Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Kia Stinger je v Česku. Je drahá, ale zábavná!

129 komentářů

Avatar - fOE
fOE
Premiova technika (RWD a vicevalec), to se clovek musi snazit nepochopit (a plest do toho ucinost TDI), ne naopak. 😄
Maxipes Fik
Jak už tu zaznělo. Novináři jsou happy, na trhu po tom ale ani pes neštěkne. Přinejmenším v ČR, ale ani zbytek Evropy nebude o moc úspěšnější. Spousta lidí, kteří našetří s bídou na olítané základní BMW, povede zasvěcené diskuse o výhodnosti nákupu, ale realita je taková, že ke KIA nikdo přes milion utratit nepůjde. 90% toho, co nakonec bude po českých cestách jezdit budou povinně nakoupené předváděčky horko těžko prodané hluboko pod cenou. Stejná situace jako se Sorentem.
Avatar - iudex
iudex
Ja nie som v kategórii kupujúcich prémiovej strednej so šesťvalcami, takže k tomu sa nevyjadrujem. Ale môžem sa vyjadriť k otázke R4 nafta vs. benzín v strednej triede a nielen BY som uprednostnil benzín, ale som tak aj spravil. To, že s naftou by som jazdil za 6-7 l a s benzínom aktuálne jazdím za 7-8 ma absolútne netrápi.
A prémiovosťou myslím techniku. Ani Ty nepoprieš, že koncepcia motor vpredu pozdĺžne a zadný pohon je v strednej triede výsostne prémiová, nik v mainstreame toto nemá. Rovnako tak motor V6, to je doména výhradne prémie. Ostatné veci to už len dokresľujú (výkonové spektrum od 200 do 370 koní, pohon 4x4, 8.st automat, samosvorný diferenciál, brzdy Brembo atď.). Ak zjednodušene prémiu berieš ako súhrn špičkovej techniky, ktorú mainstream nemá a image značky, tak z tej prvej časti Stinger bez debaty prémia je. Image značke samozrejme chýba. Ale taký Arteon nemá nič, nielen ten prémiový image značky, ale ani prémiovú techniku. V kontexte toho Stinger má čím odôvodniť tú cenu, Arteon nemá nič. A tragédia je, že brandisti ako Ty prehnane bazírujú na tej abstraktnej zložke, teda image značky, bez ohľadu na konkrétne a hmatateľné argumenty a techniku.
Avatar - iudex
iudex
A s tou hmotnosťou nehovoríš pravdu, žiadnych 1,9t, udávaná pohotovostná hmotnosť u verzie GT je 1780-1832 kg.
A keby sa Ti to zdalo priveľa, pre porovnanie Arteon so štvorvalcom (!) 2,0BTDI uvádza 1753 kg.
Anonym
Každého zákazníka.
To si piš, že se prodají deseti a vícenásobky Arteonů než Stingerů.
Neříkám, že je to dobře.
Je to ale tak.
Nebo si ho koupíš? Stigera?
Arteon s kupuje, Stinger se By kupuje. By se měl kupovat. Každý to vidí...atd. NIKDO HO NEKOUPÍ
rtomas
Skoda ze sa ta manazeri KIE dopredu nespytali, mohli usetrit hromadu penazi na zbytocnom vyvoji a priprave vyroby. Samozrejme vobec nepochybujem, o tvojich schopnostiach, ale len pre istotu. KIA rocne vyrobi a preda asi 3 miliony aut, mozes dat tvoju bilanciu?
ten nejkrásnější
Ježíšmarjá pumpkine, kolik ti je? 15? Nebo ještě miň?
Ty nevíš, ze tyto systémy automobilky vetsinou ani samostatně nevyvýjí a nakupují u dodavatelů, treba Bosche. Vubec buch se nedivil, kdyby oba koncerny nakupovali na stejném místě.
Navic si se stingrem ani nejel, kecáš. Nemáš totiž ještě ani papiry, tak kdo buti ho půjčil
rtomas
Uz by si konecne mohol pochopit, ze pre ostatne automobilky okrem Skody je Cesky minitrh bezvyznamny. KIA pri navrhu noveho vozidla vobec nekalkuluje s tym ako sa v Cechach bude predavat. A vo svete TO HODNE LIDI KOUPI.
Avatar - iudex
iudex
Odkiaľ vieš, aká je kvalita interiéru Stingera? Už si v ňom sedel? Pochybujem. A podľa testov je úroveň interiéru vysoká, materiálmi i spracovaním. Naopak Arteon na tie peniaze rozhodne nevyzerá, osobne som sa cítil ako vo svojom Golfe a od auta za 50t eur som čakal vyššiu úroveň.
Ale tiež som len bychar, za strednú triedu 40 či 50t eur nedám, nie preto, že je to Kia, ale všeobecne (teda ani Arteon). A súhlasím s Tebou v tom, že ľudia nie sú pripravení dať 60t eur za Kiu.
Avatar - iudex
iudex
Máš žiaľ pravdu. Ľudia si radšej kúpia Arteon so štvorvalcovou naftou za 62t eur (!), ako plnotučný šesťvalec s prémiovou technikou za 58t.
[odkaz]
P.S. Teba ako fandu áut to teší, že ľudia uprednostnia konvenčnú techniku pred prémiovou iba kvôli značke?
Riceeater
Ty seš vážně nemocnej... je úplně fuk, že to "tady" nikdo nekoupí... "tady" může být korejcům úplně putna.

Důležité je jen to, že to koupí někdo "tam", kde si pro změnu zase např. neškrtne lidovej vozejk :-!
Avatar - iudex
iudex
Asi si nečítal článok, hoci je tradične stručný, stále jasne uvádza, že pri jazde hmotnosť auta vôbec necítiť. A inak tú váhu treba vnímať v kontexte tej techniky, zober si akékoľvek porovnateľne veľké auto s pohonom 4x4, fúkaným šesťvalcom, 8° automatom, doplň ho o všetku výbavu, ktorú má Stinger v sérii a budeš na tom istom. Dĺžka 4,83 m tiež nie je nič mimo rámca strednej triedy, Superb, Mondeo, Insignia, Arteon sú na tom rovnako, resp. ešte dlhšie.
Avatar - praděda7
praděda7
Přesně! A jak sem napsal jinde...je to 4.830m dlouhá a 1.9t těžká kráva, a navíc tomu chybí pořádná převodovka... 😉 Pro júesej OK....... :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Alfa, mzd 6, arteon a a7 dohromady
Dixik2
Připlatit jde jenom za metalíze.V GT je už všechno.
Anonym
Takže Kiu za 1.5 mega z doplňkama. Ok odečteš DPH, dostaneš megaslevu (budou zoufalí) a jsi na jedničce. Ale i tak😒br /> NIKDO TO NEKOUPÍ!!
Ale hodně lidí tady BY to koupilo.
A teď palcujte.
Jinak auto se mi líbí.
Maxipes Fik
Prvně, "nikto to nekoupí" jsem nikde nenapsal.

Za druhé, kdyby sis přečetl co jsem opravdu napsal, zjistil bys, že celou dobu mluvím o evropském trhu a pokud se zmiňuji o USA, naopak přiznávám že tam má nejspíš šanci docela slušnou. Uvést tohle auto na trh v Evropě je podle mě hloupost. KIA si tím nepomůže v profitabilitě a v image taky ne, stejně jako jí nikdy nepomohl třeba onen zmíněný Genesis nebo šílený Opirius.

Toť můj pohled na věc jako člověka z oboru.
Avatar - white label
white label
A co je tvůj příspěvek méně "zbytečný", než ten jeho, nebo spousta jiných/dalších?
Šimpanz
Je to tak, Kia v Evropě prodává především menší auta někam do nižší střední. Ve střední třídě už si taková Optima v podstatě ani neškrtne a nic honosnějšího až dosud nenabízela. Stinger to bude mít hodně těžké, čím dražší auto, tím větší důraz na "rodokmen" značky.
Maxipes Fik
Jedno jí to docela jistě není. Spíš bych myslel, že hlavní cílovka není Evropa, ale USA. On i ten design tomu odpovídá. Čemu se Evropa posmívá (červená linka, falešné výdechy), to v USA frčí. A jestli evropský novinář komentuje zpracováni jako odpovídající kategorii, pak na poměry USA bude premiové. V Evropě je to auto opravdu jen a čistě kvůli image.

Otázka ale je, jak moc prospěje image jakékoliv značky auto, které raději po několika málo letech tiše stáhne z trhu pro nezájem.
Anonym
Spíš si myslím, že to zahraničí budeš muset rozšířit úplně mimo Evropu.
JIka já nemám rád takovéhle porovnávání "co v čem je a kolik to stojí"
Jsou tam i jiný faktory. A každej ať sikoupí co chce.
třeba mě přijde Stinger cool, ale v životě ho nekoupím a kdyBYCH chtěl auto podobné třídy, beru Arteon. Teď jsem s jedním takovým jel delší štreku za 7.6 l/100 a to šestihrnkovej Stinger nedá. No a VW líp pak prodáš. Atd atd. Nejede ani jedno, jedou tak akorát takže výkon není hlavní kriterium.
Avatar - iudex
iudex
Tomu som celkom neporozumel. To akože keď uvažujem o strednej triede s dĺžkou 4,83 m, tak môžem ísť zrovna do SUV? Podľa tejto logiky by na cestách nemala jazdiť kompletná vyššia stredná, ale fakticky ani stredná trieda typu Insignia (má 4,9m).
Devil007cz
Tohle me uz zacina tady vazne stvat, tyhle nepravdy neustale na konkurenci. Proc musi jit redakce timhle smerem. Btw. v polsku stoji jeste o 50 tisic vice.

Skoro zcela totozne vybaveny Arteon, ale pouze s ctyrvalcem o vykonu 206KW misto 270kw stoji o 50 tisic vice. A to jsem ani nepridaval, extra audio, abych dorovnal stinger. Takze v porovnani s Aertonem je to vice zabavnejsi auto s lepsim motorem. Kazdeho potencialniho zakaznika volba jeslti chces Passat v jinem kabatu a nebo poradny motor.

[odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, chyba není v překladu, ale v tom, že neumíš číst. Maxipes fík psal celkem jasně o našem trhu + Evropě.
andy2214
Ty uz nevis, jakou hloupost bys vyplodil. Ano, v CR je nadprumerny pocet skodovek. Stejne jako v Italii Fiatu, ve Francii Renaultu, Peugeotu a Citroenu, v Nemecku VW. Kia neni doma nikde, ma prodeje mizerne vsude. Ja nevim, jestli to vis, ale Skoda se v CELE Evrope prodava lepe nez H/K. Ne jen v CR. Jejim domenou v Evrope jsou auta na pomezi lowcostu a v podstate vsechny jeji modely jsou to nejhorsi a zaroven nejlevnejsi ve sve tride. V USA kde je auto vic spotrebak a na kvalitu se nehraje proda slusne. S Evropou to nic spolecneho nema. Tohle auto bude presne tak rozsirene jako Genesis, Genesis Coupe atd. V podstate na to nikdy nenarazis.
Maxipes Fik
Je to skvělé oponovat někomu tak, že ho rovnou i urazím. Na rozdíl od tebe nemám potřebu si tu porovnávat ptáky.

Trhy v EU se od sebe samozřejmě liší, nicméně zrovna nezájem o tuhle kategorii je veskrze společný.

KIA K900 se prodává? Kde se prodává, kdo ho kupuje? V USA? Ale o tom tu nikdo nemluví. Nevím o tom, že by se oficielně nabízela v Evropě. Nebo mě poučíš?

Myslím, že v Stinger USA může fungovat. Dokonce bych hádal, že je pro ten trh primárně určený. V Evropě z něj ale budou dealeři nešťastní tak, jako třeba přinejmenším ti čeští ze Sorenta.
Devil007cz
A ktere moderni assistenty nema? Ma tohle.

- Adaptivni tempomat
- Sledovani slepeho uhlu
- Sledovani jizdnich pruhu s aktivni korekci
- Assisten pri couvani
- Prstorovy kamerovy system
- Adaptivni svetlomety
- Sledovani jizdnich pruhu ma taky pokud vim, pod oznacenim LCA (lane correction assistant)
Avatar - iudex
iudex
Samozrejme že rozdiel v hmotnosti cítiť bude. Ja som ale písal a podložil dôkazom, že ten Stinger nie je nijak ťažký a akékoľvek auto s danou konfiguráciou bude vážiť rovnako.
Anonym
Však von je Kim srovná 😄 Pacholky imperialistický!!!!
>😒] :-!
Avatar - praděda7
praděda7
....asi jako tato ženská.....[odkaz]
Maxipes Fik
Jsem dalek něco takového si myslet, natož tvrdit. Spíš je to o tom, že český trh se zas tak moc neliší od zbytku Evropy. Zvlášť pokud jde o značky vyráběné mimo EU, tedy oproštěné od vlivu patriotismu na jednotlivých trzích.

Klidně to přeformuluji. V Evropě po tom neštěkne pes a v Česku až tuplem ne. A pozor, netvrdím, že to špatné auto. Jen tu o něj prostě nikdo nestojí. Přinejmenším nikdo, kdo by si ho mohl dovolit.
IPace
nejak to tem korejcum v posledni dobe slape
ten nejkrásnější
Nemohu si pomoct, ale musím napsat, že je to krásné autíčko - PS to ani zase tak proti studii nezměnil, a to že mu to v H/K prošlo je dobře.
Velikostně je to "střední třída" a tak je to třeba i brát. Evropským "konkurentem" ze stejné třídy je Talisman, Oktávka, Insignia, Arteon, Avensis a třeba i trojkové báwo nebo MB C.
Vrcholné motorizaci s označení GT pak konkurence značně ubývá. No kdo to asi může být ? Audi 5? Majý Jag? M4? Octavia RS asi ne!
K ceně - Kie je asi vlastně úplně jedno zda něco prodá či ne. Její motivací bylo ukázat to klasické "já na to mám" 😄. Ani bych se nedivil, kdyby na produkci prodělávali po sečtení vývoje, výroby ... . Navícna ostatních trzích (USA, Asie) se to prodávat bude. Evropa má dnes cca 20% světových prodejů, tak se nemůžeme divit, že již není tak určující.
Navíc si PS splnil sen a může spokojeně odejít do designerského důchodu. Myslím však, že mu ještě chybí dvoudvířko (typu Audi TT apod) a ani bych se nedivil, kdyby se za čas objevilo.
😄
Riceeater
Diagnozu jsem Ti sice nesdělil, ale je zřejmá.... díky tvému výskytu v "určitých" diskusích 😉
Avatar - pumpkin
pumpkin
Nie je to úplne tak. Arteon má kvalitnejšie spracovanie v interiéri a vyspelejších asistentov na palube. Napríklad sledovanie jazdných pruhov. Ja síce Stingeru so šesťvalcom fandím, prejsť sa s ním na jeseň cez Čertovicu je krásny zážitok, podvozok je perfektný, ale ľudia žiaľ nie sú pripravení kupovať Kiu za takmer 60-tisíc.
Inak tie akože otvory na kapote Stingeru sú len ozdoby.
Avatar - praděda7
praděda7
Jasný, když někdo uvažuje o větším autě, tak to zrovna může jít do SUV, což nakonec většina lidí už dnes dělá. :-!
Anonym
Mě je to fuk, ať si koupí co chtěj.
Co myslíš pojmem "prémiový". je to nesmysl. Z technického hlediska je ten BiTDI účinnější než ten V6.
To není jen kvůli značce.
Jde o to, že ta nafta biTDI bude žrát 6-7, ten V6Turbo 11. Kdybys to kupoval, taky bys na to myslel.
Třeba i o to jim jde. Co já vím.
ten nejkrásnější
Okta je dle SDA střední třída, stejně jako stinger. Škoda, ze nechápeš ironii.
webpaja
Ten kdo psal titulek to nemyslí vážně?! 272kw za 1,4mio je moc? V šestiválci?
Avatar - Beefcake
Beefcake
Mal som na mysli len cena/vykon. Okrem toho ti este vysvetlia, ze 4x4 je blbost 😄
Avatar - Atlis
Atlis
Až bude mať Mustang zadné dvere alebo pohon 4x4, tak môžu majitelia niečo vysvetľovať...
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Mas to ako napr. s Alfa Romeom kazdemu sa lubi kazdy by ho rad vyskusal a malokto si ho nakoniec kupi....to je trosku divne .....
Devil007cz
V tom se asi neshodnem, ze je lepsi Aerton nebo Stinger, ale kazdy at ma svuj svobodny nazor.

Prodej Stingeru asi bude hlavne v Americe, tam ho tusim myslim poprve prezentovali take. V Americe V6 udaji jednoduse. Podle me prodje v Evrope pocitaji, ze bude nic moc, ale jde o pozvednuti prestize znacky, ze neco takoveho maji, dokazou vyrobit. Ono to bude tak nejak fungovat. Stejne jak Hyuidai prisel s i30n.

Me jde proste u to neobjektivitu nadpisu, ze je draha. V porovnani s konkurenci urcite neni. K prihlednuti k znacce asi ano.
Avatar - Atlis
Atlis
V článku je podaná cena 1.1M za 4x2 ale neskôr autor píše, že je to 4x4.

V PL je základná cena 2.0T-GDi približne 900tis. v prepočte a výbava je prakticky bez potreby príplatkov.

A toto sa oplatí pozrieť si😒br />
[odkaz]
Avatar - removed
removed
K ceně - Kie je asi vlastně úplně jedno zda něco prodá či ne. Její motivací bylo ukázat to klasické "já na to mám"
:yes:
Anonym
jj, to je fakt. Budou na světě trhy, kde se jich prodá dost. To uznávám i přes svou (tebou diagnostikovanou) nemoc. >😁
Mě se to auto líbí, bez kecu.
Avatar - removed
removed
pocem Fostek, co je to ten Panodach ?
zlysoused
dává hlavně ten 6-tiválec. Ostatní varianty jsou předražené
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nevím jak technika, ale design odpovídá autu se sotva poloviční cenou. Proti téhle tuzingové hrůze je snad i Ford Mustang vzorem vytříbenosti. Není nad to utratit za auto 1,5 mil a vypadat v něm jako ***s. Po tom určitě touží doslova každý >😁 .
Jasně, německá prémie teď taky občas předvádí děsné kýčovité zhůvěřilosti, ale toto je ještě úplně jiný level...

Ale abych jen nekritizoval - dva roky starý to pro dvacetiletýho týpka za 300tis nebude špatný kauf...
Maxipes Fik
Článek se nese v oslavném tónu o tom, jak skvělé auto to je a váhá nad cenou. Já jen dodávám svůj názor právě ohledně ceny a prodejnosti. Příspěvek se vztahuje ke Stingeru a jeho pravděpodobném (ne)uplatnění na trhu. Myslím, že sem patří.

Nebo jsou v diskusi vítány jen výkřiky typu "ať žije Stinger, slavný to Aertonobijec"? >😁
rtomas
Nechapem preco sa paprcis, ved pises presne to iste ako ja, teda ze cesky trh sa od inych v Europe podstatne lisi. Tvrdenie "Kia neni doma nikde, ma prodeje mizerne vsude" pre automobilku co rocne preda 3 miliony aut a je v svetovom rebricku niekde okolo 8. miesta ani netreba rozoberat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A on někdo tvrdí, že Arteon není předražený? Myslím, že se tu shodně většina, že ve srovnání Stinger/Arteon nabízí Kia "víc auta" . Ale co naplat, vsadil by sis, že prodejně Arteona porazí? Já ani desetník. I když bych to Stingeru (a hlavně VW za ty děsný ceny) upřímně přál.
Maxipes Fik
Nečudoval, já oba ty trhy dobře znám. Slovenský je mnohem víc rozštěpený. Buď budgetové značky a modely, nebo naopak prestižní. Mezi tím nic moc. Přinejmenším ve srovnání s tím českým.

Stinger je prestižní model budgetové značky (jakkoliv se jí KIA snaží nebýt), jako takový je na slovenském trhu odsouzen k neúspěchu ještě pravděpodnějí, než na tom českém.
Avatar - praděda7
praděda7
Stinger, i když ho vlastně nadesignovali Němci, zůstane Korejcem a to je jeho největší slabost...bohužel... ;-\
Avatar - pumpkin
pumpkin
No jazdil som už aj Stinger aj Arteon. S tým, že má interiér poskladaný z Golfu súhlasím a nie si prvý kto to povedal. Lenže ani Stinger na tom nie je lepšie. Všade plast aj na vnútorných kľučkách a spodná časť prístrojovky je ako z Fabie. To je už fakt taká cena, že človek by tam čakal nejaký hliník, či drevo.

Kia nepočíta s nejakým závratným predajom, takže je to jedno. Dali tam trochu upravený motor z americkej K900 a uvidia, či ľudia vôbec ešte stoja o V6. Som rád, že to auto vzniklo, len teda mohli mu ten imidž lepšie nastaviť, lebo takto nebude pojem, keď niekto povie, že má Stinger, ale až keď dodá, že je to Stinger GT.
Avatar - pumpkin
pumpkin
To znelo, ako keby český trh určoval predaje v Európe. 😄
Avatar - iudex
iudex
Ak si iba kvôli spotrebe či lepšej predajnosti kúpiš vedome a dobrovoľne horšie auto, nuž Tvoja voľba. Podľa Autobildu, ktorý porovnával Arteon so Stingerom, to bol "eindeutiger Sieg" pre Stinger: [odkaz]
Petrko
Ano. Můj je taktéž zbytečný, stejně jako úplně všechny tvoje.
rtomas
Asi je potom chyba v preklade. Zrejme cestine nerozumiem, az tak dobre, ako som si myslel. Ale aspon som sa poucil ze "NIKTO TO NEKOUPI" znamena ze o USA sa nehovori.
A to som sa uz predtym poucil, ze ceskej kotline je milion viac, nez 6,5 miliona.
Petrko
"Novináři jsou happy, na trhu po tom ale ani pes neštěkne. Přinejmenším v ČR" Ty blaho já nevěděl že je český trh pro jakoukoliv značku něčím zajímavý nebo snad prodejně podstatný.
12MM
Stinger je nejlepší volba v dané kategorii, pokud hovoříme o poměru cena/výkon. Navenek, uvnitř i technikou působí právě tak, aby člověk nelitoval svých peněz a naopak si je dosyta užil. Zvlášť ve verzi GT je to pamlsek, který si nedovolí každý. A je právě to lákavé, že na koupi Stingera může mít peníze či v Kocourkově spíš desetiletý úvěr docela dost lidí, ale jen málokdo na něj bude mít koule. Pro ty, co koule mají, je takové auto dárek shůry. Myslím, že na nejbližší polokulatiny mám svůj dárek >😁
PS: Pokud se týká kapoty, mohl by mi prosím autor říci, jakou funkci mají např. u současných MB a jiných značek ty obrovské mřížkované černé plochy v předních náraznících? Díky, že si jich po mém upozornění také všimnete.
PPS: Nechápu, proč máte potřebu se vším jezdit na hraně jako puberťáci, co právě dostali první škůdku a potřebují ji trápit. Opravdu jsme se toho moc nedozvěděli o tom, jaké to auto je v režimu, pro který je určeno. Jak typické pro zdejší plátek.
Maxipes Fik
VW Aerton je flotilové auto pro střední a vyšší management (v intencích celé EU). KIA Stinger jím nikdy nebude a ani se tak nesnaží profilovat. Potenciální zákaznické skupiny těhle dvou aut se prakticky vůbec nepřekrývají už jen proto, že ke každé vede docela jiný obchodní kanál. Tedy je naprosto zbytečné je porovnávat.
Problém Stingeru je právě ten, že v privátní sféře je reálná poptávka po takovém autě prakticky nulová a na tom také v Evropě skončí ačkoliv auto to jako takové jistě špatné není.
Avatar - praděda7
praděda7
Prodejní čísla nelžou. Lidé se stěhují i s vyšší střední do SUV. Jo, a že ta váha (1.9t) není při jízdě vůbec cítit? Nevěřím. Fyzika se nedá oklamat! Jezdil jsem (v mém předlouhém životě) se spoustou aut různých hmotnosti a vždy byl rozdíl v hmotnosti dobře rozeznatelný v chování vozu.
andy2214
Myslis v Evrope? Nekoupi. V USA asi jo, tam ten trh narocny neni a H/K je tam zavedeny. Znackam jako Dodge, Cadillac, Ford apod. muze nejspis smele konkurovat, evropske premii urcite ne. Ano, ono je to premiove reseni. Jenze skutecna premie bude ve vsem dal. A ze vyjde draz? Tu cenu si ospravedlni.

Ja si naopak myslim, ze zadna sleva na Stinger nebude, naopak od premie a realna kupni cena bude uplny nesmysl. Propad ceny, o tom nemluve.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Áno, len ide o to, ako to funguje. Sledovanie jazdných pruhov je v Stingeri asi rovnaké, ako v Hyundai i30. Áno, zapípa to pri vybočení, občas šklbne volantom ale s tou aktívnou korekciou by som bol opatrný. V Arteone je tento systém úplne iná liga. Potom také detaily, ako mŕtvy uhol s príliš veľkým záberom, ale to sa dá možno niekde nastaviť. Zatiaľ mi to pípalo aj pri zaraďovaní pred auto s odstupom 10 metrov.
rtomas
Cesky trh sa od zvysku Europy velmi lisi. Skoda ma vo zvysku Europy desatkrat mensi thovy podiel. O tom ako kecas, nakoniec svedci, ze KIA K900 v zaklade za viac ako milion ceskych sa predava. Vystrc niekedy hlavu z rodnej dediny a zisti, ze sa cely svet neriadi podla jej zvyklosti.
Anonym
Jistě, to jsem napsal pár dní dozadu pod jiný článek o Stingeru.
Ale pozor, BYkupci ti ukážou!!!
Pár dealerskejch zoufalostí s megaslevou a jako třešnička na dortu kousek, zrychtovanej všema motoristickejma novinářema této země.
jako ta nešťastná červená R8ma blahé paměti.
Z článku:Na polygonu u Příbrami jsme s vypnutou stabilizací řádili jak malí kluci.
A je to tady
:-! :-!
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Ja by som vybral Stingera pred Arteonom...6 valec aj ked benzin ta spotreba by mi pri mojom najazde nesklbala zilou...Teraz tiez nejazdim pod 9 l leda ak teoreticky...Inak Stinger :yes:
Avatar - iudex
iudex
Pekná porovnávačka. Asi najlepšie to vystihuje výrok zo záveru: VW Arteon chce byť prémiové GT. Stinger ním je. :yes:
Morgan Wheeler
Děkuju za hodnotnou a obsáhlou odpověď. Teď už to jen zkusit na vlastní kůži. I ta 2.2 by mohla stačit.
Avatar - stevosk
stevosk
S tými vyhláseniami by som bol opatrný, Arteon jemne kanibalizuje systémy vyvíjané pre Audi. Síce Arteon dostal len takú malú ochutnávku ale ide o naozaj funkčnú a vyladenú zostavu. Pre porovnanie v Insignii to sledovanie jazdných pruhov funguje systémom sprava doľava (takže ak by som si ju kúpil, tak ten systém nakoniec vypnem). Hovorí sa o tom že nový Passat dostane zase posunutých asistentov napr. bude doplnené sledovanie semafórov. Naopak Kia asistenty nijak zásadne nemarketuje, preto mám za to že pôjde ešte o staršie systémy (ale dokedy som nešiel, nehodnotím). Oveľa väčším problémom Kie je to, že hoc sa tu redatori vyťešujú aká bola s tým autom sranda na okruhu, tak kvôli tomu si toto auto kúpi v celej Európe tak 1000 ľudí (predsa len na okruh si viem predstaviť úplne iné autá a keď uiž chcem premotorovanú beštiu za pomerne nízku cenu tak tu je predsa Mustang). V skutočnosti potenciálni zákazníci sú súkromné osoby, ktoré chcú pekné grandtorurismo. T.j. auto, ktoré je pohodlné na dlhé trasy, vcelku praktické pre rodinu a zároveň je s ním sranda na okreskách. A v tých parametroch bude mať pomerne ťažkú pozíciu v konfrontácii práve s tým Arteonom.
Avatar - stevosk
stevosk
Oproti Auaparku v BA bol jeden modrý kus už tri týždne dozadu (stretol som ho cestou z roboty), takže predpokladám že už nejaký čas sa s ním ľudia zo zastúpenia a vybraný hostia vozia.
rastapar
Priznám sa, že myšlienka 2,2 CRDI v tomto aute sa my od začiatku bridila. Môj názor je, že ak takéto auto tak len s benzínom. Poznám ten motor dôkladne zo Sorenta s AT6. Lenže po pár km s 2,2 ma táto kombinácia, a to sa čudujem sám sebe, úplne presvedčila. AT8 dáva tomu motoru úplne iný rozmer. Krásne využíva potenciál 450Nm a ťahá snáď ako elektromotor 😄. Budem sa opakovať, ale okrem AT8 ma pri tejto motorizácii dostalo opäť to TICHO. Ešte som nesedel v lepšie odhlučnenom CRDI. Pri kickdowne z 8 na 4 to auto vystrelí vpred, ale tá zvuková kulisa bola ako keby "umelá cez reproduktory", no nebolo tomu tak. Má to fantastický zvukový prejav. Za mňa :yes:
Voľba z rozumu bude 2,2 resp 2,0, ale zo srdca 3,3. Ťažko povedať aký pomer CRDI vs GDI zavládne v dnešnej dieselgate dobe.
Inak v SK je okrem 7 ročnej záruky aj servis na 7 rokov/100 000km grátis pričom 3,3 má interval 10 000km/12m. 😄
Morgan Wheeler
A jaký je rozdíl mezi 3.3 a 2.2. Asi bude větší, ale jestli i ta 2.2 v pohodě?
tomoooo
Nikto si to nekúpi, tak ako si nikto nekúpi Ford mustang však. A pozrime sa v Nemecku jedno z najpredávanejších aut vo svojej kategórii.
rastapar
Sranda, ako to tu väčšina z Vám rozoberá. Niekto Stinger chváli a niekto ho zatracuje. Tí, ktorí to tu uzatvárajú, že sa to predávať nebude, že sa ledva dealeri zbavia predvádzačiek, tí nech si uvedomia, že KIA nechce Stinger predávať masovo a ani to nemá za cieľ.
Jazdil som som aj s 2,2, aj 3,3 - serpentínky, okresky, diaľnicu. Nebudem sa tu rozpisovať o tech.stránke, jazdných vlastnostiach atď.. to je práca motoristického novinára, ale poviem Vám jedno. Tie pocity a emócie, ktoré to auto vo mne vyvolalo sa mi nadlho vryjú do pamäti. Jednu vlastnosť ale chcem vyzdvihnúť nadovšetko - a to TICHO POČAS JAZDY aj v nadlimitkách. Jazdil som aj s konkurenciou...ale vyjadrím sa iba k VW Arteon: Tiež je to pekné technológiami nadupané auto, ale také všedné, hlučné a za tie peniaze, aby mi niečo v aute za 50-60 000€ vŕzgalo 😒
Avatar - Atlis
Atlis
900tis v PL základ.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Snobi su vsade rovnaki. A dost vela si radi priplatia za urcitu spolocensku prestiz. 😄
Avatar - praděda7
praděda7
No,....no farking idea......... 😉
Avatar - Emel
Emel
Řekněme že základ do milionu by byl fajn a třeba bych zkusil limity naší car policy.. ale nejsem překvapený že není.
vladox789
ale v USA a podstatne nižšou cenovkou.
V Európe ho čaká podobný osud ako Kizashi, Genesis atd.
Všetko dobré autá ale nemali meno, históriu a výrobcovia nie aby vydržali a zdokonaľovali ich ale priskoro vycúvali z trhu.
Okrem USA samozrejme budú rozhodujúce predaje aj v Ázii.

Tiež mi príde márnomyseľné od KIA ísť do takého projektu a napr. Optimu
nedoriešit s adekvátnymi motorizaciami.
CrankyDude
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
CrankyDude
Halo. Jsi na auto.cz! >😁
CrankyDude
"...nadesignovali Němci, zůstane Korejcem" Naštestí to není škoda. >😒] Get it? 😉
CrankyDude
"..bych myslel, že hlavní cílovka není Evropa, ale USA." Specificky korejské gangy v LA, co nemaj tolik peněz aby si vozili rriitt v Genesis. >😁
Avatar - JDM
JDM
Kéž by se ta tvoje škodovka zmohla alespoň na z půlky tak dobrý auto jako kia co? >😁 Nebo Genesis >😁 škodovka je predrazena to ví všichni...
CrankyDude
asi tak, je to jak uher na sloní ppprrddeellii.
CrankyDude
Ta moje je lepší: [odkaz]
ten nejkrásnější
Našich, mysleno oficiálních SDA.
webpaja
Vašich statistik? Tak si s nimi můžeš leda zapálit v kamnech :-!
webpaja
Konkurence Octavia spolu s M4? Protiřečíš si o prodělávání a následných předpovědích prodejů...to je teda bastl >😁
Avatar - Emel
Emel
No bez potřeby příplatků... pokud vím, je polský základ s halogenama a výbava s LED je taky přes mega.
Avatar - Emel
Emel
Nojono, při ceně Optimy 2.0T skoro mega se to dalo čekat. Tak aspoň že jsou i v té základní verzi LED světla. Ale stejně, 1,1M za 180kW dvoulitr... na mě je to dost, to by Kia musela předvést ukázkový jemnocit aby se o tom dalo uvažovat.
Daffy Duck
Asi si mýlim pojem náročný a snobský, lebo asi toto je rozdiel v pristupe k autám medzi usa a Európou. Amik si nebude zbytočne priplacat za bmw bo mercedes, len aby spravil dojem na suseda.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
tak si ma predbehol s tym odkazom na Autobild 😉 :yes:
Pozeral som to vcera, prvych par sekund som bol skepticky, ale ako to pokracovalo, zacinalo mi dochadzat ze tentoraz aj nemci budu musiet priznat "svoju" porazku.
A dalsia vec co ma prekvapila, o Stingerovi ( ale aj Arteonovi ) hovoria ako o vyssej strednej triede... 😐

...toz kebyze teraz popustim uzdu fantazii, ze Arteon je defakto ( podvozkovo, teda razvorom ) len prezleceny Sup... 😲 OK, to uz radsej necham tak >😒]

PS: Vsetci co ma citate a cudujete sa mojej neucasti pod A7 - no comment :-!
To auto ma odo mna :no: :no: :no: :no: vo vsetkom !
Avatar - wakantanka
wakantanka
Chlapci by ste sa cudovali kolko ludi je ochotnych kupit Sportage ci Sorento v plnke aj so vsetkymi priplatkami 😄 a dovod? Vela ludi vidi Kiu a tym padom nezavidi ... 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pride majitel Mustanga a ti to vysvetli 😄
Mimochodom podla cerstvej Chvalovej recenzie su tie otvory spredu a z boku funkcne. Tie hore na kapote uz neviem.
Avatar - wakantanka
wakantanka
BiTDI bude jazdit za 7 ? Ha ha 😄
ten nejkrásnější
Dle našich statistik ano.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Můj údaj je přímo ze stránek Kia.cz, "technické údaje". [odkaz]
To je jedno, téměř 19 metráků to samozřejmě je.
Avatar - praděda7
praděda7
3.3 T-GDI 2.2 CRDI
Uspořádání a počet válců R4 V6 R4
Zdvihový objem (cm3) 1998 3342 2199
Výkon (kW při ot./min) 188/6200 272/6000 147/3800
Točivý moment (N.m při ot./min) 353/1400–4000 510/1300–4500 440/1750–2750
Maximální rychlost (km/h) 240 270 230
Zrychlení 0–100 km/h (s) 6,0 4,9 7,6
Převodovka, pohon 8A, zadní 8A, 4x4 8A, zadní 8A, 4x4
Provozní hmotnost (kg) 1717 1909 1778 1849
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,9 10,6
Avatar - _Karel_
_Karel_
Provozní 1834-1896kg.
Avatar - praděda7
praděda7
To jo, ale kolik lidí v Německu se k vůli tomu, že se jim líbí víc Stinger bude stěhovat?... 😉
Avatar - iudex
iudex
OK, tak to máš asi nejaké lepšie kontakty ako len bežný zákazník. Či už sú dostupné aj predvádzačky?
Ak si skúsil osobne, samozrejme nemám dôvod neveriť. A ako jazda? Bola tam cítiť zadokolková koncepcia? Dá sa hovoriť o nejakej radosti z jazdy?
Avatar - praděda7
praděda7
3.3 T GDI hmotnost 1909kg!
Avatar - removed
removed
nebo i tak
Avatar - pumpkin
pumpkin
S váhou Stinger ozaj nemá problém.
Devil007cz
Oktavka jako stredni trida? To je for? Oktavka neni vubec v teto tride.
Anonym
:yes: :yes: :yes:
Avatar - removed
removed
díky
Avatar - removed
removed
jojo, díky. Mám už v hlavě babylon ze všech těch zkratek apod, čili jsem myslel, že je to nějaká nová korejská technická fičura a nepomohl ani google 😄
Přitom tak snadné 😄
Anonym
Panoramaustelldach >😁
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
panorama dachfenster 😄
Anonym
Fakt nevíš - Panoramatické střešní okno.
Anonym
No s tou převodovkou - víš, že máme dost podobnej názor.
Ale u tohohle auta je automat logickej a většina lidí by ho stejně volila.
Avatar - JDM
JDM
No a to je ten důvod Bych... Člověk co si ho koupí asi spotřebu neřeší... Kdo na něj reálně má... Kdo chce šetřit a vypadat půjde do Vw kdo chce Auto půjde do KIA... Jednoduchý rozdělí se to na ty co na to mají a chtějí a na ty co nemají a musejí..
webpaja
:yes: 😉
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Alfa Romeo je super značka , s historií v F1..
To Kia NENÍ A NEBUDE NIKDY.
Postavila dobré auto za moc peněz..zájem bude minimální.
Pokud bych měl 1,5 milionu na auto , jdu si raději pro Mercedes-Benz 😄
Avatar - pumpkin
pumpkin
Budú onedlho dostupné. Teraz sú na Slovensku zatiaľ len štvorkolky a ten benzínový dvojliter ešte vôbec. Mne to k šťastiu rozhodne stačilo a najprv som si ani nevšimol, že je to AWD. Priznám sa, že limity som si netrúfal skúšať. Motor by mohlo byť viac počuť, lebo jeho prejav je väčšinou len taký decentný.

Vyzerá, že aj pri režime Sport+ zasahuje stabilizačný systém, aj keď by údajne nemal. Ale Comfort je skvelý a nerovnosti na okreskách filtruje rovnako dobre, ako Arteon. Pri jazde na diaľnici sa pri nerovnostiach už všeobecne mäkší podvozok húpe, tam je ideálne to dať do Sportu.
Avatar - Emel
Emel
No když myslíš...
Avatar - fOE
fOE
Audi S5 Sportback (te kii asi nejpodobnejsi auto velikosti, pohonem, motorem, vykonema a nakonec i tvarem) vazi prazdna 1735kg. Tedy o 100kg mene nez prazdny stinger.
BMW pak 1685Kg, ale taky je dobre napsat ze jde o 20cm mensi auto nez kia a s o 10cm kratsim rozvorem.
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas. Ale já su rád, že nepatřím ke stádu....většině lidí.... 😉
Anonym
To je fuk a stejně nemáš pravdu.
metla 20-25
Panodach 30
prémiová kůže 20
zdroj KIA, asi tak
Petrko
Myslíš jako majitele automobilky. Pak tedy chápu proč by měl tvůj názor být pro Kiu směrodatný a omlouvám se. Je jasné že z pohledu majitele automobilky máš určitě dokonalou představu o trzích, hlavně o tom co na který trh uvést.
Petrko
Jo odtud vítr fouká. Tak stačilo napsat : Aerton je stejně lepší.
Petrko
No a i kdyby. V Evropě to bude takový bonbonek zpestřující silnice a ve státech se to bude prodávat. No hlavně že jsi sem musel přiběhnout a sdělit nám jak po tom ani pes neštěkne. Kolega tě možná svým příspěvkem urazil, nicméně tvůj příspěvek je zcela zbytečný.
Avatar - pumpkin
pumpkin
No to by si sa čudoval. Nákupné správanie v Česku je dokonca odlišné aj od toho slovenského.
Devil007cz
Vsak koupi, protoze je plno takovych joudu ci vidi VW, Aerton jako nastupec Passat CC a vlhnou. A je jim jedno, ze by mohli jezdit v aute s lepsim motorem a mozna i podvozkem. A navic nikde jsem netvrdil, ze se neproda vice Aertonu. Urcite proda, spis jsem se vyjadoval k nadpisu tendence zase otocenemu proti cemukoliv co je Skoda/VW.

Hlavne u nas, kdyz jsou tady clanky tohoto typu. V SM by urcute Aerton nad Stingrem vyhral. A tady by to takly nebylio jinak. Byl bych velice prekvapeny. Uz mi tady ty clanky zacinaji pripadat jak v Blesku, kvalita objektivnosti sla tezce dolu.

V zahranici se nebojim ze Stinger bude mit tak velky problem. Holt u nas neni jeste takova kupni sila ve stredni vrstve.
Riceeater
Ještě žebřiňák... ten má myslím taky kola :-!