Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
JirkaV8
Podle meho nazoru je clanek totalni blbost. Bud je autor nemotorista, co se nikdy v zivote nestaral o zadne auto (uzivat neni starat se) nebo ja jsem letadlo. Necht si laskavy ctenar vybere sam.
Akumulator zvladne po vysvetleni jak na to vymenit i starsi humanitne vzdelana pani, nebo kdejaka Simca. Stejne tak poznaji, ze neni jina cesta a Aku si musi dobit nebo mnohdy nechat dobit. Nic na tom neni, pokud zvladnou napsat sms, zvladly nakonec i tady toto. Ze je to samozrejme komplikace nepopiram. Baterky ale vydrzi mnoho let. Cena baterky na jeden rok provozu je tedy velice pomerne nizka. Narozdil papiru jmenem pojisteni nebo jinych vydaju. Napriklad baterka 4000 Kc, zivotnost 12 let, tedy 333 Kc rocne. To me vosk na sedadla stoji vic. Navic se pri manipulaci s baterkou do auta nezasahuje, nic neodchazi. Problemy s tim, zeby po odpojeni baterky nenaskocilo radio ci jiny spotrebic neznam, ale rozumim pokud to nekdo tak ma, ze to muze povazovat za komplikaci.
Casti, ktera v zime nejvice trpi jsou casti, ktere rezavi! Sul, to je ten problem!!! Sul, ktera se kvuli neridicum zacne rozsevat vsude, ze psy pali tlapky a ve mestech je to nanosene az do vytahu v panelaku i kdyz jsou chodniky suche. Kryty kotoucu hnede, ramena maji lisku, za srouby aby se clovek stydel. Brzdove trubicky, spony vyfuku, nadrz, opasteni katalyzatoru. Nosne casti, pokud je ram tak ten. Kapsy za prednimy koly, podbehy, dutiny, prahy, po sundani calouneni a zvukovych izolaci urcite casti podlahy. Myslite si ze tim to konci? Omlyl, staci otevrit kapotu co nasava slanou mlhu, sroubky drzici troubitka, srouby drzici klady, bandaska na servo kapalinu, ty pristupnejsi z elektrokontaktnu. Chladic vody, chladic klimy …. Ted nemluvim ani o autech po bourackach nebo zvlastnich stavech kdy je ohnite okolo vicka nadrze nebo horni ram celniho skla. Takze ne, baterka pokud klekne tak je to v zime, ano to je pravda. Alespon je to jednoznacne kde je pricina a nemusi se hledat jinde. Ale problem to neni. Problem je sul, ktera se treba v daleko severnejsi Skandinavii pouziva jen minimalne a to v centrech velkych mest nebo nebezpecnych usecich. A kdo si mysli, ze jsem paranoidni, ze nova auta nerezavi a vy jej rezave nemate, tak se pletete. At z nevedomosti nebo z pohodlnosti.
Dobre nabitou baterku a jasny vyhled pres celni sklo preje JirkaV8
Akumulator zvladne po vysvetleni jak na to vymenit i starsi humanitne vzdelana pani, nebo kdejaka Simca. Stejne tak poznaji, ze neni jina cesta a Aku si musi dobit nebo mnohdy nechat dobit. Nic na tom neni, pokud zvladnou napsat sms, zvladly nakonec i tady toto. Ze je to samozrejme komplikace nepopiram. Baterky ale vydrzi mnoho let. Cena baterky na jeden rok provozu je tedy velice pomerne nizka. Narozdil papiru jmenem pojisteni nebo jinych vydaju. Napriklad baterka 4000 Kc, zivotnost 12 let, tedy 333 Kc rocne. To me vosk na sedadla stoji vic. Navic se pri manipulaci s baterkou do auta nezasahuje, nic neodchazi. Problemy s tim, zeby po odpojeni baterky nenaskocilo radio ci jiny spotrebic neznam, ale rozumim pokud to nekdo tak ma, ze to muze povazovat za komplikaci.
Casti, ktera v zime nejvice trpi jsou casti, ktere rezavi! Sul, to je ten problem!!! Sul, ktera se kvuli neridicum zacne rozsevat vsude, ze psy pali tlapky a ve mestech je to nanosene az do vytahu v panelaku i kdyz jsou chodniky suche. Kryty kotoucu hnede, ramena maji lisku, za srouby aby se clovek stydel. Brzdove trubicky, spony vyfuku, nadrz, opasteni katalyzatoru. Nosne casti, pokud je ram tak ten. Kapsy za prednimy koly, podbehy, dutiny, prahy, po sundani calouneni a zvukovych izolaci urcite casti podlahy. Myslite si ze tim to konci? Omlyl, staci otevrit kapotu co nasava slanou mlhu, sroubky drzici troubitka, srouby drzici klady, bandaska na servo kapalinu, ty pristupnejsi z elektrokontaktnu. Chladic vody, chladic klimy …. Ted nemluvim ani o autech po bourackach nebo zvlastnich stavech kdy je ohnite okolo vicka nadrze nebo horni ram celniho skla. Takze ne, baterka pokud klekne tak je to v zime, ano to je pravda. Alespon je to jednoznacne kde je pricina a nemusi se hledat jinde. Ale problem to neni. Problem je sul, ktera se treba v daleko severnejsi Skandinavii pouziva jen minimalne a to v centrech velkych mest nebo nebezpecnych usecich. A kdo si mysli, ze jsem paranoidni, ze nova auta nerezavi a vy jej rezave nemate, tak se pletete. At z nevedomosti nebo z pohodlnosti.
Dobre nabitou baterku a jasny vyhled pres celni sklo preje JirkaV8
Životnost baterky s dnešními start-stop systémy, pokud si ho řidič nenechá deaktivovat trvale nebo se nenaučí před každou jízdou ručně vypnout, tak je max. 2-3 roky.
Měl jsem nové auto, na vypínání SS jsem kašlal a hle, přesně po dvou letech mi baterka odešla. Když jsem kupoval novou, tak jsem si ještě musel připlácet za dražší, která je dělaná pro SS.
Takže jsem si nechal ihned po výměně trvale deaktivovat SS a baterka už je v autě 6. rokem a stále funguje bez problémů.
Měl jsem nové auto, na vypínání SS jsem kašlal a hle, přesně po dvou letech mi baterka odešla. Když jsem kupoval novou, tak jsem si ještě musel připlácet za dražší, která je dělaná pro SS.
Takže jsem si nechal ihned po výměně trvale deaktivovat SS a baterka už je v autě 6. rokem a stále funguje bez problémů.
Mas auto, ktore ma nezvladnutu technologiu S&S. Kazdopadne ak hlasia, ze buduci tyzden bude -30, tak baterku proste preventivne dobijem. A o to viac ak jazdim skor kratke trasy kedy baterka nema sancu sa dobit normalne.
Muj nemecky vuz jednotky SS nastesti nenavstivily. Mam totiz jeste Euro 3 a nejak necitim urgentni potrebu menit. Hm 2-3 roky to by nastvalo kazdeho. Nedavno me tu pranyrovali ohledne vypinani auta na svetlech. Zde jde videt, ze vetsina stroju na stale on/off neni uplne delana.
Urgentní potřeba ti vyvstane, jakmile naše vláda a parlament schválí silniční daň pro starší auta. :no:
S tym hrdzavenim mas pravdu. Podvozok a spodok karosierie, to su casti ktore v zime najviac trpia. Obzvlast ak je vodic trulo ktory v zime podvozok ani neumyva ("vsak naco, ved o par dni zase pojdem autom!"). Slana brecka ktora mu pri jazde nastrieka na podvozok zaschne, voda sa odpari, a zostane sol pekne prilepena na kove...
Som len zvedavy na tie kvanta umyvaciek, co su otvorene, ked je pod nulou. Tie automaticke pri cerpackach, co opluju spodok trochu vodou a doskriabu lak neratam.
Vyborne napisane, si ma predbehol. Ta korozia a sol je problem c.1. O tom vedia najma japonci a francuzi.
Inertne materialy su drahe, takze kazdy drbe vsade sol.
S tymi severskymi krajinami je to presne tak. Tam maju tu prirodu a svoje auta asi radsej.
Bodaj by bol vsade len ten sneh, maximalne tak odhrnuty a ujazdeny.
Inertne materialy su drahe, takze kazdy drbe vsade sol.
S tymi severskymi krajinami je to presne tak. Tam maju tu prirodu a svoje auta asi radsej.
Bodaj by bol vsade len ten sneh, maximalne tak odhrnuty a ujazdeny.
starý_kluk
Startovací a zkušební proudy nejsou v desítkách, ale ve stovkách ampér. Na akumulátoru je napsán jeho proud "nakrátko" - ve stovkách ampér.
Úspěšnost startování rovněž velmi závisí - vedle míry vybití a stáří akumulátoru (stoupá jeho vnitřní odpor) - na vnějších odporech aku: jde především o odpory svorek až ke startéru, zejména vlastních Pb svorek aku - jejich oxydaci.
I bez proudové zkoušky aku. vypovídá o zbylé účinné ploše desek (jeho zbylé kapacitě) jednoznačně hustota elektrolytu po úplném nabití. Do bezúdržbových aku. se lze dostat vypáčením krytu (a jeho zpětným "zaklapnutím").
Napětí, zmíněná v článku, vypovídají jen o stavu nabití aku., ale nic o proudech, tj. o zbylé ploše desek (sulfatace, spadlé části).
Úspěšnost startování rovněž velmi závisí - vedle míry vybití a stáří akumulátoru (stoupá jeho vnitřní odpor) - na vnějších odporech aku: jde především o odpory svorek až ke startéru, zejména vlastních Pb svorek aku - jejich oxydaci.
I bez proudové zkoušky aku. vypovídá o zbylé účinné ploše desek (jeho zbylé kapacitě) jednoznačně hustota elektrolytu po úplném nabití. Do bezúdržbových aku. se lze dostat vypáčením krytu (a jeho zpětným "zaklapnutím").
Napětí, zmíněná v článku, vypovídají jen o stavu nabití aku., ale nic o proudech, tj. o zbylé ploše desek (sulfatace, spadlé části).
nakratko je slus
to ti ten aku muze klidne bouchnout ..
to ti ten aku muze klidne bouchnout ..
Ale jdi. Proto to mám v uvozovkách. Vnitřní odpor aku a vnější odpory včetně samotného startéru jsou velmi malé a aku je při startování téměř nakrátko. A na to je starotvací souprava navržena.
Pozn. A protože jsou proudy velké, je na vnějších odporech takový úbytek napětí, že napětí palubní sítě vozu poklesne jen asi do 8V. Poklesne-li víc, je už aku slabý, nebo je (hlavně) velký úbytek na jeho svorkách. Přesto se dá při dneších zapalovacích soustavách, které dostanou na svíčku 30 kV nastarotavat. Když ne - je konec.
Pozn. A protože jsou proudy velké, je na vnějších odporech takový úbytek napětí, že napětí palubní sítě vozu poklesne jen asi do 8V. Poklesne-li víc, je už aku slabý, nebo je (hlavně) velký úbytek na jeho svorkách. Přesto se dá při dneších zapalovacích soustavách, které dostanou na svíčku 30 kV nastarotavat. Když ne - je konec.
proud "nakratko" je danej jen vnitrnim dporem zdroje, tedy zkratovanim, resp. slusnutim jeho svorek
vnitrni odpor oloveneho aku je v radu miliohmu, tedy kdyz ho slusnes, proudy budou v radu tisicu amper
vnitrni odpor oloveneho aku je v radu miliohmu, tedy kdyz ho slusnes, proudy budou v radu tisicu amper
Díky takovému ***ovi jsem v pátek stál 2 hodiny v koloně, kdy mu to klouzlo na namrzlém mostě...
"Za všechno může .... (zima,, policie, cestáři, sníh.... a hlavně Quarda)" >😁