Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Klaudius
Čo blbnú, už je jasné, že hybrid ako ho poznáme je z ekonomického aj ekologického hľadiska nezmyslom. Keby sa radšej snažili o elektrinu, urobili by lepšie. Ale tým smerom sa pohnú asi až vtedy, keď niekto predá aspoň milión sérioviek na elektrinu... :no:
Kdyz dokazou spojit idealni elektromotory s neidealnim benzinem pak uz dokazou vse, treba pripojit trafo a dobijet ze zasuvky... nebo vyhodit benzin a jet jen na baterky. Abych Toyotu a Lexuse jen nevychvaloval, mam i stinnou stranku modelu se kterym jezdim a je to ostuda, ze servisu vim ze to trapi vsechny RX400h ktere u nas jezdi, aspon z roku 2005 a 2006 slaby 12V aku. Auto vysava vysokovykonny akumulator tyden az ho vysaje uplne, pak vydrzi par dnu na maly 12V aku a nastartujes jedine za pomoci druheho aku, mozna uz to vyresili ale me to uz bouzel parkrat potkalo... Nechapu proc tam tu zasuvku neudelali, klesla by nepatrne spotreba a odpadl by problem s malym aku....... Stydte se.....
Prečo si si zmenil nick ? Lexus Hybrid bol pre Teba výstižnejší. Stále rovnaký fanatik do Lexu, ešte stále si požičiavaš toho hybrida a potom deláš machra? >😁
Matelko? 😐
Nepozicavam si ho, kdyz chcu tak s nim jedu kdyz ne tak jedu s jinym autem... Nic to ale nemeni na tom, ze o tom aute a o te technologii vim vic nez vy vsichni dohromady, protoze kdyz mas neco denne v ruce tak pak vis.... vis klady i zapory. Nejsem fanatik, kdybych byl nikdy nesednu do 15 let stare mazdy kterou jezdim taky.
Asi se technici prepocitali u Q7 a zjistili ze u takoveho tezkeho mastodonta klasicke baterie takrka nemaji vliv.
;-\
Kdo zvas vlastni hybrid?
Plny kufr baterek, vysoke vyrobni naklady a nakonec 1-2litry uspory nedava zadny smysl.
Ja jsem cetl vcera na BBC tak ve vyvoji hybridu u F1 je nejdaleji BMW a Honda.
Ja zustavam u toho nazoru, ze Prius nedava zadny smysl 6 litru realni spotreba (na dalnici 7) jeho vysoke vyrobni naklady neodpovidaji vysledku.
Opel by pres GM uz davno mohl prodavat v EU hybrid i tak podobne jak vw stale odklada prodej, protoze se to v EU neoplati
U audi, bmw, mercedem jsem nikdy nevidel chut vyrabet klasicky hybrid z obycejnymi baterkami, jedine pro image by to mozno melo smysl, ale jejich svetova dominance na premiovem trhu (80😖 mluvi za jejich uspech. 600h se stejne jak 400h mizerne prodava a zatim se prodejnosti v EU nedotahnul ani na neuspesny phaeton.
Výroba baterií (těžba hornin, zpracování atd.) zatíží životní prostředí nemalým dopadem, ke kterému se Toyota odmítá ve spojení s hybridem vyjadřovat - asi ví moc dobře proč. V podstatě je to obdobně, jak psal Samuel nahoře.
Cesta je buď v elektrice nebo možná ve vodíku.
Moderní dieslový motor má spotřebu stejnou jako hybrid, často i nižší (viz test Priusu a BMW 320d v jakémsi anglickém periodiku). V tomto pohledu je Hybrid jen nějaké hraní si na pískovišti, bez nějakého smyslupného významu.
Když už se nějaký pokrytec bude ohánět ekologií a vezme si na mušku naftový motor, ať se chytne za nos a zkusí si zjistit něco o technologiích na těžbu a zpracování hornin, které jsou pro výrobu hybridu-baterií nezbytné. To je teprv něco ekologického, buďte rádi, že to nemáte za barákem, ale těží se to v zemích, kde je ekologie všem ukradená a jestli při těžbe nebo následky těžby umře nějaký černoch nebo indián, tak nehraje roli.
Takže to, že u nás má hybrid o 2 litry menší spotřebu než benzín, nebo stejnou či vyšší než diesel, z něho nedělá komlexně ekologické auto, ale pouze lokálně v místě provozu a ještě velmi sporadicky.
Ano, neberu fakt, že Toyota je s hybridy nejdále, ale k čemu jí to je? Elektriku kompletně neumí a dříve, než prosadí hybridy ve větším měřítku, dojde ropa.
reálná spotřeba je opravdu vyšší, než ta papírová.
- Všední provoz v okolí Prahy a v Praze: 5,2 l.
- Víkend na Slapy: 5,4
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8
- Cesta zpět na vesnici: 5,7
- Dálnice do Německa a zpět: šetrně: 5,1, nešetrně: 5,8 ... dosažené maximum: 6,1, nikdy víc.
Co se tyce f1 tak FIA predepsala ze se uz od budouci sezony ma jezdit na hybrid, Renault, Mercedes a Toyota podali zadost na prelozeni do roku 2010.
Honda a BMW uz jako jediny team zacali prvni hybrid F1 testovat a jsou natom zatim nejdal, Mercedes a Ferrari planuje prvni testy v zari.
Hodně záleží na celkovém převýšení trasy.
Můj příkla😜
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8 l
- Cesta zpět na vesnici: 5,7 (je to od Vltavy k Říčanům mírné stoupnutí) - a taky hustší provoz byl.
K té spotřeběje:u TDI také tady mnozí chválí malou spotřebu,ale u služebních 2,0TDI Octávek máme průměr 8litrů.Čím to asi bude? :-!
Hodně záleží na celkovém převýšení trasy.
Můj příkla😜
- Z vesnice do centra Prahy: 3,8 l
- Cesta zpět na vesnici: 5,7 (je to od Vltavy k Říčanům mírné stoupnutí) - a taky hustší provoz byl.
Je to úplně normální auto, pouze neřadí rychlosti a neběží na volnoběh a málo žere, toť vše.
(A baterie pod podlážkou kufru zabírá jen ani ne 1/3 - zbytek je druhý zavazadlový prostor (teprve pod ním, v dalším patře, je rezerva) ). Prostoru je v Priusu spousty, nevýhodou je spíš o 40 kg (váha baterie) nižší nosnost. Ale zas to líp sedí, i s prázdným kufrem.
Mimochodem jsem loni četl, že výroba Priusů začala být už pro Toyotu zisková ...
A že ho nikdo nekupuje ? Jdi se na něj zeptat do Toyoty - čekací doba 4 měsíce, nestačí ho vyrábět, budou v USA na něj stavět další fabriku ...