Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

42 komentářů

Avatar - Hittman
Hittman
čistý motor už u audio nekoupím, budou oveseny berlickami jak vánoční stromeček...
Anonym
Mazej pro R8 V10 atmo. nefňukej a utíkej,protože není moc času. Udělaj to časem i u ní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neudělaj = V10 skončí 😄
Xonik
Právě naopak, je skoro hotová nová 😉
webpaja
...i poměrně silná benzínová verze má v zásadě Haldex, taky s tím hybridním řešením bych byl opatrnější při jásání. Jde v zásadě jen o silnější alternátor, ne o elektromotor.
Podobné řešení nabídne i Golf VIII.
Zvenku ovšem nejpovedenější z nových Audi, sice stále trochu čubinkovatí zadkem, ale nové detaily jednoznačně převyšují celkový dojem oproti předchůdci.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vidím to podobně - kromě zadních světel pěkné, výrazně hezčí, než A8. Ale že dají i k 250kw třílitru DSG a Haldex - no coment.
webpaja
Haldex me zrovna u Audi ve vyssi stredni dostal. ;-\
Avatar - maxi!
maxi!
z pohladu klasika chapem, ze je tu urcita nostalgia, ale- moderne a dobre riadene systemy pohonu su fakt prekvapivo na vysokej urovni aj u sportovejsich vozidiel ako A7 (extremny prikla😜 napriklad aj v rallye) a auto podobneho urcenia moze v pohode uspokojit aj narocnejsieho zakaznika. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Ono nejde ani tak o samotné odpojování, jako spíše o to, kterou nápravu k pohonu u audi preferují. Premie by měla preferovat zadek, quattro audi jsem bral jako plnohodnotnou alternativu, tohle nové řešení je tak nějak cesta k vw, v tom má webpaja pravdu.
kalousek
Jo, plný souhlas
Avatar - maxi!
maxi!
to aj ja samozrejme nepopieram, tiez to tak vidim
a pri urcitom druhu aut to aj vyslovene preferujem. :-!
_MT_
Problémy jsou dva. Audi je po odpojení předokolkou. A v rallye se jede naplno a často ve skluzu, na povrchu, který tolik nedrží. To je úplně jiný svět oproti běžnému provozu na asfaltu. Výhodou tradičního řešení Audi bylo, že nemusí přemýšlet při rozjezdu, hledat, které kolo zabírá, které ne, prostě fungovalo; fungovalo při couvání, fungovalo při velkých rejdech při parkování, fungovalo při brzdění motorem při jízdě z kopce. Takové věci v rallye řešit nemusí, ale ty se s nimi v běžném životě setkáš. Přijít o to kvůli nějaké desetince litru na sto? Podobný systém se dá udělat slušně, ale prodraží ho to a bude i těžší.

Systémy pro závodní auta jsou pak někde jinde. Jiný svět za úplně jiné peníze. V závodním autě by nikdo nepoužil systém, který funguje jen do např. 160 km/h.
kalousek
Kdyby aspoň Haldex... dyť to ultra quattro je oproti němu ještě o další level horší.
Za tohle dávám všechny čtyři palce dolů :no: :no: :no: :no😒br />
Tu "revoluci techniky" v nadpisu bych asi nahradil slovem puč
Šimpanz
Kde jsi vzal, že nejde o elektromotor? Je to elektrický stroj, který při brzdění pracuje jako alternátor a rekuperuje energii do 48V Li-ion baterky a při zrychlování pracuje jako elektromotor. Konkrétně tomu benzínovému šestiválci přidává v dolním spektru 60 Nm (z 440 Nm narostl maximální moment na 500 Nm) a posouvá toto maximum toč. momentu z oblasti 2900-5300 ot. (u motoru bez mild hybridu) do oblasti 1370-4500 ot. (u mild hybridu).
Jinak ten design zadku s propojenými lampami je hodně divný a vůbec mi k tomu autu nesedí.
webpaja
Nikde jsem nenasel vykon, takze predpokladam, ze hlavni funkci bude napajeni vedlejsich zdroju bez nutnosti zateze spalovaciho motoru. Celkove tu proklamovanou revoluci nevidim.

A u Haldexu jednoznacne downgrade.
Avatar - maxi!
maxi!
edit
Šimpanz
S výkonem, tedy s tím maximálním to moc nesouvisí (je 250kW), elektromotor pomáhá u mild-hybridu spalovacímu motoru v dolním spektru otáček, tedy vylepšuje jeho výkonovou nebo chceš-li momentovou charakteristiku někde v pásmu 1000-3000 ot. Na víc není dimenzovaný, protože baterka má velmi malou kapacitu, když to nějak zjednoduším, tak něco málo prdne do baterek při brzdění aby vzápětí to něco málo přidal spalovacímu motoru při zrychlení a obsloužil nějaké náročné funkce jako aktivní stabilizátory, startování motoru při plachtění nebo u osmiválců napájel elektromotorem poháněný kompresor. Na samostatný pohon elektromotorem nebo nějakou delší podporu spalováku až do vyšších otáček prostě nemá mild-hybrid dost energie v baterce a i vlastní elektromotor má výkon jenom v řádu jednotek kW (od toho jsou plug-in hybridy s velkou kapacitou baterek, a elektromotorem, který dokáže zajistit pohon auta bez podpory spalováku). Tyto nevýhody jsou kompenzované oproti klasickému hybridu nebo dokonce plug-in hybridu nižší hmotností, protože čím větší baterky a silnější elektromotor, tím naskakuje autu rychleji hmotnost. Revoluce je určitě 48V síť na které to celé maká, protože dnes už je 12V síť velký anachronismus a hodně komplikuje zvláště u luxusnějších aut palubní síť, takže je dobře, že do toho Audi konečně po letech slibů různých automobilek, že na tento standard přejdou přešlo a otevřelo tak podle mě cestu, kterou se časem vydají úplně všichni, Mercedes už se také vydal a časem bude následovat i mainstream.
webpaja
Děkuji za technické detaily, ketré jsem nikde nenašel... 😉
_MT_
Má 12 kW. Nicméně tak jednoduše se to vzít nedá, musel bys vidět průběhy. Pak bys mohl spočítat, kolik procent přidává. Pokud má Šimpanz správná čísla, tak to dole bude přes 13 %, které jsou k dispozici prakticky okamžitě.
_MT_
Promiň, ale tohle je úsměvné prohlášení: "Jde v zásadě jen o silnější alternátor, ne o elektromotor." Už jsi viděl někdy alternátor, který by něco poháněl? Když už, tak je to jen silnější startér. Ta jednotka je kombinovaný startér a alternátor (v tomhle případě pořád na řemenu), což je celkem běžné řešení od dob rozšíření stop/ startu. Jde tedy o motor-generátor.

Ano, výkon to má nic moc (pracuje se myslím na 20 kW verzi, ale o moc výš to nepůjde; chce to pak zvednout napětí). Je to ostatně micro systém (i když tomu někdo bude říkat mild). Jsou i 12 V systémy tohoto typu. Ty mají výkon o řád menší (mají snad běžně dva, tři kW; VW pracoval na pěti kW, který by se mohl objevit v Golfu - leda by všem dali 48 V systém). Proto se usmívám nad fňukáním hittmana. Jo, motor bez startéru, ten už si nějaký ten pátek nekoupí. 😉 Ti puristé. Kliky se mu zachtělo. 😄

Divné je, že použitá technika byla myslím původně prezentovaná jako řešení do 400 Nm. Tenhle motor má 500. To si to rozmysleli, nebo co? Zajímalo by mě, jaká převodovka tam přesně je.
webpaja
OK, díky za cennou lekci 😉
Avatar - holden2
holden2
strany zelenych si ho jiz objednal >😒]
Varlamow25242
Stropnický ho má už v garáži
Avatar - holden2
holden2
stropnicky ho ma hlavne v pr/deli >😒]
Avatar - Hittman
Hittman
:yes:
koblih
Vypadá super :yes:, jediný co mě mrzí je, že nebude žádná klasická motorizace, ale jen hybrid 😒
webpaja
Naopak me mrzi, ze jde jen o mild hybrid, neschopny jet v EV rezimu par desitek km. Spojeni s sestivalcem by bylo dokonale.
Šimpanz
To tě nemusí vůbec mrzet, protože vedle mild-hybridu budou v A7 také plug-in hybridy a to jak s šestiválci, tak osmiválci oba s dojezdem cca 50 km, v podstatě stejné jednotky, které jsou v Porsche Panamera tedy s nějakými 340 a 500 kW.
_MT_
U tohoto typu hybridu jde o využití komponent, které by to auto stejně mělo. Nebo ty máš snad auto bez startéru? Či alternátoru? Jediná "komplikace" tu je, že přechází na 48 V, což je krok správným směrem, jen to není úplná nutnost (je otázka, co dalšího bude v tomhle konkrétním autě 48 V používat - do budoucna by to mělo dávat větší smysl, až víc palubních systémů přejde na 48 V). Díky tomu můžeš víc rekuperovat a mít větší výpomoc.
jenda911
"že je určité nezanedbatelné procento zákazníků, kteří požadují komfort a prestiž limuzíny A8, ale chtějí něco více extra. Pro ně jsme dosud nabízeli dynamičtěji laděný model A7, který navíc přidával kromě stylu také praktičnost karoserie liftback. Jenže naši zákazníci jsou z řad náročných lidí a liftback jim nestačí, takže připravujeme něco jako A7 Avant v pravém slova smyslu, tedy kombík, do kterého se nevejde víc než do liftbacku. Ale jistě si svoje zákazníky najde." Proto nový model A7 nese přídomek Sportback, až dosud to nebylo nutné. Ostatně nebylo by to nutné ani s potenciálním dalším modelem, ale někdo z marketingu má pocit, že zákazníci Audi potřebují mít více jasno. Jednoduché jedinečné typové označení naprosto speciálního modelu už nestačí 😄
_MT_
Sportback byla i první generace.
jenda911
on má pravdu, vážně byla (zapátral jsem a našel, chytám se za nos) 99% předchozího příspěvku je tedy čirá blamáž to jedno procento nechávám zcela záměrně 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
což je třeba ocenit. Ale proboha proč všichni (a prémioví výrobci tuplem!) cpou na přední a zadní nárazníky ty tuzingový pikačoviny... To je něco strašnýho a v těch různých cirkus paketech je to strašný dvojnásob :no:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ale jo, vůbec by mi nevadilo se s ním povozit, tuším, že naživo to bude ještě lepší, nějaký tmavý interiér, nebo kombinaci tm. hnědé a antracit, zvenku stříbrnou, nebo jestli bude nějaká zajímavá barva a terazky hej!
Avatar - maxi!
maxi!
mal som prvu verziu v ciernej farbe a v pohode, jedina vytka bola na zadnu cast auta (priatelka sa vyjadrila - zadne oci to ma ako smutna panda) a tu mam tiez jediny a ten isty problem, ta zadna cast sa mi zatial nepaci, ale uvidime nazivo.
Je to pre mna jedno z ocakavanych aut, ako aj nastupca CLS :-!
webpaja
Chapu to z obrazku spravne, ze perfektne fungujici MMI je u noveho modelu nahrazeno touch screeny?
Pokud ano, tak uz po chybejicim Quattru chapu redaktorem zminovanou revoluci jako ironickou poznamku.
Pokud Haldex, cekal bych vetsinu vykonu na zadni naprave a pridavani predku, pak by se Audi mohla i pres pro me osobne ne idealni a ne vzdy citelny system priblizit obema nemeckym, britskemu, italskemu nebo japonskym konkurentum.
Toto mi prijde jako sleveni ze snahy konkurenci predbehnout 😐
Avatar - Dinar
Dinar
Přechod na dotykáče, to je podobná úlitba jako haldex, kroky těmito směry se mi od audi vůbec nelíbí. ;-\

Design je cizelací předchozí generace, předek ok, zadek ok, jen siluetu A7 si asi neoblíbím nikdy. Vnitřek je fajn, konečně i nějaká designová snaha, navíc zrušili ty hloupé žaluzie, takže tam za design 1, dojem z něj ovšem budou kazit omatlané plochy dotykáčů. 😉
Avatar - fOE
fOE
Taky nechapu, to co delalo premii premii vzdy bylo implementace plnohodnotnych reseni na ktere mohl mainstream zapomenout, ale haldex? dotykace? Uz jen zbavit se tech zbytecnych vicevalcu, motory hodin napric a vitej volvo 2.0 z Ingolstadtu. 8-s

PS: To se tesim na ty diskusni veletoce az fans audi oznacujici volvo za nepremii budou muset zacit seskrtavat sve seznamy a modlit se k tem vicevalcum, at zustanou aspon ty. 😄
_MT_
A8 už ovladač také nemá, takže se to dalo čekat. Bohužel. To samé v bledě modrém bude v A6. Alespoň volant vypadá normálně. Smutné je, že to trh asi stráví.
Avatar - Hittman
Hittman
v a8 se o hybridních nemluví, a7 je dostane a jak to tak vyzera, a6 bude také pouze s hybridy... ;-\
_MT_
Všechny A8 budou mít minimálně tento 48 V systém (v nabídce bude i plug-in, jako u Panamery).
Avatar - pallas
pallas
tak to snáď nejako vychytali