Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
maxi!
Bolo prijemne na Mercedesoch, ze v rezime individual sa to dalo vypnut....
edit
hm, najprv mi 2x vypisalo, ze prispevok sa nepodarilo vlozit a potom pozeram, ze je to hned duplicitne!?
:-!
edit
hm, najprv mi 2x vypisalo, ze prispevok sa nepodarilo vlozit a potom pozeram, ze je to hned duplicitne!?
:-!
kalousek
.
- Jak se řeší vysoké kolísání napětí 12-16V u aut která používají žárovky ? Jas žárovek by musel také výrazně kolísat a v článku uvedených 16 V by je dost likvidovalo. Nebo je řízené dobíjení vyhrazeno puze pro auta bez žárovek (xenon, led ..) ?
- Jak pomůže dobití aku externí nabíječkou 1x za měsíc, když systém hned při první jízdě baterku zase vybije ?
- Text článku je v trochu jiném duchu než nadpis. Z článku vyplývá že baterky neničí startsrtop, ale "inteligentní" dobíjení. A pochopil jsem že řešením je vypnout SS a zároveň zapnout vyhřívání sedačky. Pak už vše funguje jak má ...
- A poznámka pro autora článku - přechodové odpory určitě nezpůsobí že by se proud mezi zdrojem a spotřebičem v průběhu vedení postupně snižoval, jak se mylně tvrdí v článku. (citace - Po cestě je mnoho přechodových odporů, takže zdaleka ne všechen proud z alternátoru k baterii dojde).
Na odporech se snižuje napětí, ale proud je v celém okruhu stejný. V takových základech by odborný redaktor neměl tápat
- Jak se řeší vysoké kolísání napětí 12-16V u aut která používají žárovky ? Jas žárovek by musel také výrazně kolísat a v článku uvedených 16 V by je dost likvidovalo. Nebo je řízené dobíjení vyhrazeno puze pro auta bez žárovek (xenon, led ..) ?
- Jak pomůže dobití aku externí nabíječkou 1x za měsíc, když systém hned při první jízdě baterku zase vybije ?
- Text článku je v trochu jiném duchu než nadpis. Z článku vyplývá že baterky neničí startsrtop, ale "inteligentní" dobíjení. A pochopil jsem že řešením je vypnout SS a zároveň zapnout vyhřívání sedačky. Pak už vše funguje jak má ...
- A poznámka pro autora článku - přechodové odpory určitě nezpůsobí že by se proud mezi zdrojem a spotřebičem v průběhu vedení postupně snižoval, jak se mylně tvrdí v článku. (citace - Po cestě je mnoho přechodových odporů, takže zdaleka ne všechen proud z alternátoru k baterii dojde).
Na odporech se snižuje napětí, ale proud je v celém okruhu stejný. V takových základech by odborný redaktor neměl tápat
Dobíjecí proud a napětí (Alternátor-baterie) a provozní veličiny jsou dvě odlišné věci, elelktrosoustava vozu bude mít omezovač napětí, aby nedocházelo k přepětí.
Pán zřejmě nikdy nepočítal ani triviální obvody. Nebo to už všechno zapomněl. Protože je to základní pravidlo a jedna z prvních věcí, které se člověk dozví. Elektrony se prostě neztrácí. Nebo se jen špatně vyjádřil, když to chtěl přiblížit laikům. Problém se vzdálenou baterií je potenciálně v odporu. Tedy jeho celkové výši (je jedno, jestli je jeden velký, nebo mnoho malých), která tak nějak souvisí se vzdáleností. Nečekal bych však, že to bude problém. Čekal bych, že to zvládnou spočítat a napětí příliš nepoklesne. Matně si vzpomínám, že jsem slyšel/ četl, že u baterií v kufru (nebo třeba pod sedačkou) může být faktorem teplo. Protože ten prostor prakticky není ventilovaný.
Jinak všechen proud se asi k baterii nedostane. Alespoň bych čekal, že je zapojená paralelně. Elektrony tedy budou mít více než jednu cestu.
Jo a než někoho napadne nosit baterii domu, aby jí trochu přilepšil, jak praví článek, měl by se podívat do manuálu, co to obnáší. Oživení auta je někdy pěkná otrava.
Jinak všechen proud se asi k baterii nedostane. Alespoň bych čekal, že je zapojená paralelně. Elektrony tedy budou mít více než jednu cestu.
Jo a než někoho napadne nosit baterii domu, aby jí trochu přilepšil, jak praví článek, měl by se podívat do manuálu, co to obnáší. Oživení auta je někdy pěkná otrava.
Ano! Přesně tak. To oživení auta, tam se skrývá mnohdy další potíž, když se nepochopí, nebo nečte návod.
Atlis
Zo skúsenosti - baterky v autách so start stop vydržia približne toľko isto čo baterky v autách bez start stop.
A rozdiel v cene je minimálny. Pokiaľ niekto nemá na to aby raz za 6-7 rokov kúpil baterku za 2500-3000Kč tak by mal jazdiť autobusom.
A rozdiel v cene je minimálny. Pokiaľ niekto nemá na to aby raz za 6-7 rokov kúpil baterku za 2500-3000Kč tak by mal jazdiť autobusom.
Tak je dost rozdíl peníze nemít vůbec, anebo je mít ale muset je zbytečně utrácet za kurvítka
6-7 let?
Ve starších autech vydržela baterka 10 let...
Všechno je to o prebijeni baterie a neprovadeni desulfatace.
Favorit dobíjí na 13.8V a AGM baterka tam vydržela asi 15 let než začala mit problémy. Klasický Ca baterky tak 10 let v něm daj s přehledem.
V dnešním autě to dobíjí klidně na 15V a to se pak řidič nestačí divit jak jde baterka rychle do kytek
Ve starších autech vydržela baterka 10 let...
Všechno je to o prebijeni baterie a neprovadeni desulfatace.
Favorit dobíjí na 13.8V a AGM baterka tam vydržela asi 15 let než začala mit problémy. Klasický Ca baterky tak 10 let v něm daj s přehledem.
V dnešním autě to dobíjí klidně na 15V a to se pak řidič nestačí divit jak jde baterka rychle do kytek
A v akom starom aute? To mám jazdiť 30 ročným šrotom kvôli blbej baterke za pár šupov?
Ty jseš šrot, tohle auto je držák.
Kdybys četl můj příspěvek pořádně než jsi sem hodil ten hloupý koment, tak bys pochopil že to bylo o způsobu nabíjení baterie - rozumné napětí a v případě favoritu i relativně konstantní výkon alternátoru oproti systému S-S
Kdybys četl můj příspěvek pořádně než jsi sem hodil ten hloupý koment, tak bys pochopil že to bylo o způsobu nabíjení baterie - rozumné napětí a v případě favoritu i relativně konstantní výkon alternátoru oproti systému S-S
Je to šrot. Bol to šrot pred 15 rokmi keď som ho ešte mal aj vtedy už to bolo 10 ročné auto za zenitom a teraz už sa ani nemáme o čom baviť. Rozdiel medzi nárokmi na elektrinu vo Favorite sú asi také ako baču v chlieve - jedna stovka na strope to rieši. Porovnávať to s moderným autom je úplne mimo misu.
Za 24 let provozu si vystačil s jednou generalkou motoru za 12000 a pak spotřební zboží jako benzín, olej, filtry, svíčky, gumy atd.
Ukaž mi nějaký dnešní auto který tohle dá...
S tím autem se nechá normálně jezdit i dnes v pohodě, v posledních 3 letech jsem s ním nalítal 30 000km. Dokonce i na dálnici ochotně zrychluje do 150, nad 150 už se mu nechce.
Přesnější řízení a řazení jsem v žádném jiném autě neviděl. Sedačky jsou pohodlný i po 3 hodinách jízdy (pohodlnější než Octavie 1 nebo Forester). Nechaj se s ním i švihat zatáčky. Naklání se sice opravdu dost, ale to je daň za měkký podvozek a absenci předního stabilizátoru. Ale dřív se pustí gumy na zadku do boku než se nějaký kolo odlepí od země, takže pohoda.
Nevím co jsi řídil, možná nějaký kus z roku 1988, ale po roce 1990 a už vůbec 1992 byly favority parádní auta, leč morálně zastaralá, ale zato kvalitní.
Ukaž mi nějaký dnešní auto který tohle dá...
S tím autem se nechá normálně jezdit i dnes v pohodě, v posledních 3 letech jsem s ním nalítal 30 000km. Dokonce i na dálnici ochotně zrychluje do 150, nad 150 už se mu nechce.
Přesnější řízení a řazení jsem v žádném jiném autě neviděl. Sedačky jsou pohodlný i po 3 hodinách jízdy (pohodlnější než Octavie 1 nebo Forester). Nechaj se s ním i švihat zatáčky. Naklání se sice opravdu dost, ale to je daň za měkký podvozek a absenci předního stabilizátoru. Ale dřív se pustí gumy na zadku do boku než se nějaký kolo odlepí od země, takže pohoda.
Nevím co jsi řídil, možná nějaký kus z roku 1988, ale po roce 1990 a už vůbec 1992 byly favority parádní auta, leč morálně zastaralá, ale zato kvalitní.
Vyborne citanie. Ako priloha do zenskeho casopisu o vareni.
Když někdo přemýšlí jen na základě předsudků a JPP - jedna paní povídala, tak se dost omezuje. Noco, klidně to dělej dál, mě je to fuk, ale tobě by nemělo...
Favorit si dobre pamatam. Sorry, to, co si tu popisal, to uz nie je ani spomienkovy optimizmus.
Tohle je realita, na to co jsem zde napsal vsadím trenky
Se klidně jdi někdy podívat na škoda sraz nebo se zeptej známýho jestli se můžeš projet.
To auto není proporčně jiný, po mechanický stránce je to stále moderní koncepce (FWD, komplet alu motor, McPherson vepředu , vzadu vlečka, hřebenové řízení, tlumiče s koax pružinami)
Favorit se odlišuje jen absencí elektroniky (krom ECU) a vyšším hlukem, ničeho jiného si řidič nevšimne oproti dnešnímu autu.
Se klidně jdi někdy podívat na škoda sraz nebo se zeptej známýho jestli se můžeš projet.
To auto není proporčně jiný, po mechanický stránce je to stále moderní koncepce (FWD, komplet alu motor, McPherson vepředu , vzadu vlečka, hřebenové řízení, tlumiče s koax pružinami)
Favorit se odlišuje jen absencí elektroniky (krom ECU) a vyšším hlukem, ničeho jiného si řidič nevšimne oproti dnešnímu autu.
Me v mondeu dieselovem z roku 12/2005, ktere jezdi prevazne trasy 25-35km vydrzela baterka origo 10 let a ted slouzi v benzinovem aute, ktere vyjede tak jednou mesicne. Takze asi tak, proc vyhazovat bez prinosu penize 2x rychleji
A mne v Toyote Avensis 2.0D-4D z 2005 vydržala necelých sedem. Prvé dva roky som ňou som ňou spravil 120tis. Predal som ju po 5.5r keď mala 180tis. a v rodine bolo druhé auto.
Ak mi baterka vydrží v aute takmer 7 rokov, tak to nebudem riešiť. Keby vydržala 2 roky, tak ma to štve.
Ak mi baterka vydrží v aute takmer 7 rokov, tak to nebudem riešiť. Keby vydržala 2 roky, tak ma to štve.
Surcuf
Já teď právě vyměnil baterii ve starém Maxíkovi, byla tam 9 let - ovšem nemám tam tu pitchovinu, která ničí kde-co, to nemůže dělat autu dobře neustálé starty........
Vůbec bych většinu těch elektronických nesmyslů zrušil, včetně ABS (nebezpečné) ESP (zcela zbytečné) i automatické stěrače (pokud si chci jen ostříknout křís, aby povolil, urvu si gumičky, pokud pak dám zpátečku urvu si gumu "automaticky" i vzadu, prostě jedna hovadina větší než druhá............řidiči (od slova řídit)už nejsou řidiči, ale jen tupá telata, kterým je pouze dosud povoleno točit volantem, ovšem i to se zřejmě brzy změní.
Vůbec bych většinu těch elektronických nesmyslů zrušil, včetně ABS (nebezpečné) ESP (zcela zbytečné) i automatické stěrače (pokud si chci jen ostříknout křís, aby povolil, urvu si gumičky, pokud pak dám zpátečku urvu si gumu "automaticky" i vzadu, prostě jedna hovadina větší než druhá............řidiči (od slova řídit)už nejsou řidiči, ale jen tupá telata, kterým je pouze dosud povoleno točit volantem, ovšem i to se zřejmě brzy změní.
Hm. Ak to v aute nechces mas volbu ... kup si veterana alebo niektoreho socialistickeho skoro youngtimera. 😄
ABS když je dobře nastaveno pomáhá. Bohužel většina abs zabírá i na suchu když člověk potřebuje co nejkratší brzdnou dráhu. Viz příklad - favorit se 4 lidma na palubě a plným kufrem má kratší brzdnou dráhu (z kopce) než tiguan se třemi lidmi, a to právě kvůli abs. Avšak nezapomínejte, že na kluzkem povrchu je to dobrá věc.
S ostatním souhlasím, včetně ESP.
Jinak zapomněl jste na moderní LED světlomety, které vás vždy oslní ultrafialovou diskotékou...
Hlavně že jsou to "inteligentní matrix světla která samy přepnou dálky a potkávací"
S ostatním souhlasím, včetně ESP.
Jinak zapomněl jste na moderní LED světlomety, které vás vždy oslní ultrafialovou diskotékou...
Hlavně že jsou to "inteligentní matrix světla která samy přepnou dálky a potkávací"
ESP nocenis maximalne v tom Favoritu nebo podobne velkem a vykonnem aute, u silnejsich je to velice dobra vec.
Jezdím Octavií s dvoulitrovym benzínem a ESP mě jednou málem zabilo a 2x mě chtělo narvat do příkopa. Od tý doby vždy ESP off. Osobně se radši kloužu po ledu a koriguju auto plynem, spojkou a volantem (a jedu relativně rovně), než pořád vybírat ty přibržděný kola a se staženou pr-delí čekat kdy mě ESP zase pošle proti autobusu.
Jízdu na ledu mě naučily 3 roky za volantem favoritu (jezdil jsem v zimě stejně jako v létě), a musím říct že favorit mi dal nejvíc co může auto řidiči dát 😄
Jízdu na ledu mě naučily 3 roky za volantem favoritu (jezdil jsem v zimě stejně jako v létě), a musím říct že favorit mi dal nejvíc co může auto řidiči dát 😄
ESP v první oktávce nepoužívej jako argument, zkus si to v něčem novějším. A pak je nutný pro správnou funkci ESP nekroutit volantem jak zběsilej ale držet ho v tom směru kam chceš jet. Ostatně tady: [odkaz] je to ukázaný velmi názorně.
Obecně vzato je ESP velmi dobrá a funkční věc. Ano, u jednoho auta jsem si nechal doplnit možnost úplného vypnutí a čas od času to vypínám, když chci jet pro zábavu. Ale na 99,9% času za volantem je to super pomocník.
Obecně vzato je ESP velmi dobrá a funkční věc. Ano, u jednoho auta jsem si nechal doplnit možnost úplného vypnutí a čas od času to vypínám, když chci jet pro zábavu. Ale na 99,9% času za volantem je to super pomocník.
Kdybych zběsile nekroutil volantem, tak už se tady s váma nebavím, protože bych byl narvanej v autobusu, v lepším případě bych to jen zapíchl do příkopa a musel shánět nárazník, světla, masku, haupnu, výztuhu, airbagy, blatník a někoho kdo mi svaří podběh.
Vzhledem k tomu, že jsem student jsem se nedostal na delší dobu za volant lepšího auta než tátovo Forester 3, ale na sněhu a ledu znám dobře jen Favorit a Octavii. V tomto ohledu přiznávám že mám omezený obzor. Každopádně v mém případě je bezpečnější jezdit bez ESR.
Vzhledem k tomu, že jsem student jsem se nedostal na delší dobu za volant lepšího auta než tátovo Forester 3, ale na sněhu a ledu znám dobře jen Favorit a Octavii. V tomto ohledu přiznávám že mám omezený obzor. Každopádně v mém případě je bezpečnější jezdit bez ESR.
Jen je trochu mimo soudit ESP na základě OI. Je to nějakých 20 let staré auto a těžko lze Škodu, natož v té době, označit za nějakého přeborníka v ladění těchto systémů.
Už to tak bude. Jinak kamarád taky vypíná ESP když jede Fordem B nebo C max (ve fordech se nevyznám, ten menší)
Aha a ja myslel, ze LED svetla zastini automaticky protijedou auto, aby neoslnovali a ne zr samy prepinaj dalka/tlumena...
LED svetla maju niekolko urovni. Prepinanie dialkove/tlmene je len asistent dialkovych svetiel. Samotne LED ale mozu mat rozne vyhotovenie a "automaticke vyrezanie" protiiduceho auta su az vyssia trieda obdoby bud intellux/ ledmatrix a pod. V nizsich triedach pokial viem to ma len Opel. Projektorove LEDky zatial nechame bokom.
To je vzdy istota a otazka casu, ze sa objavi takyto majster sveta a pretekar.
Ze je ABS nie ze zbytocne, ale dokonca nebezpecne ????
Startujes klukou a na hlave nosis alobalovu ciapku ?
Ze je ABS nie ze zbytocne, ale dokonca nebezpecne ????
Startujes klukou a na hlave nosis alobalovu ciapku ?
Tak pro vetsinu ridicu ABS a ESP si nemyslim, ze je hovadina. V 95% situaci asi ANO, ale kdyz pride krizovka, tak ne kazdy udela ve stresu to co na - elektronika stresem netrpi. Ja rika., automatika je super cec, kdyz de vypnout
Surcuf
a to nemluvím o tom, jak jsou v dnešních vozech aku zapikané do vozu, specielně u Forda to byl zážitek, jen připojit startovací kabely, výměna aku, to byl vůbec horor......
Vo Focuse Mk3 som si baterku vymenil v garáži sám. Stačí nemať tuleniu chorobu...
... ze by se tobe ve fordu odporoucela baterka je zcela vylouceno... nemyslels, ze sis menil baterku ve fotaku, kdyz jsi sedel v aute? >😒]
V jakym fordu to bylo, zmineny FF3 ma +na baterce pristupny a - je vedle baterky nad levym kolem jako kostrici bod a navod primo rika, ze startovaci kabely (-) mas dat na onen kostrici bod
Na nissanclube je jedna z hlavných tém batérie/nabíjanie. U nových modelov má snáď polovica užívateľov nové batérie.
Jenik3
O systemu S-S myslim svoje a nechci to tady rozebirat. Vice me zujal jeden z poslednich odstavcu a prave poznamka smerem k baterii varta. Tuto znacku jsem povazoval za premiovou. Na misto pozice c.1-2 skoncila 4., pricemz dopredu se dostaly znacky exide, banner a duracel? Priznam se, ze duracel jsem jako autobaterii doposud nevidel.
Zaujimave je ze vobec nieje spomenuta firma Yuasa ktora patri medzi lidrov vo vyrobe baterii(5 rokov zaruka).
Varta má prémiový marketing a obchodní strategii. Ale IMHO nejhorší poměr ceny/výkon.
O autobaterce Duracell jsem také slyšel poprvé.
O autobaterce Duracell jsem také slyšel poprvé.
Ja tiez prvykrat.
Snad to nie je tym, ze autor hodil do googla "battery" a neriesil, ze ake 😄
Snad to nie je tym, ze autor hodil do googla "battery" a neriesil, ze ake 😄
Uživatel_5340709
krásně se ukazuje, jak pseudomoderní technologie často z dílny úředníka EU motoristovi postupně hezky pouští žilou. 😉 - Chceš zimáky na svých discích? Přikup si ventilky TPMS, které tě vyjdou na náklady, které abys projel na podhuštěných gumách, tak bys musel jezdit na poloprázdných pneu cca. 40 tis. km. Start-stop? Ukazuje se, že náklady na všechno kolem jsou x-krát vyšší, než ůspora benzínu. A volně můžu ppokračovat /za co už tak úředníci nemůžou/ - rozbil sis světlo s H1, H4? Zaplatíš cca. 5-12 tis. za nové, rozbil sis světlo v xenonu? Zaplatíš cca. 10-25 tis za nové, rozbil sis světlo v diodě? Zaplatíš cca. 20-45 tis. za nové.
Alebo si kupis auto, ktore pouziva inteligentnejsiu technologiu merania tlaku nez cez najdrahsie ventily a mozes si menit pneu a disky do skonania sveta, ktora ma inteligentne vyrieseny S&S a nie archaicky vid VW. A zaplatis si havarijnu poistku a nepotrebujes robit kompromis medzi nesvietiacim halogenom vs normalny xenon/led.
Len si tam zabudol uviest, ze pri tej rastucej cene svetiel mas vzdy aj bonus v svietivosti, ci ich ovladani.
No jednak ta myšlenka směrovala úplně jinam, to neřeš 😄 , ale když přistoupím na tvoji argumentaci, tak halogen vs. xeonon určitě, ale xenon vs. dioda už tak moc ne, dokonce existují us studie, že dioda je v některých ohledech slabší.
Je to tak, z me zkusenosti, led svetlo vs slusny xenon neni z praktickeho hlediska rozdil. A tim led svetlem myslim nejlepsi led svetlo z aktualni MB E, ne nizsi stredni. Ted jsem presedl do halogenu v O 3 a to uz je krapet horsi.
EU s mizerne navrhnutým systémom nič nemá. V US majú s nabíjaním/dobíjaním podobné problémy. To hádzanie všetkého na nejakú EU je už dosť trápne ...
topten
ale jeste vic nam otravuji zivot ti, co nejsou schopni svuj dyzl na parkovisti vypnout a klidne pulhodiny travi vsechny a vsechno okolo podobne, jako kdyz marysa uvarila vavroj kafe
Bohuzial.
Teraz nesrandujem, ale z 10 poslednych ludi, co som videl stat minimalne niekolko minut nastartovanych (nie rozmrazovanie), boli vsetko dizle. Zrejme si na volnobeh vyrabali naftu, ked to "nic nezere", ci "jazdia za 3l".
Rekorder bol panacik na starej dizlovej felicii, co cakal pred domom 30 minut nastartovany (bol som vtedy chory, tak to viem presne, kolko rachotil).
A top magor, kandidat na Darwinovu cenu, za svojim nastartovanym Sharanom TDI stal pri vyfuku (este aj na tej strane auta, tak 30cm od neho) a este si do toho fajcil a bavil sa s niekym.
Teraz nesrandujem, ale z 10 poslednych ludi, co som videl stat minimalne niekolko minut nastartovanych (nie rozmrazovanie), boli vsetko dizle. Zrejme si na volnobeh vyrabali naftu, ked to "nic nezere", ci "jazdia za 3l".
Rekorder bol panacik na starej dizlovej felicii, co cakal pred domom 30 minut nastartovany (bol som vtedy chory, tak to viem presne, kolko rachotil).
A top magor, kandidat na Darwinovu cenu, za svojim nastartovanym Sharanom TDI stal pri vyfuku (este aj na tej strane auta, tak 30cm od neho) a este si do toho fajcil a bavil sa s niekym.
Tak skákání z mostu a smyčka kolem krku je moc mainstream. Dneska se hulí u diesel výfuku >😁
Největší masakr jsou e😜erti, kteří v jedničkové oktě TDI přijedou před vstup do supermarketu (jo, takové to místo se žlutými čárami) a půl hodiny tam čekají se zapnutým motorem, zatímco dusí všechny okolo.
Však se kochaj jak jim to chrochtá 😁
Ale že když to vytočej na 3000 otáček tak jim to zní jako když stádo prasat vyžene z prasečáku a že na 3 500 RPM už to je spíš jako chrochtání stáda prasat, která ví že jdou na porážku, tak o tomhle už TDIčkaři nechcou slyšet 😜
Btw za smradlavym benzínem jsem jel jen za 120/karbec favorit / starý seat atd. Ale smradlavej diesel je na každým rohu...
Ale že když to vytočej na 3000 otáček tak jim to zní jako když stádo prasat vyžene z prasečáku a že na 3 500 RPM už to je spíš jako chrochtání stáda prasat, která ví že jdou na porážku, tak o tomhle už TDIčkaři nechcou slyšet 😜
Btw za smradlavym benzínem jsem jel jen za 120/karbec favorit / starý seat atd. Ale smradlavej diesel je na každým rohu...
GeekStar
V tomhle je geniální Mazda, jednak si můžete start stop ovládat brzdový pedálem (lehké sešlápnutí brzdy start stop neaktivuje, takže když nechcete, motor se nevypne) a jednak k opětovnému spuštění motoru nepoužívá baterii, ale kondenzátor i-eloop. Klobouk dolů za tohle řešení.
I-eloop rozhodně nepohání startér při opětovném startování, ten je napájený klasicky z baterie. Kondenzátor je schopen dodávat řádově menší proudy (jednotky ampér) než by bylo potřeba pro startování (stovky ampér). Kondenzátor je využíván čistě pro pohon klimatizace, audia a některých dalších elektrických systému s malým proudovým odběrem.
Navíc Mazda seznala, že celý i-eloop je technická kravina, která za dobu životnosti auta neušetří ani tolik co stojí a přináší víc komplikací než užitku a postupně jej stahuje z nabídky.
[odkaz]
Navíc Mazda seznala, že celý i-eloop je technická kravina, která za dobu životnosti auta neušetří ani tolik co stojí a přináší víc komplikací než užitku a postupně jej stahuje z nabídky.
[odkaz]
To s tím kondenzátorem není pravda. Peugeot to má dávno, s tím že proud z kondenzátoru napájí alternátor, který motor roztočí. Dokáže to ze své kapacity 4x.
Jak je to u Peugeotu nevím, ale u Mazdy plně nabitý kondenzátor dokáže dát počáteční proud maximálně 50 A. To je jestli se nepletu 600W. S takovým výkonem můžeš natočit tak zahradní traktor, běžná baterka musí dát pro start alespoň 300 A u malého benzíňáčku a 500 A u menšího dieselového motoru. Těch 50A se dá s rezervou využít tak na buzení toho alternátoru, nikoliv jako záběrový proud od nuly.
vilo
Mozete prosim odskusat ci auta s dsg dobijaju pri jazde bez plynu aj v eco rezime, kedy auto vyradaju na neutral?
Z principu, ktory ste tu opisali pri znacke skoda vyplyva, ze by dobijat nemali. Nedochadzalo by totiz k setreniu paliva.
Zaroven by ale tymto bolo takmer nemozne bateriu dobijat. Doba kedy sa brzdi a auto zaradi rychlostny stupen je neporovnatelne kratsia ako doba prejdena na neutrali.
Dakujem
Z principu, ktory ste tu opisali pri znacke skoda vyplyva, ze by dobijat nemali. Nedochadzalo by totiz k setreniu paliva.
Zaroven by ale tymto bolo takmer nemozne bateriu dobijat. Doba kedy sa brzdi a auto zaradi rychlostny stupen je neporovnatelne kratsia ako doba prejdena na neutrali.
Dakujem
OndraGT
Na zaklade tohoto clanku ze sveta motoru jsem se rozhodl zmerit jak se k baterii chova Megane r.v. 2014. Kdyz se vyjde ze stavu plne nabite baterie tak je jednotka schopna nechat napeti padnout i na 11,9-12V (LED denni sviceni). Pri plne nabite baterii a zapnutych svetlech se to drzi kolem 12,7V, pri vyhrivani zadniho okna cca 13,3V. K plnemu nabijeni dochazi jen pri brzdeni motorem a to se napeti zvedne na 14,9V.
Takze mi z toho vychazi nejlepe jezdit se zapnutymi svetly 😄
Takze mi z toho vychazi nejlepe jezdit se zapnutymi svetly 😄
resil jsem to u strejce presne pred rokem u nove fabie, kterej baterku po cca 2 letech odpravil tim, ze ji porad dobijel nabijeckou jak byl zvyklej z predchozich aut, kde je taky takhle uspesne odpravoval. baterku mu v zaruce vymenili.
merenim napeti jsem zjistil, ze po hodinovym stani baterka mela casto vetsi napeti, kdyz s autem jel jen par km, nez kdyz s tim jel treba 50km. z toho jsem usoudil ze elektronika ridi dobijeni, kdy nekdy dobiji a nekdy ne. konkretne kdyz jede s kopce a brzdi motorem, tak dobiji, ale kdyz neni potreba, a dobijeni by odebiralo vykon motoru a tim zvyzovalo spotrebu, tak nedobiji.
vpodstate bylo bezny, ze po tech 50km a hodinovym statni PC ukazoval jen 90% kapacity AKU, coz vedlo strejce vedlo k tomu, ze AKU daval na nabijecku, a tim ho likvidoval. pak to jeste nejakou dobu sledoval, ale co vim, tak se to nikdy nedostal pod tech 90%. samozrejme bez dobijeni
merenim napeti jsem zjistil, ze po hodinovym stani baterka mela casto vetsi napeti, kdyz s autem jel jen par km, nez kdyz s tim jel treba 50km. z toho jsem usoudil ze elektronika ridi dobijeni, kdy nekdy dobiji a nekdy ne. konkretne kdyz jede s kopce a brzdi motorem, tak dobiji, ale kdyz neni potreba, a dobijeni by odebiralo vykon motoru a tim zvyzovalo spotrebu, tak nedobiji.
vpodstate bylo bezny, ze po tech 50km a hodinovym statni PC ukazoval jen 90% kapacity AKU, coz vedlo strejce vedlo k tomu, ze AKU daval na nabijecku, a tim ho likvidoval. pak to jeste nejakou dobu sledoval, ale co vim, tak se to nikdy nedostal pod tech 90%. samozrejme bez dobijeni
Tak to byla hodne stupidni nabijecka, ktera baterku prebijela. Pokud je to aspon trochu inteligentni nabijecka, dobije vaterku a odpoji nabijeni
Nissan to má stejně, opravdu klidně nechá baterii padnout i na 11,9V. Trvalé řešení neexistuje, ale protože u mínusového pólu baterie je elektronika monitorující stav a v ní čip, který to řídí, stačí odpojit a hned máte nabíjení trvale 14,4V. Bohužel ale zároveň svítí kontrolka, upozorňující na poruchu SS systému.
Mimochodem - čip je prý Siemens a lze mu programovat charakteristiku, bohužel ale pouze u výrobce (tedy Siemensu). Stačilo by tedy, aby si Renault/Nissan objednal čipy s charakteristikou upravenou, jenže to by pak zase neplnili emise...
Mimochodem - čip je prý Siemens a lze mu programovat charakteristiku, bohužel ale pouze u výrobce (tedy Siemensu). Stačilo by tedy, aby si Renault/Nissan objednal čipy s charakteristikou upravenou, jenže to by pak zase neplnili emise...
Ano, tak jsem to dnes vyresil. Poruchu to nehlasi, jen to hlasi "Check Stop-Start" a to si muzu na palubaku odklepnout a zustane to jen v seznamu hlasek.
A to na te baterii neni to zadny cip. Je to bocnik pro mereni proudu - rezistor o velmi malem odporu, na kterem se meri ubytek napeti ktery je prepocitan na proud ktery tece bud do baterky a nebo ven... A bez tohodle udaje zrejme auto prejde do rezimu dobijeni pevnym napetim
A to na te baterii neni to zadny cip. Je to bocnik pro mereni proudu - rezistor o velmi malem odporu, na kterem se meri ubytek napeti ktery je prepocitan na proud ktery tece bud do baterky a nebo ven... A bez tohodle udaje zrejme auto prejde do rezimu dobijeni pevnym napetim
Missouri
manažer pan Vít Vondráček shodil všechny komerční autonabíječky kromě značky Victron tvrzením, že jejich udržovací napětí je příliš vysoké. Přitom podle testu provedeného německou společností GTÜ, která provozuje síť stanic technických kontrol, je vítězem švédský výrobek "CTEK který ukázal, že umí nabíjet nejrychleji. Vedle toho se chová tak,
jak to doporučují výrobci autobaterií: Nabíjecí cyklus v podání výrobku CTEK má svou hlavní fázi, absorpční nabíjení a udržovací nabíjení."
Jde tedy o záměrné promo pro neznámou značku? Jaká další autorita potvrzuje výrok pana produktového manažera? Používám C-TEK už několik let, moje auto je k ní připojeno v garáži konektorem neustále. A teď se dozvídám, že je všechno špatně, protože nemám Victron?
[odkaz]
jak to doporučují výrobci autobaterií: Nabíjecí cyklus v podání výrobku CTEK má svou hlavní fázi, absorpční nabíjení a udržovací nabíjení."
Jde tedy o záměrné promo pro neznámou značku? Jaká další autorita potvrzuje výrok pana produktového manažera? Používám C-TEK už několik let, moje auto je k ní připojeno v garáži konektorem neustále. A teď se dozvídám, že je všechno špatně, protože nemám Victron?
[odkaz]
Pokud sahnu do nizsi cenove relace (nabijecka z LIFLu za 500,- tak ta po nabiti prejde do udrzovaciho modu - kde kdyz klesne napeti, opet baterii dobije a zase odpoji... Takze souhlasim ze jde o skrytou reklamu, coz v clanku neni uvedeno (nenasel jsem) = poruseni zakona
Po přečtení výše uvedeného článku jsem objednal citovanou nabíječku Victron Emergy Blue Power 12V 5A.
Používám jí cca.14.dnů, ale po přepnutí do režimu "STORAGE - Skladování" nejde do baterie deklarované napětí 13,1-13,2V dle manuálu, ale skutečně změřených 13,45-13,5V !!!
Řeším to i s dodavatelem nabíječky.
Může mít na výši rozdílu v napětích skutečnost, že je baterie připojená na elektrickou instalaci vozidla????
Dle manuálu jsem pochopil, že by to mít vliv nemělo. Chtěl jsem baterce pomoci při delším odstavení vozidla a nepřijít jejím odpojením o data servisní, kód rádia atd.
Díky za vaše názory a reakce na můj příspěvek.
Používám jí cca.14.dnů, ale po přepnutí do režimu "STORAGE - Skladování" nejde do baterie deklarované napětí 13,1-13,2V dle manuálu, ale skutečně změřených 13,45-13,5V !!!
Řeším to i s dodavatelem nabíječky.
Může mít na výši rozdílu v napětích skutečnost, že je baterie připojená na elektrickou instalaci vozidla????
Dle manuálu jsem pochopil, že by to mít vliv nemělo. Chtěl jsem baterce pomoci při delším odstavení vozidla a nepřijít jejím odpojením o data servisní, kód rádia atd.
Díky za vaše názory a reakce na můj příspěvek.
Katikakus
..je hlavne "vynikajici" u aut s turbomotory. Pro ne neni nic lepsiho, nez po sjezdu z okruhu/dalnice, zastavit na krizovatce, kdy se motor a tedy i chlazeni turba vypne. Skvela vec. Diky bohu za vyrobce, kteri tento nesmysl do aut nemontuji.
Moderní turbomotor samozřejmě nepřestane zcela chladit rozžhavené turbo ani po vypnutí, navíc ke křižovatce typicky nedojíždíš s plynem na podlaze.
Ne, dochlazovani turba opravdu nema kazdy motor, spis je to vyjimka.
Sice nedojizids, ale, po x kilometrech pod plynem urcite neni pro turbo dobre, kdyz se motor najednou zastavi. Start-Stop je nesmysl, ktery prinasi vic skody, nez uzitku - to je pointa. Proto take je absence SS jednim z kriterii pri vyberu auta.
Sice nedojizids, ale, po x kilometrech pod plynem urcite neni pro turbo dobre, kdyz se motor najednou zastavi. Start-Stop je nesmysl, ktery prinasi vic skody, nez uzitku - to je pointa. Proto take je absence SS jednim z kriterii pri vyberu auta.
Ak si sa zasekol niekedy v roku 2005, tak ano, suhlasil by som s tebou. Dnes je vynimka najst auto s turbom, kde na dochladzovanie nemysleli.
Jazda pod plynom - to ako po dialnici valis v otackach za polovicou ciferniku a zrazu strhnes volant na benzinku a tam surovo zastavis? Lebo pri standardnej MPR ti auto u malych turbobenzinov netoci viac ako 3000ot, u dizlov este menej. Na dochladenie staci radovo sekundy az desiatky sekund - to zvycajne staci dat dole nohu z plynu a dojst plynule cez odbocovaci pruh.
S&S musi byt hlavne urobeny dobre - su atomobilky, ktore to dodnes nevedia a su auta, kde funguje tak, ako by clovek od neho cakal. Na to, aby ti motor vyplo musi byt splnenych tisic podmienok a dochladzovanie turba patri medzi tie zakladne. Rovnako nevypne vtedy, ak motor nie je zohriaty, jednoducho vypina vtedy, ked ma idealne podmienky - hovorime stale o tych, co ho spravit vedia.
Inak bavi ma predstava, co budete robit, ked trhu nebudu auta bez takychto veci - a to nehovorim o novych, ale aj o starych. Zacnes chodit peso?
Jazda pod plynom - to ako po dialnici valis v otackach za polovicou ciferniku a zrazu strhnes volant na benzinku a tam surovo zastavis? Lebo pri standardnej MPR ti auto u malych turbobenzinov netoci viac ako 3000ot, u dizlov este menej. Na dochladenie staci radovo sekundy az desiatky sekund - to zvycajne staci dat dole nohu z plynu a dojst plynule cez odbocovaci pruh.
S&S musi byt hlavne urobeny dobre - su atomobilky, ktore to dodnes nevedia a su auta, kde funguje tak, ako by clovek od neho cakal. Na to, aby ti motor vyplo musi byt splnenych tisic podmienok a dochladzovanie turba patri medzi tie zakladne. Rovnako nevypne vtedy, ak motor nie je zohriaty, jednoducho vypina vtedy, ked ma idealne podmienky - hovorime stale o tych, co ho spravit vedia.
Inak bavi ma predstava, co budete robit, ked trhu nebudu auta bez takychto veci - a to nehovorim o novych, ale aj o starych. Zacnes chodit peso?
No jo, na dalnici davam 5km pred benzinkou nohu z plynu. Turbo toci naplno dnes. klidne uz pri 1500ot,do re, at mame rezervu, tak 2000ot,cili klidne ustalena jizda na dalnuci 130km/hod. Jo, za 10s se dochladi turbo, dobre ty, to vam rychle chladne olej, kterej nejdrive projde motorem a pak miri do turba.... Ja bych mu na dochlazeni dal radeji 2 minuty, ale jak myslite...
Ze SS fungune az po ohrati motoru - aha, tak u skoda (VW) a ford asi ne, mam jine zkusenosti, 1km jizdy a motor vypne, prvni semafory po meste a motor vypne...
Ze SS fungune az po ohrati motoru - aha, tak u skoda (VW) a ford asi ne, mam jine zkusenosti, 1km jizdy a motor vypne, prvni semafory po meste a motor vypne...
pisem radovo az desiatky sekund - to su kludne tie 2 minuty a ked viem, ze mienim ist tankovat, tak pozvolna stovky metrov pred idem na volnobeh - predsa nebudem brzdit zo 130 na 80-60 na par metroch aby som stihol odbocit a kym pridem ku stojanu, tak to je presne tak akurat.
S&S ma velmi zlu povest prave vdaka koncernu. Rovnako aj trojvalce maju u nas zlu povest prave vdaka skodovke - 1.2htp. Jednoducho vela ludi posudzuje danu vec na zaklade v tom lepsom pripade vlastnej skusenosti, v horsom pripade to len niekde cital. Lenze to naozaj nestaci, lebo pritom netusi, ze su rozne technologie na jej prevadzku a ze niekde aj naozaj funguju v praxi, nie len na papieri.
U firemnych VW S&S vypinam, lebo ma fakt vytaca. V sukromnom aute (francuz) to robit nemusim, lebo funguje ako ocakavam.
S&S ma velmi zlu povest prave vdaka koncernu. Rovnako aj trojvalce maju u nas zlu povest prave vdaka skodovke - 1.2htp. Jednoducho vela ludi posudzuje danu vec na zaklade v tom lepsom pripade vlastnej skusenosti, v horsom pripade to len niekde cital. Lenze to naozaj nestaci, lebo pritom netusi, ze su rozne technologie na jej prevadzku a ze niekde aj naozaj funguju v praxi, nie len na papieri.
U firemnych VW S&S vypinam, lebo ma fakt vytaca. V sukromnom aute (francuz) to robit nemusim, lebo funguje ako ocakavam.
"Ze SS fungune az po ohrati motoru - aha, tak u skoda (VW) a ford asi ne, mam jine zkusenosti, 1km jizdy a motor vypne, prvni semafory po meste a motor vypne..." - no tak to soudruzi asi nekde udelali chybu.
Nikdo je nenutí motor za takových podmínek vypínat. V měřícím cyklu nic takového motor nepotká. Takže na normovanou spotřebu vůbec nemá vliv, jestli vypíná po vysoké zátěži.
Aha, takze moderni motory maji elektricke olejove cerpadlo?
Nemají. Moderní motory mají dva okruhy vodního chlazení, jeden vysokoteplotní, který chladí motor a je poháněn klasickou vodní pumpou hnanou od motoru a nízkoteplotní okruh poháněný nezávislým elektrickým čerpadlem, které si elektronika reguluje bez ohledu na chod či zastavení motoru, který chladí stlačený vzduch a vlastní turbodmychadlo. Tady máš jak vypadá turbo, ty kovové trubičky vedoucí směrem dolů jsou pro přívod/odvod vody ke chlazení turba.
[odkaz]
[odkaz]
Dalším vývojovým krokem je, že i hlavní pumpa pro vysokoteplotní okruh chlazení motoru je poháněná elektrickým motorem (nikoliv mechanicky od motoru) a umožňuje tedy "dochlazovat" i samotný motor při nějakém náhlém vypnutí (vzhledem k potřebě vyššího výkonu je tento elektromotor napojen na 48V okruh), to má třeba nová řada šestiválcových motorů Mercedesu.
[odkaz]
[odkaz]
Dalším vývojovým krokem je, že i hlavní pumpa pro vysokoteplotní okruh chlazení motoru je poháněná elektrickým motorem (nikoliv mechanicky od motoru) a umožňuje tedy "dochlazovat" i samotný motor při nějakém náhlém vypnutí (vzhledem k potřebě vyššího výkonu je tento elektromotor napojen na 48V okruh), to má třeba nová řada šestiválcových motorů Mercedesu.
Beefcake
Podla nadpisu som cakal, ze to bude pruser clanok, ale milo ma prekvapil.
Som sa parkrat cudoval, ako nezmyselne kolise napatie pocas jazdy, teraz to aspon skusim vysledovat.
Ten prud, co sa vsade nedostane, bola ale ceresnika 😄
Som sa parkrat cudoval, ako nezmyselne kolise napatie pocas jazdy, teraz to aspon skusim vysledovat.
Ten prud, co sa vsade nedostane, bola ale ceresnika 😄
Já kvůli němu koupil SM, ale trochu mě štve, že o vlivu Start/Stopu na baterii se v něm nepíše skoro nic. >😁
JDM
To aby se na nabíječky doma pripojovali i auta se spalovakem >😁 akorát u nich je to krok zpět... >😁
jirik_kirij
Mám 2 resp. 3 možnosti😒br />
1) Připojím inteligentní nabíječku na svorky baterky, které je připojená k vozidlu. Co to dělá s elektroinstalací auta? Přežije? Přežije elektroinstalace i opakovaně tento postup?
2) Baterku odpojím od vozidla (a odnesu, jak je uvedeno, k nabíjení po schodech do bytu). V tom případě se mi vynuluje palubní počítač a ne každé auto to ustojí. Co s tím?
3) Použiji "udržovací nabíječku" na neodpojenou baterku. Ta cpe do baterky trvale cca 150mA. Jak dlouho to může být takto připojeno? Např. týden nebo i déle nemám důvod vyjet a baterka je stále připojena k tomu krmítku. Přežije to?
2) Baterku odpojím od vozidla (a odnesu, jak je uvedeno, k nabíjení po schodech do bytu). V tom případě se mi vynuluje palubní počítač a ne každé auto to ustojí. Co s tím?
3) Použiji "udržovací nabíječku" na neodpojenou baterku. Ta cpe do baterky trvale cca 150mA. Jak dlouho to může být takto připojeno? Např. týden nebo i déle nemám důvod vyjet a baterka je stále připojena k tomu krmítku. Přežije to?
Přidal bych se s dotazem, zda stačí odpojit jeden (záporný) pól baterie, když chci elektroniku chránit.
Naprosto pohodlně můžeš např. C-TEK připojit konektorem a nechat jakkoliv dlouho, inteligentní nabíječky jsou k tomu účelu navrženy. Nabíječka nenabíjí, pokud napětí v baterii neklesne pod stanovenou úroveň. Dělám to tak už asi 4 roky a bez problémů.
Pripady 1 a 3 su prakticky totozne. Dobre inteligentne nabijacky s tym pocitaju a poznaju oba rezimy. Pri zapojenej baterke su tam nejake obmedzenia na nabijacie napatie, jeho hodnoty a stabilitu a bohvie co este. Udrziavaci rezim je samozrejmost.
2 zavisi od konkretneho auta, co bude treba spravit.
2 zavisi od konkretneho auta, co bude treba spravit.
Ta nabíječka, co se prodává pod bodem 3) je jen trafo coby zdroj proudu.
Inteligence je u ní nulová. Končilo to konektorem do cigaretové zásuvky, jenže u nových aut se po vytažení klíče cesta mezi touto zásuvkou a baterkou rozpojí. Takže krokodýly přímo na baterce.
Inteligence je u ní nulová. Končilo to konektorem do cigaretové zásuvky, jenže u nových aut se po vytažení klíče cesta mezi touto zásuvkou a baterkou rozpojí. Takže krokodýly přímo na baterce.
Ano, su aj take (zvladajuce iba 3), len ja som myslel tie inteligentnejsie, ktore sa vedia prisposobit stavu baterky, ktoru netreba vyberat a dokazu 1 aj 3.
ad1)
pokud. je. nabijecka inteligentni, hlida napeti a tak neni suvod, proc by mela elektronika odejit...
2) no jo, nektery auta to neustoji, takze do srotu s nima - jezis, tak si ten kod radia natukate no...
pokud. je. nabijecka inteligentni, hlida napeti a tak neni suvod, proc by mela elektronika odejit...
2) no jo, nektery auta to neustoji, takze do srotu s nima - jezis, tak si ten kod radia natukate no...
Pozor, iba kod radia mozno na koncernovych, tam to tak bolo. Ale to zdaleka nebude pravidlo.
Hittman
na a6, jak mívali i voltmetr...
Cuba66
Hahaha, a jako náhodou jí zrovna prodává firma Battery.cz 😄 Nicméně jsou asi ostatní výrobci podle článku lamy, když například tykový CTek po nabití přejde do udržovacího módu 13,6V. Ale pozor, jen na dobu 10 dní, pak přejde do módu "float" kdy cyklicky udržuje napětí mezi 12,7 - 14,4 (případně 14,7 pro AGM).
No a ten zmiňovaný Victron prý tedy udržuje jako jediný správně 13,1V a 13,5V tedy už ničí baterii? Když jsem měl auta bez inteligentního nabíjení, udržovalo dobíjení konstantně 13,5-13,8V.
Tak nevím...prosím tedy někoho znalejšího o vysvětlení.
No a ten zmiňovaný Victron prý tedy udržuje jako jediný správně 13,1V a 13,5V tedy už ničí baterii? Když jsem měl auta bez inteligentního nabíjení, udržovalo dobíjení konstantně 13,5-13,8V.
Tak nevím...prosím tedy někoho znalejšího o vysvětlení.
Po přečtení výše uvedeného článku jsem objednal citovanou nabíječku Victron Emergy Blue Power 12V 5A.
Používám jí cca.14.dnů, ale po přepnutí do režimu "STORAGE - Skladování" nejde do baterie deklarované napětí 13,1-13,2V dle manuálu, ale skutečně změřených 13,45-13,5V !!!
Řeším to i s dodavatelem nabíječky.
Může mít na výši rozdílu v napětích skutečnost, že je baterie připojená na elektrickou instalaci vozidla????
Dle manuálu jsem pochopil, že by to mít vliv nemělo. Chtěl jsem baterce pomoci při delším odstavení vozidla a nepřijít jejím odpojením o data servisní, kód rádia atd.
Díky za vaše názory a reakce na můj příspěvek.
Používám jí cca.14.dnů, ale po přepnutí do režimu "STORAGE - Skladování" nejde do baterie deklarované napětí 13,1-13,2V dle manuálu, ale skutečně změřených 13,45-13,5V !!!
Řeším to i s dodavatelem nabíječky.
Může mít na výši rozdílu v napětích skutečnost, že je baterie připojená na elektrickou instalaci vozidla????
Dle manuálu jsem pochopil, že by to mít vliv nemělo. Chtěl jsem baterce pomoci při delším odstavení vozidla a nepřijít jejím odpojením o data servisní, kód rádia atd.
Díky za vaše názory a reakce na můj příspěvek.
Petrskr
Článek jak nějaký e-mailový hoax... Možná by bylo dobré říct, kolik celkem benzínu se systémem Stop/Start ušetří a jestli náhodou to nebude víc, než kolik stojí nová baterie.
U toho pána, co najel od roku 2014 8000 km, tak se vůbec nedivím, že mu šla baterka do háje. Rozhodně to nemůže být systémeme Start/Stop. Já jsem se svým autem ujel od loňska cca 18 000 km a všechno funguje uplně normálně.
Jako fakt nechápu co na tom komu vadí. Je červená, zastavím, motor se vypne, já mám dobrý pocit, že zbytečně neplýtvám benzín, šlápnu na spojku, auto se nastratuje a rozjede. Ale jestli je někdo tak blbej, že to stejně neumí, tak by neměl vůbec mít auto a řidičák, nebo ať si koupí starší auto, které ten systém prostě nemá.
Někdo si koupí nový auto a pak nadává že start stop, že moc elektroniky, že si to nemůže opravit sám, že jeho děda si u stodvácy vyměnil celej motor.. Tak si prostě kupte starý auto, jsou jich plný bazary, a za ušetřený peníze si kupte nářadí a pořádnej hever.
U toho pána, co najel od roku 2014 8000 km, tak se vůbec nedivím, že mu šla baterka do háje. Rozhodně to nemůže být systémeme Start/Stop. Já jsem se svým autem ujel od loňska cca 18 000 km a všechno funguje uplně normálně.
Jako fakt nechápu co na tom komu vadí. Je červená, zastavím, motor se vypne, já mám dobrý pocit, že zbytečně neplýtvám benzín, šlápnu na spojku, auto se nastratuje a rozjede. Ale jestli je někdo tak blbej, že to stejně neumí, tak by neměl vůbec mít auto a řidičák, nebo ať si koupí starší auto, které ten systém prostě nemá.
Někdo si koupí nový auto a pak nadává že start stop, že moc elektroniky, že si to nemůže opravit sám, že jeho děda si u stodvácy vyměnil celej motor.. Tak si prostě kupte starý auto, jsou jich plný bazary, a za ušetřený peníze si kupte nářadí a pořádnej hever.
Asi to není úplně statisticky vypovídající, ale pro zajímavost: [odkaz]
Ono to +/- sedi s mojou statistikou, za pol minuty S/S off usetri cca 3ml, co je nic.
Ale ten blby pocit, ked pustam brzdu a preslapavam na plyn, auto okamzite nastartuje, no i tak mam pocit, ze na plyn stupam prilis skoro.
Pri MT je to asi o kusok pomalsie, ale vadilo mi to i tam (chrochtava Octavia).
Ale ten blby pocit, ked pustam brzdu a preslapavam na plyn, auto okamzite nastartuje, no i tak mam pocit, ze na plyn stupam prilis skoro.
Pri MT je to asi o kusok pomalsie, ale vadilo mi to i tam (chrochtava Octavia).
u některých s/s je nastaven počet cyklů a potom musíš do servisu na preventivní výměnu s/s
petrskr-a kolikpiva si myslite, ze usetrite? A kolikpaliva vam sezere to nastartovani? A kolik penez date navic za baterii urcenou pro start stop. Kolik penez date pri koupi noveho auta za start/stop a veci k nemu potrebne - ani za 100 let na pivu tolik neusetrite a emise, pri startu budou vyssi a ekologicka stopa z vyroby soucasti nutnych pro start/stop bude taky vetsi, nez usetrene pri vypnuti motoru
Tak samozřejmě přesně nevím, ale selský rozum mi říká, že třeba minutové stání na červenou sežere rozhodně víc paliva, než nastartování.
Novou baterii určitě kupovat nebudu (mám auto na operativní leasing a za rok ho vracím), ale i kdyby ne, tak ty baterky jsou na to stavěné a i kdyby vydržela třeba o pár tisíc km míň, tak to snad opravdu není taková investice... Ale co tak pozoruju, tak lidem se kazí baterky spíš když moc nejezdí...
Hlavně i ten s/s se dá, u manuálu, ovlivnit. Když třeba vím, že zelená naskočí za 3 sekundy nebo že budu stát opravdu jen chviličku, tak můžu nechat nohu na spojce (ano, vím, že to je smrtelný hřích a stání na spojce zkracuje životnost spojky o 1-2 nanosekundy) 😄 .
A další výhodu s/s vidím v tom, že prostě nevypouštím během stání sajrajt do ozvduší.
Jinak piva ušetřím hodně 😊) protože ho nepiju. Skoro.
Novou baterii určitě kupovat nebudu (mám auto na operativní leasing a za rok ho vracím), ale i kdyby ne, tak ty baterky jsou na to stavěné a i kdyby vydržela třeba o pár tisíc km míň, tak to snad opravdu není taková investice... Ale co tak pozoruju, tak lidem se kazí baterky spíš když moc nejezdí...
Hlavně i ten s/s se dá, u manuálu, ovlivnit. Když třeba vím, že zelená naskočí za 3 sekundy nebo že budu stát opravdu jen chviličku, tak můžu nechat nohu na spojce (ano, vím, že to je smrtelný hřích a stání na spojce zkracuje životnost spojky o 1-2 nanosekundy) 😄 .
A další výhodu s/s vidím v tom, že prostě nevypouštím během stání sajrajt do ozvduší.
Jinak piva ušetřím hodně 😊) protože ho nepiju. Skoro.
Já S/S nechal trvale vypnout, protože mě zase selský rozum říká, že ekologie životnosti automobilu (kam počítám i baterie) je mnohem důležitější než kolik ušetřím na palivu a nebo vypouštění emisí do ovzduší. Dokud tady budou jezdit velké nákladní lodě, které stojí v přístavech s nastarovaným motorem a nad evropou lítat tisíce letadel tak já tady nebudu dělat ***a abych kvůli pár deci ničil baterii a další kraviny v autě.
Váš přístup mi připomíná proč nekupovat bazarové auto v ČR. Češi dokud to mají na operák a střídají auta jak ponožky tak se k nim nikdy nebudou chovat slušně a je jim úplně jedno co s tím autem budou dělat další lidé po mě. Záruku to vždy vydrží...
Váš přístup mi připomíná proč nekupovat bazarové auto v ČR. Češi dokud to mají na operák a střídají auta jak ponožky tak se k nim nikdy nebudou chovat slušně a je jim úplně jedno co s tím autem budou dělat další lidé po mě. Záruku to vždy vydrží...
Nicco
Zrovna před týdnem zavolal do redakce Vilém Vlasák ze Znojma, který má na třetí generaci Škody Fabia z roku 2014 najeto jen 8000 km. „Moje autobaterie ztrácí napětí, občas už se mi po startu samy vypínají spotřebiče.
Mame FIII s S/S a ma 11 000 km a jezdi 80% mesto a baterka funguje normalne.
Mame FIII s S/S a ma 11 000 km a jezdi 80% mesto a baterka funguje normalne.
Martin Lohe
Tak vidím, že tu není skoro nikdo, kdo by systém ss v autě rád měl. Určitě to není vhodná věc pro všechny typy vozů a motorů. První ke škrtnutí by měly bejt asi dýzly, že jo..
Osobně jezdím atmo benzínem, denodenně stojím na několika křižovatkách, kde se čeká na interval třeba i 2 minuty a tu úsporu paliva vnímám. Jde samozřejmě i o pocit, auto stojí v naprostým klidu a motor startuje okamžitě, jak se říká na ťuknutí. Při delším stání se spustí sám, protože nesmí vychladnout pod určitou teplotu.Při teplotách pod nulou se ss neaktivuje, při popojíždění v koloně systém počítá jak často se spouští a pokud je predikce špatná, deaktivuje se sám. Jistěže nevím, jak dlouho baterie vydrží, ale za ten komfort to stojí.
Osobně jezdím atmo benzínem, denodenně stojím na několika křižovatkách, kde se čeká na interval třeba i 2 minuty a tu úsporu paliva vnímám. Jde samozřejmě i o pocit, auto stojí v naprostým klidu a motor startuje okamžitě, jak se říká na ťuknutí. Při delším stání se spustí sám, protože nesmí vychladnout pod určitou teplotu.Při teplotách pod nulou se ss neaktivuje, při popojíždění v koloně systém počítá jak často se spouští a pokud je predikce špatná, deaktivuje se sám. Jistěže nevím, jak dlouho baterie vydrží, ale za ten komfort to stojí.
Chlape, zamysli se, kolik bere benzin na olnobeh - 0,6l/hodinu,tak si tu usporu spocitej a netvrd mi, ze tu usporu paliva vnimas....
A v lete, super, pustena. klima a po vypnuti motoru vedro, pak zase klima naplno, aby to dohnala, no jo, smakulada co funguje a ovecky jsou spokojene, ale rekni mi jeden pozitivni prinos a spotreba to urcite neni. Pokud budes stat 5x2minuty =10 minut = 0,1l (panecku, 3,-Kc) a o kolik si vezme vice motor na kazdy start, dobiti baterky o ten start se taky neveme ze vzduchu, klima co pak bude makat a dohanet to v lete taky neco stoji o topeni v zime ani nemluve, motoru kolisa teplota...
Hmm, je to super...
A v lete, super, pustena. klima a po vypnuti motoru vedro, pak zase klima naplno, aby to dohnala, no jo, smakulada co funguje a ovecky jsou spokojene, ale rekni mi jeden pozitivni prinos a spotreba to urcite neni. Pokud budes stat 5x2minuty =10 minut = 0,1l (panecku, 3,-Kc) a o kolik si vezme vice motor na kazdy start, dobiti baterky o ten start se taky neveme ze vzduchu, klima co pak bude makat a dohanet to v lete taky neco stoji o topeni v zime ani nemluve, motoru kolisa teplota...
Hmm, je to super...
Zbytocne ti bude clovek nieco vysvetlovat, ty mas svoju pravdu a nic ine pocut nechces, tak naco sa namahat?
Ked je pustena klima, ci viac spotrebicov, zvycajne SS nie je aktivny.
Ale asi to zavisi od auta.
Ale asi to zavisi od auta.
Octavia v létě klidně SS spustí i když je klima zapnutá. Samozřejmě jí vypne. To samo o sobě je hroznej nesmysl protože ti začne foukat teplej vzduch, takže každej normální člověk hned zmáčkne tlačítko na konec SS 😁
Zvláštní, jezdil jsem celé léto se systémem start/stop a nikdy se mi nestalo, že by to mělo výrazný vliv na chlazení kabiny, prostě nikdy jsem nestál s vypnutým motorem tak dlouho, aby se stihla kabina moc zahřát. A topení to samé, to bych tam musel stát fakt dlouho. A pokud by mi bylo horko nebo zima, prostě si motor můžu zapnout spojkou nebo vypnout s/s.
Podle mě s/s nejvíc hejtou ti, kteří v životě auto s tímto systémem neřídili.
Podle mě s/s nejvíc hejtou ti, kteří v životě auto s tímto systémem neřídili.
wikinko
Vsimli ste si ze v clanku od Vaculika nikdy nemoze chybat fotka... Vaculika?
V samotnom casopise SM som raz napocital 18 fotiek Vaculika. Si ten clovek mysli ze je fotogenicky?
V samotnom casopise SM som raz napocital 18 fotiek Vaculika. Si ten clovek mysli ze je fotogenicky?
duncho
V porovnani so Skodou, na Nissanoch napatie klesa az na zalostnych 11.8V. Mne EFB akumulator odisiel na novom aute po 4 mesiacoch. Druhy mal uz po 1.5 roku natolko znizenu kapacitu, ze s tym bolo treba nieco robit. Po uprave lezie napatie z alternatora permanentne v rozsahu 13.8V az 14.6V. Jedine co je nutne robit je vypinat S/S bud rucne zakazdym po nastartovani, alebo pouzit S/S modul na jeho deaktivaciu. Viac o uprave tu😒br />
[odkaz]
[odkaz]
lordlord
ve služební octavii na operák to neřeším, jezdím stylem brzda plyn, když to motor chcípne, určitě to má škoda vyřešené - turbo a tak...asi to bude řešit budoucí majitel
Ada je zase tady
Je to stále stejné...
Beefcake
Tak som si dnes dal namahu a odmeral bateriu po cca 2 dnovom stati. 12.1V ...
Kym som to chvilu sledoval, dobijalo stale bez ohladu na plyn/brzdenie 14.4V . Start/Stop vypinam automaticky po nastartovani.
Akurat som si nepozrel, aky mam presne typ baterie, lebo ma trochu rozrusilo, ze som tam nasiel chumac peria pod kapotou a rozmrvene nejake pecivo na plaste 😄 Tak som hladal preventivne rozhryzene kable/hadice, nastastie nic.
Najlepsie ale bolo, ze kamaratka si zatial isla dolievat vodu do ostrekovaca na svojom aute (kym presadla do nasho) a zrazu spod kapoty vytiahla polku stangle salamy, celkom kvalitnej, tej hrubej. Dlzka tak 15-20cm ....
Kym som to chvilu sledoval, dobijalo stale bez ohladu na plyn/brzdenie 14.4V . Start/Stop vypinam automaticky po nastartovani.
Akurat som si nepozrel, aky mam presne typ baterie, lebo ma trochu rozrusilo, ze som tam nasiel chumac peria pod kapotou a rozmrvene nejake pecivo na plaste 😄 Tak som hladal preventivne rozhryzene kable/hadice, nastastie nic.
Najlepsie ale bolo, ze kamaratka si zatial isla dolievat vodu do ostrekovaca na svojom aute (kym presadla do nasho) a zrazu spod kapoty vytiahla polku stangle salamy, celkom kvalitnej, tej hrubej. Dlzka tak 15-20cm ....
Filas
Pořídil jsem si do auta super věc, bluetooth monitoring autobaterie. takže teď i když s autem nejezdím každý den, mám každý den přehled o stavu autobaterie v autě. Prostě vám to posílá stav autobaterie přes bluetooth do mobilu. Stačí projít jen v blízkosti auta. Dá se to najít např. na Heuréce pod názvem Bluetooth monitoring baterie.
starsi hanysek
Po přečtení výše uvedeného článku jsem objednal citovanou nabíječku Victron Emergy Blue Power 12V 5A.
Používám jí cca.14.dnů, ale po přepnutí do režimu "STORAGE - Skladování" nejde do baterie deklarované napětí 13,1-13,2V dle manuálu, ale skutečně změřených 13,45-13,5V !!!
Řeším to i s dodavatelem nabíječky.
Může mít na výši rozdílu v napětích skutečnost, že je baterie připojená na elektrickou instalaci vozidla????
Dle manuálu jsem pochopil, že by to mít vliv nemělo. Chtěl jsem baterce pomoci při delším odstavení vozidla a nepřijít jejím odpojením o data servisní, kód rádia atd.
Díky za vaše názory a reakce na můj příspěvek.
Používám jí cca.14.dnů, ale po přepnutí do režimu "STORAGE - Skladování" nejde do baterie deklarované napětí 13,1-13,2V dle manuálu, ale skutečně změřených 13,45-13,5V !!!
Řeším to i s dodavatelem nabíječky.
Může mít na výši rozdílu v napětích skutečnost, že je baterie připojená na elektrickou instalaci vozidla????
Dle manuálu jsem pochopil, že by to mít vliv nemělo. Chtěl jsem baterce pomoci při delším odstavení vozidla a nepřijít jejím odpojením o data servisní, kód rádia atd.
Díky za vaše názory a reakce na můj příspěvek.
lazar33
Tak toto jsem třeba nevěděl. Zajímavý článek. Dává to ale smysl. Jak auto neustále musí startovat, tak to baterii určitě dává pěkně zabrat. Já mám naštěstí tuto funkci vypnutou. i tak si ale říkám, že možná bude dobré baterii v autě brzy vyměnit za novou. Přecejen už ji mám docela dlouho. Koukal jsem, že třeba tady https😐/www.filsonstore.cz/…rie-akumulatory/ se dá velmi podobná sehnat za dobré peníze, takže to alespoň nebude tak velká investice.
DOMINIK MELICHAŘÍK
I inteligentní dobíjení se dá vypnout a to trvale včetně systému start stop. Třeba u aut koncernu VW je u minusového pólu baterie konektory konkrétně se jedná o snímač napětí baterie. Po odpojení tohoto konektoru nemá řídící jednotka přehled o napětí baterie tak dobíjí furt standardně baterii a nedovolí zhasnout motor start stopem takže ho nemusíte vypínat ručně. Na displeji se akorát v případě kdy by motor start stop normálně vypnul se objeví na okamžik logo nebo nápis závada start stop na STK se to však mezi závady nepočítá.
Stop/ start pak nebyl vymyšlen v reakci na emisní cíle, poprvé se v autech objevil někdy v 80. letech. Jen ze šuplíku vytáhli a oprášili starou myšlenku.
........ a ze na niektorych autach sa to aspon trochu da riesit. :-!