Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

VW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout

84 komentářů

Ondris
On ten motor nijak zázračnej nebyl, lidi na něj vzpomínaj hlavně proto, že to byl první civilní/bIbuvzdornej turbobenzín, ke kterýmu se dostali. Dnešní přeplňovaný osmnáctistovky jezdí výrazně líp.
Na druhou stranu, 1.8T měla i má výrazně větší potenciál, co se úprav týče.
Avatar - iudex
iudex
Jj, asi to bude viac spomienkový optimizmus ako genialita motora. Ono totiž po atmosférickej verzii 1,8 20v, ktorá v Octavii nebola nijak oslňujúca (aj keď vo verzii pre pozdĺžnu zástavbu v A4 pôsobila lepšie), bol turbomotor s jeho krútiakom pocitovo o dve triedy silnejší a v danej dobe 1,8T skutočne bola najlepšia motorizácia koncernových áut (s R4).
Dnes má ale také vlastnosti v podstate každý TSI motor a (až na 1,0MPI) sú všetky benzíny preplňované , takže logicky nemôže vynikať nad ostatnými.
Avatar - Emel
Emel
Taky nevím co se to tu zvedlo za vlnu nostalgie... na 1.8T 20V přísahají ti, kteří ji drtí v jedničkové oktávce po okolních vsích 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Já si ten motor pamatuju nejvíc z doby kolem r. 98, když se objevil v oktávkách a každý z jejich pilotů měl tendenci se poměřovat, faktem je, že jsem tedhejší 528i musel dost drtit, abych se takovému dychtivci na dálnici pomalu vzdálil, nejelo to špatně. 😉
Avatar - Emel
Emel
Každopádně, proti tehdy běžným atmosférám i prvním TDI 66kW to byla raketa.

Ale ten perex... proč už dnes nemůže vzniknout tak úžasný motor... to mi hlava nebere a článek dává odpověď pouze v tom smyslu, že přímovstřik je principálně úspornější...
Redmex
Otazka za mna mna aj v com je ten motor vlastne lepsi ako tie sucasne?

Z clanku som na to neprisiel. 😄
Avatar - Jopino
Jopino
Třeba proto, že netrpěl na fatální závady, např. s písty, rozvody, karbonováním? Pokud se měnil olej včas, jednou za čas shodila olejová vana, připadně vyčistila (k tomu sací koš), sloužil tento motor výborně. Což se třeba o 1.8 TSI vždy říci (napsat) nedá.
DžejKej
... mohu potvrdit, mám jej (1.8T 20V Octavia 99) již 19 let a nedám na něj dopustit.Jediný problém za celou dobu 1x "odvzdušnění klikovky" nebo tak něco. Při pravidelné výměně oleje atd. vše ostatní bez problémů. Znám ještě další dvě osoby co vlastní tento vůz delší dobu a mají stejnou zkušenost. A o tom, že jede, žádná... nejhůře to nesou ti co jezdí v prémiových značkách s velkým egem,při předjetí nebo když jedu jejich tempem, nechápou, že tak stará Octavia jede ... 😉 Za mně max. spokojenost, koupil bych znovu, pokud by byl nový vůz s tímto motorem.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Znam jednoho, ktery ji ma stale ve sve garazi a nechce ji prodat. Ja mu rikam, ze zvysuje prumer stari vozoveho parku v CR (MD z toho ma nocni muru) a on na to nedba >😁
Redmex
Silnejsia verzia (132kw, poznam z Audi) mala charakter a vcelku pekne gradovala aj mala silnejsi zatah. Na tu dobu prijemne zvezenie.
Slabsia verzia bola pocitovo slaba, neprinasala nic extra naviac voci atmo dvojlitrom.

Chcelo by to skusit tu najsilnejsiu verziu so 165kw, ta moze byt stale fajn a zrejme ak hovorit o zaujimavom motore, tak o nej. Bude mat uz aj dost sily, aby ponukla nadpriemernu dynamiku aj na dnesne pomery...

Inak si tiez myslim, ze je to skor faktom, ze islo o motor v Octavii 1 RS a vseobecne vyrazne prevysoval zvysok jej motorizacii, takze bol snom kazdeho mladeho vodica. Dnes uz si tuto nostalgiu moze dovolit kazdy dedinsky mladik, tak zaziva recesiu. >😒]
tesnav
Ta základní 110kW verze byla vcelku přidušená, protože tehdy ty běžné dvoulitry měly často 85 - 100kW. Stačilo si pohrát se SW (úpravců bylo mraky) a byla z toho taková raketa, která až na výjimky neměla na českých cestách konkurenci.

Osobně jsem měl tehdy kousek upravený od Motordesign (ze začátku dělali i okty WRC) na 148kW/295Nm, což jsou i dnes solidní čísla, natož před 15 lety, kdy to byl nenápadný sleeper, který jel v reálu dynamicky stejně, jako třílitrové Mondeo ST.

Sice to byl jen pětikvalt, ale zase dvojka šla točit ke 115 a trojka ke 170 km/h.
ryccardo
Tak to muselo být neskutečný žihadlo. Kolik toho ten motor zvládnul najezdit takhle nataktovanej?
tesnav
U mne cca. 100tkm, u dalších majitelů dohromady minimálně totéž, takže dnes už má natočeno včetně sériového stavu okolo 300tkm. Ještě loni to auto denně jezdilo (r.v. ´00) a jediná závažnější závada byl věkem prorezlý chladič.

Bylo to skutečně parádní svezení, motor tichý, s příjemným lineárním zátahem, přitom suprovou spotřebou, moje za 6 let a 100tkm byla 7,78. Jen na ten výkon bylo potřeba vylepšit sériový houpavý podvozek (sportovní tlumiče) a počítat s tím, že brzdy i přes čtyři kotouče nejsou žádná sláva.
Avatar - Ozzman
Ozzman
O 1 ? Já jsem se svezl také s O1 v základu 110kw až nedávno a byl jsem hrozně překvapen, jak moc dobře to jede a o to horší a děsivější je kombinace s naprosto podměrečným podvozkem této Škodovky >😒]
DonVito
Jezdil jsem s GTI 132kw.
Neco jako😒br /> [odkaz]

Podvozek tvrdy jak prkno, nedotacivy, jednoducha zadni naprava.. V zatacce to nebylo schpny prenest vykon na silnici a za volant to pekne tahalo 😄
Ale ten motor, to byla bomba. :yes😒br /> Turbo odfukovalo. Na dalnici to predjelo snad vsechno.
Kazdy chtel zavodit 😄
Pekne vzpominky.
A podle me nejhezci GTI.

Ale spotrebu bylo tezky stlacit pod 13.
Myslim, ze to jezdilo bezne za 17-20. >😁
Redmex
Ja som to vnutorne porovnaval s 2 litrom v Escorte RS2000 ties so 110kw, mozno preto mi slabsia verzia prisla priemerna.

O moznostiach ladenia som pocul, po uprave to uz muselo ist viac nez slusne. Ale asi sa aj zmenil charakter s tak vyraznym narastom tociveho momentu, nie? Vzhladom k vykonu musel pribudnut hlavne v strednych otackach.
tesnav
Charakter to mělo podobný jak série, protože točivý moment to mělo pořád velmi plochý. Když budu věřit grafu, tak maximum 295Nm v 2.200 - 2.500 ot., pak velmi pozvolný a plynulý pokles do Pmax, které bylo v 5.600 ot., tzn. i tam stále hodně pěkných 252Nm.
Avatar - JDM
JDM
Jo na obycejny auta si to verilo bohuzel cokoliv sportovniho tomu ujeli ...140kw v ty dobe mela treba honda z 1.8 atmosfery...subaru melo u wrx 160kw STI 195kw...
Avatar - lamal
lamal
tak ono ten motor ani v ziadnom sportaku nebol, jak GLF/Passaty alebo aj TT boli podvozkovo velmi premerne vozitka, schvalne nechcem prudit aby som ich nazval podpriemernymi... mozno POLO GTi bolo najlepsie z toho, takze fakt ziaden zazrak
Avatar - beibej
beibej
Tak to bych viděl jinak. TT mělo asi lepší podvozek než Polo GTI. Aspoň 165kw verze.
Avatar - lamal
lamal
TT malo rovnaku prednu a zadnu napravu ako vsetky menovane... obycajny 4kovy golf, preto to bol taky barbie sport car, pokial tomu nedali zadny spoiler, tak sa na tom vysypalo vela ludi... neskor zistili ze ta zadna naprava to moc nedavala 😄

schvalne som ho vynechal, od skatule ako Polo necakas zas tak moc, ale od auta proporcii TT 1 generacie cakas nieco viac a nebolo to tam
Avatar - lamal
lamal
dobre iduci turbo drziak je myslim dostatocny legend status... keby si ten motor chcel upravit zistis aku ma ponuku aftermarket parts 😉 dalsi status legendy...
Ondris
Jasně, ale soudobá Saabí a Volví turba byla úplně jinde a aftermarketu je na ně všude plno. Lehce přifouknutej 2.3T dokáže ohromit ještě dneska.
[odkaz]
[odkaz]
To samý platí pro Lanciácký 20vt, to taky jelo jako hovado.
Avatar - Dinar
Dinar
Všechno "stage 3" auta s brutálním čipem. Ve standardu (LPT) měl 2,3t stejný výkon jako ta vw 1,8t. Nic proti nim, ale "úplně jinde" saabí turba prostě nebyla.
Avatar - lamal
lamal
asi tak...
Ondris
To první je imho sériovka - ale OK. Ty motory jsem v době příchodu na trh nezažil, budu ti teda věřit.
Avatar - lamal
lamal
Dinar ti to napisal, ani tie najvykonnejsie 2,3t alebo 2,0t neboli bez problemov, plati ze tie menej vykonne vydrzia viac... inak tento clanok nevysiel, ze to je naj motor sveta tak sa najdu aj ine motory
ryccardo
A myslíš, že ty dnešní přeplňovaný osmnáctistovky budou za 15 let pořád bez problémů jezdit? V tom je 1,8 turbo zázračnej, že měl výkon, přijatelnou spotřebu a zároveň životnost. Jestli ti teď motor jede výrazně líp není relevantní. Důležitý totiž je jak dlouho ti takhle líp bude jezdit, aby si záhy nezjistil, že ti ho zničila nějaká fatální konstrukční závada a ty si můžeš jít koupit nový auto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bez problémů. Nevim jestli od VW ale přeplňovaný 1.6 s vyššim výkonem než bez diskuzí povedenej 1.8T = jezdit budou 😉
ryccardo
Já taky nikde netvrdil, že to byl jedinej povedenej motor na světě. 😉
Avatar - lamal
lamal
no hlavne ked je to plne povrchov s nizkym trenim + 30 000km intervaly >😁
kyklop
Konštrukčné vady sa vyskytovali aj 15 rokov naspäť 😉
Avatar - Hittman
Hittman
že verzi 165kW měl i Seat Leon Cupra...?
Avatar - sybokcz
sybokcz
Určitě.
Avatar - JiVi
JiVi
1.8T 20V - 110kW , 1.8 TS 16V - 106kW
pargi
Hm, opravdu k věci. Ale tak, Toyota 1,8 16v vvtl-i 141 kW.
Avatar - speedfred
speedfred
výkon áno ,ale kde je krúťak ?
Avatar - lamal
lamal
skorej ako krutiak co v lahkom aute dozenies prevodmi je spotreba oleja, 1.8vvti 141kw je bohuzial postrach, vsetci co zhanali a riesili celicu vedia... a nie len olej ale i prasknute valce/bloky
Avatar - iudex
iudex
Aj by som sa spýtal, kdeže sú tie Twin Sparky dnes, ale to by bolo moc prvoplánové. >😒]
Ondris
Člověk by řekl, že na hřbitově zakopány, ale na rozdíl od 1.8T se furt ještě vyráběj.
V Číně montujou upravený Twin Sparky do různejch aut (třeba Trumpchi)😒br />
[odkaz]

vs

[odkaz]
4bytelnýkola
:yes: v záplavě balastu nutno ocenit, ikdyž ne všemu v textu rozumím, jsem za tyto články rád, člověk má aspon pocit, že někomu tu o autíčka jde :yes:
sulcik
No až na to že je to článek uplně nah*vno, protože je to nesmysl za nesmyslem. Možná je pěkně napsaný, ale fakta tam absolutně nesedí.
Petrko
motor dokonale vystihuje staré české úsloví které říká: z nouze ctnost. Jako atmosféra to byl paskvil který nejel ani za boha, stačilo přidat turbo a voila super motor.
Avatar - Emel
Emel
Shodou okolností to byla první Octavia ve které jsem jel, při uvedení na trh. A ten motor nebyl marný... akorát měl tenkrát tuším jen pětikvalt a dost to žralo, ale těch 92kW tomu člověk věřil.

Turbo bylo jiný level... což ale není žádné překvapení.

PS: z nouze ctnost znamená podle mě něco jiného.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Z nouze ctnost je opravdu neco jineho, ale ten posun v pripade tohoto motoru z nouze na ctnost je zretelny a nebal bych se rici dolozitelny.
Vzpominam si, ze pokracoval v octavii tour spolu s 1.6 (B) a 1.9 (D).
Avatar - Emel
Emel
No dobře, ale kdybys dneska projel třeba 1.6SCe a 1.6TCe u Renaultu, tak bys došel asi k tomu samému, ne? Nebo nakonec i 1.0MPI vs. 1.0TSI... prostě přidání turba je posun do jiné ligy vždycky.
Petrko
z nouze ctnost význam😒br /> situace, kdy někdo vydává za svoji přednost či zásluhu něco, k čemu byl donucen okolnostmi

Okolnosti proč byl tento motor doplněn turbem: na to kolik žral ten výkon nebyl nijak oslňující.
Avatar - Emel
Emel
Ale původní motor bez turba přece neskončil, ten se nabízel dál ještě docela dlouho dál.

Jaké motory měla tehdy kompaktní konkurence, třeba Megane I nebo Focus I? Myslím, že tam byly vesměs atmo dvoulitry podobných parametrů, tj. výkon 90-100kW... a snad i podobné spotřeby.

Jinými slovy, já tam tu nouzi nevidím.

Z nouze ctnost, to je pro mě třeba nemít pohon 4x4 a prezentovat úžasný systém Grip control 😉
Petrko
Jo a proto ho vykopli z Octavie a místo něj tam vrazili letitý ingot 2.0 85kW. Tak byl ten motor úžasný.
Avatar - Emel
Emel
Jo, v roce 1999. Audi A3 si ho ale v rámci faceliftu v roce 2000 ponechalo, a to až do roku 2003.

Upřímně nevím, jaké byly důvody stažení 1.8 20V, mám matný dojem, že byl ten motor výrobně drahý... což by mohl být i důvod, proč v Audi zůstal.
Avatar - Anonym
Anonym
Zůstal i v Seatech. Dvoulitr určitě nebyl výrobně o moc levnější. Spíše to byla politika koncernu: točivější motor do "sportovních" značek, táhnoucí odspodu pro VW a Škodu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fokus míval i 2.0 170k, potažmo 2.0T 215k
tesnav
To sice ano, ale ty přišly až v roce 2002, v době, kdy se 1.8T už sériově asi 6 let masově vyráběl. Ještě na přelomu tisíciletí byla v nižší střední typická motorová paleta 1.4/1.6/1.8/2.0, často i souběžný mix 8V a 16V. A pokud jsi na kufru měl 2.0 16V, tak to už bylo "dělo", se kterým ovšem, pokud se bavíme o civilních, ne "sportovních" verzích aut, i ta nejslabší a podladěná 1.8T neměla na cestě problém. Protože třeba ten Focus měl ve dvoulitru 96kW, Megane tuším 103kW, Astra 100kW atd.

A když zmíním české reálie, tak novou Oktu s 1.8T jsi v roce 2000 koupil někde od 540tKč (v kontextu dnešních příjmů ekvivalent současných cca. 1,25M), RSo za cca. 680t.

A když pak v roce 2002 přišlo první STčko, tak cenovka začínala na 865t., u celoevropsky raritního RSa na 1,15M.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jasné, jen jsem to uvedl pro upřesnění.

Myslím, že reálně si konkurovat nemohli, Fokus RS byl trochu jiná liga jak cenou, tak i celým charakterem auta.
Avatar - Emel
Emel
Přesně tak to bylo... nakonec i u toho Megana, měl standardní dvoulitr na 85kW a pak tu verzi 16V, která měla přes 100kW.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ten motor žral v A4 kombi 7l. Což v rámci doby nebyla žádná prohra. Jen byl špatně aplikovaný do oktávky, resp. pro příčnou zástavbu.
Avatar - sybokcz
sybokcz
Pro úplnost skoro všechny výkonové varianty😒br /> 110kW
120kW
125kW
132kW
140kW
142kW
154kW
165kW
176kW
tesnav
Pro úplnost😒br /> 115kW (Seat Ibiza, Cordoba)
kalousek
Podle mého názoru si autor článku klidně mohl ušetřit celou stať věnovanou samozápalům, protože k nim prakticky nedochází. Daleko kritičtější pro volbu kompresního poměru je vznik detonečního hoření, které nastává obvykle mnohem dříve než by došlo k samozápalům. Ostatně i proto se do motorů montují v prvé řadě čidla klepání a ne čidla samozápalů.

O nežádoucím detonačním hoření však v článku není ani slovo.

Jinak souhlasím celkem s názorem že v atmoverzi je ten motor docela paskvil, protože kontraproduktivní honba za marketingově oslnivým počtem ventilů vyústila v pomalý průtok směsi kolem ventilů a tím i nedostatečné rozvíření. Nicméně turbo tohodle nuzáka skutečně přetvořilo na celkem solidní dílo
Avatar - lamal
lamal
Pan Dusil asi rata aj s velmi zakarbonovanymi motormi, tam totizto hrozia samozapaly... 😲

Tiez mi pride trochu divne, ze riesi samozapaly ked vlastne ide vzdy vacsinou o detonacne spalovanie ako problem vysokej kompresie/poctu oktanov paliva... 😄
kalousek
Mám pocit, že přes několikeré upozornění odmítá pochopit, že detonace a samozápaly nejsou to stejné a dále tedy šíří své mylné teorie ve kterých obojí míchá do kupy.
Avatar - lamal
lamal
jj pri tom ked si kuknes WIKI a Skyactiv tak, sa tam riesia iba 3 veci: vysoka kompresia, oktanove cislo paliva a detonacne spalovanie... na druhej strane nemam zmapovane pri akej kompresii by to fungovalo ako diesel...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Je mimo. Vyplývá to z toho, že je frankofil. 😉

Z jiného soudku: zlatý diesel! :yes:
Odokar
V Octavii RS I, jela parádně, pokud jela. Třikrát mě nechala na silnici se závadou na zapalovací cívce, utržená převodka řízení a vylágrované ložisko předního kola, a pár dalších problémů, to vše do 100 tis. Km. Ještě dnes se nemůžu zbavit předsudků k VAG a jejich 'pověstné spolehlivosti'.
ryccardo
Utržená převodka řízení? Co si s tím proboha dělal? Já se svojí O1 někdy jezdím jak na rallye, ale nic takovýho mě nikdy nepostihlo ač má 3 kila na hrbu. Ano odešel mi hřeben a začal téct, tak jsem za horentní sumu 2000 Kč vyměnil celý řízení, ale utržená převodka řízení to si s tím někde vzal obrubník a teď to svádíš na kvalitu O1.
Odokar
Nic takového, podle mě to bylo tím, že RS bylo podstatně tvrdší než ostatní O1 a některé komponenty na to nebyly dimenzované.
ryccardo
Nemyslím, že to bude tím. Mám RS péra a tlumiče a vyztužený tuhý silentbloky na ramenech a s ničím takovým jsem problém neměl.
Avatar - happy_driver
happy_driver
V '98 som kúpil nový Passat 1,8T Comfortline s Technik Paketom. Auto bolo na svoju dobu celko svižné a rýchle, spotreba primeraná a hlavne bolo úplne spoľahlivé.
Pointa je v tom, že to auto dodnes jazdí u vzdialenej rodiny, ako kára pre všetko okolo domu - má dvadsať rokov. Pokiaľ viem, tak nemalo žiadnu vážnu poruchu, len sa menili spotrebné veci.
V pravom slova zmysle dobré auto a motor. :yes:
Avatar - karoque
karoque
jj, 1.8T byl o moc lepší jak TFSI 😐
ryccardo
A teď by mě zajímal nějaký příběh deset let starýho 1,8 TSI >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Protože zážehový motor je už mrtvý. RIP!
Ladis79
Měl jsem ho v A4 quattro B5, moriginal AJL 132 kW, mechanicka skrtici klapka (prosim opravte si v clanku, ze 132 kW verze maji vzdy elektronickou, to neni pravda). Motorr byl upraven nejdrive na 240k, potom az 260k (zmereno na brzde). Upravene turbo, vyfuk, vstriky, sani, mezichladice, ale vse s puvodnimi strevy (pisty, ojnice, vacky), najeto pred upravou cca 150 tkm. Ten motor vydrzel ctyri roky TERRORU amaterskeho zavodeni (Sosnova, Hradec, Bela pod Bezdezem), styl brzda plyn, omezovac na 6500 ot. Za celou dobu jsem menil jsem jen olej a kdyz jsem ho prodaval jelo to porad jak raketa, nezralo olej, nekourilo a startovalo na tuknuti. Co chcete vic? :-!
Ladis79
Mel jsem ho v A4 B5, original AJL 132 kW.
Koliko
Podle mě si pan Dusil opět neoveřil pořádně informace. V OI verze motoru AGU se 110 kW splňovala Euro 2 a posléze Euro 3 s jednou lambda sondou, měla lankový plyn.

Ale například verze 110 kW AUM a pak i AUQ 132 kW pro RS, které přišly v roce 2000, měly dvě lambda sondy, sekundární čerpadlo vzduchu, e-gas a ty plnili již EURO 4. 😉
Koliko
Opět je jinak článek plný nepřesností a faktických chyb...
Potkan007
Citace z článku: "K původní se 110 kW přibyla později verze se 132 kW a dále varianta se 165 kW. Posledně jmenovaná a tedy nejvýkonnější verze byla specialitou výhradně vozů Audi, přičemž asi nejčastěji na ní narazíte v původním kupé (roadsteru) TT."

Tak to jsem rád, že Leon Cupra 4 se 165 kW neexistoval. Chtělo by to prostudovat zdroje, že ten motor nedostala Škodovka ještě neznamená, že ani nikdo další.
tesnav
Tak ona by ta věta platila, pokud by tam byla zmíněna ta skutečně nejsilnější varianta, což byla 176kW/320Nm v Audi TT Quattro Sport.
Michal220
Sam si vyměním vzduch filtr a olej i olejovy filtr vše je po ruce.V Pasikovy s 1.8t jsem ani nevěděl kde to všechno je a věřte servisu že to vše vyměnily.Srala se mi váha vzduchu a co asi 15tkm ji nechal měnit.Jinak s chipem a 300tkm žil.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
žral jako ruský pásák :no: A v normálních provozních otáčkách vůbec nezatahoval. Zlatý diesel 1,9TDI PD 96kW. To byla oproti téhle muzeální "legrandě" úplná raketa!
Koliko
1.9 PD 96 kW byla doslova raketa! Taková, která v každém voze koncernu byla horší jak ve zrychlení tak maximální rychlosti v porovnaní s nejslabší 1.8T. A to nemluvě od dalších věcech.

K tomu měla kultivovanost jako nelegální islámský imigrant a s hlučností, že by vzbudila všechny mrtvé na 50 km vzdáleném hřbitově.

Ovšem co čekat od jedince s vážným kognitivním nedostatkem, který žije na vlně falešného pocitu mohutného zátahu, který je ovšem vyvolán pouze klamným vnímáním reality, kdy v oblasti pod turbem PD vůbec nejede, pak "zatáhne mohutně"´a zase nejede.

Naproti tomu 1.8T jede i pod plnícím tlakem turba a tudíž sice tak "mohutně nezatáhne," ale táhne lineárně dál a dál a dál. A tam kde bude PD už zběsile řadit 5, možná šestý převodový stupeň bude 1.8T řadit teprve ze třetího na čtvrtý a bude mizet "raketě" PD pomalu v dáli. Ano, spotřeba 7,5 litru proti 5,5 až 6 litrům u PD je skutečně šíleně vysoká! :yes😒br />
Aneb další z jedinců, který žije v klamu, že nedokonalé je vlastně dokonalé a denně o tom přesvědčuje sebe a dává najevo svoji nemoc ostatním.
😄
Richard Bily
Chci se zeptat mám passata 1.8t 110kw auta se začal dusit nema takový tah může to být turbo
jokio jokio
Jen bych rád upřesnil, že celkem běžné tlaky nejsou 200 bar, ale spíš 2000 bar.
Avatar - filko
filko
Ne, to se asi pletete. Autor clanku to ma spravne.
Kamil Rehuš
Nejvýkonnější verze nebyla jen v audi TT, jak píše autor článku, ale v seatu leon Cupra R, taky ještě byla jedna verze motoru, 1,8 turbo s výkonem 154 kW, taky byla v seat leon, o té autor článku vůbec nepíše... 😢 a kolik měla verze bez turba, taky v článku není, myslím, že pro porovnání by nebylo špatné to doplnit :-!