Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy
141 komentářů
MBRANOM
* * zo şkody Vam *, şkoda na milion sposobov, najlepsie auto na svete je skoda, ale nie je skoda ako skoda, co je lepsie ako skoda no predsa skoda
Katikakus
Za sebe musim rict, ze kodiak klame telem. Na fotkach mi prisel docela nepritazlivy a fadni.
Az kdyz jsem ho nekolikrat potkal nazivo a mel cas prohlednout si ho poradne ze vsech uhlu, uvedomil jsem si, ze je vyslovene odporny.
K tomu zcela tragicka koncernova technika, poradna naloz chlebicku z Bolky a mame tu nejvetsiho favorita na Auto roku 2017 v CR. Bravo Skoda...
Az kdyz jsem ho nekolikrat potkal nazivo a mel cas prohlednout si ho poradne ze vsech uhlu, uvedomil jsem si, ze je vyslovene odporny.
K tomu zcela tragicka koncernova technika, poradna naloz chlebicku z Bolky a mame tu nejvetsiho favorita na Auto roku 2017 v CR. Bravo Skoda...
Jezevčiaq je zkrátka Jezevčiaq....to Mrkvoq je zdaleka pohlednější....ale jen z daleka... 😉
Jako téměř všechny Škody je to auto opticky těžké na zadek. A design přídě k atraktivitě taky moc nepřispívá. Celkově z něj mám pocit, jako by ho navrhovali tři různí lidé - jeden příď, jeden boční profil a jeden záď... tak neladící je.
Tak popořádku...zcela tragická koncernová technika? 😄
Dotyčný má zřejmě na mysli, že je chyba, že v nabídce chybí ten TDI 3.0. S tím souhlasím. 😄
Silně pochybuju, že dotyčný myslel právě to, ale jinak máš pravdu - bylo by to super.
Buďme ale realisté.
Buďme ale realisté.
Nebylo = to už by bylo moc. RS a 240 koní z 2.0 TDI je až až
>😁 :yes: A pak že nemáš smysl pro humor!
Do SUV Kodiaq = aby nebylo pochyb. Do auta klidně 500-600 koní 😉
Teď sme tohle téma diskutovali a teta se strejdou co nejsou teta a strejda najeli za tejden skoro 3 tisíce km se 7 bávem. 3litr nafta. Oba patří do klubu +300 km/h. A oba řeknou že ten 3litr je dneska naprosto dostatečnej = ani ten neni pořádně kde využít
Já bych teda radši [odkaz] ale tohle [odkaz] prostě už přestává mít smysl = bohužel 😐
Teď sme tohle téma diskutovali a teta se strejdou co nejsou teta a strejda najeli za tejden skoro 3 tisíce km se 7 bávem. 3litr nafta. Oba patří do klubu +300 km/h. A oba řeknou že ten 3litr je dneska naprosto dostatečnej = ani ten neni pořádně kde využít
Já bych teda radši [odkaz] ale tohle [odkaz] prostě už přestává mít smysl = bohužel 😐
240 koní samozřejmě stačí. Ale za mě - rozhodně ne z přefoukanýho čtyrválce.
A BiTDI bych nekoupil, ani kdyby ho dávali za cenu 110kw verze.
A BiTDI bych nekoupil, ani kdyby ho dávali za cenu 110kw verze.
Nojo tohle je smutný. Nemám teda vlastní praxi ale čet sem že než 176 kW BiTDI tak radši 140 kW TDI a teď že eště radši 110 kW TDI = tak fakt nevim 😄
Muj názor na SUV znáš a tady mi to fakt vychází žebřiňák teda obecně takhle velký SUV se 110 kW = naprosto v pohodě. A když výkon tak do nějakýho auta auta = nízký těžiště atd. = prostě auto na rychlou jízdu
Tohle k tobě dorazilo? [odkaz] [odkaz]
Muj názor na SUV znáš a tady mi to fakt vychází žebřiňák teda obecně takhle velký SUV se 110 kW = naprosto v pohodě. A když výkon tak do nějakýho auta auta = nízký těžiště atd. = prostě auto na rychlou jízdu
Tohle k tobě dorazilo? [odkaz] [odkaz]
S BiTDI jsem nejel, s Kodiaqem 110 i 140kw jo. A motor ( ikdyž není špatný) je pro mě neslabší článek auta. Stejně těžká (jako Kodiaq)manželčina Q5 s výkonem přesně toho BiTDI je o vesmír jinde. Klidně i slabší výkon, ale rozhodně šestiválec. Do Karoqu (z mého pohledu) neprostý nesmysl, do 1850kg Kodiaqa naopak rozhodně ano. A vůbec mi nejde o hodně rychlou jízdu.
Věřim. Ale ta doba bohužel skončila. Jsou i použitelný 4válce viz kolegův 2.2 HDI ale i ten už neni
Já bych byl spíš pro to co řiká fanda do dieslů Vaculík = nafta má reálně smysl do aut tak od 3,5 tuny. Případně pro nějaký služebáky co nalítaj statisíce km = a tam jen do doby než blbí politici narovnaj daň = pak ztratí nafta smysl i tam.
Takže nafta jen do velkejch těžkejch aut = zhruba od 3,5 tuny vejš :-!
Já bych byl spíš pro to co řiká fanda do dieslů Vaculík = nafta má reálně smysl do aut tak od 3,5 tuny. Případně pro nějaký služebáky co nalítaj statisíce km = a tam jen do doby než blbí politici narovnaj daň = pak ztratí nafta smysl i tam.
Takže nafta jen do velkejch těžkejch aut = zhruba od 3,5 tuny vejš :-!
Nepsal jsi před pár dny "do aut velikosti Q7"?
Jo tam to dává smysl mě = já vim že to je tak o tunu míň. Ale už je to tak trochu autobus = tam nějakej ten V6 v naftě = smysl zatim má
Trochu jinak se na věci budou lidi dívat až teda pokud politici narovnaj daň z benzínu a nafty
Pak asi dojde na Vaculíkovo: Od 3 a půl tuny
Trochu jinak se na věci budou lidi dívat až teda pokud politici narovnaj daň z benzínu a nafty
Pak asi dojde na Vaculíkovo: Od 3 a půl tuny
Záleží, jak moc je naložená. Tahle auta mají celkovou někde kolem tří tun. SQ7 je v sedmimístné verzi myslím někde kolem 3,2. A typicky můžou tahat 3,5 tunové přívěsy. To se díváš tak na 6-7 tun (naprosté minimum pro tahání 3,5 tuny je 2.333; to platí pro terénní auta, což Q7 je - z hlediska legislativy - jinak potřebuješ 1:1).
I menší SUV (a auta obecně) se používají k tahání, třeba přívěsů s koňmi. Tahají se lodě, kluzáky. Dostat soupravu přes 3,5 tuny není takový problém. Tím spíš u běžných osobních aut.
I menší SUV (a auta obecně) se používají k tahání, třeba přívěsů s koňmi. Tahají se lodě, kluzáky. Dostat soupravu přes 3,5 tuny není takový problém. Tím spíš u běžných osobních aut.
Dostať súpravu k na hranicu, alebo cez 3,5 tony problém nie je zároveň často krát horšie ako nejaké to sto kilo hore dole je rapídne zhoršenie aerodynamiky týchto súprav ( vozík požičaný z hornbachu sem nerátam, ale príves s koňmi, loď, karavan už robia rozdiely zásadné) v porovnaní s autom samotným
Určitě. Původně jsem do toho zatáhl i aerodynamiku, ale pak jsem to smazal, protože je tu řeč o hmotnosti a rozhodl jsem se toho držet. I taková čtyři kola na střeše udělají zajímavý rozdíl. Pochopitelně je otázkou, kolik takhle najezdíš kilometrů.
Tej Audine dali len tolko plynu, aby nahodou z tych valcov nezoskocila.
2.0T asi nema dnes ani torsen, aj ked sa pise "quattro". Resp. naozaj je pravda toto : [odkaz] ?
A zaujimave by to zaberajuce koleso bolo nechat aj vpredu, nie vzadu.
2.0T asi nema dnes ani torsen, aj ked sa pise "quattro". Resp. naozaj je pravda toto : [odkaz] ?
A zaujimave by to zaberajuce koleso bolo nechat aj vpredu, nie vzadu.
Působí to že Opelu i Audi dali zhruba stejně = je to maličko manipulace ale ne zas tak moc
Quattro se už dlouho píše o naprosto čemkoli včetně 4kolky ála PSA = takže jo je to naozaj 😄
Quattro se už dlouho píše o naprosto čemkoli včetně 4kolky ála PSA = takže jo je to naozaj 😄
2,0T u Audi má s manuálem haldex, s automatem má pořád opravdové Quattro. Z videa není patrné, která verze to byla.
Je to americký Audi A5 Sportback = tam je myslim jen 7 st. DSG
Správně to zmínil tuhle MT a správně je to napsaný v textu k videu: "Jak se to mohlo stát? Audi používá systém kdy středový diferenciál je součástí převodovky a rozděluje moment v poměru 40:60 a mezi kola zadní nápravy. Je to řešení které má usnadnit jízdu na kluzkém povrchu a umocnit dynamiku. Neni určeno do terénu"
No a to test potvrdil = to je celý
Správně to zmínil tuhle MT a správně je to napsaný v textu k videu: "Jak se to mohlo stát? Audi používá systém kdy středový diferenciál je součástí převodovky a rozděluje moment v poměru 40:60 a mezi kola zadní nápravy. Je to řešení které má usnadnit jízdu na kluzkém povrchu a umocnit dynamiku. Neni určeno do terénu"
No a to test potvrdil = to je celý
Je to cele ucelove, Opel ma takuto vyhodu len na zadnej naprave.
Pekne do prezentacie, ale v realnom zivote by asi kazdy zobral to quattro, vratane tych , co tam tvrdia, ze to je dokaz lepsieho AWD Opla.
Nemam pocit, ze by to bol problem stredoveho diferencialu, momentu islo dozadu dost, napriek tomu, ze to nevie dat celych 100%. Problem je, ze sa nedostalo k slovu EDL na zadnej naprave. Evidentne to bude o tom plyne: [odkaz] .
Ale to Audi aj tak neospravedlnuje a v tomto dosledne vybranom priklade >😒] dostalo po cuni.
Pekne do prezentacie, ale v realnom zivote by asi kazdy zobral to quattro, vratane tych , co tam tvrdia, ze to je dokaz lepsieho AWD Opla.
Nemam pocit, ze by to bol problem stredoveho diferencialu, momentu islo dozadu dost, napriek tomu, ze to nevie dat celych 100%. Problem je, ze sa nedostalo k slovu EDL na zadnej naprave. Evidentne to bude o tom plyne: [odkaz] .
Ale to Audi aj tak neospravedlnuje a v tomto dosledne vybranom priklade >😒] dostalo po cuni.
Nojo takovejch vybranejch příkladů ale je.. 😉
Určitě. Ale kolikrát je to chyba uživatele. A někdy to vypadá, že se schválně snaží, aby ten systém nefungoval. S ohledem na tohle se ty systémy nedělají. Nemluvě o tom, že válce nejsou realistickou simulací ledu. S Torseny jsem se něco na ledu najezdil a fungovaly. Led jim stačí. Mám takový pocit, že součinitel pro guma-led je něco jako 30 % guma-asfalt (suchý). To není žádná katastrofa. Když máš Torsen, který zvládne až 80 % na jednu stranu, tak má TBR 4:1, tedy na lepší stranu dokáže poslat 4x tolik, co zvládá slabší strana. To stačí. Můžeš mít jednu stranu na ledu a druhou na asfaltu. Válce jsou úplně jiná liga a simulují spíš kola ve vzduchu.
Tak taky je to prezentace nachystaná Buickem... 😄
V našich končinách bychom to nazvali podvodem/ klamavou reklamou. Je (z mého pohledu) paradoxem, že tohle věšení bulíků na nos tak rádi praktikují v USA, kde se lidé velmi rádi soudí pro kdejakou blbost (kolikrát vlastní). Z hlediska spotřebitele je to celkem konzistentní, ale divím se prodejcům.
Zas je to jen nějaké video na jůtůb, není to reklama v televizi. Kdo by se mohl ohradit je Audi, ale s tím rizikem, že zbytečně rozvíří debatu a přitáhne pozornost. Striktně vzato.. netvrdí nic jiného, než že se Buick se třema kolama na válcích rozjede a A5 ne.
Nekouká na jůtůb víc lidí než na reklamu v televizi? 😉
Jsem pro plnou objektivitu [odkaz] 😄
Jsem pro plnou objektivitu [odkaz] 😄
Čemu to vadí? Klamavá reklama se neomezuje na televizi nebo rozhlas. Dokonce se nemusí nutně omezovat na média. Je třeba interpretace, že se vztahuje i na předváděcí akce (i kdyby to tedy nikdo nenatočil a veřejně nepublikoval, dalo by se to klasifikovat jako klamavá reklama). Nekoukal jsem na to pořádně, ale zaznamenal jsem, že mluvil o sněhu, anebo ledu. Podle mne by se to vešlo pod klamavou reklamu. Co předvádí, nevypovídá o tom, co tvrdí. A snaží se prodat své zboží (což je myslím podmínka, aby to mohlo být klasifikováno jako klamavá reklama). Navíc je tu aspekt srovnávací reklamy. Celé to smrdí nekalou soutěží.
Jenže ten kdo mluví není zástupce Buicku, ale nějaká nezávislá osoba pozvaná na prezentaci. Buick to zřejmě prezentuje tak, že umí přenést více trakce přes jedno kolo, což umí. Ale jasně, je to hraní se slovíčky, u nás by to bylo na hraně (pokud je to vůbec reklama, tak je určitě srovnávací... ta má dost přísná pravidla, ale takováhle srovnávačka... no, těžko říct).
Jak říkám, moc jsem to nesledoval, víceméně mě zajímala jen konfigurace, ale čekal bych, že to byla akce konkrétního prodejce. To je celkem běžný formát, pokud vím. Který tak oblboval své potenciální zákazníky. A pochopitelně nese zodpovědnost za to, co tam jím najatí lidé říkají. Přesná klasifikace nic nezmění na tom, že je tu zřejmě pointou oblbnout zákazníka. Využít jeho neznalosti problematiky.
Pokud tam mají Torsen, tak to celé stojí na brzdách. Potřebuješ zabrzdit předek, aby se ti něco dostalo dozadu. 85 %, nebo kolik ten diferenciál umí dozadu, z ničeho je pořád nic. Na předku prostě musíš něco propálit v brzdách, aby X násobek vzadu byl k něčemu dobrý. Torsen se v tomhle chová jako otevřený diferenciál, jen umí automaticky změnit dělení. ultra quattro tenhle "problém" nemá, je to spojka. A pak vzadu potřebuješ přibrzdit protáčející se kolo. Máš tam otevřený diferenciál. Nevím, z čeho soudíš, že přenos dozadu nebyl problém. Ale tak jako tak je to o brzdách, tedy elektronice a jak píšeš, chce to za to trochu vzít - dát najevo, že opravdu chceš jet, dostat motor do otáček, aby se elektronika nebála chcípnutí (nebo co se jí to honí makovicí).
Opel má uprostřed spojku a vzadu má Twinster - tedy pevný převod, ani tam nemá diferenciál, s párem spojek, aby to vůbec civilizovaně zatáčelo a za chvíli neodešlo.
Opel má uprostřed spojku a vzadu má Twinster - tedy pevný převod, ani tam nemá diferenciál, s párem spojek, aby to vůbec civilizovaně zatáčelo a za chvíli neodešlo.
I tak to musí být na ty spojky docela nápor... podle popisu to vypadá, že většinu času stráví v nějakém polosepnutém režimu, což obecně není pro spojku ideální. Nebo to blbě chápu?
Záleží, jak ty spojky používají. Spojce nevadí, že není přitlačená plně. Opotřebovává ji prokluz. Otázkou jsou tedy hlavně zatáčky, kdy máš rozdíl v rychlosti na zadní nápravě, takže tam prokluz musí být. Máš však možnost zabírat vnějším kolem a vnitřní mít volné. Jak moc volná je, kdo ví. Spojka na ten prokluz pochopitelně může být dimenzovaná. Těžko říct, jaký je normální stav toho systému, jestli ho odpojují kvůli spotřebě.
Jo jo, je odporný a škaredý, a tragická koncernová technika. Proto se na něj čeká půl roku....
Ještě má každý jiný názor... 😄
Ještě má každý jiný názor... 😄
Tak to je nejstupidnejsi argument jaky jsem tady dnes cetl. Sest mesicu cekacka na auto do vyroby je dnes bezna napric spektrem. Skladovek se vali vsude po dealerstvich kolik chces. Ale chapu, ze jsem zahral na citlivou strunku ojizdece fasovanych vozu.
3_diamanty
ten udaj 460mm dlzka zadneho sedaku mi pride akysi blud ( akurat detom snad postaci ) .. ved uz aj mensi karoq ma zadny sedak s dlzkou 480mm co je sice tiez v praxi kusok trestna lavica ale v mensom karoqu je to snad este pochopitelne ... inak aj predny sedak ma kodiaq akoby z miniauta... ved akekolvek bezne male auto v zaklade za par supov ma dnes uz vacsie sedacky... kde je problem? auto inak nevyzera zle ale sedacky su uz z pohladu na papier jednoznacne rozmerovo poddimenzovane ( uz ani radsej neporovnavam sedacky v outlanderi alebo v nejakom outbacku .. to by kodiaq uplne zbledol )
Joky
že místo toho , aby postavili 2 stejně Škodovky proti sobě, tak by se měla celá tahle
redakce, která je placená Emisoleváckým koncernem, postavit proti zrcadlu a pořádně si navzájem nafackoval za všechny ty sra... , kterými nás tak zásobují....
redakce, která je placená Emisoleváckým koncernem, postavit proti zrcadlu a pořádně si navzájem nafackoval za všechny ty sra... , kterými nás tak zásobují....
Skipper
Zaplaťte si korektora! Postavili jsem, Karoq s malým k - prvních 5 vět a dvě chyby. Dál už se mi to ani nechce číst.
Gramatické chyby bych toleroval, ale je tam i hromada věcných. Kromě podivné pasáže o důležitosti výkonu vs. krouťáku je asi zbytečné porovnávat naměřené hodnoty s údaji výrobce, když každé jsou měřeny podle jiné metodiky a jiným způsobem a hodnoty logicky nemohou vzájemně relevantní. Kromě toho autor mylně píše že Kodiaq používá stálý pohon všech kol atd.
_Karel_
Ty ceny ND typu 6762,69 haléřů - kterej chytrák to vymýšlí?
Opravdu probíhají regenerace DPF s další dávkou nafty? Měl jsem za to, že k tomu je tam močka, a přidávání nafty používají systémy bez AdBlue?
Příplatek 60tis. za silnější verzi mi přijde neakceptovatelný.
Opravdu probíhají regenerace DPF s další dávkou nafty? Měl jsem za to, že k tomu je tam močka, a přidávání nafty používají systémy bez AdBlue?
Příplatek 60tis. za silnější verzi mi přijde neakceptovatelný.
"Příplatek 60tis. za silnější verzi mi přijde neakceptovatelný."
Absolutní souhlas!
Absolutní souhlas!
mocka nema nic spolecneho s dpf. ta je tam od redukce nox v scr katalyzatoru. to je dalsi prvek nezavisly na dpf.
systemy bez adblue k potlaceni vyroby nox mohou pouzivat napriklad bohatsi smes (=vice nafty), cimz zbyde mene volneho kysliku k dusiku (tohle se kombinuje take s recikulaci spalin). zatimco systemy s adblue nemusi tolik potlacovat tvorbu nox pri spalovani, protoze je nasledne mohou (s nejakou konecnou ucinnosti) rozlozit prave v tom scr katalalyzatoru za pomoci pridani te mocoviny (adblue).
systemy bez adblue k potlaceni vyroby nox mohou pouzivat napriklad bohatsi smes (=vice nafty), cimz zbyde mene volneho kysliku k dusiku (tohle se kombinuje take s recikulaci spalin). zatimco systemy s adblue nemusi tolik potlacovat tvorbu nox pri spalovani, protoze je nasledne mohou (s nejakou konecnou ucinnosti) rozlozit prave v tom scr katalalyzatoru za pomoci pridani te mocoviny (adblue).
To je tak složitý že mě to přestalo bavit i číst = jak pak takovej motor může dlouhodobě fungovat bez problémů 😄
Do 3,5 tuny radši benzín [odkaz] 😉
Do 3,5 tuny radši benzín [odkaz] 😉
Jak kde, takové X3 20d jezdí za pár peněz, ale naopak mě překvapil Grand Číro, tam nafta bere 9,5 vs. V6 za 11l. To už bych vzal ten jednoduchý benzín s vyšším výkonem, pěkným zvukem, lepší startovatelností, rychlejším zahřátím atd..
Jasná volba = V6 za 11 :yes: 😄
Evropský automobilky se naftu naučily a zatim vozy jako X3 2.0 nafta dávaj smysl = si ale představ že nějakej politik najde koule a srovná daň z benzínu a nafty = přestaneme nafťáky dotovat = to bude ve vteřině hodně jinej pohled na věc 😉
Evropský automobilky se naftu naučily a zatim vozy jako X3 2.0 nafta dávaj smysl = si ale představ že nějakej politik najde koule a srovná daň z benzínu a nafty = přestaneme nafťáky dotovat = to bude ve vteřině hodně jinej pohled na věc 😉
cz_coxx
Hodnotim ten clanek celkem pozitivne. V diskuzich je velka lobby "antikoncernovych" fanousku kteří strili do vseho co koncern udela - od poctu valcu v motoru pres design az po jizdni vlastnosti...
OK ja taky nejsem zadny velky fanousek Skody ale ten clanek mi prijde užitečný pro cloveka, ktery vaha jestli utratit o 60 tis. vic za silnejsi motor. Kdyz se pujde projet do autosalonu tak na bezne zkusebni jízdě rozdil bud nepozná nebo naopak ovlivneny tim ze 140 je vic nez 110 bude mit pocit jak to skvele táhne ... i kdyz realne to tahne stejne. Tim ze Skoda dava do obou aut stejne prevodovky tak to srovnani ma jeste vetsi smysl. A popravde ten zaver ze vzit radeji 110kW je podle me naprosto rozumny.
Beru to ciste z pohledu cloveka ktery chce Kodiaqa a resi motor... To ze ja bych vzal benzin a v uplne jinem aute je pro hodnoceni toho clanku prece nepodstatne.
OK ja taky nejsem zadny velky fanousek Skody ale ten clanek mi prijde užitečný pro cloveka, ktery vaha jestli utratit o 60 tis. vic za silnejsi motor. Kdyz se pujde projet do autosalonu tak na bezne zkusebni jízdě rozdil bud nepozná nebo naopak ovlivneny tim ze 140 je vic nez 110 bude mit pocit jak to skvele táhne ... i kdyz realne to tahne stejne. Tim ze Skoda dava do obou aut stejne prevodovky tak to srovnani ma jeste vetsi smysl. A popravde ten zaver ze vzit radeji 110kW je podle me naprosto rozumny.
Beru to ciste z pohledu cloveka ktery chce Kodiaqa a resi motor... To ze ja bych vzal benzin a v uplne jinem aute je pro hodnoceni toho clanku prece nepodstatne.
lamal
Tak co Emel, zle to zmerali ? 😄 140kw ma na papieri 8.6s a real 9.9.... klasika : 😉
Ne že by to špatně změřili, špatně to zajeli 😄 . Je zima, auto je na zimákách... co bys čekal?
Autocentrum.pl za 8.6s
[odkaz]
Mimochodem - slabší TDI má Continental Wintercontact, silnější má Bridgestone Blizzak... osobně považuju Conti za lepší gumu.
Autocentrum.pl za 8.6s
[odkaz]
Mimochodem - slabší TDI má Continental Wintercontact, silnější má Bridgestone Blizzak... osobně považuju Conti za lepší gumu.
dakk68
..ta auta jsou celkově nehezká,zezadu uplně...Tak jako je vošklivej sup.2.(slovenský dizajner) Napříč uložené motory a haldex...(levná alternativa vzatá za normu 90%aut)......To není žadná čtyřkolka,,pouze příhrab,..
Jako třeba ve srovnání se sofistikovaným technickým řešením poplatným době a trhu u Peugeotu >😒] ?
dakk68
jj pežot..to je kapitola sama o sobě..frantíci měli zustat u rozjímání umění a vínu,to jim jde skvěle..Auta opravdu ne..
multicar
Tak jestli grafům rozumím správně, motory nesplňují v nízkých otáčkách parametry udané výrobcem?
Slabší verze cca 320nm @1750 ot/min (má být 340), silnější verze 340nm (má být 400).
Slabší verze cca 320nm @1750 ot/min (má být 340), silnější verze 340nm (má být 400).
Do měření vstupuje celá řada parametrů, které ovlivňují výsledky. Jedním z nich je, jak rychle rostou otáčky. Jelikož ty motory mají nějakou prodlevu, zdeformuje ti to křivku. Dá se také měřit diskrétně, v určených bodech. Data od výrobce bývají trochu uhlazená (ještě jsem neviděl, že by udávali něco jako 352 Nm při 1.746 otáčkách +- whatever 😃. Jen jeden příklad. Musel bys použít stejné parametry jako výrobce. Nemluvě o ztrátách v převodovce atd. A pak je tu nějaká tolerance pro výrobu. A to u špičkového výkonu, který máš v techničáku a je na to norma.
vabis
S tim Kodiaqem se s trochou odrikani da uz par dni nejak zit, po prycne ceskych dalnic jmenem O3 docela zmena 😉
Blbosti se dneska daří spíš v Praze [odkaz] >😒]
Ty víš jakou policejní buzeršikanu myslel? 😄
No to je taky trochu otázka [odkaz] >😒]
Ale dnešní automaty sou už tak daleko = že pro většinu manuál ztrácí smysl
A nějaký to auto typu Toybaru snad eště dlouho bude
U silnejch motorů je dneska kvalitní automat = řadí rychlejš a jede i za míň, manuál fakt přestává mít smysl. Krom sportovních aut = manuál má třeba 510 koní Alfy = akorát velký eště ne úchylně drahý ale = a buď s 8st. automatem nebo klasika 6st. manuál :yes:
I obyčejná Giulia nabízí manuál i k 2.2 naftě = 150 nebo 180 koní většině stačí. Kombíky zmáknutý nemám 😄
Jo a třeba Mazda 6 má taky manuál Giulia a M6 asi nebudou jediný
Mazda 6 má manuál... ale jen u atmo dvoulitru s dynamikou foukané 1.4.
Prostě... jak už jsem psal někdy nedávno, Superb 1.8TSI MT je asi nejsilnější benzín s manuálem, co můžeš v mainstreamové střední koupit.
A 1.8 TSI končí = kam ten svět spěje 😄
1.8TSI 132kW končí a místo něj začíná 2.0TSI 140kW - to by skoro vypadalo jako světlé zítřky.
Asi k tomu nenabízení budou mít důvod = reálnej počet lidí co dneska dá přednost manuálu před 8 st. hodně povedenym automatem = bude asi malej
I to QV si možná víc lidí koupí v automatu
140 kW bude s manuálem? 😉
Kdybych si měl tipnout, tak Passat bude jen automat, Golf / Leon / Octavia oboje, Superb - Superb, to je otázka. Rád bych viděl oboje, ale dávám tomu tak 40%.
Každopádně ale čekám, že automat pro 2.0TSI už nebude suchá 7DSG, ale nová DQ381... a krouťák bude těch 320Nm a ne 250.
Sem spíš zvědavej na vzdálenější budoucnost DSG = věčně s 6 a 7 st. nevydržej = i když tady aspoň podle příspěvků eště dlouho 😉
Poslední roky to čtu nejen v Německu ale už i tady [odkaz]
Budoucnost... no, uvidí se, jak rychlý nástup budou mít EV a hybridy, tam je to zase trošku jiná disciplína. Podle mě by do té doby klidně sedmikvaltové DSG konkurenci stačilo... no a nakonec nakoupit nějaký Getrag nebo Aisin nebo ZF se dá taky.
EV budou mít nástup pomalej = místní hysterie některejch diskutérů naprosto neni na místě. Hybridy se budou asi dál pomalu šířit
Tak koncern už 8st. ZF i Aisiny nakupuje a mimo Evropu nemá jinou šanci. De o to kdy a jestli se to změní i v Evropě
Mimo Evropu se taky prodává DSG, v Číně se i vyrábí.
Jo možná to bude od příští generace = to už sou jen technický detaily = ale to sloučení je v podstatě nutný
Jj popularita DSG v Číně je známá [odkaz] Aisin se asi už těší na zvýšenej odběr [odkaz] 😄
Téma perfektně vystihuje 3. odstavec [odkaz] od 2. věty
Mimo náš kontinent 2spojkám pšenka moc nekvete = nejen koncernovwejm [odkaz]
Nemluvim o Ferrari, Porsche, McL atd. = tam patří
Aisin 8AT fajn, akorát ty řeči o úspoře paliva a efektivnosti beru po projetí Insi dost s rezervou.
Projetí 1 ks 1 modelu s 1 motorem kde je třeba blbě sladěná fakt nic neřiká = to je jako argument že muj kus něčeho profláknutě poruchovýho nikdy nezlobil. No může bejt
Realita je že ten trend ústupu 2spojek a viz ten odstavec jejich nahrazení už probíhá. Uvidíme kdy to dorazí na kontinent = kde se tyhle věci přes obecně spíš opačnou představu probíhaj spíš naposled 😄
A mimochodem, pokud posčítáš Superb a Passat, tak za loňský rok jsou v Evropě na 292.692... což je dlouhodobě hodně dobré číslo, vlastně čtvrté nejlepší od roku 2002, kdy Superb začal, takže z pohledu koncernu se žádný dramatický propad nekoná😒br /> 297
274
247
291
346
316
255
207
207
291
245
198
200
277
293
(čísla dle Carsalesbase)
Spíš myslim že trend kdy před lety vymizely mainstreamový vozy vyšší střední se už projevuje ve střední = šílenstvim jménem SUV je to jen posílený 😉
To je úplně fuk jaký je to číslo = nejsem fanda vedení VW a tady maj prostě pravdu. Odbory jen blbnou = sloučení výroby a asi do Německa [odkaz] je logickej krok. Jestli příští rok nebo od příštího modelu = je v zásadě jedno
Sou to trendy = ať to otočení 2spojek který už nejsou na vzestupu ale ústupu tak ty auta mainstreamový střední. Ale trendy sou na roky = takže to sloučení může bejt třeba od příští generace = což je popravdě asi i ekonomicky rozumnější než hned
A podobný ty 2 spojky. Nejdřív asi další výraznější útlum ve vyspělejších zemích světa = jako je Čína >😒] a až pak tady 😉
Vidim že si editoval takže: Naprosto dramatickej ústup se koná. Ty čísla jen ukazujou že Sup a Pašík berou na úkor jinejch značek. A Sup trochu kanibalizuje na pašíkovi 😄
Svět aut je daleko daleko daleko daleko zajímavější = když ho nebereš jen pohledem na 1 výrobce 😉
Jasně, pozice Passatu není lehká... ostřeluje ho Superb z jedné strany, prémiovky z druhé, Tiguan ze třetí a Arteon ze čtvrté. I tak si ale myslím, že to duo Passat + Superb ustojí a spíš se situace stabilizuje... přece jen... ne každý bude mít na Audi a ne každý bude chtít jezdit v SUV.
A to ty eště přecházíš [odkaz]
Furt na problematiku koukáš jen z omezenýho pohledu 1 výrobce = to pak logicky nevidíš celek
Ale i ten 1 výrobce funguje v rámci celý světový ekonomiky = i ten se musí zajímat o celkový dění
Odkaz jak Škoda nestíhá vyrábět svědčí o opačném trendu, pokud bys měl pravdu, tak se to vyřeší samo 😉
To s tim že by se neměli zajímat a myslet jen na sebe jakoby logiku má = sorry ale takovou socialistickou = viz já minulej příspěvek 3. věta 😄
Odkaz svědčí o tom že přesun třeba Supu na jednu linku je rozumná věc. Stejně na to jako u SUV Seatu dojde = nejde to jinak
Vtipný je že kdyby se přesouval Pašík k Supu = určitě by ti nevadilo 😉
Viz realita = je to ale rozumnější obráceně. I tak je to zbytečná diskuze = na sloučení dřív nebo pozdějš stejně spíš dojde = většinou je totiž rozumný dělat přesnej opak než chtěj odbroráři 😄
Superb se mi ze Škodovek líbí nejvíc a rád bych ho viděl vyrábět doma, ale pokud se tu místo něj bude dělat něco jiného a Superb bude z Německa, tak se samozřejmě nic neděje.
Spousta výrobků audiovizuální techniky různejch značek se vyrábí na jednom místě = ze stejnejch důvodů jako SUV škoda a Seat
Právě protože tu mám opačnej problém než že neni do čeho píchnout = je ten přesun rozumná věc. Momentálně zvažujeme dovézt až 300 000 mongolů, uzbekistánců asi znova vietnamců = až tak je to extrémní. A samozřejmě odmítnout nějakou tisícovku migrantů co tu už sou = proč vzít to co tady je když si xnásobně dráž můžu přivézt = to nic mám rád černej humor >😒]
Dokonce už ze 3 důvodů je ekonomický smysl sloučit výrobu = otázka je proč to některejm lidem vadí. Vysvětlíš?
Viz odkaz sou tu už i škodovky z Ruska = asi ani to neni problém
Podíval jsem se na český konfigurátor a pěkně řídká je ta nabídka. V Německu to takhle osekané nemají.
Ale klasický auto teda něco jako manuál aspoň 6 válců atd. = už dlouho je jasný že to bude pro okrajovou skupinu zákazníků = a za vyšší peníze
Ale nebál bych se = eště dlouho takový auta budou. Ale asi dražší jen pro opravdový fandy
Zajímavý že tak to stavěj skoro všichni recenzenti i při srovnání 2.0 TDI 140 kW a 176 kW 😉