Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
narona
0
pokud zvládne náraz kamionu zezadu s posláním do návěsu před autem. To vydrží obvykle Land Rover, MB G a podobné rámovky. Bezpečnost na náraz čelní do deformovatelné i nedeformovatelné překážky má už posledních 20 let dobrou každé auto.
traveldrive
90% videa je vata a tých 10% neukazuje prakticky nič. Škoda webového priestoru.
Možná chtěli ukázat že s přechodem na karbon se v nárazových testech dostali zpátky na úplný začátek.
Ve Formuli 1 to jezdci podavaji nasledovne😒br />
Karbon vydrzi strasne moc, mnohonasobne vic, nez ta nejlepsi ocel apod.
Ale jak to praskne, je hotovo.
Takze nastava problem co s tim. Vetsinou se to smicha nebo slepi s plastem a nejakym pevnym kovem (viz BMW ktere to slepuje treba v nove 7 nebo supersporty ala Pagani, kteri to karbonove pletivo prokladaji kovy jako titan apod).
Z pohledu bezpecnosti je to tedy dvousecna zbran - na jednu stranu to ma vyborne predpoklady v ohledu pevnosti, ale na druhou stranu je to slozite “promichat” s necim co je pevny a zaroven pruzny material - a vymyslet vyrobni proces, ktery je cenove a produkcne realizovatelny a naucit se to tak, aby to fungovalo pri vsech moznych narazech ze vsech moznych stran a uhlu.
Osobne si myslim, ze to je technicky velmi obtizne a jsem rad, ze se do toho ve Volvu pustili - ve Volvu se tyhle veci totiz nedelaji jen tak polovicne naoko - Volvo to otestuje dukladne a vyrobi to poctive.
Ale jak to praskne, je hotovo.
Takze nastava problem co s tim. Vetsinou se to smicha nebo slepi s plastem a nejakym pevnym kovem (viz BMW ktere to slepuje treba v nove 7 nebo supersporty ala Pagani, kteri to karbonove pletivo prokladaji kovy jako titan apod).
Z pohledu bezpecnosti je to tedy dvousecna zbran - na jednu stranu to ma vyborne predpoklady v ohledu pevnosti, ale na druhou stranu je to slozite “promichat” s necim co je pevny a zaroven pruzny material - a vymyslet vyrobni proces, ktery je cenove a produkcne realizovatelny a naucit se to tak, aby to fungovalo pri vsech moznych narazech ze vsech moznych stran a uhlu.
Osobne si myslim, ze to je technicky velmi obtizne a jsem rad, ze se do toho ve Volvu pustili - ve Volvu se tyhle veci totiz nedelaji jen tak polovicne naoko - Volvo to otestuje dukladne a vyrobi to poctive.