (jedno pozdlzne alebo napriec).
Vymena svicek v servisu Porsche za 20 tisic je celkem fair cena.
Jednak kvuli svickam samotnym - ale klidne si muzes koupit Starlajny, kdyz si je chces menit sam - a jednak kvuli pristupu k nim, tohle neni radovy ctyrhrnek vpredu, kde staci otevrit kapotu a rovnou je menit.
Co se tyka servisu, tak u noveho auta te nezruinuje, jak BMW, tak Porsche nabizi nejakou variantu zakladniho servisu uz v cene (pokud se nepletu, tak u BMW je to service inclusive na 5 let/100tkm), lepsi varianty servisu jsou za celkem slusne priplatky.
U ojeteho auta jde napsat jen jedine: Kdyz chces chovat opici, musis mit na banany.
Jednak kvuli svickam samotnym - ale klidne si muzes koupit Starlajny, kdyz si je chces menit sam - a jednak kvuli pristupu k nim, tohle neni radovy ctyrhrnek vpredu, kde staci otevrit kapotu a rovnou je menit.
Co se tyka servisu, tak u noveho auta te nezruinuje, jak BMW, tak Porsche nabizi nejakou variantu zakladniho servisu uz v cene (pokud se nepletu, tak u BMW je to service inclusive na 5 let/100tkm), lepsi varianty servisu jsou za celkem slusne priplatky.
U ojeteho auta jde napsat jen jedine: Kdyz chces chovat opici, musis mit na banany.
Základní servis v ceně končí u BMW s auty vyrobenými do 02/19. M-B už skončil, JLR jen zkusmo nabídl.
To vážne? O tom som nepočul. Pritom servis zdarma bol prezentovaný ako jeden z prvkov prémiovosti BMW a Mercedesu. 8-s
Na druhej strane žiadna veľká škoda, ako som pozeral ten Servis Inklusiv na 5 rokov, tak reálne to pre mňa znamená len dve výmeny oleja za celú dobu. Ostatný materiál (brzdové platničky a pod.) tam nespadá. Naviac ten olej má interval 2 roky alebo 30000 (!) km, pričom každý zodpovedný majiteľ si olej vymení po zábehu a potom v intervale 10 až 15t km. Teda pri mojom nájazde to znamená 2 výmeny na vlastné triko a až tú tretiu grátis. Takže keď o to prídem, no big deal.
Na druhej strane žiadna veľká škoda, ako som pozeral ten Servis Inklusiv na 5 rokov, tak reálne to pre mňa znamená len dve výmeny oleja za celú dobu. Ostatný materiál (brzdové platničky a pod.) tam nespadá. Naviac ten olej má interval 2 roky alebo 30000 (!) km, pričom každý zodpovedný majiteľ si olej vymení po zábehu a potom v intervale 10 až 15t km. Teda pri mojom nájazde to znamená 2 výmeny na vlastné triko a až tú tretiu grátis. Takže keď o to prídem, no big deal.
Kolegu sa asi trochu zastanem a medzi výmeny oleja si robím aj ja doma na tom mojom "Fiate" (zdravím m.z. >😁 ) , prípadne po okruhovom jazdení. Jednak nie je to nič zložité a baví ma to a za druhé spravím to keď mi to treba a nie kedy bude mať servis čas.
No a tým servisom, nedávno som mal Forda v servise pri 60t km, tam som prišiel v poriadku a odchádzal som z 3 valcom (jedna údajne nová sviečka KO). Kur.a to sa neboli na tom ani previezť ?
Myslím že aj Dinar tu niečo negatívne spomínal o výmene filtrov u BMW.
No a tým servisom, nedávno som mal Forda v servise pri 60t km, tam som prišiel v poriadku a odchádzal som z 3 valcom (jedna údajne nová sviečka KO). Kur.a to sa neboli na tom ani previezť ?
Myslím že aj Dinar tu niečo negatívne spomínal o výmene filtrov u BMW.
Je to o lidech. Mám fajn servis na BMW, ale třeba JLR teď vyměněný a budou tam přecházet i lidi ze skupiny navázaní na mou servisní smlouvu.
Porovnávanie s Caymanom je síce legitímne, ale ja to vnímam tak, že Porsche v tejto dvojici už nie je jasnou voľbou, ako bolo dakedy. Pri minulej generácii by som mal jasno, šesťvalec v. šesvalec, ale nižšia hmotnosť a lepšia agilita Caymana, čo by u mňa prevážilo nižší výkon Caymana. Downgrade aktuálneho Caymana na štvorvalec mu ublížil nielen v mojich očiach, ale u mnohých. Ak píšeš, že "za cenu M2 môžeš mať Porsche", dá sa to otočiť aj opačne "toľko peňazí za štvorvalec?". Notabene keď BMW Ti dá fantastický, charakterný a točivý šesťvalec. A to základná M2 začína výkonovo vyššie, ako Cayman končí (220-257-269 kW), Competition je potom iná výkonová liga.
No a napokon cena: Competition stojí 65550 eur, Cayman S je za 67142 a GTS (ktoré je Competitionu najbližšie) už stojí podstatne viac: 81600 eur. A ako povedal kolega vyššie, u BMW sa stále dajú solídne zľavy, na ktoré u Caymana môžeš zabudnúť, čo ten cenový odstup ešte zväčší.
Takže odpoveď na otázku, či dať viac peňazí za slabšieho štvorvalcového Caymana, alebo ušetriť a mať podstatne výkonnejšie šesťvalcové BMW, rozhodne nebude jednoznačne v prospech Porsche.
No a napokon cena: Competition stojí 65550 eur, Cayman S je za 67142 a GTS (ktoré je Competitionu najbližšie) už stojí podstatne viac: 81600 eur. A ako povedal kolega vyššie, u BMW sa stále dajú solídne zľavy, na ktoré u Caymana môžeš zabudnúť, čo ten cenový odstup ešte zväčší.
Takže odpoveď na otázku, či dať viac peňazí za slabšieho štvorvalcového Caymana, alebo ušetriť a mať podstatne výkonnejšie šesťvalcové BMW, rozhodne nebude jednoznačne v prospech Porsche.
Ano, jednoznačné to nebude určitě.
V posledním SPEEDu je srovnáčka CGTS a M2C a pokud by někdo čekal, že M2C bude rychlejší (viz papírové hodnoty motoru) a CGTS zábavnější, tak je to právě spíš naopak😒br /> "Než se začnete vysmívat malému motoru Porsche, myslete na to, že automobilka se čtyřválcem vyhrála nedávno Le Mans. Ehm, třikrát za sebou. Tohle je rozhodně ten nejrychlejší a nejostřejší čtyřválec široko daleko."
"Po přesednutí z GTS je sice Competition pořád pocitově těžší a měkčí, ale přední náprava má najednou dost přilnavosti pro všechny vaše chuligánské nápady."
"Nutit GTS na neznámých okreskách ke stejné zábavě, jakou zažijete v M2C, je šikana. Jakmile ale jedete na přehledném úseku s dobrým povrchem, je Cayman ve svém
živlu."
"Chuligán na okreskách. S vlající zádí je M2C fantastická."
"Čistá stopa je doménou Caymanu. Na známém úseku s dobrým povrchem GTS ukáže M2C rychle záda, pardon výfuky..."
V posledním SPEEDu je srovnáčka CGTS a M2C a pokud by někdo čekal, že M2C bude rychlejší (viz papírové hodnoty motoru) a CGTS zábavnější, tak je to právě spíš naopak😒br /> "Než se začnete vysmívat malému motoru Porsche, myslete na to, že automobilka se čtyřválcem vyhrála nedávno Le Mans. Ehm, třikrát za sebou. Tohle je rozhodně ten nejrychlejší a nejostřejší čtyřválec široko daleko."
"Po přesednutí z GTS je sice Competition pořád pocitově těžší a měkčí, ale přední náprava má najednou dost přilnavosti pro všechny vaše chuligánské nápady."
"Nutit GTS na neznámých okreskách ke stejné zábavě, jakou zažijete v M2C, je šikana. Jakmile ale jedete na přehledném úseku s dobrým povrchem, je Cayman ve svém
živlu."
"Chuligán na okreskách. S vlající zádí je M2C fantastická."
"Čistá stopa je doménou Caymanu. Na známém úseku s dobrým povrchem GTS ukáže M2C rychle záda, pardon výfuky..."
Mě to hodnocení přijde naprosto logické, cayman byl v jakékoliv verzi vždycky auto schopné na okruhu mnohem více, než jakékoliv emko, ono v podstatě mnohem více než cokoliv jiného, jestli bych si měl vybrat víkendovku, kterou chci primárně na okruh, pak je cayman jasná volba, to auto potluče i dvakrát výkonější auta.
Naopak, víkendovka s možností hodit si zadkem na každém kruháči nebo vracáku v serpetntinách, je jednoznačně M2. Competition jsem nejel, ale i obyč. M2 je ve smyslu nejvíc snadno dosažitelné a na řidičovy schopnosti ne příliš náročné záabavy za volantem nejlepší emko za x let. A nejlepší nejen mezi bavoráky, ono je hrubě nejlepší i mezi podobně koncipovanými auty jiných značek.
Naopak, víkendovka s možností hodit si zadkem na každém kruháči nebo vracáku v serpetntinách, je jednoznačně M2. Competition jsem nejel, ale i obyč. M2 je ve smyslu nejvíc snadno dosažitelné a na řidičovy schopnosti ne příliš náročné záabavy za volantem nejlepší emko za x let. A nejlepší nejen mezi bavoráky, ono je hrubě nejlepší i mezi podobně koncipovanými auty jiných značek.
m.z.
Teda po testech redaktora Machally, se kterými jsem měl v některých věcech, dost problém, je tento pro mě velmi příjemným překvapením.
Postřehy jsou velmi reálné :yes😒br />
Jinak pitomostí, jako přihrávaní zvuků do repráků, se dá snadno zbavit, stejně jako start - stopu.
Postřehy jsou velmi reálné :yes😒br />
Jinak pitomostí, jako přihrávaní zvuků do repráků, se dá snadno zbavit, stejně jako start - stopu.
Stěžovat si na poslední testy MM je podle mě hodně liché, nejčtivější testy široko daleko. Ale i tenhle pro mě novic napsal pěkně :yes:
M2C se mi s manuálem moc líbilo. Nemám zkušenosti, ale u tebe se mi zdála převodovka o něco méně přesná v kulise. Jak jsi to viděl ty sám?
webpaja
S M2 mám ujeto pár koleček po SKringu za přeopatrným SC s nemožností se opravdu dostat téhle naštvané přišláplé žábě pod kůži. I přesto byla po přesednutí z M3/4 jasně patrná mnohem větší hravost, pevnost a větší zážitek. Je to jako vypustit kance na zahrádku, ryje a ryje, dokud se nenabaží. Pevnější na brzdách, jistější v nájezdu, hravější na výjezdu. Sedí jako dobře padnoucí sportovní bunda.
Tohle chceme i v příští generaci :yes:
Tohle chceme i v příští generaci :yes:
Jo, ten kratší rozvor je u dvojky znát. Na okresky a okruhy lepší, s adapt. podvozkem zas je M3 pohodlnější než M2 na pasivu a ale zas jako okruhu s trojkou taky zábava je...
Akorát si je třeba dát pozor, že na karbon střechu u M3/4 nelze nainstalovat nosníky! >😁
Akorát si je třeba dát pozor, že na karbon střechu u M3/4 nelze nainstalovat nosníky! >😁
Když jsme u te karbonové střechy, tak na M2C je to docela pálka. Musí se objednat čelní i zadní sklo a práce trvá 8,5 hodiny.
boost.
Mám již něco najeto v F80 a měl jsem test drive s M2 N55, ne že by ten minulý motor byl špatný, ale S55 je bestie, která k hravosti může jen pozitivně přispět. Taková ta špetka agresivity. A i ve větším sedanu, s kufry a lidmi na palubě a manuální převodovkou s celkem krátkou šestkou, jezdí na pohodu 9-10 l/100 km.
Bravo M :-!
Bravo M :-!
Tak ja neviem, do akej miery bola opodstatnená tá občasná kritika, že M2 nemalo "pravý eMkový" motor a že reálne N55ka nijak nevynikala nad slabšou, ale modernejšou B58 v M240i. To potvrdzovali aj drag races, kde M2 nemala nijak navrch. Samozrejme v reále sa prejavil úplne iný podvozok a naladenie M2. Zdá sa ale, že až táto S55 dala M2ke náskok a jasný odstup od M240i vo všetkých oblastiach.
Blue Sun
to jedno z aut, ke kterým se asi nikdy nedostanu, a i když toho řidičsky nejspíš můžu litovat, tak celkově ne. Uvnitř se mi totiž zoufale nelíbí. Tenhle interiér na mě fakt ani trochu nefunguje, nádor tlačítky, výdechy a klimou je opravdu hodně divný. A jelikož 99% času tráví uživatel uvnitř, je to docela zásadní nedostatek. Zvenku je M2 opravdu krásné.
400koní, zadokolka, manuál...chápu, že oproti tvarům interiéru mohou někteří oprávněně namítat spoustu věcí, ale řidičská pozice, sedačky, volant a první tři věci to řeší naprosto spolehlivě 😉
K čemu je mi to platné, když se mi vnitřek prostě hnusí?
Zaznamenal jsem připomínky na kvalitu materiálů, osobně s tím žádný problém nemám a neměl jsem ani v 1er.
Ale, že by nad ním někdo doslova blil, to je pro mě novinka 8-s
Schválně, který interiér se ti zdá ok?
Ale, že by nad ním někdo doslova blil, to je pro mě novinka 8-s
Schválně, který interiér se ti zdá ok?
Nějak jsem si nikde nevšiml "blití", ale proč ne, proč ne?
Za mňa je interiér OK, radšej tlačítka ako šmatlať po dispeji. Perfektný posed a všetko po ruke. No a perfektný M volant.
Arese
...je opravdu smutné, že zachování pravého charakteru vozů BMW je oslavováno jako že se stal "zázrak". Takové věci jako manuální převodovka, řadový šestiválec či mechanická P brzda by přece neměli chybět u žádného běžného BMW řady 3 a 5 s lepší motorizací! 😲 😲 😲 Ten šestiválec samozřejmě není možný kvůli ekoterorismu, ale za nepřítomnost zbylých jmenovaných prvků v drtivé většině nabízených aut se BMW nijak vymlouvat nemůže. 😒
M2, M4 manuál má. U M5 nikomu chybět nemůže.
Ale já přece vůbec nemluvím o modeldech M, které jsou pro většinu příznivců BMW cenově nedosptuné, ale právě o běžných, "ne-emkových" verzích! 8-s
Přece třeba ještě před takovými 20 lety byly manuální převodovka i P brzda zcela samozřejmou sočástí výbavy a řadové šestiválce tvořily většinu baworácké benzinové motorizace! 😲 A tak i běžné modely BMW (které taky byly podstatně menší a lehčí" jezdily tak, že sportovně založené řidiče dokázaly uspokojit! 8-s
Přece třeba ještě před takovými 20 lety byly manuální převodovka i P brzda zcela samozřejmou sočástí výbavy a řadové šestiválce tvořily většinu baworácké benzinové motorizace! 😲 A tak i běžné modely BMW (které taky byly podstatně menší a lehčí" jezdily tak, že sportovně založené řidiče dokázaly uspokojit! 8-s
Problem bude v tom, ze lidi sou jini nez pred 20 lety. Pohodlnejsi, rozezranejsi. Daleko dulezitejsi bude pro vetsinu zakazniku to, jesli se jim tam snadno sparuje iPhone. A manual? Kvuli tomu 1 z 20 co by to koupil se to bmw nevyplati
Je možné lpět na "tradicích" a vybodnout se na vývoj, i takové automobilky jsou a krásně fungují, například morgan, tam to pořád máš, dřevěný rám kastle na jednoduchém podvozku, kůže, dřevěný volant, když chceš, tak i tříkolka nebo hvězdicový motor. Paráda, jen je problém s tím, že těch aut udají pár desítek ročně, a tak musí stát min. třikrát tolik, co srovnatelně výkonné auto moderní konstrukce. BMW evidentně nechce jít cestou vedoucí k malé, veterány vyrábějící značce. 😉
Prosim, ktere modely BMW byly tak lehci, a nez co konkretne byly lehci?
Jen namatkou mi tu pod nosem lezi technicak 320i E46 - tedy jednoho z tech 20 let starych modelu, a hmotnost je 1495kg. Dnesni odchazejici touring 320i ma udavanych 1585kg a to je kombajs a ma k tomu automat. Rucim ti za to, ze bys tech necelych 100kg nebyl schopny poznat v zadnem jizdnim rezimu... A porovnavat soucasnou trojku s E36 nechceme, ze ne? To uz by byl fakt ulet moc velkej i na tebe...
Spotrovne zalozeneho ridice dokaze jakekoliv BMW (no, mozna krome X1 a 2GT) uspokojit i dnes, jen se tim jejich dnesnim rozvetvenym portfoliem musis trochu vic prohrabat.
Jen namatkou mi tu pod nosem lezi technicak 320i E46 - tedy jednoho z tech 20 let starych modelu, a hmotnost je 1495kg. Dnesni odchazejici touring 320i ma udavanych 1585kg a to je kombajs a ma k tomu automat. Rucim ti za to, ze bys tech necelych 100kg nebyl schopny poznat v zadnem jizdnim rezimu... A porovnavat soucasnou trojku s E36 nechceme, ze ne? To uz by byl fakt ulet moc velkej i na tebe...
Spotrovne zalozeneho ridice dokaze jakekoliv BMW (no, mozna krome X1 a 2GT) uspokojit i dnes, jen se tim jejich dnesnim rozvetvenym portfoliem musis trochu vic prohrabat.
Může, ty nic nevíš. Ty nevíš ani co je to charakter, natož ten "pravý". Jsi vůbec sportovně založený řidič ? Trocha Radicálnosti by ti určitě prospěla. 😉
M5 je pořád sedanem, tedy tím, co primárně používáš na běžné cestování, jen k tomu přidává brutální výkon. Pokud by tam byl high revs V10 jako o dvě generace zpátky, pochopil bych, to byl supersedan s motorem z F1, teď jde o velmi rychlé a schopné přesouvadlo s biturbo V8. Tam si kvedlat neumím ani představit 😉
Radicálně by dostal napráskáno i přes neskutečný výkon >😁
Radicálně by dostal napráskáno i přes neskutečný výkon >😁
Tak aj ústup od manuálu zrejme môžeš pridať na konto "ekoteroristov", proste s automatom sa dá dosiahnuť nižšia normovaná spotreba ako s manuálom. No a mechanická brzda, tú tému je s Tebou asi zbytočné otvárať. 😉
No,dnes by sa mi mechanická ručka celkom zišla keď som nedočávavo išiel rovno na kruháči (Ford) a možno by som to jej pomocou aj dal. Takých prípadov je ale možno 2x za život 😉
Arese : v teste je perfektné auto a ty tu hodíš taký negatívny príspevok ;-\
Arese : v teste je perfektné auto a ty tu hodíš taký negatívny príspevok ;-\
Jasně, a jak dlouho toto perfektní auto ještě zůstane ve výrobním programu a za jakou cenu se prodává... 😲
Ešte je v ponuke a nejaký piatok v ponuke bude.
Áno , lacné nie je ale dynamické parametre superšportov z dôb nedávno minulých za tretinovú cenu.
Áno , lacné nie je ale dynamické parametre superšportov z dôb nedávno minulých za tretinovú cenu.
A koľko je pre Teba primeraná cena za 410-koňové šesťvalcové zadokolkové kupé prémiovej značky?
Tak ještě jednou a doufám že neposled - netvrdím, že jsou emkové bavoráky předražené, ale nelíbí se mi, že manuální převodovku, mehanickou ručku a řadový šestiválec (dohromady tedyí klasické řidičskézážitky) si nelze pořídit i u běžných, méně výkonných verzí, jak to bylo před lety běžné. Už jsi to konečně pochopil? >😁
Tak ja som si tú kombináciu manuálu, mechanickej rúčky a radového šesťvalca kúpil a nie je to ///M, takže to zjavne stále ide.
Asi to byla řada 1, že? Ta ale brzy přejde na pohon předních kol.... 😢
"normálna" 3er. :yes:
Tak pokud to byla nyní už dosluhující 3er, tak neemkový nástupce s benzinovým šestiválcem (340i) už manuál taky nenabízí a ručku jakbysmet! 8-s :no:
No jo, jenže ford je předokolka, kdy jsi při jízdě se zadokolkou použil ručku? Já nikdy, ani při blbnutí na sněhu, zadokolce stačí plyn a brzda, ručku pro jízdu nepotřebuje. Reálná situace, kdy by mělo smysl ji použít, je potřeba rychlé otočky o 180 stupňů. Musím říct, že za 30 let, co jezdím, jsem v provozu na silnici takový manévr nikoho dělat neviděl. Ale možná je Arese řidič zločineckého gangu nebo prostě jen moc čumí na televizi. 😉
Nj, nějakou zadokolkou Areseho do kouta nezaženeš. Maximálně se zase dostaneme k vyjádřením typu "je pro mě řidičský rituál při nasednutí pohladit ručku". 😉
Však preto som aj spomenul Ford že to predokolka. A ono ani moc nejde používať ručku pretože ESP.
Inak >😁 >😁 >😁 za ten gang
Inak >😁 >😁 >😁 za ten gang
Ja som sa po 4 rokoch vrátil k mechanickej parkovacej brzde a popravde ma to niekedy obťažuje. Ako píšeš ešte nikdy som v premávke neťahal ručnú a pri normálnom použití na to, na čo je určená, musím presne rátať, na koľko zubov som ju zatiahol, pretože keď nezatiahnem presne na 5 zubov, tak sa môže auto pohnúť, čo sa mi už párkrát stalo a ja som musel na pobavenie kolegov skákať šípku do auta, aby som ho zabrzdil. To proste pri elektronickej nehrozí. A ako malý bonus elektrickej brzdy je to, že ju môže v prípade núdze zatiahnuť aj spolujazdec a auto krásne rovno zabrzdí (pri ručnej ide okamžite do hodín).
Tak pokud musíš při zatahování ručky "presne rátať 5 zubů", aby se ti auto nerozjelo, tak ji prostě máš špatně seřízenou - moc volnou. To je celé! Doporučuji ti navštívit servis! >😁
Ja to za vadu nepovažujem, nikde nie je definované, že ručná má fungovať už na druhom zube. Len podotýkam, že na elektrickej som nemusel nič podobné riešiť, proste som stlačil tlačidlo a o zvyšok sa postarala elektronika. Simple as that.
Naopak, výrobce každého auta s manuální ručkou v servisním manuálu výslovně určuje, na kterém zubu má správně seřízená P brzda začínat zabírat. 😉 P.S. Ano, el. ručku začneš řešit později, až když ti vypoví službu její elektromotor. Ale pak to bude cenová raketa! >😒]
Pokazit se může všechno, včetně mechanické ručky. S tou tvou "filosofií" doporučuji zkusit k přepravě jízdní kolo, samozřejmě bez přehazovačky, elektriky a hydrauliky.
V tomto ti dám za pravdu, výmena na P 508 38t Kč v autorizáku. Koľko by stála oprava mechanickej ručky ale neviem.
No vidíš, kdyby se ti to povedlo, mohls být první člověk, co dokázal otočit galaxií. :yes: >😒]
Už jsem se lekl, ze dneska nebude mechanická parkovací brzda... 😉
pendoch
M2 je nejmenší zástupce rodiny M... Není M1 nejmenší?
Aká M1? Myslíš ten superšport bez nástupcu vyrábaný v 70. a 80. rokoch minulého storočia? 😉 [odkaz]
A čo si, Kefalín, predstavujetě pod takým pojmom "nejmenší"? M2=1M Coupé (velikostně), akorát že stávající řada 1 v kupé se už jmenuje řada 2.
Musím ale říct, že M2C vypadá dobře a pojede ještě líp (neměl jsem možnost se svézt), nicméně M2C za 1M nevyměním. 😄
Musím ale říct, že M2C vypadá dobře a pojede ještě líp (neměl jsem možnost se svézt), nicméně M2C za 1M nevyměním. 😄
ProchyTom
Co to je za *? Srovnavat ojeb a amaterskej pristup v servisu s mezilidskyma vztahama? Navic je to az druhej duvod ze tam nejezdim. Hlavni duvod je ten ze nejsem levej a udelam si to sam. Ale chapu. Mega na auto pro zabavu bude cesky pepiky vzdycky * a proto budou pendlovat po netu a blejt srajdy.
Prochy, tady máš srovnávací test, počti si
[odkaz]
ten Cayman je podle mého vážně pro muže do 160 cm a 75 kilo. M2 bude celoročně použitelný vůz.
[odkaz]
ten Cayman je podle mého vážně pro muže do 160 cm a 75 kilo. M2 bude celoročně použitelný vůz.
Jo to mam projety nekolikrat. A prave tenhle test mi rika ze ja vykon nevyuziju. Nechci jit sice pod 200kw i kdyz to je zjednodusene receno, ale ani nemusim mit 300kw. Svez jsem se v boxsteru s 6valec a parada. To auto zataci samo a ten motor co huci za hlavou je mazec ale neotravuje to. vykon beru jako nutnost ale nehonim kw za kazdou cenu. Chci spis videt za co jsem utratil penize a to mi bmw m2 neda. Nejsem strelec a nechci to honit bokem a kdyz sedim v m2 tak vidim svoji starsi 330d. Je to mozna smutny ale je to tak. Za mega uz chci vic nez jen vykon.
Dovolil bych si překvalifikovat tvoje tvrzení na😒br />
"chci, aby bylo vidět, za co jsem utratil svoje peníze"😊
Jinak tě znám z motorkářů, a věř mi, že sem chodí jiné publikum, jezdící i finančně náročné vozy a místní diskutující jsou až na vyjímku řešící auta, ne majetkové poměry. Takže nějaké hejty typu "auto za mega a český pepík" tady vážně nečekej.
Jinak tě znám z motorkářů, a věř mi, že sem chodí jiné publikum, jezdící i finančně náročné vozy a místní diskutující jsou až na vyjímku řešící auta, ne majetkové poměry. Takže nějaké hejty typu "auto za mega a český pepík" tady vážně nečekej.
Kdyz kupuju auto tak posuzuju spoustu veci. A to jak se uvnitr cejtim jak vnimam kvalitu zpracovani je jedna z nich. No kdyz sem mel Mustanga tak si vetsina lidi myslela ze sem za vodou. Takze ver ze nepotrebuju znat nazor lidi okolo a zda jsou prachy videt. Chci si udelat radost a chci to nejlepsi.
No máš minimálně zajímavé kritéria. Chceš sportovní auto, ale nechceš to honit bokem. Chceš to nejlepší, ale řešíš, jestli nebude stát servis auta poměrově k jeho pořizovací ceně. A když vidíš M2, tak ti připomíná 330D. Asi by ses v nějakém musel svézt, abys přišel na ten rozdíl😊
A samozřejmě, je ti samozřejmě jedno, co si myslí ostatní... cituji😊
" Sice v zakladu, ale mit Bmw ktery ma kazdy, nebo Porsche je rozdil."
A samozřejmě, je ti samozřejmě jedno, co si myslí ostatní... cituji😊
" Sice v zakladu, ale mit Bmw ktery ma kazdy, nebo Porsche je rozdil."
Tohle nikam nevede. Stejne jako na motorkari.cz Mel sem 330d a uvnitr je to stejny jako M2. Chci sportovni auto protoze mam rad rychlost a libi se mi ale to neznamena ze musim litat bokem. Kolik lidi to honi-umi bokem? Jinak ano na okruh si zajedu kdy chci, mam to zadarmo. No a BMW uz sem mel nekolikrat a chci zmenu a neco vyjimecnyho. Ale pro sebe ne pro ostatni. Mej se cau
Ano, interiéry BMW jsou si podobné stejně jako je podobný interiér třeba Macanu a Caymanu. Ty bys rád Porsche, ale olej se bude měnit nad kanálem. A jezdit se s tím bude jenom rovně, protože utrhnout to je neuvěřitelné umění určené jen závodníkům. A chceš něco výjimečného, a to bude pětiletý Cayman, servisovaný samodoma, podle návodu z youtube. Naleštěná bída, neříká se tomu tak? Hlavně, že to děláš pro sebe a ne pro obdiv okolí😊
Ty jsi tak zlý... >😁
Já si prostě myslím, že pro koupi Caymana by měla být trochu vyšší motivace než jen to, že chci Porsche. A pak se divím, že ne jenom svíčky stojí ranec, ale že i havarijní bude vyšší než u BMW, a jezdit ho bez něj je nejspíš trochu hazard. A že M2ka by mohla naprosto totálně splnit požadavky člověka, co chce sportovní auto, ale že by mu podobnou službu mohla prokázat i 140i/240i...
Heled ja si myslim neco podobneho.
Ale to neznamena, ze se tady budu s nekym dohadovat.
Vkus interieru, vlastni servis atd. to jsou vsechno subjektivni zalezitosti.
Nazor ProchyToma beru :yes😒br /> Kdyz sem chodis diskutovat 😉 , tak ho zkus pochopit i ty, Migu.
PS Mozna, ze podobnou sluzbu by zvladla i GT86, Z370, nebo Genesis coupe >😁
Ale to neznamena, ze se tady budu s nekym dohadovat.
Vkus interieru, vlastni servis atd. to jsou vsechno subjektivni zalezitosti.
Nazor ProchyToma beru :yes😒br /> Kdyz sem chodis diskutovat 😉 , tak ho zkus pochopit i ty, Migu.
PS Mozna, ze podobnou sluzbu by zvladla i GT86, Z370, nebo Genesis coupe >😁
asi mě trochu nadzvedl ten komentář o tom, že bude mít auto za mega a spousta českých pepíků to nemůže vydýchat...
ale pořád jsem diskutoval myslím si, a nikoho jsem neurážel.
Protože jeho příspěvek byl v podstatě o tom, že Cayman je Porsche a Porsche je víc než BMW a on chce to nejlepší - jenom k tomu pak dodal, že servis je drahý a chtěl potvrzení, že to tak není😊
ale pořád jsem diskutoval myslím si, a nikoho jsem neurážel.
Protože jeho příspěvek byl v podstatě o tom, že Cayman je Porsche a Porsche je víc než BMW a on chce to nejlepší - jenom k tomu pak dodal, že servis je drahý a chtěl potvrzení, že to tak není😊
rokyta.p
pche, to taková zcela nová Scala a s patnáctistovkou >😁 to je hned jinačí káva :-! >😁
Thomasino
Určitě o dost lépe napsané než před 2 lety v září 2016 od mistra Máchaly, který jakoby s tím autem jezdil tak na 50%, když pak napíše že má auto 3 režimy nastavení podvozku od tvrdý, přes hodně tvrdý a ultra tvrdý >😒] >😒] Při tom má jen jedno nastavení, stejně jako M2C. Ale chybička tam asi je, předchozí "klasická" M2 má 500 Nm při ovesrboostu, a ne 465 Nm jako se uvádí. Rozdíl je 50 Nm mezi M2 a M2C. Hrozně ale vypadá ten větší tlumič výfuku vzadu na nové M2C, právě kvůli podělaným emisím. Také zvuk je o hodně horší, než mám na mojí klasické M2 (slyšel jsem 2x naživo). Každopádně možnost lepších sedaček a větších 6-ti pístkových brzd je super, to mi chybí.
Řešení bude Akrapovič, FI Exhaust nebo Remus 😉
No neviem, pradeda to už trochu pozeral a s filtrom pevných častíc tá výmena výfukového potrubia nebude taká jednoduchá. Možno samotná koncovka resp. zadný tlmič (to je ale také polovičaté riešenie), ale keby som chcel cat-back (ako som mal na GTI), nebodaj komplet rovno od zvodov, tak to bude troška (dosť) problém.
A ten filtr není na svodech? On je na středech? Když by člověk dekatoval svody, tak to by ten filtr šel, to je jasný, ale když vezmeš cat-back, tak vyndáš i ten filtr?
Ale asi máš pravdu - [odkaz] vypadá to, že ten filtr je na středech spolu s resonátorem, takže cat-back bude znamenat zahodit filtr. Hmm...
Ale asi máš pravdu - [odkaz] vypadá to, že ten filtr je na středech spolu s resonátorem, takže cat-back bude znamenat zahodit filtr. Hmm...
Jj, vyzerá to na GPF v strede a to je zlé pre aftermarket výfuky, pretože sa bude musieť zasahovať do filtra a jeho určite háklivého nastavenia. Jasné, že veľké firmy ako Remus skôr alebo neskôr príde s riešením, ale bude to o hodne komplikovanejšie a teda aj drahšie. No a pre menšie firmy ako slovenská A-M-A exhausts, kde som si ja dal robiť cat-back, to obávam sa bude ťažko prekonateľný problém. 8-s
No, Akrap píše, že jejich midpipe prostě nahradí tu stávající včetně filtru, akorát se musí sáhnout do jednotky kvůli čidlům na měření zpětného tlaku ve výfuku. Nic, co by nefungovalo dneska při odstranění primárních katů na svodech. Tak jako se dneska zahazuje kat, tak se zahodí ten filtr, řídící jednotka dostane novou mapu a bude.
Otázka spíš zní, jestli to bude vizuálně poznat na koncovkách, tzn. jestli bude snadné zanášením se koncovek sazemi poznat, že to tam není. 😉 Se uvidí. 😉
Otázka spíš zní, jestli to bude vizuálně poznat na koncovkách, tzn. jestli bude snadné zanášením se koncovek sazemi poznat, že to tam není. 😉 Se uvidí. 😉
Zahodit filtr..
Jj, takovej "tuning" mam nejradsi :no😒br /> Kdyz konecne Winovi ubyde duvod proti benzinu, tak se najdou tobe podobny.
Jj, takovej "tuning" mam nejradsi :no😒br /> Kdyz konecne Winovi ubyde duvod proti benzinu, tak se najdou tobe podobny.
Ja tam na rozdiel od Teba nevidím, žeby to MrBeranek zamýšľal urobiť, len konštatuje, že aftermarket cat-back bude znamenať nutnosť odstránenia GPF. Pre mňa osobne je to koniec špekuláciám o výmene výfukového potrubia pri autách vyrobených od 9/2018. Ešteže moje auto je 3/2018 a ešte sa ma to netýka. 😄
Aby ses nezbláznil, DonVito. Dodnes to moderní auta neměla a nepotřebovala (třeba i ta M2 s původní N55kou) a umírali jsme snad smrady nebo co? Najednou to potřebujou? Je to jen buzerace. Samozřejmě, že když ten filtr bude na středech, tak ho zahodím. A možná půjde i s primárním katem na svodech. Tyhle serepetičky jen kazí zvuk a projev motoru a do auta mi nesmí, resp. z něj musí co nejdřív ven.
Moderní katy motor neskutečně dusí. Když jsem ho vyndal ze svodů na motorce, byla jako proměněná.
Moderní katy motor neskutečně dusí. Když jsem ho vyndal ze svodů na motorce, byla jako proměněná.
Jo, to ze to kazi zabavu a zvuk je blby. ;-\
U takovyho auto jako M2 obzvlast.
Ale ja jsem s tim nejel, tak nedokazu posoudit, o kolik se to zhorsilo.
Ale to, ze tam ten filtr zacali davat asi nejakej duvod mit bude..
Myslim, ze problem bude hlavne s tim, ze to je prvni generace. A tezko rict, co od toho cekat dal. Uvidime, jak to bude s novou M3. Ale ja myslim, ze uz se pouci 😄
Podle me problem s casticema nebude tak spatny jako u dieselu, na druhou stranu, kdyz se podivas na vyfuky primovstrikovych benzinu, tak je videt, ze saze vznikaji...
A tuning typu odstranit filtr proste nemam rad 😉
U takovyho auto jako M2 obzvlast.
Ale ja jsem s tim nejel, tak nedokazu posoudit, o kolik se to zhorsilo.
Ale to, ze tam ten filtr zacali davat asi nejakej duvod mit bude..
Myslim, ze problem bude hlavne s tim, ze to je prvni generace. A tezko rict, co od toho cekat dal. Uvidime, jak to bude s novou M3. Ale ja myslim, ze uz se pouci 😄
Podle me problem s casticema nebude tak spatny jako u dieselu, na druhou stranu, kdyz se podivas na vyfuky primovstrikovych benzinu, tak je videt, ze saze vznikaji...
A tuning typu odstranit filtr proste nemam rad 😉