Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
Googlit
2
Tohle jde objednat i pro současná auta už hooodně dlouho [odkaz]
BOLESotex
Nevýhody😒br />
- Nižší účinnost a vyšší spotřeba oproti drátovému nabíjení.
- Bezdrátové nabíjení funguje maximálně na několik centimetry.
- Dražší a těžší konstrukce.
- Nižší účinnost a vyšší spotřeba oproti drátovému nabíjení.
- Bezdrátové nabíjení funguje maximálně na několik centimetry.
- Dražší a těžší konstrukce.
90% účinnost = a o nic se nestaráš = prostě zaparkuješ [odkaz] 😉
Netušim co je: funguje maximálně na několik centimetry = prostě zaparkuješ na parkovišti mezi pruhy [odkaz]
Nebo doma v garáži [odkaz] 😄
Je to prostě stejný jako u mobilu [odkaz] :yes: 😉
Netušim co je: funguje maximálně na několik centimetry = prostě zaparkuješ na parkovišti mezi pruhy [odkaz]
Nebo doma v garáži [odkaz] 😄
Je to prostě stejný jako u mobilu [odkaz] :yes: 😉
Snazší určitě, ale rozhodně ne rychlejší a o to jde především. Tankovat nikde nebudu 3,5 hodiny. >😒]
Proč ne? Tankuješ kde zaparkuješ
Navíc přes noc máš víc než plnou >😒]
Kolik denně najezdíš? 😉
Navíc přes noc máš víc než plnou >😒]
Kolik denně najezdíš? 😉
Takze si to shrnme do bodu😒br />
- tankujes kde zaparkujes - to tedy znamena, za kdosi mavnutim kouzelneho proutku vycaruje na kazde parkovaci místo nabijeci civku a k ni privede elektrinu, kterou kdesi vyrobi (kdo, za jak dlouho to udela, kdo to zaplati?)
- kapacita akumulatoru - cim vyssi kapacita, tim delsi dobijeni, nebo zvyseni proudu, nebo zvyseni napeti, nebo zvyseni obojího - dalsi nereseny problem (auto s realnym dojezdem 100km nepovazuji za plnohodnotne auto ale mestske vozitko a jako dalsi vozidlo do rodiny po te, co si koupim normalni auto)
Kdyz to shrnu - podpora a rozvoj elektromobilty jsou ucelove vynakladane prostredky danovych poplatniku jejichz cilem je zajistit automobilkam prodej dalsich aut, ktera zakaznici nepotrebuji. Je to skvele vymyslene.
- tankujes kde zaparkujes - to tedy znamena, za kdosi mavnutim kouzelneho proutku vycaruje na kazde parkovaci místo nabijeci civku a k ni privede elektrinu, kterou kdesi vyrobi (kdo, za jak dlouho to udela, kdo to zaplati?)
- kapacita akumulatoru - cim vyssi kapacita, tim delsi dobijeni, nebo zvyseni proudu, nebo zvyseni napeti, nebo zvyseni obojího - dalsi nereseny problem (auto s realnym dojezdem 100km nepovazuji za plnohodnotne auto ale mestske vozitko a jako dalsi vozidlo do rodiny po te, co si koupim normalni auto)
Kdyz to shrnu - podpora a rozvoj elektromobilty jsou ucelove vynakladane prostredky danovych poplatniku jejichz cilem je zajistit automobilkam prodej dalsich aut, ktera zakaznici nepotrebuji. Je to skvele vymyslene.
Keby takýto postoj zaujali ľudia pred 130r. na prvý benzínový automobil, ktorý bol oproti konskému povozu oveľa pomalší, a celkovo oveľa menej praktický po všetkých stránkach (aj taký dojazd), tak dodones by sme jazdili konským povozom.
Elektromobil súčasnosti má ešte množstvo nedostatkov a cenovo tiež nie je dostupný pre každého (to neboli ani prvé benzínové autá), ale kto nevidí potenciál a možnosti elektromobility, nedovidí ďalej, ako je jeho zajtrajší deň.
Klasické benzínové autá sa aj s infrakštuktúrou do dnešneš podoby vyvíjali 130 rokov. Súčasný potenciál ľudstva vie všetky aktuálne nedostatky elektromobilov odstrániť skôr, ako stihneme vyčerpať všetky ropné ložiská, čo bude oveľa skôr, ako o 130 rokov. Hľadať aleternatívu potom, bude už neskoro. My sa toho možno nedožijeme, ale svet a život na ňom nie je len o dnešnom dni.
Elektromobil súčasnosti má ešte množstvo nedostatkov a cenovo tiež nie je dostupný pre každého (to neboli ani prvé benzínové autá), ale kto nevidí potenciál a možnosti elektromobility, nedovidí ďalej, ako je jeho zajtrajší deň.
Klasické benzínové autá sa aj s infrakštuktúrou do dnešneš podoby vyvíjali 130 rokov. Súčasný potenciál ľudstva vie všetky aktuálne nedostatky elektromobilov odstrániť skôr, ako stihneme vyčerpať všetky ropné ložiská, čo bude oveľa skôr, ako o 130 rokov. Hľadať aleternatívu potom, bude už neskoro. My sa toho možno nedožijeme, ale svet a život na ňom nie je len o dnešnom dni.
Současné elektro auta jsou naprosto k ničemu. Nemáme výrobní kapacity na to abychom vyráběli elektřinu pro miliony aut, museli by se vybudovat. Další problém je, že neumíme ekologicky a udržitelně vyrábět tak obrovské množství elektřiny (nastavět další uhelné a jaderné elektrárny není řešení jako náhrada za ropu), neumíme již vyrobenou elektřinu bezztrátově přenést ani uchovat. Současná technologická úroveň baterií naprosto nedostačuje pro produkci milionů vozů ročně. Navíc i výroba a likvidace milionů kusů baterií současnými postupy by byla ekologicky i finančně neudržitelná. V elektřině určitě budoucnost je, ale né letos ani za pět let, dnešní elektro auta jsou spíš jen hračka, nežli náhrada za spalovací auta.
Jen přebytky elektřiny, které se v ČR vyrobí (a které vyvážíme), by stačily na nabití všech osobních aut, kdyby byly elektromobily. A při přirozené obnově vozového parku máme několik desítek let na to, abychom počet elektráren rozšířili o jednu pořádnou, která by pokryla ten nárůst.
Se zbytkem však souhlasím. Baterie a vše kolem nich zavání průšvihem.
Se zbytkem však souhlasím. Baterie a vše kolem nich zavání průšvihem.
Při počtu 1 mil vozu s 3faz 16 A - 11,5 kW 8,5 hod dle článku o Tesle , počítám že se budou nabíjet půl napůl , tak je to 500 000 x 11,5kW = 5 750 000kW = 5 750 MW = 5,75 GW
A nyní se podívejte na instalované výkony elektráren.
A ekologie lithium iontových akumulátorů mluví samo za sebe . To není ekologie ale globální ekologický terorismus, protože pro skutečné ekologické posuzování musíme ty ekologické zátěže sčítat od výroby.
A nyní se podívejte na instalované výkony elektráren.
A ekologie lithium iontových akumulátorů mluví samo za sebe . To není ekologie ale globální ekologický terorismus, protože pro skutečné ekologické posuzování musíme ty ekologické zátěže sčítat od výroby.
Taktéž můžeš argumentovat, že když by všechna odběrná místa jela na maximum svého povoleného odběru dle svých jističů, tak pětinásobně překročíme aktuálně možnou kapacitu výroby elektřiny v ČR. Tvoje výpočty jsou sice krásné, ale k ničemu.
Já zase slyšel od ČEPSu, že již dnes jsme schopni s českou infrastrukturou bez problému uživit kolem milionu elektroaut, aniž by se jakkoliv musela navyšovat kapacita přenosové soustavy či navyšovat zdroje.
A spíš budu věřit jim než tobě.
Já zase slyšel od ČEPSu, že již dnes jsme schopni s českou infrastrukturou bez problému uživit kolem milionu elektroaut, aniž by se jakkoliv musela navyšovat kapacita přenosové soustavy či navyšovat zdroje.
A spíš budu věřit jim než tobě.
Pokud vím tak ČEPS má hlavně na starosti převádět přebytek nadbytek el. energie vyrobené na severu Německa na jih Německa tak aby nás neohrozil blackout tímto přebytkem , investuje do přenosové soustavy miliardy ale ten přenos pro němce uskutečňujeme zdarma dle rozhodnutí EU . Takže budeme nabíjet jenom kdy je přebytek v síti , né kdy je potřeba a jezdit kdy nám to umožní nabití - super .
Když už jsi použil tu paralelu s vozy se spalocvacím motorem. Tehdy někdo omezoval výrobu žebřiňáků, dostavníků, fiakrů atd na úkor aut? Nebo to bylo trochu jinak 😉
Když se špína na autě usadí a je jí hodně, natahuje do sebe vodu, v zimě i se solí i špatné cesty. Zvlášť na choulostivých místech indukční nabíjení cesta, jako jsou třeba podběhy, podvozek, ale i ... může namotat samotný kartáč, který se pak zlomí a poškodil indukční nabíjení v autě.
Sacahariel
Až lidem dojde, že elektro auta vůbec ekologická nejsou to si pohoví. Výroba těch lithium iontových akumulátorů je asi všechno jenom né ekologická a to samé jejich likvidace. Dále se jaksi nějak musí vyrobit ta elektřina (uhlí, plyn, jádro ten větříček, sluníčko a vodička představí jen mizerné % z výroby). A co se bezdrátového dobíjení týče zajímala by mě funkčnost v zimě, až přijedu domů a celý spodek auta bude plný sněhu jak to bude fungovat. I klasické dobíjení kabelem funguje perfektně v garáži, dobře ve stání u rodinného domku, ale na sídlištích si to nedovedu představit, už tahle je v Česku parkování před bytem nebo nákupním centrem s novým a hezkým autem adrenalinový sport natož s připojením na 400V zásuvku. Navíc si nedovedu představit, že po celé republice někdo vybuduje na sídlištích pár set tisíc dobíjecích stanic.
white label
Plnou nádrž dám za tři a půl minuty a tady budu čekat tři a půl hodiny..., ale prý je to "snažší" (viz nadpis).
Snažší to nepochybně je.
A taky pomalejší. 😉
A taky pomalejší. 😉
"Snažší" právě ne (proto ty uvozovky), když už, tak snazší, případně snadnější... 😉
P.S. A čekat tři a půl hodiny, nemusí být vůbec snadnější, než tři a půl minuty tankovat... 😄
P.S. A čekat tři a půl hodiny, nemusí být vůbec snadnější, než tři a půl minuty tankovat... 😄
Jde o to, že se při běžném dojíždění zvládne dobíjet průběžně. Nepokryje to všechny situace, ale je to příjemné. Problém těchto systémů typicky je, že musíš přesně zaparkovat. Což je celkem otrava a radši snad vezmu do ruky kabel. Zajímavé by to bylo s autonomním parkovacím asistentem, který bych mohl za bránou na vlastním pozemku klidně používat (pokud tedy nebude mít pojišťovna nic proti). Venku to má výhodu, že nemusíš řešit zajištění kabelu proti vandalům/ zlodějům.
Viz ericho33 v 20:19 😉
Jo má docela pravdu, bude to to trvat 130 let než se elektromobily dostanou do fáze kdy budou slušně použitelné .............. :yes:
Ano, je to snazší. Očividně jsi nepochopil princip. Pro toho, kdo nenajede standardně více stovek kilometrů denně to rozhodně snazší je. U normálního auta každý týden dva (podle nájezdu) musíš na pumpu a být tam ty tři a půl minuty. S tímhle řešením si auto pokaždé nabíjíš, když ho nepotřebuješ. Třeba když jsi v práci nebo doma. I kdyby se to nabíjelo hodin osm, pořád tě to omezuje stejně, tedy nijak. Takže každý den máš plně nabito, aniž by ses o cokoli staral a na "pumpu" nezajedeš, jak je rok dlouhý. Místo každotýdenní návštěvy pumpy tak na "pumpu" zajedeš leda tak jednou ročně při cestě do Chorvatska.
Každopádně, tato "snadnost" záleží na typu elektromobilu (a jeho dojezdu) a délce tras, které denně jezdíš. Pro někoho to přínos takřka nebude.
Každopádně, tato "snadnost" záleží na typu elektromobilu (a jeho dojezdu) a délce tras, které denně jezdíš. Pro někoho to přínos takřka nebude.
Další, co ty uvozovky nepochopil..., snazší to být může, "snažší" (viz nadpis) těžko. 😉