Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVW/Audi 1.8 20V Turbo: Proč už podobně úžasný motor nemůže v dnešní době vzniknout
84 komentářů
JiVi
1.8T 20V - 110kW , 1.8 TS 16V - 106kW
Hm, opravdu k věci. Ale tak, Toyota 1,8 16v vvtl-i 141 kW.
4bytelnýkola
:yes: v záplavě balastu nutno ocenit, ikdyž ne všemu v textu rozumím, jsem za tyto články rád, člověk má aspon pocit, že někomu tu o autíčka jde :yes:
No až na to že je to článek uplně nah*vno, protože je to nesmysl za nesmyslem. Možná je pěkně napsaný, ale fakta tam absolutně nesedí.
Petrko
motor dokonale vystihuje staré české úsloví které říká: z nouze ctnost. Jako atmosféra to byl paskvil který nejel ani za boha, stačilo přidat turbo a voila super motor.
Shodou okolností to byla první Octavia ve které jsem jel, při uvedení na trh. A ten motor nebyl marný... akorát měl tenkrát tuším jen pětikvalt a dost to žralo, ale těch 92kW tomu člověk věřil.
Turbo bylo jiný level... což ale není žádné překvapení.
PS: z nouze ctnost znamená podle mě něco jiného.
Turbo bylo jiný level... což ale není žádné překvapení.
PS: z nouze ctnost znamená podle mě něco jiného.
Z nouze ctnost je opravdu neco jineho, ale ten posun v pripade tohoto motoru z nouze na ctnost je zretelny a nebal bych se rici dolozitelny.
Vzpominam si, ze pokracoval v octavii tour spolu s 1.6 (B) a 1.9 (D).
Vzpominam si, ze pokracoval v octavii tour spolu s 1.6 (B) a 1.9 (D).
No dobře, ale kdybys dneska projel třeba 1.6SCe a 1.6TCe u Renaultu, tak bys došel asi k tomu samému, ne? Nebo nakonec i 1.0MPI vs. 1.0TSI... prostě přidání turba je posun do jiné ligy vždycky.
z nouze ctnost význam😒br />
situace, kdy někdo vydává za svoji přednost či zásluhu něco, k čemu byl donucen okolnostmi
Okolnosti proč byl tento motor doplněn turbem: na to kolik žral ten výkon nebyl nijak oslňující.
Okolnosti proč byl tento motor doplněn turbem: na to kolik žral ten výkon nebyl nijak oslňující.
Ale původní motor bez turba přece neskončil, ten se nabízel dál ještě docela dlouho dál.
Jaké motory měla tehdy kompaktní konkurence, třeba Megane I nebo Focus I? Myslím, že tam byly vesměs atmo dvoulitry podobných parametrů, tj. výkon 90-100kW... a snad i podobné spotřeby.
Jinými slovy, já tam tu nouzi nevidím.
Z nouze ctnost, to je pro mě třeba nemít pohon 4x4 a prezentovat úžasný systém Grip control 😉
Jaké motory měla tehdy kompaktní konkurence, třeba Megane I nebo Focus I? Myslím, že tam byly vesměs atmo dvoulitry podobných parametrů, tj. výkon 90-100kW... a snad i podobné spotřeby.
Jinými slovy, já tam tu nouzi nevidím.
Z nouze ctnost, to je pro mě třeba nemít pohon 4x4 a prezentovat úžasný systém Grip control 😉
Jo a proto ho vykopli z Octavie a místo něj tam vrazili letitý ingot 2.0 85kW. Tak byl ten motor úžasný.
Jo, v roce 1999. Audi A3 si ho ale v rámci faceliftu v roce 2000 ponechalo, a to až do roku 2003.
Upřímně nevím, jaké byly důvody stažení 1.8 20V, mám matný dojem, že byl ten motor výrobně drahý... což by mohl být i důvod, proč v Audi zůstal.
Upřímně nevím, jaké byly důvody stažení 1.8 20V, mám matný dojem, že byl ten motor výrobně drahý... což by mohl být i důvod, proč v Audi zůstal.
Zůstal i v Seatech. Dvoulitr určitě nebyl výrobně o moc levnější. Spíše to byla politika koncernu: točivější motor do "sportovních" značek, táhnoucí odspodu pro VW a Škodu.
Fokus míval i 2.0 170k, potažmo 2.0T 215k
To sice ano, ale ty přišly až v roce 2002, v době, kdy se 1.8T už sériově asi 6 let masově vyráběl. Ještě na přelomu tisíciletí byla v nižší střední typická motorová paleta 1.4/1.6/1.8/2.0, často i souběžný mix 8V a 16V. A pokud jsi na kufru měl 2.0 16V, tak to už bylo "dělo", se kterým ovšem, pokud se bavíme o civilních, ne "sportovních" verzích aut, i ta nejslabší a podladěná 1.8T neměla na cestě problém. Protože třeba ten Focus měl ve dvoulitru 96kW, Megane tuším 103kW, Astra 100kW atd.
A když zmíním české reálie, tak novou Oktu s 1.8T jsi v roce 2000 koupil někde od 540tKč (v kontextu dnešních příjmů ekvivalent současných cca. 1,25M), RSo za cca. 680t.
A když pak v roce 2002 přišlo první STčko, tak cenovka začínala na 865t., u celoevropsky raritního RSa na 1,15M.
A když zmíním české reálie, tak novou Oktu s 1.8T jsi v roce 2000 koupil někde od 540tKč (v kontextu dnešních příjmů ekvivalent současných cca. 1,25M), RSo za cca. 680t.
A když pak v roce 2002 přišlo první STčko, tak cenovka začínala na 865t., u celoevropsky raritního RSa na 1,15M.
Ten motor žral v A4 kombi 7l. Což v rámci doby nebyla žádná prohra. Jen byl špatně aplikovaný do oktávky, resp. pro příčnou zástavbu.
sybokcz
Pro úplnost skoro všechny výkonové varianty😒br />
110kW
120kW
125kW
132kW
140kW
142kW
154kW
165kW
176kW
120kW
125kW
132kW
140kW
142kW
154kW
165kW
176kW
kalousek
Podle mého názoru si autor článku klidně mohl ušetřit celou stať věnovanou samozápalům, protože k nim prakticky nedochází. Daleko kritičtější pro volbu kompresního poměru je vznik detonečního hoření, které nastává obvykle mnohem dříve než by došlo k samozápalům. Ostatně i proto se do motorů montují v prvé řadě čidla klepání a ne čidla samozápalů.
O nežádoucím detonačním hoření však v článku není ani slovo.
Jinak souhlasím celkem s názorem že v atmoverzi je ten motor docela paskvil, protože kontraproduktivní honba za marketingově oslnivým počtem ventilů vyústila v pomalý průtok směsi kolem ventilů a tím i nedostatečné rozvíření. Nicméně turbo tohodle nuzáka skutečně přetvořilo na celkem solidní dílo
O nežádoucím detonačním hoření však v článku není ani slovo.
Jinak souhlasím celkem s názorem že v atmoverzi je ten motor docela paskvil, protože kontraproduktivní honba za marketingově oslnivým počtem ventilů vyústila v pomalý průtok směsi kolem ventilů a tím i nedostatečné rozvíření. Nicméně turbo tohodle nuzáka skutečně přetvořilo na celkem solidní dílo
Pan Dusil asi rata aj s velmi zakarbonovanymi motormi, tam totizto hrozia samozapaly... 😲
Tiez mi pride trochu divne, ze riesi samozapaly ked vlastne ide vzdy vacsinou o detonacne spalovanie ako problem vysokej kompresie/poctu oktanov paliva... 😄
Tiez mi pride trochu divne, ze riesi samozapaly ked vlastne ide vzdy vacsinou o detonacne spalovanie ako problem vysokej kompresie/poctu oktanov paliva... 😄
Mám pocit, že přes několikeré upozornění odmítá pochopit, že detonace a samozápaly nejsou to stejné a dále tedy šíří své mylné teorie ve kterých obojí míchá do kupy.
jj pri tom ked si kuknes WIKI a Skyactiv tak, sa tam riesia iba 3 veci: vysoka kompresia, oktanove cislo paliva a detonacne spalovanie... na druhej strane nemam zmapovane pri akej kompresii by to fungovalo ako diesel...
Je mimo. Vyplývá to z toho, že je frankofil. 😉
Z jiného soudku: zlatý diesel! :yes:
Z jiného soudku: zlatý diesel! :yes:
Odokar
V Octavii RS I, jela parádně, pokud jela. Třikrát mě nechala na silnici se závadou na zapalovací cívce, utržená převodka řízení a vylágrované ložisko předního kola, a pár dalších problémů, to vše do 100 tis. Km. Ještě dnes se nemůžu zbavit předsudků k VAG a jejich 'pověstné spolehlivosti'.
Utržená převodka řízení? Co si s tím proboha dělal? Já se svojí O1 někdy jezdím jak na rallye, ale nic takovýho mě nikdy nepostihlo ač má 3 kila na hrbu. Ano odešel mi hřeben a začal téct, tak jsem za horentní sumu 2000 Kč vyměnil celý řízení, ale utržená převodka řízení to si s tím někde vzal obrubník a teď to svádíš na kvalitu O1.
happy_driver
V '98 som kúpil nový Passat 1,8T Comfortline s Technik Paketom. Auto bolo na svoju dobu celko svižné a rýchle, spotreba primeraná a hlavne bolo úplne spoľahlivé.
Pointa je v tom, že to auto dodnes jazdí u vzdialenej rodiny, ako kára pre všetko okolo domu - má dvadsať rokov. Pokiaľ viem, tak nemalo žiadnu vážnu poruchu, len sa menili spotrebné veci.
V pravom slova zmysle dobré auto a motor. :yes:
Pointa je v tom, že to auto dodnes jazdí u vzdialenej rodiny, ako kára pre všetko okolo domu - má dvadsať rokov. Pokiaľ viem, tak nemalo žiadnu vážnu poruchu, len sa menili spotrebné veci.
V pravom slova zmysle dobré auto a motor. :yes:
Ladis79
Měl jsem ho v A4 quattro B5, moriginal AJL 132 kW, mechanicka skrtici klapka (prosim opravte si v clanku, ze 132 kW verze maji vzdy elektronickou, to neni pravda). Motorr byl upraven nejdrive na 240k, potom az 260k (zmereno na brzde). Upravene turbo, vyfuk, vstriky, sani, mezichladice, ale vse s puvodnimi strevy (pisty, ojnice, vacky), najeto pred upravou cca 150 tkm. Ten motor vydrzel ctyri roky TERRORU amaterskeho zavodeni (Sosnova, Hradec, Bela pod Bezdezem), styl brzda plyn, omezovac na 6500 ot. Za celou dobu jsem menil jsem jen olej a kdyz jsem ho prodaval jelo to porad jak raketa, nezralo olej, nekourilo a startovalo na tuknuti. Co chcete vic? :-!
Koliko
Podle mě si pan Dusil opět neoveřil pořádně informace. V OI verze motoru AGU se 110 kW splňovala Euro 2 a posléze Euro 3 s jednou lambda sondou, měla lankový plyn.
Ale například verze 110 kW AUM a pak i AUQ 132 kW pro RS, které přišly v roce 2000, měly dvě lambda sondy, sekundární čerpadlo vzduchu, e-gas a ty plnili již EURO 4. 😉
Ale například verze 110 kW AUM a pak i AUQ 132 kW pro RS, které přišly v roce 2000, měly dvě lambda sondy, sekundární čerpadlo vzduchu, e-gas a ty plnili již EURO 4. 😉
Potkan007
Citace z článku: "K původní se 110 kW přibyla později verze se 132 kW a dále varianta se 165 kW. Posledně jmenovaná a tedy nejvýkonnější verze byla specialitou výhradně vozů Audi, přičemž asi nejčastěji na ní narazíte v původním kupé (roadsteru) TT."
Tak to jsem rád, že Leon Cupra 4 se 165 kW neexistoval. Chtělo by to prostudovat zdroje, že ten motor nedostala Škodovka ještě neznamená, že ani nikdo další.
Tak to jsem rád, že Leon Cupra 4 se 165 kW neexistoval. Chtělo by to prostudovat zdroje, že ten motor nedostala Škodovka ještě neznamená, že ani nikdo další.
Tak ona by ta věta platila, pokud by tam byla zmíněna ta skutečně nejsilnější varianta, což byla 176kW/320Nm v Audi TT Quattro Sport.
Michal220
Sam si vyměním vzduch filtr a olej i olejovy filtr vše je po ruce.V Pasikovy s 1.8t jsem ani nevěděl kde to všechno je a věřte servisu že to vše vyměnily.Srala se mi váha vzduchu a co asi 15tkm ji nechal měnit.Jinak s chipem a 300tkm žil.
Ada je zase tady
žral jako ruský pásák :no: A v normálních provozních otáčkách vůbec nezatahoval. Zlatý diesel 1,9TDI PD 96kW. To byla oproti téhle muzeální "legrandě" úplná raketa!
1.9 PD 96 kW byla doslova raketa! Taková, která v každém voze koncernu byla horší jak ve zrychlení tak maximální rychlosti v porovnaní s nejslabší 1.8T. A to nemluvě od dalších věcech.
K tomu měla kultivovanost jako nelegální islámský imigrant a s hlučností, že by vzbudila všechny mrtvé na 50 km vzdáleném hřbitově.
Ovšem co čekat od jedince s vážným kognitivním nedostatkem, který žije na vlně falešného pocitu mohutného zátahu, který je ovšem vyvolán pouze klamným vnímáním reality, kdy v oblasti pod turbem PD vůbec nejede, pak "zatáhne mohutně"´a zase nejede.
Naproti tomu 1.8T jede i pod plnícím tlakem turba a tudíž sice tak "mohutně nezatáhne," ale táhne lineárně dál a dál a dál. A tam kde bude PD už zběsile řadit 5, možná šestý převodový stupeň bude 1.8T řadit teprve ze třetího na čtvrtý a bude mizet "raketě" PD pomalu v dáli. Ano, spotřeba 7,5 litru proti 5,5 až 6 litrům u PD je skutečně šíleně vysoká! :yes😒br />
Aneb další z jedinců, který žije v klamu, že nedokonalé je vlastně dokonalé a denně o tom přesvědčuje sebe a dává najevo svoji nemoc ostatním.
😄
K tomu měla kultivovanost jako nelegální islámský imigrant a s hlučností, že by vzbudila všechny mrtvé na 50 km vzdáleném hřbitově.
Ovšem co čekat od jedince s vážným kognitivním nedostatkem, který žije na vlně falešného pocitu mohutného zátahu, který je ovšem vyvolán pouze klamným vnímáním reality, kdy v oblasti pod turbem PD vůbec nejede, pak "zatáhne mohutně"´a zase nejede.
Naproti tomu 1.8T jede i pod plnícím tlakem turba a tudíž sice tak "mohutně nezatáhne," ale táhne lineárně dál a dál a dál. A tam kde bude PD už zběsile řadit 5, možná šestý převodový stupeň bude 1.8T řadit teprve ze třetího na čtvrtý a bude mizet "raketě" PD pomalu v dáli. Ano, spotřeba 7,5 litru proti 5,5 až 6 litrům u PD je skutečně šíleně vysoká! :yes😒br />
Aneb další z jedinců, který žije v klamu, že nedokonalé je vlastně dokonalé a denně o tom přesvědčuje sebe a dává najevo svoji nemoc ostatním.
😄
Richard Bily
Chci se zeptat mám passata 1.8t 110kw auta se začal dusit nema takový tah může to být turbo
jokio jokio
Jen bych rád upřesnil, že celkem běžné tlaky nejsou 200 bar, ale spíš 2000 bar.
Kamil Rehuš
Nejvýkonnější verze nebyla jen v audi TT, jak píše autor článku, ale v seatu leon Cupra R, taky ještě byla jedna verze motoru, 1,8 turbo s výkonem 154 kW, taky byla v seat leon, o té autor článku vůbec nepíše... 😢 a kolik měla verze bez turba, taky v článku není, myslím, že pro porovnání by nebylo špatné to doplnit :-!
Na druhou stranu, 1.8T měla i má výrazně větší potenciál, co se úprav týče.
Dnes má ale také vlastnosti v podstate každý TSI motor a (až na 1,0MPI) sú všetky benzíny preplňované , takže logicky nemôže vynikať nad ostatnými.
Ale ten perex... proč už dnes nemůže vzniknout tak úžasný motor... to mi hlava nebere a článek dává odpověď pouze v tom smyslu, že přímovstřik je principálně úspornější...
Z clanku som na to neprisiel. 😄
Slabsia verzia bola pocitovo slaba, neprinasala nic extra naviac voci atmo dvojlitrom.
Chcelo by to skusit tu najsilnejsiu verziu so 165kw, ta moze byt stale fajn a zrejme ak hovorit o zaujimavom motore, tak o nej. Bude mat uz aj dost sily, aby ponukla nadpriemernu dynamiku aj na dnesne pomery...
Inak si tiez myslim, ze je to skor faktom, ze islo o motor v Octavii 1 RS a vseobecne vyrazne prevysoval zvysok jej motorizacii, takze bol snom kazdeho mladeho vodica. Dnes uz si tuto nostalgiu moze dovolit kazdy dedinsky mladik, tak zaziva recesiu. >😒]
Osobně jsem měl tehdy kousek upravený od Motordesign (ze začátku dělali i okty WRC) na 148kW/295Nm, což jsou i dnes solidní čísla, natož před 15 lety, kdy to byl nenápadný sleeper, který jel v reálu dynamicky stejně, jako třílitrové Mondeo ST.
Sice to byl jen pětikvalt, ale zase dvojka šla točit ke 115 a trojka ke 170 km/h.
Bylo to skutečně parádní svezení, motor tichý, s příjemným lineárním zátahem, přitom suprovou spotřebou, moje za 6 let a 100tkm byla 7,78. Jen na ten výkon bylo potřeba vylepšit sériový houpavý podvozek (sportovní tlumiče) a počítat s tím, že brzdy i přes čtyři kotouče nejsou žádná sláva.
Neco jako😒br /> [odkaz]
Podvozek tvrdy jak prkno, nedotacivy, jednoducha zadni naprava.. V zatacce to nebylo schpny prenest vykon na silnici a za volant to pekne tahalo 😄
Ale ten motor, to byla bomba. :yes😒br /> Turbo odfukovalo. Na dalnici to predjelo snad vsechno.
Kazdy chtel zavodit 😄
Pekne vzpominky.
A podle me nejhezci GTI.
Ale spotrebu bylo tezky stlacit pod 13.
Myslim, ze to jezdilo bezne za 17-20. >😁
O moznostiach ladenia som pocul, po uprave to uz muselo ist viac nez slusne. Ale asi sa aj zmenil charakter s tak vyraznym narastom tociveho momentu, nie? Vzhladom k vykonu musel pribudnut hlavne v strednych otackach.
schvalne som ho vynechal, od skatule ako Polo necakas zas tak moc, ale od auta proporcii TT 1 generacie cakas nieco viac a nebolo to tam
[odkaz]
[odkaz]
To samý platí pro Lanciácký 20vt, to taky jelo jako hovado.