Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

147 komentářů

Anonym
tvrdá pravda pro elektropartu (teoretiků)
Jinak souhlas taky. CNG zatím je spíš věc do flotil a tam jen tak někdo nebude úplně sázet nenápadky za jedna a půl. A když jo, nemá problémy s penězma a rozchodí benál nebo při větším nájezdu naftu.
Avatar - praděda7
praděda7
Elektroparta = Skratoparta.... 😉
Anonym
auto na CNG počítá s jízdou na CNG. Jestli někomu vadí zmenšení benzínové nádrže na 15-25L při současném zvětšení plynové, má si koupit benzín. Prostě je to furt trochu o plánování, ale ne o ježdění na benzín 500km. Zároveň třeba u Octavie se rapidně zlepší některé jízdní neduhy (vč. např. nadměrného optřebení zadních gum)
JirkaX
"Zároveň třeba u Octavie se rapidně zlepší některé jízdní neduhy (vč. např. nadměrného optřebení zadních gum) "
Tomuto nějak nerozumím. Měl jsem 3 jedničkový, 2 dvojkový, 1 trojkovou. V průměru najely cca 150 tis. a o tomto neduhu nic nevím.
Anonym
Aha, ale já (stejně jako redaktor) mluvím o dvou verzích na CNG. Té doteď a té nastupující a rozdílech v nich.
Souvisí to s rozložením váhy (jako ty popisované rozjezdy) Bylo tvých šest Octavií na CNG?
Než na něco zareaguješ, přečti si to radši pořádně. 😄
JirkaX
Ok. Ale z tvého příspěvku jsem nic o dvou verzích nevyčetl.
Avatar - iudex
iudex
Nie, to Ty si sa nevyjadril jasne, z Tvojho "Zároveň třeba u Octavie se rapidně zlepší některé jízdní neduhy (vč. např. nadměrného optřebení zadních gum) " vyplýva skôr záver, že pri CNG verzii sa zlepšia jazdné neduhy klasickej Octavie.
Anonym
Ve článku se mluví o obměně Octavií na CNG. Asi jsem chybně čekal, že ho čtete.
Teď je snad tedy vše jasné a dovysvětlil jsem to. Byl jsem po zásluze potrestán výčtem Jirkových Octavií, tak si myslím, že to stačí. 😄
Avatar - iudex
iudex
Hele, to už nevykecáš, vyjadril si sa nejasne. Dôležitý je gramatický výklad napísaného nie výklad Tvojho nevyjadreného úmyslu. 😉
A test som samozrejme čítal.
_MT_
Já ho tedy pochopil správně. 😉 Z kontextu mi přišlo zřejmé, že mluví o zmenšení nádrže na benzín u Octavie na CNG. Jen ta implikace, že zmenšení nádrže na benzín a zvětšení nádrží na plyn zlepší neduhy, se mi nelíbí. U Octavie je problém právě v nádržích na CNG a přidání třetí by samo o sobě těžko něco zlepšilo. Pokud něco pomůže, tak použití lehčích kompozitových. A nevím, jestli to zlepšení bude rapidní.
comper
Hej hej, ta nadrz na benal je viac nez dostatocna. Ale toho plynu, hej mohlo by byt viac, ja sice jazdim na pumpu pri mestskom cykle podobne casto a nezabije ma to, ale od fleetoveho sluzobaka sa cakaju vacsie dojazdy.
Rasto
Jasne nikto nikdy nič lepšie ako naftový motor nevymyslel
comper
Pozeram ze dieslova lobby sa tu e😜resne rychlo vyzurila minuskami >😁
Anonym
Ano. Celej petrochemickej průmysl, automobilky a Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) se tady zhmotnily v šílené lobby a minusujou vás. Tys to odhalil!
comper
To bola nadsazka. Ale nieco tu nesedi, jeho prispevok je z 16:19 a po desiatich minutach ked som reagoval mal 4 minusky a nula plusiek. Teraz, po dalsich siestich minutach ma uz 0 minusiek a 2 plusky (okej jednu som dal ja). Je to normalne?
Anonym
Už ses vykecal?
Zítra jede kámoš 1000km v těch podmínkách co jsou a za teréňákem potáhne cca 2 tuny přívěs. Mohl bys prosím poradit alternativu k té blbé naftě, kterou v tom má? Aby dojel stejně ekonomicky (za ekvivalent cca 9L nafty na 100km), utáhl ten přívěs atd? Já mu to přetlumočím, že je to rada od chytrýho Rostíka ze Slovače. >😒]
topten
pred cca 1/4 stoletim jsme nalozenou 2 tunovou karu tahali za normalnim sestivalcovym benzinovym terenakem napric evropou za 12-14 litru. nikomu na tom nic nenormalniho nepripadalo, tak proc dnes, kdy si normalni clovek za svoji vejplatu koupi nekolikrat vic benzinu nez tehda??
ekvivalent jedovatych NOx a rakovinotvornych PM co tomu tvymu kamosoj vylita z vejfuku me nenapada zadnej, snad nejaka stara avie...
Anonym
Ale to auto jede takhle za rok 60x. To máš docela už rozdíl v penězích. A taky v prodejní ceně jednou.
Příležitostně samozřejmě není problém.
Obecně prostě je to plus minus autobus tak, že čím větší auto a víc najede, tím spíš nafta. Což jistě víš.
Jinak >😁
Na otázku jsi odpověděl špatně. Na NOx se nikdo neptal. Jen na ekonomicky stejnou alternativu. Tam jsi dal 13 litrů proti devíti. 72 tis ročně. Máš padáka. 😄
Jinak se přiznám, a mysli si o mě co chceš, že mě emise aut dlouho nezajímají a současné úrovně považuji vzhledem k technologiím atd za dostatečně nízké.
topten
na co jako ze jede 60x za rok
to podle tebe muze kourit jako tovarni komin??
to spis by melo byt naopak.

emise naftaku co jezdi realne po silnicich jsou radove vyssi nez u benzinaku
tedy abys to pochopil i ty - 1 naftak zamori okoli tolik co 10 benzinaku
Anonym
To je v poho. Čísla znám a trvám si na tom, že je to OK.
topten
pro tebe mozna OK, ale pro mnohe, a to brzo vcetne mnohych nemeckych mest, NE.
takze se brzo muze stat, ze ten tvuj kamos tu svoji jedovato-rakovinovou soupravu bude muset odstavit nekde na periferii a dal povali pesky >😁
IPace
a jakou trasu pojede, muzes dat treba ukazku na mape?
Anonym
Nikdys nejezdil s takovou soupravou, mekotal bys kraviny. Sorry, je to tak.
IPace
no s autem na privesu jsem z Nemecka jel celkem 6x, takze sory za to koktani >😁

slusne jsem se te zeptal na tu trasu, jestli ji nechces zverejnit, staci to napsat sluzne a nemusis hned osocovat z koktani kravin 😉

podle trasy se da totiz urcite, jestli by se nevyplatila kuprikladu Tesla X, kterou na to tahani aut z ciziny pouziva jiz docela nemalo lidi, coz je hodne zajimave kdy vzadu na vlekubejva to auto se spalovacim motorem, holt prisli na to ze jim to cenove vychazi extremne lip, hlavne v tech pripadech kdy maji jeste cerpani na Superchargerech zdarma
Anonym
OK, alternativa o stejné lehkosti jízdy a nákladech neexistuje a basta.
Za kraviny se omlouvám. Za koktání ne - napsal jsem mekotání..... >😁
IPace
psal jsem ti ze existuje treba v podobe LPG, levnejsi v nakladech, a lehkost jizdy netusim co je
topten
taky muze placat nesmysly a ten jeho kamos nikam nejede, mozna ani neexistuje ...
Anonym
>😁 >😁 >😁
aha.
topten
puvodne jsi psal 100km, pak ti to asi prislo malo tak jsi dodal dalsi nulu aby jsi vic zaujmul >😁
Anonym
Jistě by se vyplatila. ZTen off road stál novej cca milion a po 100.000km se prodá za 500.
Sám víšl, kolik stojí X. A za kolik se prodá až bude mít 100.000.
Odpověz si sám.
IPace
Xka po 100 tisicich si cenu drzi celkem dobre, nijak nevybocuji z prumeru spalovacich ojetin 😉 procenta jsou rozdilna ani ne v jednotkach 😉 staci se podivat na ceny novych X a ceny ojetych na dvou nejvetsich serverech s jetinamy v Evrope a porovnat s konkurenty se spalovacim pohonem 😉
Anonym
Už přestaň. kolik to s tím vozejkem ujede v současných podmínkách? 200km? Nemám chuť tyhle kraviny s tebou dál řešit.
IPace
[odkaz]

pokud to nechces dal resit, tak proc reagujes?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ok, takže maximální dojezd s naloženým autem ne 200 ale 250km, a na 2x500km cesty 3hodiny nabíjení. To vše v případě husté sítě superchargerů.
IPace
tak nekdo holt specha a nekdo si da klidanko pouzu par minut aby nabil par kW, pak se divmme tomu jak to na silnicich vypada :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Je to stále stejné. Za diesel alternativa není!
Avatar - _Karel_
_Karel_
??? To myslíš fakt vážně? Tesla s dvěma tunama na kouli? Dojezd 200km? 8-s
IPace
puvodne byli dve alternativy, rozepsal jsem tu elektrickou, ale muj znamej co s auty obchoduje vyuziva benzinak V8 s LPG, auta z ciziny taha za Cayennem S, predtim mel dlouha leta benzinovy Ford E😜lorer, taktez V8 a LPG

to ze nekteri na takovou cinnost maji Teslu X je holt fakt, a zrejme prosperujou
Anonym
Jasně, LPG. Buď elektro, nebo vidloplyn a bojler v kufru. Super!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli si někdo na pravidelné cesty 1000km s dvoutunovým vozíkem pořídil Teslu a prosperuje....pak jeho čas nemá žádnou hodnotu a pro mě je to blázen.
Proti těm benzíňákům ani popel.
Avatar - white label
white label
Zajímavé, že Audi těmito verzemi "g(ay)-tron" dává (svým způsobem) za pravdu sofistikovaným kritikům, kteří občas přicházejí s profláklým "4 O pro ***ky"... >😒] 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒]
Avatar - Floyd
Floyd
>😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Pozor, neplést s "g(ay)-dronem", to je zase jiný příběh...
IPace
dojezd a zkusenost s relativne tezkym autem na vleku za Teslou X je v cestine kuprikladu zde, tam to poslouzilo jako pomoc kamaradovi zrejme
[odkaz]
Avatar - Floyd
Floyd
>😁 >😁 >😁 tu kouli bych chtěl vidět
Avatar - white label
white label
Na to nemáš koule..., leda, že by ses vrátil do školy. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bacha nejdeš s dobou = sorry jako začíná bejt docela v [odkaz] 😉
Rasto
1. Akosi mi ušlo, že autor špecifikoval, že prirovnanie sa týka výlučne ľudí ktorí strávia väčšinu času na nemeckej diaľnici alebo sa živia dovážaním áut z Belgicka a zároveň, že sa jedná výlučne o ekonomickú výhodu, a že 20% dojazdu je pre nich veľmi dôležité.

2.Autor však zabudol dodať, že do mesta nikto nič lepšie ako hybrid zatiaľ nevymyslel - škoda 😒

3. Tvoj kamarát ak potrebuje auto do terénu, a spadá do kategórie ľudí popisovaných v bode 1 - tak mu doporučujem diesel.
_MT_
Terénní mohl zvolit už jen kvůli koeficientu pro spojování.
Rasto
to určite nie - pretože kamarát chodí 60 krát ročne a záleži mu veľmi na spotrebe - a to by mu stačil passat 2.0 TDI, lebo všetci vieme že ten bude mať výrazne lepšiu spotrebu a dynamiku na dialnici ako terenne auto. >😁 >😁 >😁
_MT_
Po pravdě, nechápu, co jsi se snažil říct.
Avatar - white label
white label
Po pravdě, nejsi v tom sám... 😉
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Dobrá návnada!
IPace
"u plug-in hybridů se musíte autu přizpůsobit, aby bylo úsporné, jinak budete na palubním počítači vídat čísla jako v jakémkoliv jiném benzíňák"

opravdu jako jakykoliv benzinak? a ne treba jakykoliv hybridni benzinak? nevim snad o zadnem plug-in hybridu ktery by nefungoval i jako kterykoliv jiny hybrid, tedy i bez nabijeni z externiho zdroje kabelem neumi vyuzivat hybridni techniky stejne jako jakykoliv jiny hybrid :-! osobne jsem jel pouze ve trech plug-in hybridech, v Golfu GTE, v Passatu GTE a Volvu XC90 T8, a ve vsech 3 jsem mel na te delsi ceste nizsi spotrebu i po vycerpani energie na uroven, kdy auto zacala fungovat jen jako bezny hybrid spojeny s benzinakem, elektromotor nadale pomahal s rozjezdy a nadale se rekuperovala energie pri brzdeni, na delsi trase tedy jizda jako s hybridem, na kratsi trasy kde auto po cas stani se treba nabiji jizda jako s elektromobilem (ano tam je treba prizpusobyt jizdu aby se spalovaku nechtelo pridat a ano tam je treba tedy i pravidelne nabijet pripojenim k siti)
jiras_
A nemluvi tam autor nahodou o dalkovem presunu po dalnici vyssi rychlosti? Je to takovy vyber bitevniho pole, kde nemuze prohrat, ale je to tam.
IPace
no jelikoz jsem vsechny 3 zminena auta rili v Nemecku a na tamnich dalnicich, tak jsem se taky nijak neloudal, a ver ze naftova Q7 opravdu nema treba pri 170-180km/h takovou spotrebu jakou ma zminena XC90 s benzinakem 😉 Q7 s 3 litrem 270 koni v takove rychlosti basti okolo 16 litru, zminene XC90 T8 se spokoji s 11 litry benzinu a to v dobe kdy jiz ma jen rezim hybrid

jen pro informaci tu Q7 ma dodnes muj kolega z firmy, a dvojice T8 se tam poridila po dobrych zkusenostech s RX450h, ja v te dobe mel firemni RX450h, takze ty auta celkem znam a neco s nima najezdil
webpaja
To jsou strašné plky...hlavně, že tu neználci palcují jako o život. Samane nechápu tu snahu, takto překrucovat pravdu.

Zatímco Q7 v daném režimu polyká cca 12 litrů dle profilu tratě, tak XC90 už pár km za městem v režimu hybrid, kdy spotřebuje kapacitu baterií přejde na 12 litrů, když pedál lechtáš a při 140 už pojede za 13, až tam bude 180, pak to bude právě těch 16-17.

Tyhle báchorky si nech do klubu elektrických kačerů 😉 :-!
kesumb
Hlavně mi přijde debata na téma kolik který auto žere v rychlosti 180 úplně nesmyslná. I při pravidelným provozu v Německu je to pouze malej zlomek cest. Krom toho, pokud někdo jezdí pravidelně takto, tak si přece nekoupí velkou almaru jako je Q7.
Jde prostě o to, že dieselový "prémiový" SUV slušně maskuje dieselový chování a přitom jezdí za 10l nafty, která stojí v Itálii na dálnici 1,6eura/litr. K tomu existovaly varianty se 100l nádrží, takže to dojelo téměř kamkoliv.
Oproti tomu benzínový třeba zde zmiňovaný Cayenne jede totéž mezi 14l až 20l a třeba s naturalem 98, kterej stojí třeba 2,05 eura za litr.
Takže ekonomika je jasná. Jenže pak když jdeš po ulici a jediný co je všude cejtit je naftovej smrad z dieselů s euro 4 a míň a nebo ten hnusnej kyselej smrad z Euro 5, tak si člověk říká, jestli to stojí za to. Jak na tom budou dnešní je zatím asi brzo hodnotit, fakt je, že diesely s Euro 6 nesmrdí. Ale zase na druhé straně je otázkou, proč jenom někdo (BMW s R6 3,0D) se odváží do homologace v USA.
IPace
Cayenne S ma predepsany N95, sice asi spousta lidi do nej asi tankuje N98, ale neni to nutnost, navic misto rezervy se v nem vejde nadrz na 103L LPG, dojezd tedy vice nez pohodlnej nad tisic kilometru v pripade obou paliv, ciste na LPG cca 500-550km
IPace
asi si to zacnu nahravat, aby jsi mel dukazy k prohlednuti 😄 ale to asi asi zalozim spis vlastni web a nebudu pridavat ctenost tuma >😁 safra to us by byl 4 web co bych mel, po eshopu, firemnich a soukrome sajte jeste web o autech >😁
webpaja
To radši nenahrávej, protože budeš muset najmout specialistu na vizuální efekty, bay jsi docílil toho co jsi napsal. Obě motorizace jsem zkoušel loni začátkem roku při výběru SUV. XC90 T8 byla z pohledu spotřeby obrovským zklamáním a dynamika subjektivně o nic lepší než 300koňová naftová SUV.
kesumb
To by člověk musel zkusit Cayenne SE hybrid (už se nevyrábí) nebo GLE 500e.
Ale zatím není moc z čeho vybírat. Je na tyhle auta ještě brzo.
-Jediný co má slušnej dojezd na elektriku a tepelný čerpadlo je Q7 etron. Jenže má diesel a je odporně těžký. Navíc s ohledem na dynamiku a cenu bych asi radši vzal abyč diesel.

-GLE 500e má výkonu dost, ale malinkou baterku a taky kufr. Navíc GLE je prostě taková houpavá věc. Krom toho letos končí. Nástupce je ve hvězdách. Ale dá se předpokládat upgradovaný pohon na vyšší baterii a nižší hmotnost. Mluví se o 15kWh a pořád 3,0 V6 benzín.

-XC90 T8 je zaprvé Volvo, za druhé to má malinkou nádrž a za třetí nějak nevím, jestli chceš Volvo za 2,25 mil.Kč. který pohání na dálnici čtyřválec. Pak nějak nevěřím jejich sladění pohonu elektro + benzín

-BMW X5 40e má čtyřválec a malou baterku

-RRS a RR má čtyřválec a navíc cena 2,4 mil.Kč. Ceník příplatků mi u RRS připadá už za hranou. Teda nemá to na BMW, kde když si zaškrtněš větraný sedačky tak to tam přihodí kompletní Mpaket a výbavu za 300 tis. Kč, kterou nechceš. A u RRS se v základu připlácí za vyhřívaná sedadla nebo volant obšitý kůží. Ikdyž 13,6kwh není špatných a navíc má snad i silnější 7kw nabíječku.

Myslím, že teď na to ještě není doba. Letos přijde nové GLE, které se snad zbaví obstarožního designu a "americkýho" podvozku. Dále má přijít Touareg, kterej ale může dostat PHEV z Q7 (tedy 3,0 TDI nebo 2,0 tsi z Čínský varianty), nebo taky dostat 3,0 tsi použitý v A8, Panameře, Cayennu nebo snad i Urusu. Všechno by mělo mít barerie 14 až 17kWh.
webpaja
Nehledal jsem primárně hybrid, XC90 však přicházela v úvahu pouze s ním, za předpokladu, že by jezdila slušně. Což nejezdí. U RRS se připlácí za vyhřívaná sedadla, což je v prémii tak nějak normální, ale ne za kožený volant. U X5 si zaškrtneš odvětrávaná sedadla bez M-Paketu.
Anonym
Hele, píše se o dálkách na dálnicích. Fakt jo. Tam toho oc nenarekuperuješ. >😒]
IPace
no ty asi ne, ostatni vpohode narekuperuji kdekoliv z kopce, treba na D1 je tech mista asi 5 kde se da v obou smerech krasne narekuperovat a nasledne vyuzit na drzeni rychlosti s prispenim elektromotoru 😉
Anonym
Rekuperuješ-brzdíš. Oprava. Téměř nic. Ta narekuperovaná energie by ti zůstala tou kinetickou a dojel bys z toho kopce dál, nebo dole jel rychleji. Nebo nahoř mohl začít pomaleji. Každopádně je ***ský kinetickou energii měnit na elektriku a pak zase zpátky. Smysl je jen tam, kde bys opravdu brzdila a měnil jí místo na elektriku na teplo. Ale to jistě není případ D1. Ale já vím, že ty si povedeš svou.
topten
kdyz sem mel za sebou 2t karu tak z kazdyho i mensiho kopce me docela tlacila do zad. a to jsem to podle situace poustel do nejakych 130-140, tedy hodne za limit
to ale byly zlaty devadesaty, dnes bych uz do neceho takovyho nesel ani nahodou
mikinko
***ské sa to zdá len ***ovi ktorý si to nevyskúšal a "povede si svou". Hybrid funguje a navyše hsd od Toyoty má minimálne servisné náklady ktoré by som dal na prvé miesto prečo si hsd kúpiť. Spotreba je nakoniec podružná aj keď určite zaujímavá.
Tak si niečo počítaj a potom dávaj Pytlíkovské rady...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nic proti hybridom ale len pre zaujimavost. Za ktory hybrid od Toyoty pripojis dvojtonovy platak s autom?
IPace
Lexus RX450h ma moznost prives 2 tuny, Lexus LX570 hybrid ma moznost privesu az 3175kg ac ten je potreba si dovezt, u nas se neprodava stejne jako Toyota Highlander hybrid kde je nosnost privesu 2268kg

v priprave jsou hybridni Tundra, Tacoma a Hilux, maji prijit v 2018 jako modelove oznaceni 2019, zaklad pohonu zrejme bude stejny jako u LX570 a Highlanderu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je fakt = potvrzuju :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No podle toho co píšeš spíš nevíš = jen si vedeš svou 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ceny pod článkem - všude máte, že se jedná o 1,4TFSI.
Cenový rozdíl mezi 1,4TFSI a 2,0TFSI G-tron 255.000,- je vážně brutální, skoro to vypadá, že to nechtějí prodávat. Ta verze je díky ceně+dojezdu naprosto nesmyslná (pokud se neliší od 1,4TFSI ještě něčím jiným než motorem).
Ceny příplatků mi naopak přijdou celkem v pohodě.
A mimochodem - ta výbava vám taky nějak nesedí. Když sečtu výbavový stupeň +vyjmenovanou výbavu, vychází mi číslo o 38.000,- vyšší.
Avatar - Floyd
Floyd
Asi chyba v Matrixu >😁 >😁 >😁
mufik.martin
Podle me soukromnik to nekoupi a většina firem bude mit problém s dojezdem (krome firem s valstni plnickou). Neumim si představit obchodaka/managera který tankuje téměř na denní bazi. Mel jsem predim LPG a tankoval jsem po 350-400km a otravovalo me to, protože ujedu okolo 120km denne. Ted na naftu tankuji po ujeti 1200-1300km a i když je při rozjezdu hlucnejsi nez benzin tak nelituji a dokud budu jezdit často, tak spise ocenim naftu nez LPG/CNG. A az budu jezdit méně tak ucenim spis benzin samotny. Skoda, ze nejde udelat nadrze na CNG na dojezd okolo 1000tis km, to by nalakalo spoustu firem a mzona i soukromniku.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no. Velku 200 litrovu nadrz na LPG by si mohol narvat skoro do kazdeho auta. Akurat ti uz neostane kufor. 😄
webpaja
...a tou je velmi špatné řízení. Nevyvážené, absolutně umělé, necitlivé a přeposilované. Podle mě ho dělal inženýr, co řešil to samé v Puntu II, pak se o trošku zlepšil v novém Mondeu (kde je to obecně téměř hyundaiovské) a pokračoval v tom samém u A4.

K jízdě: srovnávat kvalitu prémiových podvozků s mainstreamem jde poměrně těžko (peníze navíc tam jednoduše cítíte), ale v rámci svých soupeřů o nic zářného nejde. 😉
Avatar - wikinko
wikinko
To akoze by si chcel aby tito diletanti napisali pravdu o tychto koncernovych herkach, ked sa boja aj napisat pravdu o nepouzitelnosti dsg kvoli podtacaniu a naslednym vibraciam a duneniu napriec modelmi? chod si prejst ktorykolvek model koncernu na dsg, nechaj to v D rezime a vnimaj tu pohodu. Z testerov to tu nenapise nikto. v poslednom teste alltracku to bolo len mierne naznacene, realita je vsak taka ze tymi autami sa neda jazdit, vibracie sa pri podtacani prenasaju z volantu az do vodicovho ramena.
webpaja
To je problém u vznětových jednotek a VAG v tom není sám. Ano je to otřes.
koblih
Tak to já asi mám nějak necitlivé rameno 😄
kesumb
Zkus si DSG s benzínem, změníš názor. S 2,0 TSI a DSG6 problém není a s R36 to byla vysloveně radost.
Avatar - Lojza11
Lojza11
Volva moc nemusim,ale radeji bych si koupil V90 na cng, motor 250kobyl s vyrazne lepsi vybavou. Nez tuto chciplotinu se 170kobylama za takove prachy. A to mam audi rad. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
A Volvo s 250k na CNG prodávají kde?
koblih
Karle, Karle..U každého dealera Volvo ho prodávají... Snad není tak těžké napsat do Googlu "Volvo V90 cng"
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, já to zkusil přes konfigurátor Volva. To mi přišlo logičtější. A tam jsem ho nějak nenašel.
Jestli ho prodávají "u každého dealera", tak jsou to trochu ometáci.
Avatar - Lojza11
Lojza11
eurocng.cz original cng primo z tovarny a jeste ke vsemu o 250 000kc levnejsi nez tady v CR. Ve Svedsku urcite jeste pujde vyjednat velka sleva na karu. To mi prijdesmyslplnejsi nez A4 za ty prachy.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: cena je opravdu skvělá. 😄
Jen škoda opravdu malé plynové nádrže - 18l.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ze stránek Eurocng: "Tato verze je specielní edice pro Švedský trh. V ČR se nedá u dealera Volvo objednat.".
Já na rozdíl od tebe, než jsem se zeptal jsem se sám podíval. Zkus to příště taky.
Avatar - Lojza11
Lojza11
k cemu potrebujes ceskeho dealera. objednas si jej pres svedskeho dealera nebo pres eurocng dovezou ti auto domu za 50litru. jedine snad servis cng zda ho umeji servisovat tady u nas.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já ti to neberu. Ale koblih mi napsal, že ho koupím u každého dealera, snad umíš číst.
webpaja
"Jedině snad servis" u auta za 1,6-2,0M, které u nás evidentně Volvo prodávat a servisovat nechce je celkem zásadní problém.

Ten tuto debatu směřuje mezi bychové 😉
Avatar - iudex
iudex
Veru, taká nepodstatná "drobnosť" ako fakt, že u nás to CNG Volvo nebude mať kto servisovať. 😉
Avatar - white label
white label
Nobóže, tak si uděláš výlety do Švédska, víš jak je tam krásně... >😒]
Avatar - white label
white label
No ty můj Lojzo, nejsi náhodou z rodiny s Barikem... >😒] 😉
Avatar - Lojza11
Lojza11
cekal jsem jakej hejl se chytne a nasel se 😄
auto na cng ti samozrejme umeji servisovat v origos siti, pokud se jedna o origos zastavbu cng :yes:
Avatar - white label
white label
Lojzo, tady je často problém s kvalitou servisu (hlavně konkrétní (ne)zkušenosti mechaniků na malém trhu) i u běžně dovážených verzí, natož s takovým případem.
Teorie a praxe dvě různé věci jsou.
webpaja
Tohle jsi psal ty sám: "jedine snad servis cng zda ho umeji servisovat tady u nas."

A najednou je to samozřejmě?
Marekx
Tak to se s autorem v jeho úvodní větě neshodneme a to jsem velkým fandou aut pohonu na plyn už dobrých 13 let. CNG je slepá větev, protože kdo si jednou zvykne na komfort u LPG, pak CNG je pro něj krok zpět. Budoucnost alternativy vidím v hybridech typu Prius, tedy ještě bez nutnosti externího dobíjení.
david986
Dobrý den pane Machala,

měl bych na vás pár otázek v souvislosti s vaším testem. Akorád jste se mi výborně trefil časově, protože příští týden objednávám A4-ku a v pár bodech jsem nerozhodný, snad mi tedy pomůžete v rozhodování 😄
1. V současné chvíli mám poslední model A4 Avant TDI 110kw Stronic a uvažuji o A4 Allroad 120kw Stronic. Mám jen obavu zda, Allroad, který je o 150kg těžší neztratí z agility a dynamiky klasické A4ky. Nyní jsem totiž nadmíru spokojen s kombinací komfortu a agility podvozku. Často jsem pracovně bohužel nucen držet poměrně vysoké tempo a ochota/jistota s jakou aktuální A4 jde do zatáček (obzvlášť při srovnání s minulou A4, nebo aktuálním Passatem) mne "fascinuje". Tedy aby přechod do Allroadu nebyl skok spíše do traktoru (když to přeženu)?
2. Druhý dotaz souvisí s lakem...uvažoval jsem o modré, ale nikde jsem ji naživo neviděl. A u vás v testu se najednou objevila 😄 Můžete napsat přesný název laku?
3. Poslední dotaz bude možná těžko zodpověditelný. Souvisí s audio systemem. Kdysi jsem pracoval v domácím hifi studiu a jako koníček mi to zůstalo. Vzhledem k nájezdu 50tis km ročně rád poslouchám za jízdy hudbu. V současné A4 mám standardní audio, které z pohledu základního ozvučení plní svoji funkci dobře, přesto je ihned patrné, že výšky jsou z laciného kraje a basy chybí. Testovaná A4 měla příplatkový audiosystem, dokážete je mezi sebou posoudit a doporučit, zda má příplatek smysl? V prodejně Audi s tím zkušenost neměli. Pokud příplatek souvisí pouze s rozšířením o subwoofer, nemá to pro mne úplně smysl, očekávám celkové vylepšení ozvučení, ikdyž logicky předpokládám, že revoluci vzhledem k dalšímu stupni Bang Olufsen čekat nemohu.

Předem děkuji za odpověď.
Avatar - drack2
drack2
Muzu jen rici, ze jsem manzelce poridil allroada s 110kw. Nejslabsi vuz za poslednich mnoho let. Presto nemam pocit, ze bych na dalnici prekazel. Ani kdyz to bylo plne s rakvi.

150kg mi prijde nejak hodne. Od klasickeho avanta quattro se to lisi jen plasty, kryty vespod a pruzinami.
Avatar - white label
white label
Ano 150kg je hodně, viz 2😁4.
topten
vysoky tempo s chrochtavejma 110kW?
to myslis vazne??
Avatar - wikinko
wikinko
ty so 110kw neudrzis vysoke tempo? si retardovany? kolko na to potrebujes? 300kw?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty neretardovaný = čo je podle tebe vysoké tempo? 😄
Avatar - iudex
iudex
Vysoké tempo dokážeš držať aj s Fabiou 1,0TSI. Ide o to, že to "vysoké tempo" je silne subjektívne, pre niekoho to znamená ísť 150 km/h po rovnej diaľnici a pre niekoho schopnosť udržať 200vku s naloženým autom v stúpaní.
Osobne som presvedčený, že tých 10 kW naviac akurát vyváži tú zvýšenú hmotnosť, takže ak bol david spokojný so 110 kW v normálnom Avante, bude spokojný aj so 120 kW v Allroade. Skôr však otázka smerovala k agilite a tam je to viac o podvozku ako o výkone, pričom logicky vyššie auto s vyšším ťažiskom bude o niečo menej agilné. Myslím ale, že ten rozdiel bude marginálny (ani základná A4 nie je žiaden športiak, od agility trebárs XE má ďaleko).
Avatar - white label
white label
Zapomněl si na ještě jednu podstatnou věc, rozdíl fwd a awd. Kromě rozdílu hmotnosti nějaký ten výkon sežere taky quattro, i když zároveň přidá na trakci, ovšem při tomto výkonu logicky spíš jen při snížené adhezi.
_MT_
Pro nějaké vyvažování hmotnosti je podstatnější točivý moment. Tedy výkon v otáčkách, kde se běžně pohybuješ. 10 kW někde nahoře pravděpodobně tolik nepocítíš.
david986
iudex : Přesně, pokud jde o vysokou rychlost na dálnici, to dnes dokáže téměř každé auto. Šlo spíš o to jak píšeš...zda nárůst hmotnosti 115kg díky Quattru, zvýšení těžiště, jiné naladění podvozku nezmění zásadně charakter auta a agilitu podvozku, který mi vyhovuje. Z hlediska motorového předpokládám díky nárůstu 10 kW / 80Nm a 115kg totožnou dynamiku jako u současné A4...ale za cenu vyšší spotřeby...
Avatar - white label
white label
Myslím, žes tady Machiho trošku přecenil.
1. Rozdíl hmotností verzí které uvádíš není 150kg, ale 115kg, přičemž nejvíc jde logicky na vrub 4x4 vs 4x2, A4Avant/110kW/S-tronic se nabízí pouze s fwd, kdežto allroad pouze s awd. Samotná verze allroad přidává jen 35 kilo, takže na quattro zbývá rozdíl +80kg.
2. Je to modrá Scuba a na A4 allroad má jeden handicap, nelze pro ni objednat plné lakování, které podle mě allroadu opticky velmi prospívá, tady je příklad plného lakování s hnědou Argus😒br /> [odkaz]
A tady pro srovnání modrá Scuba bez plného lakování😒br /> [odkaz]
3. V sérii má soundsystém 8 pasivních reproduktorů, příplatkový (8.300,- Kč) Audi soundsystém má 10 aktivních reproduktorů + subwoofer.
Není zač.
Avatar - iudex
iudex
K bodu 2: z môjho pohľadu plné lakovanie nie je nejak výrazne lepšie, naopak ak si niekto kupuje zdvihnutý kombík, tak ten "offroad-look" môže oceniť a uprednostniť. Plus ten kontrast čiernych lemov vcelku oživí tú veľkú plochu, najmä pri bledších farbách (napr. pri tej Tvojej tmavohnedej by sa to strácalo).
[odkaz]
[odkaz]

Sám by som váhal, či dať plastové lemy, alebo lakované, možno by ale nakoniec rozhodol fakt, že "offroad look" je sériovo a za ten "cestný look" sa pripláca cez 1000 eur.
webpaja
Mě se to taky líbí přiznané 😉
Avatar - white label
white label
Přiznané to mám raději na SUV, kde to navíc obvykle bývá v minimalističtějším provedení (zejména lemy blatníků), což bych vzhledem k výšce SUV (celkové i světlé) čekal spíš právě naopak.
[odkaz]
[odkaz]
Jinak viz 10:57.
Avatar - white label
white label
Proto jsem k tomu napsal "podle mě".
U tmavších barev je to plné lakování nutnější, víc to u nich připomíná styl "Fabia Junior", U kontrastnější kombinace se světlejšími laky to vypadá spíš jako záměr, tedy ne jako "nedodělek". Hlavní problém mám ale s tím, že jsou ty plastové lemy přehnaně masívní/vysoké, pokud by ten plastový lem končil už na té první hraně, nebyl by to problém.
Dobře je to vidět třeba na Mazdě CX3 vs CX5, kde zřetelně minimalističtější plastové lemy (u CX-5) vypadají podstatně lépe, než výrazné u (navíc menší) CX3.
Tvé obrázky jsou zavádějící, protože v reálu tady takové konfigurace A4 allroad nejsou možné:
1. Červená Tango se nedá objednat s plným lakováním
2. Plné lakování je podmíněno hliníkovou optikou, kterou tam nemáš
3. Černá kola v nabídce (konfigurace přímo z výroby) nejsou.

P.S. Cena plného lakování je zhruba na úrovní příplatku za metalický lak. Není to úplně málo, ale hlavně, že je tam ta možnost, byť jen u pěti odstínů z celkových dvanácti.
Avatar - iudex
iudex
Žiadne zavádzanie, tie obrázky mám zo slovenského konfigurátora, takže zrejme to možné je, ako farba a plné lakovanie, tak i kolesá (jedine že by išlo o chybný konfigurátor, čo nie je u nás zriedkavé).
Avatar - white label
white label
Tak to je ten váš konfigurátor silně dezinformační, navíc to tam není ani nazváno jako plné lakování, ale "bez kontrastního lakování", což je blbost. Plné lakování lze jen pro pět vybraných laků a je podmíněno kombinací s paketem hliníkové optiky, viz německý, rakouský, český, polský konfigurátor.
"Plné lakování - možné u laků šedá Manhattan, stříbrná Floret, hnědá Argus, černá Mythos a bílá Gletscher"
(U A6 allroad lze mít plné lakování u 8 laků z 10)
To musí být sranda, když si u vás někdo objedná auto podle konfigurátoru...

P.S. Ty černé disky jsou v nabídce i v de/at, v cz/pl nikoli.
david986
Díky za reakci...
1. Máš pravdu je to 115kg, nicméně i tak mám lehce obavu...1600kg versus 1715kg. Trakce u 4kolky u mne smysl má, i když jsem si vědom, že využití je v zásadě okrajové (jako u mnoha věcí u moderních aut, ale v daný moment jsi většinou rád, že to máš 😃. Uvidíme zítra, půjdu se s Allroadem projet, ať mám jasno...
2. Tušil jsem to, ýe je to Scuba....koukal jsem do konfigurátoru a tam bohužel barvy silně zkreslují...ať modrá Scuba (která se mi na reálných fotkách líbí daleko více), tak ta hnědá, kterou mám teď na A4. Jinak pokud jde o plné lakování...u mě je to nerozhodně, např. bílá se mi líbí s přiznanými plasty a tmavé barvy spíš s lakováním, ale to je velmi individuální věc...
3. základní rozdíl znám (mimochodem příplatek je za 10 repro celkem - 8x repro, 1xcentr, 1x subwoofer), nicméně o kvalitě to nic nevypovídá. A pojem "aktivní reproduktor" je bohužel pouze marketingová hra bez vysvětlení, z které se domnívám, že nosnou myšlenkou je 10-ti kanálový zesilovač místo 4 kanálového u serie. Smysl subwooferu je jasný (koncepce, řešení a kvalita s otazníkem), středový reproduktor zlepší prostorovost vnímání sterea (jen pro info u základního audia poměrně slušné), ale nikde není hlubší informace, zda jsou samotné reproduktory totožné se serií, nebo ne...

Děkuji.
Avatar - white label
white label
2. O té kombinaci světlejších/tmavších laků k plastům jsem tu psal 18.1. 10:57 a v tom se shodujeme.
Pro zajímavost, A6 allroad má plné lakování ještě sofistikovanější v tom, že lakované plasty mají matný finiš.
3. Chce to vyzkoušet, zkus objet pár dealerů Audi.
Obecně, samotný vícekanálový zesilovač nedělá z pasivních reproduktorů, reproduktory aktivní.
Mr.Murphy
.... po výborných zkušenostech s firemní Octou CNG jsem si říkal že pro sebe bych si klidně nějaké CNG kombi koupil.... ale chci něco lepšího než Octu, výhradně kvůli bezpečnosti, jinak mi na ní celkem nic nechybí....

na tohle audi jsem byl celkem zvědavý, ovšem ten dojezd celkem nic moc.... co je ale největší šok je cena, to se u Audi fakt zbláznili.... to si raději koupím za polovinu benzínovou Insignii a pokud jsem ekologicky smýšlející, za těch ušetřených 500 tisíc můžu někde vysázet les jak prase.... 😉

Celkově mi přijdou ta ekologická auta příšerně předražená, jak kdyby to fakt cílili na eko-snoby a ne na normální lidi, kterým emise jejich auta nejsou úplně u zadku.... ;-\
_MT_
Spotřebu/ dojezd bys musel posoudit sám. Co se ceny týče, je asi o 50 tisíc (v Německu) dražší než normální 2,0 TFSI (a navrch přijdeš o výkon i točivý moment, 125/270 vs. 140/320). Nevím, jestli je tam nějaký rozdíl v základní výbavě. Málo to není, ale když si vezmeš, že je mezi 1,4 a 2,0 přes sto tisíc, zase tolik to nevybočuje. U D3 holt motorizace pěkně skáčou.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Fascinuje mě spojení "kvalitní plasty". V "prémiové" značce (i když dnes už je to víc než jen načančaný Passat) se má mluvit o kovu, dřevu, kůži, karbonu, atd. Marketingová příručka VAGu ale asi nařizuje zmiňovat plasty, případně ještě vtipněji "měkčené" plasty.

Ono to má spotřebu 8 l/100km? Slabší moderní foukaný čtyřhrnek? Jen s pohonem předních kol a dvojspojkou/manuálem???

"statně i zvuk je podobně nenápadný, čtyřválec se ani ve vyšších otáčkách prakticky vůbec neprojevuje, cokoliv připomínajícího vibrace je taky něco nemyslitelného" - No jo, to bude tím, že jste zvyklí na chrochtající sazomety.

Že je pohodlné je super, ale ještě by mě zajímala zpětná vazba řízení...

Jinak teda 25 litrů benzínu se mi nezdá zrovna málo. I těch 15 by mi stačilo, jde hlavně o plyn.

Cena není tak hrozná...v základu je ve skutečnosti pod 1,2M a má to fajn záruku 😄
webpaja
A4 má obecně v základu velmi kvalitní provedení interiéru, otázka doplňkových obkladů je jen otázkou výše extras.

Jinak zpětná vazba není, jakýsi umělý pokus je patrný, ale s reálným feedbackem to nemá nic společného.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Kožené obložení je "doplňkový obklad"? Dekorační obložení v základu snad taky nějaké je, ne?
webpaja
Zbytečné chytání za slovo, sedačky nemají plastový potah a ať už jsem měl kůži, alcantaru nebo i látku, vždy trvanlivá a příjemná.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Samozřejmě mluvím o palubce/dveřích/středové konzoli. Čekal bych, že je to naprosto jasné z předchozího výčtu materiálů a slova "obložení".

Obviňování z "chytání za slovo" je ovšem nesmysl v každém případě.
webpaja
Jestli se nemýlím, tak v základu jsou lakované plasty.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Hmm... tak Jaguar XE teda taky uvnitř za moc nestojí >😁
webpaja
Nerozumím té odpovědi, ale pravda je, že XE v základních výbavách nijak úžasný není.
_MT_
V téhle třídě od Audi žádné kožené čalounění palubní desky nedostaneš. Ani o třídu výš to normálně nedělají.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Fakt?? Hmm... na to se budu muset v Ženevě zaměřit 😄
Avatar - white label
white label
Mák tomu rozumět tak, že ve střední prémii čekáš palubku, dveře a středovou konzoli v kůži... a ještě k tomu v základu (viz i 11:22)?
Si děláš pr.del, že jo... 😉
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Lexus IS, Cadillac ATS, Mercedes C... ano, v prémii očekávám prémiové materiály, ne jenom moře plastu jak v nějaké Škodovce nebo jiném autě, které se nekupuje, ale fasuje.
_MT_
Tak na čalounění palubních desek se typicky používá umělá kůže, což je ve své podstatě plast. I v S-Klasse. V levnějších autech pravá ani nepřipadá v úvahu (cena), v dražších jde i o odolnost/ menší nároky na údržbu. Běžný zákazník není moc připraven se o to starat a platit tuhle daň za krásný, kvalitní přírodní materiál (byť má sklo filtr, na palubní desce na ni bude hodně svítit slunce). Pokud vůbec pravou nabízí, bude u těch hodně drahých čalounění (kde snad člověk alespoň trochu ví, do čeho jde). Není moc aut, kde by umělá vůbec nebyla.

I některé pravé kůže jsou tak příšerně zpracované, že je to degraduje pomalu na plast (umělou kůži). Palubní deska v tomhle není jediná. Je celá řada míst, kde se pravým kůžím vyhýbají (třeba bočnice na sedačkách, zadní strany sedaček). A jsou lidé, kteří umělou preferují. Mají psy, děti atp. I proto je třeba základní "kožené" čalounění u C-Klasse myslím komplet umělé (možná si to pletu s minulou generací, ale pochybuji, že se na tom něco změnilo).
Avatar - white label
white label
Které prémiové auto střední třídy nepoužívá plasty v interiéru a používá pouze kov, dřevo, kůži a karbon?
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Kdo mluví o "pouze"?
Avatar - white label
white label
Tak pokud teda připouštíš přítomnost plastů, neměly by být kvalitní i ty použité plasty?
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Plasty jsou kvalitní v každém moderním civilizovaném autě... Co může být kvalitnější ohledně plastů je jejich uchycení a podložení, to prý má Audi skoro stejně dobré, jako Lexus.
Avatar - white label
white label
Uchycení/podložení k té kvalitě patří taky, ale samozřejmě nejen to...
Avatar - praděda7
praděda7
Plasty jsou samozřejmě kvalitní a méně kvalitní a dokonce i nekvalitní. Vše se odvíjí od použitého základního materiálu a způsobu zpracování. PVC, PPL, ABS...regrind........a ano, je to zase jen o penězích.....většinou se druh a kvalita plastu vybírá ve stádiu vývoje způsobem "fit for purpose"......
Avatar - iudex
iudex
A😜 Plasty jsou kvalitní v každém moderním civilizovaném autě. Hneď prvá premisa zle. >😁
Avatar - white label
white label
Souhlas.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Příklad prosím? Rád si ověřím 😄
_MT_
V Německu začíná zhruba na milionu (€40k). 😄
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Edit: sem ta odpověď být neměla >😁
Avatar - Zetti
Zetti
Mam najeto od listopadu 3000 km, koupil jsem doted kolem 100 litru benzinu, mozna vic, ted mam asi 3/4 nadrze, evidenci si nevedu. O spoustu benzinu jsem prisel vlastnim neumetelstvim, treba dalkovou jizdou s vybitou baterii. Spotreba pak vyskoci i o 25-30 %.
Spotrebu PHEV hodne ovlivnuje stav nabiti baterie, pro dalnicni jizdu by mela byt nejmene 20% kapacity. Tedy soucasti testu PHEV by melo byt uvedeno, v jakem byla stavu baterie pri hybridnim provozu.
Vetsinu mych jednotlivych jizd pokryje uplne nebo z vetsi casti baterie. Tedy plugin hybrid smysl ma aspon pro mne. V noci je auto na nabijecce. Max 5,5 h (10kWh)
jozinec
možná nejspíš ta malá nádrž souvisí s tím, že pokud je tak malá, tak může být prohlášená za dojezdovou a vozidlo nemusí být vybaveno filtrem pevných částic
Avatar - trapid
trapid
Nevím jestli jste si všimli jedné věci u nové A4.
Slabší a levnější verze měly vždy dvojitou koncovku výfuku na jedné straně.
Dnes je to bohužel v rámci prosazování ekoterorismu přesně naopak.
Toto čtyřválcové nedochůdče má efektní dvě samostatné koncovky a top verze A4 s šestiválcem má ubohou dvojitou koncovku krčící se na jedné straně.