Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeLežatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář
21 komentářů
Ham.
ale v současnosti jsou šestiválcový boxer a Porsche prakticky synonyma. Čtyřlitrový motor z 911 GT3 RS je pak dnes na absolutním vrcholu potravního řetězce mezi atmosféricky plněnými motory s největším měrným výkonem přes 130 hp z litru.
Ááá, tady někdo zapomněl na Ferrari 458 Speciale, které se sice už nevyrábí, ale 605k/4,499l = téměř 134,5 koní z litru. Toto je pro mě král, škoda ho (že už není v nabídce). Italové mají největší koule. FERRARI POWER!
Anonym
toho povětšinou moc prvního neměly no 😉
Když pominu Benzovu tříkolku, tak většinu dalších věcí měli jako první v USA, Itálii nebo Francii, aby to němci po pár letech jen vylepšili a vydávali to za svůj nápad 😄
Co se týče Tuckeru, tak to bylo ve své době nejvíc inovativní auto na světě.
Když pominu Benzovu tříkolku, tak většinu dalších věcí měli jako první v USA, Itálii nebo Francii, aby to němci po pár letech jen vylepšili a vydávali to za svůj nápad 😄
Co se týče Tuckeru, tak to bylo ve své době nejvíc inovativní auto na světě.
Zřejmě nejdůležitější vynález, jaký Němci světu dali, je vznětový motor. Nemyslím si, že by jej někdo posléze nevynalezl, ale třeba o pár desetiletí později. Což by znamenalo, že velké motory by buď neexistovaly a nebo měly stovky svíček a ohromnou spotřebu.
Ať se nám to líbí nebo ne, Němci byli a jsou světovým hráčem co se techniky týká. I za dob Rak. Uh. sice byly Čechy průmyslově nejrozvinutějším regionem z oné monarchie, avšak velkou měrou právě díky Němcům žijícím zde od středověku. 😉
Malý příklad pro porovnání: Němci žijící v pohraničí stavěli velké domy a to byli odkázáni zejména jen na pastevectví (a později také svůj um - těžba, sklářství atd.), Češi na úrodnějším území si stavěli mnohem menší domky... Tím nás Čechy nechci snižovat, ale bylo to tak.
Ať se nám to líbí nebo ne, Němci byli a jsou světovým hráčem co se techniky týká. I za dob Rak. Uh. sice byly Čechy průmyslově nejrozvinutějším regionem z oné monarchie, avšak velkou měrou právě díky Němcům žijícím zde od středověku. 😉
Malý příklad pro porovnání: Němci žijící v pohraničí stavěli velké domy a to byli odkázáni zejména jen na pastevectví (a později také svůj um - těžba, sklářství atd.), Češi na úrodnějším území si stavěli mnohem menší domky... Tím nás Čechy nechci snižovat, ale bylo to tak.
No tak kdyz uz jsi zminil to Rakousko-Uhersko, tak snad diky rakusanum. I kdyz zalezi samozrejme na regionu, na zapade a severu Cech zilo plno nemeckych tovarniku, ale napr. Hans Ledwinka byl rakusan.
Jinak ja tvrdim furt, ze cesi jsou narod, ktery si neumi sam dobre vladnout. Kez by se rakousko-uherska monarchie jednou vratila... Cesi se meli dobre za monarchie a par let po ni diky prihodne politicke situaci a prave faktu, ze vetsina rakousko-uherskeho prumyslu byla na uzemi pozdejsiho Ceskoslovenska (byt ty podniky zalozili casto nemci nebo rakusane). Jakmile slo do tuheho a mela se ukazat sila naroda, tak cesi sklopili hlavu a radsi kapitulovali. Po valce si jako jeden z mala statu zvolili sami a zcela dobrovolne komunisty (co by za tu moznost volby dali napr. pobaltske zeme), a posledni ctvrt stoleti dosazuji kazde ctyri roky do vlady ruzne tunelare nebo kdejaky moralni odpad, ktery rozda na namesti par koblih.
Ja bych dokonce ani nebyl tak narocny a nechtel po cesich, aby si dokazali sami zodpovedne vladnout. Me by ke spokojenosti uplne stacilo, kdyby si ty lidi priznali, ze to proste neumi a dobrovolne se pripojili zpatky k narodu, pod kterym se darilo nejvic.
Jinak ja tvrdim furt, ze cesi jsou narod, ktery si neumi sam dobre vladnout. Kez by se rakousko-uherska monarchie jednou vratila... Cesi se meli dobre za monarchie a par let po ni diky prihodne politicke situaci a prave faktu, ze vetsina rakousko-uherskeho prumyslu byla na uzemi pozdejsiho Ceskoslovenska (byt ty podniky zalozili casto nemci nebo rakusane). Jakmile slo do tuheho a mela se ukazat sila naroda, tak cesi sklopili hlavu a radsi kapitulovali. Po valce si jako jeden z mala statu zvolili sami a zcela dobrovolne komunisty (co by za tu moznost volby dali napr. pobaltske zeme), a posledni ctvrt stoleti dosazuji kazde ctyri roky do vlady ruzne tunelare nebo kdejaky moralni odpad, ktery rozda na namesti par koblih.
Ja bych dokonce ani nebyl tak narocny a nechtel po cesich, aby si dokazali sami zodpovedne vladnout. Me by ke spokojenosti uplne stacilo, kdyby si ty lidi priznali, ze to proste neumi a dobrovolne se pripojili zpatky k narodu, pod kterym se darilo nejvic.
Subaru
moto BMW
Poršä
tak to je aspoň u mňa
Poršáckemu boxeru ale prichádzam v poslednej dobe na chuť ,len €€€€€ chýbajú.
Jde o to že ten kluk byl zvyklý jezdit docela rychle a po presednuti na bmw se mu stala nehoda která by se mu při jiné konstrukci nestala. Takže kdo je zvyklý jezdit na pohodu a zatáčky moc neprasit, tak bmw proč ne, ale ta konstrukce má prostě svoje limity.
Subaru vyrobilo první auto (Subaru 360) až v roce 1958 a hádej jaký mělo motor? Dvoutaktní dvouválec!
První boxer od Subaru přišel až v r. 1966 (Subaru 1000).
Porsche mělo první auto (356) v roce 1948 a už to bylo výhradně s boxerem.
Takže Subaru přišlo s boxerem až 18 let po Porsche.
Mimochodem širší veřejnost boxery (apod.) v autech neřeší, každopádně je ovšem Porsche nesrovnatelně obecně známější značkou, než Subaru, o tom není třeba diskutovat.
Dneska potkas na ulici nejcasteji Cayenne, Panameru nebo Macan a ani jeden z nich nema boxer. V Evrope ma vetsina z nich pod kapotou dokonce podradny diesel od VW.
Oproti tomu Subaru davalo boxery vzdy i do tech nejbeznejsich a nejprodavanejsich modelu. Zatimco v pripade Porsche je boxer zalezitost zejmena ikonicke 911, ktere rozhodne netvori vetsinu prodeju a vetsina lidi ty auta zna spis z casopisu, nez ze silnice, tak v pripade Subaru najdes boxer i u nejobycejnejsi Imprezy 1,6 nebo v naftofilni Evrope tolik oblibeneho Outbacku diesel.
O tom, kterou z tech dvou znacek clovek casteji potka na ulici (bez ohledu na stat a kontinent) asi taky nemusime moc dlouze diskutovat. Takze bych to shrnul tak, ze je Subaru obecne nesrovnatelne znamejsi znackou a zejmena ve spojeni s motory boxer celosvetove Nr. 1.
"Takže bych to shrnul tak, ze je Subaru obecne nesrovnatelne znamejsi znackou (než Porsche)..." >😒] >😁
Tomu snad nemůžeš věřit ani ty sám...
Porsche je legenda, proti němu je Subaru pouhou legendičkou..., samozřejmě včetně úspěchů v motorsportu. 😉
Zkus se zeptat taky třeba žen, na Subaru a na Porsche.
Mimochodem, kdo (z širší veřejnosti) zná Subaru, vzpomene si mnohem spíš na awd, než na boxer, širší veřejnost detaily typu uspořádání válců neřeší, to je pod jejich rozlišovací schopnosti a mnozí z nich (ke své škodě) neřeší ani samotný počet válců.