Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Maserati pozastavuje výrobu kvůli nízké poptávce. Opět...

37 komentářů

718
...co dodat ..drzim mu palce >😒] :yes: svet by bol bez Maserati chudobnejsi 😒 😢 😢
Anonym
Tolik BYkupců a vono se to neprodává.
A D3 nestačí vyrábět. Někde se stala chyba....😊
Jinak aby to nebylo jako článek loni, že VW zastavil kvůli nezájmu výrobu Passata..a voni zatím předělávali linku z posledního CC na Arteon.
Ale Maserati držím palce!
BrunoSK
Ak sa da verit statistikam na😒br />
[odkaz]

Tak az tak tragicky to nevyzera...
jezisek24
Tak snad mají odbory radost, že zařídily zaměstnancům tak dlouhou vánoční dovolenou.
Anonym
Firma to tutlá a tyhle ho...vada z odborů to prolátnou. Pak se bududou divit, až budou na dlažbě, protože firma s touhle pověstí prodá ještě méně aut.
Odbory - pátá kolona každého podnikání.
Avatar - Anonym
Anonym
už si objednali u Majkla Dejvida ten song "když se nedaří co se dařit má?" >😁 >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
ciele predávať 50 tis. ročne neplnia, ale smerujú k tomu, takže čo sa nedarí?
Anonym
Jenze ty cile 50tis. meli uz pred rokem, takze ocividne neplni cile co meli, protoze v letosnim meli cil uz 75tis. Nicmene pokud pro vas je v poradku, ze ma firma cil v roce 2016 a splni jej v roce 2020, tak proc ne.
Anonym
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁 :yes: :yes:
kundalini_it
Minulý rok měli prodej 42100ks
Nyní za 1-9/17 36tis. To, že je slabší poptávka a zastaví výrobu je jen změna k "lepšímu"...Vyrobit jen to co se prodá...Je vidět, že odbory i v Itálii lze trochu přitlačit
V roce 2009 prodali 4500ks. Takže já jsem rád za jakoukoliv značku, která produkuje zajímavá auta a spestří sterilní trh luxusních aut.
Za 1-9 v Číně růst 47%....a teď novinářská panika...ještě, že novináři neřídí nějakou firmu.
RS
Nechme stranou jestli se někomu líbí či nelíbí jak Maserati vypadá, jezdí a jakou techniku má, ale chtě nechtě je Maserati lukrativní zboží, nikoliv masovka. Plán, že se budou prodávat desítky tisíc kusů ročně je nesmyslný už z podstaty.
Pokud vydělávají, tak bych to nijak tragicky neviděl. Prodeje rostou a jsou zřejmě nejlepší v historii značky. Na to, že mají vlastně jen 4 modely, přičemž dva už jsou dost obstarožní, tak to je dle mého dobré.
Výrazně horší to bude, až odstaví výrobu té famózní V8 😉
Anonym
Co to je za kravinu? Podivej se na Porsche jak se prodava jak housky na krame. Proste Mase je typicky italsky produkt se vsemi negativy z toho pramenici. Nic neni dotazene, nic nefunguje poradne. Ve vsem na D3 ztraci. Od vykonu, jizdni dynamiky, poctu valcu, vybavy, ceny, komfortu, luxusu, individualizace a muzu pokracovat dal a dal. Po prvotni euforii, kdy si to nakoupilo par zakazniku D3 zjistitli, ze "zlaty nemec" mozna neni tak sexy, ale je zabavnejsi, komfornejsi, sportovnejsi, vybavenejsi, rychlejsi, atd... a kupodivu za min.
Takze za ty vidle ve znaku to proste nestoji. Aby si clovek priplatil proti odpovidajici D3 20% za vse horsi.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, v USA predávajú 2x toľko čo v EU a aj v EU pomaly rastú, obmieňajú svoju ponuku, vylepšujú modelové rady. To že si ty svojho času kúpil zle je len jedna strana mince.
Anonym
Je prece uplne jedno kde co prodavaji. Publikovali sve cile a k nim maji i po dvou letech daleko. Ze neco obmenuji? Co prosim? QP tu je dlouho, Ghibli taky. Lavante je propadak totalni vuci jinym znackam co vypustily podobne luxusni SUV a GrandTurismo jaksi nove neni. Ze udelali modelove roky s mirnymi upravami na tom vysledku nic nemeni, to podstatne je porad stejne. Za hodne penez malo muziky.

Jinak ja nekoupil spatne, ja koupil dobre. Nelituji toho, naopak. Je to super. Ale nebudu malovat vzdusne zamky jak je to uzasne neni ani nahodou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nebol si to ty co tu nedavno nenechal na Mase nitku suchu? Teda rozcarovany byvaly majitel?
RS
Porsche šlape, o tom žádná, ale je to asi také jediná výjimka, navíc po svém téměř krachu jsou polovina prodejů Porsche SUV.

D3 má možná x modelů co jsou lepší jak Maserati, ale přímá konkurence to není.. Stejně tak na D3 nikdy nedostáhne Volvo, Alfa, Jag...

Jinak co jsem koukal dle statistik, tak kupující si myslí evidentně něco jiného. V EU i US Maserati nikdy nebylo úspěšnější než za poslední 2-3roky a prodává stále víc.

Narážim opět jen na to, že pokud Marchionne nebo kdo prohlásí, že budou dělat v roce 2020 půl milionu Alf a sto tisíc Maserati, tak je to hloupoust a neodpovídá to profilu značky.
Anonym
Proc myslis, ze to neni konkurence? Znam dost majitelu Maser a snad vsichni byli zakazniky D3/Mase a pri vyberu porovnavali tato auta. Ja mel taky uz objednanou S6 a skoncil u Ghibli, takze ocividne to konkurence bude. Vetsina z nich presla na Mase prave z D3, aby zkusili neco jineho a neznam nikoho, kdo by uvazoval o dalsim nakupu, ale jdou zpet. Tedy jedna vyjimka tam je, koupil Lavante.

To, ze se prodava vice je logicke, nabidli model pod GP, ktere si ziskalo par zakazniku. A pokud neco prohlasuje vedeni znacky, tak by si za tim meli stat a nemeli by jen tak strilet, aby byli zajimavi.
Anonym
Je to přímá konkurence. Hlavně u Lavante. nemáš pravdu. Naopak - maserati a jag se snaží být exotičtější alternativou D3. A Porsche - což je taky D3. je to jako s mušketýrama. >😁
_MT_
Také jsou to mnohem praktičtější auta než 911/ 718. Sportovních aut se vždy prodávalo méně. Celkem logicky. Mají sice i Panameru, ale tam prodeje reflektují cenu/ třídu.
Avatar - Korendir
Korendir
Budu jakož už jednou opět oponovat. Mám ho a začátkem léta jdu do něj opět ve faceliftu.
A znám dva chlapi, kteří udělali totéž už teď na podzim. A jak říkaš, ty znáš jednoho, který taky šel znovu do Mase, jen do jinýho modelu Levante.
Myslím, že to s tou spokojeností, není tak špatné😊
Ale ty sem stejně píšeš věci, které tak nemyslíš 😉
Anonym
ale jen trosku 😄 ja do dalsiho ale uz nejdu, protoze uz nechcu auto co ma umet vsechno a pak neumi ve finale nic poradne a je to navic desne tlusta berta.
Avatar - Korendir
Korendir
Já tě chápu, že jsi třeba za ty prachy čekal více. Jasně, je dražší, je rozměrově větší než ostatní a přitom uvnitř menší, nemá tolik technologických vychytávek a tak skvělej infotaiment. Ale třeba, když si psal o tom luxusu,tak kámoš/známý má novou 730xd v Longu a třeba ty sedačky, když srovnám kvalitu kůže Poltrona Frau, co má Maso, nebo teď nově Ermenegildo Zegna, tak jsou v Masu o dost kvalitnější.
Nebo když jsi psal o jízdních vlastnostech. V létě jsem musel jezdit asi týden v Panameře S, té první generace. To auto není výrazně jítdně lepší než zbytek D3 a už vůbec proti Masu.
Maso si nekupuješ z pragmatickýho důvodu. Třeba ten zvuk (pro někoho až moc) prostě zbožňuju, vzhled samozřejmě (ale to je subjektivní záležitost). A taky ty vidle vepředu😊
Pro mě to auto má pozitivní emoce a nedokážu si momentálně představit, že bych šel do D3. Pro mě (tím se omlouvám všem majitelům a fandům D3, nemyslím to špatně), bych šel vždy o třídu níž.
_MT_
Malý objem však znamená, že si musíš účtovat hodně vysoké částky. Jinak budeš mít málo peněz na vývoj. To si však Maserati jen těžko může dovolit. A přímí konkurenti mají bohaté rozpočty. Nebavíme se tu o supersportech, kde peněz tolik není (malé objemy) a nemrhá se jimi na "zbytečnosti". Tady se hraje první liga ve "zbytečnostech". A zákazníci jsou tu velmi rozmazlení.
Anonym
Ono uprimne vezmu-li zrovna ghibli, tak to je pospojovany koncern, tudiz ty naklady na vyvoj tam budou hodne eliminovany. To neni nova automobilka, co potrebuje vydelavat, maji za sebou velky koncern, ktery tam pumpoval penize.

Nicmene to, ze proste Italove nejsou dnes schopni v trochu vyssich tridach konkureovat je fakt. Fiat jeste jaks taks, Ferrari neberu, ale dvoja Alfa-Mase to je jeden pruser vedle druheho.

A casto si myslim, ze je to filozofii, kdy dokola a dokola chteji prorazit zed hlavou. A ono to proste nejde a nefunguje.
BrunoSK
Myslim, ze Alfa s Guliou a Stelviom predstavila velmi schopne a konkurencieschopne modely. Ak sa na to pozrieme z pohladu velmi kvalitneho podvozku, prevodoviek, riadenia, motorov... mozno mierne zaostava v asistentoch, ale vsetky zakldne a naozaj potrebne ma... nad zvyskom je otazne kto si za nich priplaca alebo vyuziva pri D3.

A co sa tyka predajov, myslim ze su adekvatne znacke, ktora ma horsiu povest a prisla po dlhej dobe s dobrym modelom...

Vystihli to dobre😒br />
[odkaz]
Anonym
To je vzdy takova utecha, jak nekdo neco udelal co je super, akorat to nikdo nechce. Proste ja na toto nehraji, to co je dobre a neni nerozhoduji novinari a ani fandove, ale realni zakaznici, kteri ukazuji co chteji. A muzeme si o tom myslet co chceme, ale je to proste fakt. Automobilka je firma a ma generovat zisk a fungovat a prodavat a to se nedeje, pak proste nenabizi trhu vhodne produkty.

A opet je jen a jen chybou automobilky presvedcit zakazniky. Kdyz to umi jini, maji to umet taky. Nejsou to lidi co vylezli z jeskyne, aby nevedeli co funguje a co ne. Tu moznost maji vsichni stejnou.

Jenze pokud automobilka po letech totalnich prusvihu, se spoustou problemu, spatnou reputaci vyrazi na stec do segmentu, kde je urcity konzervatismus a "sazka na jistotu" a proste nejsou schopni nasadit ani v tomto adekvatni konkurenty (treba nabidka verzi, motory...) tak nema sanci na uspech. O to vic, kdyz stoji stejne jako ti D3
MariAchi
...co by Maserati dalo za prodeje Tesly, ze? 8-s
Anonym
Vseho do casu....
Myslím, že v obrovských ztrátách jako Tesla by fakt ani Mase být nechtělo.

:-!
MariAchi
No pokud by melo takovou poptavku jako Tesla a zaroven bylo schopne tolik investovat (a tim se dostat do te ztraty), tak by si mohlo piskat.
Ja jsem to ale apriori nepsal proto, abychom tu delali ekonomickou analyzu Maserati vs Tesla, jde mi ciste o fakt, ze pan Mago...eeeheee sorry, pan Ucetni tady na Teslu zvraci, div ze mu to nenatece pod svetrik a pritom Tesla - a hromada jinych automobilek, ktere jsou realnejsimi konkurenty, treba Porsche - ma to, o cem se panu Ucetnimu jen zda: realne zakazniky.
gil54
Na Elona mi nešahej. 😉 Hyperloopem klidně až na Mars. Kdo z vás to má ? >😁 >😁 >😁

Já mám třeba vobjednanejch a zálohovanejch 1000 tahačů Semi pro mojí firmu, vozím pomeranče ze Španělska do Řecka a ty řecký zase do Španělska, byznys jako kráva, no vobčas ale cestou schnijou. Čekám už taky tři roky na dvě zaplacený ikska, pro mě a přítelkyni, protože jedno esko mi shořelo a druhý je futr v servisu v Německu. Taky mám vyzáložkovaný dva modely 3 pro děti. Jsou jim 2 a 4 roky, tak do těch vosumnácti se snad dočkaj. Taky máme všickni už zaplacený letenky na Mars. Z Ohrobce až na chalupu do Kojetína nám kámoš Elon postaví ten hyperloop, to sme taky už zaplatily. Je to holt velkej vyzyjonář a gényjus, kterýmu je potřeba vjeřit a trošku ho taky podpořit. Gdo má všech pjet pohromadě, tak to prostě vý. :yes: Go, Elon go.
Avatar - speedfred
speedfred
pán účetni by chcel Mase znova v motoršporte,tak také zlé to snaď nebude.
webpaja
Přemarkrované motory Ferrari, stejně jako AR 😉
MariAchi
Presne tak, komu nedocvaklo, ze AR v F1 bude jen juniorka a prototypovka Ferrari, toho uprimne lituju. Holt znacka namalovana na karoserii je jedna vec a realna firma zase druha... Cpat penize do motorsportu, kdyz mi chybi nove modely a nemam ani na update tech stavajicich - to je automobilni vrazda v primem prenosu.
Avatar - speedfred
speedfred
samozrejme že to je prekapotované Ferko a peniaze pôjdu z celého koncernu. To mi je jasné,len som to asi zle formuloval.
MariAchi
Ja myslim, ze jsme to oba zformulovali trochu nestastne 😄
mahojakotycku
Maserati patří do FCA, největší hlasovací práva, 42%, v něm má firma Exor, která má také nějakou akcionářskou strukturu. Tato firma má jen 32% hlasovacích práv Ferrari. Z toho je zřejmé, že ostatní akcionáři Ferrari a FCA, a jsou jich stovky, důsledně dohlížejí na to, zda se spolupráce vyplatí, vše se prostě platí. A účetní Marchione je jistota zaplacených faktur. FCA byl tento měsíc významně zlepšen rating na stupeň B.