Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i starost...

215 komentářů

Avatar - deolator
deolator
Pardon, Boris Janák nebo Brian Johnson? 8-s
Avatar - praděda7
praděda7
...je to tak. Dobře napsáno... :yes:
stealth01
Jistě 😄
stealth01
Mám před objednanim M2 v manuálu. Za milion to není blbá volba 😉
Avatar - praděda7
praděda7
..jak za milion? I holátko je za 1.6......
stealth01
Holátko - když se mrknes do konfiguratoru - je plně vybavené auto. Nic nekupujes, všechno mas. Myslím úplně všechno. Jedině snad couvací kameru. 24 procent sleva a DPH a jsi na 1.037.000.
Avatar - speedfred
speedfred
hhmmm,že by som predal tú moju j.bku a išiel do M2 ????
Market
Kde ti ponukli 24% zlavu? Mne na M2 nukali maximalne 10%.
Avatar - iudex
iudex
To asi myslíš bez DPH. Kolega tu kupoval M235i s 28% zľavou za milión a od iného kolegu s M2 viem, že na M2 také zľavy zďaleka nie sú.
stealth01
Já už po těch letech ani jinak nepremyslim. Vždy 20% akontace, pak je dostanu zpět od státu. Byl bych asi špatný hospodář, kdybych dával peníze na investice do podnikání (tzn tam, kde koruna vydělá dvě další - ber s rezervou) do něčeho tak ztrátového jako je auto.
Avatar - praděda7
praděda7
Tož to pak jo....
stealth01
V pátek ve tři mám u importera zamluvenou RS5, ale to spíše jen pro objektivitu, abych se neunahlil.
Avatar - praděda7
praděda7
S RS5 bys byl zase tam kde jsi byl s M3. Oproti M2 má SR5 sice adaptivní podvozek, ale nenabízí manuál. Jo a cenově je taky někde jinde než M2... ;-\
Mig_35
Stealthe, tvoje ekonomické úvahy mně dostávají do kolen.
Když každý měsíc zaplatíš leasingovou či úvěrovou splátku, tak už to nejsou peníze do podnikání? Nebo se už nedají použít do podnikání? To jak to tu popisuješ zní "dám dvacet procent, vrátí mi dvacet procent a auto mám zadarmo" :yes:
stealth01
Zalezi na tom, za kolik si půjčíš. Dá se od 1,79%, běžné u právnických firem s vícero auty kolem 3 procent.

Dále, auto je sice ztrátová investice, ale pokud mas splátky rozložené na stejný počet měsíců jako odpisy - tzn na pět let, tak do nákladů si dáváš v podstatě všech 12 splátek v roce (takže jednu splátku máš o 19 procent levnější).

Kdybych teď vzal milion na auto, který mi vydělá třeba 30 procent, tak jistě uznáš, ze je lepší jit do léty prověřené investice. Neznám právnickou firmu nebo podnikatele, která by to dělala jinak. Ještě jsem neviděl, ze by někdo koupil auto na firmu jen tak.
Mig_35
Ono by stačilo říct prosté "nemám rád, když mi leží tolik peněz v nějaké věci". To by dávalo smysl. Ale tak jak to popisuješ to moc smyslu nedává.
To DPH, které ti stát vrátí, zase vrátíš při prodeji auta nazpátek. To je chiméra, kterou se spousta lidí opájí. Dobře, v lepším případě vrátíš půlku.
Ale to co píšeš ty zní jako bys ty auta měl zadarmo...
Provocateur
Půlku vracet zdaleka nemusíš. Např. můžeš auto prodat třeba dobrýmu kamarádovi za 1 Kč a státu vrátíš 17 haléřů 😉
Avatar - speedfred
speedfred
a máš daňovú kontrolu na krku.
Provocateur
Proč? Finančák se o prodeji za 1 Kč nijak nedoví. A dobrý kamarád tě snad nepráskne, ne? 😄 A ikdyby, je to zcela legální.
kyklop
Neviem ako u vas v cz, ale tu mas kontrolny vykaz dph, takze dozvie 😉
Provocateur
Ta vymoženost se k nám dostala taky s tím rozdílem, že u nás se podrobně neuvádí prodeje s částkou do 10 tis. a u prodeje nepodnikatelům dokonce veškeré částky. Takže u nás se to nedozví ani Babiš 😄
_MT_
Problém máš, když ho prodáš například sobě. Samozřejmě záleží na státu (jaká jsou přesně pravidla a tak). Stát tě může jen těžko trestat za to, že jsi špatný podnikatel. Osobně ale nevidím důvod, proč bych to měl dělat. To by musel být sakra dobrý kamarád, abych mu přihrál auto za hubičku, místo abych jeho prodejem získal nějaké peníze zpět. Koupím nové auto, DPH z něj mi pokryje DPH na starém a je to.
Avatar - iudex
iudex
Zrejme to bolo myslené ako iba formálny prevod, teda prepíšeš na kamaráta, ale ďalej jazdíš sám, inak tam nevidím zmysel (presne ako píšeš). Ale v takýchto daňových špekuláciách sa moc nevyznám a popravde sú mi proti srsti. Jedna vec je daňová optimalizácia (neplatiť zbytočne vysoké dane), druhá vec sú veci na hrane zákona, resp. čisté odrby.
Provocateur
Ano, sice se tak připraví o peníze, ale na druhou stranu ušetří na daních a pojistným. Pokud podnikatel prodá za 1 Kč auto s hodnotou 500 tis. Kč (pro zjednodušení počtů tomu odpovídá i zůstatková cena), tak může ušetřit na dani z příjmů a pojistným přes 180 tis. Plus si tím ještě sníží výši záloh na další rok. Pro srovnání, když poskytne podnikatel půlmilionový dar, tak ušetří jen na dani max. 75 tis. a ještě musí splňovat další podmínky.

Takže prodej auta za 1 Kč je taková výhodnější forma "daru". Lidi jsou různí,někdo dá 100 tis. Lékařům bez hranic na dovoz migrantů do Evropy, jiný radši udělá radost kamarádovi 😄
_MT_
Ano, ale jak říkám, to by musel být sakra dobrý kamarád. Mohli bychom se samozřejmě domluvit, že já dám auto jemu (jeho manželce), on dá auto (nebo něco jiného) mně (přítelkyni) (s více lidmi by to bylo méně průhledné, ale pro ilustraci to stačí). Jen se pak spoléháme na to, že se v tom nikdo nebude šťourat. Co si budeme namlouvat. Je to asi tak legální, jako kdybys dal kamarádovi kopii výroční zprávy před její publikací, aby se podle toho mohl na akciovém trhu zařídit.

Mne zajímá, kolik mám peněz na investice a kolik mám peněz na soukromé výdaje. Strategie snižování daňových odvodů, které nezvedají tyhle dvě částky, mě moc nezajímají. Kdybych chtěl jen platit co nejnižší daně, tak mohu přestat podnikat.

Holt ty peníze musím proinvestovat, když z nich nechci platit daně. Samozřejmě, náklady na pořízení např. auta nejsou daňově uznatelným výdajem, tuhle funkci plní odpisy. Když máš jen jedno auto, tak je trochu nepříjemný ten nárazový příjem z prodeje (řekněme jednou za tři roky, když odepisuješ zrychleně). Ani nevím, jestli je nějaká strategie na jeho minimalizaci (když tedy peníze z prodeje starého auta použiješ na nákup nového auta, respektive se ho zbavíš na protiúčet).
Avatar - praděda7
praděda7
Sfred. Ne když to střelíš někomu z Čapího hnízda.... 😉
Mig_35
chápu, že je to jenom provokace, ale😊
máš auto za dva milióny, dostaneš zpátky 400 tisíc, po dvou letech ho prodáváš, dejme tomu, že máš vrátit 200. musíš najít fyzika, který do toho půjde s tím, že auto pak bude daleko hůř prodávat /protože dražší auto bez odpočtu to je fakt opruz, blbé motorky už v ceně 200 tisíc se bez odpočtu strašně špatně prodávají/, auto koupí od tebe za korunu ale musí si ho nechat, protože jakmile ho dál prodá, určitě to nebude za korunu a vydělá na tom a bude to muset zdanit - no prostě krásná myšlenka, ale úplně k ho...
Provocateur
Bylo to myšleno tak, že kamarád si samozřejmě auto nechá pro sebe a nebude ho hned prodávat dál, aby prodej nedanil. A sedmi a víceletý auto pak prodáš stejně "lehce" ať už bude s odpočtem nebo bez, tam už záleží hlavně na stavu auta.
Mig_35
Něco se vymyslet dá, ale tahle konstrukce je vysloveně chabá...
Provocateur
Chabá rozhodně není, přesně tento případ prošel i kontrolou FÚ. Sice byli na*raní a hledali pak každej prd, ale je každýho věc za kolik prodáš svůj majetek (vyjma prodeje spojeným osobám, blízkým atd.).
Avatar - speedfred
speedfred
to nie je také jednoduché, FU môže po tebe žiadať znalecký posudok prečo taká nízka cena.
Provocateur
Znalecký posudek a dodanění by přícházelo v úvahu, kdybys takto auto prodal třeba rodičům apod. (viz předchozí příspěvěk).
Mig_35
Chabá je proto, že se to dá udělat jednou za život a taky proto, že ten člověk po tobě už má to auto přišitý. Ale žes prodal známému auto za korunu, a finanční úřad to akceptoval, to se mi zdá opravdu přitažené za vlasy.
Provocateur
Můžeš to zkusit i vícekrát anebo lépe využít jiných možností. Kdo kupuje auto na více let, tak tomu bude jedno, že ho bude mít určitou dobu přišitý. Já jsem nic takto neprodal, jen jsem se s tím už setkal. A Finanční úřad to akceptovat musel, když bylo vše v mezích zákona 😄

To by pak mohli popotahovat všechny obchody, kteří v některých akcích prodávají zboží pod nákupní nebo obvyklou cenou...
adamzprahy
Chápu tu pointu, ale ekonomicky mám trochu jinou zkušenost - jsem zvyklý nakupovat s trochu vyšší akontací (30+😖 kvůli úroku. Zřejmě nemám nejlepší smlouvy, ale právě u těch nižších akontací jako je třeba 20% se už na úrocích zaplatí docela dost 😄 Hovořím o 3 autech od stejné leasingovky za poslední cca 3/4 roku.

Beru to tak, že kdyby mi ty peníze navíc ve firmě chyběli, tak si nemám pořizovat auto v dané cenové hladině.

Nesoudím, jen sdílím mou zkušenost 😉
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Kamoska je v tatra leasingu (riaditelka). Preplatenie M2ky za 4 roky cini spolu 2 000 EUR a akontacia bola 10%. Avsak 4. zvyzena splatka bola vlastne vratka DPH. Ale to preplatenie .... skvele 😄
_MT_
V ČR nepodnikám a už je to nějaký pátek, co jsem to studoval, ale nedávají se do nákladů náhodou účetní odpisy? Pro základ daně se pak korigují na daňové. Ani náhodou za pět let neodepíšeš 100 % ceny auta. Pokud tedy vedeš účetnictví, ne sbírku pohádek. Nechápu, jak někdo může mít v majetku auto s účetní hodnotou nula a pak ho prodat za řekněme 600 tisíc. Účetní nejsem (ani daňový poradce nebo právník), ale matně si vzpomínám, že účetní odpisy mají reflektovat skutečný stav (přesně to netrefíš, ale něco takového [0 vs. 600k] lze pochopit pouze v extrémních případech, ne jako běžnou praxi).

Když ti jde o to nevázat si prostředky, tak bych řekl, že je dobrý operativní leasing lepší (záleží samozřejmě na konkrétních nabídkách a právní úpravě v daném státu). Odpadá zůstatková hodnota.
Ondris
OL je lepsi spis svou jednoduchosti a nenarocnosti na administrativu nez ze by to bylo o tolik vyhodnejsi.
Za urcitejch predpokladu pouzivas jen danovy odpisy, ale to predpokladam ze neni pripad kolegu vyse.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Pocital jsem si na nekolika vlastnenych autech (BMW, Audi, Porsche) jejich prumerne naklady na mesic a v porovnani s adekvatnima nabidkama na OL mi vyslo vlastnictvi draz. Nasledne jsem hned jak to slo presel na OL.
Ale to bylo pred rokem. Jak by to srovnani vyslo ted, to nevim, musel bych to zas hledat..
Ondris
Na vedlejsak se venuju poradenstvi pro fleety a taxisluzby a uprimne, co to zapichl Archer Sheridan a ostatni zjistili, ze rocni OL vygenerujou neprodejny auta, je casto zase vyhodnejsi auta vlastnit.
Samozrejme, jsou vyjimky v podobe i30 za 4500 fullservis+pneu a Golf za 4900 to same, ale u individualnich konfiguraci se poslednich par mesicu pri jednani tezko dostavam na takove podminky, aby to pri srovnani s FL nebo vlastnictvim vyslo aspon stejne.
Administrativni narocnost je vec samozrejme vec jina 😄
andy2214
Na kolik mesicne prijde OL na MB E 220D s 75tis km na rok? Pro taxisluzbu kdyz ma par desitek aut. Cca. Ofiko cena v MB pro obyc zakazniky s 30tis/rok jestlli se nepletu je 18tis/mes, zajima me, za kolik to maji taxisluzby kdyz berou vic aut.
Ondris
Jestli se ptáš na nabídky City a Anděla, tak ti to mají v rámci akce importéra "výroba předváděček" za o něco lepších podmínek než co píšeš, ale s vysokým nájezdem a dalšíma výhodama 😄
andy2214
A ta cena pro ne je kolik?

Nekdo mi rikal, ze City to ma za 12 tis +-. Ten ma ale na ctyri mesice.
Ondris
Hele tohle ti říct nemůžu, protože jsem se o to nezajímal. Promoakcím ani konkurovat nechci. Nicméně bude to spíš k 15k.
Každopádně ta auta mají úplně hloupou výbavu (látkové sedačky apod.)., zajímalo by mě, co s nima dělají.
andy2214
To maji u City Taxi, tam meli zpocatku i analog budiky. Andel ma lepsi sedadla v kuzi, multibeam, hlidani mrtveho uhlu, lepsi paket vnejsku i vnitrku. Toho mam ja. Jenze nemam smlouvu s leasingovkou ale s Andelem, takze nevim, za kolik to maji oni.
Ondris
Oni to maj taky na OL, takže jsou jen provozovatel, ne?
Já už se s řidičema potkávám mnohem míň, než před rokem, tak jsem si těch aut zase moc nevšímal - ony si je navíc dispečinky drží u sebe a k appkám se pak nedostanou 😄
Spokojenost s tou E-klassou?
andy2214
Taxikar musi byt v technicaku zapsany jako provozovatel. Andel/City to proste prepronajimaji, jak presne to maji s leasingovkou nevim. Ja to mam na deset mesicu, do prosince. Trochu jsem se prepocital s 10% spoluucasti..obavam se, ze nakonec tam tak 30tis-40 tis necham. Ale co uz..

Spokojeny jsem, ale uprimne jako soukrome bych si to nekoupil. Audi i BMW ma porad vyssi grady a to E je porad takove pro duchodce nebo taxikare. Ne,ze by mu neco technicky chybelo, ale ten design a jak to auto celkove pusobi.. Cas za volantem se v tom ale travi dobre.
Ondris
V TP musí být koncesionář, ne taxikář 😄
Proto mě zajímalo, jak to maj, ať se příště při kontrole nemusím ptát i na TP.
Jo, ta spoluúčast je svinstvo, no snad to budou brát s rozumem.

Zkoušel jsem Audi, tam jsou ale spokojení s Jančurou a BMW, kde o taxících po tom průšvihu s Halotaxi nechtěj slyšet 😄 It ain't easy.
andy2214
Ale u Jancury jsem nevidel zadnou A6 po fl a to co tam jezdi, vypada vetsinou uz celkem obouchane, maji to na dva roky, tak nevim jak to maji s novymi auty.

U City po 4mesicich se tech aut ale toci mraky,vzdyt kazdy ma za rok tri nove. Take nevim,kde pro ne maji odbyt, zvlast v ne pro soukrome ucely atraktivni vybave. Maji ale jen 5% spoluucast a nejake pripojisteni spoluucasti, takze realne 1%, coz je parada.
Ondris
No, oni ty A6 nemůžou moc udat 😄 Pár faceliftů ale jezdí. Nemaj zakázky, ty jim sežrala konkurence.
Ty Mercedesy jsou imho do zahraničí, ale dál jsem to nesledoval - s taxislužbou všeobecně končím, tak už se mi nechtělo rozhrabávat vztahy 😄
_MT_
O ročním OL podle mne nemá smysl uvažovat, pokud není nabídka dobrá (pokud se tedy bavíme o služebních autech). Pořád platí, že má auto v prvním roce největší propad hodnoty (takže to dává smysl, jen když to dokáží dostatečně zmírnit - koupí levně a prodají dál výhodně). Leda by za rok nalétalo 150+ Mm, kdy by se dalo mluvit o tom, že je dostatečně opotřebované na výměnu.

Jednak je tu administrativa, ale také je tu zůstatková hodnota. Při splácení úvěru platíš v každé splátce zůstatkovou hodnotu auta. Ty peníze neutopíš najednou na začátku, ale každý měsíc přeplácíš. U operativního má peníze utopené leasingovka, respektive banka, která jí na to půjčuje. A nevím, jestli se to změnilo, ale u finančního leasingu jsi byl myslím limitovaný daňovými odpisy - splácet jsi musel minimálně stejně dlouho (pět let) a možná tam bylo ještě něco okolo odkupní ceny. U úvěru tohle snad nebylo, ale už je to dlouho, co jsem to viděl. U operativního (bez odkupu) je daňově uznatelné celé nájemné a může být klidně na dva roky.

A radši jsem nezabíhal do DPH. Kdybych si koupil M2 na firmu, tak ji určitě nebudu provozovat jen jako služební. Takže bych si nemohl nechat vrátit celé DPH.
Mig_35
K poslednímu odstavci - to ještě někdo řeší? Když vidím, jak si berou hoši na sebe ostré endura, je mi jasné, že s tím k zákazníkovi asi jezdit nebudou😊
adamzprahy
K tomu poslednímu odstavci co zmiňuješ - mně teda všichni také doporučují nedávat auta 100% služební a potvrdilo se mi to při kontrole finančáku - sami kontrolní pracovníci mi říkali, že když přiznávám část pro soukromé účely, tak je to v klidu a nikdo ani nerýpe zda ten poměr sedí. Jakmile ale někde někdo má 100% služební účely, tak se po tom celkem tvrdě jde. Možná všichni jen vyhrožují, ale těch pár korun za ten risk nestojí a já tak u všech firemních aut vždy hlásím soukromé využití.

Ono co se týče nákladů, tak spousta lidí a firem dělá různá kouzla, problém je v moment kdy jim přijde kontrola, což většinou nepřijde...a proto jich je tolik a ještě se šíří o spoustě věcech jak jsou v pohodě 😄
_MT_
Nehodlám se spoléhat na to, že jsou na finančáku naprosto neschopní. Pak stačí, aby tě nějaký dobrák udal, a je vymalováno. Je to nakonec trestný čin. Největší frajeři jsou ti, kdo to pak ještě roztrubují, kde všude neokradli stát. Ti snad patří do blázince, ne do vězení. Když něco takového udělám, tak mlčím jak hrob.
Ted
To jsou mi novinky
MariAchi
Jestli by tam v BMW nemeli misto kompetyšn paketu namontovat jednapetku v trihrnku v dyzlu, at se mistni redaktori nemusi tolik bat na tech cestach 8-s
Avatar - iudex
iudex
No ja neviem, za seba poviem, že z M3 by som mal veľký rešpekt a jeho potenciál by som neodhalil nielenže počas párdňového testu, ako majú redaktori, ale ani ako majiteľ prvých niekoľko mesiacov (a možno rokov). Opýtaj sa kolegu Thomasina, či už na jeho novej M2 dal ten plyn na podlahu na viac ako pár sekúnd na suchej rovinke (a to je človek, ktorý na silnom HH odjazdil nejaký ten kilometer na NS a iných okruhoch). Takže pocitom autora myslím trochu rozumiem, naviac on negeneralizuje, že je to zbytočne silné, ale že ten výkon využije len málokto z nás a pri málo príležitostiach.
stealth01
Maximální respekt. Musel jsem po roce sebe kriticky přiznat, ze na to auto proste nemám.
Avatar - praděda7
praděda7
Tož to klobouk dolů...to by málokdo přiznal... :yes:
Avatar - iudex
iudex
Toľká sebakritika sa tu nenosí... respect. :yes:
MariAchi
Samozrejme chapu a souhlasim, no cist pod kazdym sestivalcovym BMW ze je nejak moc silne mi uz zavani nejakou palebnou pripravou na zatim nevim co.

Co se tyka Thomasina, tak toho bych se asi (pri vsi ucte) na nazor neptal, ona silna predokolka je neco o dost jineho, nez jakakoliv zadokolka a myslim, ze se Thomasino (opet pri vsi ucte) uci znovu jezdit, vyhodu ma v tom, ze olital i 350Z, pokud se nepletu.

No mam tu nazor od cloveka, ktery jezdil par let s M3 V8 s manualem, mimojine i zkousel zavodit, silne zadokolky jsou pro nej normalni soucasti zivota, a ten si sice soucasnou M4 poridil, ale porad tvrdi, ze zatimco tamto byla bestie, ktera se dala hezky zkrotit, tak ta soucasna je bestie, kterou musi krotit nekdo jiny. Nevim, neznam, M3 nemam nijak najetou, tak to soudit nebudu, nicmene bych se divil, kdyby redaktori mainstreamoveho media o autech nemeli z M3 nahnano, to by asi bylo neco hodne spatne...
Mig_35
no, já jel s M3kou asi tak dvacet kilometrů a po přepnutí do sportovního režimu jsem byl docela vyděšenej. A to jsem si pořád opakoval ty svoje "ty seš ten kdo šlape na plynový pedál a takové auto dokáže řídit každý". U M3ky to neplatí. Na mně prostě moc silná😞
Avatar - speedfred
speedfred
další taký.... koní nie je nikdy dosť (ftípkujem)
Mig_35
možná to dělají ty turba. nevím, asi bych poprvé v životě zaškrknul políčko x-drive😊
adamzprahy
Já tomu naprosto rozumím a souhlasím. Ono stačí povypínat asistenty v autech typu Astra OPC, Civic Type-R apod., a stačí klidně půl plynu aby člověk měl s autem co dělat. To ta auta samozřejmě jsou nic ve srovnání s M3 apod., takže si to dovedu velmi dobře představit...
figurka
Jo. Teď v pondělí jsem s M4 dal cca. 30km na okreskách 3. třídy. Na charakteru nerovné okresky bez zapnuté stabilizace na to auto nemám. Resp., když jsem viděl a cítil, kdy stabilizace/protiprokluz auto krotily, jsem se ani neodvážit se k tomu tlačítku jen přiblížit. Z pomalých zatáček na 2. už nad 3 tis. ot. problém. Resp. hodně obezřetnosti na plynu.
Ale obecně, hmmmm..... paráda.
_MT_
To je přeplňování.
Ted
Neni, jen na tu silu ma malou trakci. Giulia to zvlada mnohem lip, ale ten samosvor ma zase divnej
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Já jel v M4 Competition sice jen jako spolujezdec, ale i to stačilo k tomu, abych si udělal obrázek. Bylo to děsivě divoké a na normální cestě ztěží využitelné. Řidič mi jen hlásil "... to bylo jen čtvrt plynu vole...", za chvilku, "teď už to bylo půl plynu... " a auto mezitím předvádělo hrozné věci...

Být za volantem, asi mám při pokusu o krocení hnědo v trenkách a překousnutý jazyk. Zkrátka, s vyzněním článku bych docela souhlasil.
Avatar - Charger
Charger
Tak to trochu hrabe no >😁 Ale ono si na to člověk zvykne, že nástup turba je hodně náhlý, auto může hrabat i na čtverku a v driftu pořád výrazně zrychluje. Dřívější M3 byly na limitu souhra člověka se strojem, tohle je boj člověk se strojem, ale dá se vyhrát. Jen ty přechody do a ze smyku jsou dost náhlé. A paradoxně se to na vodě ještě umocní.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Zvykne... Ty seš magor a máš opičí ruce, to není v populaci zas tak běžné >😁 A moc dobře si pamatuju, jaká čísla naskakovala na tachometru po pár sekundách... Na veřejnou silnici prostě poněkud overkill
Avatar - Charger
Charger
Já mám ruce tak možná o-* >😁 Náhodou, na oblíbené utažené okresce mě pak už bavilo být suverénně nejrychlejší a zároveň kreslit v každé zatáčce dvě čáry na silnici 😊)
Avatar - speedfred
speedfred
....že by to bolo až také silné? Nemáte tu niekto požičať na zvezenie M3/M4 ? >😁
figurka
Je to absurdně rychlé. >😁 😄
Je to to auto, u kterého se za volantem směješ a kroutíš hlavou, ale není to ten uvolněný smích, ale tak na půl pusy....
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Mr.Murphy
.... mě povozili v Giulii QV (čili podobný typ auta jako toto BMW) a to auto je opravdu monstrum na kolech a chtít ho využít znamená být pořád opravdu hodně nad rychlostními limity..... je to spíš okruhové auto co má značky než rychlý sedan..... takže fakt není pro každého a měli by si to kupovat fakt jen lidi co umí dobře řídit a mají chladnou hlavu....

mimochodem prodejce měl toho auta plné ruce a zejména manuální řazení vůbec nestíhal tak, jak auto potřebovalo....
Ted
Giulia s trakci problem nema a k okruhovymu autu ma daleko
Radit se tam clovek musi naucit, protoze na ucho bych tam tusil jeste 2000 otacek do limitu a ani tam nejsou...
Avatar - praděda7
praděda7
No, ono je to všechno o zvyku. A pokud se neproháníš často na okruhu, tak si na M3 asi těžko jeden zvykne. A že M3 naháněla redaktorovi hrůzu docela chápu. Mě ji nahnala taky... 😉
stealth01
Projel jsem M2 a ta je proste hodná. Daleko více ji vyuzijes.
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas! Proto jsem šel do M140i. M2 byla na mě moc tvrdá. Adaptivní podvozek BMW na M2 bohužel nenabízí. Jo, a taky jsem chtěl 5 dveří.... 😉
stealth01
A jak slouží? Motor a převodovka... vše v pohodě?
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, teď už jo. Převodovka se trochu ochodila a já se asi taky přizpůsobil, ačkoliv prima řazení jako u Mazdy 3 MPS to nikdy nebude. Možná zkusím sehnat přes BMW zkrácenou řadičku, i když to bude asi složité. Do AM short shifter bych asi k vůli garanci nešel. Motor táhne jak pivovarský kůň a na 6tku se dá sedět i na 50tce a pak akcelerovat. Ne, že bych to dělal často, na to jsem si manuál nekupoval. Přes dědiny tam vždy šoupnu 4ku. Ale nejužitečnější je 3ka. Ve sport modu na raketové předjíždění je neskutečná... 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Nesmyslná honba za koněma prostě nemá pokaždé smysl. :yes:
Ted
Dyt sem to rikal... pred rokem 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Mně M3 nedává moc smysl, na silnici je její síla nevyužitelná a auto je celkově moc "napružené", jako sportovní sedan daily car je 340i mnohem lepší. Problém ale je, že na okruhu je M3 stejně nemohoucí, těžká a neohrabaná, tady udělá mnohem lepší službu podstatně agilnější M2. 😉
stealth01
Naprosto přesně popsáno!
Avatar - Dinar
Dinar
Mmch. viděl jsem tvůj test 530d, mám ji 14 dní a můžu konstatovat totéž, naprosto přesně popsáno.
stealth01
Děkuji. Snažil jsem se. V pátek vyzkousim ještě RS5, ale nakonec asi skončím u té M2. Porsche mi momentálně nemá co nabídnout. Fakt se mi líbí šest válců a pokud se nemýlím, tak u Boxsteru a Caymanu je už jen čtyřválec. GT4 už se dle mého neprodává.
Avatar - Dinar
Dinar
Gt4 není šance sehnat, ano čtyřválce caymana degradují. M2 rozumím, jen tomu srovnání s rs5 moc ne, to zamýšlíš jako alternativu?
stealth01
K M2 se obecně hodí srovnání s RS3. Ale chtěl bych znát trochu konkurenci k M4, je tady ta příležitost, tak se svezu. Cenově je to stejně nyní mimo mé možnosti.
Avatar - praděda7
praděda7
Není divu, že Porsche "droplo" šestiválce u Boxteru a Caymanu..."lezli do zelí" 911tce... 😉
_MT_
Šestiválce by měly zůstat, ale pouze pro vrcholné verze. A to atmosférické, snad odvozené od motoru pro GT3. Tak to alespoň říkali, tak to snad dodrží. Běžní zákazníci chtěli silnější motory, tak je mají. I když je to stálo dva válce.
Avatar - praděda7
praděda7
Jo kamaráde, tady hrála roli také bitva s EU emisemi...proto ty čtyřválce....ale jinak souhlas, pro vrcholové verze měli zachovat šestiválce.
_MT_
Přeplňovaný šestiválec se jim tam ani nevejde. Alespoň to říkali. A je to i vidět na tom, jak je ten čtyřválec "zabalený."
Ted
Porsche zatim sestiVal pro cayman nepotvrdilo, jsou to spekulace. Unporsche rikaji, ze se do noveho sasi pry uz nevejde, ale oni toho naplacaj...
Ted
M3 postrada trakci. Je postavene jako zabavne, ale toho vykonu je uz dost a trocha trakce navic je treba. Ostatne competition pack resi tuto otazku pry podstatne lepe. Ez standard.
Ted
Takze se v moste potkame?
Avatar - speedfred
speedfred
môžem sa pridať? Potrebujem doraziť pneu. 😄
Ted
klidne, jen jeste nevim kdy vyrazim.
[odkaz]
Avatar - speedfred
speedfred
ten Aston rýchly na rovinách a zátočiny .... ;-\
do Mostu to mám kúsok ak som na spávnom mieste
Ted
S astonem nemam nic spolecnyho 😄
Avatar - speedfred
speedfred
išiel pred tebou,nie? Videl som tam aj nejaké dalsie video
Avatar - iudex
iudex
Parádna jazda (aj keď na môj vkus možno príliš agresívna, hlavne to lepenie sa na zadok tým, čo ťa okamžite nepustili). Každopádne GT4 je brutálne rýchla mašina. :yes:
Ted
K te agresivite...
Je to ma druha jizda v Moste.
Bohuzel jsem tam byl pouze na challengi, coz znamena v podstate ctyri kola, prvni s pevnym startem a studenymi pneu, druhe a treti muzes zkusit na cas a ctvrte nedojedes a je k dochlazeni auta. Bohuzel se tam auta radi na start bez jakehokoli ohledu ke schopnostem. Takze je bud vsechny rychle predjedes a pak mas moznost zajet cas a nebo mas smulu a meri se ti kolo za vytunenou felicii. Ten klakson je jen upozorneni. Protoze spousta borcu vubec nema poneti, co se deje za nimi a jsou schopni ti to zavrit na posledni chvili a s tim se neda nic delat.
Navic predjet auto, za kterym jedes je bez toho, aby na tebe jeho ridic reagoval v podstate nemozne. Gt4 neni postavena na vykonu a proti oturbenej motorum s 300+ konmi v postate nema motorovou vyhodu. A uplne nejhorsi jsou borci s gtr apod. Za zatackou nemam sanci a v najezdu ci vyjezdu to tam nemuzu poslat, protoze oni casto vubec netusi, ze tam jsem. Ale klidne te pred sebe nepusti cela dve kola, protoze na rovince jim jde.

Kdybych tam byl na 25 minutovej stint, bylo by to jinak.
Avatar - speedfred
speedfred
tak to som netušil,že sa tam jazdí aj challenge.
celkom zaujímavá výzva a najbližší termín 26.9.
Ted
Tak pojedem?
Avatar - speedfred
speedfred
skúsil by som to.
Avatar - m.z.
m.z.
Vůbec se mi to nezdálo agresivní, upozornění je v pořádku a bez lepení na zadek, se nedá předjet. Někteří jsou fakt urputní.

Kdy, že je to ten Most?
Ted
Jojo pri predjeti sti jsem dokonce sel uplne z plynu, protoze jsem si nebyl jist, ze to do me nepusti, ale vedel o me. Vetsinou to neni naschval, lidi se proste snazi soustredit na to kam jedou, maji pocit ze jedou pilu a zapominaji, ze jsou na okruhu rychlejsi stroje ( ne nutne piloti - ja stale hledam stopu, protoze mi tam visi 5 sekund) Ale na dvou kolech clovek moc veci nevypiluje...
Ted
Zkousim tam volat, ale nikdo mi to nebere. Zitra po 18:00 by to mohlo Jeli byste?
Avatar - speedfred
speedfred
Ja som zajtra mimo CZ
Avatar - m.z.
m.z.
Zítra už mám program a ještě nemám pořešené kola. Pořídil jsem 18 kola Braid a nesedí mi do nich TPMS senzory. Bez toho auto pojede jen v komfort režimu 8-s
Ted
To je urcite resitelny ale do zitrka tezko 😄
Skoda
Avatar - m.z.
m.z.
To bude oříšek, protože výrobce snad se senzorama ani nepočítal, asi jsem si naběhnul...
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, to se stane, když AM parts výrobce nezíská všechny potřebné technické podklady od výrobce vozidla, čemuž se výrobce vozidla často brání, protože tím chrání OEM parts výrobce a dodavatele se kterými má smlouvu o sdílení konfidenčních informací.
webpaja
:yes: 😉
Avatar - iudex
iudex
Ale, to si sa nepochválil, tak to gratulujem k prírastku. Ono čakal som to od Teba už od prvého zvezenia s novou 5er, fakticky si nemal čo kritizovať (čo sa Tebe nestáva), takže to bola otázka času. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
To víš, je to dýzl, mezi vás petrolheady s tím nezapadám. >😁 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale mne by si tím radost udělal 😉 >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Popravdě, jsem rád že jsme se zas dočkali pětky, která stojí za to, trojka je pro mně trošku kompromis, měl jsem už našlápnuto k MB, éčko je fajn a budou ty nové R6, ale tahle gen 5er je prostě udělaná pro mně na tělo. 😉
Avatar - wikinko
wikinko
Aky test, kde je?
stealth01
[odkaz]
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Po 6 000km som sa na M2 odvazil prvy krat vypnut uplne vsetky trakcne kontroly. Vo stvrtej zakrute (slovakiaring) hodiny...., (do tretej som sa neodvazil pridat,.....), ktore som este rozchodil cez strkovu zonu. Potom som sa uz iba opatrne pokusal dostat auto pod kozu a je neuveritelne ako v kazdej (doslova) zakrute po pridani plynu ide do krasneho powerslidu. V dalsom stinte v 20 minute jazdy ma bohuzial zastavili az zvodidla, ktore boli obalene pneumatikami. Auto je troska docarbane, ale nic sa nestalo, az teda na prebrzdene gumy, ktore som musel vymenit. Problem bol, ze z druhej zakruty som uz na vyjazde pri takmer zrovnanom volante pridal plyn. Zadok ma zacal obiehat a aj napriek kontre to uz bolo moc. Treba si zvyknut, ze "plny" tu znamena plny. Aj ked je na tacho 170. Je to uzasne auto a neskutocny motor s neskutocnym riadenim, len si na seba este musime lepsie zvyknut. Toto je sada pneu c.4. Auto ma 6700km. Na okruhy s tym chodit neplanujem, ale inde sa to nemas sancu naucit ovladat ak nie si od malicka vedeny k pretekaniu. Ziaden rezim neukaze aky je skutocny vykon motora, kym to proste nevypnes. Chapem novinarov, ze to nedaju. Kym nie si Pro, nemas sancu iba by si sa chvastal. A aj taky rezim sport+ dokaze na vode rozhodit auto mimo kontrolu. Je to uzasny stroj. Ked som z auta vystupil vobec som neriesil, ze som skoncil v gumach. Mal som usmev od ucha po ucho. Ano, urcite je na svete vela aut vykonnejsich....., ale ja som teraz maximalne zamilovany do M2. Chalanisko, ktory vedla mna santil na McLarene tiez priznal, ze sa to boji povypinat. Mam rad, ked ludia neprehanaju a vo velkej pohode iba tak po jazde pokecame. Cas mam stale trapny 2.35, ale ta zabava ... mozno ma "pretekari" zvozia pod zem, Ze cooo? so seriovimy brzdami atd? Ano, brzdy su seriove a ked ides jedno kolo zlahka, tak na 80% a das brzdam sancu dochladit sa, druhe podrzis kolko ti srdiecko dovoli, tak 25 minut na okruhu to auto zvladne ako nic. Napriek tomu, ze brzim lavou nohou, aj tak to tie brzdy daju. A verte, ze recicky o tom aky je interier a pod. su iba pre ludi ktory si to obzeraju v showroomoch. Ked si realne v tom, tak mas oci rozsklabene ako puk a jedine co ta zaujima je cesta, sedacky a volant. V X5ke poznam kazdy gombik, aku ma farbu, povrch, vsetko. V M2... viem ze je skvely volant a velmi dobre sedadla. Ine vooobec neriesim. Nezaujima ma to.Tie sedacky nie su najsportovejsie na svete, ale su proste uzasne. Ako balik mi pride M2 skvela. Kto na to ma (nemyslim peniaze) nech si uzije aj M3. Ja si zatial netrufam. Tolko k recenziam na taketo vozy. Toto nie je o univerzalnosti. Na to su ine modely. Toto uz ma svoje konkretne zameranie a nemalo by sa to kupovat na frajerinku (iba) po meste. Toto auto chce ist, a dava ti to vediet kazdu milisekundu. Je skvele.
MariAchi
:yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Sice moc nerozumím tomu, jak probrzdíš gumy na autě s abs, ale jinak moc pěkný nadšení, ať ti to vydrží, hlavně to auto. 😄 😉
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Ked vypnes trakcnu kontrolu ABS neni ... zostanu je iba rovne placky a drncat ta bude az domov ako na ceskej dialnici ....
Avatar - speedfred
speedfred
ABS snáď funguje za všetkých okolnosti ,nie?
Jedine že by šiel šmykom bokom,ci bol v hodinách a stál stále na brzdách
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Nie, ked v Mku vypnes vsetku trakcnu kontrolu tak vypnes vsetku. Ked prides napr. 210 do zakruty, tak ABS by sa ti strasne rado snazilo pomahat. Tu brzdis kolko si zelas. Ziadne ABS sa nekona. Nevedel som to a preto to dopadlo tak ako dopadlo. Nemam ucitela a ucim sa sam aj ked sem tam na vlastnych chybach. Otocil som sa 3 krat a potom pomalicky oprel cumacikom do gum, kde mi akurat odtrhlo znacku a krytku ostrekovaca. Vsetko ostatne je OK.
Avatar - Dinar
Dinar
Hm, tak to není, vypnutím dsc/dtc nevyřadíš abs, to prostě vyřadit nejde, ani u emek. To, že dostaneš smyk pod brzdami při nezvládnutém nájezdu s tím nesouvisi. Půjč si nějaké auto bez abs a zkus si skring projet, uvidíš sakra rozdíl, budeš dlouho kroutit hlavou nad tím, jak neumíš brzdit. Chce to celkem cvik, zvlášť v nějakém ostřejším autě, v závodním se závod. brzdami je to teprve chuťovka. 😉
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Zajazdil som si 2 stinty na Radical-e v MOSTe a jeden na SK Ringu - to je ale iny svet. Neviem, pocas vozenia nemam pocit, ze by mi ABS cokolvek spravilo a vychadzam z toho, ze pri plnom brzdeni som totalne, ale totalne vyrobil rovne plosky na gumach. Ale bola to krizovka a bol som v hodinach, mozno preto ABS mlcalo. Keby som vedel, ze bude z toho argumentacia tak to cvaknem. Este aj zadne kolesa mali tak cca. 10 cm rovne pagace. Predne mohli mat tak 15cm priemer. Ze by toto dovolilo ABS? Nechcem sa ozaj hadat, ale ani pri akomkolvek tvrdsom brzdeni ABS ani nemuklo. Pravdou vsak je, ze okrem zakruty 3 nikde nejdem brutal tvrde brzdy a aj na konci cielovej rovinky davam nohu dole z plynu uz pri znacke 150m, ale brzim az pri 100 z cca. 210kmh na cca 150 do zakruty sa to v pohode da. Fakt nemam pocit, ze by som isiel cez mrtvoly ako napr v Radicale. Tak je to uplne ina procedura pri uplne inych bodoch. Tolko moj subjektivny pocit. So specialmi to neporovnavam, beriem M-ko ako skoro normalne auto.
A popravde, som prilis slaby pilot, aby som si to v Radicale uzil viac ako v M-ku. Vsetko tam bolo az prilis. Este prva jazda, ked ma oblacik nevedomosti chranil sa mi zdala strasne cool, ked ma vsak race engineer doj...l za vsetko co som spravil, pocit stastia sa stratil. S M2 som stastny ako blcha. A nie je to manual. Pretoze ja ju milujem aj ako auto na kazdy den. A pokial idem sam, tak chodim vyhradne na M2. A to si myslim, ze mam dost slusne vybavenu X5 na zabavno e😜edicne ucely vcetne vsetkych first class poloziek a comfortnych blbosticiek. Na pracovanie to vsak ma svoje caro a vyznam. To je ale presuvadlo, nie auto.
_MT_
Možná i proto, že nad tebou nebdí telemetrie a nedostáváš pak lekci. 😄

Jaký Radical jsi zkoušel?
webpaja
SR4 😉
_MT_
Jo, chce to začít od píky. SR1 je celkem přívětivá (méně přítlaku, v poháru pro začátečníky nejezdí slicky). Cena je také celkem přijatelná. Mám takový pocit, že kolem 1,5 milionu (s DPH) a je v tom snad i startovné na první rok jejich poháru (jezdí se ale v UK) a nějaké další věci.
webpaja
Tady se jezdí na třech okruzích a cena je velmi přijatelná za 4 závody, navíc v ní máš kompletní zázemí a dojedeš jen na závod nebo testování s vlastní kombinézou, helmou 😉
_MT_
Tohle je vyloženě cena za auto (máš tam i tu kombinézu, nějaký trénink a tak 😄 ). Závodní víkend (tedy den, aby minimalizovali časové nároky) s továrním týmem je myslím pod 200 tisíc (v UK).
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
A este doplnim, tento rezim sa aktivuje ked 5s. drzis tlacitko vypnut trakciu. Potom ti to iba oznamy ze vsetko je v tvojich rukach. Aj rezim SPORT+ zoberie vela, vela z toho co auto ponuka. Vzdy ked uz citis ako auto zacne ist tak to proste priskrti vykon, co je sice bezpecne a uplne to chapem, ale nie je to to prave orechove, ked sa chces usmievat. Proste sa to neda. Jedine vsetko OFF.
Avatar - speedfred
speedfred
skúšal som na malú chvíľku na okruhu vypnúť všetko komplet (aj s dlhším podrzaním OFF) ale nepostrehol som že by bolo aj ABS off. Mam ale iba M235
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
To ti neviem povedat ako M235. Tu mi normalne na panely napise asi tak 3 riadkovy oznam, ze vsetko je OFF.
Ted
To je blbost, takze trapas...
Smec_m
Mam M3 E92 a kdyz vsechno vypnu tak ABS stale funguje
Avatar - Charger
Charger
ABS se v žádném moderním autě vypnout nedá a v M2 normálně funguje i když vypneš "vše". Pokud teda nemáš poruchu.
Avatar - m.z.
m.z.
S tím ABS se mi to taky moc nezdá, jinak při správném stylu jízdy, stačí režim Sport Plus, mají to dobře nastavené.
Manuál u M2 je slabina, 14 dní jsem jezdil MINI Coupe JCW od mojí polovičky a tomu říkám manuál, krátké a přesné dráhy, cvak-cvak, radost řadit.
Po přesednutí do M2, jsem měl pocit, že řadím v Karose. Dlouhé dráhy, zadrhává přes neutrál, prostě tohle se nepovedlo. Přesto bych za AT asi neměnil, zas taková hrůza to není, ale na to, jak je M2 povedená, je to mínus 😄
stealth01
Pokud bych se někdy mohl zastavit a podívat se na ten manuál v M2, bylo by to skvělé. Nikde ho nemají, vše je s automatem...
Avatar - m.z.
m.z.
Si děláš * 😄 vždyť už vyhrožuješ přes půl roku, jak se stavíš >😁 Stav se kdykoliv, v neděli pravděpodobně pojedu do HK. Když tak dej vědět přes mobil.
Ted
Ja bych dal manual.
Avatar - praděda7
praděda7
MZ. Tož já tady na stránkách kritizuju BMW manuál už delší dobu. Zkoušel jsem manuál v M3, v M2 a mám ho v M140i. Nechápu, jak může být jiný manuál v JWC, když je motor i převodovka od stejného výrobce....... 8-s Že by ten rozdíl byl jen tím, že je v JWC rozdílná gearbox linkage?
Avatar - Dinar
Dinar
Ona je tam hlavně úplně jiná převodovka než ve 140i, předokolka, motor napříč.
MariAchi
A pokud se nepletu, tak i od jineho vyrobce - M140i ma ZF, Mini ma Getrag.
Avatar - praděda7
praděda7
No ano, jasný, je to čtyřválec a napříč, ale pořád je to BMW motor a převodovka. Linkage bude v Mini delší, víc spojů, takže pravděpodobnost větší vůle, ale řazení podle MZ je super. Ono by asi stačilo, kdyby si pár Anglánů z Mini do Mnichova pozvali, aby se na ten zadokolkový řadící systém mrkli a upravili ho. BMW by sice ztratilo trochu pýchy a stálo by to nějaké to €, ale jde přece o spokojené zákazníky, ne? A kdo ví, třeba by přišli i nový zákazníci, kterým právě kvalita řazení manuálu vadí... :-! A nebo nás kvedlače v BMW už úplně odepsali? ;-\
_MT_
Ty převodovky ale nejsou od BMW. V M6 (F12) je myslím manuální převodovka odvozená od 1M a je to znát, je povedená. Ale třeba v M3, i předchozí, převodovka tak dobrá není. Nevím, jestli do 1M dali Getrag, nebo jestli jen vyměnili některé komponenty.
Avatar - praděda7
praděda7
OK, ale BMW si zadává specifikace a to je to nejdůležitější. Pro BMW je také výhoda v tom, že můžou dodavatele pořádně skvíznout... :-! Proč to v případě manuální převodovky teď nedělají je věc druhá...škoda... ;-\
Avatar - Charger
Charger
Manuál v BMW vážně není žádná sláva, vyžaduje zvyk a cit a někdy ani to nepomůže. Nicméně řešit by to měl short shift. A nejlepší řazení mi přišlo v 1M Coupe, tam nemám námitek, krásně přesné i mechanické.
Avatar - praděda7
praděda7
Tož to by mě moc zajímalo, kde se to řazení z M1 vytratilo a nenašlo si cestu alespoň do M2....? Short shift M performance parts pro žádný model bohužel nenabízí... ;-\
MrBeranek
Zrovna to chci říct. Řazení v 1M Coupé mi z vlastní zkušenosti přijde v pohodě. Je to sice "blbej" manuál, ale řadí přesně a dráhy jsou krátké. Pokud má někdo rád manuál, tak v 1M Coupé s ním musí být spokojen.
Avatar - praděda7
praděda7
To sice rád slyším, ale my, co máme současná Mka v manuálu, můžeme těm co mají M1 jen tiše závidět... ;-\ BMW už zkrátka s námi kvedlači přestalo počítat a vývoj nového nebo vylepšování starých manuálů už nefiguruje v jejich plánech...ach jo... ;-\
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Ked chces jazdit najrychlejsie kola tak asi staci SPORT+, ked sa chces bavit, tak nie. To auto vystrci drapky az vtedy, dovtedy ta strazi oko velkeho brata. Ked to vsak raz okusis, tak sport + je fajn na cestu, keby naaahodou ....
Avatar - m.z.
m.z.
Mně na tom vadí, že se motor vypne z ostrého režimu na Comfort, ve Sport Plus servíruje to nejlepší.
Avatar - praděda7
praděda7
Ve sport+ modu jsem zatím nebyl...sport mě zatím dodává potřebný adrenalin, protože jako každý správný starší pán většinou jezdím v Comfortu... 😉
Avatar - speedfred
speedfred
tak ja zvyknem robiť väčšinu jázd v režime SPORT,vtedy mi to všetko príde tak akurát.
Pre istotu som si ale objednal ešte jednotku JB4,ak by ma omrzeli súčasné kone 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Zdá se, že děláš vše proto, aby jsi zemřel mladý a krásný......... 😉
Avatar - speedfred
speedfred
nie,nie ja robím všetko pre to aby som mal úsmev na tvári >😁
Avatar - praděda7
praděda7
I mrtví mají občas úsměv na tváři.......... 😉
Ted
Ty uz jsi svou e😜ertni tridu projevil s abs....
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Ale tie gumy boli KO aj tak, akurat to prebrzdenie ich dostalo do uplneho smutku. Na okruhu vydrzia asi 3, 25 minute jazdy a to na tu 3 su uz dost zubozene.Odpustam za studena na tlak 1.8. cca. 3 kola zahrievam, pretoze system ma nechcem pustit do SPORT rezimu. Potom zastavim, prepnem a idem. Ked dojazdim je tlak cca. 2.5. Normalne fukam na 2.2 aj ked si to papierik na dverach zela trocha viac prehustit. Asi je to kvoli emisiam. Klasika Pirelli P Zero, aby sa s tym dalo ist aj ked zaprsi. Ziadne Semi slick ani nic podobne.
Avatar - speedfred
speedfred
tiež som skúšal na okruhu odfuknuť gumy na 1,8 a potom ostrejšou jazdou to nejak dvihnúť ale bolo to troška trápenie keď ťa to nepustí do režimu Sport.
Teraz to radšej odpúšťam priebežne pokial sa zohriate nestabilizujú na cca 2.2
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Ale ved to je hned. To su 3 kola a kurat som ako tak rozjazdeny. Vtedy jazdim casy okolo 2.42 - 2.45. Vzdy si za 5Eciek poziciam aj transporder a viem ako som kedy jazdil. Iba tak, pre mna....
Avatar - speedfred
speedfred
no len ja som bol na NS a tam majú čas sa aj ochladiť ;-\ na tých rovinkách.
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Jasne, to je ina pesnicka. Ja sa chystam, teda mam to zaplatena 19. septembra so Senkyrom, tak uvidim ako. NS naspamat nepoznam, tak to bude asi troska trapenie. Ved ked jazdis a chystas sa na Svkia Ring napis, niekedy mozeme vybehnut.
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Na fotku som pacol moje docarbane logo na prednej kapote.... 😢
Avatar - speedfred
speedfred
písal som ti správu
XTad
To mi nerikej, ze ve 170 to dela powerslidy...
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Poviem to takto. do 2 zakruty, kedze ju este dobre neviem vchadzam cca. 150. ked sa zrovnavam pridavam a pred 3 zakrutou na druhom horizonte idem cez 200 a brzdim do velmi zatvorenej 3. zakruty. Ked som vychadzal z druhej a zacal zrovnavat tak som si myslel, ze sa uz nemoze nic stat a dal som plny. A zadok ma obehol. Predpokladam, ze uz som s rychlostou niekde okolo 170 bol. Neviem ci si niekde "pobliz", ale kludne sa tam mozeme ist mrknut spolu. Nie som "kecalek", co o niecom sniva, ale pisem co som na vlastnej kozi zazil. Ak tu zakrutu poznas, tak vies, ze ked ju trafis na vnutorny obrubnik a ides spravnou rychlostou, tak sa stane ze ides az za obrubnik na vonkajisom vyjazde. Asi preto to tam upravili a z povodnej travy je tam teraz zeleny beton. Ked som sa ju ucil trafit, tak sa mi stalo, ze som bol celym autom az za obrubnikmi. Netvrdim, ze ju uz perfektne viem, ale clovek co nikdy okruhy nejazdil by sa mozno aj zlakol. No a tu na vyjazde ma to roztocilo. Kazdy prejazd predtym bol v klasickom M2 style. Neviem to inak nazvat. Mam najazdene aj ine auta to mi ver. No ale toto si velmi uzivam a moze mi hovorit kto chce co chce. Auta ako napr. aj novy Civic Type R som tam skusal, iba pre moje vlastne rozsirenie obzorov a to je celkom iny svet. Aj ked netvrdim, ze to auto nejde smerom vpred. Skus si tu dat Porsche a tiez budes uneseny. Raz som skusil Ferrari a to bolo ee. Ale kazdemu podla schopnosti a gusta. Svet ponuka vselico, nech sa paci vyber si.
Avatar - iudex
iudex
Keďže na SK ringu pravidelne jazdím, nemám dôvod Ti neveriť, sám som videl borcov (vždy zo zadokolkami), ktorí tam (aj konkrétne medzi 2. a 3. zákrutou) pre mňa nepochopiteľne dostali hodiny. Ale to je preto, že ja mám predohrab, s ktorým hneď za apexom môžem dať plný aj s natočeným volantom a samosvor ma zo zákruty vytiahne, kdežto zadohrabu hrozí presne to, čo si písal, teda že ťa zadok predbehne a to už málokto ukočíruje.
webpaja
ABS nejde vypnout.
MrBeranek
Snad do příští generace ještě trochu vyměkne, přidaj 😁rive a bude to ideální rodinné auto. 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Ano. Mě také překvapilo, že se na současné M3 😁rive neobjevilo. Nevím, možná s tím má něco dočinění punc M3. Tradice ? Krom SUV X5M x Drive v M řadě 😁rive nenabízí. Mechaniku s automatem na to mají. Mohli to snad řešit jako u M140i/M240i, kde 😁rive s AT nabízí. Mám otestované a spokojenost :yes:
MrBeranek
Nová M5 (F90) už má pro změnu jen 😁rive (i když vypínatelný). Pevně doufám, že "propadne" i do příští M3ky. Jinak to bude zase Alpina.
Avatar - iudex
iudex
Som presvedčený, že ten 😁rive do budúcej M3 príde. Ostatne stačí si prečítať tunajšiu diskusiu, že aj reálni kupujúci/záujemci priznávajú, že to je ťažko zvládnuteľná beštia a BMW koniec koncov zaujíma názor tých, čo kupujú, nie internetových petrolheadov, ktorí BY kupovali iba zadokolky. A nová M3 bude musieť byť zase výkonnejšia, už len pre image. Teda minimálne ako opcia tá štvorkolka bude, o tom som presvedčený.
Avatar - speedfred
speedfred
no už M5 je/bude xdrive.
tiež som prekvapený ako tu skúsenejší borci píšu že M3 dokáže nahnať strach.
A to som tajne sníval do budúcna o Žúlii QV.....
Avatar - iudex
iudex
Jasné, Ty s obdobným autom máš iste lepšiu predstavu, ako ja. Ale i tak si musíš uvedomiť, že Tvoja 235ka je o hodne slabšia, ako M2 a tá je zase o hodne slabšia, ako M3/4, plus úplne iné, hardcorovejšie naladenie podvozka, plus vyššia hmotnosť a rozmery, skrátka vo výsledku to naozaj môže byť dramatický rozdiel. Už som to tu písal, ako ma vystrašilo, keď som na webpajovom F-type začal lietať po nečakanom ustrelení zadku od jarku k jarku (Makov-Bumbálka, poznáš), to bolo také náhle a nečakané, že som sa z toho skoro po...l. >😒]
Avatar - m.z.
m.z.
Ty rozdíly mezi autama nijak dramatické nejsou. Ještě když jsem jezdil M135i, tak jsem zkoušel M4 a neměl jsem pocit, že by to auto bylo nezvladatelné. Zas o tolik rychlejší nebyla, že by tam zela nějaká propast.
Avatar - iudex
iudex
Keby bol rozdiel 30 koní, poviem OK, môže byť, ale M235i má 326k, testovaná M3 má 450k, tých 124k je podľa mňa dosť veľký rozdiel.
Skôr čo som čítal reálne rozdiely v dynamike nie sú medzi M240i a M2, kde je to 340 vs. 370k, pričom v 40i je modernejší motor B58 vs starší N55 v M2 a krútiak majú identický, čo som videl porovnávačky, tak do 200 km/h sú to zanedbateľné rozdiely (v niektorých testoch bola 240i rýchlejšia v priamke). Teda tie rozdiely nerobí dynamika motora, ale odlišné naladenie podvozka (M2 s nápravami z M3 je niekde inde, než 240i).
sprinter
to bmw chci
_MT_
Otázka je, co se snažíš postavit. Jestli to má být univerzál, tak určitě. Pak je otázkou, jestli nestačí 340i. Co je špatného na tom, že to auto není pro každého? Tohle je spíš akademická úvaha, protože to asi bude nevyhnutelné, pokud se dál budou honit za sílou a rychlostí. Zadokolka nemusí být bestie. To auto je takové, jaké ho BMW udělalo.
Avatar - praděda7
praděda7
Rád bych dodal, že 340i je jediný šestiválcový model, který lze nakonfigurovat v 😁rive s manuální převodovku. M Performance paket není sice v nabídce, ale M sportovní paket poslouží také dobře.
Market
Presne o takej konfiguracii uz dlho rozmyslam. Ale obavam sa, ze to auto v buducnosti bude uplne nepredajne. Takmer vsetky dnes predane BMW su s automatom. Dokonca aj niektori predajcovia na mna pozerali ako na mimozemstana.
Avatar - fOE
fOE
A to ja bych si zas vsadil ze nebude, alespon ne v klasicke podobe. Ja to tipuju na benzinovy R6 dopujici furt jen zadek + 2x elektromotor pro kazde z prednich kol. Udelat BMW kouzla a magii s vyladenim celeho systemu a auto se bude (tam kde je potreba) chovat jako AWD a zaroven to nebude mit vsechno na bedrech jen zadek (vykon R6 muze zustat na chlup stejny, nebo dokonce byt i nizsi, nez soucasna M3).
Avatar - iudex
iudex
No a to nebude AWD? Bude, akurát že každú nápravu bude poháňať iný motor. Ale toto je IMHO najhoršie z riešení AWD, zatiaľ sa to nepodarilo nikomu zladiť tak, aby tam neboli cítiť rôzne pohonné jednotky (najďalej sa dostala myslím Honda NSX, ale to je dosť iná cenová kategória a aj tam sú určité výhrady).
Ako reálnejší vidím ten systém vypínateľného AWD ako v 5er. Ale za najjednoduchšie a teda najpravdepodobnejšie riešenie vidím 😁rive ako opciu. A to považujem aj za imidžovo najlepšie: pre tých hardcorových internetových fanboys tu bude klasika RWD a pre tú kupujúcu väčšinu tu bude príplatkový 😁rive. Iba AWD by trochu pošramotilo image M3 (aj keď tvrdím, že len krátkodobo). Ak bude výber, BMW môže upokojiť die-hard zadokolkárov, že naďalej majú RWD v základe, súčasne si ľudia zvyknú na spojenie M3 a AWD a v nasledujúcej generácii už môžu RWD vypustiť úplne s argumentom, že aj tak sa väčšina M3 predala v 😁rive.
Ale uvidíme, aká bude realita, možno naozaj ešte jednu generáciu vydržia s RWD, ale napriek tomu som ochotný staviť fľašu kvalitného vína na ten 😁rive už v najbližšej M3/4. Prijímaš?
Avatar - fOE
fOE
Ja vychazel z toho ze BMW uz pristi gen 3er (a v podstate cokoliv od 2020 dal) planovalo jako komplet hybridni. Stale tvrdsich limitech CO2 + BMW neni soucast koncernu co by sve benzinove vicevalce mohlo rozpustit v milionech oktavii, golfu, pol, fabii, ibiz... s trivalci. BMW musi hledat jinou cestu jak dostat emise dolu. A tohle bude nejspis jedina cesta. Jestli BMW bude nuceno tam elektromotory a nejakou formu hybridu tak jako tak nacpat, pak cpat tam jeste klasicky 😁rive k tomu... to aby M3 pak nevazila jako M5 2 generace zpet.
BMW ma z premie zkusenosti s kombem elektro + klasika asi nejvic (i😄, do pristi 3er je to jeste par let, do pristi M3 pak tech par let plus klasicky dalsi 2 roky. Obavam se ze auto co pujde na trh v roce 2020-21 uz jinak nez jak popisuju vypadat nebude.

To co predpokladas ty mi je milejsi, pokud ale padne rozhodnuti pro 😁rive v M3, vsadim boty ze bude po vzoru M5. Vnucen vsem, ale aspon vypinatelny.
MrBeranek
Příští trojka (G20) už je za rohem a má být za rok. M3 na ní postavená pak ve 2020, takže uvidíme, jestli z ní stihnou udělat hybrid. Já o tom pochybuju a když to bude čtyřkolka, tak spíš s vypínatelným 😁rivem ala M5 (F90).
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, 600 koňová M3 bude jako zadolka nezvládnutelná a tak ji nikdo nebude kupovat a to potom bude dostateční důvod k tomu přejít naplno k 😁rive. Ale ještě před tím skončí manuální převodovky, které BMW neumí nebo "nechce umět" a o které proto už nebude zájem. Škoda, že se třeba Alpina do této věci "nenamočí" a to řazení manuálu sama nevylepší. Věřím, že by se ještě našlo dost borců, kteří by si za to připlatili. :-!
přezdívaný alias
Když jsem do diskuze už nějaký čas zpátky napsal, že do M3 patří atmosféra a s turbem to není ono, byl jsem málem ukamenován. A teď tu sami přiznáváte, že s atmosférou to byla "souhra člověka se strojem", zatímco teď to auto musí řidič přeprat. Pozor, neříkám tím, že je nové M3 špatné auto. Ale evidentně se z chirurgicky přesného náčiní stala bestie, kterou pořádně zkrotí jen závodníci. Holt plný krouťák už dole, a navíc s ne tolik čitelným nástupem, dělá v kombinaci se zadním pohonem a celkovým ostrým nastavením své...
Avatar - praděda7
praděda7
Máš pravdu, ale BMW nemělo bohužel na vybranou. Kombinace požadovaného vyššího výkonu a splnění emisních norem je přinutila jit "turbo cestou". Mám ale takové neblahé tušení, že ani ten zmiňovaný 😁rive by M3 dostatečně "nezklidnil". :-!
Avatar - praděda7
praděda7
Vzal jsem to z Vyškova okreskou do Bučovic a pak přes les do Ždánic. Celou cestu ve sport mode a po té jízdě už plně chápu proč daný borec nechal vloni v Renocaru téměř novou M3 v manuálu (stále ji tam mají a je to ta, kterou jsem vloni testoval a raději pak šel do M140i) a daný borec si koupil novou M3 s automatem. (Stealth tady někde píše, že i s automatem je M3 divoká bestie). On totiž ten borec jezdil okruhy a tvrdil, že nemůže zajet solidní čas, protože musí bojovat s vozem a zároveň řadit a jen s jednou rukou na volantě to nezvládal. Plně mu teď rozumím, protože M140i v manuálu na okresce je podobná bestie. Ale bacha! Já teď hovořím jen o sportovní jízdě bez hledání limitů. Už řazení 2-3-4-5 na rovince při vytáčení na cca 6000ot vyžaduje plnou koncentraci a medvědí grip zbývající rukou na volantě. (V Austrálii to bylo pro praváky lepší...řadilo se levou.....) Ano, určitě se najdou borci, kteří kvůli dostatečné dávce adrenalinu právě toto hledají. Možná by to pár měsíců v posilovně částečně vyřešilo, ale rozumím, že pokud někdo hledá ty poslední desetinky na okruhu, tak ty dvě ruce na volantě jsou opravdu potřeba. Co sem tady napsal však neznamená, že bych si manuálu neužíval. Právě naopak! Užívám si ho, ale s rozumem a poslední desetinky "nepokouším". Mohla by to být místo poslední desetinky, poslední jízda... 😉
Ted
Podle meho nazoru vsechno spatne....
Okruh super, honit desetinky je taky super, ale honis je, aby si mel motivaci se zlepsovat a jet na hrane. Prece se nebudes honit za desetinkama kvuli tomu, abys nekomu neco dokazal. Dulezita je ta zabava a v tom pripade pro me jednoznacne manual. A ze to clovek tezko zvlada? No aspon se muze zlepsovat a uzije si spoustu limitnich momentu 😄 Ono to pujde...
Avatar - praděda7
praděda7
Jak všechno špatně? Když borce baví na okruhu lámat rekordy, tak je to přece jeho věc. A když k tomu potřebuje automat, tak je to zase jeho věc. No, a nás kvedlaře zase baví a máme radost z toho, když se nám podaří perfektně s meziplynem podřadit, třeba i 4x za sebou z 6 - 2.... 😉
Avatar - speedfred
speedfred
mňa začína manuál u takto zameraného auta viac a viac priťahovať.
dedo,keď si sa bol dnes voziť tak si mal zavítať aj do Brna na okruh. Tento víkend tam je pekná akcia a absolútne žiadna zmienka nikde o tom. Vč som sa to dozvedel náhodou.
Ted
Je to i dneska? Co tam je?
Avatar - speedfred
speedfred
Áno aj dnes. Boss GP - staršie F1 (iba 3ks ale za to 3l V10)F2, Porsche Cup strednej Európy,komunistické historické cestovné auta a formulky, Swift cup, plus BMW triedy GT3 ,lambá,placky a kedejaké iné autá.Mozeš sa poprechádzať kde len chces,nikde ta nikto nevyhadzuje.
Vstupné 200kč (sobota) ,dnes bude asi to isté.
PS: vcera tam aj padol rekord okruhu.
Avatar - praděda7
praděda7
O té akci v Brně na okruhu vím. Ale abych pravdu řekl, od té doby, co jsem začal cosi jezdit sám (t.j tak před 40 roky), mě dívání se na druhé přestalo bavit. Jo na telku, na motorky, se dívám rád. Mám doma na zdi dokonce i poster, co mě v Brně podepsal sám "doktor"... 😄 Jednu chvíli, to když jsem ještě sedlal MPS, jsem i tak trochu zvažoval, že vyrazím na veřejné jízdy do Brna, ale už mě to přešlo. Bylo by mě líto gum... 😉 No a s touto bestií ani náhodou. Dělal bych tam akorát značce ostudu.... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Tak mě napadlo, jak by se asi včera chovala taková FRS nebo CTR, které jsou obě v manuálu a mají přes 300 koní, ale jsou předokolky? Ono jsem taky posledních 30 let až do loňska kočíroval jen samé předokolky. In all fairness na zadokolce jsem od té doby klokl jen nějakých 4000km a z toho bylo prvních 3000 jen tak piánko, takže jsem vlastně zelenáč... 😄
Avatar - m.z.
m.z.
Až doladíme vykuchaného Kadetta s nově postaveným a vytuněným motorem z Calibry, tak poreferuju, jak funguje 300k a 500Nm u 850kg auta. 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Předokolka předpokládám? Doufám, že přežiješ zkušební jízdy...jo, a taky doufám, že do toho pichnete klec nebo aspoň poloklec...jo a nezapomeň na helmu... 😉 Dnes jsem se díval na mokré San Marino a helmy byly těm klukům co padali hoooodně užitečné... :-!
Avatar - m.z.
m.z.
Je to postavený závoďák
Avatar - praděda7
praděda7
Aha....ok....
Avatar - speedfred
speedfred
bude s Kadetom Silesia ring?
Avatar - m.z.
m.z.
Musíme ho dát nejdřív trochu do kupy. Obávám se, že až příští rok.
Baron de Maxim-Fratzek
Já to auto mám - a to jak píšete, že se jízda vpřed řadí doprava, je skvělá věc, protože když zařadíte páčkama na volantu a pak se chcete rychle vrátit do řežimu D, tak stačí rukou ťuknout do páky... toť vše... :yes: Možná přidám recenzi na moje.auto... ještě dodám, že toto auto v manuálu je nesmysl... říkejte si co chcete.
Avatar - praděda7
praděda7
Tož bacha barone! Pro některé lidí to nesmysl být může. Ale jsou fajnšmekři, kteří na to mají a M3 v manuálu si užívají. Ano, těch borců není mnoho, ale jsou. Toť vše!
Baron de Maxim-Fratzek
No pokud BMW nabízí manuál, asi to někdo i kupuje. Ale řadit bych nechtěl. Mám zkušenost s man. převodovkama v rámci BMW a vy asi taky a víte jak ztuha to tam leze... V tomto výkonu je to težká nestíhačka. Už proto je tam head-up, aby člověk vůbec stíhal sledovat otáčky a vlastně i ten tacháč 😄 I Porsche od man. u GT3 ustupuje.
Avatar - white label
white label
Naopak manuál teď pro GT3 znovu nabízí, po faceliftu za stejnou cenu jako s PDK.
Baron de Maxim-Fratzek
Vidím taky, GT2 RS, 700ps, manuál... ok...
Avatar - white label
white label
Tak teď už to v(id)íš taky... 😉
Ted
barone, o tom, ze je to rychlejsi, ze je to efektivnejsi, ze rozsah a počet prevodu je vyssi není třeba polemizovat.
nicmene pokud se jedna o to, ze auto chces mit pod kontrolou a byt vice zapojen do hry, není nad dobry manual.

jednou bude i autonomni rizeni lepsi nez schopnosti lidi, ale chtěl bys v tom aute jezdit na okruhu se zalozenyma rukama v kresle?

proste jsi s manuálem méně pasažérem a vice ridicem
Baron de Maxim-Fratzek
Musel bych to s manuálem zkusit (M3, M4 nezkusil jsem, měl jsem v manuálu 325d 6ti válec), ale už tak je to teď docela težší uřídit, kola prokluzují i v rychlostech nad 100km/h, je lepší držet volant... Na rovince by to asi šlo... Jinak musím říct, že v ČR s tím jezdit není moc med. Rozjedu se a už je konec, pořád někdo překáži, všude plno provozu, auta vjíždí nesmyslně do pravého pruhu i když nemaj důvod, nikdo se nedívá do zrcátek, a jezdit 250+ taky nebudu. To auto je na těchto rychlostech v rámci vteřin.

Ještě jsem chtěl dodat, že při dynamické jízdě se v M4 stejně řadí páčkama, není moc možné nechat to na automatu.