Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTotální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!
145 komentářů
3_diamanty
ked som ho pred vyse rokom skusal.. samozrejme predsatva ze ma len jediny zastaraly motor.. a celkova moralna zastaralost ... tusil som uz vopred ze v nom neskoncim ale aj tak je to stale moc pekne a prakticke auto... co sa deje? alebo co sa stalo s tou bezpecnostou punta? z roka na rok hviezdy fuc?
no uz nastal cas na nove punto, toto je uz na trhu veelmi dlho..
tak iste mu nevymakli plechy.. to bude zase nejaka papierova saskaren.. sused ma cierne punto.. snad to necita..
Zmenili sa podmienky hodnotenia, to uz by si mal snad vediet. V dobe uvedenia na trh mal 5*. Ak by tvoje Polo preslo tym istym, dostalo by mozno 1*. To je vsetko. :no:
cele to "hodnotenie" je saskaren.... je mi to davno jasne... nie som tu prvy den 😉
tomu sucasnemu Euro NCAP by som nezveril ani termosku s cajom ....
tomu sucasnemu Euro NCAP by som nezveril ani termosku s cajom ....
Tak co su to potom za komentare?
"tak iste mu nevymakli plechy.. to bude zase nejaka papierova saskaren.. sused ma cierne punto.. snad to necita.."
Potrebujes byt zaujimavy alebo koho tym chces zaujat?
"tak iste mu nevymakli plechy.. to bude zase nejaka papierova saskaren.. sused ma cierne punto.. snad to necita.."
Potrebujes byt zaujimavy alebo koho tym chces zaujat?
Je to saskarna, kdyz pulku hodnoceni (mohna i vic) tvori ochrana chodcu a asistencni systemy... A kdo vi, kam posunuli kriteria hodnoceni zateze figurin...
H/K_svwet , to Punto je na platforme Opel Corsa C. A tá sa vyrábala už v roku 2000!
DEVIL
...punto je moře roků staré auto. Dejte tam stejně starou fabii a bdue to ten istý průser. Kdo kupuje ted punto s timhle proste musi pocitat. navic je to zkreslené hodnocení. auto muze byt sebepevnejsi, ale hodnoceni mu srazí to, že potřebujeme mit v dnesni dobe tri pr*ele systemu, co hlídají to, že manželky poslanců z EU neumí řidit a že chodci a cyklisti jsou koko*i co nekoukají kam šlapou
X let jsem pracoval v servisu FIAT / LANCIA / AR a viděl mraky nabouraných Punt/GrandePunt/Evo a to auto je na svoji velikost a rok výroby resp. vzniku dostatečně bezpečné vozidlo. Stejně stará auta od koncernu dopadají výrazně hůře (a to nic proti koncernu, sam jedno od vw mám).
Ale tohle je proste jen pakoidní kravina, kterou si konkurence objednala, bo mu asi punto někde trošku zatápí. Sám jsem měl služební 3 Grande Punta, všechna najeto už skoro půl milionu a s těmi auty nejsou problémy, samozřejmě při dodržování naplánovaných servisních prohlídek, výměn opotřebených dílů atp. Jediné co stále v pi*i jsou žárovky no >😁
Ale tohle hodnocení prostě vážně brát nejde... >😁 Za chvilku se budou strhávat hodnocení i za to, že airbag měl jiný odstín bílé barvy, než měl mít, nebo to, že krev na airbagu se rozprskla do jiného, než určeného tvaru >😁
X let jsem pracoval v servisu FIAT / LANCIA / AR a viděl mraky nabouraných Punt/GrandePunt/Evo a to auto je na svoji velikost a rok výroby resp. vzniku dostatečně bezpečné vozidlo. Stejně stará auta od koncernu dopadají výrazně hůře (a to nic proti koncernu, sam jedno od vw mám).
Ale tohle je proste jen pakoidní kravina, kterou si konkurence objednala, bo mu asi punto někde trošku zatápí. Sám jsem měl služební 3 Grande Punta, všechna najeto už skoro půl milionu a s těmi auty nejsou problémy, samozřejmě při dodržování naplánovaných servisních prohlídek, výměn opotřebených dílů atp. Jediné co stále v pi*i jsou žárovky no >😁
Ale tohle hodnocení prostě vážně brát nejde... >😁 Za chvilku se budou strhávat hodnocení i za to, že airbag měl jiný odstín bílé barvy, než měl mít, nebo to, že krev na airbagu se rozprskla do jiného, než určeného tvaru >😁
Punto je v prvom rade spolahlive auto..a z motorom 1,2 Fire...menit olej a jazdit 10 rokov...bez asistencnych nezmyslov typu start - stop... :yes: >😒]
...jak koukam na ten crash test, jediny, co se tím potvrdilo je, že PUNTO je sakra dobře postavené auto a to i po těch letech, co se již vyrábí. Tam, kde se moderní auta šrotují a vlní se jim plechy jak harmonika, nebo se dostane destrukce až k pedálům je Punto v pohodě. Takže dle mě to nejdůležitější, pevnost a robustnost auta, co mě zachrání víc, než kde jaká kamera na chodce je splněna na víc než výbornou >😒]
absolutně bych neměl problém si punto koupit... I právě možno proto, že je trochu zastaralé, ale o to víc ještě poctivěji udělaná auto, co v sobě nemá hromadu omezujících kravin >😒] Ba naopak je úspěch, že se pořád může pyšnit poměrně slušnými prodejními čísly, byť jsou změny pro uživatele spíš kosmetické. Věřím, že kdyby se tu prodávala i FL verze, coe pro jižní eeemeriku, že by to byl taky úspěšný model...
Nehledě k tomu, že je znát italská ruka designu, i po letech to auto vypadá stále dobře...
Třeba tato verze, byť upravená by se mi hoooodně líbila 😄 [odkaz]
absolutně bych neměl problém si punto koupit... I právě možno proto, že je trochu zastaralé, ale o to víc ještě poctivěji udělaná auto, co v sobě nemá hromadu omezujících kravin >😒] Ba naopak je úspěch, že se pořád může pyšnit poměrně slušnými prodejními čísly, byť jsou změny pro uživatele spíš kosmetické. Věřím, že kdyby se tu prodávala i FL verze, coe pro jižní eeemeriku, že by to byl taky úspěšný model...
Nehledě k tomu, že je znát italská ruka designu, i po letech to auto vypadá stále dobře...
Třeba tato verze, byť upravená by se mi hoooodně líbila 😄 [odkaz]
Jenže to, co se dnes prodává, je osekaná socka bez motoru a bez výbavy. Jsem výbalý Fiaťák, ale Puntem bych se dnes už nezabýval.
A ta jihoamerická (?) FL verze je něco příšerného. Fiat dobře ví, proč ji nechává daleko od Evropy.
A ta jihoamerická (?) FL verze je něco příšerného. Fiat dobře ví, proč ji nechává daleko od Evropy.
meleš blbosti. objednat si dnes muzes v klidu full vybavu. skladem jsou samozrejme hlavne socky ale i u smazika bez problemu najdes v evropskem skladu full verze... proste si pockas o tyden dyl, to je celý.
bez motoru??? se podivej, co tam dava ta tvoje škodovka, to nejsou zadne motory >😁 Fiat sice ma i sockoidní motor, ale taky má pořad klasiky v podobě 1.2, 1.4 a hodně dobrře osvědčeného 1.3 MJet >😒] kams e na to hrabe škodovka s těmi jejich prdítky >😒] co se vysypou na 100000km zatímco Punta jezdí v klidu dál >😁
Vycházím z konfigurátoru Fiatu, žádnou vyšší výbavu nenabízí.
O motorech mě nepoučuj, 1.2 FIRE jsem několik let měl.
O motorech mě nepoučuj, 1.2 FIRE jsem několik let měl.
konfigurátor fiat je k ničemu, už roky je to njede*ilnější konfigurátor, co jsem kdy viděl >😁 je neaktuální a spoustu věcí neumožňuje tak, jak se to dá u prodejce přímo. NAvíc tak často mění názvy packetů, že už ani prodejci sami se v tom nedokáží vyznat 8-s
Jestli si neumí udělat pořádek ani ve webové prezentaci, to není můj problém.
...tak se tu pak ne*er do něčeho, v čem ty nemáš jasno >😁
V tejto chvily strielas mimo. V sucasnosti kopa ludi hodi okom na web a podla toho sa rozhodne ci vobec vlezie do predajne....Mozno tym uplne zbytocne odradi moznych zakaznikov
Přesně tak, Punto III není jen stále krásné, bezpečné a vzorně prostorné auto, ale je také nesmírně spolehlivé. Nezdolné čtyřválce Fire mají odolnost a výdrž, o které mohou dnešní nadopované tříválcové motůrky jenom snít! >😁 A zřejmě tato takta, která jsou automobilovým znalcům dobře známá, někomu pěkně leží v žaludku! 8-s
Nemohu soudit, nikdo z věrohodných lidí to nemá. Jezdil jsem s tím jen na dovolené a mohu pouze konstatovat, že nové Punto s tím motorem 1,2 je z hlediska dynamiky naprosto tragické vozítko. Trabant byl v porovnání s tím trhač asfaltu...
Co se týká těch hvěz😜 z výsledku je krásně vidět, jaké je to hodnocení blbé. Důležité je, jak je to auto konstruované, že se při nárazu nebortí podlaha a sloupky karosérie, že jdou otevřít dveře, že to nezačne hořet, volant nepropíchne řidiče, že správně vystřelí airbagy, že bezp. pásy mají předpínače a sedadla správné hlavové opěrky... jestli tam něco pípá nebo nepípá, to jsou už jen kraviny. Důležitější je, jestli strukturální pevnost karosérie bude dostačující i po 300 tis km a deseti letech na zasolených silnicích! A to si už Fiat naštěstí docela pořešil. Když v tom bude adekvátní motor, určitě bych raději koupil Fiata, než nějakou francouzskou kreaturu s umělými 5 hvězdami.
Co se týká těch hvěz😜 z výsledku je krásně vidět, jaké je to hodnocení blbé. Důležité je, jak je to auto konstruované, že se při nárazu nebortí podlaha a sloupky karosérie, že jdou otevřít dveře, že to nezačne hořet, volant nepropíchne řidiče, že správně vystřelí airbagy, že bezp. pásy mají předpínače a sedadla správné hlavové opěrky... jestli tam něco pípá nebo nepípá, to jsou už jen kraviny. Důležitější je, jestli strukturální pevnost karosérie bude dostačující i po 300 tis km a deseti letech na zasolených silnicích! A to si už Fiat naštěstí docela pořešil. Když v tom bude adekvátní motor, určitě bych raději koupil Fiata, než nějakou francouzskou kreaturu s umělými 5 hvězdami.
No.. a i bezpečné. Z toho videa je patrné, že je to tvrdé auto.,. dveře u řidiče se ani nehnou.. střecha se ani nezavlní...
Jak píšou "Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu."... a přesně proto si ho hodlám na jaře koupit.
Dokud se ještě prodává.
😉
Jak píšou "Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu."... a přesně proto si ho hodlám na jaře koupit.
Dokud se ještě prodává.
😉
Skelet je urcite super postaveny ked z neho vychadzajuca Corsa s asistentami nema problem. Cely ten test je v podstate o nicom.
pokial ide start-stop vypnut.. tak este je dobre... horsie bude ak ani to uz nebude mozne 😉
Punto zatápí? Asi těžko. Prodeje jsou hluboko na historickém minimu.
...hele ty škodovkáři, ne*er se tu do diskuze, když nemáš nic přínosného, kromě de*ilnch českých kydů o howně >😁
Jediný, kdo se tu baví o ho*nech, jsi ty. Já normálně diskutuji a nenapsal jsem nic, co by nebyla pravda.
ty haníš dobré auto, to není diskuze ale i dle tveho avataru jakési škodovky je zcela jasné, pro koho lobuješ >😁
nikdy sa nehadaj s fanusikom alfy alebo fiatu... inak myslim ze uz tu prichadzaju 😉
Sorry, ale kulový. Píšeš "auto muze byt sebepevnejsi, ale hodnoceni mu srazí to, že potřebujeme mit v dnesni dobe tri pr*ele systemu". Viděls ty figuríny? Pro srovnání mr...ka i20 : [odkaz]
Bourat v tom autě, budeš na tom zkrátka hodně špatně. Nic jinýho ten test neříká, takže nechápu, co vám všem vadí. Zakázali to auto vyrábět? Zavírají majitele? Ne. Otestovali auto skoro bez airbagů a to auto dopadlo mizerně. Pokud si ho chceš koupit, můžeš na ten test kouknout a k výsledku přihlédnout. Nebo nemusíš.
Kategorie asistenty - pro mě zbytečná, vůbec mě nezajímají kraviny typu "omezovač rychlosti" páč nejsem retardovanej a vím, k čemu je plyn a tachometr, ale auto nepohořelo zdaleka jen na asistentech.
P.S. Ochrana dospělých: 51%, ochrana dětí 43% - fakt je to nedůležitý?
Bourat v tom autě, budeš na tom zkrátka hodně špatně. Nic jinýho ten test neříká, takže nechápu, co vám všem vadí. Zakázali to auto vyrábět? Zavírají majitele? Ne. Otestovali auto skoro bez airbagů a to auto dopadlo mizerně. Pokud si ho chceš koupit, můžeš na ten test kouknout a k výsledku přihlédnout. Nebo nemusíš.
Kategorie asistenty - pro mě zbytečná, vůbec mě nezajímají kraviny typu "omezovač rychlosti" páč nejsem retardovanej a vím, k čemu je plyn a tachometr, ale auto nepohořelo zdaleka jen na asistentech.
P.S. Ochrana dospělých: 51%, ochrana dětí 43% - fakt je to nedůležitý?
vabis
Totalni propadak byla S120 >😁 Toto je pouze slabsi, jak je naraz malinko jinak nez konstrukteri zamysli, ihned se poradi uspesnosti muze prohodit jedna dve. Na druhou stranu velka ocekavani k malemu Fiatu asi nepatri
Arese
1) Co je to za debilní nápad, hodnotit podle současné metodiky auto, vyráběné bez zásadnějších konstrukčních změn od roku 2005?!! To si objednala nějaká konkurence, kterou štve, že se i tak letitého auta loni prodalo ještě 50 000 ks?
2) Proč nehodnotili verzi se 7 airbagy, kterou Punto může mít?
3) Na přítomnost či nepřítomnost nově vyžadovaných asistenčních systémů, upozornění a pípáků naprosto s.e.r.u., důležitá je účinnost deformačních zón a pevnost skeletu, a tyto parametry má Punto pořád na velmi dobré úrovni - i na snímcích je zřejmé, že sloupek A s navazující střechou i celkový tvar prahu se ani nehnul!!!
4) Je mi jasné, s jakou radostí tento canc zdejší redakce zveřejnila. Pokud by se netýkala Itala, ale nějakého modelu z portfolia koncernu VW, asi by se to zde ani neobjevilo... 😲 Konec konců, ten ubohý bulvární titulek svědčí o úrovni autora tohoto hanopisu...
2) Proč nehodnotili verzi se 7 airbagy, kterou Punto může mít?
3) Na přítomnost či nepřítomnost nově vyžadovaných asistenčních systémů, upozornění a pípáků naprosto s.e.r.u., důležitá je účinnost deformačních zón a pevnost skeletu, a tyto parametry má Punto pořád na velmi dobré úrovni - i na snímcích je zřejmé, že sloupek A s navazující střechou i celkový tvar prahu se ani nehnul!!!
4) Je mi jasné, s jakou radostí tento canc zdejší redakce zveřejnila. Pokud by se netýkala Itala, ale nějakého modelu z portfolia koncernu VW, asi by se to zde ani neobjevilo... 😲 Konec konců, ten ubohý bulvární titulek svědčí o úrovni autora tohoto hanopisu...
Pokud je mi známo, 7 airbagů dnes mít nemůže. Aspoň ne u nás.
Může jich mít 8 >😒] Kamarádka si teď nechávala zadat auto do výroby a má jich tam naobjednaných 8 takže ti není známo naprosto nic >😁
Podíval jsem se do ceníku a samozřejmě lžeš, je jich max 6. Osm jich Punto nemělo nikdy.
8 opravdu ne, ale 7 ano. Alespoň je mám ve svém autě, tedy vč. kolenního pro řidiče! (foto jako důkaz viz má recenze na mojeauto.cz) 😄
chjo, objednávala teď před měsícem, 1.4 se vším, co se tam dalo dát. Specielně bude měsíc navíc čekat kvůli velkoplošnýmu střešnímu oknu a tomu, že chtěla mít vzadu ta světla z EVA, bo to není v běžném ceníku Fiatu, ale dá se to objednat. A těch 8 airbagů tam vážně má, jakože beze srandy, taky jsem na to čučel. Třeba to ale dělají až teď nějak nově, hodně výrobců auta inovuje v průběhu prodeje...
tak ten osmý je kolenní airbag u spolujezdce, lze obejdnat od 6/2017 pro EU resp. od 8/2017 v ČR / SK. Je tam ale jiná přihrádka, resp. taková menší, vlastně je prý úplně k ničemu >😁 Ale je tam, takže jich je fakt 8. Auto bude mít až na jaře tuším že říkala, takže pak určitě s ní dáme sem recenzi a tam to bude jasne vidět, že jich je 8
>😒]
>😒]
Pokud se mýlím, tak mě opravte, ale Punto je v současné doběš asi jediný hatchback segmentu B s možností montáže 8 airbagů! To nemá ani většina o třídu či dvě větších modelů, nemluvě o generaci mladších konkurentů!!! 😄 :yes: Je vidět, že Fiat pasivní bezpečnosti dává velkou prioritu i u svých starších modelů. 😄 :yes: :yes: :yes:
No prioritu...problém Fiatu je, že dlouhodobě nedává bezp. výbavu do základu, takže většina aut se prodá bez nich. Dnes je to možná lepší, ale zrovna u Punta ani ne.
Je v prodeji? Je. Představ si, že občas testují i starší auta. Metodiky se mění, stará hodnocení nejsou srovnatelná.
Z hlediska ochranných prvků by se měla hodnotit ta nejhorší verze z celé EU (tedy ze základních verzí; kdyby ses toho mohl volitelně vzdát, snad by jim to nevadilo). Vzpomínám si, že u Fordu takhle jednou museli opakovat zkoušku, protože zjistili, že daný model na nějakém trhu nemá v základní výbavě kolenní airbag a Ford jim to snad zatajil (bylo to snad v UK a britské ministerstvo dopravy je jedním z členů EuroNCAP, dokonce myslím zakládající člen).
Z hlediska ochranných prvků by se měla hodnotit ta nejhorší verze z celé EU (tedy ze základních verzí; kdyby ses toho mohl volitelně vzdát, snad by jim to nevadilo). Vzpomínám si, že u Fordu takhle jednou museli opakovat zkoušku, protože zjistili, že daný model na nějakém trhu nemá v základní výbavě kolenní airbag a Ford jim to snad zatajil (bylo to snad v UK a britské ministerstvo dopravy je jedním z členů EuroNCAP, dokonce myslím zakládající člen).
euroNCAP je komedie 😄 Automobilky se rychle přizpůsobily ... náraz zepředu jde přímo na nosník,při bočním nárazu upravili sloupky a prahy a přidali okenní pytle. Ani ADAC nemá koule na to aby udělal porovnávací test aut která měla 5hvězd třeba po pěti letech provozu...zmůžou se snad jen na test starý Sierry proti nový Fiestě... S klasickým crashtestem zamávali amíci,když jejich NHTSA udělala "small overlap crashtest" čili,bariérová zkouška s malým přesahem...kdy při čelním nárazu překážka mine nosník a náraz jde do ramene a A sloupku. Úředníci se soustředí na bariérové zkoušky...místo toho aby se víc zaměřili na dopravní infrastrukturu. ACZ a ostatní média skočí jak slepice po flusu po crashtestu auta které se vyrábí několik let,místo toho aby se novináři zaměřili třeba na stav našich silnic..nebezpečné úseky,chybějící vodorovné značení...poddimenzované silnice prvních tříd apod. Nedá mi to si nevzpomenout když jsem v Superbu3 zkoušel asistent jízdy v pruzích..zmizela krajnice a auto si to málem namířilo do příkopu >😁
Sice je pravda, že jejich metodika není dokonalá a nedokáží auto prověřit komplexně, ale pochopitelně sledují a vychází ze statistik. Kdyby ta vylepšení nefungovala, věděli by to a pracovali by na řešení. Proto třeba nemáme small overlap (který dělá IIHS [v podstatě pojišťovny], ne NHTSA [vládní organizace]). Ve statistikách jim to nevychází jako dostatečně závažný problém, aby se mu teď věnovali. A ani bych nemluvil o úřednících. Sice je za EuroNCAP několik ministerstev z různých zemí (a mám takový pocit, že dohoda tří ministerstev dopravy ho odstartovala), ale měla by to být spíš spotřebitelská organizace. Že by se třeba policie nebo úřady obcí s rozšířenou působností měly zamyslet nad stavem značení, to je pravda. Pro ně je však "lepší" měřit rychlost. 😉 Nicméně ČR ani v EuroNCAP neparticipuje, pokud vím (a to nijak, ani český autoklub tam není, na rozdíl od jiných).
Ajo..seknul jsem se..
Bohužel,stav značení je tristní...stejně tak umisťování dočasných rychlostních omezení (30ka,..frézování vozovky apod). Osobně si myslím,že i tyto nedostatky mají zásadní vliv na bezpečnost provozu 😒
Bohužel,stav značení je tristní...stejně tak umisťování dočasných rychlostních omezení (30ka,..frézování vozovky apod). Osobně si myslím,že i tyto nedostatky mají zásadní vliv na bezpečnost provozu 😒
gil54
Stokrát raději absolvuji havárii v autě, které nemá ani jednu hvězdu, když z něj vystoupím maximálně s odřeninou, než v autě, které sice díky pípákům a různým otravným systémům dostane 4 hvězdy a chodec bude jako v peřinách, ale já po ráně budu na JIPce.
Ať jsou kritéria Euro NCAP sebe důkladnější a sebe obsáhlejší, o vlastní bezpečnosti, možná právě kvůli složitosti a až zbytečné komplexnosti, podávají zkreslený pohled.
Ať jsou kritéria Euro NCAP sebe důkladnější a sebe obsáhlejší, o vlastní bezpečnosti, možná právě kvůli složitosti a až zbytečné komplexnosti, podávají zkreslený pohled.
nejako som nezachytil vztah, ze cim viac hviezdiciek tym horsia bezpecnost pri naraze >😁 >😁 >😁 ako toto je top >😁 >😁 >😁
Hanson
nepotřebuje mít tři p.dele asistentů, mraky airbagů - stačí si se spolehlivým atmosferickým motorem, líbivým vzhledem a rozumnou cenou. Jen pitomec potřebuje asistenta pro jízdu z kopce i do kopce, snímače tlaku v pneu a podtlaku v peněžence. Takoví jednodušší lidé ať si koupí přehnaně vychvalovanou krabici od koncernu VW. Tenhle článek je pouze špínou člověka, který nemá Fiaty rád. 😉 Až Vám někde na cestě klekne turbo, přeskočí řemen zamávám vám ze svého Punta s 8 ventily.
a skoda alebo ford su pre dementov? ci ako to mame chapat 😉
ty nechapej radsi nic ty hákáčko >😁
to jste řekl Vy, řidič, který umí jezdit nepotřebuje asistenta pro rozjezd do kopce. Pásy zapínám po nastartování už od autoškoly, nepotřebuji zbytečný "pípák" a kontrolu - už rozumíte ?? A když sedí za volantem blbec, tak mu na sněhu nepomůže ani svěcená, natož ESP. >😁
ja ho nepotrebujem... ale proste ho v aute mam .. jazdil som 16 rokov predtym feldou a to bolo docela jednoduche mechanicke auto ( nic pre barbiny neboj ) .. ale inak je asistent rozjazdu fajn vec .. skus si to... velakrat vie zjendodusit a pomoct... ocenujem ho... akurat start-stop system ten by som vyhodil.. este ze ho viem kedykolvek vypnut 😉
pozri tiez nepotrebujem tempomat a mam ho... dodnes som ho nepouzil... chapeme sa... dnes mnoho veci uz dostavas v aute ktore mozno ani nechces ... ale holatka uz kupit nejde... a inak ano vzdy je to o cloveku... lebo clovek nikdy nevie co sa moze stat hoci moze davat akykolvek super pozor ... k tomu premavka je stale hustejsia... aut viacej... ludia vselijaki.. ved to pozname
pozri tiez nepotrebujem tempomat a mam ho... dodnes som ho nepouzil... chapeme sa... dnes mnoho veci uz dostavas v aute ktore mozno ani nechces ... ale holatka uz kupit nejde... a inak ano vzdy je to o cloveku... lebo clovek nikdy nevie co sa moze stat hoci moze davat akykolvek super pozor ... k tomu premavka je stale hustejsia... aut viacej... ludia vselijaki.. ved to pozname
Já ti rozumím, aj keď sa rozprávaš peknou slovenčinou. Aj ja som mal fildu GLS s ABS stavitelnou sedačkou v elektrike. To auto kdyby bylo v pozinku, tak by jezdilo dodnes.Je pravdou, že v autě je spousta věcí, které řidiče spíš rozptylují než aby mu život na cestě ulehčily. edám dopustit na klasický motor bez turba, jezdil jsem v Puntu 1,6 a to bylo letadlo. Nikdy jsem nepotřebal slyšet dunivý výfuk jako magoři od starých BMW. Stačil mi šíbr, pohodlná sedačka a ABS, to je jediný pomocník, kterého mám rád >😁 Vrátil jsem se k Fiatu do staré dobré Bravy. Jsou tam jistě přešlapy jako kliky u dveří, ale nikdy se mi nevysype turbo za x tisícovek.Jak jsou někteří blbí do VW já ujíždím na Fiatech. A každé auto se kazí na značce nezáleží.
hlavne rejd mala felda uzasny >😁 ... k tomu ked si este nemal posilnovac ( mala ho tusim len 1,6tka a dizel 1,9... ta 1,3 50KW verzia ale az za mastny priplatok ) ... tak to si vychadzal z parkoviska ako s kamionom .. ale clovek to casom berie uplne v pohode a s autom sa zladi tak dokonale ze to vlastne uz ani neberie ako nejaku nevyhodu alebo abnormalitu... miloval som to auto... a lepsie uz mat nebudem.. bolo zabavne .. priestranne... vyhlad vyborny... take ludske mi prislo.... dozadu som dal aj gumeny kajak .. drevene vesla .. horsky bajk... vsetko voslo.. stacilo nahodit 14tky.. mal som biele krytky smeroviek.. a netrebalo uz nic...vyzeralo pekne... vo vnutri panasonic s dvomi reprakmi ktory sice nebol tak kvalitny ako mark levinson ale cloveku k jazde predsa netreba 14 reprakov nie? Som nenarocny zakaznik a keby som mohol tak aj z terajsieho mojho pola par veci hned vyhodim.... len mi urcite akurat dvihli cenu vozu ale su k nicomu.. nemam ich kde vyuzit.. lenze bez nich to zase nejde... to je ta genialita dnesnej vybavy automobilek... nacpu ti tam 1000 veci .. pritom ty v reale pocas jazdy pouzivas povezdme 10 ... ale nejde kupit auto len s tymi 10 vecami ktore presne chces... to je ta finta na ludi
PS: este pred predajom feldy v lete som najprv predal jej disky ( uz sa jazdilo len na zimacoch do leta ) ... slo o ENZO H 14tky.. 4 srubove roztec 100.... ozval sa mi chlapik ze sa mu hodia na bravu prvej generacie .. tak som mu ich nakoniec dal sa super smiesnu cenu.. bolo vidiet ze mu pasuju tak nech si ich berie... 😉 ...
PS: este pred predajom feldy v lete som najprv predal jej disky ( uz sa jazdilo len na zimacoch do leta ) ... slo o ENZO H 14tky.. 4 srubove roztec 100.... ozval sa mi chlapik ze sa mu hodia na bravu prvej generacie .. tak som mu ich nakoniec dal sa super smiesnu cenu.. bolo vidiet ze mu pasuju tak nech si ich berie... 😉 ...
Kamarát, tak potom nevieš, ako vyzerá pekná slovenčina. Ten slovný hnoj, čo tu H/K_svwet produkuje, je urážkou slovenského jazyka. Veď nie je schopný písať ani obyčajné vety, o interpunkciách už radšej pomlčím. Pletie dve na tri, a keď sa nechá uniesť, tak sa to jeho lečo nedá ani čítať.
Sice si také nemyslím, že potřebuji kontrolu pásu pro sebe. Ale už se mi podařilo vyjet s vypnutými světly (pochopitelně tomu předcházela nestandardní situace, kdy můj normální nastupovací a startovací rituál nebyl aplikovatelný). Nebude vyloučené, že se mi povede nezapnout si pás (i když je to bez pásu divný pocit). Kde se to však hodí, jsou ostatní sedadla, hlavně vzadu. Když jsem měl vzadu babičku, která s pásy už bojovala, tak bylo fajn vědět, že je správně zapnutý. S dětmi to určitě nepřijde na zmar.
Ficus
Zřejmě nemohlo projít s více bodama, páč nemá ani hvězdu, ani ledvinky, ani neni concernwagen...
Takže je potřeba nastolit jednotný řád, co a jak se má mít, a čím víc drátků s vysíračema a kurvítkama, tím líp...
Hlupózní ovádi slepí a hluší však naskakují do výše popsaných vlaků nesmyslů, a ještě slastně kvičí, jak jim to vše vyhovuje.
Takže je potřeba nastolit jednotný řád, co a jak se má mít, a čím víc drátků s vysíračema a kurvítkama, tím líp...
Hlupózní ovádi slepí a hluší však naskakují do výše popsaných vlaků nesmyslů, a ještě slastně kvičí, jak jim to vše vyhovuje.
Ani mne takový stupidní zavádějící test neoslovil. :no:
Punto je sakra dobré auto..
Podobně jako Corsa..na stejné platformě se prodává dodnes.
Až z ní nově PSA udělá francouze , bude to mít Opel mnohem těžší.
Punto je sakra dobré auto..
Podobně jako Corsa..na stejné platformě se prodává dodnes.
Až z ní nově PSA udělá francouze , bude to mít Opel mnohem těžší.
Avanti
Ale to odbornici z auto.cz musia okamzite vyuzit. V dobe uvedenia na trh malo GP 5*. Kto si pozrie video, sam vidi robustnost Punta, ktora je este dnes uctyhodna a ani medzi dnesnymi autami sa nestrati.
tak ACZ je blesk na kolach, co si cakal ? konecne poriadna kačica, komentare a kliky pribudaju...
punto je na svoju dobu velmi robustne, prekvapuje ako v tej dobe dokazali udrzat nizku hmotnost a urobit tak pevny skelet... poctive co dodat normalny sofer nepotrebuje sra čky na to aby sledoval premavku a spetaky...
punto je na svoju dobu velmi robustne, prekvapuje ako v tej dobe dokazali udrzat nizku hmotnost a urobit tak pevny skelet... poctive co dodat normalny sofer nepotrebuje sra čky na to aby sledoval premavku a spetaky...
Corse ta sama konstrukcia nevadi,akurat ma tych asistentov.
corsa ma novy podvozok... aj nove napravy.... a vlastne aj takmer vsetky diely... a tie vedia vylepsit bezpecnost ... povodny ostal len skelet...
No nehovor? Aky maju vplyv na hodnotenie tie napravy? Zaklad je to gro. Asistenti su len nadstavba.
ovplyvnuju celkovu bezpecnost vozu.... uz len ich ulozenie a sposob uchytenia ... pouzite technicke riesenie aj materialy... vsetko tu so vsetkym suvisi...
Ale prd ovplyvňujú. Alebo minimálne, konštrukčné vylepšenia na nápravách sa robia kvôli iným veciam, kvôli bezpečnosti sa len dodržujú určité zásady. Nemudruj o veciach, o ktorých nič nevieš.
Čo sa tak blbo pýtaš, však nápravy sú pri hodnotení bezpečnosti úplne kľúčové, však Punto má staré a preto v nárazovom teste prepadol... >😒] >😒] >😒]
corsa stoji na rovnakej platforme ako minula corsa = punto, podvozok ten isty, preladeny... to si jako myslis, ze budu menit iny typ vlečky v zadu na tak starej platforme ? a v predu iny mcpherson ? aky novy mcpherson teda ma corsa ? napis...
Jak to můžeš vědět? Už na bezpečnosti Corsy B se v průběhu výroby výrazně zapracovalo a byla kvůli tomu opakovaně testována. V rámci tak razantní modernizace se mohlo změnit leccos.
RS
Nelze než souhlasit s výše uvedenými názory, že to je absolutní fraška, ale současně také nelze opomenout, že je to 12let staré auto a nástupce nikde 8-s
Výsledek bych označil jako obří :yes: pro Punto, jak je stále bezpečné a pohledné, a současně velký :no: pro Fiat, že nebyl schopen celé desetiletí vytvořit nový model, který by opět patřil k prodejní špičce a srovnal krok.
Výsledek bych označil jako obří :yes: pro Punto, jak je stále bezpečné a pohledné, a současně velký :no: pro Fiat, že nebyl schopen celé desetiletí vytvořit nový model, který by opět patřil k prodejní špičce a srovnal krok.
fiat neriesi punto lebo predava mraky roznych verzii 500ky
euro89
Auto, ktere v dobe uvedeni na trh, v casech, kdy jeste hrala pri hodnoceni roli skutecna bezpecnost auta, dostalo plny pocet 5*, je na jednou dneska, v casech, kdy se hvezdy rozdavaji za nesmyslne zivot otravujici asistenty a ochranu pesaku skakajicich ridicum pod auta, nejnebezpecnejsim autem a propadakem roku. >😒] Euro NCAP neuznavam uz nekolik let, ale tentokrat soudruzi prekonali vsechna ma ocekavani. >😁
Ja jsem se s Puntem Evo r.v. 2011 neco najezdil, kdyz jsem ho mel jako sluzebak. Auto melo krome ESP plnou bezpecnostni vybavu vcetne kolenniho airbagu, zaroven vsak neotravovalo ridici zivot tema pi*ovinama, jako dnesni auta.
Jednou jsem se s nim i roztocil na zledovatele silnici, kdyz jsem se potreboval prudce vyhnout nejakymu ***ovi v Tiguanu, ktery jel prostredkem silnice a neragoval ani na probliknuti a zatroubeni, aby se vratil na svou stranu... vysledkem byla efektni piruetka, naraz predkem do sloupku plotu a od nej odrazeni bokem na strom a nasledne zahuceni zadkem do skarpy. Nebylo to sice ve vysoky rychlosti, takze ani airbagy nevystrelily, ale i tak jsem ocekaval mnohem vetsi vizualni poskozeni vozu, nez me po vystoupeni z auta cekalo. Ja i pritelkyne sedici na miste spolujezdce na strane, ktera bouchla bokem do stromu, jsme byli samo sebou taky v poradku bez jediny modriny.
Rozhodne bych nemel strach v Puntu bourat ani dnes. Na pomery malych aut povazuju Punto po vsech strankach za povedene a bezpecne aut i 13 let po jeho uvedeni na trh. :yes:
Ja jsem se s Puntem Evo r.v. 2011 neco najezdil, kdyz jsem ho mel jako sluzebak. Auto melo krome ESP plnou bezpecnostni vybavu vcetne kolenniho airbagu, zaroven vsak neotravovalo ridici zivot tema pi*ovinama, jako dnesni auta.
Jednou jsem se s nim i roztocil na zledovatele silnici, kdyz jsem se potreboval prudce vyhnout nejakymu ***ovi v Tiguanu, ktery jel prostredkem silnice a neragoval ani na probliknuti a zatroubeni, aby se vratil na svou stranu... vysledkem byla efektni piruetka, naraz predkem do sloupku plotu a od nej odrazeni bokem na strom a nasledne zahuceni zadkem do skarpy. Nebylo to sice ve vysoky rychlosti, takze ani airbagy nevystrelily, ale i tak jsem ocekaval mnohem vetsi vizualni poskozeni vozu, nez me po vystoupeni z auta cekalo. Ja i pritelkyne sedici na miste spolujezdce na strane, ktera bouchla bokem do stromu, jsme byli samo sebou taky v poradku bez jediny modriny.
Rozhodne bych nemel strach v Puntu bourat ani dnes. Na pomery malych aut povazuju Punto po vsech strankach za povedene a bezpecne aut i 13 let po jeho uvedeni na trh. :yes:
uz som o tom pisal davno ze to dnesne hodnotenie je uz o nicom .. casy ked megane 2 megane ziskal 5 hviezd to bolo este fakt hodnotenie na urovni... ale poslednych aspon 5-6 rokov je to uz saskaren ktoru nikto neberie vazne.. no a co ze ma mustang 3 hviezdy alebo kolko ... v podstate to nicomu nevadi lebo je to uz taka sakaren chaos a nezmysel takyto sposob hodnotenia ze to hodnotenie vo vysledku nic seriozne nepovie ... v reale kazdy uz moze tie ich hviezdy vieme co ...
V tiskové zprávě napsali, že za ochranu dospělých, dětí a chodců si zaslouží alespoň dvě hvězdičky. Když tedy pominou tu nulu za asistenty, protože i na jednu jedinou hvězdičku je nastavené minimum, které je třeba získat v každé kategorii.
Mně hlavně přijde, že je to daň za špatnou základní výbavu. Ano, bez asistentů to v současném hodnocení nejde. Ale zbytek výsledků by vypadal lépe. Když se podíváš na výsledky z roku 2005, tak i figuríny vypadají hůř (v roce 2005 mělo nejhůř žlutou, tedy adekvátní - také tehdy mělo víc airbagů; dostalo myslím body i za kontrolu pásů a teď píší, že v základu je kontrola jen u řidiče).
Mně hlavně přijde, že je to daň za špatnou základní výbavu. Ano, bez asistentů to v současném hodnocení nejde. Ale zbytek výsledků by vypadal lépe. Když se podíváš na výsledky z roku 2005, tak i figuríny vypadají hůř (v roce 2005 mělo nejhůř žlutou, tedy adekvátní - také tehdy mělo víc airbagů; dostalo myslím body i za kontrolu pásů a teď píší, že v základu je kontrola jen u řidiče).
V roce 2005 se bouralo v nižší rychlosti proto ty rozdíly. Myslím že dříve v 50km/h a dnes 65 km/h.
Vážně? Myslel jsem, že i dříve používali vyšší rychlost. Pointou je dodat té srážce tolik energie, jako by tam byla dvě auta, každé jedoucí cca. 50 km/h.
Nicméně v roce 2005 mělo testované Punto boční i okenní airbagy. Teď je nemá, proto se ani s kůlem neobtěžovali.
Nicméně v roce 2005 mělo testované Punto boční i okenní airbagy. Teď je nemá, proto se ani s kůlem neobtěžovali.
KANKUNEN
V reálu Fiat už nedokáže udělat auto do kategorie Fabie, tak aby byli skutečnou konkurencí. A já vím kdo za to může, VW a Putin.
já vím , Ty víš, Kankunene, Ty a tvoje Impreza víte a umíte všechno na světě 😄 To mi stačilo jednou, už víc říkat nemusíš.
Vůbec to nesouvisí s Fiatem, teda souvisí, protože Punto je ať je jaké je, tak staré. A někomu to asi vadí.
Už to tady zaznělo několikrát a celkem jasně - pokud je auto a figurínky uvnitř po nárazu "v pořádku" a dá se k nim dostat, tak je to OK, to je oč běží. Vše ostatní jsou blbosti, je třeba uvědomit si, že každý účastník provozu má svoji zodpovědnost. Není možné se více a více vymlouvat na ostatní účastníky, auto, výrobce, dodavatele, subdodavatele, rolníky co vypěstovali špatnou pšenici, potom z toho pečiva dělníky na montážní lince bolelo bříško a auto je proto nekvalitní...
Řidič, který potřebuje asistenta pro řízení, není způsobilý řídit vozidlo a měl by být podroben přezkoušení.
Řidič, který vyžaduje asistenta řízení pro řízení vozidla, by měl být podroben zkoušce svéprávnosti.
Kdokoliv jiný, kdo požaduje, aby někoho jiného auto něco dělalo nebo nedělalo, je člověk, který není ochoten nést zodpovědnost za svoje jednání a měl by být zbaven svéprávnosti, protože je společensky nebezpečný.
Tolik můj názor na asistenty asistentů.
Vůbec to nesouvisí s Fiatem, teda souvisí, protože Punto je ať je jaké je, tak staré. A někomu to asi vadí.
Už to tady zaznělo několikrát a celkem jasně - pokud je auto a figurínky uvnitř po nárazu "v pořádku" a dá se k nim dostat, tak je to OK, to je oč běží. Vše ostatní jsou blbosti, je třeba uvědomit si, že každý účastník provozu má svoji zodpovědnost. Není možné se více a více vymlouvat na ostatní účastníky, auto, výrobce, dodavatele, subdodavatele, rolníky co vypěstovali špatnou pšenici, potom z toho pečiva dělníky na montážní lince bolelo bříško a auto je proto nekvalitní...
Řidič, který potřebuje asistenta pro řízení, není způsobilý řídit vozidlo a měl by být podroben přezkoušení.
Řidič, který vyžaduje asistenta řízení pro řízení vozidla, by měl být podroben zkoušce svéprávnosti.
Kdokoliv jiný, kdo požaduje, aby někoho jiného auto něco dělalo nebo nedělalo, je člověk, který není ochoten nést zodpovědnost za svoje jednání a měl by být zbaven svéprávnosti, protože je společensky nebezpečný.
Tolik můj názor na asistenty asistentů.
Hodnocení crash testů od klávesnice podle toho, jestli jsou figuríny na sra*ky nebo ne (jak je vidět v polovině příspěvků), je nesmyslné. Na Puntu můžeš vidět, že figuríny i přes na pohled velmi pěkný výsledek dostaly docela zabrat a např. whiplash dopadl tragicky. To bych na lehkou váhu nebral.
Dejf94
Mám Punto Evo r. 2010 s téměř plnou náloží, komfortní i bezpečnostní. Tak robustně působící auto s tak tuhou kabinou abyste pohledali! Interiér je z tvrdých plastů ale kabina se nehne ani o píď, a tak nic nevrže. Tenhle článek a hlavně verdikt NCAP je pro mě zbytečná špína, která můj pohled na auto nijak nemění. Naprosto vypovídající je i fakt, že při nárazu v původním testu zůstalo čelní sklo zcela celistvé a sloupky se skoro ani nehnuly. To už o něčem vypovídá. Přitom je hezké, nejsou s ním velké problémy a nabídne spoustu prostoru a váží jen něco málo přes tunu. Jedinou elektrickou serepetičkou je tam stop-start, který vždy vypnu. Které malé auto tohle dnes umí?
twistedTSD
Kdyby to někoho zajímalo, mimo ty bezpečnostní asistenty by hodnocení zřejmě stačilo na 3 hvězdy.[odkaz]
Myslím, že nestačilo, hned první disciplína ochrana dospělé posádky za 51% stačí jenom na 2* a tudíž celkové hodnocení by bylo maximálně 2*. Minimální limity pro zisk hvězd při ochraně dospělé posádky v nárazovém testu jsou následující:
méně než 40% je 0*
40% je 1*
50% jsou 2*
60% jsou 3*
70% jsou 4*
80% jsou 5*
Takže i kdyby se vyškrtla poslední disciplína el. asistentů by to bylo za 2* kvůli výsledku v nárazovém testu.
méně než 40% je 0*
40% je 1*
50% jsou 2*
60% jsou 3*
70% jsou 4*
80% jsou 5*
Takže i kdyby se vyškrtla poslední disciplína el. asistentů by to bylo za 2* kvůli výsledku v nárazovém testu.
Aha, já čerpal u z nějakého PDF s metodikou a pro rok 2017 tam byla jen předpokládaná. Každopádně se nedá říct, že bezpečnost Punta je na úrovni moderní konkurence, i když robustní je až až. Vzhledem k věku je to normální, v roce 2005 byly crash testy méně obsáhlé.
Ja Prvni 123
Dokud se prodává... je to mohykán, vzpomínka na lepší časy.
"Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu."... a právě proto ho chci.
Jen ho chci s 1.4, a s plnou výbavou. Jediný, co mě mrzí, je omezená nabídka barev.. ale co už teď, stávají se horší věci.
😄
"Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu."... a právě proto ho chci.
Jen ho chci s 1.4, a s plnou výbavou. Jediný, co mě mrzí, je omezená nabídka barev.. ale co už teď, stávají se horší věci.
😄
poslední "normální" auto...solidně postavené...bez tříválce v základu...prostorné a i po letech líbivé. Grande Punto se mi líbí už od jeho premiéry a ani se základní 1.2 to není špatné auto. Pokud ten motor porovnám se škodováckým HTP...ač je ten motor starej snad sto let,pořád je to důstojná a spolehlivá základní motorizace
Jo, ve srovnání s HTP je dobrej snad každej motor... a 1.2 Fiatu je opravdu příkladně spolehlivá a překvapivě úsporná... ale připouštím, že "Grande" je přece jen větší, než původní Punto, kde byla 1.2 úplně v pohodě...
Proto chci do toho svého 1.4. Výkon o moc větší není, ale rozdíl v momentu je fakt znát.. a zejména ve snížení vlivu zatížení auta.
Aby pak hrdí majitelé Lady Vesta nemuseli psát takový blbosti... i když je fakt, že v jistém ohledu nejlepší, bezkonkurenční auto byla třeba i Praga V3S...
Proto chci do toho svého 1.4. Výkon o moc větší není, ale rozdíl v momentu je fakt znát.. a zejména ve snížení vlivu zatížení auta.
Aby pak hrdí majitelé Lady Vesta nemuseli psát takový blbosti... i když je fakt, že v jistém ohledu nejlepší, bezkonkurenční auto byla třeba i Praga V3S...
rozdíl mezi 1.2 Grande a starším Puntem je jen v kratší převodovce..přecijen je GP těžší.. Spotřeba je pořád hodně přijatelná a překvapivě se třeba narozdíl od haťapky nemění skokově při vyšší zátěži. Navíc ten 4 válec je kultivovanější a v zátěži má příjemný zvuk. Srovnávačka Fabie3 se základním tříválcem a výběhového Punta by mohla bejt zajímavá 😄
Makar
Ja Fiat Punto nemám, ale majú ho svokrovci. Poviem vám, že toto auto je síce päťdverové, ale určite nie päťmiestné. Keď sme tam sedeli štyria už šúchalo zásterky. Keď si pozriete pružiny a tlmiče na nápravách, tak sú tak slabé, že jazda na tom aute sa dá považovať za POKUS O SEBEVRAŽDU z nevedomosti. U nás v Dubnici v smere od Trenčína bola nedávno nehoda dvoch aut, obaja vodiči našťastie vyšli z aut po svojich, ale tretí nestranný účastník nehody na aute Fiat Punto ZOMREL!!!
Ja jazdím na aute Lada Vesta Luxe a možno si poviete, že to tiež nieje výhra, ale ja som videl tie nápravy tohto auta a je to neporovnateľne lepšie ako v Punte. Jazdím na ňom už štvrtý mesiac a som spokojný...
Ja jazdím na aute Lada Vesta Luxe a možno si poviete, že to tiež nieje výhra, ale ja som videl tie nápravy tohto auta a je to neporovnateľne lepšie ako v Punte. Jazdím na ňom už štvrtý mesiac a som spokojný...
Sorry, ale tento vejšplecht s absurdními závěry a rusofilním zakončením se fakt slušně nedá komentovat.... ;-\ 😲 8-s
Keď sa ti zdá byť pravda a reálna skúsenosť absurdná, tak potom neviem čomu veríš. Kámoš čo má servis mi tiež hovoril, že v poslednej dobe mení pružiny na tých malých autách ako na bežiacom páse. Tie auta sú lacné, ale aj poriadne nebezpečné. Keď som si kúpil Ladu s poctivým odpružením, chváleným aj v teste Světa motorú, tak som rusofil >😁
Možno som len rozumný človek, čo nemá rád šmejdy!!!
Možno som len rozumný človek, čo nemá rád šmejdy!!!
Reálná zkušenost?
Plácáš tady jak mladá vrána... tcháni prý mají Punto... a když se úplně naloží, tak klesnou pružiny... kamarád vyprávěl, že viděl v servisu a nešťastník v Punto, co asi nebyl účastníkem nehody, když se srazili dva pánové, co odešli, tak umřel na infarkt?
Prostě kecáš.
Já mám doma Fiat Punto 1,2 už devět let... a měnil jsem jen brzdový kotouče, výfuk .. a ložisko v předním kole - ale to bylo po zapadnutí v hluboké zamrzlé louži.. kde to stálo asi dvě hodiny, než se podařilo sehnat traktor na vytažení. Ostatně to se podepsalo i na tom výfuku - opřelo se to o něj o led.. jak přední kolo zapadlo.
Ve stejné době jsem ale jezdil služebním Passatem... s asi pětinásobnou cenou. Byl jsem výhradním řidičem, měl jsem ho i pro soukr použití... a naštěstí jsem faktury ze servisu neplatil, ale jen podepisoval.
Ano, byl v tom i jeden poškozený přední nárazník odlétntým kusek gumy z kamionu na dálnici.. za to Passat nemohl.
Ale i tak bych za cenu těch oprav a servisů v prvních 4 letech provozu koupil to Punto nový.
Howgh.
Plácáš tady jak mladá vrána... tcháni prý mají Punto... a když se úplně naloží, tak klesnou pružiny... kamarád vyprávěl, že viděl v servisu a nešťastník v Punto, co asi nebyl účastníkem nehody, když se srazili dva pánové, co odešli, tak umřel na infarkt?
Prostě kecáš.
Já mám doma Fiat Punto 1,2 už devět let... a měnil jsem jen brzdový kotouče, výfuk .. a ložisko v předním kole - ale to bylo po zapadnutí v hluboké zamrzlé louži.. kde to stálo asi dvě hodiny, než se podařilo sehnat traktor na vytažení. Ostatně to se podepsalo i na tom výfuku - opřelo se to o něj o led.. jak přední kolo zapadlo.
Ve stejné době jsem ale jezdil služebním Passatem... s asi pětinásobnou cenou. Byl jsem výhradním řidičem, měl jsem ho i pro soukr použití... a naštěstí jsem faktury ze servisu neplatil, ale jen podepisoval.
Ano, byl v tom i jeden poškozený přední nárazník odlétntým kusek gumy z kamionu na dálnici.. za to Passat nemohl.
Ale i tak bych za cenu těch oprav a servisů v prvních 4 letech provozu koupil to Punto nový.
Howgh.
njn... ja mam sluzebniho passata dva a pul roku, najeto 85000 km a nula zavad. tak uvidime co dalsi rok a pul, nez mi ho vymeni za jiny povoz...
Somperle
A čo tak sa vykašlať nachvíľu na ncap a spraviť štatistiku koľko úmrtí v Európe pripadá na ktoré auto? Percentuálne podľa predaja samozrejme aby neboli znevýhodnené "úspešné" značky... to by asi malo oveľa ale oveľa väčšiu výpovednú lehotu ako testy dákych pípačov či senzorov zastavenia ktoré fungujú niekedy podľa počasia!
V Evropě takovou statistiku nikdo nedělá, ale tady je z USA. Největší "zabijáci jsou Hyundai Accent a Kia Rio (v EuroNCAP má 5😉, obecně vzato malá auta jsou na tom většinou dost blbě i když výjimky se najdou, takový Ford Mustag je také pěkný "vrahoun". Jsou auta, která mají bezpečnost řešenou jenom pro efekt a aby prošly nárazovými testy, ale v praxi v nich skape hromada lidí (viz ta Kia Rio) a na druhé straně jsou auta, kde v reálu nenatáhne brka skoro nikdo, takže evidentně dělaná pro bezpečnost posádky, nikoliv pro nějaké hvězdy v nárazových testech. Kupodivu třeba Volvo mezi nejlepšími vůbec není přestože všude dává na odiv bezpečnost svých aut.
[odkaz]
[odkaz]
Pekná štatistika, ale má (ako každá) svoje slabšie miesta. Otázne je, koľko km tie auta do roka urobia a najmä aký umelec ich riadi.
Tak sa môže Tiguan ocitnúť medzi najbezpečnejšími (nič proti nemu, ale určite nie je), lebo je ich buď šialene málo, alebo vďaka dieselgate jednoducho nejazdí.
Pritom Golf, ktorý má k Tigimu technicky pomerne blízko, je na opačnom konci...
Popravde, aj ja pokladám vytuneného Golfa zo zatmavenými sklami za jedno z najnebezpečnejších :-!
Tak sa môže Tiguan ocitnúť medzi najbezpečnejšími (nič proti nemu, ale určite nie je), lebo je ich buď šialene málo, alebo vďaka dieselgate jednoducho nejazdí.
Pritom Golf, ktorý má k Tigimu technicky pomerne blízko, je na opačnom konci...
Popravde, aj ja pokladám vytuneného Golfa zo zatmavenými sklami za jedno z najnebezpečnejších :-!
Tak v USA je slušná šance, že se srazíš s něčím jako F150 (o 5+ metrových SUV nemluvě), což pro malé auto těžko dopadne dobře. Celá tahle kategorie tam má relativně špatné výsledky. Mimochodem, to Rio je sedan a to se tu snad neprodává (a i kdyby to byl HB, není zaručeno, že mají stejnou konstrukci). Pochybuji tedy, že ho EuroNCAP testoval.
U takové statistiky je problémem, že různá auta přitahují různé lidi. Také vyvolávají, nebo motivují jiné chování. Jsou auta, která jsou rizikovější ne kvůli konstrukci karoserie, ale pro to, čím jsou. A pak je to třeba normalizovat ne počtem aut, ale e😜ozicí riziku.
U takové statistiky je problémem, že různá auta přitahují různé lidi. Také vyvolávají, nebo motivují jiné chování. Jsou auta, která jsou rizikovější ne kvůli konstrukci karoserie, ale pro to, čím jsou. A pak je to třeba normalizovat ne počtem aut, ale e😜ozicí riziku.
megacruiser
v nesmyslném testu, v praxi stejně záleží jen na štěstí. Náraz o 5 cm jinak než s tím počítají konstruktéři a z 5* auta taháš posádku po částech. Není žádným tajemstvím, že auta se dnes konstruují pouze s ohledem na výsledek v těchto přesně definovaných testech. Já považuji za mnohem důležitější aktivní bezpečnost - hlavně požaduji perfektní výhled z auta, protože plno nehod je z důvodu, že řidič něco přehlédnul. Neméně důležité je předvídat...
Punto má velmi pevnou konstrukci, díky velmi moderním a pevným A sloupkům. Hodnocení Euro NCAP bylo zkreslené vždy, protože od začátku jsou jiná kritéria na auta podle velikosti a není jasné jaký je "přepočet" - jinak řečeno, prdítko do města s 5* mělo třeba zhruba stejnou bezpečnost jako těžký offroad s 2*. Ale aby se lidé kupující malá auta necítili blbě, dostali hvězdiček víc... Dnes už je to s těmi otravnými asistenty úplně celé mimo a počet hvězdiček je už jen marketingová lež.
Punto má velmi pevnou konstrukci, díky velmi moderním a pevným A sloupkům. Hodnocení Euro NCAP bylo zkreslené vždy, protože od začátku jsou jiná kritéria na auta podle velikosti a není jasné jaký je "přepočet" - jinak řečeno, prdítko do města s 5* mělo třeba zhruba stejnou bezpečnost jako těžký offroad s 2*. Ale aby se lidé kupující malá auta necítili blbě, dostali hvězdiček víc... Dnes už je to s těmi otravnými asistenty úplně celé mimo a počet hvězdiček je už jen marketingová lež.
Přepočet není žádný. To by museli dělat crash testy auto proti autu (pohybující se překážce), ne do statické překážky. Slabinou současného systému je to, že pomíjí otázku kompatibility. To je značný problém hlavně u rozdílně vysokých aut. Třeba taková Honda má předky řešené tak, že by měly fungovat univerzálněji.
Jenže ten otravný asistent je jediná realistická šance, jak zajistit bezpečnost posádky toho malého auta při střetu s něčím velkým. Protože i kdyby to bylo vůbec fyzicky možné, bude neekonomické to udělat pasivně. Spíš jde o to, aby asistenty opravdu důkladně testovali a tlačili tak na výrobce, aby je dobře odladili a byly užitečné.
Jenže ten otravný asistent je jediná realistická šance, jak zajistit bezpečnost posádky toho malého auta při střetu s něčím velkým. Protože i kdyby to bylo vůbec fyzicky možné, bude neekonomické to udělat pasivně. Spíš jde o to, aby asistenty opravdu důkladně testovali a tlačili tak na výrobce, aby je dobře odladili a byly užitečné.
i když jsem zapřísáhlý nepřítel elektronických pomocníků ( ESP může být do určité rychlosti fajn..ale zkuste si ho zapnout na okruhu ) tak opravdu šikovná věc je hlídání mrtvého úhlu. Ale díky těmto vychytávkám se postupně vytrácí umění opravdu řídit auto.Bohužel ještě dost řidičů těmto asistentům bezmezně věří.
zlysoused
Je to ostuda pro Fiat. Jaká jsou nová kritéria Euro NCAP věděli a že tam dodali auto, které je nesplňuje, je jejich problém. A nic na tom nemění fakt, že má jinak snad tuhou karoserii a že špatný výsledek je dán hlavně absencí asistentů, airbagů(které je ale možno objednat) a pro řidiče nezajímavou ochranou chodců.
Ve výsledku si každý laik přečte 0 hvězd a Fiatu to jen uškodí. Když už stále vyrábí 13 let staré auto, mělo ho modernizovat, aby se tohle nestalo.
Ve výsledku si každý laik přečte 0 hvězd a Fiatu to jen uškodí. Když už stále vyrábí 13 let staré auto, mělo ho modernizovat, aby se tohle nestalo.
No, nemusíš tady věšet, že vůbec nevíš, jak tohle funguje... "Nezávislá autorizovaná zkušebna" provádějící testy zakoupí anonymně vůz.
Čímž je zaručen náhodný výběr vozu a je vyloučeno ovlivnění ze strany automobilky.
Takže Fiat se o tom dozvěděl až v minulém čase... a výběr holé verze svědčí o tom, že ta nezávislost bude relativní... i když, je fakt že ti asistenti nejsou ani u těch vybavenějších.. naštěstí...
Minimálně pytlů tam může být mnohem víc.. a popravdě, pomocník při rozjezdu do kopce j v každodenním životě mnohem užitečnější, než senzor bdělosti řidiče, rozsvěcující kontrolku ve tvaru kávového hrníčku .. nebo informace o tom, že opouštím jízdní pruh.
Čímž je zaručen náhodný výběr vozu a je vyloučeno ovlivnění ze strany automobilky.
Takže Fiat se o tom dozvěděl až v minulém čase... a výběr holé verze svědčí o tom, že ta nezávislost bude relativní... i když, je fakt že ti asistenti nejsou ani u těch vybavenějších.. naštěstí...
Minimálně pytlů tam může být mnohem víc.. a popravdě, pomocník při rozjezdu do kopce j v každodenním životě mnohem užitečnější, než senzor bdělosti řidiče, rozsvěcující kontrolku ve tvaru kávového hrníčku .. nebo informace o tom, že opouštím jízdní pruh.
No hlavně, že ty to víš jak to funguje >😁 Zkušebna vezme základní model daného výrobce a ten otestuje pokud má daný model nějaké příplatkové asistenty tak tento model také otestuje a výsledek zveřejní. Třeba Fiat Tipo má tři hvězdy bez radaru, verze s radarem má čtyři.
Oni schválně kupují holé verze. Pro různé prvky se můžou pravidla lišit, ale pro airbagy platí, že se počítá jen to, co je v základní výbavě (a měl by se brát průnik nabídky v celé EU, tedy společné minimum). Na tom, jestli auto, s kterým třískli do bariéry, mělo nějaký asistent, nutně nezáleží. Ty se vyhodnocují zvlášť.
U asistentů obecně mají určeno, jaký minimální podíl aut se s daným systémem musí prodat. A postupně se to zvedalo. U jednoho může být určeno, že v letošním roce je třeba 100 %, u druhého to může být 50 %. Dá se to dohledat v jejich dokumentech. Automobilka jim musí dát k dispozici dostatek dat, aby je přesvědčila, že tomu tak bude.
Asi nelze předpokládat, že by tenhle test sponzoroval sám Fiat. To se dá čekat u nových aut. I pak se kupují náhodně, ale automobilka o tom ví.
U asistentů obecně mají určeno, jaký minimální podíl aut se s daným systémem musí prodat. A postupně se to zvedalo. U jednoho může být určeno, že v letošním roce je třeba 100 %, u druhého to může být 50 %. Dá se to dohledat v jejich dokumentech. Automobilka jim musí dát k dispozici dostatek dat, aby je přesvědčila, že tomu tak bude.
Asi nelze předpokládat, že by tenhle test sponzoroval sám Fiat. To se dá čekat u nových aut. I pak se kupují náhodně, ale automobilka o tom ví.
Makovnik
Ked si pozriete, ako to nabija s figurinami v Troc, a ake je posunutie interieru, vyzera to zhruba rovnako [odkaz]
Z pohladu samotnej tuhosti karosenie tu ziadny problem nevidiet, akurat to nevypluje 500 airbagov, tak odretie figuriny moze byt horsie, ako vo vypolstrovanom interieri.
Podobne je na tom Polo, velkostou rovnake auto ako punto [odkaz]
Podla coho hodnotia naraz virtualnej nohy na predny naraznik ani boh netusi.
Z pohladu samotnej tuhosti karosenie tu ziadny problem nevidiet, akurat to nevypluje 500 airbagov, tak odretie figuriny moze byt horsie, ako vo vypolstrovanom interieri.
Podobne je na tom Polo, velkostou rovnake auto ako punto [odkaz]
Podla coho hodnotia naraz virtualnej nohy na predny naraznik ani boh netusi.
Zní to, jako bys degradoval airbag na jakýsi polštář proti poškrábání, přitom jde o jeden z nejdůležitějších bezpečnostních prvků vůbec. Prodávat dnes auto se dvěma je ostuda.
Tvaris sa akoby si mal dlhe vedenie a pritom vies, ze to auto sa predava s viac bagmi uplne bezne. Mali otestovat o stupen vyssiu vybavu a malo by kolko? 3-4 hviezdy? a senzacia by sa nekonala.
O stupeň vyšší výbavu? To by nějaká musela být. Na ČR trhu jsou boční airbagy příplatková výbava. A to je jen a pouze blbost Fiatu. Kromě toho Punto ztroskotalo na něčem úplně jiném.
Kači82
No, prostě je to fajn autíčko, co spolehlivě a dobře jezdí a ne pípající tablet na kolečkách. Pro toho, kdo chce jezdit a né se pořád s někým a něčím spojovat, je dost dobré. Pro ty ostatní je třeba fabia.
A to treba potrestat, to sa predsa nesmie. To by tak bolo, aby v aute nebol obmedzovac rychlosti alebo pripomienkovac pasov! Este to tak. Takze mu dame nula bodov. Je to predsa hrozne nebezpecne auto, urcite zerie male deti na chodniku, a cyklistov zaziva spaluje v katalyzatore...