Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Citroën C3 Aircross vs. Honda Jazz – Exotičtí kříženci

94 komentářů

comper
SUV horsie jazdi a je menej priestranne, zato je drahsie. No nekup to.
Avatar - kaa
kaa
A navíc jenom s tříhrnkem.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Typické diskusné klišé. Za mňa je ten motor v kombinácii s automatom tým najlepším čo tento segment ponúka.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
automat tu pritom zmysel vobec nedava 😉 .. ale proti gustu ziaden.... ..... ok
MariAchi
Krome vyrazne sportovnich aut, jako jsou Mazda MX-5, Toyobaru a podobne, dava automat smysl uplne vsude, respektive pro bezneho ridice bude vzdy lepsi volbou. A to i v pozici mizerny automat vs perfektni manual.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
automat by som bral jedine do terenaku .. ale je to volba kazdeho osobna takze v poho 😄
chytrak1
To je přesně naopak. Ve sportovních autech nebudeš nikdy tak rychlý s řazením jako automat. Takže nejlepší je automat s padly, aby sis jízdy nejlíp užil. Naopak v normálních autech automat nikdy není tak úsporný jako manuál, navíc leckdy hodí kvalit, který nechceš, podřizuje brzo aby následně po při šlápnutí plynu radil zpět. Zmatkuje. Takže tam je jen pro toho kdo neumí řadit. Jinak nemá smysl.
Avatar - Emel
Emel
Záleží v jakých sportovních. Není bez zajímavosti, že třeba SEAT jezdí rekordy na Ringu s manuálovou Cuprou, i když se dělá rychlé DSG... takže minimálně profík zřejmě je s manuálem rychlejší.
Ted
nomen omen? v tvem pripade dost sarkasmus.
Avatar - kaa
kaa
>😁 >😁 >😁
NAD
Na normálnu jazdu je v pohode, na "šport" mám inú káru, priestor je pre mňa dostatočný, cítim sa v ňom lepšie, pár eur navyše neriešim Je v tom nejaký problém?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
zakrýt ty dodělávané světla a je to v poho. No jo, ono to bez těch dodělaných světel nesvítí.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Přesně :yes: Je to ohavná zrůda :no: :no: :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne pride roztomily a sympaticky ... len proste ja taketo "farebne cirkusy" na kolach nemusim :😉 ... na mna az moc ocencane a nafuknute a farebne auto... gyc a styl pritom nie je to iste... boze kdeze su stylove xantie a xm .. lebo to co sa s citronom dnes deje s tym sa moc nestotoznujem ;-\
Väčšina týchto vozov čo vidím je riadená dôchodcami. Súvisí to zrejme s kúpnou silou, mladé rodiny sú rady keď majú na bazárovú Fabiu combi.
comper
Jasne, mlady clovek nema co do huby ale dochodcom je tu hej z tych rakuskych dochodkov >😁 Netrep kraviny, komu sa chce pracovat, ma aj na nove auto.
car
..pokud nemáš malý děcka,hypotéku..
Reco
Mam aj male decka aj hypoteku aj nove auto...
comper
Tak potom musis byt dochodca, inak by ti to nemohlo vyjst.
Reco
Do dochodku mam dalej, nez je moj vek. A nie som sam v mojom okoli, co je na tom rovnako.
comper
To bola ironia 😄 Tiez som na tom rovnako a nemusim jazdit starym pekacom.
Avatar - Loptos
Loptos
A si zamestnanec ci zamestnavatel? 😄
Reco
to prve, preco?
Avatar - Loptos
Loptos
Len som bol zvedavy 😄 lebo to mam tak isto ale zatial bez deti. a bojim sa, ze s nimi to bude terno co sa tyka financi 😄 A vsetky media masiruju ludi, ze v cechach je taky a taky priemerny zarobok, ale v Prahe su platy podstatne vyssie, ale nemam pocit, ze je to nejake super skvele. Navyse ak bude zena na materskej, asi velky prijem mat nebude.
Reco
Neviem ako to je v CR, ale na SK pracujuca zena ma matersku vo vyske aktualne +/- svojej cistej mzdy. Potom je to trochu horsie, lebo rodicovsky je o dost menej, ale to sa da zase riesit cez chlapa ak ma ustretoveho zamestnavatela . Na strane druhej mas danovy bonus a pridavky - co sice nie je ziadne terno, ale dieta zase az tak nakladne nie je ako si mnohi myslia. Samozrejme ta prva vybava je najdrahsia - kocik, postielka, vsetky tie haraburdy atd, ale to zase pri troche rozumu a skromnosti vykryjes prispevkom pri narodeni dietata. Zvysok uz len zavisi ci matka koji, alebo mas zbytocne naklady na umele mlieko, ale aj to sa da zvladnut.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sused mladsi ako ja ma novu oplastovanu A6tku v kombiku.. ten by ti na to povedal svoje 😉 .... pozri ja tiez nie som nijako stary a ani nemam na rozhadzovanie ... ale to nove male auto sa proste zadarilo celkom normalne... treba len rozumne hospodarit 😉 .... u nas je to proste o velkych rozdieloch.... stredna vrstva nam akosi mizne... uz som o tom pisal neraz... mas rodiny ktore nemaju ani na nove male auto a potom mas zase rodiny ktore maju rovno 3 drahe velke auta... ale taky ten "zdravy stred" u nas akosi mizne... vidim to uz dlhsi cas ... chyba je v systeme... ale to je na dlhsie
Ted
chyba je v systemu a v tech, co nejvic krici. dřív si lide stredni tridy vazili. dnes je každý, kdo vydelava o par tisíc vic nez ja ten, který by mel byt bran u huby.
solidarni dan se netyka podnikatelských subjektu, jen lidi stredni tridy.

ackoli se prokazatelne mame nejlip v historii, když luza krici, vždy se najde někdo, kdo vymenou za hlasy hlasi socialismu. a dnes tu mame zarny priklad...

lidi radsi nechaji multimilionare brat ze spolecnych penez dotace, jen když vezme vic u huby stredni tridu... (tedy většinou ty, kdo se cely život snazi a makaj)
planeta
Ja mam k dochodku este daleko, ale kludne by som do jazzu s tymto motorom a manualom siel. Na slovensku vychadza este lacnejsie vdaka silnej korune 😄
Avatar - Emel
Emel
Tu myšlenku se silnou korunou nechápu. Silná Koruna znamená, že jsou v ČR dovážené věci po přepočtu na CZK levnější...

Jinak by mi Jazz jako druhé auto do rodiny taky celkem sedl, ale s tou 1.5 začíná na 460 v akci a to mi přijde dost.
moan78
to ta tyka napr. slovakov zarabajucich na SK, ktory si kupuju auto v CZ za eurase zarobene v CZ. Pre nas posilnenie koruny znamena zdrazenie ceny auta 😄
planeta
Keby si kupoval ako Čech auto na sk tak cena je cca 410tis (akčná cena)
Avatar - Jopino
Jopino
Vychází, fakt. V přepočtu 415.000 Kč.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
nejvíc mě z celého z testu zaujala následující věta😒br /> "žádná zvěrstva v podobě futuristického peugeotího i-Cockpitu se tady nekonají"
Konečně někdo z redakce napsal na tvrdo co ví všichni a nechodil jen po špičkách kolem horké kaše.
Jinak testík dobrý, obzvlášť pasáž týkající převodovek. Ten variátor je fakt peklo, je to asi levné a funkční řešení ale já bych to nemohl. Jazz s tímto motorem a manuálem by Citrouše převálcoval o třídu.
planeta
s manualom tento motor v jazze je paradny
Rasto
Neviem ako radí CVT v Honde, ale v Toyote s 1.6 97kw je to úplne v pohode - teda záleží, čo od toho človek očakáva - ale pri mini-mpv asi nie je cieľom navrhnúť športové auto, ale auto vhodné na pohodlné každodenné jazdenie - čo CVT plní na jedničku - nehovorím, že klasický automat s meničom nie, ale zásadnú výhodu, okrem neustáleho nariekania, že to nie je športové nevidím....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
S CVT je to to samé, jako s budíkama od Peugeotu. Funguje to asi tak, jako bys s manuálem podřazoval při každém zrychlování, kdy není potřeba ani nějak moc přidávat plyn.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Chce to len cvik a trochu rozmýšľať pri CVT. V Yarise som tým bol nepríjemne zaskočený, potom som si zvykol.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Já rozumím tomu že se s CVT dá naučit žít a když se člověk té převodovce přizpůsobí tak je jízda OK. Já mám ale ten problém že se nechci přizpůsobovat, vyžaduju, aby auto dělalo to co chci já a ne obráceně.
voyo
co sa potrebujes prisposobovat?
slapnes na plyn a auto ide.
CVT je co sa tyka komfortu neprekonana, ziadne 2spojky nic.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ale prosímtě. Myslím, že můžu porovnat, měl jsem přímo po sobě (2+2roky) auto s CVT a a dvojspojkou, a nic neprekonatelného na CVT není. Nijak mi nevadila a asi bych neměl zásadní problém si ji znovu koupit, ale že by na ní bylo něco zázračného, to určitě ne. A to určitě fungovala líp, než (podle popisu) CVT v Jazzu.
voyo
CVT pri rozbehu neskace ako kon, pri akceleracii neskace ako kon. CVT stlacis a ide.
Kazdy iny automat, DSG,7-tronic (je pravda, ze len ako sluzobne) co som mohol jazdit je nieco ako manual v ruzovom. Rozbeh, otacky hore, potom kop a otacky su dole. potom opat otacky hore a kop a otacky dole.
Avatar - _Karel_
_Karel_
"CVT stlačíš a ide" - tak to ale úplně není - ono taky prokluzuje. A to s těma kopama DSG taky není až tak horký. Že jdou otáčky nahoru a dolů - to tak nějak od převodovky čekám.
Klidně může být, že výborná CVT bude pro běžnou jízdu příjemnější, než mizerná dvojspojka. Ale tak jako nejsou všechny CVT výborný, nejsou ani všechny dvojspojky mizerný.
Rasto
Ale o akom žití hovoríš - žiť sa dá tak s 5 stupňovým manuálom a naftou to oproti tomu je CVT nebo. Povedz šoféroval si vôbec niekedy s CVT?
Avatar - Jopino
Jopino
Přesně.
Řídil jsem v životě jen dvě auta s CVT. Obstarožní Yaris, takže ten nelze srovnávat s tím, co je dnes v nabídce, a pak nový Civic. S klidným svědomím napíšu, že bych s tím spojením problém neměl. Tenhle motor má dostatek točivého momentu, aby jej při potřebě plného zrychlení ŘJ nenutila držet ve vysokých otáčkách. Takže pokud "by nebylo zbytí", nebránil bych se😒br />
[odkaz]

Nemá to sice plnou vypovídací hodnotu, neboť se jedná o dynamické a ne pružné zrychlení, ale pro představu😒br />
[odkaz]
Avatar - praděda7
praděda7
Máme Yarise s CVT už 5 let. Pohoda!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je stále spousta lidí, kteří si to zvěrstvo nepřipustí, nakukují přes budíky na cestu a přesvědčují se, že je to super.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A co prostě konečně uznat, že je na světě plno lidí, kterým to vyhovuje? To hlupák jako ty asi nedokáže, co?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Někomu vyhovuje i fekalporno
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Tak takového neznám ani jednoho. Od 2 majitelů Pegueotů co znám jsem slyšel že jim to nevadí, nebo si zvykli. A oceňují jiné věci kvůli kterým si značku koupili, ale I-kokpič to určitě nebyl.
Reco
Tak si ma mozes pripisat, lebo mne to vyslovene vyhovuje. Potom si tam mozes dopisat minimalne mojho kamosa a dalsich x ludi z peugeot klubu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zapis si tam hned dva dalsi lidi...
Sam nechapu, ze na to nekdo neprisel driv, jak je to super.
Todie
Vyzkoušel jsem a při mé výšce a správné poloze za volantem, (což je zas jiná písnička a minimálně to polovina neumí) mi i-cockpit naprosto vyhovuje. Ze to má někdo jinak, O.K. Ale vnucovat někomu "svou" pravdu a ještě ho urážet, holt, každý jsme jinej.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Já nic nikomu nevnucuju, jen jsem pochválil redaktora za jasný názor na i-kokpit. Pokud to někomu vyhovuje ať si to koupí a je s tím spokojený, nakonec třeba 308 a její deriváty není vůbec špatné auto. Já patřím k těm komu vzhledem k výšce a délce končetin správná poloha prostě seřídit nelze. A není nás málo - řekl bych velká většina. Obráceně dosud jsem ještě u nikoho neslyšel že by si nedokázal správně seřídit klasický kokpit ani od těch co jezdí s i-kokpitem.
d_arrow
To je taky folklor - o pekle a variatore a vytacani. Jazza s CVT mam a 1.3 75KW, takisto mam aj Subaru s manualom. CVT nie je ziaden problem, jazdi sa s tym pohodlne, za normalnych podmienok o motore ani neviem, k obmedzovacu to vytaca len pri prudkej akceleracii/kickdowne. Inak prevodovka normalne odraduje, v mode S je mozne bez problemov radit padlami pod volantom, pricom prevodovka drzi zvoleny prevod a nie je problem aj trocha sportova jazda. Pricom 75KW s autom o hmotnosti 1t hybe vcelku svizne hlavne ak idem sam. Jasne ak niekto jazdi max. akcelerator/ max. brzda ako zrejme pan recenzent, moze sa mu zdat CVT ako peklo.
Nonsens
mnohí potrebujú aj porovnanie medzi kategóriami, takže fajn.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
ještě aby Francouz porazil Japonce. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aircross na mna nazivo posobil ako obrovske kindervajce.. obvlast v tej cerveno bielo ciernej kombinacii .... ale berte to ako srandu.. proste take maxikinderko 😄 ..... co je vsak zasadnejsi problem u mna vizualne je ten masivny plast nechutnej farby ( co by fejk chromu ) dole vpredu .... to je gyc jak remen... strasne kazi dojem z inak sympatickeho vajicka ... a skuste si ho nazivo osahat... masa cohosi vypukleho duteho a farebne nie moc pekneho .. aspon teda pre mna... inak konkurent je tu skor captur alebo soul .. pripadne HR-V ked uz ... ale jazz teda moc nie.... aj ked samozrejme porovnat sa da vsetko so vsetkym... len potom tazko posudit kto je objektivne lepsi ak je kazdy ineho zamerania.. z tejto dvojice je ale aj za mna jazz tym "lepsim" z dvojice .. japonci su japonci
_Teddy_
Po stránce motoru a jízdních vlastností je na tom lépe silnější Jazz
JÍZDNÍ VLASTNOSTI _ Honda Jazz 7,50 _ Citroen C3 Aircross 7,83

Bud tu niekto trpi tazkou schyzofreniou, alebo text pisal jeden clovek a body rozdeloval niekto iny (a navzajom spolu nehovorili)...
admin badge
Stanislav Kolman
Hezký den,

myšleno je po stránce motoru a jízdních vlastností v součtu. Pak to skutečně vychází.
traveldrive
Nemotajte nám hlavu, človeče. Takéto veci sa štatisticky sčítať jednoducho nedajú. Nepleťte hrušky s kolečkami.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já prvně četl s kočkami, ne s kolečkami... >😁
_MT_
Taková formulace je přeci naprosto nesmyslná. Když vyčtu věci, v kterých je něco lepší, tak je to lepší v každé jedné z nich. Zahrnout tam věci, v kterých lepší není, protože to v jakémsi "součtu" pořád vyjde lépe, je akorát matoucí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sorry jako ale :no: 😐
Avatar - Floyd
Floyd
Kolmane, tos teda hodně ulít :no: :no: :no:
Tomputer
Dovolím si doplnit vlastní zkušenost s C3 "necross"..
Měl jsem půjčenou cétrojku v automatu, páč za posledních pár let jsem si zvykl na automat a musím říct, že kombinace moderního automatu v tříválcovém srandamotoru je naprd..při jízdě v obci nebo při vláčné jízdě mezi obcemi ten automat udržuje nesmyslně nízké otáčky, při nichž celé auto znatelně vibruje a je cítit, jak ten motor při takovém podtáčení trpí..v podstatě při klidné jízdě drží stejné otáčky jako v mém V6, ale u V6 o motoru při 1300 ot. nevíte, tady bych při jízdě s manuálem měl prostě o stupeň nižší kvalt..v podstatě ten automat se snaží evidentně dodržovat to, co u manuálu zobrazuje dnešní rozšířený "rádce" řazení..
Za mě teda tříhrnek jedině v manuálu, ač jsem příznivcem automatu, obzvlášť HDM..
Avatar - pumpkin
pumpkin
S tým dusením v nízkych otáčkach má dnes problém väčšina trojvalcov s automatom. Pri takej Ibize 1,0 TSI s DSG je to veru ešte výraznejšie. Ono bežnému užívateľovi to nemusí nijak prekážať, otázne je, čo to spraví s tým motorom.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Automat si kupuje jen polovodič. :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš?
RADEK1
On má polomozek. >😁
Avatar - Jopino
Jopino
je fajn auto, ale s prodejem do 30 kusů měsíčně, je v ČR de facto na samém konci zájmu. Holt Honda. A je to mini MPV.
Myslím si, že je to škoda. S délkou kolem 4 metrů a s vnitřním prostorem, zejména podélným, na zadních sedadlech, převálcuje i auta o třídu výše - však si hravě poradí s mnohem větším aircossem. Nabízí spolehlivý pohon, bez fatálních vad, slušnou kulisu u MT, jistý podvozek... Motor L15B4 z HR-V nabizí v dané třídě něco, co už téměř žádný výrobce nenabídne - točivý ctyřválec. A že nemá turbo? Pro mě jen výhoda. Pružností za konkurencí neztrácí a dynamicky i spotřebou PHM, jak by smet - viz test. Pokud bych neměl zánovní auto, neváhám. Je to poslední mohykán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a jazz je aj hodne usporny.... mne pride ze kola ma trosku male a akoby vpadnute do kasne... akoby ten predosly jazz bol proste krajsi .... ale inak niet pochyb o kvalitach tohto japonca.... u nas ale vzhladom na cenu ludia proste volia ine male vozy (( a kvoli cene ( pouzitelny zaklad za 14 tisic ) som o nom tiez ani neuvazoval )) .. ale v zapadnej eu ma vcelku solidne cisla :yes:
Avatar - Jopino
Jopino
Utopená kola v podbězích mají Hondy docela často, třeba HR-V má ET55. To jsem na jiném autě ještě neviděl. Letní kola jsem vzal se zálisem 45 mm, o palec širším diskem a už to nevypadá tak utopeně.
Co se týče spotřeby, tak Jazzík 1.5 bude v běžném provozu bez problémů jezdit do 5.5 l/100 km, když s o 150 kg težším HR-V mám dvouletý průměr 6.03 l/100 km. Ale mít doma Dynamic, narovinu se obávám, že tenhle motor bude svádět k blbnutí a průměr bude někde jinde >😁 Ale ne jak u downsizovanych litrů.
Chápu, že spoustě lidem připadá Jazz Dynamic drahý, 450.000 Kč není zrovna málo a oholenou verzi s 1.5 nekoupíš, holt pevně dané výbavový stupeň (ale dost vybavený, viz test). 329.000 Kč ale za základní Trend mi nepříjde jako nesmysl, vse důležité na palubě má a není to uvnitř micro car.
Je to, podle mě neprávem, nedoceněné auto.

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
honda je honda..... tu nie je o com.... 😉 .. ale inak tych nedocenenych aut je u nas podstatne viac (( z japoncov okrem jazzu len tak narychlo .. avensis, mazda2, lancer, predosla micra ( ale ani tu novu u nas zatial nikde nevidim ) , pulsar, note a pod.... ))

PS: uz predosly accord mal kola akoby o dve cisla mensie ... proste posobili akoby boli vpadnute do kasne.... ale k comu je to dobre neviem :😉

PS: inak zda sa ze PHEV outlanderu coskoro pribudne vazny super [odkaz]
Avatar - Jopino
Jopino
Tak proč jsou nedoceněná... SUV, crossover do každé rodiny (ironie). Mitsu je toho příkladem, Nissan také, i když něco málo mu ještě v ostatních segmentech zbylo. Frčí to, tak odepisují (logicky) to, co už chce jen pár jedinců, hm.

Jj, nové CR-V sleduji, když vyšlo v US. Na rozdíl od US budeme mít (zatím u nich nebude) hybrid a 7 místnou verzi. Spokojil bych se se 192 PS 1.5T (jen ta bude 7 místná), i když hybrid s 212 PS by taky nebyl marný (pouze 5 mist). Jak znám Hondu, hybrid bude za mega. Ale to předjímám, možná prekvapí. Uvidíme na podzim.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
preto lebo cena... mensi pocet motorov a neraz aj kasni ( pulsar nema kombik ani lancer ) ... pevne nastavene vybavy .... menej predajcov u nas .... neraz drahsi servis.... ( misak u nas ozaj nema lacny servis ) ....

nove CR-V sa mi paci.... to predosle som kritizoval za "brucho tahajuce po zemi" ale tu to vyzera uz lepsie... a k tomu crta sa z neho aj paradny hybrid :yes😒br />
mne sa paci novy eclipse sport od mitsu... normalne ho zeriem .... uz som ho par dni dozadu videl ( v bielej farbe ) a musim konstatovat ze vyzera hodne sebavedomo a ta vysoko posadena predna cast funguje v reale paradne [odkaz] .... tigi moze ist na kurz dizajnu k mitsu ... eclipse je v reale ostry ako britva ... ziadna babska mama kara ani nizka pseudosstvorkolka... ale krasny vysoky masivny SUV voz ... proporcne dokonaly :yes:
Avatar - Jopino
Jopino
Eclipse sport... no, počkám si na živý kontakt, zatím tak 70% like. Co potěšilo je slušně nastavená cenovka té 120kw verze, i v jiné, než základní výbavě. Co ovšem nepotěšilo je zavazadelník, ten je slabší. Chce to ale osahat.

Viděl jsem test od Chvály, vím, vím.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
eclipse cross samozrejme >😁 .... inak nazivo mi to spredu prislo skoro ako taky prerastenejsi japonsky evoque... proste fakt stylova vizaz... fotky su fotky ale v reale ma paradnu masku..... rozhodne premiovejsie celkovo vyzera ako nejake GLA-cko ... kufor ma slusny.. 448L na dlzke 4,4m povazujem za standard... k tomu celkovo vysoka kabina takze po sklopeni sedaciek tam toho urcite este vojde dost...

mna skor mrzi ze ako zaklad neponuke tu 1,6mivec atmo .. iste by autu stacila pritom by cena mohla padnut v zaklade kdesi k 16 tisicom euram co by predajom eclispe crossu ( zvlast v ekonomicky slabsich krajinach ) iste pomohlo... lebo takto je to minimalne 20 viac tisicove auto a to ozaj predajne u nas nebude ziadny trhak to je jasne ;-\
Avatar - Jopino
Jopino
Cenu neřeš, protože v dolní hladině má Mitsu ASX, Eclipse cross se cpe do jiného segmentu, i cenového. Obávam se 1.6 atmo už by bylo na takovéto auto příliš slabé a kdo ví, jak by se ten motor popral s emisemi.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ASX ale casom zrejme skonci ... a tak pod eclipse crossom bude treba zaplnit miesto niecim inym co by mitsu v eu ( ale aj v usa ) opat robilo tak skvele cisla ako ASX.... casom sice pribudne 2,2 DI-D do eclipse crossu ale v dobe kedy dizle su uz na ustupe to nepovazujem za hlavny "krok k uspechu" eclipse crossu do buducna .... chcelo by to z neho urobit hybrid ( v podstate som sklamany ze nema hybrid.. pritom outlander PHEV bol skvely tah ) pripadne casom ponuknut nejaku mensiu novu povedzme stvorvalcovu 1,2 turbo okolo 90kw ako zaklad ... aj ked ja viem... v pripadne mitsu to nie je ako u vw... tych motorov ma skratka pomenej ako koncern ... ved honda to iste
Avatar - Jopino
Jopino
Duplicita ;-\
Avatar - Emel
Emel
ET je kolo proti náboji, ale o tom, jak moc je to celé v podběhu, to podle mě nic neříká.
Avatar - Jopino
Jopino
Když myslíš... Nicméně, podle mě platí, že čím blíž číslo ET (zális disku) k nule, tím více je kolo, resp obruč ráfku ven od středu, tedy i ven z podběhu.
Avatar - Emel
Emel
To samozřejmě platí... ale pro jedno konkrétní auto. Když dáš na auto místo ET55 ráfek s ET45, tak vystrčíš kolo o 1cm ven.

Ale to, že jedno auto má nápravu konstruovanou na ET35 a jiné ET55, to opravdu neříká nic o tom, kde je blatník. Vždyť si to vem... ten blatník klidně můžeš vzít a o dvě čísla vytáhnout nebo naopak zatlačit a ET zůstává pořád stejné, to je vlastnost ráfku.
Avatar - Jopino
Jopino
Nepochopili jsme se.... Zkoumal jsem, proč mají NAPŘÍKLAD HONDY utopená kola v podbězích. Nějaký technický důvod to zřejmě má. Pochybuji, že je to k vůli tomu, aby se nešpinily dveře, prahy a zadní nárazník.
V mém případě jsem zjistil ET55 a abych ten podivný jev odstranil, koupil jsem kola s nižším ET. Netvrdím nic jiného jen to, že Hondy mají obecně vyšší ET (když se podívám do technických parametrů), a popisuji způsob, jakým jsem postupoval, aby se mi to víc líbilo. Nic víc :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jo, v pohodě, ten druhý odstavec vůbec nerozporuju, reaguju právě jen na to zkoumání technického důvodu 😄

Technický důvod rozhodně není ET, kdyby automobilka chtěla, tak není nic jednoduššího než dát kola s menším ET nebo přidat pár centimetrů na straně náboje. Technický důvod může být konstrukce nápravy nebo aerodynamika.
Avatar - Jopino
Jopino
Já už radši nic nezkoumám 😄 :yes😒br />
Netvrdím, že mají Hondy schovaná kola v podbězích, protože záměrně montují kola s vysokým ET, jen že jsem zatím neviděl u jiných výrobců takové vysoké ET a že ten jev lze změnit jiným zálisem 😉 Čert ví, proč nepoužívají jinou šíři ramen, délku řídících tyčí, poloos a na proti tomu vyšší ET.
Takový standard beru ET35-42.
Avatar - Emel
Emel
Když to zkusíš googlit, tak 60 i 65 jsou ještě poměrně běžné, ET70 už je relativně málo.
Avatar - Jopino
Jopino
Lovil jsem z paměti...
Tak jo, použiji gůgla. Originální disky, namátkou z bazos.cz
Audi A3 17" ET37
BMW 3 17" ET37
Citroen C4 17" ET26
Hyundai Tucson 17" ET45
Mercedes C 17" ET48.5
Nissan Qashqai 17" ET40
Opel Insignia 17" ET41
Renault Scénic 17" ET50
VW Golf 17" ET42

Nechme toho, už slovíčkaříme jak děti

😉
Avatar - Emel
Emel
Dej tam rovnou et60 nebo 65...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
s nižším točivým momentem, CVT... a je pružnější, než foukačka.
Avatar - Jopino
Jopino
V Citronech se moc nevyznám, nejsou tak předmětem mého zájmu. Nicméně se mi dnes dostal pod oči test Aircossu s motorizací 1.2 + Aisin. Z čeho je tester nejvíce zaskočen, je průměrná spotřeba během testu - 9.1 l/100 km. 8-s

[odkaz]
Avatar - sachs800
sachs800
Tak tester má obecně vždy vyšší spotřebu než je real.
Avatar - Jopino
Jopino
O tom se nepřu, je to logické, spousty odstávek pro focení, zkoušky dynamiky...
Ale pokud jede nějaký typický okruh se všemi vozidly za obdobných podmínek (v testu to sám říká), tak to má určitou vypovídací hodnotu, jejíž závěr pro Citronka moc pozitivně nedopadl. Pokud se nepletu, tak na stejném okruhu měl Aisin vyšší spotřebu o litr a půl vyšší, než s Citron s 5MT. Což je podle mě moc.
Jirik_H
"Kousky se sešly" a ne "šešli"