Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW M5 – Raketová věda

147 komentářů

stealth01
Kdybyste se neurazili, tak mohu poskytnout o M5 také něco z mé zahrádky😒br />
[odkaz]
hamster1
tak aspoň sis od minulého testu 530D vyměnil ponožky >😁 >😁 >😁 >😒] >😒] >😒] :yes: :yes: :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak z toho videa je úplně cítit, že se snažíš popsat (neumím to popsat), co to auto umí a jak je udělané do posledního detailu. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a presne taketo vozy ako M5 su klincom do rakvy sportiakom... tie musia taketo naslapane 5 dveraky doslova preklinat... 😄 .. a este ked pridu supersilne SUV vo vacsom pocte ... to len zacne mela... :😉 😉
Avatar - lamal
lamal
s tymto asi suhlasim... skupina ktora chce lahke ovladatelne 3 dverove auto ideal coupe je v mensine a nebude to asi ine.... pripadne lahky sedan do 1400 kg s charakternym motorom a chassis+samosvor...

vsetko to budu obludy s min 2 tonami
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pro menšiny [odkaz] sem hodně zvědavej
Avatar - lamal
lamal
to hej no kazdeho fanusika nakrapne ten mercedes...
Avatar - lamal
lamal
Topperko, clovwek sa prida na tvoju H/K+mistsubishi+VW stranu nejakym názorom a hned ma dole palčeky >😁 darmo na BMW nemozes hodit spinu, ved E46 je prave v rozkvete z dovozu
webpaja
Úplně jiná liga. M5 není a nebude supersporťákem. Přes všechny klady si s ní užiješ, ale jinak než s lehčím a nižším sportovním vozem. Lidi, kteří sporťáky kupují, tak vědí 😉
Mig_35
označení "supersedan" je příznačné😊
webpaja
Přesně, supersedan není supersport ani kupé. Žádná náhrada za 911, McL570 nebo malé Ferrari. 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Díkec za video.......v manuálu by byla M5 zajímavější...a daleko víc challenging..... :-! S automatem je to basically vůz "pro každého"..... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
600 koní v manuálu? Chápu že ho tam už radši nedávaj = nejsme všichni jako ty 😄
webpaja
Pro každého to je díky nastavení. Nevím, jestli vůbec mají MT převodovku schopnou přenést tento výkon a točivý moment. Stálo by to za vyzkoušení, ale chtít supersedan, šel bych do automatu. 95% využívání auta bude v klidném režimu 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Tož manuál pro M5 v posledním modelu v US nabízeli. Nevím kolik lidí po něm sáhlo, ale nebylo to dost k tomu, aby jej BMW nabízelo i v nové verzi. M5 je jasně limo a lidi, co ji kupují nebudou žádní petrolheadi. Takže no manual, ikdyž věřím, že ta převodovka z poslední M5 by se dala lehce upravit pro tu novou.
[odkaz]
webpaja
Vím, že nabizeli. Bohužel to však vypadá, že ani reální kupci o něj nestojí. Být tomu opačně a alespoň třetina prodejů by šla v MT, pak by ho drželi.
Jak mě by se líbil system, který zachovává tři pedály, možnost řadit manuálně a při uvolněném cestování nebo po městě zmáčknout tlačítko a nechat převodovku pracovat v automat režimu 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Hahaha......tlačítko.....a pak by už nikdo do manuálu stejně nešel........... 😉 Znám to z automatů, které nabízejí "jako manuální řazení", ale jakmile se jednou zmlsáš na automatu, tak už ti manuál nevoní......... 😉
Avatar - iudex
iudex
No pretože to manuál nie je, spája to nevýhody manuálu a automatu, musíš pokyny dávať ručne, ale nie je tam ten pocit plnej kontroly, čiže logicky to každého po čase unaví. "Manuálne" radenie na automate používaš iba vtedy, keď automatika nie je dobre naladená, resp. neradí tak, ako by mala (viď moja posledná skúsenosť s mokrým 7° DSG).
Avatar - iudex
iudex
Jj, presne. Ako to spravilo BMW so štvorkolkou v M5, podľa chuti buď 4x4, alebo čistá RWD. A ktovie, možno s takýmto "voliteľným automatom" jedného dňa niekto príde.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dost dobrý = oceňuju :yes:
vondry87
Hezké video :yes: :yes: :yes😒br />
Až si říkám - žijeme v 21. století, tak proč se tu vlastně pracně pročítám stránkami textu a proklikávám desítkami obrázků, když se můžu pohodlně posadit do křesla, opřít se a vychutnat si celou recenzi bez námahy, v pohybu a ještě se skvostným zvukovým doprovodem. Takový test je mnohem intenzivnější a živější, popis vozu a jízdních vlastností výstižnější a přesnější, nebál bych se říct až autentický. Celá recenze je tak mnohem účelnější, protože video řekne víc než .. tisíc obrázků? >😁 Jen tak si člověk udělá ucelenou představu o tom, co se autor snaží říct. A sebelépe psaný text na to prostě mnohdy nestačí. A tohle je zrovna ten případ. Když si vezmu, že auto bylo zapůjčené jen na 3 hodiny? V porovnání s některými testy, kdy jsou auta zapůjčená na týden a přitom se z článku člověk nic moc nedozví, naprosto bezvadně odvedená práce.. :yes: :yes: :yes😒br />
Doufám, že se redakce nenechá zahanbit a také nám ukáže M5 v pohybu. Protože když už něco nazývám raketou, pak je skoro morální povinností toto tvrzení názorně demonstrovat.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Ten zvuk :yes:
webpaja
Víš, že jsi mi M5 vyfoukl v zásadě před nosem? Měl jsem domluveno přes servisáka (už napodruhé) a někdo s tím mezitím odjel na Ecce Homo. 8-s 😉
Avatar - lamal
lamal
no ... dobra kara, napisem nieco trapne - za 4,3mega by som volil 2-3 auta + 1 motorku, ale kto ma prachy zaujimava hracka...

PS: na to Mko sa este da pozerat, na ulici stava zakladna 5ka so 17-18 diskami a v bielej a to je teda riadna plutva... vyzera to fakt zle, to len potvrduje, ze BMW v mojich ociach uz nerobi pekne auta... 3ka este ako tak...
Mig_35
tak mi ještě prosím řekni, které auto z vyšší střední vypadá dobře na 17palcových discích. stačí přezout na zimní a auto jde úplně do kytek, vizuálně... zatímco jízdní komfort stoupá k výšinám - kdo zvládá své ego, toho zadek si lahodí😊
Avatar - Loptos
Loptos
Ja ich teda v 17kach vidim dost a ked to ma aspon modru/sedu metlu a svetly/hnedy interier tak by mi 17ky vobec nevadili. Nedokazem porovnat komfort, isiel som len na 19kach.
Avatar - lamal
lamal
to mas sice pravdu, disky spravia vela i tak sa mi 5ka moc nelubi rozhodne nie je tak proporcne dynamicka ako napr Giulia... je to trocha skatula, obluda a predne ladviny uz pre mna maju 0vé čaro... snad som v mensine, nic proti BMW nemam

v dobrej farbe s mpacketom a diskami sa toho kazdopadne vela poriesi, no i tak dizajn by urcite nebol pre mna dovod ku kupe BMW5, funkcia ano...
Mig_35
u Giulie budou 17ky stejne tragicke jako u petky, kola proste auta povznesou, nebo totalne zabijou... konkretne u petky uz jsou dneska dvacitky prakticky nutnosti, kdyz to ma nejak vypadat, trojka na devatenactkach vypada, ze se davala prednost pohodlnosti😊
Avatar - lamal
lamal
Giulia tragicka nebude, lebo sa mi paci a ked budu seredne a male disky na nej tak mi bude jasne, ze tam nepatria, 5ka stock v bielej sa mi proste nepaci je prilis obycajna a velka ... nesnaz sa povedat, ze akekolvek auto co sa tebe osobne nepaci premenia velke pekne elektrony na super nadherne auto, ak ano tak to mas jednoduche 😉
Mig_35
Giulia na 17kach vypadá hrozně
[odkaz]
a určitě jsi pochopil moje sdělení, kola dělají prostě obrovský rozdíl. a samozřejmě, barva auta hraje taky svoji roli, bílá je skoro nejhorší... stříbrná, šedá, černá, to jsou barvy, které sluší pětce.
Avatar - lamal
lamal
ano pochopil no je rozdiel medzi tym ked sa ti nieco nepaci a tym, ze to kazia disky... disky jednoducho nenapraia vsetko aj ked je pravda ze vzdy pomozu...nehovorim, ze 5 je uplne tragicka no mne sa ozaj nelubi, v ideal farbe na peknych 20 bude krajsia to nepopieram i tak sa mi nepaci... videl som dost ofic fotiek
Avatar - iudex
iudex
No trošku preháňaš, poznám tu na ACZ ľudí, ktorí majú na M3 osemnástky. Zrovna 3er je dosť kompaktná a štíhla a nemusí mať megadisky na to, aby vyzerala.
Avatar - lamal
lamal
ludia sa v názoroch lisia, no 5ka sa mi nelubi na 3ku som pisal, ze ako jedina mi pride celkom OK z momentalnej ponuky... 3ke 18ky urcite stacia
Mig_35
Tady je o tom celý topic. jedna fotka vedle druhé.... děs a hrůza.
[odkaz]
promiň, 18 je tam fakt tak na zimáky...
jedna za všechny
[odkaz]
8-s
vondry87
Tak já mám jen jeden zadek, takže jedno auto by mi stačilo. Tím spíš, když je takhle univerzální 😄 Asi bych neviděl důvod, aby mi doma hnily 3 auta, na které nemám čas, resp. když každé z nich je samo o sobě kompromis, když můžu mít jedno auto, které je naprosto dokonalé. Pochybuju, že M5 si někdo kupuje na 10 let. To auto půjde za pár let z domu, takže asi nehrozí, že by majitel pošel stereotypem 😄
Avatar - lamal
lamal
Pochybujem, ze niekto kto ma 4,3 mega na M5 skonci pri jednom aute ... ja ten kto na to nema uvazujem inak a radsej by som si kupil - motorku 300tis kc + miatu NB 2.0 350 tis kc + Silviu S14a 350 tis kč + cokolvek slusne jazdiace na cestovanie za 1,5 mega + za 1,8 mega este nieco... jo a fakt si nemyslim, ze toto BMW dokaze nahradit nieco co ma 1000 kg a zadny nahon bez strechy, to od neho ani nikto necaka no viac hraciek = viac zabavy, odlisnosti, spiritu aj ked to nebude mat 600koni in one pack...
vondry87
Jenže v reálu to koupí někdo s rozumnou výbavou, řekne si o slevu, odečte si DPH... výsledná cena bude 2,5 - 3 mil. I to je dost, ale že bych si měl za ty peníze koupit 4 auta, na které nebudu mít čas? Ano lehkou motokáru to nenahradí, ale když by mi v garáži stála nová M5, tak si opravdu nemyslím, že by mi někdy chyběla možnost se svézt v 10 let staré mazdě. Svým způsobem to své kouzlo taky má, ale obávám se, že pro potenciálního kupce nové M5 to asi nebude zajímavá alternativa.

Ale souhlasím, že reálný majitel M5 u jednoho auta pravděpodobně nezůstane, ale v podstatě každý má v určitě cenové kategorii možnost zvolit víc aut nebo jedno. Znám jedince, co s rozpočtem 100 tis. musí mít víc aut, tak koupili vraky. A znám lidi, co mají peněz dost a auto mají jedno, protože jim prostě stačí. A nevidí důvod mít doma dva kompromisy, když můžou mít jedno dobré auto. Každý ať si vybere podle svého.
Avatar - lamal
lamal
uhol pohladu, kompromis to nemusi byt ak mas viac aut... ak si chces zajazdit na okreske tak zoberies Silviu s 250-300k zadnym nahonom a 1250 kg a na tento rezim to moc kompromis nieje, ak chces lahke kupatko bez strechy mazda je skvele ovladatelna tiez ti na ten ucel vyhovie skvele a to iste nieco na cestovanie zas nieco za 1,5 mega... na kazdy ucel nieco mas co mu vyhovie dajme tomu na max... v ramci zabavy a funkcie

v tomto ponimani je M5 kompromis pretoze musi robit vsetko a nemoze byt taka roznoroda ako kazdy z tych clankov... no viem ako si to myslel a suhlasim ze M5 je velmi komplexne auto, vsetko to co dokaze je vynikajuce no furt je to len jedno auto... v tom tkvie jeho naj vyhoda aj nevyhoda niekedy.... clovek s M5 ma este jednu Z4 v garazi
😉

napisal som hned ze to je dobra volba pre niekoho kto na nu ma... ja na to pozeram inac a na tom nemusi nikomu zalezat, pisal som svoj pohlad...

jo a dizajn sa mi nepaci aj ked M vyzera lepsie ako stock 5
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, koncept víc aut je fajn... pokud si fakt dokážeš najít čas na to tím autem pro zábavu jezdit. Vyrazit jen tak, projet se. Pak se nemusíš bát vzít takové auto třeba i někam na okruh, když vyletíš do kačírku a něco odejde, no tak se holt hračka odtáhne a hlavní auto furt jezdí.

Já jsem s dětma zjistil, že půlka nájezdu víkendovky jsou cesty na STK a na výměnu oleje... a pak to trošku ztrácí smysl, takže jsem dočasně přepnul do režimu "jedno uni auto". Ale předpokládám, že si za pár let zase nějakou hračku pořídím.

Pak je tu ovšem ještě faktor strachu... s věkem už člověk nemá úplně to odhodlání hledat limity na okresce, možná se to pak spíš stočí směrem k nějakým amatérským okruhům apod., uvidíme.

MX-5 NB - no fajn, ale nejsem si úplně jistý, že bys našel motivaci přesednout z M5 do MX-5, při vší úctě kterou k Miatě mám.
Avatar - lamal
lamal
nj to chapem, rodina, praca, byvanie ... co mas za uni a co by si chcel ako vikendovku ?
Avatar - Righ
Righ
Tohle je zajímavé téma, tedy jestli co nejlepší univerzál, anebo nějaký dělník + hračka na volný čas. Osobně jsem prodělal přesně opačný vývoj než ty - v minulosti jsem vždycky snil o co nejlepších všestranných kárách jako je právě testovaná M5, které v sobě snoubí rychlost, luxus, prostor, bezpečnost, zkrátka všechna myslitelná pozitiva, která jen auto může mít. Speciálně jsem měl slabost pro RSkové avanty, protože ty navíc přidávají bezkonkurenční praktičnost kombíku. Představoval jsem si, jak odpoledne odvezu rodinu na chalupu a pak s tím samým vozem absolvuju brutální vyjížďku po okreskách v okolí atd.

No a pak jsem si jednoho takového dobrého univerzála koupil, tj. relativně sportovní auto schopné zároveň uspokojit všechny mé praktické požadavky, abych zakrátko zjistil, že mně tenhle model absolutně nevyhovuje a hromadu peněz (byť zdaleka ne tolik jako testovaná M5) jsem měl investovat úplně jinak.

Jde o to, že má-li nějaké auto sloužit i jako opravdu praktický dopravní prostředek, se kterým jezdíš do práce a vozíš tchyni na hřbitov, pak prostě dostává tímhle provozem neskutečně zabrat - od postrkování v kolonách na cestě do práce a z práce, ať už je hezky anebo se brodíš tunami prosolené sněhové břečky, přes převážení tuny věcí sem a tam, přičemž se vždycky povede udělat nějaký šrám od skříně z Ikey nebo od šlapky kola, až po vození spousty kamarádů, známých a rodinných příslušníků, kteří ti auto permanentně okopávají a zavalují odpadky. Samostatnou kapitolou jsou pak děti s jejich věčně ulepenýma pazourama a snahou poškrábat a opatlat vše v dosahu, anebo (to je v mém případě obzvlášť lahůdka) třeba psi v trvalém línajícím módu, díky kterým vypadá interiér buď jako psí pelech, anebo je zabalen do nevzhledných přehozů a deček... Nesmím samozřejmě zapomenout na nekonečně mnoho šrámů a oděrek, které vůz v městském provozu utrpí od bezcenných dementů mlátících dveřmi o tvoje auto a strkajících do tebe ze všech stran na parkovištích.

Jasně, to vše a ještě mnohem víc jsou běžné strasti dennodenního provozu, ale dokud jsem jezdil obyč auty typu Golfa, nijak zvlášť jsem je neřešil. Jakmile jsem ale na denní ježdění pořídil něco pěkného a na mé poměry drahého, co mělo zároveň ukájet moje řidičské ambice, začaly mě všechny tyhle všední ústrky neskutečně štvát. Zjistil jsem, že má-li mi nějaké auto sloužit i pro radost a plnit i roli opečovávaného miláčka, prostě ho nechci vystavovat tomu všemu, co role praktického rodinného dostavníku obnáší. Navíc mě ta praktická stránka nutí dělat při výběru auta kompromisy, díky kterým to stejně žádné puristické sportovní auto být nemůže.

Moje vlastní zkušenost mě tedy naučila, že role dailcaru a funcaru je třeba důsledně oddělovat, a to tak, že na denní ježdění stačí nějaká obyčejná oktávka TSI v automatu, nad jejíž postupnou destrukcí mávneš rukou (operák je na to ideální) a pak co nejultimátnější a nejlepší víkendovka, kterou střežíš jako oko v hlavě. Samozřejmě je ideální, když i s tímhle přístupem ti vyjde, že si jako dailycar můžeš pořídit M5, ale tam zatím teda fakt nejsem. 😄 Mně musí na víkendy stačit nově pořízený klasický bavorák s R6 a na užívání si hlavního auta už jsem rezignoval.

P.S. Známý má v garáži kombinaci Giulie QV v plné polní pro radost a Citroenu Cactus pro denní ježdění. Jo, Citroenu Cactus. A pokud někdo tu mojí litanii přečetl celou, asi ho nepřekvapí, že mi to je mnohem bližší než jedna M5ka, která stojí stejně.
Avatar - lamal
lamal
prakticke hladisko som ani nezahrnal, dobry prispevok... co mas za r6 e46 ku? 😄
nie som jediny kto sa nebrani uvazovaniu co vsetko za cenu bmw
[odkaz] >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!

Sám bych to líp nenapsal 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vyšlo mi to stejně, Na dovči tourneo custom, Sti i na brutal, mx5 na zábavu. Sti odveze i děti a mx5 zaparkuje všude ve městě.
Reco
Pokial mas na to prostriedky aj moznosti parkovania, tak preco nie. Ale milujem takychto ludi, kto "potrebuje" parkovat 4-6 aut na bytovu jednotku pred panelakom a nema na garaz. Ma sice na to pravo, ale je to hulvatstvo.
webpaja
Vyjádřil jsi i mou preferenci 😉
MrBeranek
Tohle je věčné dilema. Jedno auto, dvě auta, tři auta, jedna motorka, dvě motorky atd. Každý to má jinak, ale mně právě přijde nejpraktičtější auta typu tato M5ka, která dokáže pokrýt prakticky všechny požadované varianty (jakkoli se spíš přikláním k velikosti auta typu M3, která mi přijde jako ještě univerzálnější, protože nižší váhou a kratším rozvorem poskytne víc zážitků v rámci sportovního svezení).

Jak jsem psal v jednom příspěvku níže - taková M3ka s vypínatelnou čtyřkolkou jako má tato M5ka a v automatu s výkonem kolem 500 koní dokáže splnit, dle mého názoru, všechny požadavky. Je dostatečně výkonná, lehká a podvozkově schopná, aby zvládla okruh i okresku (pravda na okruh by mi ji bylo líto) a současně tě odveze celý rok za všech podmínek do všech míst. Odveze rodinu, lyže, kola, prostě všechno. Nahradí ti rodinného kombíka, 911ku, MX-5ku...všechna auta, o kterých bys mohl uvažovat jako o druhém nebo třetím. A pokud chceš přece jen něco ultimativního k takovému autu - kup si litrovou motorku. Garantuji ti, že si na auto jako na sportovní náčiní už pak nevzpomeneš, takže po okruhu a okresce budeš drtit tu motorku, tudíž určité kompromisy, které takové výše uvedené auto ze sportovního hlediska může mít (a je otázka, jestli by 500 koňová M3ka nějaké takové kompromisy vůbec měla), nebudeš řešit. 😉
Mig_35
Litrová motorka je (IMHO) cesta do pekla. Sebemenší zaváhání může skončit velmi ošklivě. A ačkoliv jsem silně motorkový, tak třeba v tomhle počasí by mě na motorku nedostali ani párem volů. Potit se do hader, do helmy, splavený jak kůň.. děkuji nechci. Pro mě začne motorková sezóna v září a skončí v květnu... Takové enduro poježdění ve třech stupních v pískovně mi nahradí i lyže😊
A se sportovní či supersportovní motorkou bych asi řádil jen na okruhu, únikové zony atd...
Avatar - lamal
lamal
na tom nieco bude, okreskova strelba na litri je fakt nebezpecna hra... tiez by som dal prednost autu v tomto pocasi a na jesen trebárs nejakého nahaca alebo sportovejsie enduro s cca 100k ... to sa da za tych 300tis poriesit
MrBeranek
Nemůžu úplně souhlasit. Cca rok a půl mám BMW S 1000 R a ujišťuju tě, že ta motorka je tak čitelná, nezáludná, krotká a hodná, že bys to nečekal. Každý den a celý rok s ní jezdím do práce po Praze a nevěřil bys, jak je ta motorka poslušná. Absolutně se nemusíš bát, že by tě někde sundala, protože zástup elektronických pomocníků ten výkon neustále umravňuje, aby byl vždy použitelný. Když chceš, je to beránek, který se lehounce protáhne každou kolonou a když chceš zase jinak, vymačká ti oči z důlků na okresce nebo okruhu. Není to žádná divoká mrcha, co tě kousne a zahodí. Když chceš v Dubé na okruhu tlačit na pilu (samozřejmě vždy jen tak, abys dojel zpátky v jednom kuse) , tak ten výkon použiješ. Když nechceš, tak ne, ale v každém okamžiku máš plnou kontrolu. Máš ale pravdu, že bez všech těch elektronických systémů bych to řídit nechtěl (takhle ji totiž zvládne i méně zkušený motorkář jako jsem třeba já).

Co se ježdění v létě týče, tak dokud jedeš rychle, dá se to zvládnout i v kůži. Jistě, kdovíjaký komfort to není, ale to není kůže nikdy - je to o bezpečnosti a pořád lepší být zpocený než sedřený. A jinak v létě po městě - jasně, že je ti teplo, ale ani v tom největším horku nevynechám kevlarové džíny a lehkou motorkářskou bundu (ráno takový horko není, takže do práce je to pohoda a odpolko z práce - tak si doma dáš pak sprchu 😊). Ježdění v šortkách a tričku je sice příjemné, ale představa, že sebou někde sekneš, děkuju, nechci. Jak jsem řekl, radši zpocený, než sedřený.

V zimě se samozřejmě jezdit dá a taky jezdím, ale pak už je to víc o té přepravě, než o zábavě (gumy tak nelepí, klopit to tolik nejde). 😄
Avatar - lamal
lamal
tak liter +- je siroky pojem, choppik, enduro ? skor islo o strelbu na jogurte tj supersporte litrovom, aspon mne to tak prislo
Mig_35
Ale mluvíme - nebo aspoň jsi to zmiňoval - o litrové motorce jako o náhražce sportovního auta. Potom by mělo jí to trochu sportovní svezení - a na to běžní účastníci provozu nejsou připravení, a dřív nebo později ti někdo "nedá přednost" - v úvozovkách, protože když se něco přiřítí 200+kilometrovou rychlostí, není to moc vidět. Proto jízda na okruhu...

Já jezdím v létě jenom zřídka, a v kraťasech a v tričku. Jízda ve "skútrovém režimu" - tj. nepřekročit dejme tomu 60-70 km/h. Pizza guys to taky tak dělají. A kolaři se * z kopce i stovkou a taky se nenavlíkají do hader... Ale když už mám na něčem jet, tak na velkém GS, protože to je vidět i z dálky a řidiči tomu celkem v pohodě uhýbají, na menších motorkách moc pocit respektu nemám...

Jinak ten motor jsem jel v provedení XR a mě ty mixéry na čtyři válce nic neříkají... Asi bych šáhnul po Monsteru😊
MrBeranek
Jak říkáš, sám jezdíš, takže oba víme, že musíš dávat pořád bacha za všechny a u všech předpokládat všechno. Kdo tohle ignoruje, tak ho brzo někdo sundá. Na okresce tomu nikdy nepovolím jako na okruhu - člověk se chce vrátit v jednom kuse, ale pořád mi přijde, že slušně sportovně střižená jízda na okresce v motce je zážitkově bezprostřednější než totéž v autě. Od té doby, co mám motorku, mne nenapadlo se na okresku jet projet autem a S 1000 R jistě za "něco sportovního" považovat můžeme. 😉

Monstera jsem nejezdil, ale zkoušel jsem jiný velký dvouválec - SuperDuka 1290 - a neoslovilo mne to. Ten velký dvouválec mi přišel méně kultivovaný a čitelný než čtyřválec v BMW. 😄
Mig_35
Za kultivovaný dosaď sterilní a máš výsledek rovnice😊
ale to jsou fakt individuální záležitosti - třeba SuperDuke zajímavý, ale kdo má vydržet to teplo do koulí😊
MrBeranek
A víš, že tenhle názor už jsem slyšel víckrát? 😉 Sice mu moc nerozumím, ale už jsem se s ním setkal opakovaně. 😄 Řeknu to jinak - papíry na motorku mám dva roky, takže jako začátečník potřebuju něco hodnýho a krotkýho. Až se vyjezdím, tak můžu zkusit ty velké dvouválce. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
R1000S - hodná /krotká 😄 😄
Mal som RSV 1000 a vtedy som kupoval som V2 s veľkými očakávaniami ale nakoniec to bolo troška sklamanie.
vondry87
Pokud má někdo doma Giulia QV a do práce jezdí kaktusem, tak si troufnu říct, že to je primárně tím, že tou alfou do práce jezdit nemůže. Pokud je podnikatel či živnostník, tak asi aby neodradil případné zákazníky drahým autem. Případně i dobře placený zaměstnanec může raději dražší vůz skrývat, aby nepobuřoval kolegy. Což je vlastně trochu smutné, protože člověk pak musí většinu času trpět v horším voze, aby si trochu užil o víkendu, ale to je život.

Ta idea čistě fun caru na víkendy mi není úplně cizí, ale s rodinou a množstvím volného času by stejně většinu času někde stálo a to by mně bylo líto. A když koupím nějakou ojetinu, tak přece těžko budu to auto opečovávat a střežit před každičkým škrábancem, když to auto má za sebou 10 let provozu, které se na něm podepsaly.

Takže v tuto chvíli jsem opravdu zastáncem těch univerzálů, které poslouží v týdnu, o víkendu je s nimi sranda a z nějaké škrábance beru s nadhledem, to bych se z toho musel zbláznit. Jenže ono bohužel v rozumné cenové kategorii toho moc na výběr není..
Avatar - iudex
iudex
Tiež prihodím svoje dva centy k zaujímavej a večnej téme. Riešilo to tu na vlastnej garáži kopec ľudí, viacerí skončili pri staršom aute (najčastejšie BMW), do ktorého vrazili viac či menej peňazí, iní brali toho univerzála, niektorí univerzálov dvoch, ale ani jedna cesta nie je konečná a jediná správna. A niektorí po fáze s puristickým hardcore autom prišli na to, že tie petrolheadské reči sú proste rečí a nejaký Lotus je pre reálny život viac frustrujúci ako použiteľný.
Osobne sa tiež kloním viac k univezrálovi. A to z jednoduchého dôvodu, proste radšej mať auto, ktoré dokáže "len" povedzme 80 či 90% toho, čo čistý športiak, ale tých 90% mám k dispozícii stále. Kdežto si viem živo predstaviť tú frustráciu, keď by som bol v situácii, že ten výkon potrebujem, ale ja práve sedím v spomínanom Cactuse s R3 a Quadrifoglio s 510k je doma v garáži. Ako z kreslenej rozprávky, otvoríš okno a zakričíš: ja by som ti ukázal, keby som tu mal svoju Giuliu... ale nemáš. 😉 (možno preto Speedfred jazdí tou Giuliou všade).
A možno to jednoducho vyrieši počet garáží či parkovacích miest, keď mám k bytu pridelené dve miesta v podzemke a na jednom parkuje služobný Passat, ťažko na druhé usadím roadster, pretože čím bude manželka voziť deti do školy? Zostáva počkať, kým tie deti odídu z domu a potom už možno človek bude v takom stave, že bude hľadať len "barové stoličky" v SUV a aj nejaká M5 bude príliš nepohodlná a nízka.
>😒]
Avatar - praděda7
praděda7
....jo jo, jezdí s QV všude pokud není náhodou v servise.....sorry jako..... 😉
Avatar - lamal
lamal
ta co je na tom, pride na nej do servisu aj odide na nej zo servisu... tj chodi na nej vsade
Avatar - speedfred
speedfred
bola maličká výrobná chybička,ktorá bola odstránená behom 2hodín. Inak spokojnosť ,ale chcelo by to asi niečo iné na státie v kolónach či D1 😄
vondry87
Naprosto výstižně napsáno :yes: :yes: :yes😒br />
Jedinou drobnou naději dává - jak pravíš - nutnost mít v rodině 2 vozy tzn. pro sebe a partnerku či manželku. A jedině když manželka dobrovolně svolí k "vlastnictví" rodinného dostavníku, je zde prostor pro něco trochu zábavnějšího do rodiny jako druhé auto, které slouží primárně hlavě rodiny. Většina lidí (včetně mě) to má ale asi tak, že slabší polovička raději něco menšího do města a já jsem potom odsouzen k něčemu praktičtějšímu. I z toho důvodu možná tíhnu k tomu univerzálu. Protože nějaké to rychlé kombi na trhu je, bohužel cena zatím mimo možnosti (ano koukám na tebe RS4 😄
Reco
Pozeras sa prave tou optikou, ze tie peniaze nemas. U nas chlap co ma spedicnu firmu ma 4och chalanov. Kym boli cerstvo po 18ke, tak nesmeli chybat civicy, S2000 a podobne "pubertacke" stroje. Ako sa zacalo firme darit viac a oco si kupil M3 E92, odvtedy vsetci z nich presedlali na Mkove Xka. Aj F10 M5 nakoniec vymenili za X5M. Asi len jeden z nich ma F30. Povedal by som, ze ak to clovek nema ako naozaj aktivny konicek, tak z toho "vyrastie".
Avatar - lamal
lamal
to hej bud mas pre to vasen a zapal, alebo ti to nevydrzi a skoncis ako pozer z tatkovych penazi
Reco
Pravda je, ze auta su napisane na firmu a chalani u neho makaju - realne, nie ze sa hraju na velkych sefov. Byt preto pozer, ze si mozes kupit normalne auto a nejazdit starym pekacom?
Avatar - lamal
lamal
nerad by som to rozpytvaval, podla mna niekto kto jazdi v XM je pozér a nebyt tatka a jeho firmy tak by kazdy jeden na tie auta asi nemal, pravdepodobnost je nizsia ako tato prva varianta
Reco
Jedneho dna bude firma ich, vtedy to uz bude OK podla teba? Ci ked maju moznosti a prilezitost, tak to maju ignorovat? Ja v tomto problem nevidim. Pozer je skor ten, co si kupi za 20k zodratu 7er a nasledne sa hra na kindermafiana.
Avatar - lamal
lamal
ale ved dobre maju, ja nic proti mali moznosti ako vravis... ja som len napisal, ze XM su pozerske auta a ze si na to sami nezarobili... ani na tie civic a s2000 si nezarobili, s2000 je jedno z najovladatelnejsich aut na svete a lacna teda nebola 😉 o tom, ze do firmy sa nedostali na zaklade vyber konania a ich skills a isto nemaju vyplaty ako iny radovy zamestnanec 😄 a preco by mali ? su synovia, ale chapes, tato tato
Reco
Civic ani S2000 nove neboli, a uz vtedy aj ta S2000 stala par korun. Podla mna z toho srsi pokrytectvo a zavist. Keby mal tvoj otec firmu a ty by si v nej normalne pracoval a vyuzival sluzobne auto, tiez by si sa povazoval za pozera? Alebo mas firmu a svojho syna by si povazoval za pozera? Alebo ako radovy zamestnanec, ked ti sef da benefit sluzobak, si tiez pozer?
Avatar - lamal
lamal
hah kazdy kto ma iny nazor je pokrytec a zavidi, cakal som kedy to pride >😁 s2000 nestala a ani nestoji par korun pre nejakeho sopliaka co ledva zacal pracovat 😉

XM su pozerske auta, jo musel by mi to niekto darovat a nedat na vyber aby som v tom jazdil
Reco
Iny nazor je OK, avsak nepoznas situaciu, ale zaskatulkoval si si to podla svojho videnia. Potom sa nemozes cudovat, ked ti taku vtakovinu niekto okomentuje ako sa ti nepaci.
Avatar - lamal
lamal
viac to nema zmysel rozoberat 😉
howgh
Mig_35
Já bych řekl, že má😊
Když by se ti dařilo dobře, dopřál bys i svojim dětem, nebo bys jim koupil Fabie?
Někde na světě jsou země, kde by mohlo i laciné auto mohlo být chápáno jako vychloubání se... A když se ti trošku začne dařit, máš si kupovat co nejobyčejnější věci, abys nevzbuzoval u druhých zášť? Má být člověk jako Ingvar Kamprad, mít miliardy a jezdit ve starém otřískaném Volvu? Znám minimálně dva mladé hochy, kterých jediným majetkem je zánovní sedmičkové BMW... a jinak nemají skoro nic... Póza jako póza😊
Projeď se po maloměstě s Lambem a budou o tom mluvit ještě půl roku, projeď se v Monacu a nikdo si tě ani nevšimne... Třeba jednou přijde doba, kdy lidi nebudou řešit, co má kdo za auto, ale jaký je člověk...
Avatar - lamal
lamal
´´Když by se ti dařilo dobře, dopřál bys i svojim dětem, nebo bys jim koupil Fabie?´´ - neviem co by som im kupil, ale urcite by som sa nebil do hrude, ze si na to zarobili sami keby im to kupujem ja >😁 o tom bol cely topic, z mojej strany, ked niekto ma podmienky aj peniaze nech sa o ne podeli, proti tomu nic ani proti zabezpeceniu rodiny i ked... najlepsie je ked si kazdy zarobi na seba, lebo poznas to, nic nie je zadarmo 😉 v zlych casoch to hned vyde na povrch 😄
Mig_35
Znám pár kluků, co jsou povoláním "syn". A většina z nich si to uvědomuje a chovají se normálně. Přiznávají to, co mají dělat? Zříct se fotra, že umí? Zase je předpoklad, že pokud má otec vlohy pro podnikání, potomci je můžou mít také...
docela dobrý článek😊
[odkaz]
Avatar - lamal
lamal
Nepisal som, ze mam nieco proti ludim co pracuju v domacom prostredi... a vyuzivaju to co maju moznost vyuzivat ani netvrdim, ze su hlupaci... napisal som, ze XM su pozerske auta a to ostatne uz vies... to je fuk 😄

jo clanok je to dobry a myslis, ze to som presne ja, chudý co pomlouva bohace ? 😄
Mig_35
Ale ne. Jen je to popsaný z druhé stránky... a trochu mě to pobavilo, když jsem to četl.
A v jedné diskusi jsem četl výrok od mámy Forresta Gumpa a ten mě, musím přiznat, bolestivě zasáhnul😊 zněl asi takto😒br /> Člověk má mít jen tolik, kolik potřebuje. Všechno navíc už je jenom k vychloubání.
Avatar - lamal
lamal
Ano ten vyrok pravdivy... v inych chudobnich castiach sveta su ludia stastni aj napriek chudobe, spine, chorobam, ine im totiz nezostava... cim viac ide o radost z kazdeho dna tym je mensia zavislost na materiale.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja si skor myslim ze kto ma na takuto M5ku tak nema problem si zaobstarat aj nejaku spominanu MX5 na vikendy ci zabavu, ak po nej zatuzi.
Avatar - lamal
lamal
ano to si myslim aj ja... pripadne Z4 😉
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Vsetko sa casom meni. Ked som jazdil iba jedno auto na zabavu som zil aj s Hiluxom. Potom este zopar aut, ale teraz je to tak, ze na kazdodenny zivot sa trapim s M550i 😊, na vikendy mam M2, upravenu od Roberta Senkyra. Len pre Vasu info, ako to funguje v realnom zivote, ked si v tejto kategorii. T.j. nemam RR a na okruhy nejazdim s MP4. S M2 po Robertovom zasahu som nadmieru absolutne ultra spokojny. Na okruh brzdy od AP Racing v kombinacii s podvozkom KW su nenormalne. Priatelka ma 3valcovy novy golf. Asi tak 7-8 generacia. Moc to nesledujem, aj ked VW mam rad, ako znacku co dava zmysel pre beznych uzivatelov aut. Proste pre nu tiez parada.... Nerieste tu keby, a ja by som.... Ked si na okruhu, tak ta mazda, clio RS a podobne kusky su sice fajn, no mozno niekde v 30ke to konci. Potom sa na to uz pozeras, ako auta pre mladez, ked sa chce vyblaznit. Uplne v klude by som tu M5 bral, ale vtedy este nebola a ked tak nad tym rozmyslam, asi by som si aj tak vybral M550i, pretoze toto je auto na kazdodenny zivot lepsie postavene. Myslim, ze pre beznych vodicov je toto auto daleko za hranicou, ktore sa daju na cestach akokolvek minimalne vyuzit. A na okruh? S tymto? Ani nahodou. Aj ked som si isty, ze aj M550i sa tento rok na Nodrschaife zvezie, ale skor iba z dovodu, ze tento okruh milujem, a musim sa tam zviezt s kazdym mojim autom. Bol som tam aj s X5 a to bola fakt, ze stasna nuda. Pozerat, ako Sabine drti Kodiaq je mimoriadne ubohe a v mojch ociach Sabine dost klesla, aj ked na druhej strane, hypoteka sa platit musi a Skoda si za to asi poriadne zacvakala ...., pekny den vsetkym
Mig_35
A když tam jezdila pro Top Gear s Transitem, tak to bylo v pořádku předpokládám.
MrBeranek
M5ka je nepochybně úžasná, ale já bych prosil od BMW jedno menší vydání ve střední třídě - G80ku, šestiválec, samozřejmě čtyřkolku a automat z této M5ky a tak přibližně... hm... 500 koní. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď nenasystnej [odkaz]
MrBeranek
Ale jistě, jistě - B4s (já tedy raději čtyři dveře, takže pro mne spíš B3s) tady je a na platformě G20ky bude ještě výkonnější a lehčí než ta stávající a když to BMW s M3kou v příští generaci ve čtyřkolce nedá, tak to bude Alpina B3, ale M3ka vždy je a bude o něco dál (lehčí než B3, výkonnější než B3, lepší podvozek, větší potenciál k úpravám, větší nabídka aftermarketových dílů atd.).

Alpinu koupíš (jednu mám, tak mluvím z vlastní zkušenosti) a prakticky ji musíš nechat takovou, jaká je, protože na ni skoro nikdo nic nedělá (jsou to tak malé objemy počtů aut, že se to asi nevyplatí nabízet) a ruku na srdce, které auto sis koupil a byl jsi spokojený s tím, jak ho výrobce udělal (nesáhnul jsi na motor, na podvozek, na výfuk, na interiér atd.)? M3ka je v tomhle dokonalá - nabídka aftermarketových dílů je taková, že si ji můžeš dotáhnout k dokonalosti a vyřádit se na maximum. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je správná připomínka :yes😒br />
Mě osobně to moc nevadí = ale chápu že někomu..
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
já bych zas prosil nějakou uloženku e34, ty nové jsou alespoň pro mě takové trošku jak by "bezpohlavní" 😐
Baron de Maxim-Fratzek
Docela mě to na dálnici tlačilo do zadku. Ale bodejť by ne, když mám jenom 470 koní. >😒]
karel999
Je vidět, kam BMW směřuje. Bezpochyby je to auto nabouchaný technologiema, super výkonem a výbavou. Bohužel, jako ostatně většina dnešních aut postrádá jakoukoliv duši. To auto je neskutečně hnusný, stačí se podívat o dvě generace zpátky na E60, to bylo poslední hezký BMW. Nebo E39. Ale tahle zrůdnost?
Avatar - lamal
lamal
tiez mi to tak pride... a to v Mku este vyzera OK, pride mi ze dizajnovo tápe modra vrtula... 1,2 to su uplne seredy ale fakt total hnus, GT tak isto neforemna obluda s ladvinami, 3ka tiez nic moc ale da sa a 5ka to moc nevykopla... 7 tiez nie... modely X to je uz na okraji ... X2 je z nich najkrajsia ostatne su dalsie prisery s ladvinami
Avatar - speedfred
speedfred
Treba počkať 10-15 rokov,bude sa ti páčiť aj toto a nakoniec to bude mať aj dušu.
Keď prišla e60 tak ohlasy boli hodne negatívne,a teraz po rokoch to už má zrazu aj dušu. 😄
Avatar - lamal
lamal
nieco na tom bude, E60 za nedostatok duse nikto neodsudzoval akurát dizajn BMW posunula niekam kam sa uz nevratil skoda... 3ka E90 predsa vyzera tiez vyborne

kazdopadne trend je jasny, spirit ubyva cisla a brutalne all ine one sa nasobi do max clarity... esteze Mazda sa nenechala s tymto ´´pokrokom´´ pohltit a robi auta podla správneho receptu
Avatar - speedfred
speedfred
ktovie či to nie je tým že u nás Mazda nie je taká masovka,keby jej bolo ako možno v ázii tak by tak isto stratila to čaro.
Avatar - lamal
lamal
to asi nie, ide skor o pristup k filozofii ... mazda robi auta ako kedysi, lahke, tocive, trochu hlucne - podla mna nie na skodu + pomaha udrzat hmotnost ... nie je to pre kazdeho, no som rad za to, ze su aj ine veci ako jeden preferovany smer vytvoreny z rovnakého zdielaneho HW nasadeny do marketingovej sracky
Avatar - speedfred
speedfred
mal som kedysi iba 323GTR ,tie súčasne moc nepoznám iba som sa v nich previezol.
Táto M5 by sa mi ale páčila,len tá cenofka....
Avatar - lamal
lamal
byt na mieste niekoho kto ma byvanie a peniaze na vseko a este mu vystane na M5 kludne by som si ju vyskusal ... pripadne pohladal nieco v tej cene jagyho, amg alebo tak... z pozicie niekoho kto na to nema to vnimam inac to mi nemozes vycitat, samo pre klucovu klientelu su tieto debaty zbytocne, ale dizajnovo BMW dnesnej doby pre mna nie su pekne cena necena... na dizajn si moze urobit nazor aj niekto kto na nu nema 😉
karel999
No to nemyslím, vždycky se mi nejvíc líbily starší auta z 60. a 70. let a zatím mě to drží a za 15 let se mi určitě tyhle hnusy líbit nebudou 😄
Avatar - iudex
iudex
Fre😜 na komoru. :yes:
Najviac na stratu charakteru nadávajú tí, čo si žiadne nové BMW nekúpili, aby o 10 rokov na jazdenke ten charakter ako zázrakom našli. >😒]
Avatar - lamal
lamal
za 10 rokov ho tam najdu, pretoze to novsie bude zas len rychlejsi a komfortnejsi prepravnik, s ktorym bude lahke dosahovat sialene rychlosti kdekolvek... vzdy sa to posudzuje retrospektivne s porovnanim k novému, tak neviem o com pises, BMW nie je jedine ktorého sa to tyka, to vseobecne je tento trend...

nic to nehovori o tom, ze nakoniec by aj to nove uspokojilo svojimi kvalitami tych, kt. zehraju na menej charakteru... teoreticky, pretoze teoria a prax... no vseobecny trend putuje tymto smerom, snad chces naznacit, ze tato 600k dvojtonova vec so 4x4 ti dopraje rovnaku radost, emociu a pozitok v nizsich rýchlostiach ako nejaka e34 - e39 ? darmo je G30 rychlejsia, nemusi to byt viac... aj ked, bavime sa o velkom sedane, diskutabilne... keby bola rec o velkosti rady 3 je to ine
Avatar - iudex
iudex
Tvrdím, že táto 600k dvojtonová vec so 4x4 Ti dopraje viac radosti, emócií a pôžitku ako jej slabší a menej technikou napchaný predchodca. Takže naopak tu ten úpadok žiadny nevidím, ale presne naopak, progres.
Že sa 5er nemôže porovnať s 3er, to snáď nikto nespochybňuje.
A rovnako tak verím, že aj nová 3er (G20) čo príde na jeseň bude lepším autom ako súčasná F30.
Avatar - lamal
lamal
Tvrdit to mozes, ale odskusane to nemas... ja nehovorim, ze by ma m5 G30 neposadila na zadok, ale to neznaci ze by som si viac neuzival nieco slabsie a komunikativnejsie, lahsie... zas neviem to ani ja porovnat, myslim si tak ako si aj ty myslis. na ostatných znackach to ale takto fungovalo a myslim, ze BMW nie je vynimka o tupom riadeni a hlavne s premenlivym ucinkom sa toho uz popisali mraky jak to ? Preco tie starsie BMW mavali lepsie riadenie, ked podla teba novsie je vzdy lepsie ? ako v com...

ford focus je pekny priklad... 1 naj, 2 ok, 3 uz nie tak naj a 3 po FL eeee... a toto ti potvrdi vacsina auto verejnosti... bavime sa o nejakom fun factore a pure drive, nie o odhlucneni...
Avatar - iudex
iudex
Nemám, ale verím tým, čo skúšali obe a tvrdia to, čo som napísal (čo je v zásade skoro každý, kto novú 5er jazdil, notabene keď to tvrdí taký Pán vodič a majiteľ x bavorákov ako je Dinar, tak nemám najmenší dôvod to spochybňovať). No a aj s tým Focusom si sa trafil: od 1 cez 2 po 3 generáciu to išlo jazdne dolu vodou (aj keď to platí len pre agilitu, nie pre komfort), ale 4. gen práve v oblasti podvozku, agility a radosti z jazdy má byť výrazným vylepšením a "návratom ku koreňom". Takže ja odmietam to apriórne plakanie nad tým, ako sú nové autá horšie, strácajú dušu a agilitu (k čomu máš aj Ty sklon sa občas pridať). Ja naopak to paušalizovanie neberiem, sú autá, kde to platí (Focus 3), sú autá, kde to neplatí (5er G30, Golf VII), takže som za striktne individuálny prístup.
Avatar - lamal
lamal
tak tych testov mas po webe viac a zrovna preto som pisal E34-39 a nie predoslu generaciu... ta bola na tom uz podobne ako G30 a to verim, ze tato new je oproti predoslej o kus lepsia... mne skor islo o nove vs stare... aj tak zbytocna debata, aby som sa vratil ku kontextu mojho prispevku, verim ze to je super kara, ale dizajn ma moc neberie a to plati pre bmw nove vseobecne a nacal som temu, co za tu cenu...ci viac aut, alebo jeden univerzal, no tieto zrovnavania niecoho co som neskusal iba o tom cital to nema vyznam

ja sa k tej teme pridavam to mas pravdu, ale nie len z principu... focus mam odskusany aj 1gen aj poslednu 3 po FL aj pred FL... to iste platilo pre accord 6g 7g 8g, to iste primera od 1 a 2 super a 3 KO, to plati aj pre GOLF ale tam je to zlozitejsie... 3ka nic, 4ka zle, 5ka super 6 ka nic /komfort ano suprovy inac tupa/ a 7 +- ... s lancermi evo to mas podobne evo 10 rozhodne nepatri medzi naj, vacsinou su to 6ky, impreza to iste... civic ? dalsi ukazkovy pripad, s 10gen to nastastie pochopili...dalo by sa dlho pokracovat...

ano new focus ma velke ambicie a podla toho ako vysla nova fiesta tak sa o focus nebojim, no tiez prve testovacky naznacuju, ze riadenie je zase menej komunikativne ... jasne mozeme sa bavit o tom, komu to bude chybat ? mne ano, ak je to pravda ovsem, to sa uvidi...

neda sa z nicoho robit skalne pravidlo, no odhlucnenie, tlmenie nerovnosti, bezpecnost a rozne ine normy aj emisne vykradli z aut po r 2000 postupne vela toho spiritu kt ocenis ked sa s tym vozis na hrane, na strane druhej pridali vyssie zmienene... ja si, zas vazim fun to drive, som v mensine uvedmujem si to, kludne budem radsej jazdit v hlucnejsom aute staci ze ked ho chytim pod krk bude sa mu to lubit a zacne fungovat na 120% 😄 kazdopadne svoj nazor a preferenciu neplanujem zovseobecnit len preto aby som nazorovo zapadol medzi tych ´´co na to maju´´
webpaja
S těmi procenty je to špatně, u starších aut se dříve přiblížíš jejich 100% u těch novějších to chce víc práce, pak ale dokáží fungovat stejně fantasticky. Navíc je znát jak neskutečně se zlešila přilnavost pneumatik.
Avatar - lamal
lamal
120% bolo v ramci debaty... niektore auta tak funguju, starsi japonci urcite, pri beznej jazde ta vykonom ani ziadnym wow nedostanu, mozna pre fetishistu bude potesenie mechanicka suhra podvozku, riadenia, motora, prevodovky a podobne to ti ponuknu aj ked ides nakupit rozky, ale az ked ich poriadne pritlacis vtedy zacnu odovzdavat a fungovat ... zatial co nejaky bezny wagen presne naopak, pri beznej jazde ta bude chlacholit turbo newtonmi plytvajucimi a odhlucnenim ci komfortom a potom ked pritlacis tak sa stratia ako smrad 😄 samo nie kazdy wagen aby som nekrivdil, to bol len priklad stock auta

ty popisujes presny opak, asi mas na mysli BMW konkretnejsie novsie vs starsie M modely... tieto veci o kt sa bavime su velmi specificke
webpaja
Předchůdce F10 byl jízdně odulý, uskákaný křupan. Mnohem blíž k muscle cars než ke klasické M5. A navíc vozil od holátka metrák plus 😉
Avatar - lamal
lamal
prave preto nemam problem uverit, ze o 100 kg lahsia nova M5 je o kus dalej... nezanedbatelne je aj to, ze za ten cas sa BMW naucilo robit podvozky na runflaty co predurcuje aj na lepsie chovanie na velkych diskoch M verzii...
Baron de Maxim-Fratzek
V podstatě souhlas.
Mig_35
Prosím definuj duši.
Vsadím se, že když v 70. letech přišly na trh auta, kterým se obdivuješ, někdo říkal, jó, tohle není jako Ford-T, ten měl duši😊
Tohle auto se díky pár zmáčknutím může stát z limuzíny, jejíž řízení klidně svěříš svojí manželce z dravce, kterého se budeš bát ty sám. Dokáže jezdit i úsporně a na druhou stranu, dokáže vypít nádrž za 250 km... jediný z čeho bych měl strach je motor, který je už od generace E60 pravidelně průserem...
Avatar - white label
white label
Jak někdo může dávat do jednoho pytle design E39 a E60???
E60 bylo (designově) "asijské" BMW, viz přední i zadní lampy, o otřesném interiéru, zejména před face, raději nemluvě.
E39 (ale i F10) vypadalo (proti E60) "tradičně".
webpaja
...pozná leda genius. :yes: 😉

Gratuluji k vrozené genialitě, já se musím spokojit s tím, co mi při narození nadělili a tedy jsem s M5 spokojen.
Avatar - iudex
iudex
Garantujem Ti, že keby Ti to na pár kilometrov požičali, tak hneď po naštartovaní (s otvorenými klapkami výfuku) sa roztečieš ako maslo na slnku a nasledujúce týždne budeš všetkým naokolo básniť o tom superfáre. >😁
No a keď tak veľmi túžiš po purizme, kúp si 1er v základe, RWD, manuál, žiadni asistenti, len Ty a Tvoje jazdecké schopnosti.
Mig_35
...alebo vykuchaj z M5 všetky pojistky😊 protiprokluz, ABS, stabilizaci...
webpaja
To není úplně potřeba, stačí jen vypnout stabilizaci a o zbytek se postará řidičská nedokonalost 😉
Avatar - Machýrek
Machýrek
Zvuk zazehovy V8 je ze vsech zvuku aut nejhezci a nic jinyho vlastne ani nechces.
Tahle pila ma korat dve vady: cena a na muj vkus trochu preplacanej vnitrek. Reseni obou je M3, jenze pak zas nebudes mit ten zvuk. Tezkej zivot.
MrBeranek
Není tak zle. Ty to píšeš, jak když by se ze zážehový R6ky nedal vydolovat slušnej zvuk. Jistě, těžko se vyrovnáš poladěné S65ce z auta na obrázku u tvého nicku, ale i ze stávající S55ky, která je kritizovaná za snad nejhorší zvuk všech šestiválcových benzínů od BMW se dá vydolovat slušný zvuk - co třeba tohle? [odkaz] 😉
Mig_35
Připojím se k Machýrkovi. Pro mě V8 a její burácení. 650i měla nádherný zvuk. Uječené R6 mi moc nepasujou... a zvuk amerických V8 je nepřekonatelný.
webpaja
Tak to já jsem za jekot vysokých otáček. 😉
Mig_35
asi máš klidnou manželku. proto ti schází jekot😊
MrBeranek
Něco takového? 😉 [odkaz]

Ale to už je dekatované a je to pořádný masakr. >😒]
webpaja
Tohle je zvuk 😉 :yes:
webpaja
neslyším ve vysokých otáčkách...k R6 se hodí víc výšek než basů.
MrBeranek
Tak snad tady líp, ale to je zase trochu jiný koncový tlumič a jiné středy.

[odkaz]
Avatar - pradeda777
pradeda777
Divil by ses, ale pres repraky ve sport+ ten V8 zvuk mas v M3 taky..... :-!
Avatar - Machýrek
Machýrek
Nedivil, soucasnou M3 znam dobre, jinak to co leze z repraku M3 je dost podobny tomu v M550d (F10, nevim jak u G30).
Avatar - S 73  ///AMG
S 73 ///AMG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
webpaja
S věkem se údajně zraje, ale co by se muselo stát tady fakt nevím >😁
Avatar - lamal
lamal
tak uprimne ludia co chceju od BMW nieco vacsie s velkym motorom davaju ruky prec od znacky... ani 3,0 ani 4,4 sa zrovna bezproblemovostou nepysia a W12 v 7 je uz na niekoho zbytocne... Mercedes je v tomto spolahlivejsia volba, podla slov zasvetenych, nie su to moje skusenosti... no traduje sa, ze BMW nema ziaden poriadny vacsi motor dnes /co sa vydrze tyka/
Avatar - Belo13
Belo13
traduje sa 😄 nechajme babské reči, mimochodom BMW nemá W12 ale V12
Avatar - lamal
lamal
ano V... nemyslim si ze su to kecy, ale tak je to jedno, cas ukaze aj na tie 4 turbove zalezitosti
Avatar - Belo13
Belo13
pozri tiež by som mohol písať, že mercedes nemá dobré motory, kedže môjho šéfa nové GLE nechalo na talianskej dialnici ale kedže tento jeden prípad nemá velký vplyv na celkovú kazovosť mercedesov, bolo by smiešne to vzťahovať na celok a robiť podobné závery. áno, BMW malo v minulosti s 4,4 litorvým V8 (N63B44) problém, spočívajúci najmä v nesprávnom umiestnení turba, ktoré sa následne prehrievalo. tento problém spred x rokov sa zdá už vyriešili, napriek tomu stále ludia opakujú dookola to isté.
Avatar - lamal
lamal
GLE asi nebola V6 alebo V8 a predpokladam ... ja to nesudim vôbec, konkretne som napisal, ze poznam par ludi co na tieto auta maju a aj zopar takých co to kupia ako 5 rocne jazdene auto na dlhsiu dobu a BMW skrtaju automaticky zo zoznamu... co si myslis ty je vec ina, neberiem ti nazor... problemy maju R6 aj V8

to ci 4,4 zadelali sa uvidi, stale ma turbo v strede...
webpaja
Píšeš o starých motorech, navíc R6 byla obvykle bezproblémová. První generace foukaných V8 4,4 měla problém s chlazením turbodmychadel, této se to již netýká.
Avatar - lamal
lamal
no neviem radsej by som M52 - M54 ako N52 + N53

na M52/54 max vychytas chladenie inac su to drziaky...
Avatar - speedfred
speedfred
N55 je bezproblémová,a skôr tie posledné atmo troška hnevali a potom N54.
R6 sú viacmenej v poriadku.
Arese
No, že je nová M5 fantastický kus automobilové techniky s výkonem současného supersportu, o tom opravdu žádná. Ale pokud bych si mohl opravdu svobodně vybrat mezi tímto mezigalaktickým superstrojem a nejetou (či jen málo jetou) M5 na bázi řady E34, určitě bych si zvolil toho youngtimera. I s polovičním výkonem totiž řidiči poskytne více radosti za volantem, a to v daleko nižších rychlostech - už jen díky manuální převodovce a mechanické P brzdě a taky kompaktnějším rozměrům a nižší hmotnosti, ke které přispívá i to, že si vystačí s atmosférickým šestiválcem. A díky rozumnějšímu výkonu se snadno obejde bez pohonu přední nápravy a není narvaná obludnou náloží elektroniky, přitom její motor má ještě lepší zvuk. A sorry, ale po stránce vnějšího designu tato nejnovější M5 své prapředkyni M5 E34 prostě vůbec nemůže konkurovat!
P.S. Doporučuji se podívat na You Tube na automobilovou honičku po Paříži ve filmu Ronin, to vydá za tisíc slov! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
já mám rád na e34 (a e32) negativně skloněnou příď, auta ještě byla auta :yes: Ne supergalaktická kaplického chobotnice na kolech 😐
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je šíleně dokonalá myšlenka: poskytne radost v daleko nižších rychlostech.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jedna z nich [odkaz]
webpaja
K čemu prosím mechanická brzda u M5?
kyklop
Odpovede sa nedočkáš, je to len klasické vystriekanie sa pod každým autom bez ohľadu na pohon, účel atď…
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
U mna :yes: som len rad ze vcera ten Turecky taxikar co ma viezol na Antalyu letisko nemal zrovna taketo M5 ale len V klasu inak by som tu uz dnes asi nesedel . Inak posrat sa da aj v dodavke na to netreba M5 , chlapik pred tym asi hodne zavodil a mozno ma aj starsie M5 v garazi. Z jeho taxiku vystupovali same blede tvare a nikto z nas uz nepomyslal na jazdu v M5...
Mig_35
Asi je to národní sport, mě vezl turecký taxikář v Istanbulu a krom toho, že nás okradl, taky jezdil jak Fitipaldi, podjížděl odstavným pruhem 150+, prostě úplný magor.
Šimpanz
[odkaz]
webpaja
M5 actual 1855
M5 F10 1945
M5 E60 1855
E63 min 1990
RS7 min 1995
CTS-V min 1925

Jak na to autor přišel? Hmotnost je stejná jako u generace E60! Konkurence je obvykle o metrák v základu těžší.