Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tady všude najdete motor Ferrari: Třeba u značek ASA, Fiat nebo Lancia!

12 komentářů

tomasandrysek
by mě zajímalo jestli měl i Havel motor z ferarri
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mám taký pocit, že do Kappy ktorú mal Havel už motor z Fka nedávali.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, on měl i Themu... ale pokud se nepletu, tak 2.0 turbo...
gil54
Pokud vím, tak měl Themu 8.32 jako dar přímo od Agnelliho a potom tu kappačku a ta právě měla jen ten 2.0 turbo. 😉
Avatar -
info@competizione.cz
První měl Václav Havel darovanou vínovou Themu 16 turbo LX 210 k, což byl (krom sání a elektroniky) principiálně motor z Integrale Evo. Docela legrace byla, že ji jeli kluci z hradu fasovat s BMW 735i, kterým samozřejmě ihned Thema zmizela z dohledu... nebyly mobily, tak se naháněli po dálnčních Autogrilech... docela legrace... v tehdejším Ital Auto v Motole se pak tento prakticky téměř nový kus s najetými 36 000 km vydražil tuším za 340 000 Kč (nebo tak nějak, nepamatuju si přesně).

Modrou Kappu 16v turbo (prakticky shodný motor s drobnými změnami, nejpodstatnější bylo turbodmychadlo) si pak Václav Havel koupil sám, za svoje peníze, jako svůj soukromý automobil. Byl to docela problém, protože prezident sám nesmí řídit a Lancia k nebyla v této zemi v prodeji. Aby k nákupu vůbec mohlo dojít, Fiat ČR "velkoryse" zajistil oficiální uvedení tohoto vozu na český trh a prodáván byl prostřednictvím sítě Fiat Dojáček. Takže Václav Havel se zasloužil – když nic jiného – minimálně o to, že si v ČR cca 60–70 zákazníků ročně (prodeje i přes nulovou propagaci byly vyšší než u mnoha jiných značek, např. Jaguar neprodal ani polovic) mohlo koupit naprosto oficiálně a se zárukou v ČR Lancii k (krom např. urychlení zrušení embarga a oficiální prodej počítačů Apple Comupter, které tu poté realizoval TIS, s.r.o apod.). Problém s tímto autem byl úplně stejný jako s Themou, Havel jako milovník rychlé jízdy své ochrance v BMW 750i pravidelně mizel... tento vůz, resp. to, co z něho ještě zbylo, je nyní v majetku společnosti AAA Auto.

Model 8.32 nikdy V. Havel pokud vím nevlastnil, pár kusů v ČR samozřejmě je (vím minimálně o třech), ale upřímně ta Turbo LX/201–210 k (jedná o zcela jiný motor než 177 k verze, i když vypadají stejně) byla mnohem lepší, spolehlivější, jela reálně lépe a přitom spotřeba (benzinu, oleje i vody) byla nesrovnatelně nižší než u 8.32, jak je ostatně správně uvedeno v článku.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nepoznam vsetky auta ktore Havel mal, mal som pocit ze naraza na tu Kappu co tu bola nedavno z Aciek.
vonkreuz
Havel měl vínovou Themu LX 2.0 16v Tb.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Taky bych řekl - ale ruku do ohně za to nedám.

Mám dojem, že jsem někde četl, že si tu Kappu koupil s 2.0 turbo (čtyřválcem) proto, že s ním měl dobrý zkušenosti z té Themy.

A už tehdy jsem nad tím kroutil hlavou, když 2.0 turbo, ale v pětiválci, je násobně lepší motor.
😄
zlysoused
No každopádně na auta měl vkus. :yes:
Avatar -
info@competizione.cz
Nevím, jak jste přišel na to, že ten pětiválec je lepší? Je trochu jiný, ale z hlediska konstrukce i provozu jsou ty motory plně srovnatelné (čtyřválec má lepší turbo, pětiválec výměnou za horší turbo dostal variabilní sací vačku). V Kappě měl ten čtyřválec horší elektroniku (Motronic M2.7), pětiválec měl z tohoto pohledu lepší (Motronic M2.10.4), ale ve Fiatech Coupé a Lanciích Delta byl ten čtyřválec osazován elektronikou Marelli IAW4 E–F, která byla nesrovnatelně spolehlivější. Hlavní rozdíl je v tom, že čtyřválec byl pouze v první generaci k (1994–1997), zatímco pětiválec pouze v generaci druhé (1998–2001) a nikdy se ty motory nepotkaly současně, takže jste mezi nimi neměl na výběr (v roce 1998 už V. Havel měl jiné priority, než řízení).
comper
Auta to boli pekne aj technicky na urovni danej doby, ale ked to clovek porovna s tym co dnes makaroni vyrabaju je to az k placu...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A co ty víš, co makaroni vyrábí?
😜

Já mám benzinový 500X.. a jsem úplně spokojenej... je ti to málo? Kup si Guliu nebo Stelvio...