Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Audi: Hybrid ano, ale ne pro Q7. Hybridní Q5 do dvou let

42 komentářů

jloren
Prius za 3 l v Česku je nesmysl - možná někde absolutně po rovinaté dálnici v horké Fransii rychlostí 80 km/h.
Hodně záleží na celkovém převýšení trasy.
Můj příkla😜
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8 l
- Cesta zpět na vesnici: 5,7 (je to od Vltavy k Říčanům mírné stoupnutí) - a taky hustší provoz byl.
jloren
Prius za 3 l v Česku je nesmysl - možná někde absolutně po rovinaté dálnici v horké Fransii rychlostí 80 km/h.
Hodně záleží na celkovém převýšení trasy.
Můj příkla😜
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8 l
- Cesta zpět na vesnici: 5,7 (je to od Vltavy k Říčanům mírné stoupnutí) - a taky hustší provoz byl.
jloren
6 a na dálnici 7 je nesmysl ! Moje zkušenost:
reálná spotřeba je opravdu vyšší, než ta papírová.
- Všední provoz v okolí Prahy a v Praze: 5,2 l.
- Víkend na Slapy: 5,4
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8
- Cesta zpět na vesnici: 5,7
- Dálnice do Německa a zpět: šetrně: 5,1, nešetrně: 5,8 ... dosažené maximum: 6,1, nikdy víc.
jloren
Já mám hybrid (Prius) - a jsem spokojený.
Je to úplně normální auto, pouze neřadí rychlosti a neběží na volnoběh a málo žere, toť vše.

(A baterie pod podlážkou kufru zabírá jen ani ne 1/3 - zbytek je druhý zavazadlový prostor (teprve pod ním, v dalším patře, je rezerva) ). Prostoru je v Priusu spousty, nevýhodou je spíš o 40 kg (váha baterie) nižší nosnost. Ale zas to líp sedí, i s prázdným kufrem.

Mimochodem jsem loni četl, že výroba Priusů začala být už pro Toyotu zisková ...

A že ho nikdo nekupuje ? Jdi se na něj zeptat do Toyoty - čekací doba 4 měsíce, nestačí ho vyrábět, budou v USA na něj stavět další fabriku ...
Avatar - T613
T613
ne hybrid, ale corsa396
MazdaGE
Nema?? Tak proc na jare predstavilo na autosalonu X6 s hybridnima parametrama ikdyz neukazalo techniku?? Proc se ted testuje X6 v provedeni hybrid nekde na americkem kontinente? ( jasne ze pisu tak abych ti kapl do noty, kdyby to nahodou nekdo nechapal.. )
MazdaGE
On ma neco spolecneho s hybridem?? Parkrat jsem se tu s nim na to tema uz hadal takze kdo pochybuje ze jsem on tak at se koukne a uvidi ze ne...
ZocelenyDrapalik
A polozil jsi si nekdy otazku, kolik z tech 50 milionu je Q7? Neni jich nahodou radove stejne jako Priusu? Neni jich dokonce mene? To se ti povedlo. BMW nema temer v planu na neblizsi 3 roky auto bez hybridu. Vice studovat.
ZocelenyDrapalik
Usnul jsi v roce 2005 a ted jsi se probudil. To je jedinae, cim by se tak zoufale nepochopeni hybridu dalo vysvetlit. A nebo pred tebou vsechny nove konstrukce nejaky zakernik utajil. O plug-in hybridu, Chevroletu Volt (svete div se - hybrid, kde spalovak vetsinou nebude potreba), BMW Dynamics Efficiency a dalsi jsi zatim jeste asi neslysel. Proto se da pochopit, ze se stale tocis na 10 let stare, v podstate e😜erimentalni, dnes uz vybehove technologii, ktera za 4 mesice konci.
Avatar - T613
T613
507
MazdaGE
kdepak.. kdo to je ten Matelko?
MazdaGE
Ano jezdi, skoda ze se neprodava siroke verejnosti ale vyjizdi jen v male serii pro par vyvolenych. Navic kdyz si chces dotankovat musis k praze kde se dela prvni cerpaci stanice nebo do nemecka...To jejich vodikove BMW prida k ekologii asi tolik jako hybrid ( teda v tvych ocich) protoze vyroba vodiku je daleko energeticky narocnejsi a celkovy provoz vic zatezujci nez vyroba hybridu a jeho provoz... Ale mas pravdu maji zasluhu na vyvoji vodikoveho auta...
MazdaGE
Ano, to mas pravdu ze vyroba baterii zatizi okoli mozna stejne mozna vic nez diesel, ale ma to velke ale. Hybrid kterym jezdim ja ktery zvladne akceleraci za 7 sekund a spotrebuje mezi 7-9 litry naturalu 95 na 100 km neprodukuje zadne toxicke plyny jako diesel ktere zapricinuji smog, astma, alergie atd... Takze ve vysledku je to benzinovy motor ktery vypousti pouze CO2 a nic vic, coz se o dieslu neda rict, tam jsou hodnoty CO2 povazovany za to nejmenci zlo ikdyz se vsichni temato hodnotama ohani, uz nikdo nerekne ze ostatni plyny jsou na urovni 20 let stare liazky. Ano hybrid neni reseni jak se odmanit od ropy, ale je to evolucni cesta, ropa - ropa+elektro - elektro - elektro s vodikem - vodik. On ani ten vodik neni zadna ekologicka spasa... vis kolik litru ropy,uhli spotrebujes na vyrobu vodiku pro ujeti 100km?? K tomu, ze Toyota neumi elektro bych mel vyhrady. jak uz jsem rekl, je slozite spojit benzin+elektro, udelat jen elektro je pak uz hracka... Jen tak mimochodem, znamy ma VW TUAREG s 3 litrovym TDI. Jel s tim do alp a mel prumernou spotrebu 15-20 litru / 100. Ja kdyz s tim hybridem jel do alp za priblizne stejny cas se stejne nalozenym autem jsem mel prumernou spotrebu okolo 9 litru. Tady uz vidis co ta technologie dokaze. Myslim si ze ty SUV co maji TDI motory nikdy nedosahnou deklarovane spotreby... a pokud ano ukaz mi jedineho ridice ktery by mel maximal +1 litr/100km.
Klaudius
"Trefa na komoru" 😉
Deception
Jo, ještě, že takové BMW jezdí na vodík už teď (nebo přesněji už asi 5 let).
Deception
Hybrid je ve své podstatě k ničemu. To je nevyvratitelný fakt. Je to polovičaté řešení. Sníží to spotřebu, ale nenahradí to benzínový (spalovací) motor- stále produkuje emise.
Výroba baterií (těžba hornin, zpracování atd.) zatíží životní prostředí nemalým dopadem, ke kterému se Toyota odmítá ve spojení s hybridem vyjadřovat - asi ví moc dobře proč. V podstatě je to obdobně, jak psal Samuel nahoře.
Cesta je buď v elektrice nebo možná ve vodíku.
Moderní dieslový motor má spotřebu stejnou jako hybrid, často i nižší (viz test Priusu a BMW 320d v jakémsi anglickém periodiku). V tomto pohledu je Hybrid jen nějaké hraní si na pískovišti, bez nějakého smyslupného významu.

Když už se nějaký pokrytec bude ohánět ekologií a vezme si na mušku naftový motor, ať se chytne za nos a zkusí si zjistit něco o technologiích na těžbu a zpracování hornin, které jsou pro výrobu hybridu-baterií nezbytné. To je teprv něco ekologického, buďte rádi, že to nemáte za barákem, ale těží se to v zemích, kde je ekologie všem ukradená a jestli při těžbe nebo následky těžby umře nějaký černoch nebo indián, tak nehraje roli.
Takže to, že u nás má hybrid o 2 litry menší spotřebu než benzín, nebo stejnou či vyšší než diesel, z něho nedělá komlexně ekologické auto, ale pouze lokálně v místě provozu a ještě velmi sporadicky.

Ano, neberu fakt, že Toyota je s hybridy nejdále, ale k čemu jí to je? Elektriku kompletně neumí a dříve, než prosadí hybridy ve větším měřítku, dojde ropa.
MazdaGE
Nepozicavam si ho, kdyz chcu tak s nim jedu kdyz ne tak jedu s jinym autem... Nic to ale nemeni na tom, ze o tom aute a o te technologii vim vic nez vy vsichni dohromady, protoze kdyz mas neco denne v ruce tak pak vis.... vis klady i zapory. Nejsem fanatik, kdybych byl nikdy nesednu do 15 let stare mazdy kterou jezdim taky.
webpaja
Temer 100%, alebo pribuzny 😉
Avatar - T613
T613
Matelko? 😐
Avatar - Falco
Falco
>😒] [odkaz]
corsa396
Prečo si si zmenil nick ? Lexus Hybrid bol pre Teba výstižnejší. Stále rovnaký fanatik do Lexu, ešte stále si požičiavaš toho hybrida a potom deláš machra? >😁
MazdaGE
Kdyz dokazou spojit idealni elektromotory s neidealnim benzinem pak uz dokazou vse, treba pripojit trafo a dobijet ze zasuvky... nebo vyhodit benzin a jet jen na baterky. Abych Toyotu a Lexuse jen nevychvaloval, mam i stinnou stranku modelu se kterym jezdim a je to ostuda, ze servisu vim ze to trapi vsechny RX400h ktere u nas jezdi, aspon z roku 2005 a 2006 slaby 12V aku. Auto vysava vysokovykonny akumulator tyden az ho vysaje uplne, pak vydrzi par dnu na maly 12V aku a nastartujes jedine za pomoci druheho aku, mozna uz to vyresili ale me to uz bouzel parkrat potkalo... Nechapu proc tam tu zasuvku neudelali, klesla by nepatrne spotreba a odpadl by problem s malym aku....... Stydte se.....
Klaudius
Čo blbnú, už je jasné, že hybrid ako ho poznáme je z ekonomického aj ekologického hľadiska nezmyslom. Keby sa radšej snažili o elektrinu, urobili by lepšie. Ale tým smerom sa pohnú asi až vtedy, keď niekto predá aspoň milión sérioviek na elektrinu... :no:
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
hlavne ze ty tie auta vlastnis a vies o com su...gratulujem...lol
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Tak a myslim ze si ho zotrel na pnej ciare...tusim nema slov 😲 :yes:
MazdaGE
Phaeton se prodava asi tak jako neojety Trabant. To snad nemyslis vazne... Ze ty budes posedly nemeckyma autama?? Ano prvni generace byla dotovana. Jsi jeden z tech kteri neveri novym technologiim ze?? ABS se do standartni vybavy nejlevnejsiho ceskeho auta dostalo po 30ti leteh od nasazeni do bezneho provozu. Kazda technologie chce svuj cas aby se k ni dostali i sedlaci jako jsi ty. Nikdy nevidel chut?? Tak proc M-B nasazuje hybridy do autobusu?? Proc vyvinul DIESOTTO? Vis vubec co to je? Proc kdyz AUDI videlo ze LEXUS dodava na trh RX ve verzi hybrid rychle zverejnilo ze v roce 2007 bude mit Q7 ktere mimochodem v pulce roku 2005 jeste nebylo ani v standartni motorizaci, a to uz prvni RX400h jeudilo v CR, takze z vyrobni linky v Japonsku muselo sjet nekdy na pocatku roku 2005. Vsichni kteri neco o technice vi, vi co to je hybrid, vi ze Japonci maji vyspelou tehniku a umi ji nasadit do provozu, navic ta technika funguje. Tim ze to dotovaly dostali naskok ktery jen tak evropa nesmaze. LS600h se prodava ze vyrobni linka nestaci, navic vyjde mnohem levnej a ziskas vic, kdyz ho porovnas s autem proti kteremu je postavene, ze nevis ktere to je? RX400h dostane novy kabat takze se doprodava za cenu ktera je pod cenou jakehokoli konkurenta, navic se na tebe u stojanu na bezine usmeje maximalne castka 1500-1800Kc, kdezto jakekoli srovnatelne auto si papne pri srovnatelnem ujeti km 2500-3000 Kc. Myslim ze jsi s tou technologii neprisel nikdy do styku a pokud ano tak na ni nemas a proto rikas co rikas.....
Samuel
v celem svete se proda rocne 50milionu aut, z toho je smesnych 100tisic z hybrid pohonem u ktereho je zisk minimalni, toyota prvni generaci priusu musela subvencovat. Smysl maji v Japonsku nebo NewYorku, kdyz delas delsi trasy tak vlacit tezske baterky nema smysl.
U audi, bmw, mercedem jsem nikdy nevidel chut vyrabet klasicky hybrid z obycejnymi baterkami, jedine pro image by to mozno melo smysl, ale jejich svetova dominance na premiovem trhu (80😖 mluvi za jejich uspech. 600h se stejne jak 400h mizerne prodava a zatim se prodejnosti v EU nedotahnul ani na neuspesny phaeton.
Johnn
Zase trochu mimo.Toyota ani žádná jiná stáj o odklad nežádali.je na každém týmu zda KERS nasadí,nebo ne.Od Toyty požadovali spíše uvolnění pravidel,pro větší účinnost.Zatím mohou využívat energii z brždění jen ze zadní nápravy,toyota požaduje více rekuperace.Některé týmy Kers nenasadí z důvodů vyvážení auta,záleží i na okruzích.
K té spotřeběje:u TDI také tady mnozí chválí malou spotřebu,ale u služebních 2,0TDI Octávek máme průměr 8litrů.Čím to asi bude? :-!
MazdaGE
No jo, asi evropske automobilky nemaji jmeno a techniku na to aby to lidi kupovali, jinak si nedokazu vysvetlit ze cely svet jich kupoval 100 000 rocne. Navic po hybridech od Lexuse se v evrope jen zaprasilo a stale ma prazdne sklady... Takze cim to bude???? Audi vlastne vi jak na to ale neumi to vyrobit a strcit do SUV ktere ma vevnitr mista jak v A6 allroad a zvenku je to autobus, ze by v tom dvojtem podvozku nebylo misto??? Nebo na to precejen nema jmeno?? zajmave ze Toyota do toho skocila po hlave, dotovalo to a ouha... ono to jezdi a funguje.... uauuuu. Hold Japonci asi vi jak na to...
MazdaGE
Pokud neveris tak never... jen ti reknu par malych udaju o spotrebe toho RX. Kdyz se to ridic nauci tak po dalnici se da jet ve 4 lidech + plnem kufru rychlosti 130km/hod za 9 litru a jeste dobijes baterky, po dobiti to klesne asi na 8,5 litru na sto, z kopce zadara, do stoupani se to vyrovna. Pri rychlosti 90Km/hod na rovne okresce ve stejnem obsazeni si rekne o 7 litru. Samozrejme je potreba aby clovek poznal co a jak, jakmile sedne ridic klasickeho spalovaciho motoru do hybridu nesunda spotrebu ani kdyby se po... me to trvalo par mesicu, tim hybridem jezdim uz vic jak 3 roky, takze vim co a jak....
Samuel
lol, kdyz nekdo napise ze RX400h zere 7,5L tak ho vlastni asi jako ja bugatti 😊Minule mi tu jeden psal, ze jeho Prius zere 3litry 😄 chlapci vy znate vsechny tyto auta jen z obrazku.

Co se tyce f1 tak FIA predepsala ze se uz od budouci sezony ma jezdit na hybrid, Renault, Mercedes a Toyota podali zadost na prelozeni do roku 2010.

Honda a BMW uz jako jediny team zacali prvni hybrid F1 testovat a jsou natom zatim nejdal, Mercedes a Ferrari planuje prvni testy v zari.
Samuel
prvni hybrid jaky se pouziva dneska namontovali po olejove krizi na Heidelberske Universite do VW Bully, pro nezajem se ale nikdy nevyrabel. Prvni seriovy Hybrid nabidlo audi pod nazvem "duo" v 1994 za 70tisic DM, pro maly prodej zrusili vyrobu.
Ja zustavam u toho nazoru, ze Prius nedava zadny smysl 6 litru realni spotreba (na dalnici 7) jeho vysoke vyrobni naklady neodpovidaji vysledku.
Opel by pres GM uz davno mohl prodavat v EU hybrid i tak podobne jak vw stale odklada prodej, protoze se to v EU neoplati
MazdaGE
Ja v nem jezdim (RX400h - mimochodem da se s tim jezdit i za 7,5 litru Naturalu 95 s emisema SULEV (EURO5 tak je to skutecne ekolog) a nebrzdit provoz) a pokud je pravda to co se tu nedavno psalo ze hybridni baterie v priusu vydrzi 350 tis km tak v to jsem ani nedoufal..... Kdyby ho nikdo nekupoval tak proc se jich prodalo milion?? Toyota a LEXUS si tak udelali nevyvratitelne jmeno na poli inovaticnich technologii a maji takovy naskok ze ikdyby se evropa ***a tak ho nedozene. Hybrid u F1?? Tam se hraje na gramy a budou vozit baterky v kufru ktery nemaji??? Asi je budou tahat na voziku ze?
MazdaGE
Je to tak, Toyota a jeji LEXUS maji nesmirny naskok a myslim ze ho AUDI nedozene ani kdyby se po... v dobe kdyz audi uvede na trh hybrid bude LEXUS sjizdet z vyrobnich linek jako vodik....
MazdaGE
No jo a zas to odkladaji..... Stale dokola.... Tak snad se to uz nekdy konecne povede..
Johnn
To je vtip?Že je v F1 nejdál s KERS BMW soudíš dle největší rány,kterou dostal jejich mechanik?Jinak v F1 je vývoj KERS zatím dost omezený pravidly.Použil ho první McLaren před 9-lety,pak ho zakázali.Prius jde dál než povolují pravidla F1.Toyota Prius prodává 10let,co ostatní?Hlavně evropské automobilky zaspali,neboť Japonské soupeřily zda hybrid typu Civic nebo Prius.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
clovek co napise ze hybrid je nesmysel je sam nesmysel...pred 10 rokmi sa inym ani nesnivalo a o hybride a toyota ho uz mala tam bolo vidiet kto je kde s vyvojom...
Samuel
Hybrid jaky pouziva toyota je nesmyslny a nikdo ho nekupuje, Tech za 10roku 1milion prodanych subvencovanych Priusu byli pro toyotu akorat dobry marketing.
Kdo zvas vlastni hybrid?

Plny kufr baterek, vysoke vyrobni naklady a nakonec 1-2litry uspory nedava zadny smysl.
Ja jsem cetl vcera na BBC tak ve vyvoji hybridu u F1 je nejdaleji BMW a Honda.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
presne si to vystihol...pockame si na nazor clena GTI? >😒] :yes:
ZocelenyDrapalik
Spis jim doslo, jaka by byla ostuda, ze premiove auto pouziva technologii, kterou v dobe, kdy auto melo byt uvedeno na trh, Toyota jiz opustila ve vozu stredni tridy jako zastaralou.
Samosebou je to muj lajcky odhad ale myslim si ze po roce 2015 prijde primej konkurencni boj vetsiny automobilek kdo bude delat nejlepsi hybridy od MPV, stredni az po luxusni tridu.

Asi se technici prepocitali u Q7 a zjistili ze u takoveho tezkeho mastodonta klasicke baterie takrka nemaji vliv.

;-\
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Bolo už načase aby niekto z takzvanej európskej "prémie" začal konkurovať hybridom z japonska...aspoň je vidieť kto je na tom ako s vývojom do budúcna