Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Češi přezouvají, ale špatně: Kde děláme chybu?

60 komentářů

Avatar - AntMan
AntMan
Mně to je fuk, já jezdim na zimákách celoročně a mam klid s přezouváním, spotřebu neřešim >😁
Whitek
Taky jsem to tak dělal, než jsem zjistil, že mají zimáky v létě relativně o dost horší vlastnosti než letní a člověk ve výsledku ušetří jen pár šušní.
V*o*j*t*a
Příbuznej měl na C6 zimáky pár let a pak to rozsekal v dešti na dálnici...
asitak77
Když někdo jezdí jako prase, rozsekal by to i na letních. Bouračka je vždycky vina hlavy řidiče i kdyby jezdil na dřevěných kolech a ne vina gum. Přece každej ví, teda měl by vědět, jak má jezdit, aby si nerozbil čumec 😉 >😁
kovv
V dnešní době to už pár šušní není. Pokud někdo najezdí za 4 roky cca 60 tkm, tak ušetří při ježdění pěkný ranec. Pokud by měnil jen pneu, tak cca 14 tisíc. Kdyby měl měnit i disky, tak minimálně 24 tisíc. Nicméně plně souhlasím s tím, že se gumy mají měnit a nechápu lidi co radši upřednostňují finance před bezpečnostní.
asitak77
No vidíš...Já dávno zjistil, že zimáky líp sedí i v 30 stupňových vedrech. Pravda ale je, že na mokru jsou horší než na suchý silnici. Ale no problem-prostě přizpůsobím styl jízdy a dávám si pozor, včetně dodržování bezpečného odstupu.
RADEK1
Tak to jsi zjistil pěknou blbost. V létě se zimní pneumatiky nemůžou chovat lépe než letní.
Avatar - Anonym
Anonym
Pár šušní? Čéče, mě to vylšo, že za 14 let sem ušetřil cca 125 tis Kč na gumách + cca 12 táců za púřezutí. A kdybych měl ke všechno ještě druhou sadu disků, tak ještě dalších cca 50-150 tis.

Takže mě se úspora 140 res 190 resp. 290 táců zdá docela velká. Za to je jedno celý auto >😁 >😁 >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A není lepší si pořídit celoroční než v létě drolit zimáky?
asitak77
Není, protože celoroční jsou jen kočkopes nevhodný pro zimní ježdění. Celoroční by se měly zakázat.
mrazik
A zimni v lete jsou snad lepsi nez celorocni ?
Avatar - Anonym
Anonym
zimní v létě fungují normálně.... Teda pokud s tím nejezdíš rally styl nebo nejezdíš v obci 80 a pak musíš všude brzdit jak magor...
Xylo
Nedávno jsem po 68 tis km přezouval z GoodYear Vector 4 seasons 1.generace na nové gumy a jedinou necnost, kterou jsem zaznamenal je větší klouzavost na mokré silnici. Pokud člověk není nucen jezdit za každého počasí a nenajezdí toho až tolik jsou celoročky dobrou volbou. Když jsem je sundaval měly ještě okolo 4 mm.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pokud clovek pobyva v okrese Breclav/Hodonin, neni co resit.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pro 80% území ČR není co řešit.
MOJE JMÉNO
A jak to děláš, když máš před zimou 3,9mm ? Vyhazuješ? Jak by se Ti na jaře hodily >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
taky, už několik let a no problem.
peterle
plácnout na gumu aj tú snehovú vločku?
kozakm
Presne moje prvni myslenka. To zduvodneni v clanku je komicke. Dokonce by me ani neprekvapilo, kdyby mel Cinan na pneu vlocku driv nez renomovany vyrobce >😁
asitak77
Vůbec nic 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mi jednou ztvdly Pirelli za rok naopak Nokiany ok 8 let. Žádný test není, tak se kecá od stolu. Hlavní důvod nutnosti zimních gum je ten, že letní nemají vzorek. Stačí vzpomenout na Michelin MXT, ty fungovaly i na sněhu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Hlavně ten požár s limitem čtyř let pro zimní gumy začali "hasit" samotní výrobci, protože po té kampani nemohli prodat ani zimáky měsíc starý. 😉
asitak77
Zimáky mi vydrží i při jen zimním používání maximálně 3 sezóny. Spíš dvě. Ty asi toho moc nenajezdíš, viď.
mrazik
Boha to jsou kecy. Zimaky v pohode vydrzi i dele nez jen 3 roky. Nejake tve subjektivni tvrdnuti je nesmysl.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Možná myslel, že za ty dvě sezony obrousí vzorek.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ty zřejmě používáš jenom jedno auto, viď.
Atila_
Tak zrovna tohle nebyl uplne idealni priklad, ty zminovane sestnactky i v nizsi nosnosti maji dohromady nosnost 2.5 tuny, to znamena ze kdyz jsou na jakemkoliv osobaku (ktery ma tyhle komicke rozmery), tak musi stacit s velkou rezervou. Nosnost ma smysl pokud ty gumy nacpete na dodavku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nosnost je stanovená v TP, ne?
Avatar - mariov8
mariov8
Není to tak úplně pravda, tyto pneumatiky mají jiné vlastnosti bočnic a sranda začíná končit již u těžších a větších aut střední třídy. Málokdy mají totiž rovnoměrné rozložení zatížení na všechna kola/nápravy. Hlavně prázdné auto s předním pohonem a těžším hnacím agregátem umí být blízko limitu předepsaném výrobcem. Pokud na to člověk pak nazuje něco s nižším indexem nosnosti, je docela blízko maléru.
ikoptak
Jenže jaksi hmotnost většinou není rozložena rovnoměrně a navíc se zatížení jednotlivých kol za jízdy dost podstatně mění. Typicky třeba v zatáčce je více zatížená vnější strana, jakmile k tomu brzdíte je nejvíce zatížené vnejší přední kolo. Tzv. zakleknutí, v extrémních případech ani nemusí být vnitřní zadní kolo v kontaktu s vozovkou.
Zvonik54
Já bych řekl, že autorům úvodního článku NEJDE o bezpečnost lidí na silnici, poněvadž z morální zkušenosti na životě řidičů nikdy nikomu nezáleželo, ale o co vždycky šlo, tak o vytažení peněz z kapes majitelů aut i pomocí pojišťoven! Už zmínka toho, že prý č. 4 na pneu znamená smrt, tak se prý musí měnit označení na pneu po č. 3 hned na 5 znamená, že to někdo nemá v hlavě v pořádku! Vločku umí na pneu navlkanizovat každý Číňan na i Vietnamec! >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A proč myslíš, že nejsou Polaris 4? Zjisti si něco o kultuře východoasijských zemí, čtyřku tam někdy nenajdeš ani ve výtahu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
To je docela možný, ale Korejci se zřejmě tolik nebojí. 😉
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Možná by měli... >😒] [odkaz]
Avatar - white label
white label
Dunlop WinterContact 4D, Michelin PS4/PS4S, atd.
Avatar - white label
white label
Někdy ne.
"4 – číslo čtyři je považováno za nešťastné od Číny, přes Koreu až po Japonsko. Je to homonymum (slovo stejně znějící) k slovu smrt. Velmi velké množství firem obchodující v Asii jednoduše vynechává číslo čtyři jak jen to jde. Například nenajdete sérii 4XXX od společnosti Nokia. Fotoaparáty od společnosti PalmOne inc./Canon mají série G1, G2, G3 a pak přeskočili na G5. Ve východní Asii dokonce nemá spousta budov čtvrté podlaží. V Hong Kongu to došlo tak daleko že najdete budovy, kde nejsou podlaží, které mají jakékoliv číslo 4. Tedy žádné 4,14,24,34, 40 až 49 a navíc pro jistotu ani 13té patro. Takže budova co má mít 50 pater má vlastně pater jen 35. Strach z čísla 4 se také nazývá Tetrafóbie.
comper
A ako je mozne, ze napr. vyrabaju 4 valce?
asitak77
Ale udávají, že jde o pětiválce 😄
kozakm
Canon mel 1D Mark IV, Nikon mel D4... ono to nebude tak zhave.
Frantizsekk
Co treba takovy LG G4
Avatar - Adrouš
Adrouš
No mě teď čeká nákup zimní sady pneumatik a k tomu musim ještě dokoupit slavný bezdrátový ventilky na sledování tlaku v pneu. Takže to bude pálka.
kovv
Uvědom si ale, že za 4 či 5let budeš muset koupit dvě sady TPMS. Když máš dobré disky a necháš si na ně dát ochranou fólii (cena na 4 kola cca 3000 s životností 5 let), tak vyměňuj jenom pneu.
kyklop
Prečo? Minulý som mal na dva týždne požičaného 10 ročného rendlíka, snímače boli pôvodné. Samotný servis potvrdil, že ten "odchod" po pár rokoch je len skôr mýtus
kovv
Bohužel není. Máš holt štěstí. Já mám zase info z pneuservisu, že do 5 let odchází 90% snímačů. A už to nejde ani SW o***, protože pak neprojdeš technickou.
mastic
Blbost, ty Renaultí vydrží víc jak 5 let. Navíc origo nové stojí 500 Kč, to pálka není.
Martin66-
Já to mam zatim 5 let na peugeotu a drží, aktivuje se to vibracema, takže čim víc jezíte tím dřív to odejde.
tesnav
A proč? Bez senzorů to nepojede? Poslední 3 zimy jsem trvale jezdil s rozsvicenou kontrolkou tlaku pneu, protože zimní sada byla bez senzorů.
Reco
V zasade zakon dodrzany je, ale ak trafis velmi aktivneho likvidatora, mohol by si sa s poistovnou natahovat o pripadnu skodu. Mohol by vytiahnut data z diagnostiky, ze si ignoroval x dni kontrolku => tlak pneu nemusel zodpovedat predpisanym hodnotam a tym padom maju nieco v rukach. Mohli by argumentovat, ze system je od x roku vyroby povinny a dalsie omacky ... Nehovorim, ze by si automaticky prehral pripadny spor, ale nikdy nevies.

Ono najlepsie pri vymene auta si vsimnut, ci auto ma tu tragediu v podobe ventilkov, alebo ma nepriame meranie a clovek nepotrebuje saskovat.
MOJE JMÉNO
TPMS je největší lumpárna na majitele aut, kterou mohli papaláši vymyslet. Proč to dělat jednoduše jako třeba nenáviděný koncern, když to jde i složitě draze u jiných?

Při koupi auta pro mne jedno z velmi důležitých kritérií pro výběr.

P.S. - brácha dal před 3 lety za ty zpropadené ventilky víc než za zimní obutí. A cca za dva roky 8x opakovačka.
Avatar - white label
white label
TPMS je skvělá věc, ovšem jen pokud jde o přímý systém, ten nepřímý ("jednoduchý"), to je podvod. Na jednom autě nepřímý systém mám a je to horší, než nic (spoléhat se na něco, co v reálu nefunguje, je horší, než nic).
Přímý systém jezdím už na třetím autě a na jednom (r. v. 2006!) funguje dodnes na obou sadách (letní/zimní) s původními senzory! Nechci další auto bez přímého TPMS. Už několikrát mi to zachránilo přezouvání na cestě v zimě. Už při ohlášeném začátku úniku vzduchu jedu do pneuservisu (klidně si můžu po cestě kdekoli na pumpě doufoukat na dojetí a na palubce stále vidím aktuální tlak a teplotu pneu) a nemusím se špinit s vyměňováním kola někde u krajnice. Prostě skvělá věc.

P.S. Pokud senzory vydrží 2-3 roky není to normální, Na autě (modelový rok 2000) mi vydržely senzory také víc, než 10 let (některé cca 10, některé i víc).
Penky
Tohohle si já osobně nikdy nevšiml byl jsem rád když jsem nasadil gumu správně do směru >😁 >😁
Ravel
Přestože naše legislativa považuje za zimní pneumatiky s označením M+S, podle Nařízení komise (EU) č. 458/2011 musí být zimní pneumatika označena symbolem vločky na štítu. Ta pak může mít nižší kategorii rychlosti než je předepsáno v TP. Podle nařízení 458/2011 jsou pneumatiky s označením jen M+S pneumatikami se zlepšeným záběrem na sněhu a možnost snížení kategorie rychlosti se na ně nevztahuje.
Protože se jedná o Nařízení komise (EU), je platné, i když není zapracované do národní legislativy.
Avatar - euro89
euro89
Me prijde smutny, ze tohle vubec musi resit nejake legislativy a ze to nedokaze vyresit obycejny rozum kazdeho motoristy. M+S znamena Matsch und Schnee, tenhle typ pneumatik maji standartne napr. Pandy 4x4. Tyhle gumy ti nabidnou obvykle lepsi trakci na blate, mokrem snehu a pod., ale vlastnostem kvalitnich zimnich pneumatik se rovnat nemuzou, coz by melo byt kazdemu jasny. Me prijde naprosto samozrejmy jezdit na kvalitnich gumach. Dobre zkusenosti mam v lete s Pirelli P1 a v zime s Nokian W+ a Nokian WR-D4. Jenze pak si hned na zacatku diskuze prectu, jak se nejaky trotl chlubi tim, ze jezdi celorocne na zimnich, protoze neresi spotrebu. Tak to je potom tezke.
;-\
Avatar - Zetti
Zetti
Hlavne ze to poresi tvuj rozum. Miluju lidi co vedi jak maji ostatni zit a co delat.
Avatar - pašík
pašík
A co takhle Nokian WR-D4
Balentinka
Tak doufám že v mém servisu to dělají správně >😁
PowerHouse
Do 1.11. přezuje jenom 1/3, tedy 2/3 na zákon serou. To je šílené číslo, tak k čemu ten zákon vlastně je?

Já jsem kolikrát přezouval až 2.11. a 1.11. jsem zákon porušil.
Protože chci zákony respektovat i 1.11., mám celoroční.
Reco
Nemas celkom pravdu. Zakon porusis iba vtedy, ked splnis sucasne nasledovne podmienky😒br /> 1. Datum je po 1.11
2. Na ceste sa nachadza SUVISLA vrstva snehu/ladu, namrazy
3. auto je prevadzkovane na ceste.

Pokial jedna z tychto podmienok nie je splnena, nic si neporusil.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jak už napsal Reco, když se chceš ohánět zákonem, tak si ho nejprve aspoň přečti. Na letních můžu za splnění zákonných podmínek vesele jezdit třeba na Silvestra.
Avatar - Anonym
Anonym
tak tak, já se proháněl třeba 15.12. na letnákách s Alerem či Camarem, venku sucho, sluníčko a 10 nad nulou.