Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
_Karel_
Opel má hezčí volant, a možná i lepší materiály, ale určitě bych dal přednost kokpitu Arony, který podle mě vypadá dospěleji a moderněji.
Pane Lillingu umíte dobře psát, aktuálně určitě nejlíp z redakce! :yes:
Pane Lillingu umíte dobře psát, aktuálně určitě nejlíp z redakce! :yes:
CHerokee
Za půl mega tři válce? A to jako proč? Za co nás ty automobilky mají? Chápu, že je móda tyhle cross overy, ale motoricky bída s nouzí.
Ked je pre onanistu dolezitejsi pocet valcov ako realna prevadzka ... btw moj trojvalcek stal cez 600, kamaratov cez 700 😉
Objem a válce nenahradíš, ví každý petrolhead. Tříválec bych opravdu nechtěl a ani manželka (po roční zkušenosti s 1,0 ecoboostem). Sice to výkonově po městě stačí, ale méně to nežere, zní to strašidelně a levnější to není. O výdrži a kultivovanosti už byly popsány stohy stran. Takže bych se tou koupí moc nechlubil 😉 ...aspoń mezi motoristy.
Objem prave nahradis, vola sa to turbo - to je fyzika. Presne ta ista, ktorou sa ti, ktori z nej takmer prepadli, vzdy ohanaju. Prave ecoboost dokazuje, ze trojvalec nie je o nic horsi co sa vydrze a spolahlivosti tyka a kultivovanost je otazka technologii. Ale ok nieco beriem.
Akurat, ze mi je uplne jedno co na to hovoria "petrolheadi" a"motoristi" co sa zasekli v 90.tych rokoch minuleho tisicrocia. Vysmiat ma moze ktokolvek, fakt mi to nevadi, pretoze ja v tom dennodenne jazdim a prvykrat, po vsetkych tych skusenostiach zo starymi crepmi, sa na jazdu aj tesim.
Akurat, ze mi je uplne jedno co na to hovoria "petrolheadi" a"motoristi" co sa zasekli v 90.tych rokoch minuleho tisicrocia. Vysmiat ma moze ktokolvek, fakt mi to nevadi, pretoze ja v tom dennodenne jazdim a prvykrat, po vsetkych tych skusenostiach zo starymi crepmi, sa na jazdu aj tesim.
Přeju ti mnoho spokojených kilometrů a tež jízdu v pořádné atmosféře.
Ale ano. Ja som velky fanusik R6. Akurat, ze na to, co potrebujem jazdit, mi okrem par momentov v roku, ktore su na druhej strane vyvazene ovela vyssou spotrebou a drahsou udrzbou, nic navyse neprinesie. A na dobry pocit, ze tam kdesi je o x valcov pod kapotou viac sa hrat nemusim, ked splna 90% mojich potrieb to co mam.
Objem ničím nenahradíš, to platí stále. Musíte ale srovnávat srovnatelné. Například toto: Pokud na 110kW nafoukáte 1.7 diesel v i40 nebo 2.2 diesel v Mazdě 6, s čím sr Vám bude lépe jezdit? Nebo pokud na stejné vykony naladíte 2.0 R4 turbo v A45 AMG a 3.0R6 turbo v BMW 1, co bude mít větší koule, lepší zvuk a uplne všechno ostatní nejspíše včetně spotřeby? Za mě rozhodně platí výše uvedené a tříválec mi nesmí do domu, protože je to znásilnění techniky vynucené nesmyslnými regulacemi EU a oproti stejně výkonnému a technicky starému čtyřválci nemá žádný bonus - není úspornější, kultivovanější ani nahodou, není levnější, jde do otáček s menší chutí a v těch otáčkách zní mnohem hůř,...
Uspornost priamovstreku je zavisla od stylu jazdy - v tom ma male turbo oproti archaickej atmosfere navrch, lebo vie byt uspornejsie ale aj vykon v zalohe za cenu vyssej spotreby. To su fakty. Kultivovanost je otazka samotneho prevedenia motora - ale o tom nemienim presviedcat cloveka co s tym nejazdi, lebo ten bude vzdy hovorit svoje bezohladu na skusenosti.
S chutou do otacok je blud, naopak su tony textu ako je pre maly objem trojvalec vhodnejsi nez stvorvalec. A v otackach je to len rovnako subjektivna vec ako dizajn. Su trojvalce ktore zneju priserne a su trojvalce, ktore zneju zaujimavo. Mne sa ten drzy zvuk paci, lepsi ako hucanie "lepsieho" stvorvalca. A rozdiel R3 vs R4, nie je taky priepastny ako R6 vs R4. Donedavna sa vsetky R4 povazovali za nekultivovane, odkedy su tu R3, tak zrazu uz nie su. Cisty vysmech a sranie si do ust... Pretoze v oboch pripadoch aj R3 aj R4 maju rovnaky problem - maly pocet valcov.
S chutou do otacok je blud, naopak su tony textu ako je pre maly objem trojvalec vhodnejsi nez stvorvalec. A v otackach je to len rovnako subjektivna vec ako dizajn. Su trojvalce ktore zneju priserne a su trojvalce, ktore zneju zaujimavo. Mne sa ten drzy zvuk paci, lepsi ako hucanie "lepsieho" stvorvalca. A rozdiel R3 vs R4, nie je taky priepastny ako R6 vs R4. Donedavna sa vsetky R4 povazovali za nekultivovane, odkedy su tu R3, tak zrazu uz nie su. Cisty vysmech a sranie si do ust... Pretoze v oboch pripadoch aj R3 aj R4 maju rovnaky problem - maly pocet valcov.
Velmi dobrý technický článek je na autofotu pod názvem "Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody"
Jen tady nejde dát schválně link.
[odkaz]
Jen tady nejde dát schválně link.
[odkaz]
Je potřeba na to koukat i optikou ceny. Místo nějaké dřívější základní atmo 1,4 bych asi slušný tříválec s turbem klidně bral. V oktávce za 700t už to považuji za totální extrém (v naší zemi, ne v zemích, kde platí dle motoru zhovadilé daně).
P.S. Říkat:"většina lidí bohužel o autech moc neví a vnímají je jako pračku" - ehm, chtělo by to trochu sebereflexe 😉
P.S. Říkat:"většina lidí bohužel o autech moc neví a vnímají je jako pračku" - ehm, chtělo by to trochu sebereflexe 😉
Ak je pre teba ten paskvil dogmou, tak je zbytocne o tom diskutovat. Za seba - pokial budem mat prachy na to aby som auto menil ako pracku, nech si ma "motoristi" a "petrolheadi" nazyvaju ako chcu 😄
Trivalec klidne muze byt dobry motor. Pisalci z autofora tomu nerozumi. Problem je spis v malickych objemech, nez v poctu valcu.
s trojválci asi takhle, kdyby jste to nikdo nekupovali, tak by to po chvíli téměř nenabízeli >😁 ale to né, všichni koupit předraženého komára s šicím strojem pod kapotou, tak to je pak těžko 😐
Přesně, většina lidí bohužel o autech moc neví a vnímají je jako pračku. Pak se ale po letech budou divit, případně druhý majitel.
donPedro
Tož buďto Němec co je Francouz, anebo Španěl co je Němec. A fčíl babo raď? >😁
RS
Je to sice čistě subjektivní záležitost, ale dle mého je Arona poražena na hlavu a to svým vzhledem. Ve VW se modely začínají požírat navzájem a designeři tápou. Arona je toho skvělým obrazem. Ani svěží, ani usedlé, ani elegantní... naprosto bezpohlavní "krabice" spíše laciného vzezření. Uvnitř se to opakuje v bledě modrém, byť tam to alespoň zachraňuje ergonomická kvalita a strohost bez zbytečností.
Myslím, že Captur může nadále v klidu spát 😉
Myslím, že Captur může nadále v klidu spát 😉
Jo tak každej má právo na svůj názor no >😁 Já osobně nevidím na Aroně nic bezpohlavního teda >😁 to auto je úplně v pohodě, proporčně vyvážený, což se o mnohých suvéčkách říct nedá. Je to samozřejmě můj subjektivní názor jak správně píšeš a s nikým se o ten jeho nepřu. To auto bych si určitě nekoupil, jako žádný malý suvéčko, ale za mě rozhodně hezčí než Captur, jehož zadní část mi přijde dost tragická. Navíc víš ty jak jsou bezpohlavní krabice dneska v kurzu, viz prodeje VW a Škodovky ty jedou :yes: >😁
Arona a a např. i Kia Stonic vypadají ve světě crossoverů velmi dobře.. :yes:
Opel Crossland...bohužel doplácí na to , že je to francouz předělaný na Opel.
A to nikoho nenadchne.
Tragické francouské řazení je pověstné.. 8-s
Ale interier se Opelu dost povedl , ženské by se na auto chytit mohly.
Opel Crossland...bohužel doplácí na to , že je to francouz předělaný na Opel.
A to nikoho nenadchne.
Tragické francouské řazení je pověstné.. 8-s
Ale interier se Opelu dost povedl , ženské by se na auto chytit mohly.
Vzhladom k tomu ako kratko ten Opel predava, tak ich vidam v nasom malom meste uz docela dost.
jj i v okoli ostravy jich jezdi překvapivě dost a to tenhle model nemam ještě ani pořadně zafixovany.
Já vidím všude kolem jen Opel Mokka...skutečné SUV od Opelu , které má možnost i 4*4!
Navíc tam není ta tragická francouzská technika..
Proto se taky Mokka skvěle prodává v celé Evropě.
Navíc tam není ta tragická francouzská technika..
Proto se taky Mokka skvěle prodává v celé Evropě.
Pro mě jsou tyhle malé crossovery zoufale bezpohlavní a směšné snad všechny. Captur je docela světlou výjimkou, v rámci možností.
Ne, to bych neřekl. I když je pravda, že ty linky fungujou na Atece mnohem líp, Ateca dokáže působit tak nějak... víc jako SUV, trošku chlapácky.
Arona s Crosslandem je za mě tak podobné... u obou se mi líbí čumák, u Crosslanda moc nemusím zadní část vč. navázání střechy, u Arony mi zase úplně nesedí proporce pontonu a prosklení z boku... možná to auto sedí moc nízko, nevím.
Arona s Crosslandem je za mě tak podobné... u obou se mi líbí čumák, u Crosslanda moc nemusím zadní část vč. navázání střechy, u Arony mi zase úplně nesedí proporce pontonu a prosklení z boku... možná to auto sedí moc nízko, nevím.
No designove mas podle mne s tim capturem pravdu, jeho vitezstvi ale trva jen do otoceni klicku v zapalovani (resp zmacknuti startovaciho talcitka). Od toho okamziku prohrava na cele čáře. Nejen s aronou ale v podstate s kazdym autem v segmentu. Je to hroznej strep. Proto nemam rad renaulty. Hezky auta k nicemu.
Jojo, chytrak se v tobe nezapre...
Tak sa trochu rozpis v com ze to je po nastartovani tragedia?
Takze😒br />
- ac je to renault, tak auto není podvozkove vůbec pohodlné, tvrdý pekáč, kostitras
- motor 1.2 tce v porovnání s 1.2 tsi moc nejede, má znatelnější turbodíru a navíc o dost víc žere(ca +0,8-1l/100km)
-hlučnost v autě je maximálně průměrná
-zazitek z jizd naprosto o nicem
Sumasumárum když nekam clovek dojede, je rád ze auto opustí. V golfu yetim, ci polu se mi to nikdy nestalo.
- motor 1.2 tce v porovnání s 1.2 tsi moc nejede, má znatelnější turbodíru a navíc o dost víc žere(ca +0,8-1l/100km)
-hlučnost v autě je maximálně průměrná
-zazitek z jizd naprosto o nicem
Sumasumárum když nekam clovek dojede, je rád ze auto opustí. V golfu yetim, ci polu se mi to nikdy nestalo.
Ja už to psal vicekrat, ale u koncernu evidentně chyby designer, ktery by měl buď "koule" nebo byl jednoduše napadity. Ateca se povedla a je v ramci krabic pohledna, ale tim to konči. Arona už je dost slaba a nova Ibiza vyzobana jak slunečnice, i když tohle by se dalo řict i častečně i o te Atece. Nove Polo vypada a to ještě ani nejezdi, jako by bylo na silnicich snad 10 let. Interiery jsou na tom dost podobně. Navic koncernu asi ještě nikdo neřekl, že ostre hrany a celkově rysy, už jsou docela out.
A u které značky má designér koule? Mě napadá Lexus (ne vždy dobrý, ale koule asi jo) a nápaditý design má i Renault. Jinak? Dost často si říkám zaplať pánbůh za design bez hloupých výstřelků, které vznikají jen proto, aby se automobilka odlišila. Viz např. příšerné chromové hokejky kombíkových Opelů nebo hokejky vepředu u Renaultu.
Snad ještě horší je, když se snaží odlišit sami od sebe. Vymýšlí blbosti, aby mohli udělat tři fůry verzí. Zdravím BMW a jejich Luxury Line a spol. Nemůžou prostě udělat jedno pěkné auto. Opičárny musí vymýšlet. Vůči konkurenci je to pochopitelnější.
rohYpnol
Hezký test bez zaujetí. Mohl bych tu napsat, že vítězství bylo předem dáno, ale... Ne.
Vozy jsou vyrovnané, konkrétní vítěz je víc než kdy jindy dán osobními sympatiemi a preferencemi v jednotlivých hodnotících kritériích.
Za mě to vyhrává Crossland X, a možná nejen za mě. Na cestách je vidět. Oceňuji především variabilitu a větší praktičnost, lepší sedadla, lepší výbavu a lepší motor.
Arona nepochybně dokáže na mnohé najít odpověď, nicméně cenově pak půjde do nebeských výšin. Jinak řečeno - Crossland X v rozumných cenových vodách vidím jako lepší nabídku.
Vozy jsou vyrovnané, konkrétní vítěz je víc než kdy jindy dán osobními sympatiemi a preferencemi v jednotlivých hodnotících kritériích.
Za mě to vyhrává Crossland X, a možná nejen za mě. Na cestách je vidět. Oceňuji především variabilitu a větší praktičnost, lepší sedadla, lepší výbavu a lepší motor.
Arona nepochybně dokáže na mnohé najít odpověď, nicméně cenově pak půjde do nebeských výšin. Jinak řečeno - Crossland X v rozumných cenových vodách vidím jako lepší nabídku.
rohYpnol
15 mm
No, tohle mě opravdu překvapilo. Takový Rapid Scoutline viděno touto optikou je hotový e😜ediční speciál >😒]
Tedy - Arona je zřejmě mnohem víc Ibizou ST než oním kýženým crossoverem.
No, tohle mě opravdu překvapilo. Takový Rapid Scoutline viděno touto optikou je hotový e😜ediční speciál >😒]
Tedy - Arona je zřejmě mnohem víc Ibizou ST než oním kýženým crossoverem.
To je sice fakt, ale už na první pohled je jasné, že Crossland na tom není o nic líp, jen tak z fotky odhaduju, že výška předního nárazníku je stran obrubníků ještě horší, a řečí čísel - 124mm. U Seatu jsem žádné číslo nenašel.
to právě nevím a docela by mě to zajímalo... jaká je světlá výška Crosslandu.
Jak jsem psal - 124mm.
tohle se mi právě nezdá. Opel je specialista na přední lišty pod nárazníkem (aerodynamika), a nevím jak a kde tu světlou výšku měří... Každopádně u nás jezdí Crosslandů docela dost a tak nízké se mi nezdají.
Mělo by se snad udávat minimum. Tedy světlá výška pro to místo, které by začalo drhnout jako první. Na naprosté rovině.
Golf
Minimální počet válců u 4 taktního motoru jsou 4 to ví i malé dítě a podle nové metodiky měření spotřeby jim ty tříválce žerou více než 2,0 atmo. od mazdy.
pallas
Odkedy auto.cz prišlo o okrovo žltý podklad, tak koncernové auto proste nesmie prehrať. Aj keby išlo o stotiny bodu.
houmr
Drtiva porazka pre 1,0 TSI od Opla s 1,2T. Rozdiel 2 resp. 6s je obrovsky.
Tu sa ukazuje nezmysel fukanych 3 valcov o objeme litra. To je vhodne tak do Citigo, Fabie......
Tieto crossovre tam je to uplna blbost.
Napriek tomu, ze som priaznivcom koncernu, tak pri vybere auta by som volil Opel pre motor, ze ponukne lepsiu dynamiku, za Aronu 1,5 TSI uz raketu a to mozem. Cize u tychto dvoj je u mna jasna volba Opel.
Inak chvalil Renault, ktory namiesto 1,2 TCE nejde do ziadneho 1,0 TCE, ale ide vyrabat 1,3 TCE prave pre pouzitie aj v takychto autach.
Koncern si trochu zavaril, ze maju iba 1,0 TSI aj pre toto co nepovazujem za vhodny vyber a potom 1,5 TSI co je ok, ale tam uz je cena inde. V buducnosti bude vyber asi jasny
😉
Tu sa ukazuje nezmysel fukanych 3 valcov o objeme litra. To je vhodne tak do Citigo, Fabie......
Tieto crossovre tam je to uplna blbost.
Napriek tomu, ze som priaznivcom koncernu, tak pri vybere auta by som volil Opel pre motor, ze ponukne lepsiu dynamiku, za Aronu 1,5 TSI uz raketu a to mozem. Cize u tychto dvoj je u mna jasna volba Opel.
Inak chvalil Renault, ktory namiesto 1,2 TCE nejde do ziadneho 1,0 TCE, ale ide vyrabat 1,3 TCE prave pre pouzitie aj v takychto autach.
Koncern si trochu zavaril, ze maju iba 1,0 TSI aj pre toto co nepovazujem za vhodny vyber a potom 1,5 TSI co je ok, ale tam uz je cena inde. V buducnosti bude vyber asi jasny
😉
V pružném je to otázka zpřevodování. Ano, větší motor má dole větší potenciál, o tom žádná. Na druhou stranu, takový styl jízdy, kdy na to šlapeš v nízkých otáčkách, místo abys podřadil, dokáže motor celkem rychle zničit. Takovým blbostem by se člověk měl vyvarovat. Zrovna Opel s tím měl problémy. I když tohle není jednotka Opelu. Podstatnější spíš je, jak reaguje (a opět platí to o potenciálu).
Renault má ale i 0,9. Je to jen otázka toho, na jaké parametry to naladí a za jaké peníze to nabídnou. 1,3 se bude výkonově pohybovat v teritoriu 1,5 TSI. Proti 1,0 TSI se postaví leda v té nejslabší verzi a tam bude mít výhodu objemu. Pochopitelně je tu ještě otázka cen; kolik si za to Renault bude moci říct v porovnání s VW.
Osobně také považuji 1,2 za lepší volbu. I jako (nebo možná obzvláště jako) atmosférickou jednotku do up! a jako základ pro Polo.
Renault má ale i 0,9. Je to jen otázka toho, na jaké parametry to naladí a za jaké peníze to nabídnou. 1,3 se bude výkonově pohybovat v teritoriu 1,5 TSI. Proti 1,0 TSI se postaví leda v té nejslabší verzi a tam bude mít výhodu objemu. Pochopitelně je tu ještě otázka cen; kolik si za to Renault bude moci říct v porovnání s VW.
Osobně také považuji 1,2 za lepší volbu. I jako (nebo možná obzvláště jako) atmosférickou jednotku do up! a jako základ pro Polo.
lukas13
Test opravdu moc fajn, čtivý, pro případné zájemce o takovýto vůz velmi, velmi použitelný. Za mě jedno z nejlepších počtení za rok 2017.
Jen jedna věc, v textu několikráte zmíněná, tzn. nejde pouze o upsání se autora. Kompaktní kombi jsou vozy segmentu C, tj. Astra, Leon, Octavia. Nikoli B segmentu (Corsa, Ibiza či Fabia, Clio, ať tam máme skutečné kombíky) to jsou subkompaktní kombíky. Pro kompaktní kombi tyto testované vozy skutečně konkurencí nejsou.
Divím se, že si toho v diskuzi žádný petrohead, znalec aut jež svým rozhledem vysoce ční nad plebs, který vnímá auto jako ledničku, nevšiml. Ale nic ve zlém, V8 rulez, hlavně v autě velikosti Fábie 😉
Přeji všem vše nejlepší do nového roku a mnoho šťastných kilometrů! 😉
Jen jedna věc, v textu několikráte zmíněná, tzn. nejde pouze o upsání se autora. Kompaktní kombi jsou vozy segmentu C, tj. Astra, Leon, Octavia. Nikoli B segmentu (Corsa, Ibiza či Fabia, Clio, ať tam máme skutečné kombíky) to jsou subkompaktní kombíky. Pro kompaktní kombi tyto testované vozy skutečně konkurencí nejsou.
Divím se, že si toho v diskuzi žádný petrohead, znalec aut jež svým rozhledem vysoce ční nad plebs, který vnímá auto jako ledničku, nevšiml. Ale nic ve zlém, V8 rulez, hlavně v autě velikosti Fábie 😉
Přeji všem vše nejlepší do nového roku a mnoho šťastných kilometrů! 😉
Máš pravdu..
Ale tyto menší crossovery , nikoliv SUV....nejsou konkurencí kombíků typu Golfa , Octavie , Astry , Meganu či Focusu !
Ten kdo chce takhle velký kombík , neuvažuje nad těmihle prcky!
Tam je konkurencí třeba Honda CR-V , Toyota RAV4 , ŠKODA KAROQ , Seat Ateca... 😄
Zřejmě jen kombík Fabie je konkurencí..a taky se super prodává , téměř 50% Fábíí je kombi. Případné zrušení Fabie Kombi by byla fatální chyba Škodovky.
Ale tyto menší crossovery , nikoliv SUV....nejsou konkurencí kombíků typu Golfa , Octavie , Astry , Meganu či Focusu !
Ten kdo chce takhle velký kombík , neuvažuje nad těmihle prcky!
Tam je konkurencí třeba Honda CR-V , Toyota RAV4 , ŠKODA KAROQ , Seat Ateca... 😄
Zřejmě jen kombík Fabie je konkurencí..a taky se super prodává , téměř 50% Fábíí je kombi. Případné zrušení Fabie Kombi by byla fatální chyba Škodovky.
Ale Sumi, vždyť to právě píšu v příspěvku na který reaguješ! + to, že se zjevně jedná o chybu autora testu - že zaměnil pojem "kompaktní kombi" za pojem "subkompaktní kombi". Aneb konkurenci popisuje správně (Fabia kombi), ale pojmenovává ji špatně (kompaktní kombi). Doporučuji test ještě jenou pozorněji přečíst.
Jinak souhlas s tím, že zrušení Fabie kombi může být fatální chybou Škodovky. Bohužel to vypadá, že přesně k tomu dojde.
Jinak souhlas s tím, že zrušení Fabie kombi může být fatální chybou Škodovky. Bohužel to vypadá, že přesně k tomu dojde.
Máš nějaká čísla k tomu kombi vs. krátká?
Fatální by to asi úplně nebylo, Fabia je třeba 15% prodejů, pokud by byl kombík půlka a pokud by jeho výpadek znamenal absolutní ztrátu, tak by to bylo třeba 7%... ale byla by to docela škoda, to auto dává docela smysl jako budgetové rodinné auto. Myslím, že spekulace o ukončení výroby Škodovka popřela...
Fatální by to asi úplně nebylo, Fabia je třeba 15% prodejů, pokud by byl kombík půlka a pokud by jeho výpadek znamenal absolutní ztrátu, tak by to bylo třeba 7%... ale byla by to docela škoda, to auto dává docela smysl jako budgetové rodinné auto. Myslím, že spekulace o ukončení výroby Škodovka popřela...
Proč píšu - nevím, jestli je ve článku, že podle víčka nádrže a tak by se měl do něj tankovat 98 okt. benzín, pokud je to 96kW. Myslím, že je to docela důležitá informace.
Jinak souhlas s tím strašlivým řazením u CLandu. Vězte, že pětikvalt ve slabších verzích je...ještě horší.
Pro antikoncernisty coto nevydejchávaj - o Aroně nepíšu nic,neznám ji. Píšu, co jsem měl možnost posoudit. nejsem fan ani hater ani jedné ze značek.
Pokud to palivo nesplňuje EN 228, tak je to snad problém čerpací stanice, ne? Proč by měla automobilka uznávat reklamaci? A pokud splňuje, tak automobilky. V tomhle jim předepsání 98 nepomůže, pokud problém nebyl v oktanovém čísle (i tak by měl motor fungovat na 95, jen by nemusel dosáhnout psaných parametrů - nejsem si jistý, na jaké palivo to měří).
Usmernenie priamo od PSA: "Pohonné hmoty s oktánovým číslom (OČ) 95 vyskytujúce sa v Maďarsku, v Českej republike, v Chorvátsku, v Rumunsku a na Slovensku obsahujú špecifické zložky, ktoré negarantujú dlhodobé optimálne fungovanie týchto motorov. V týchto krajinách je nutné používať bezolovnaté benzíny s oktánovým číslom vyšším alebo rovným 98".
Od 10/2016 doslo k zmene na 110k motoroch (ze by to malo byt uz ok na 95), od 3/2017 na 130k motoroch.