Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
peterle
plácnout na gumu aj tú snehovú vločku?
KANKUNEN
Mi jednou ztvdly Pirelli za rok naopak Nokiany ok 8 let. Žádný test není, tak se kecá od stolu. Hlavní důvod nutnosti zimních gum je ten, že letní nemají vzorek. Stačí vzpomenout na Michelin MXT, ty fungovaly i na sněhu.
Hlavně ten požár s limitem čtyř let pro zimní gumy začali "hasit" samotní výrobci, protože po té kampani nemohli prodat ani zimáky měsíc starý. 😉
Zimáky mi vydrží i při jen zimním používání maximálně 3 sezóny. Spíš dvě. Ty asi toho moc nenajezdíš, viď.
Atila_
Tak zrovna tohle nebyl uplne idealni priklad, ty zminovane sestnactky i v nizsi nosnosti maji dohromady nosnost 2.5 tuny, to znamena ze kdyz jsou na jakemkoliv osobaku (ktery ma tyhle komicke rozmery), tak musi stacit s velkou rezervou. Nosnost ma smysl pokud ty gumy nacpete na dodavku.
Není to tak úplně pravda, tyto pneumatiky mají jiné vlastnosti bočnic a sranda začíná končit již u těžších a větších aut střední třídy. Málokdy mají totiž rovnoměrné rozložení zatížení na všechna kola/nápravy. Hlavně prázdné auto s předním pohonem a těžším hnacím agregátem umí být blízko limitu předepsaném výrobcem. Pokud na to člověk pak nazuje něco s nižším indexem nosnosti, je docela blízko maléru.
Jenže jaksi hmotnost většinou není rozložena rovnoměrně a navíc se zatížení jednotlivých kol za jízdy dost podstatně mění. Typicky třeba v zatáčce je více zatížená vnější strana, jakmile k tomu brzdíte je nejvíce zatížené vnejší přední kolo. Tzv. zakleknutí, v extrémních případech ani nemusí být vnitřní zadní kolo v kontaktu s vozovkou.
Zvonik54
Já bych řekl, že autorům úvodního článku NEJDE o bezpečnost lidí na silnici, poněvadž z morální zkušenosti na životě řidičů nikdy nikomu nezáleželo, ale o co vždycky šlo, tak o vytažení peněz z kapes majitelů aut i pomocí pojišťoven! Už zmínka toho, že prý č. 4 na pneu znamená smrt, tak se prý musí měnit označení na pneu po č. 3 hned na 5 znamená, že to někdo nemá v hlavě v pořádku! Vločku umí na pneu navlkanizovat každý Číňan na i Vietnamec! >😁
A proč myslíš, že nejsou Polaris 4? Zjisti si něco o kultuře východoasijských zemí, čtyřku tam někdy nenajdeš ani ve výtahu.
To je docela možný, ale Korejci se zřejmě tolik nebojí. 😉
[odkaz]
[odkaz]
Někdy ne.
"4 – číslo čtyři je považováno za nešťastné od Číny, přes Koreu až po Japonsko. Je to homonymum (slovo stejně znějící) k slovu smrt. Velmi velké množství firem obchodující v Asii jednoduše vynechává číslo čtyři jak jen to jde. Například nenajdete sérii 4XXX od společnosti Nokia. Fotoaparáty od společnosti PalmOne inc./Canon mají série G1, G2, G3 a pak přeskočili na G5. Ve východní Asii dokonce nemá spousta budov čtvrté podlaží. V Hong Kongu to došlo tak daleko že najdete budovy, kde nejsou podlaží, které mají jakékoliv číslo 4. Tedy žádné 4,14,24,34, 40 až 49 a navíc pro jistotu ani 13té patro. Takže budova co má mít 50 pater má vlastně pater jen 35. Strach z čísla 4 se také nazývá Tetrafóbie.
"4 – číslo čtyři je považováno za nešťastné od Číny, přes Koreu až po Japonsko. Je to homonymum (slovo stejně znějící) k slovu smrt. Velmi velké množství firem obchodující v Asii jednoduše vynechává číslo čtyři jak jen to jde. Například nenajdete sérii 4XXX od společnosti Nokia. Fotoaparáty od společnosti PalmOne inc./Canon mají série G1, G2, G3 a pak přeskočili na G5. Ve východní Asii dokonce nemá spousta budov čtvrté podlaží. V Hong Kongu to došlo tak daleko že najdete budovy, kde nejsou podlaží, které mají jakékoliv číslo 4. Tedy žádné 4,14,24,34, 40 až 49 a navíc pro jistotu ani 13té patro. Takže budova co má mít 50 pater má vlastně pater jen 35. Strach z čísla 4 se také nazývá Tetrafóbie.
Adrouš
No mě teď čeká nákup zimní sady pneumatik a k tomu musim ještě dokoupit slavný bezdrátový ventilky na sledování tlaku v pneu. Takže to bude pálka.
Uvědom si ale, že za 4 či 5let budeš muset koupit dvě sady TPMS. Když máš dobré disky a necháš si na ně dát ochranou fólii (cena na 4 kola cca 3000 s životností 5 let), tak vyměňuj jenom pneu.
Prečo? Minulý som mal na dva týždne požičaného 10 ročného rendlíka, snímače boli pôvodné. Samotný servis potvrdil, že ten "odchod" po pár rokoch je len skôr mýtus
Bohužel není. Máš holt štěstí. Já mám zase info z pneuservisu, že do 5 let odchází 90% snímačů. A už to nejde ani SW o***, protože pak neprojdeš technickou.
A proč? Bez senzorů to nepojede? Poslední 3 zimy jsem trvale jezdil s rozsvicenou kontrolkou tlaku pneu, protože zimní sada byla bez senzorů.
V zasade zakon dodrzany je, ale ak trafis velmi aktivneho likvidatora, mohol by si sa s poistovnou natahovat o pripadnu skodu. Mohol by vytiahnut data z diagnostiky, ze si ignoroval x dni kontrolku => tlak pneu nemusel zodpovedat predpisanym hodnotam a tym padom maju nieco v rukach. Mohli by argumentovat, ze system je od x roku vyroby povinny a dalsie omacky ... Nehovorim, ze by si automaticky prehral pripadny spor, ale nikdy nevies.
Ono najlepsie pri vymene auta si vsimnut, ci auto ma tu tragediu v podobe ventilkov, alebo ma nepriame meranie a clovek nepotrebuje saskovat.
Ono najlepsie pri vymene auta si vsimnut, ci auto ma tu tragediu v podobe ventilkov, alebo ma nepriame meranie a clovek nepotrebuje saskovat.
TPMS je největší lumpárna na majitele aut, kterou mohli papaláši vymyslet. Proč to dělat jednoduše jako třeba nenáviděný koncern, když to jde i složitě draze u jiných?
Při koupi auta pro mne jedno z velmi důležitých kritérií pro výběr.
P.S. - brácha dal před 3 lety za ty zpropadené ventilky víc než za zimní obutí. A cca za dva roky 8x opakovačka.
Při koupi auta pro mne jedno z velmi důležitých kritérií pro výběr.
P.S. - brácha dal před 3 lety za ty zpropadené ventilky víc než za zimní obutí. A cca za dva roky 8x opakovačka.
TPMS je skvělá věc, ovšem jen pokud jde o přímý systém, ten nepřímý ("jednoduchý"), to je podvod. Na jednom autě nepřímý systém mám a je to horší, než nic (spoléhat se na něco, co v reálu nefunguje, je horší, než nic).
Přímý systém jezdím už na třetím autě a na jednom (r. v. 2006!) funguje dodnes na obou sadách (letní/zimní) s původními senzory! Nechci další auto bez přímého TPMS. Už několikrát mi to zachránilo přezouvání na cestě v zimě. Už při ohlášeném začátku úniku vzduchu jedu do pneuservisu (klidně si můžu po cestě kdekoli na pumpě doufoukat na dojetí a na palubce stále vidím aktuální tlak a teplotu pneu) a nemusím se špinit s vyměňováním kola někde u krajnice. Prostě skvělá věc.
P.S. Pokud senzory vydrží 2-3 roky není to normální, Na autě (modelový rok 2000) mi vydržely senzory také víc, než 10 let (některé cca 10, některé i víc).
Přímý systém jezdím už na třetím autě a na jednom (r. v. 2006!) funguje dodnes na obou sadách (letní/zimní) s původními senzory! Nechci další auto bez přímého TPMS. Už několikrát mi to zachránilo přezouvání na cestě v zimě. Už při ohlášeném začátku úniku vzduchu jedu do pneuservisu (klidně si můžu po cestě kdekoli na pumpě doufoukat na dojetí a na palubce stále vidím aktuální tlak a teplotu pneu) a nemusím se špinit s vyměňováním kola někde u krajnice. Prostě skvělá věc.
P.S. Pokud senzory vydrží 2-3 roky není to normální, Na autě (modelový rok 2000) mi vydržely senzory také víc, než 10 let (některé cca 10, některé i víc).
Penky
Tohohle si já osobně nikdy nevšiml byl jsem rád když jsem nasadil gumu správně do směru >😁 >😁
Ravel
Přestože naše legislativa považuje za zimní pneumatiky s označením M+S, podle Nařízení komise (EU) č. 458/2011 musí být zimní pneumatika označena symbolem vločky na štítu. Ta pak může mít nižší kategorii rychlosti než je předepsáno v TP. Podle nařízení 458/2011 jsou pneumatiky s označením jen M+S pneumatikami se zlepšeným záběrem na sněhu a možnost snížení kategorie rychlosti se na ně nevztahuje.
Protože se jedná o Nařízení komise (EU), je platné, i když není zapracované do národní legislativy.
Protože se jedná o Nařízení komise (EU), je platné, i když není zapracované do národní legislativy.
Me prijde smutny, ze tohle vubec musi resit nejake legislativy a ze to nedokaze vyresit obycejny rozum kazdeho motoristy. M+S znamena Matsch und Schnee, tenhle typ pneumatik maji standartne napr. Pandy 4x4. Tyhle gumy ti nabidnou obvykle lepsi trakci na blate, mokrem snehu a pod., ale vlastnostem kvalitnich zimnich pneumatik se rovnat nemuzou, coz by melo byt kazdemu jasny. Me prijde naprosto samozrejmy jezdit na kvalitnich gumach. Dobre zkusenosti mam v lete s Pirelli P1 a v zime s Nokian W+ a Nokian WR-D4. Jenze pak si hned na zacatku diskuze prectu, jak se nejaky trotl chlubi tim, ze jezdi celorocne na zimnich, protoze neresi spotrebu. Tak to je potom tezke.
;-\
;-\
PowerHouse
Do 1.11. přezuje jenom 1/3, tedy 2/3 na zákon serou. To je šílené číslo, tak k čemu ten zákon vlastně je?
Já jsem kolikrát přezouval až 2.11. a 1.11. jsem zákon porušil.
Protože chci zákony respektovat i 1.11., mám celoroční.
Já jsem kolikrát přezouval až 2.11. a 1.11. jsem zákon porušil.
Protože chci zákony respektovat i 1.11., mám celoroční.
Nemas celkom pravdu. Zakon porusis iba vtedy, ked splnis sucasne nasledovne podmienky😒br />
1. Datum je po 1.11
2. Na ceste sa nachadza SUVISLA vrstva snehu/ladu, namrazy
3. auto je prevadzkovane na ceste.
Pokial jedna z tychto podmienok nie je splnena, nic si neporusil.
2. Na ceste sa nachadza SUVISLA vrstva snehu/ladu, namrazy
3. auto je prevadzkovane na ceste.
Pokial jedna z tychto podmienok nie je splnena, nic si neporusil.
Takže mě se úspora 140 res 190 resp. 290 táců zdá docela velká. Za to je jedno celý auto >😁 >😁 >😁