Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence – Balada o třílitrové spotřebě

157 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a nadspotrebu platit ze svého
Anonym
A za každej litr naví facku od kohokoliv z občanů.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Facku bych dal jejich voličům.
comper
Nechapem ako sa moze motoredaktor pozastavovat nad spotrebou, ze to nebude zrat tri na sto je snad jasne aj blondinke.co aute vie akurat kam sa tankuje. Hybrid tam nie pre setrenie, ale pretoze je to cool a zlepsuje to dynamiku.
Anonym
No jasný. Vodděláme 4 válce a dáme tam hybrid...strašně to zlepší dynamiku.
comper
Stovka za 5,8 s takouto skrinou, co by si viac chcel? To nie je supersport, uz toto je prakticky nevyuzitelny vykon pri beznej prevadzke.
webpaja
Ta čísla ale reálně ne zcela odpovídají.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ta dynamika bude hlavně závislá na stavu baterie.
comper
Napriek kritike pisu ze si system nechava rezervu ked tam vodic da vollgas, takze by som sa nebal.
Avatar - _Karel_
_Karel_
ok, můžu se plést.
kesumb
XC90 T8 0-200km/h cca 29s
RRS SDV6 0-200 37s
Q7 3,0 TDI 0-200 36s
X5 40d 0-200 30s
X5 50d 0-200 25s

Superb 206 kw 0-200 25s
Audi SQ7 má kolem 20s

XC60 T8 vs BMW 240i
[odkaz]

Takže bych neřekl, že je to úplně mrtvý. Osobně jsem se k tomu ještě nedostal, snad koncem týdne.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hm. Ta X5 má skoro o 100 koní míň, a je stejně rychlá.Nebo-li jak tvrdil pája, jakoby se pár koníků ztratilo.

Ale ne, že by to i tak nebyla pěkná hodnota.
kesumb
XC90 T8 má podle článku 2384 Kg, 0-160km/h má za 15,2, výkon 407koní
X5 40d má 2185Kg, výkon 313 koní 0-160km/h má 16,2

Ano, X5 má o 10% nižší hmotnost a o víc než 20% menší výkon. Takže by měla být rychlejší, ale BMW má ZF8, zatímco Volvo aisin..
Pak taky hybridní pohon funguje (dle videa v odkazu výše) pouze do cca 160km/h.

Každopádně bych neřekl, že to nejede. Ten sprint s m240i není špatný výsledek.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jasně, že to jede. To zaznělo i v testu.
Všechno má svý kupce a vím, že zrovna ty čekáš na něco podobnýho, jen asi ne od Volva.
Když někdo touží po baterkách, tak jo. Když někoho vůbec nezajímá motor tak jo. Ale jinak bych i já - žádný závodník - těžko hledal argument, proč za ty prachy nechtít lepší (i kdyby ne rychleší) motor.
kesumb
Já na PHEV obdivuju tu kombinaci techniky, ale mám rád i motory. Mám pořád MB SL 600 s atmo V12.
Každopádně ale Volvo to vzalo za špatný konec. Hodně nahoněný motor s hrubým chodem (jel jsem s V90 T6 a to má hrubší chod než ten 2,0 tsi v Supu). Krom toho podvozek s motorem napříč, poháněnou přední nápravou a na zadní s dost svévolně chovajícím se elektromotorem prostě není nikdy ideální na jízdní vlastnosti. Navíc konkurence nabídne hromadu technických řešení (natáčení zadních kol, vícekomorový vzduch a aktivní stabilizátory, aktivní diferenciály, uzávěrky atd.). Krom toho myslete si o mě co chcete, ale já mám V90 za takovýho naleštěnýho Passata. (s XC90 nemám zatím osobní zkušenost).
Každopádně za 3 mil se museli definitivně zbláznit, za to bude moc pěknej Cayenne (libovolně nahradit RRS nebo X5)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Volvo to vzalo po čínsku = dobře to vypadá ale..

To SL si asi radši nech [odkaz]
kesumb
Hmmm 😒
Dalo se to čekat, ten motor je nepřímovstřik z přelomu tisíciletí. Krom toho PHEV 73 AMG bude určitě zajímavá.
Ale ten zvuk co uměla ta původní 73 AMG, to je nezapomenutelný. Dnes už pro to asi není doba, viz V12 od BMW s dokreslováním zvuku..
Ale po té mechanické strojní části by se mi stejskalo. Takže moje SL je po repasi převodovky, měniče, výměnou těsnění pod hlavama a usazením opět originálníma katalyzátorama (kvůli zvuku, respektive vyniknutí zvuku motoru před výfukem) 😄.
Avatar - _Karel_
_Karel_
No a jsme u toho - tvoje SL600 asi nepojede o moc rychleji, než tvůj Sup (+- 😉 ), ale i tak - kdyby dělali Supa coupé cabrio s fantastickou výbavou a za 3 míče, proč si raději za stejný peníze nekoupit to SL, i když nebude rychlejší?
Není ta XC-90 Sup s lepším interiérem?
kesumb
O moc rychleji nejede, do stovky je to vyrovnaný (Sup je bez Launchcontrolu pomalejší), pak nad 140km/h jede SL podstatně lépe. Ale ta reakce na plyn, okamžitá odezva, lineární zátah od volnoběžných otáček..
Krom toho SL se chová úplně jinak v zatáčkách, má takovou "zvláštní" schopnost držet se za přední kola (což obecně auta s normální koncepcí a rozložením hmotnosti mají). Pak taky podvozek..
Někde jsem tu psal, že V90 mám za naleštěnýho passata, takže s tebou úplně souhlasím.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Musí to být mňamka. Já BYCH se spokojil i s V8 (126) 😄
Mig_35
Nejdřív nezpochybnitelná pravda. Volvo XC90 je nejpohlednější SUV.
konec citátu😊 mého.
Člověk musí připustit, že jich potká na cestách dost a dost a zřejmě jsou lidé, kterým je docela jedno, že mají pod kapotou čtyřválec. "volvíčkáři nezávodí" mi řekl kdysi jeden majitel. Ok, dokážu připustit, že někdo nehltá motoristické časopisy a dynamické schopnosti vozu jsou mimo jeho zájem, resp. nejsou kritériem, podle kterého si auto vybírá. A verze T8 je podle mého naprosto okrajová, už potkat benzínovou XC90 je téměř nemožné...
Avatar - _Karel_
_Karel_
V naftě je ta volba ještě podivnější. A ten rozdíl proti konkurenci větší.
Mig_35
Protože uvažuješ jako člověk, kterého zajímají auta, a který se zajímá o auta. Můj architekt do BMW nebo Mercedesu nesedne a motor koupí ten, který mu prodejce doporučí... Nikdo rozumný by podle tebe nikdy nekoupil Land Cruisera s naprosto podměrečným dieselem... a kolik jich jezdí, a stojí taky nemalé peníze...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zpochybnitelná = na Velar nemá :-!

Ani vzhledem ani motorama ani převodovkama = smutný na to že je to rozdíl třídy

Na Velar V8 se fakt těšim :yes: 😄
Avatar - white label
white label
To "nejpohlednější SUV" je samozřejmě subjektivní názor, nikoli obecná, "nezpochybnitelná pravda". Podle mě je to auto nadprůměrně pohledné hlavně zepředu, z jiných pohledů, to zas až taková hitparáda není, včetně samotného designu interiéru.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Problém je jakej Aisin = Volvo myslim používá levný FWD 8st. který má BMW v předokolkovejch modelech a dneska tuhle převodovku najdeš i v 308 = pro motor 1,2 PureTech 😄
Freddka
Hej kluci vy stale zijete v CR. Svet je velkej. Plati se za COcka, hybridy maji vyjimky z dani, dotace atd.

V takovy anglii, v cine, v singapuru a misty i v USA atd. atd. muze tenhle hybrid za 5 let usitrit slusnej balik.

A vo tom to je.

Chces obri karu za tri mega?
Budto muzes mit osmivalec a lejt tam hromadu benzinu a platit HROMADU dani (mnooooooohem vic nez v CR), nebo si koupis hybrid, stoji to stejne (porizovaci cena), jede to stejne, je to cool a HLAVNE nemusis platit skoro zadny dane.
To by u Fabie nefungovalo, ale u aut za 2.5 mega+ to funguje paradne.
stealth01
V podstatě souhlas, až na tu větu o tom že to jede stejně.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 :yes:
tomoooo
Uplne idealne na kupu do firmy a potom vykazovat spotrebu podla normy
Anonym
Financ se podělá!
Budeš kapku v mínusu...
comper
Mne uctovnicka povedala, ze nie je nutne davat len papierovu spotrebu a nejaka rozumna odchylka je pri danovej kontrole bez problemov, tak neviem ako u vas v cechach...
tomoooo
No rozumna odchylka ano, ale tych 6-8 litrov nadspotreby by ti asi danovaci za moc rozumne nepovazovali 😄.
Neviem ako v CR, u nas sa to da vraj oficialne (samozrejme za poplatok par 100 euro) "prelitrovat" na real.
tomoooo
No podla tohto konvertora 😄
[odkaz] (neratam ci je to voda alebo benzin, ci diesel).

To bude 7 resp. 8 L x 20000 kvapiek => 140 az 160 000 kapek na 100 km 😄.

A to uz sam uznas je dost 😄
Anonym
ale Volkswagen budeme křižovat, že švindluje. >😁 >😁 >😁
Svět se v pr...el vobrací!
Až ujede plug-in na eleektriku 100km, bude spotřeva i emise naprostá nula litrů i nula mg.
A máme tady perpetum mobile! Hurá!!!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Občas fakt dovedeš vyplodit podivnosti a smíchat dohromady věci, které smíchat snad ani nejdou. :no: :no:
Mig_35
Hlavně, když bude spotřeva. na eleektriku. A bude to perpetum mobile, protože energie získaná ze zásuvky se nepočítá😊
Avatar - Zetti
Zetti
Aktualne mam od nova 4700 km spotrebovano necelych 100 litru V100. Elektrinu nepocitam. Je to hodne o rezimech jizd.
Volvo je pekny, ale vic jak mega za auto z principu nedam, takze smolik.
Adamantium
Dat 2-3 miliony za ctyrvalec a na dalnici pak jezdit za desitku? >😁 >😁 >😁 Nevim, co vyrobce huli, ale asi to bude dobrej matros..
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlas. To je šílené. Ne vážně by to chtělo žaloby na výrobce za lhaní.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tu by mohl podat jedině úplný b.lb. Výrobce nekecá. Výrobce má přesně dáno, jak má spotřebu měřit. Podle de.bilní normy. Výrobce neříká, že auto pojede za 3 litry. Výrobce říká, že v normovaném měření vyšly 3 litry.
Avatar - removed
removed
Cimz napomaha k vytvareni polopravd... ten kompromisni, fakticky nepodlozitelny zamerny zmatek pri tvorbe norem a vzorcu mereni je ze strany uredniku a zastupcu automobilek... slusne receno... neni normalni....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Norma je k ho....u. Že ji automobilky zřejmě ve stadiu přípravy ovlivnily lobingem se nikdo soudný nemůže divit. Když mají platit vysoké pokuty, pokud nedosáhnou nereálně nízkých spotřeb.
Zákazník chce vyšší a vyšší výkony za pokud možno co nejnižší cenu, a přitom by měla klesat spotřeba na nereálnou úroveň. Ty bys na jejich místě dělal něco jinýho, než se snažil "ukecat" zákonodárce ke zmírnění? A oni to zmírnění neudělají snížením požadavku na CO2 nebo snížením pokut, aby neztratili tvář a nebyli míň "eko".
Jen jim dají mírnou normu a možnost dávat při měření místo oleje vodu, odpojit alternátor a přelepit spáry....
Avatar - removed
removed
Vzdyt o tom mluvim. Lzeme si do vlastni kapsy... a to se nam hrube nevyplati...
Avatar - CHerokee
CHerokee
No v USA by si to netroufli. A věř mi, že špatné reklamy se bojí výrobci nejvíce.
Avatar - _Karel_
_Karel_
V USA mají předepsáno měřit tak, jak v Evropě? Srovnáváš nesrovnatelné. Mě se to taky nelíbí, ale je pitomost házet to na automobilky a říkat, že podvádí.
kyklop
Strácaš čas, niekedy nechápem, ako to niekto aspoň trochu znalý veci nechápe >😁
Sob
Na stránkách Volvo USA uvádí 27 mpg na dálnici, což je nějakých 10,5l/100km. V Evropě by to pak nevypadalo tak zeleně..
Avatar - CHerokee
CHerokee
A to je ten podvod, o kterém jsem mluvil. To jako tam je to jiné auto?
kyklop
Niekedy sa nestačím diviť čo sem napišeš. Chápal by som tvoje kydy ak by si bol uplne problematiky neznalý, ale stále sa dokážem čudovať, ak sa niekto pozastavuje nad tragickou metodikou platnou u nás. V usa by stanovili spotrebu nie podľa nedc, ale podľa noriem v usa a bolo by hotovo 😉
webpaja
Na dálnici při delší jízdě pojedeš za 10, pokud se budeš držet cca do 110kph.
Avatar - Emel
Emel
Zrovna jsem si říkal, že desítka s benzínem na dálnici není v této třídě vůbec marný výsledek 😄
Sacahariel
Papír 3l na 100 Km, realita 6,5l na 100 Km když se člověk snaží jo a to se vyplatí Horste! Opravdu nevím na čem výrobci a spotřebo měřiči jedou jelikož to co se píše ve velkém technickém průkazu v části spotřeba je úplná blbost a toto je jen další příklad. Nejvíc jsem se zasmál když jsem v chtěl vysvětlit proč mé auto jezdí ve městě za 10l když výrobce udává 7,2l 8-s
Avatar - removed
removed
Politika...nic jineho... netreba se rozcilovat. Ze by dvoutunovej kolos mohl jezdit za tri litry, tomu uveri jen ten, kdo zije permanentne v diplomaticke lzi. Cili kdokoliv, kdo kombinuje denne nekolik lzi do prijatelne nepravdy.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jsou to "zelené dřisty"
Avatar - removed
removed
Tak predevsim vlastnimi financnimi prostredky napomaha pozitivnejsimu vysledku pri vykazovani uhlikove stopy... ono ani tak nejde o zelene verbalni vyvolavace pocitu viny, jde spise o to zahalit jakoukoliv logickou skutecnost do argumentacni clony, kdy si soucasny clovek zvykne na reseni zjevne lzi pouhym mavnutim rukou...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hlavně, že vaše dieselové modly jezdí za udávaných 3,8 litru a podobné nesmysly... :no:
webpaja
...jsem najel cca 700km. Různé režimy, ale většinou dodržování rychlostních limitů a byl jsem tam za 11. Jakmile přijdete o kapacitu baterií je to už spíš trápení, včetně zvuku motoru.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Děkuji za zajímavý postřeh. Tolik k downsizingu a pseudohybridismu.
Avatar - removed
removed
Tak ale zase nebud hrrrr... s osmivalcem by to jezdilo za 20, s sestivalcem za 15... jen zkratka nesplnuje ocekavani a velkohuba prohlaseni... jinak hybrid v mestskych autech realne smysl dava... v tomhle korabu je to sporne samo.
Avatar - _Karel_
_Karel_
[odkaz]
😉
Avatar - removed
removed
Karle, ja ten odkaz z mobilu nedam. Vzhledem k vyskakujicim reklamam na web uz nelezu. Cili kratce je ta co? Nehybridni spotreby osmi a sestivalcu?
Avatar - _Karel_
_Karel_
X5 50i 450k 63 tankování 12l/100km průměr.
To jen, že tak strašný jak píšeš to nebude (pokud to nebude Cadillac Escalade) a jízdní projev 50i bude zase jinde.
Avatar - removed
removed
Ok...zalezi na ridici. Bral jsem to podle sebe 😉 Nejsem "spotrebni" typ 😉 Dik za doplneni
Mig_35
Jedna vlaštovka jaro nedělá. to je dálkový řidič. 50i bude určitě výše než za 12 litrů...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, nedělá. Ale on má minimum dálnic, polovina město, polovina mimo město. Nemůžu vyloučit, že je to výjimka, co si koupila X5 50i na ekojízdu 😉
Mig_35
Normovaná je 12.5 - se mi nechce věřit, že jí někdo v běžném životě podleze...
stealth01
Nejde porovnat benzin a naftu, ale jen pro doplnění. Já jezdím dlouhodobě s V8 v SQ7 za devět.
4bytelnýkola
klobouk dolů, takovej výkon za 9l... škoda že není i s benzinovým v8
Avatar - white label
white label
Možná je to škoda, ale na druhou stranu by se s V8 benzínem k takové spotřebě ani nepřiblížila...
Já jsem ji řídil a benzínový V8 mi zrovna v SQ7 nechyběl. Mimochodem celkově nesrovnatelně lepší auto, než předchůdce s V12 TDI.
Avatar - removed
removed
Pozlatit nohu nebo pedal nebo celej motor... vyber si 😉
Avatar - fOE
fOE
Tak peo tebe to zjevne neni, ale kdyby to mela treba manzelka, te by ta kapacita baterek dosla jak casto (za predpokladu ze by poctive kazdej vecer nabijela)? 😉
webpaja
>😁 Ta by nabíjela tak jednou za 3dny 😉
Avatar - fOE
fOE
Takze "school runs ready"? Checked. 😄
Je sice smutne, ze top motorizace top modelu premioveho Volva se zmuze jen na to uspokojit kratke popojizdky lepe situovanych mamin (a panu), ale tak asi si ve volvu spocetli, ze tohle je niche co je uzivi. 'confused smiley'
webpaja
LR je na tom stejně... 8-s
Avatar - fOE
fOE
Land Rover? Disco?
webpaja
RR hybrid a RRS hybrid...oba R4, stejný kombinovaný výkon jako u XC90 T8. Nedělám si iluze, že to bude v něčem lepší.
Avatar - fOE
fOE
Dobra, je to preslap (kam jinam dat kombo V6+hybrid kdyz ne do velkych SUV), ale je to v portfoliu RR jen alternativa, ne vrchol. To je hodne rozdil. Na pochvalu to teda neni ani u LR, ale furt si clovek vybere z plnohodnotne konfekce. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Bývaly fajn 5-válce, nyní čtyřválce by s výkonem cca 200 kW dokázaly toto auto utáhnout za max. 9 litrů, a to bez neustálého "hledání optimálního jízdního režimu". Čínští vlastníci Volva dieselům opravdu nefandí a tak to vyřeší nenažranými hybridy a elektrovehikly. 😄 A co na to zákazník? Myslím že Mercedes, Audi, Jaguar a BMW mají zcela dostatečnou výrobní kapacitu.
Uvidíme zda se Volvo obejde bez Evropy. Je to možné že ano, ale myslím si že Volvo opravdu není Lexus a nemá za sebou Toyotu.
Do roku 2022 chtějí být kompletně hybridní a EV, nevím jestli se počítají i diesel-hybridy. Tak uvidíme.
Audi a Mercedes již mají své plug-in diesel hybridy, Mercedes dokonce ve 3 třídách C/E/S - při 80% prodejích v dieselu si dovedu představit v čem budou v budoucnosti jezdit řidiči dieselových Mercedesů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Diesel je mrtvý.
4bytelnýkola
on tomu ještě nevěří 😄
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jasně a nákladní doprava pojede na čem? Mimochodem půlka prodanýých osobáků v Evropě jsou diesely. Ne že bych jim fandit, ale tuto ekofašistickou propagandu mám rád ještě méně.
webpaja
Tuhle hlášku je potřeba si zapamatovat 😉
Šimpanz
Tento model samozřejmě nemá nejmenší smysl pro dálkové letce, ty pak sežere za živa stejně jako ostatní hybridy a jak tu již napsali jiní, ani blondýna snad nevěří, že bude jezdit s takovým hebedem z 3 litry. Na druhou stranu v Evropě je dnes jistá skupina řidičů, která si odjede svých pravidelných 30 km denně kolem komína (v tomto případě je asi vhodnější pojem kolem zásuvky) a ti celkem jednoduše využijí skutečnost, že se jedná o plug-in hybrid a spotřebu pak mají solidní.
[odkaz]
Takže tento model mi dává pro tuto skupinu řidičů smysl (typicky mamina, cesta do zaměstnání, děti, nákupy a jenom mimořádně delší cesta) a není potřeba jej zatracovat. Když se porovná s jinými hybridy, třeba se stejně velkým SUV Lexusu, tak jezdí za méně a je nesrovnatelně dynamičtější.
[odkaz]
[odkaz]
Takže proč ne. Spíše bych takto velkému SUV, kde klíčovou vlastností je komfort vyčítal nepříliš vydařený podvozek a bez ohledu na typ pohonu dané třídy nedůstojný komfort/nekomfort. A samozřejmě absenci více válců pro tu skupinu jezdců, která požaduje univerzální auto se schopností překonávat i ty dálkové lety bez nutnosti sjednávat tankování za letu každé dvě hodiny.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jop tento mastodont je jako stvořený pro parkování a provoz ve velkých městech.
Šimpanz
Není, ale slušně situovaný člověk si nic menšího než vyšší střední nekoupí a po ulicích neparkuje. No a v podzemních garážích ve firmě nebo doma se parkuje s XC90 stejně dobře/špatně jako třeba s S90 sedanem.
Avatar - CHerokee
CHerokee
A kdy jsi naposledy byl v nějaké evropské metropoli? Berlín, Vídeň, Barcelona, Paříž? To co je dominantním trendem u nás, jezdit do práce do centra s co největším vozem není už dávno hlavním trendem v Evropě.
Šimpanz
No ve Vídni nebo v Mnichově jsem pravidelně každý týden a dobře situovaní rozhodně nejezdí ani sockou ani v Pandách.
kesumb
Taky nevím v čem je problém. XC90 bude při normálním použití s nabíjením jezdit kolem 8l, s 206kw Superbem jezdím za 10,5. Kodiaq 2,0 TDI jezdil za 8,5l. X5 40d s podobnou dynamikou bude jezdit taky kolem 8-10. Je to prostě alternativa.
Být v tom benzínová V6 a baterky s kapacitou Q7 (Cayenne E hybrid) bude to jezdit kolem 7l a mít parametry SQ7 a za podobný peníze.
Šimpanz
Ano, E-hybrid je optimum, V6, systémový výkon 462 hp a dojezd 40-50 km to mi přijdou velmi solidní parametry. U Volva chápu, že když zařízli všechno nad 4 válce i u klasických pohonů, tak i hybrid spíchli jenom na základě čtyřválce.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
exterier bravurny... na kasnu som o XC90 vzdy pisal len slova chvaly ... otazne uz su ale motory ( ktory zvolit ) a z mojho pohladu aj interier v kontexte s danou odvaznou cenovkou... tu by som si vedel predstavit kludne miesto volva aj nejaku Q7 alebo touarega .. slo by to .... ale samozrejme kto raz chce volvo ten si nikdy nekupi ani Q7 ani touarega a iste ani X5 ci GLE .... ten dizajn XC90 je ale ozaj brutalny... tak neskutocne cisty ucelny a zaroven pevny ako skala... aspon teda tu je severske volvo tam kde ho chcem vidiet ... ved za takyto socharsky kusok by sa iste nehanbil ani sam michelangelo 😄 .... lebo to auto na mna skutocne posobi ako socha vytesana do kamena... 😄

PS: Honza sa nam "vratil" ? super ... lebo jeho testy mi tu vzdy najviac sadli ... tak to aby som si opat po polroku uz tu konecne aj precital opat nejaky ten testik 😉
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Hybrid je fajn, ale překvapuje mne, že není třeba v autobusech MHD nebo Taxi. Hodně rozjezdů a zase brzdění. Na klasickém autě mi to jako výhoda nepřijde. Rozumný řidič stejně předvídá, jezdí stejnoměrně, takže hybrid se naplno stejně nevyužije. Nové xc90 je určitě hezké auto, alespoň z venku, o tom žádná. Ale motorize pro mě smysl nená.
Avatar - bystron
bystron
tady možná ne, ale třeba v Hong kongu a tak asi jo
Th0r
Přeplácanej pseudo luxus, kterej ohromí žebráka a nevkusnýho vidláka z Číny >😁 :no:
99matthew99
Nechcem tu davat ody na Volvo a je mi uplne u * kto ho vlastny ci cina alebo hoci aj mongolsko ale miestni diskuteri pod kazdym jednym clankom hucia a nadavaju na pouzivane motory. Neviem ci ste si vsimli ale to aky je motor v aute dnes neudava vyrobca ale EU a vzhladom nato ze volvo ako jedna z mala automobiliek nema tie debilne 3 valceky ktore by som si v zivote nekupil tak musia robit ustupok voci 6 a 8 valcom. Dalsia vec je aj to ze v niektorych krajinach su vysoke dane pre 6 a viac valcove motory ale to vam diskuterom doma pred pc hadam netreba rozpravat.
Mna by len zaujimalo kolko Vas by si mohlo realne nove auto so 6valcom aj kupit lebo reci tu mate tolko ze minimalne vsetci a minimalne po 2.
Myslim ze na bezne jazdenie budu aj 4valce stacit a ze sa nemylim svedcia aj predaje ktore niesu zrovna nizke.
Takze volvo vase pripomienky ohladom motorov asi velmi trapit nemusia tak ako Lexus urcite netrapi co si myslite o tom ze nemaju v ponuke dieslove motory.
Joab
Jojo. a pak se jednou tim čtyřválcovym SUV svezeš, porovnáš to s tim šestiválcem a pochopíš to.
Jinak zdá se, že tomu rozumíš, já ne, prosím o stručné vysvětlení - na základě jakejch předpisů či zákonů rozhoduje EU o tom, jakej motor do jakýho auta smí výrobce použít, jak funguje ten proces? Dík.
99matthew99
Napriklad

BMW M3 a M550i skončí dříve, než se čekalo. Kvůli přísnějším emisním normám

[odkaz]
Joab
No, tak tos mi ale neodpověděl, žejo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ono to bude asi eště horší [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
No takhle...
- Tohle auto stojí 3M. Že na něj nemám ještě neznamená, že ho nemůžu hodnotit optikou té třídy. Že mi dneska čtyřválec stačí neznamená, že by mi stačil v autě s touhle cenovkou.
- XC90 D5 173kW má normovanou spotřebu 6,2l, Q7 3.0TDI 200kW má 5,7l... takže ani papírové emise nehrajou tomu čtyřválci do karet

Jasně, prodeje ukazují, že design a provedení interiéru jsou pádné argumenty a ten čtyřválec fakt mnohým stačí... ale to nám nebrání mít na to svůj názor, ne?
Avatar - fOE
fOE
:yes:
99matthew99
Toto auto stoji 3M lebo je nalozene az po strop. Neznamena ze si nemozes kupit “normalnejsiu verziu” za menej.
Minule tu bol test octavie 1.6 TDi za tusim 960 000. Taka sa tiez v zivote nepreda a ak ano bude jedna z 1000.
Chcel som len poukazat nato ze zo 100 prispevkov je 98 o motore.
Proste to treba zobrat tak ze maju len 4 valce a koniec.
Aspon nemaju 3 valce od Renaultu ako ma MB.
Mazda napr. nema turbomotory. Myslis ze preto sa jej predava menej?
Kazda znacka si ide svojou cestou.
Ja keby som si mal vybrat medzi V90 a BMW 5 Touring vo 4valci tak by som velmi dlho premyslal pretoze si myslim ze oba auta su velmi dobre. A ci miestni diskuteri zaradia volvo medzi premiovku alebo nie mi je srdecne jedno!
Avatar - Emel
Emel
A co kdyby sis měl vybrat mezi V90 D5 se čtyřválcem a 530d s šestiválcem? O tom to celé je... v nějakých základních konfiguracích ta R4 klidně obstojí, ale čím výš se šplhá cena, tím hůř se to obhajuje.

Octavia 1.6TDI opět dokazuje pouze to, že takové auto lze nakonfigurovat. Že je ta motorizace a tuhá zadní náprava nedůstojná auta za milion platí stejně jako to, že čtyřválec (zejména naftový) je nedůstojná motorizace pro SUV této (nejen cenové) kategorie.

PS: Za mega nedává smysl žádná Octavia, ani RS245... pak to může být dejme tomu o nějaké hezké slevě, 800 bych si třeba ještě představit uměl, ale to je tak hranice.
99matthew99
Myslis ze volvo V90 D5 bude v porovnatelnej vybave cenou natom rovnako ako BMW 530d touring? Neviem, nestudoval som konfigurator ale myslim ze rozdiel tam bude a nie maly.
tomoooo
Tak som si vyskladal na audi cz Q7, so silnejsim 3L, vzduch, navi, s line dnu a von, head up display, skoro vsetky asistenty, 22" disky, este aj 3ti rad sedadiel v elektrike, b&o zvuk a tak dalej. Dostal som sa lahucko pod 3m. Tolko k tvojmu argumentu, ze to volvo je v plnke.
Predrazeny 2liter 😄.
99matthew99
A vari nieje to volvo v plnke ci co? Aky ma motor viem, nemusis mi to znovu vraviet. K tvojemu prikladu ohladom Q7 snad len tolko ze premna zamna si ho kup ale predtym si pozri test na topspeed.sk ako vyzeraju napr take sedacky toho auta po 15 000km! a kolko krat uz dolievali mocovinu.
99matthew99
Pardon zabudol som nato ako nechutne tam vrzgaju plasty v aute panecku za 105 000Eur!!!!
tomoooo
A hadam sa s tebou ze v plnke nie je?
Vsak pre mna za mna si kup XC90 😄, len som ti ukazal ze su aj ine alternativy a tvoja obhajoba prehnanej ceny volva s danou motorizaciou a argumentami neobstoji.
Obhajujes cenu volva "lebo je nalozene az po strop", nizsie potom argumentujes, kde porovnavas V90 a BMW, ze Volvo bude lacnejsie ako napr. BMW a rozdiel nebude maly.
Len som ti ukazal na priklade XC90 a Q7, ze to plne nalozene Volvo lacnejsie nebude, naopak bude stat tak isto ak nie viac.
A to uz tu nejdem porovnavat BMW X5 😁rive40e iPerformance (hybrid) tiez nalozenej po strop, ktora je v CR za zhruba 2,75M CZK, (idem pozriet topspeed ci ju vobec testovali, nech ma osvieti aky zly kauf to bude).

A este k tomu testu Q7, tak som si ho pozrel, a nakoniec je auto ohodnotene na 10/10 😄, s vyjadreniami najlepsie SUV na trhu, s dodatkom, ktory si taktne zamlcal, ze testovane auto bolo jedno z prvych kusov (co samozrejme neobhajuje, ze plasty vrzgali).
Len ked uz davas argumenty a odvolavas sa na nieco, nevyberaj si len to co ti pasuje 😄.
tomoooo
Jo a este k tej mocovine, a to je teraz ako argument proti kupe auta?
Moj Treg zorerie 10 - 11L mocoviny na 9-10k km a teraz co? Stoji to 3,3 Eura za 10L.
Myslim ze to sa da prezit 😄.
Avatar - _Karel_
_Karel_
"Aspoň nemaju 3valce"
nemaju, ale budu [odkaz]
Ted
a je tvuj nazor lepsi, nez nazor tech, kteri 4-valec v teto kategorii aut nepreferuji?

proste se spokojis s malem, OK, gratuluju.
normalne bych ti napsal, ze diky tomu i usetris, ale za toto auto zaplatis plnou palbu a skoncis se 4-valcem...
Avatar - white label
white label
"Myslim ze na bezne jazdenie budu aj 4valce stacit..."
Pokud vybírám auto primárně s hlediskem, co bude na běžné ježdění stačit, pak hlavně nehledám mezi vozy za +2 miliony....
99matthew99
Myslel som na take jazdenie ako sa pouzivaju auta za 2M ako napr X5, Q7, RR Sport, Cayenne a podobne. Ci tieto auta sa pouzivaju inak ako sa bude pouzivat XC90?
GeekStar
Mám obavu, že ten čtyřválec bude na běžné ježdění (tj. třeba stabilních 160 po dálnici, mimo dálnici občas plný plyn při předjíždění) stačit tak 50 tisíc kilometrů, pak se odebere do věčných lovišť. K rozpohybování 2,5 tuny je dva litry prostě malý objem.
Avatar - white label
white label
Q7/Cayenne/Touareg (a dokonce ani A6 allroad) R4 vůbec nenabízí, pouze V6/V8, X5 a RRS mají R4 jen jako základní motorizace, stěžejní nabídku tvoří šestiválce, vrchol V8. No a XC90 na R4 končí...
Samozřejmě, že je rozdíl používat velké těžké SUV s R4 a s R6/V6/V8, přičemž je jedno, jestli je to XC90, X5, nebo RSS..., zásadní je, že jedině u XC90 nemáš k R4 důstojnější alternativu.
A to neřeším "komfort" podvozku XC90.
99matthew99
Mozem sa opytat kolko km si urobil s akymkolvek novym volvom(xc90, v90,s90, xc60) ze dokazes takto zanalizovat jazdne vlastnosti?
stealth01
Obávám se, že v dnešní době už není problém si půjčit jakékoliv auto a opravdu hodně dobře ho projet. Ty vycházíš z toho, že tady místní diskutující nemají jednak přehled a jednak finance na takové auto. Což je podle mě velký omyl, protože znám tady hodně lidí kteří by si mohli XC90 koupit z fleku.
99matthew99
To samozrejme nepopieram. Viem ze ludia, kludne aj tu na diskusiach, nemaju problem si toto auto, pripadne akekolvek nove Volvo kupit ale ohladom motorov to tu pise asi tak 90% a prepac ale neverim ze vsetci si dokazu nove Volvo kupit.
Samozrejme chapem ze ludia si vyberaju podla svojich preferencii ale nemyslim si ze volvo je az tak zle ako to tu niektori popisuju. Ja by som ho kludne zaradil medzi premiovku.
A bolo mimo misu ak niekto porovnaval v90/s90 so superbom, pretoze tam je priepastny rozdiel. Staci sa povozit a osahat si inetrier.
webpaja
Aby jsi napsal názor musíš mít plnou peněženku? Pro mě bylo XC90 T8 jedno z nějvětších zklamání roku 2017.

[odkaz]
99matthew99
Kludne mi mozes skopirovat text kde som take nieco napisal. Ja som len poukazal nato ze pri Volve sa v 95% riesi len a len motor. Nic ine. Akoze napriklad taky interier tebou spominanej XC 90 a napr Q7 je pre mna daleko pohladnejsi a prijemnejsi vo Volve ako pomerne nudny a fadny v Q7. Prepac ale nemozem sa zbavit dojmu ze Audi je len drahsi Wagen. Samozrejme ide len o moj subjektivny dojem.
Je to nieco podobne ako s Jaguarom. Tiez si myslim ze su to dobre auta s vynikajucimi jazdnymi vlastnostami a spracovanie tiez nieje zle si myslim a jazdi ich daleko menej ako D3. A maju aj 6valce 😉
Pekny den prajem
webpaja
U XC90 byla po 15tkm ošoupaná kůže na sedalech a dtto na loketní opěrce, tam je navíc tak tenká, že mě to až překvapilo. U Q7 mám ještě plnotučné MMI, interiér co bude vypadat po 100tkm v zásadě stejně atd.
Navíc má Q7 spolu s RRS nejlepší podvozek ve třídě. Tam Volvo absolutně nedohlédne.
Q7 může být nudná (já bych řekl i nelíbivá), ale je jednoznačně lepším autem než XC90.
99matthew99
Test TopSpeed.sk Q7 po 20tkm osupana koza, vrzgajuce plasty, niekolkonasobne doplnanie adblue atd. Takze ani Q7 natom nieje uplne super.
Ted
mozna ten tvuj napad, ze nazory by mel psat pouze ten, kdo na auto dane kategorie ma, i tak spatnej.... kdyz tak ctu, co pises.
jen jsem nejak ztratil viru, ze do te kategorie patris....
Avatar - white label
white label
Konkrétně s novým XC90 dost na to, abych si mohl dovolit napsat, co jsem napsal. Kolik aut máš najeto ty, ze současné třídní konkurencí XC90, vzhledem ke tvé pochybnosti o tom, že co se podvozku týče, je komfort XC90 (ve své třídě) zřetelně podprůměrný.
Např. srovnání s aktuální Q7 (se stejně vysokým profilem pneu) to ukazuje v plné nahotě.
Ted
tak si to mysli 😉
Avatar - Dinar
Dinar
představa, jak šlechta jede xc90kou, mě pobavila, podobně jako “nenápadný tryskáč”, protože jestli se něco nechová na deklarovaných 400 koní, je to právě T8. Srovnávat jeho dynamiku s 50i je legrační, v reálu jede ten motor jako 300 koňový dýzl (v suv stejné velikosti a váhy). Komfort kostitřasu a spotřeba 11l v mixu dělají z této verze největší volví šméčko na zákazníky, ale “křišťálový” šaltr to asi zachrání...
4bytelnýkola
ono jaksi stejně Volvo nikdy pro šlechtu nebylo, asi jako Saab, bylo to "lepší" auto, ale na šlechtu si hraje (mě přijde) až ted, někdo to tu psal, primárním trhem je Čína a tak to taky vypadá..
Avatar - CHerokee
CHerokee
Saab v mém okolí preferovali umělci a lidé výstřední. Je škoda, že tu taková značka už není.
4bytelnýkola
Saabu škoda souhlasím..
kesumb
Jede to stejně (respektive trošku líp) než 313koňová X5 40d. Ta ale váží o 10% míň. Takže vyložený průšvih to není. Ostatně RRS SDV8 má 0-200 za 34 vteřin, což je o 5 víc než to Volvo.
Spotřeba mi připadá naprosto v pořádku, v reálu bude kolem 7-8l, viz odkaz na spritmonitor.
Ovšem s tím závěrečným hodnocením souhlasím.
webpaja
Jede stejně za předpokladu, že máš dostatečnou kapacitu v baterkách. Zkus s tím dát trasu HK-OL za běžného provozu a bude zle.
Avatar - Dinar
Dinar
Srovnával jsem s právě s RRS, ale SDV6 225 kW/ 700Nm a XC90 T8 nejela líp ani v nižších ani vyšších rychlostech, max. srovnatelně, přičemž SDV6 u toho vydávala nepoměrně lepší zvuk. A "reál" 7-8 litrů na sto je "hybridní reál", s těmi auty se jezdí klobouk, protože mají mít nižší spotřebu, podobný efekt byl druhdy u tédéíček, voe jezdím za 4,5 litru, zázrak, ano, 80kou v pravém pruhu s kamiony. Způsobem, kterým v reálu jezdí RRS SDV6 za 9,2 (dlouhodobá spotřeba při svižném ježdění) jezdí T8 v XC90 za 11 litrů. 😉
kesumb
Podle měřených časů na 160 a 200km/h jelo XC90 vždy líp a poměrně o dost. Ale jak říkám, budu to mít až někdy koncem týdne. Abych se přiznal, zas tolik mě to nezajímá, nejsem cílovka a abych to pořádně vyzkoušel chci na to mít dva dny a to se mi nějak nedaří.
Já osobně bych z tědlech dvou taky vzal radši RRS. Ale myslím, že by měl být Touareg Rhybrid s 2,9 TSI, těď to testují v Cayenne. To by mělo jet podstatně líp než 300hp diesely (spíš jako SQ7) s normálním zvukem a jestli to bude jezdit za 8-10 nebo 12 je mi vážně jedno.
Avatar - Dinar
Dinar
Tahle upgradovaná varianta SDV6 jela lépe než SDV8, také proto ji tam přestali dávat. Mně prostě varianta XC90 T8 naprosto neoslovila, jízdně těžkopádné a přitom nepohodlné, hnací řetězec divný, nejelo to podle deklarovaného výkonu, nepěkný zvuk týraného čtyřválce pod plynem, pro mně šméčko. D5 varianta sice na konkurenci také nestačí, ale aspoň se chová podle toho, co má pod kapotou.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Velmi trefně pojmenovaná trvdá realita. Teda pro Volvo a jeho obdivovatele.
Mig_35
Každá značka má svoje obdivovatele. Obdivovatelům Fordu se taky nelíbí, když jim napíšeš, že Mustang je bachraté kupé, se kterým uděláš dojem na šestnáctky na vesnické disko-zábavě😊
Mig_35
vícekrát v diskuzi zaznělo, že Volvo se přikrášluje hodnoty, tady je naměřených na stovku 5.94 sekundy
[odkaz]
tady "budíkové" srovnání s SQ7
[odkaz]
takže to asi úplně špatně nepojede😊
a tady ještě jednou, 5.6
[odkaz]
a vím, že budu ukamenován, ale spritmonitor s ne - úplně zanedbatelným počtem respondentů, spotřeba kolem sedmi litrů
[odkaz]
webpaja
Tahle srovnání jsou pěkná, ale naráží na jednu věc....zatímco s jinými auty máš neměnnou dynamiku a akustiku od plné po prázdnou, tady párkrát předjedeš kamion s využitím plného výkonu a jedeš ve čtyřhrnku s 300HP v minimálně dvouapůltunovém autě.
Mig_35
jak je to s výkonem hybridu všichni víme, trvá do vybití baterek. nicméně si nemyslím, že by to auto bylo pomalé, před pár lety byly SUV na stovce kolem 9-10 sekund a nikdo při předjíždění nezemřel, teda skoro nikdo asi😊 takže výkonu bude dost.
a jinak, že je elektromotor silný už od nuly a poskytuje autu působivou dynamiku víme taky. jaký to reálně dává smysl, ať ekologický, či ekonomický, to je druhá věc.
moje oblíbená poučka o hybridech je ta, že abys později šetřil, musíš dát na začátku ranec, podobně jako třeba u tepelného čerpadla v domě. a až se ti investice vrátí, čerpadlo se pokazí a musíš koupit nové😊
a k tomu čtyřhrnku, pokud má 300 hp tak je stejně výkonný jako šestihrnek nebo dvanáctihrnek s 300 hp, pokud tedy kůň je kůň a metr je metr a sekunda sekunda😊
kesumb
Jenže ty 300hp diesely mají větší krouťák a lepší převodovky (X5, RRS, Q7). Ale pořád to jsou kamna. U Volva je prostě na začátku špatně, že tam je dvakrát přeplňovný R4, který musí mít z principu hrubý chod a při vyšší zátěži nicmoc spotřebu. A k tomu slušně řečeno divný zvuk. Být v tom V/R6 benzín s podobným výkonem, mělo by to stejnou spotřebu, podstatně lepší zvuk a výkony na úrovni V8 dieselu..
Ostatně GLE 500e jezdí kolem 10 a jede podstatně líp než ty V6 diesely. A to je to končící model s malou baterkou a divným podvozkem.
Mig_35
Dvouletá zkušenost s přeplňovaným čtyřválcem u BMW (a to se nerad opakuju) mi ukázala, že při stejném výkonu mělo auto menší spotřebu než šestiválec 335i, se kterým jsem jezdil předtím. A zvuk to mělo slušný, i když nemyslím, že by to někdo řešil u SUV.
S kompresorovo-turbovým Volvo motorem jsem nejel, ale určitě bych ho rád vyzkoušel, protože z logicky věci by neměl mít žádnou prodlevu, tím spíš, že ho tlačí dopředu ještě elektromotor. A u čtyřválcového dieselu hrubý chod ano, ale u benzínu? Na světlech nepoznáš, jestli motor vůbec běží...
Jestli Volvo víceválce nechce, nebo prostě nedá, netuším, v minulosti dokázali do auta nacpat i V8ku napříč😊
edit: na tom autě je krom designu všechno špatně. nic moc převodovka, špatné motory, haldex. Ale přes to všechno se slušně prodává. podle mého to znamená, že jsou prostě lidi, co kupují víc srdcem a vzhledem, než aby řešili technické "detaily"... a je to čínské auto ke všemu - řekl bych, že se jim povedl majstrštyk😊
kesumb
To, že R4 benzín beží na semaforech je určitě znát. Lepší je to třeba u slabších (konkrétně 1,4tsi) než u takhle nahoněných R4. Každopádně jak Volvo T6 tak i Sup se na světlech klepe. Ano, je to lepší než u dieselu (a to ani u V6, lepší je asi R6 u BMW), ale zase jako u V12 na kterým stojí mince na hraně nebo jako třeba u V6 v MB, kde jsem vedle auta nepoznal, že to beží to fakt není.
Já jsem párkrát jel stejnou trasu s R4 a V6 a spotřeba byla při stejný jízdě stejná, respektive vetší motor žral trošku víc, ale bylo to do 5%. A to platí i u toho 206 supa vs VR6 R36. V reálným provozu s mojí nohou to bylo fakt stejný.
Každopádně jsou lidi, kteří tohle vůbec neřeší a ani to nepoznají a těch je většina. XC90 je podvozkově, motorama a koncepcí minimálně třídu za Q7 a v Evropě se prodávají úplně stejně, takže asi tak. Mně se Q7 nelíbí, tak si počkám na touarega.
Mig_35
Tohle spousta lidí říká a vysvětluje nesmyslnost downsizingu, ale bohužel, větší motor má větší odpory a tření a stejně jakou dvoulitr žere míň než třílitr, potom turbovaný dvoulitr bude žrát míň než turbovaný třílitr. Ano, je to o litr, ale je to rozdíl. Druhá věc je, že příplatek za motorizaci čtyřvál vs šestivál je např. u toho BMW fakt drsný a musíš být fanda. Protože krom spotřeby, která se ti rozprostře do několika let používání, ten příplatek musíš vysolit hned na začátku.
A proto jsem si do dalšího auta dal zpátky benzín R6😊))
Avatar - Dinar
Dinar
Tak u dýzlů to neplatí zcela určitě, a čím větší a těžší auto, tím je na tom šestiválec oproti čtyřválci v reálné spotřebě lépe. Tohle mám vyzkoušeno napříč značkami.
U benzínu je to složitější, dnes už těžko vyzkoušet, jestli by turbený šestiválcový dvoulitr bral nutně více než stejně objemný a výkonný čtyřválec, každopádně u vysokovýkonných variant čtyřválců s parametry podobnými objemnějším šestiválcům, je to v reálu podobně jako u dýzlů, resp. šestiválec bude mít v případě vyšších řidičových nároků (bude jezdit převážně svižně) spotřebu srovnatelnou se čtyřválcem, a to s lepší dynamikou a zvukem. 😉
Mig_35
Já mluvil o různých objemech, nicméně, když už jsi to nakousl, byl v něčem starý šestiválec dvoulitr lepší než čtyřválec dvoulitr o stejném výkonu? Podle mého není spotřeba dána počtem válců, ale jejich objemem, tzn. velikostí třecích ploch...
Avatar - Emel
Emel
Za prvé... čtyřválec o objemu 2l běžně nebude mít stejnou velikost třecích ploch jako šestiválec o objemu 2l.

Za druhé... důležitý je i objem jedné spalovací komory, vzhledem k termodynamice a zapálení směsi. Myslím, že se mluvilo o optimální velikosti komory někde 0,4-0,5l, ale to už je dávno.

Dvoulitrový šestiválec je asi nesmysl, jak píše Dinar, to klíčové srovnání je třeba 2.0BiTDI vs. 3.0TDI... to je to, co proti sobě může reálně stát.
Avatar - Dinar
Dinar
A ani nemusí být ten dýzl výkonově porovnatelný, 530d v reálu jezdí za míň než E220d, oboje awd, styl jízdy stejný, dynamika hrubě ve prospěch 30d stejně jako zvuk.
A to klidně podepíšu, že MB 220d je aktuálně v dané kategorii nejlepší motor. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Proč starý šestiválec, dopřej mu moderní technologie, jako tomu čtyřválci. Tím myslím, proč by měl mít dvoulitr R6 s nízkotlakým turbem, přímovstřik atd. o výkonu kolem 180kW nutně větší spotřebu než R4 se stejnými parametry? Já bych si na R4 úplně nevsadil.
Avatar - Emel
Emel
Já bych si na R4 vsadil, pro objem 2l jsou podle mě 4 válce výhodnější.
Avatar - Dinar
Dinar
Já vím, ten ideální půllitr, ale stejně je to akademická debata. 😉
Mig_35
Ne. To byla akademická debata, přesně jak říkáš, dvoulitrový amto benzín /ten se u BMW přece dělal/ a stejnou technologií vyrobený čtyřválec o dvou litrech objemu. Který bude žrát míň?
Avatar - Dinar
Dinar
Nikdo tě kamenovat nebude, ale podívej se na to video podrobněji. Z nuly na sto je volvo rychlé, ale to je hodnota reálně k ničemu, ty potřebuješ, aby auto jelo z šedesáti na stodvacet, resp. z devadesáti na stošedesát atp., prostě typická zrychlování v reálném životě při předjíždění na silnici, resp. dálnici. A když se mrkneš na to video, tak zjistíš, že ze stovky na sto šedesát to tomu volvu trvá stejně dlouho jako lexu, kterého porazil, a to 10s, což není moc dobrá hodnota s výše zmíněným 40d v X5 to zvládneš o skoro 2s rychleji. A pokud jde o spritmonitor, viz. můj koment kesumbovi. 😉
Mig_35
ok přečetl jsem si, kdyby na tom spritmonitoru byly dva-tři jezdci, potom bych tomu věřil, ale je jich tam celkem dost... někdo říká, že na spritmonitor chodí z principu šetřílci, kteří si prostě spotřebu měří a snaží se o ni, těžko říct - i kdyby to bylo deset litrů, pro mě pořád dostačující.
třem litrům se dá věřit za každodenního dobíjení před cestou do práce a z ní...
kesumb
Strašně záleží na použití. Já každý den někam jedu a každý den stojím u zásuvky. Takže když najedu 40tkm ročně a každý den 30km na baterky, bude 1/4 celkových km bez litru benzínu. A pokud k tomu bude zbytek za 12, tak to celkově vyjde někam mezi 8-10l, což je úplně to stejný, jako u V6 dieselu. Jenom by to chtělo umístění motoru od RRS (nebo MB), diferenciály od RRS, podvozkový hračičky od Audi a R6 motor od BMW (nebo 2,9tsi). A pak teda ještě cenu jako u Dacie 😄
webpaja
Migu, já měl auto na dva dny a žádná sláva. Pro mě příliš mnoho kompromisů a nevhodné na delší trasy. To se nebavím o tom, jak to fungovalo po vybití baterek na sněhu.

Někdo tu psal o kvalitě, ta byla u loňského auta taky sporná. Stejně tak sedačky měly divný tvar a tlačily. Zkoušel ho se mnou i Dinar a poměrně jsme se na resultu shodli.

A to se vůbec nebavím o nezvládnutém odladění podvozku na vzduchu.
Mig_35
Však já nikde netvrdím, že je to dobrý auto😊
Jen to, že dynamika za ideálních podmínek bude asi stejná jako naměřená a spotřeba bude velmi pravděpodobně dosažitelná poměrně nízko, podobně jako u jiných hybridů. Holt, čím víc práce zastane elektromotor, tím nižší bude spotřeba benzínu.
Ted
kluci nehadejte se.
tady nejde o spotrebu ani o dynamiku.
tohle auto je v celkovem mixu nestastne splacane a nenabizi komfortni svezeni. V teto kategorii za danou cenu se musim smat vzdycky, kdyz v tom nekoho potkam...