Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě
55 komentářů
webpaja
...předně udávám, že E-Pace nemám rád jako auto. Nesedí mi do portfolia JLR, technicky nepřináší nic převratného, je na staré platformě atd...
Souhlasím, že X2 má hodnotnější interiér, vzadu bych řekl, že snad i více místa (kufr obráceně). Na Aisin se nedá v současné době říci křivého slova a za mě překonává 9st ZF.
Obě auta se dostatečně hýbají až v nejvyšších motorizacích, avšak umí i na velkých kolech zajistit příjemný komfort. A to až zarážejícím způsobem.
Z hlediska jízdních vlastností mi ale přijde E-Pace zřetelně zatáčivější, kdy zadní část efektivně pomáhá víc a eliminuje nedotáčivost. Hrnutí přes přední nápravu je u X2 patrnější.
Vybírat z těchto dvou, pak vezmu X2. Do 3/4 schopností je příjemnějším vozem a ten zbytek si osaháte párkrát, tudíž nevyváží přednosti E-Pace.
Souhlasím, že X2 má hodnotnější interiér, vzadu bych řekl, že snad i více místa (kufr obráceně). Na Aisin se nedá v současné době říci křivého slova a za mě překonává 9st ZF.
Obě auta se dostatečně hýbají až v nejvyšších motorizacích, avšak umí i na velkých kolech zajistit příjemný komfort. A to až zarážejícím způsobem.
Z hlediska jízdních vlastností mi ale přijde E-Pace zřetelně zatáčivější, kdy zadní část efektivně pomáhá víc a eliminuje nedotáčivost. Hrnutí přes přední nápravu je u X2 patrnější.
Vybírat z těchto dvou, pak vezmu X2. Do 3/4 schopností je příjemnějším vozem a ten zbytek si osaháte párkrát, tudíž nevyváží přednosti E-Pace.
Patri 20i u X2 mezi nejvyssi motorizace, s kterou se to uz "dostatecne hybe"? A jestli jsi mel moznost projet 2L benzin, jak na tom je? Projevem, sladenim s automatem, nedotacivosti (snad lip nez diesel), spotrebou...
Za me asi 20i do toho auta idealni motorizace, ktera by me (zenu) jednou mohla zajimat. 😄
Za me asi 20i do toho auta idealni motorizace, ktera by me (zenu) jednou mohla zajimat. 😄
Bohužel jen naftu. 8-s
Ty by si vážne dal tie prachy za trochu zdvihnutý hatchback? 8-s Len oholený základ 20i bez výbavy stojí takmer 38t eur, a to je predohrab (AWD sa - aspoň zatiaľ - s benzínom nedá) a s lacnejšou dvojspojkou (8°HDM je len pre naftu). A priplácaš za všetko: autoklímu, svetlá, parkovacie senzory... Nie, z môjho pohľadu to je veľmi zlá kúpa, notabene na začiatku produkcie, keď na 20 a viac % zľavy môžeš zabudnúť.
Ne, jen kdybych si měl vybírat z těchto dvou, tak radši X2. 😉
Tu súhlasím, E-Pace na mňa vôbec nefunguje. Presne ako sa píše v texte, F-Pace má istú maskulínnosť a svalnatosť, E-pace s jeho malou dĺžkou je také hračkárske neforemné.
Co mi navrhnes jako levnejsi alternativu: Premie na zakladu nizsi stredni, za vyrazne min penez? Klidne at to je klasika HB.
A neresme ted nabeh produkce X2 a nicotne slevy (nepsal jsem ze by se kupovala ted).
Kdyz se podivam na kolegovu A3, s 1.4tsi AT, v latce a s nizsim MMI tak je v tom cenikove za 41tis E. O to vtipnejsi je kolik pak za tu reimportovanou skladovku s nulovym najezdem skutecne zaplatil, o 40% min. Kupoval jako soukromnik, prvni audi v zivote, tedy zadne extra zachazeni. Takze i u premie se da nakoupit za dobre kdyz se povede vychytat cas a misto, ale komu to pisu... 😉 To by bylo neco co by zajimalo i me, resp. zenu. Solidni sleva nebo jahreswagen treba (kdyby byla k nalezeni zadana kofigurace, coz s benzinem asi bude trosku problem, i kdyz s tim co se deje v Nemecku v posledni dobe se i to muze brzo zmenit).
A neresme ted nabeh produkce X2 a nicotne slevy (nepsal jsem ze by se kupovala ted).
Kdyz se podivam na kolegovu A3, s 1.4tsi AT, v latce a s nizsim MMI tak je v tom cenikove za 41tis E. O to vtipnejsi je kolik pak za tu reimportovanou skladovku s nulovym najezdem skutecne zaplatil, o 40% min. Kupoval jako soukromnik, prvni audi v zivote, tedy zadne extra zachazeni. Takze i u premie se da nakoupit za dobre kdyz se povede vychytat cas a misto, ale komu to pisu... 😉 To by bylo neco co by zajimalo i me, resp. zenu. Solidni sleva nebo jahreswagen treba (kdyby byla k nalezeni zadana kofigurace, coz s benzinem asi bude trosku problem, i kdyz s tim co se deje v Nemecku v posledni dobe se i to muze brzo zmenit).
Jj, kolega teraz kúpil A4, síce základný motor 1,4TSI, ale inak plná výbava, S-line, DSG, vnútri drevo, brúsený hliník, polokoža, lepšia navi aj MMI, top audio, všetky asistenčné systémy atp. a ako prvokupujúci to vyjednal (auto do výroby, nie skladovka) na 37t, cca. 26% zľava.
Za mňa rozhodne skôr tú nižšiu strednú, už tie benzíny sú aj na predvádzačkách a skladovkách. A ako píšeš, A3 so 40% zľavou už dáva perfektný zmysel, to bude lacnejšie ako Golf.
Za mňa rozhodne skôr tú nižšiu strednú, už tie benzíny sú aj na predvádzačkách a skladovkách. A ako píšeš, A3 so 40% zľavou už dáva perfektný zmysel, to bude lacnejšie ako Golf.
Fakt s plnou výbavou 😉 ?
Tak vieš ako, pri prémii sa vždy dá zakliknúť ešte nejaká zbytočnosť navyše, ale v princípe to auto má upgradované oproti základu všetko: od svetiel cez dekory, navigáciu so street view až po prémiové audio. Ako vyzerá to fajn, interiér o level vyššie ako 3er, ale z môjho pohľadu je to až nezmyselná výbava, notabene v kontexte toho motora. Ale to máme každý inak, my dvaja ako prvé riešime motor, pre iných je prvoradá výbava a luxus.
Pustil jsem se do konfigurování, ale je to dost očistec, tak jsem toho asi na 1.8M za 1.4TSI FWD nechal 😄
Plnka to asi nebola, taky mierny napriemer.
Kolega ma na operak A4 s 2.0tdi fwd (150 konova) + DSG a stredne vybavena bola v cenniku cez 52k. Presnu sumu si nepamatam.
A to tam ani nema dobre svetla elektricke sedadla alebo dobre audio, takze velmi daleko od plnky 😄
Kolega ma na operak A4 s 2.0tdi fwd (150 konova) + DSG a stredne vybavena bola v cenniku cez 52k. Presnu sumu si nepamatam.
A to tam ani nema dobre svetla elektricke sedadla alebo dobre audio, takze velmi daleko od plnky 😄
No a to uz se dostavame do sfery co kdyby. Co kdyby slo na X2 (anebo Q3...) vyhjednat casem slevu jako na klasiku? Rozdil v cene se najednou zmrskne na rozdil v tom o kolik je jeden model vuci druhemu drazsi, coz muze byt treba jen 10% ceny. A kdyz si vemes ze jsi zvykly si priplacet u aut za hezci lak a castokrat i hezci kola, tak to vlastne taky priplacis treba 5% (v pripade drahych laku se to muze v souctu s kolama vysplhat i k 10😖 jen za to jak to auto vypada, jak se ti libi. A jen o tom to je i u drahe polovicky. Kdyz se 1er (obecne HB) nelibi, a X2 je pro ni top, pak desetiprocentni priplatek je vlastne jeste docela levny, ne? 😉
Jinak kolega sel do A3 prave z golfu. A3 se mu vzdy strasne libila a kdyz pak zjistil, ze rozdil v cene v ceniku pocitany na desetitisice E se v realu zmrskne na male jednotky tisic E, byla ta volba docela snadna. 😄
Jinak kolega sel do A3 prave z golfu. A3 se mu vzdy strasne libila a kdyz pak zjistil, ze rozdil v cene v ceniku pocitany na desetitisice E se v realu zmrskne na male jednotky tisic E, byla ta volba docela snadna. 😄
webpaja
...impotence importéra JLR vybrat zajímavou novinářskou specifikaci se táhne už leta. E-Pace má spoustu barev ext i int, ale stále se testují čern👋šed👋bílé kombinace. :-! 8-s
I BMW, které mělo podobný problém se pomalu vzpamatovává. JLR se takhle samo okrádá, zvlášť u lifestylových modelů.
I BMW, které mělo podobný problém se pomalu vzpamatovává. JLR se takhle samo okrádá, zvlášť u lifestylových modelů.
Jj, najmä farba robí svoje. Tak trochu ale predpokladám u X2 podobný osud ako u Arteonu, najskôr nadšenie z atraktívnej promo zlatej metalízy, potom vytriezvenie v bežných "nefarbách".
Popravde celkom nechápem to nadšenie z X2, nie je to SUV, len o málo vyšší hatchback, teda žiadne výhody SUV, ktoré ľudia uvádzajú ako argument pre kúpu SUV (vyšší posed, lepšie nastupovanie, lepší výhľad, pocit väčšej bezpečnosti či lepšia priechodnosť) pri X2 nie sú. Z môjho pohľadu je to proste predražený hatchback. Kto má oň záujem, nech počká pár mesiacov na novú 1er, dostane tú istú techniku a veľmi pravdepodobne aj dizajn za nižšiu cenu.
Popravde celkom nechápem to nadšenie z X2, nie je to SUV, len o málo vyšší hatchback, teda žiadne výhody SUV, ktoré ľudia uvádzajú ako argument pre kúpu SUV (vyšší posed, lepšie nastupovanie, lepší výhľad, pocit väčšej bezpečnosti či lepšia priechodnosť) pri X2 nie sú. Z môjho pohľadu je to proste predražený hatchback. Kto má oň záujem, nech počká pár mesiacov na novú 1er, dostane tú istú techniku a veľmi pravdepodobne aj dizajn za nižšiu cenu.
Včera jsem jí jezdil a je to celkově příjemné auto. 😉
A je tam podľa Teba adekvátna (či vôbec nejaká) pridaná hodnota oproti hatchbacku?
Je vyloženě konkurent ke GLA. Tenhle přístup mi nevadí a nebýt nové A, tak jsem vzal domů právě GLA. 😉
No práve, či to tak isto nebude aj s novou jednotkou. Rovnaká platforma, technika a zrejme aj veľmi podobný dizajn, ale pri nižšom hatchbacku lepšie jazdné vlastnosti a nižšia cenovka. Ak teda nevadí, že to už nebude RWD (čo človeku uvažujúcemu o X2 určite vadiť nebude).
GLA má nevýhodu výběhového modelu 😉 Je to opravdu znát. Mimochodem nové A je prostornější.
Nicméně X2 v benzínu by mě jako auto na cukačky pro ženu nevadila. dal bych za ní však nejvíc do 1mio.
Nicméně X2 v benzínu by mě jako auto na cukačky pro ženu nevadila. dal bych za ní však nejvíc do 1mio.
Když jsem prohlížel X2, tak jí musím v první řadě vyseknout poklonu za to, jak je design dotažený do detailů. Hlavně se mi líbí zadek, vepředu si nejsem úplně jistý těmi trojúhelníkovými otvory... ale celkově je to hodně dotažené a vypiplané. Jasně, v bílé na 16" už to taková paráda nebude...
Když proti tomu postavíš pohled z boku na E-Pace, tak Jag fakt vypadá obyčejně a není to jen o barvě a kolech. BTW, zadek u E-Pace je taky parádní, ale ten profil...
[odkaz]
Mně se nakonec líbí i ten Arteon, a vůbec nemusí být zlatý... jen se nesmí posadit na černá kola 😉
Když proti tomu postavíš pohled z boku na E-Pace, tak Jag fakt vypadá obyčejně a není to jen o barvě a kolech. BTW, zadek u E-Pace je taky parádní, ale ten profil...
[odkaz]
Mně se nakonec líbí i ten Arteon, a vůbec nemusí být zlatý... jen se nesmí posadit na černá kola 😉
Gordon
Bmw jsem měl vždycky rád za jejich jízdní vlastnosti, ale ty se poslední roky vytrácí.
Doplnění textu X2 zde😒br /> [odkaz]
Doplnění textu X2 zde😒br /> [odkaz]
Co se vytratilo na jízdních vlastnostech 1er, 3er, 5er, 6er, 7er?
Podívej na ten odkaz, čekal bych, že x2 dopadne lépe.
Jezdím v F34 rok 2017, zadokolka, snížený podvozek, solidní obutí a s tímto autem si prostě nedovolíš vletět do zatáčky tak jako s kombi E91 zadokolkou na zimních šestnáctkách ......
Jezdím v F34 rok 2017, zadokolka, snížený podvozek, solidní obutí a s tímto autem si prostě nedovolíš vletět do zatáčky tak jako s kombi E91 zadokolkou na zimních šestnáctkách ......
No a s E91 20xd sis nedovolil vlítnout do zatáčky jak s Mondeem. Jezdil jsem tehdy s obojím. Už E91 nebyla žádný sporťák, ale spíš rychlý přepravník..měl jsem ji radši, jak Mondeo... ale do té mé testovací zatáčky bylo Mondeo prostě rychlejší...
Nesmysl, podvozek efkových trojek je lepší než édevadesátkových, hlavně po faceliftu, co je horší oproti hydraulickému řízení éčkové generace je el. řízení.
3er Gran Turismo jsem nikdy nejel, ale měl jsem možnost skoro týden na dovolené jezdit 318d sedan (2016) s manuální převodovkou, ač to není žádný výkonový rachot, auto svižný a do rychlých zatáček (a že jich tam bylo dost) se chovalo naprosto ovladatelně.
Opravdu to dělá takový rozdíl verze obou aut?
Opravdu to dělá takový rozdíl verze obou aut?
3_diamanty
uz tam chyba snad len XC40 😉 a bol by to velmi zaujimavy trojboj.... priznavam ze bmw X2 mi pride snad aj akesi zaujimavejsie ale chce to vidiet v reale... E pace bude ale urcite paradny kedze ta DNA jagu je tu dokonale zvladnuta ( tu necakam sklamanie ) ... a snad to bude este krajsie ako vacsi F-pace .. hoc ten je vdaka hliniku lahsi od mensieho E-pace co je zaujimavy detail.... osobne by som si ale v tejto velkostnej kategorii SUVeciek vybral "bezny" eclipse cross s 1,5T v 4x4 .. pripadne jeep compass s 1,4T v 4x4 ... ale samozrejme vsetko je vec penazi a osobnych potrieb... a kto ma na E-pace tak preco si ho nedopriat .. ved hej no 😉 :😉
PS: uz nech je tu nove Q3... moc sa na neho tesim ( verim ze prave ono tu dnes uz bude top ) :yes:
PS: uz nech je tu nove Q3... moc sa na neho tesim ( verim ze prave ono tu dnes uz bude top ) :yes:
E-Pace se vizuálně s F-Pace absolutně nemůže rovnat... 😉
ale hej... maju podobne tvary aj zadok .. ( teda ale hlavne podorys >😁 ) ... len ine svetla vpredu maju 😄 .. ale celkovo tu necakam "E-fail" .. kedze E-pace bude urcite sleha.. uz u X2 tomu tak isty nie som ale nazivo by to mohlo byt fajn... kusok mi neladi taka ta celkova rozplacnutost X2-ky ktora neposobi tak SUVeckovo a ucelene ako "hutnejsi" a kompaktnejsie posobiaci E-pace... alebo asi takto .. uz pohladom na predok len po A stlpik ( zbytok auta si zakryjem ) je E-pace jasnym SUV ale v prpade X2 ked zakryjes zbytok auta tak predok posobi skor ako z nejakeho sedanu ... celkovo proporcie ma podla mna lepsie jag.. ale aj XC40 ... X2 je kusok taka zaba... alebo teda take divne hatchbackovske SUV >😁
PS: vcelku pekne biele SUV a este krajsi zlatisty hatch [odkaz] .. ja viem foto klame... X2 ma proste kusok ine proporcie ... mozno je to aj trend do buducna... zvysene hatche :yes:
PS: vcelku pekne biele SUV a este krajsi zlatisty hatch [odkaz] .. ja viem foto klame... X2 ma proste kusok ine proporcie ... mozno je to aj trend do buducna... zvysene hatche :yes:
Mám rád Jaguary, ale E-Pace mě naprosto neoslovuje. Je moc boubelatý a dívčí. Evoque je proti němu designová perla.
Mr.Murphy
.... že Jaguáru někdo dá takové prachy za auto s interiérem jak z Dáčie.... nezlobte se na mě, ale podle fotek je interiér toho Jagu je naprostá katastrofa.... snad je to v reálu lepší 😉 ale tak jako jestli lidi platí tak proč je neoholit, že, vydělat chce každý.... 😉
Pekelná Micinka
Ten Bavor vypadá naživo, zejména v téhle barvě, tak dobře. Jaguare, sorry jako.. ;-\
Jinka zrovna vybírám co za měsíc koupit....a stále co se týče prostoru dynamiky ceny mě vychází nejlépe klasika BMW 5 kombi
Možná tím pivem 😉
ak chces kupit priestranne rodinne auto a nepotrebujes zvysenu svetlost tak kombikom urcite nic nepokazis a s bmw uz vobec ... nie ale vazne ... urcite si prejdi vsetky pre a proti a zvaz ci kombik suv sedan alebo nieco ine .... ja osobne by som dnes najradsej uz cross/SUV a rovno nejake hybridne ( niro )... ale tak za 10 tacov asi dostanem akurat tak kolesa a motor >😁 .. srandujem... ja mam nateraz vystarane takze v poho neriesim ... ale podvedomky uz zacinam aj sporit do buducna .. chcel by som fakt raz nejake sikovne SUV... ale zatial je to fakt scifi a zbytocnost ... az cas ukaze co dalej ( ale az nejakych 7-8 rokov najskor predpokladam )
PS: treba si hlavne auto skusit v praxi... aj na papieri je mazda 2 v razvore o 10 cm vacsia ako moje polo ( sucasna fabia ) .. ale skus si sadnut dozadu do dvojky a potom do predosleho pola ( ci sucasnej fabie )... v reale mne pride mi ze tu ponuka koncern akoby o triedu vacsie auto ako mazda 2 hoc ja ho mam rozmerovo kasnou fakt od mazdy mensie .. takze "hrube" rozmery tiez nie su vsetko... sam som spociatku neveril ale uz verim :😉 😉 ... rovnako aj predosla ibiza bola v kabine hodne uzka ... tu je to ale o to divnejsie ze slo o ten isty "zaklad" a podvozok ako malo predosle polo... ale v reale je ozaj v kabine citelne uzsia hoc kasnu ma sirsiu.. auta su samy paradox... tak vidis... 😉