Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Delfin2
10
Je lepší 1,5TSI..
Hammunasakra
3
Dle všeho a všech = celkem jednoznačně :-!
simson33
5
No asi ne u těch, kdo požadují u SUV takový zanedbatelný detail jako je pohon všech kol, že??? >😁
Floyd
2
:yes:
ryccardo
1
Přesně tak a to je taky největší průser Karoqu co Škodovka/VW udělala. Nenabízet v dnešní době benzín v kombinaci se 4x4 je trestuhodný. Odhlédněme ovšem od faktu, že slaboučký 1,5 TSI je pro 4x4 dost bída.
Hammunasakra
2
Důvod spíš nebude technickej ale levwáckej marketing = donutit část zákazníků připalatit a koupit si dražší naftu. Blbý je že naftová verze má horší jízdní pocitový vlastnosti = připlatit si a cejtit se v autě hůř = fakt super :yes: 😄
Hammunasakra
2
Přesně tak = je to zanedbatelnej detail = pro totální většinu lidí a reálnejch jízd = narozdíl od toho jak se motor chová a jak rozdílní je chování tohohle konkrétního auta s naftou a benzínem. Takže je jednoznačně rozumější zvolit to co dělá jízdu v 99,99% lepší = benzín 1,5 TSi >😁
BOLESotex
1
Tohle je mi jasné taky.
Emel
Tak 1.5 je vhodná pro pohodáře, kteří s ní dosáhnou zajímavé spotřeby, zatímco naftový dvoulitr má už přece jen vyšší ambice. Benzín má v plusech to, že působí živěji... a papírově je o 0.9s a 9km/h rychlejší. Nějak si z toho nedokážu udělat žádný závěr...
To ma tiež zaujalo, vôbec z toho nie je zrejmé, ktorý motor je teda dynamickejší.
A tiež ma zaujalo hodnotenie 1,5TSI: najsilnejší benzín s manuálom a v predokolke, s ktorým je Karok výrazne ľahší ako TDI so 4x4 a DSG a je to len pre "nenáročné řidiče pohodáře"? Nespomínalo sa tu pri 1,0TSI, ako to s pohode stačí? 😉
Tiež by ma zaujímalo, kto písal test, lebo sa vyjadruje v prvej osobe jednotného čísla, ale v záhlaví je ako autor redakce ACZ. Prečo sa autor schováva za redakciu?
A tiež ma zaujalo hodnotenie 1,5TSI: najsilnejší benzín s manuálom a v predokolke, s ktorým je Karok výrazne ľahší ako TDI so 4x4 a DSG a je to len pre "nenáročné řidiče pohodáře"? Nespomínalo sa tu pri 1,0TSI, ako to s pohode stačí? 😉
Tiež by ma zaujímalo, kto písal test, lebo sa vyjadruje v prvej osobe jednotného čísla, ale v záhlaví je ako autor redakce ACZ. Prečo sa autor schováva za redakciu?
Pochybuju, ze ta auta nekdo vubec testoval. Tohle vsechno jde napsat z brozury od stolu...
na pohodu je liter, 1,5 je už aj pre náročnejších. Kamoš ho má v kombioktáfke a je pekne živý a rýchly. Ak niekomu ani to nestačí, tak už sa pohybuje mentálne v kategórii výkonnej prémie alebo hothečov.
No a zrovna to z testu nevyplýva. Keď web naklonený Škode, voči ktorej sa moc kritika nenosí a kde sa negatíva tak zaobaľujú do eufemiznov napíše , že 1,5TSI je motor pre nenáročného pohodára, tak to vyvoláva vcelku obavy z tohto motora v SUV. 8-s
To jo, ale Mrkvoq je jen rádoby SUV, jako většina těch "vyvýšených hatchbacků". V US už pro ně mají naštěstí i jméno CUV...crossover-utility vehicle.... :-!
Před 2 týdny jsem absolovoval zkušební jízdu asi 25-30 min. Motor není špatný, je kultivovaný, slušně táhne, ale ten automat to dost zabíjí. Při troše dynamické jízdě cukal. Automat svádí spíš ke klidné jízdě s lehkou výkonovou rezervou. jezdil jsem převážně město a příměsto i kopce. Start byl z úplně studeného auta a spotřeba 8,2. Takže odhaduji že běžně by se dalo jezdit kolem 7L. Jinak komfort byl opravdu dost slušný i s torzkou - byla to dvoukolka. Co ale škodováci nevychytali je zadní lavice akorát tak pro děti do 150 cm. Opěradlo končilo na lopatkách a vytažená opěrka na maximum do půli hlavy. To jsem ještě nezažil.
Což znovu potvrzuje fakt, že aktuální redakce je reálně mnohem víc hloupá, než tendenční...
Oktavka uz ma 1.5ku?
Ja myslel, ze zatim ma stale 1.4ku. Papirove parametry shodne (110kW 250Nm), ovsem recenzenti se shoduji, ze 1.5 pusobi linejsi nez prechozi 1.4 (o ktere asi mluvis)...
Ja myslel, ze zatim ma stale 1.4ku. Papirove parametry shodne (110kW 250Nm), ovsem recenzenti se shoduji, ze 1.5 pusobi linejsi nez prechozi 1.4 (o ktere asi mluvis)...
Pokud se nepletu, tak zatím má jen 1.4TSI... a to konkrétně verzi bez ACT.
kamoš má kombi oktu 1,5 automat. Sedím ako spolujazdec často, ale viem komentovať len rovina okresku s nezapchatým mestom. Kamoš má problém jazdiť limity, lebo je to na limite rýchlo, ľahko a ticho. Furt je 20 - 30 nad limitom. Ale keby som mal vyjadriť svoje pocity, tak je to jazda na pohodu (možno to viedlo autora k vyjadreniu o pohodároch), ale dynamika a rýchlosť sú reálne svižnejšie ako pocit v aute. Bol som aj pri pár dynamickejších predbiehaniach a tá dynamika nebola len o pohode. Prakticky si neviem predstaviť, že by niekoho v karotke neuspokojila, tam bude limitom skôr podvozok a svetlá výška, ale 1,5 turbo benzín ťažko. Určite sa však nájdu ľudia, trebárs tu na serveri, ktorí chcú ešte viac dynamiky, ale potom by som zas išiel do iného typu auta.
Je to takové... zmatené. Benzín je živější, nafta je letargická, papírově je benzín rychlejší. 1.5TSI by měla být důstojná motorizace i s kapkou výkonu pro radost navíc, jestli není, tak je něco špatně.
PS: minimálně půlka testu je psaná v množném čísle.
PS: minimálně půlka testu je psaná v množném čísle.
Nonsens
a v čom spočívajú tie vyššie ambície nafty? Výkonovo sú rovnaké, benzín živší a kultivovanejší a spotreba rovnaká. Čo získaš za ten mastný príplatok? Jediné, čo ma napadá je občasný rozdiel spotreby pri dynamickej jazde, ktorá bude s takýmto autom tvoriť menšiu časť prevádzky.
Asi tam mělo být, prodejní ambice. Protože pro flotily bude TDI s 4x4 atraktivnější volba. Zůstatková hodnota, proběhy km, nižší spotřeba,...
1,5TSI 4x2 bude asi zajímavá volba pro důchodce, co se jim už nechce ohýbat ale moc toho nenajedou (a už vůbec nepotřebují 4x4), nebo jako "mama taxi", ale tam by to chtělo to DSG. 2,0TDI, kór 4x4, je základ pro typického kupce SUV v této ceně u nás.
1,5TSI 4x2 bude asi zajímavá volba pro důchodce, co se jim už nechce ohýbat ale moc toho nenajedou (a už vůbec nepotřebují 4x4), nebo jako "mama taxi", ale tam by to chtělo to DSG. 2,0TDI, kór 4x4, je základ pro typického kupce SUV v této ceně u nás.
tak takému dôchodcovi stačí liter. Flýty možno, záleží na konkrétnom kontrakte a zmluvných cenách.
Jak pro které flotily. V mém bývalém oboru (farmacie) se pořád kupují podobná auta, tedy SUV je velkou vyjímkou. 4x4 může být, ale jeho vliv na zůstatkovou hodnotu (třeba u Passata) je podle mého názoru velmi malý. Bratr zrovna vyměnil jednu Octávii za další (také firemní), je to klasický operák na 3 roky, auto je Style + něco trochu dovýbavy, bílá metalíza, tentokrát liftback, motor 2.0 TDI 110 kW DSG.
No jo, ale prodat ojeté SUV bez pohonu 4x4 a výrazné ztráty hodnoty nejde, o to mi šlo. Sedan/kombi je jiná story.
Karoq (aspoň prozatím) určitě není auto pro důchodce. Při té dodací lhůtě by se ho totiž vůbec nemuseli dočkat. 😉
>😁 Zase by v tom věku měli rok adrenalinu (dožijí či nedožijí) prakticky zadarmo..., navíc fakt, že čekačka na "Zaroq" může být delší, než třeba na Macan, taky nezní úplně špatně... >😒]
je to aj silná motivácia žiť, najmä po vyplatení zálohy. By sedel seniorský slogan škoda značka vášho života
johny555
Třeba porovnání spotřeby na stejné trasy... Navíc rozdíl v převodovkách a pohonech. Test vlastně nic neřekl. Já kdybych si měl kupovat SUV, tak jedině 4x4, jinak mi tato kategorie nedává smysl.
Asi tak. Proto zde neni vitezu, jen porazenych. Rozhodovani mezi motory je jednoduche, dle predpokladaneho rocniho najezdu. Do 20k benal, nad 20k + karavaniste nafta.
U mě by se to lámalo až výš. Rozdíl mezi těmito dvěma motory počítám tak kolem 2l/100, to je při 20tkm ročně třeba 12tKč, to chvíli potrvá než se ti nafta zaplatí. Ale je fakt, že bych chtěl 4x4...
99matthew99
Den bez co i len spomenutia Skody by na ACZ nebol ani den. Zaujimalo by ma len jedno. Preco Karoq predstavili tusim vo Svedsku pred viac ako 3/4 rokom a stale sa caka na zakladnu verziu a na spojene benzin + 4x4. Preco im to akoze tak dlho trva? Ci to len ide oto ze na verzii s dielom viac zarobia tak zacali nim?
Kdo ví, jestli 4x4 s benzínem vůbec bude, to asi nebude pro flotilové emise CO2 to pravé...
Vzhledem k počtu objednávek na to tak nepospíchají - kdo chce 4kolku, tak si pěkně připlatí za naftu, prostě smůla. Já bych taky volil 1.5 4x4, ale prostě ty ceny SUVeček jsou fakt šílené. Do budoucna zvažuji S-Cross, tam je to za rozumnější peníz.
Rodicia si kupili Vitaru S 4x4 a zatial spokojnost. Pozerali sme aj po Karoqu ale odradila nas cena + nemoznost volby benzinu so 4x4.
S-Cross mame doma, a ta 1,4ka je ozaj prijemny motor, iny nema zmysel brat. Dodacia doba dva mesiace rovno z vyroby, cakat rok na skodovku, to je podla mna diagnoza, alebo riadne zvratena socialisticka recesia.
Mně přijde motorová nabídka Karoqu jako logická, předokolka v benzínu a čtyřkolka v naftě (to také zákazníci nejvíce objednávají).
Spojení benzín + 4x4 by dávalo logiku až s 2.0 TSI, protože ta patnáctka je na dvě poháněné nápravy a navíc i vyšší hmotnost slabá. Ale problém je pak s poptávkou, bude se to prodávat, když spotřeba bude nad 10 litrů???
Spojení benzín + 4x4 by dávalo logiku až s 2.0 TSI, protože ta patnáctka je na dvě poháněné nápravy a navíc i vyšší hmotnost slabá. Ale problém je pak s poptávkou, bude se to prodávat, když spotřeba bude nad 10 litrů???
logická sice je, ale testovaná varianta 1,5 TSi+manuál+předokolka se již nedá vůbec objednat. takže k dispozici je jen několik skladových vozů. výrba Karoq s 1,5 TSi najede až od 46 týdne 2018. 1,5 TSi bude jen v kombinaci s automatem. Motor 1,5 TSi je asi nedostatkovým zbožím tak ho chtějí co nejlépe zpeněžit. Redakce když něco testuje tak by aspoň mohla zjistit ve škodě relevantní info. Není to tak těžké, mě stačilo 2 min promluvit s prodejcem.
Já tuhle verzi v konfigurátoru normálně vidím a mohu objednat. Ve výbavě Style za 629900... 😄
[odkaz]
[odkaz]
V konfigurátoru ano, ale když zajdeš do showroomu a pokusíš se zadat auto do výroby, tak Ti to vyhodí dodací dobu za 1 rok. A od 46 týdne se již vyrábět nebude, respekive bude jen s automatem. Takže reálně je k dispozici pár skladovek a pak pár šťastlivců kteří to stihli objednat loni.
okoloidúci
Už som zvedavý ako nám to Ada je zase tady určite rád vysvetlí. Veď on predsa vie, čo je MOTOR PRO CHLAPY. >😁 >😁 >😁
>😁 :yes😒br />
PS:- Jestli je lepší diesel nebo benzín to záleží na řídící a objektivních říct ze benzín je lepší než diesel nebo naopak prostě nejde, takže každý má svý klady i svý zápory.
PS:- Jestli je lepší diesel nebo benzín to záleží na řídící a objektivních říct ze benzín je lepší než diesel nebo naopak prostě nejde, takže každý má svý klady i svý zápory.
tempe73
Za mě teda benzín 2 l. Ale v Mazdě CX-5 😄 To je jiná liga :yes: :yes:
Mam mazdu3 88kw a uprimne je to lenoch. Ked presadnem zo SWiftu Sport tak ako keby mi niekto ukradol polku motora. Nastup vykonu je pekne povedane pozvolny, spotreba tiez ziadny zazrak. Neviem si ani predstavit atmo vo velkej CX-5ke.
ale porovnavať to popresadnutí z SS je trochu mimo nie?
Prečo? Malé auto s 1,6kou atmosférou vs. kompakt s 2,0 atmosférou, to mi príde úplne adekvátne. Väčšia hmotnosť, ale súčasne väčší objem a krútiak, to by sa malo kompenzovať.
Ty motory jsou ale úplně jiný. Nedá se srovnávat vysokootáčkovej Swift Sport, kterej ve 2000/min VŮBEC nejede, s vysokokompresním Skyactivem, kterej se charakterem přibližuje dýzlu. Mazdí motory jsou silný a úsporný, pro vytáčení nejsou určený.
SS od 2000 zacina krasne plynule tahat(pod 2000 nejazdim). Mazda silna a usporna? No neviem ale ta moja teda silna nieje a ci je usporna? Po 60 000 km mam priemerku 7.2. To auto ale treba drzat nad 2500 pretoze dovtedy sa totalne nic nedeje. Takze za mna mazda je dobre auto(zatial bez poruchy) ale nazvat ho silnym a uspornym - to urcite nie.
Islo mi hlavne oto ze sa mi zda atmosfera dost slaba v mazde3 a toboz nie v Cx-5ke.
Ale v CX 5 je najslabsi benzin ako 118kW.
Predtym ako som kupil 88kw verziu som skusal aj silnejsiu ale poviem Ti velky rozdiel tam nebol. Rozdiel zacal byt az nad 4000 - 6500 otacok. Toto spektrum ale bezne clovek nevyuziva. A aj tak si myslim ze pre CX-5 je vhodnejsi diesel i ked ja preferujem benzin
No tak ale Swift Sport má tonu a mazda 3 s dvojlitrom 1250kíl. To je trošku iná liga, či? Ale áno, svišť je žihadlo s pohyblivosťou a svižnosťou nadšeného pudlíka.
Aby to bylo fér, tak by to musela být ta 121kW verze... pak by to bylo +25% objemu a +25% hmotnosti. Ta 88kW je udušená. Ale jezdil jsem teď znova s tou 121kW v šestce a je to tak na hraně dobré/dostatečné.
Medzi 88 a 122kw verziou nieje az tak velky rozdiel ako to na papieri vyzera. Je to nieco podobne ako pri dieslovom superbe 110 a 140 kw verzie. Jazdil som obe a pocitovo ta silnejsie je lepsie az nad 4000 otacok.
Točivý moment je však stále stejný. Na lenost ve středu nebo dole to nebude mít vliv. Jen se může lišit zpřevodování.
Jiná liga to je, ale bohužel ta nižší, proti turbobenzínu víc žere a je pomalejší.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
tempe 73...CX-5... :yes: Jel sem všechny verze benzin i naftu, manuál i auto ....CX-5 nemá chybu.(I když nevím, jestli už vyřešili tu bolístku s naftou v oleji..... 😉 )
BOLESotex
1,5 TSI z nuly na 100 km/h zrychlí za 8,4 sekund :yes:
2,0 TDI z nuly na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekund :no:
2,0 TDI z nuly na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekund :no:
SUVecka nie su moc o zrycheleni.... navyse v praxi rozdiel 9 desatin sekundy ani nepocitis... uz 2-3 sekundy je rozdiel to ano ... ale 9 desatin tu ozaj nehra zasadnu rolu ... a budme uprimni.... v dnesnej eko dobe a dobe eko sprevodovania a eko skrtenia je vsetko co zrychluje pod 10s stale velka parada 😄
Otazka spis ještě zni "koho zajima zrychleni z 0-100"? Bavim se ted o aute pro rodinu, tedy většinou pohodove tempo, kdy vas zajima zrychleni při predjizdeni a ne jak rychle vystrelite od semaforu z nuly. Vezmu svůj ciste subjektivni názor, jezdim beznym tempem, auto nemam pro zabavu nebo ridicske zážitky, ale proste jako dopravni prostředek. Mam ted atmosféru benzin i naftu a me osobne se mnohem lepe uzivatelsky jezdi s naftou. Co me vyhovuje, ze při skrabani auta je benzin krasne tichy, kdyzto předchozí 206 v nafte byla fakt desny traktor 😄 ale třeba C5 je i studena ticha, i když na benzin v astre to nemá, ale za jizdy mnohem vice ocenuji to, ze nemusim pro zrychleni nebo do kopce tolik radit, ani me moc nebavi predjizdeni v benzinu kdy musim podradit o dva stupne a tocit od 4-6tis otáček. Me třeba osobne vice vyhovuje nafta, staci pridat plyn a auto jede. Nikdy nepředjíždím na krev, takze nejaka desetinka o kterou je vytoceny benzin rychlejsi me netrapi....verim tedy tomu, ze kdo ma auto jako dopravni prostředek, jezdi s rodinou a třeba ještě i se psem, ze se mu s naftou bude jezdit mnohem lepe....
topten
ze je ve ctyrkolce dostupnej uz od zacatku prodeju, kdezto ctyrkolka v benzinu nejdriv letos na podzim
webpaja
...hosi, budete v unoru testovat i jine znacky nez ty v koncernu VAG? Ja jen jestli ma smysl sem koukat :-!
Btw, vcera jsem kvuli slintovi ze SM projel E-Pace. Auto, ktere me osobne vubec nezajima a je z meho pohledu zbytecny (uspech Evoque nezopakuje), ale zajimalo me nakolik je kritika kurtizanskeho pisalka (ne)spravne umistena.
Malokoho, kdo se aspon trochu orientuje tak neprekvapi nesmyslne hodnoceni jak v kladnem i zapornem smyslu pseudotestu.
SM zustava nejvetsi spelunkou mezi motoristickymi tiskovinami na trhu 😉
Btw, vcera jsem kvuli slintovi ze SM projel E-Pace. Auto, ktere me osobne vubec nezajima a je z meho pohledu zbytecny (uspech Evoque nezopakuje), ale zajimalo me nakolik je kritika kurtizanskeho pisalka (ne)spravne umistena.
Malokoho, kdo se aspon trochu orientuje tak neprekvapi nesmyslne hodnoceni jak v kladnem i zapornem smyslu pseudotestu.
SM zustava nejvetsi spelunkou mezi motoristickymi tiskovinami na trhu 😉
E-Pace? Dojmy? Jen pár slov....will do.... 😉
Musím přiznat, že se mi to auto nelíbí. Obecně by mě asi nebýt té snůšky nesmyslů v SM ani nenapadlo do něj sedat.
Obecně je uvnitř menší než Evoque, ale obecně interiér působí kvalitněji než XE. Nelíbí se mi některé kombinace materiálů, nechápu, že prémiový výrobce nedává výstelky do kapes atd. Ale hmatově i vizuálně se tomu dá máloco vyčíst. Nechápu, že pisálek onanující nad tvrdými plasty v T-Rocu za o něco málo méně peněz se tady realizuje takovým způsobem.
Jízdní vlastnosti jsou překvapivě slušné, auto na 19" je pevné, ale ne nekomfortní. Žádný huk, bouchání apod. Řízení se mi nelíbí, je v něm taková elektrická tahavost. Nemám to rád.
Nafťák utlumený a díky krátkým převodům solidně zrychluje i přes 180.
Obecně je uvnitř menší než Evoque, ale obecně interiér působí kvalitněji než XE. Nelíbí se mi některé kombinace materiálů, nechápu, že prémiový výrobce nedává výstelky do kapes atd. Ale hmatově i vizuálně se tomu dá máloco vyčíst. Nechápu, že pisálek onanující nad tvrdými plasty v T-Rocu za o něco málo méně peněz se tady realizuje takovým způsobem.
Jízdní vlastnosti jsou překvapivě slušné, auto na 19" je pevné, ale ne nekomfortní. Žádný huk, bouchání apod. Řízení se mi nelíbí, je v něm taková elektrická tahavost. Nemám to rád.
Nafťák utlumený a díky krátkým převodům solidně zrychluje i přes 180.
Taaaa! Já jen, že ho mám on the list..... 😉
Tady v té červené se mě líbí docela moc....[odkaz] Víc než Macan nebo X2... 😉
Blue Sun
se tím tak prokoušu, říkám si, zda to není první skutečně objektivně napsaný test Škody na tomto webu. Žádné superlativy, naopak poukázání na docela dost slabých místeček či detailů, které jsou jindy zamlčovány nebo s lehkým úsměvem přecházeny.
A k té "ergonomii". Ne, i kdybyste se na hlavu postavili, tak intuitivní skutečně není. Já si na ni zkrátka nezvykl. Pro člověka zvyklého na francouzské provedení je německá "ergonomie" naprosto nepohodlná. Ovládání světel kdesi dole vlevo, ne. Zapínání tempomatu na páčce vyžaduje moc soustředění, taky ne.
A k té "ergonomii". Ne, i kdybyste se na hlavu postavili, tak intuitivní skutečně není. Já si na ni zkrátka nezvykl. Pro člověka zvyklého na francouzské provedení je německá "ergonomie" naprosto nepohodlná. Ovládání světel kdesi dole vlevo, ne. Zapínání tempomatu na páčce vyžaduje moc soustředění, taky ne.
Ergonomie není o zvyku. I když proto jsi to asi dal do uvozovek. Intuice je o zkušenostech, i když lze najít nějaké obecné principy. Napříkla😜 v tomhle koutě světa čteme zleva doprava, odshora dolu; je tedy intuitivní, že "další" bude dolu, nebo doprava. Třeba u ovládání (adaptivního) tempomatu páčkou se takové obecnější principy dají aplikovat na nastavování rychlosti (nahoru +/ dolu - a úplně nejlepší je, když to zrcadlí pohyb ručičky, respektive indikace přednastavené rychlosti přímo na ciferníku) a nastavování vzdálenosti (k sobě -/ od sebe +, kdy to opět může korespondovat s indikací, tentokrát na displayi).
Zrovna u tempomatů má skupina VW problém s tím, že mají několik páček s různým ovládáním. Když to používáš, tak si zvykneš, co který pohyb dělá. Ideálně na tu páčku i uvidíš, což ti ze začátku pomůže. Po přesednutí do jiného auta skupiny s jinou páčkou však přijde nepříjemné překvapení. Protože už jen přestat používat tu páčku tak, jak jsi zvyklý, není tak snadné. Jakmile jen pomyslíš na to, že chceš něco udělat, ruka to už bude dělat.
Zrovna u tempomatů má skupina VW problém s tím, že mají několik páček s různým ovládáním. Když to používáš, tak si zvykneš, co který pohyb dělá. Ideálně na tu páčku i uvidíš, což ti ze začátku pomůže. Po přesednutí do jiného auta skupiny s jinou páčkou však přijde nepříjemné překvapení. Protože už jen přestat používat tu páčku tak, jak jsi zvyklý, není tak snadné. Jakmile jen pomyslíš na to, že chceš něco udělat, ruka to už bude dělat.
Já reaguji na tvrzení v testu, kdy "tlačítka jsou logicky rozmístěna, a tak ovladače rychle najdete, aniž byste byli na koncernovou logiku zvyklí" Mě zkrátka koncernové pojetí ergonomie (proto i ty uvozovky) připadá tak cizí, že si na to zvyknout neumím.
Logiku lze také aplikovat jen v omezené míře. Dost je toho arbitrárního, protože neexistují vztahy, z kterých by to plynulo (spíš se spoléháme na zkušenosti než na logiku). A fakt je, že když jsi na něco zvyklý, přeučení zabere čas. Nepamatuji si však, že bych někdy narazil na auto, na které bych si nedokázal zvyknout.
Nicméně ergonomie jako taková je spíš o namáhání těla. Mohu to dělat celý den, nebo mi upadnou ruce, budu mít zničená záda; dosáhnu, nebo se musím natahovat atd. Jednoduše řečeno.
Nicméně ergonomie jako taková je spíš o namáhání těla. Mohu to dělat celý den, nebo mi upadnou ruce, budu mít zničená záda; dosáhnu, nebo se musím natahovat atd. Jednoduše řečeno.
Toky1
Čo vy všetci s tými štvorkolkami. Ja by som vzal kľudne aj len s náhonom na predok tú 1,5TSi s automatom. Pri mojom štýle jazdenia v pohode. Zatiaľ sa mi stalo raz že som s dvojkolkou nedal niečo čo by 4x4 zvládlo. A áno, toto rádoby SUV by mi nevadilo že je len o vyššom posede oproti hečbeku. Do zákruty neidem dverami napred tak či tak, karok vyzerá dobre, výkon dostatočný... Je ale pravda že ceny nepoznám. Kebyže to auto je o ja neviem 4000eur drahšie ako výbavovo porovnateľný sedan či hečbek či kombi tak by som ho nebral. Ale chcem povedať že s dvojkolkou nemám problém ani pri takomto malom "SUV".
JGucci
Souhlasim s redaktorem ohledne designu, Karoq se mi libi, ale za srdce me nechytl a nemam z nej ten pocit "TO MUSIM MIT"....Yeti ma preci jen vice stylu...v soucasnosti mam na Yetim najeto 80 tis, takze takove 2 roky si ho jeste necham, stejne Karoq v me preferovane kombinaci (1,5 Tsi 4x4 Dsg) jeste na trhu neni...ale obmenu chci stihnout pred faceliftem Karoqu, protoze Skodovka facelifty neumi viz. Fabia III