Novinky
fOE
Tady nejde ani tak o ten par dveri navic, jako spis o to ze coupe je triprostorova karoserie, klasicky tuzsi, a SB je liftback. Obecne vzato jsou sedany / coupe tuzsi nez liftbacky / kombiky, ktere nemaji ten kus karoserie kolem (pod) zadnim oknem.
_MT_
Když to vezmu podle Coupé: Ta zelená je normální metalíza a za stejný příplatek jako za obyčejnou metalízu mají i dvě perletě (Daytonu, což je klasika a normálně přes 2k€, a Misano). V základu jsou doplňky ve stříbrné (klasika; spoiler na kufru je černý myslím tak jako tak). Černý paket je asi za 500 € (+ 100 za zrcátka). Tady bude černý + karbon + karbonová zrcátka, to je myslím necelých 6k€. 😄 V základu jsou 19 a ze všech standardních kol jsou asi nejhezčí. Alcantara s kůží je v základu. Jako dekor je hliník, takový kostičkovaný. Karbon je za tisícovku. Asi za 600 máš doplňky v pravé kůži místo umělé (čalounění středového tunelu a tak). Tady na obrázku je nappa s prošíváním, asi 800 €. A jsou tam další možnosti.
Já bych si nijak zvlášť připlácet nemusel. Leda bych chtěl karbon, ale minimálně v interiéru mě to neláká. A přes 5k za exteriérový karbon? Nevim, nevim. Nebo bych si chtěl dopřát barevnější interiér. Základní kombinace kůže a Alcantary mi vyhovuje, ale je to černá s ještě černější. Audi nedělá problém to namíchat. Možná barevné prošívání, možná barevná Alcantara.
Já bych si nijak zvlášť připlácet nemusel. Leda bych chtěl karbon, ale minimálně v interiéru mě to neláká. A přes 5k za exteriérový karbon? Nevim, nevim. Nebo bych si chtěl dopřát barevnější interiér. Základní kombinace kůže a Alcantary mi vyhovuje, ale je to černá s ještě černější. Audi nedělá problém to namíchat. Možná barevné prošívání, možná barevná Alcantara.
stealth01
Ja jsem měl na odpoledne půjčenou tu zelenou novinářskou bestii a bylo to super. Motor je skvělý, ostatně byl dělaný u bratránků v Porsche. Zatáčky to prostě jen řízne a to bez náznaku dramatičnosti, ale tím pádem bez emocí. Na druhou stranu máš sportovní auto na celoroční provoz.
Markus1
Je to uzastne auto a za dwa roky nim nahradim moju s5 sportback , mal som moznost jazdit na novej rs 4 a ten motor je neskutocny.... rozdiel oproti 3.0tfsi v s5 sportback ( a to maam chip na 400 koni od abt) je neopisatelny!!!!
stealth01
může mi někdo erudovaný vysvětlit, jak se projeví přidání dalších dveří na tuhosti. Bude to asi tužší bez zadních dveří, předpokládám.
_MT_
Těžší určitě je. Ale pokud se bavíme o tom, jestli je to auto těžké na to, co to je, tedy, řekněme, na jaké úrovni je konstrukčně, tak se to zohlednit musí. Jinak porovnáváme jablka a hrušky. V mém srdci si ani RS5 a M4 nekonkurují. Každé má to své. U BMW chci tu lehkou konfiguraci, u Audi chci pohon všech kol.
fOE
Za me ta vycitka opodstatnena je. Audi se samo rozhodlo delat sve auta jen jako ctyrkolky, audi se samo rozhodlo udelat sve ctyrdverove RS ve stredni tride co neni kombi jako liftback, audi se samo rozhodlo nabizet jen automat. K tomu vsemu co audi udelalo se vazi jak plusy (prakticnost, all weather performance...) tak minusy (kila navic). A protoze vsechna rozhodnuti audi byla dobrovolna, tak ja je s klidem pochvalim za plusy, ale taky "omlatim o hlavu" ty minusy. BMW u sve M3 zase muze sliznout, ze se nabizi jen jako sedan se spatnym pristupem do kufru a jen RWD. Taky objektivni vytka a minus, horsi prakticnost i all weather performance. Ale jako neokecatelny fakt taky beru, ze pritom umi byt az o 200kg lehci nez Audi.
Ani jeden si za to sve rozhodnuti nezaslouzi byt nejak popotahovan. Holt kazdy k tomu zadani "rychly sedan / lift stredni tridy" pristupuje trosku jinak, adekvatne i vysledek je jiny, a logicky tim i zaujmou trochu jine kupce. Kupce si ale najde oboje.
Ani jeden si za to sve rozhodnuti nezaslouzi byt nejak popotahovan. Holt kazdy k tomu zadani "rychly sedan / lift stredni tridy" pristupuje trosku jinak, adekvatne i vysledek je jiny, a logicky tim i zaujmou trochu jine kupce. Kupce si ale najde oboje.
iudex
Áno, keby M3/4 boli štvorkolky, rozdiel sa ešte zmenší. Takže tá výčitka voči Audi, že je ťažké, nie je až tak opodstatnená. A5 je ťažšia ako M3/4, ale ak by sme vychádzali z porovnateľných konfigurácií, rozdiely by boli na úrovni plnšej či prázdnejšej nádrže, čiže zanedbateľné.
Na druhej strane je pravda, to, čo píše fOE, teda že iba u BMW máš možnosť brať tú najľahšiu verziu, t.j. manuál zadokolku a nemusíš brať nutne tú záťaž danú povinným automatom a povinnou štvorkolkou ako u Audi.
Na druhej strane je pravda, to, čo píše fOE, teda že iba u BMW máš možnosť brať tú najľahšiu verziu, t.j. manuál zadokolku a nemusíš brať nutne tú záťaž danú povinným automatom a povinnou štvorkolkou ako u Audi.
MrBeranek
Já čtu v katalogu M3 1635 kg (EU) v automatu. RS5 1840 kg, to je dvě stě kilo. Něco vezme čtyřkolka (u BMW obvykle tak 60 kilo), ale pořád mi to přijde jako velký rozdíl. A to je M3 vlastně na konci výroby. Příští rok bude ve Frankfurtu představená nová (slibujou sundat cca 40-50 kilo). Jestli bude se čtyřkolkou, jsem zvědav, co to udělá s hmotností (a to nejen např. ve srovnání s RS5). Jestli z ní oholí 50 kilo, jak slibujou, tak to ta čtyřkolka cca vykompenzuje. Uvidíme.
_MT_
A značná část rozdílu půjde na pohon všech kol. Zajímavé je se také podívat, kolik váží nejtěžší konfigurace, když už dnes výrobci tyhle údaje uvádí. Známe se. Člověk to auto naloží výbavou a pak se nestačí divit. S hmotností od je to jak s cenou od. To je jak s loděmi. Člověk si koupí pomalu závodní plachetnici a pak do ní odstěhuje půl baráku, na což není stavěná a výkony jsou ta tam.
_MT_
Obzvláště velký rozdíl je to, když sedadla nejdou sklopit a celá ta přepážka je strukturální (dobře, až na průvlak na lyže, případně přístup do ledničky). (I) Proto bývají velké sedany jako A8, 7er atd. hodně, hodně tuhé ve zkrutu (supersport by se za takové hodnoty nemusel stydět).
Jinak bych čekal, že liftback na tom bude ještě hůř než kombi. Ta díra v karoserii zasahuje hlouběji. Horší už bude jen kabriolet. Kupé na tom bude samozřejmě nejlépe.
Jinak bych čekal, že liftback na tom bude ještě hůř než kombi. Ta díra v karoserii zasahuje hlouběji. Horší už bude jen kabriolet. Kupé na tom bude samozřejmě nejlépe.
fOE
Ja si furt myslim, ze pristi m3 bude uz nejaka forma hybridu a, ze to bude stopka pro manual. Kazdopadne uz se tesim jak si na tom auto-novinari zgustnou, pritom je to jak rikas, BMW = posledni evropsky mohykan.
iudex
Áno, to je rozhodne komparatívna výhoda BMW. Konkurencia na manuál už dávno rezignovala (RS4/5, C63 AMG), aktuálne aj Giulia QV sa prestala vyrábať s manuálom a dopredáva posledné kusy (zdravíme Speedfreda) a do výroby len automat. A preto sa obávam, že aj budúca M3 (G20) už na výber mať nebude.
fOE
Udaje co nachazim ja (taky s ridicem)
M4 manual 1590kg, M4 DKG 1615kg
M3 manual 1610kg, M3 DKG 1635kg
Zajimave ze u 340i je automat jen o 10kg tezsi nez manual.
Chapu ze porovnavas automat s automatem, ale u BMW clovek jeste furt muze sahnout i po manualu a krom usetrenych korunek usetri u eMek i dalsich 25kg hmotnosti.
M4 manual 1590kg, M4 DKG 1615kg
M3 manual 1610kg, M3 DKG 1635kg
Zajimave ze u 340i je automat jen o 10kg tezsi nez manual.
Chapu ze porovnavas automat s automatem, ale u BMW clovek jeste furt muze sahnout i po manualu a krom usetrenych korunek usetri u eMek i dalsich 25kg hmotnosti.
Redmex
On ten rozdiel v tuhosti je dost masivny a v podstate ho neide kompenzovat, kedze by to znamenalo rozperu za zadnymi sedadlami ako ma i30 N.
iudex
Tak som to predsalen pozrel😒br />
340i sedan: 1615 kg,
M3 sedan: 1635 kg, M3 Competition package (ktorá je výkonovo zhodná s RS4/5) 1656 kg.
440i Gran Coupé: 1690 kg.
M3 CP teda váži o 41 kíl viac, ako civilná 340i. Takže ak by 4GC bolo ako eMko a vychádzame z rovnakého rozdielu, potenciálne M4 GC by malo 1731 kg. Ale inak máš pravdu, stále by to bol rozdiel 109 kg a to nie je zanedbateľné.
M3 sedan: 1635 kg, M3 Competition package (ktorá je výkonovo zhodná s RS4/5) 1656 kg.
440i Gran Coupé: 1690 kg.
M3 CP teda váži o 41 kíl viac, ako civilná 340i. Takže ak by 4GC bolo ako eMko a vychádzame z rovnakého rozdielu, potenciálne M4 GC by malo 1731 kg. Ale inak máš pravdu, stále by to bol rozdiel 109 kg a to nie je zanedbateľné.
iudex
M3 nie je priamy súper. A5 Sportback je súperom pre 4 Gran Coupé a to samotné je ťažšie, ako 3 limuzína. Nechce sa mi hľadať čísla, ale jednak hmotnostný rozdiel M3 a RS5 nebude taký veľký a jednak ak by bol 4er GC vo verzii M, tak tie rozdiely budú ešte menšie.
MrBeranek
Tož pěkné to je pěkné. Jen mne trochu zaráží ta hmotnost. 1840 kilo? Ve střední třídě a v kategorii např. 4er Gran Coupé? Resp. na úrovni M3ky (když je to RSo) a takový cvalda? M3ka bude vážit tak o 250 kilo méně a mělo by to být stejné teritorium.
Celkovo ale paráda. :yes: