Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Kdybych chtěl být puntičkář... chrompaket je za příplatek pro RS a Scout. Pro L&K je sice ve standardu, ale v L&K se zase nenabízí G-Tec.
ryccardo
S tím těžkým zadkem a s tím související odlehčenou přední nápravou mě to docela překvapilo. To bude v zimě asi dost mizérie. To že prohrábnu na mokrý silnici nevadí, ale to že nevyjedu kopec nebo se v horším případě ani nevyhrabu z parkoviště na silnici je celkem smutný 8-s
Mám Passata na CNG (stejná koncepce) a i když se člověk snaží rozjíždět opatrně, tak přední pneu bohužel mizej trochu rychlejc... 😄
V zimě to může být trochu nevýhoda (bohužel nutno uznat, že těžkej TDI čoudomet nad přední nápravou má taky svoje výhody), ale ruku na srdce, kolikrát jede průměrnej člobrda někam, kde bude mít zásadnější problémy s trakcí. Jezdím do Alp několikrát do roka a řetězy jsem nenandaval, ani nepamatuju. A drtivou většinou času trávím na suchých dálnicích nebo ve městě...
V zimě to může být trochu nevýhoda (bohužel nutno uznat, že těžkej TDI čoudomet nad přední nápravou má taky svoje výhody), ale ruku na srdce, kolikrát jede průměrnej člobrda někam, kde bude mít zásadnější problémy s trakcí. Jezdím do Alp několikrát do roka a řetězy jsem nenandaval, ani nepamatuju. A drtivou většinou času trávím na suchých dálnicích nebo ve městě...
No on každej nebydlí v Praze nebo na jižní Moravě. Já tenhle problém řeším v zimě každý den a tak 4-5 měsíců v roce, takže fakt jak to má těžký předek a jak to jezdí v zimě je pro mě docela zásadní věc. S tímhle bych se možná vůbec nevyhrabal od baráku na silnici. Máš pravdu, že těžkej TDI čoudomet nad přední nápravou má za takových podmínek svoje nesporný výhody. 😉
Jasně, že to není auto pro každýho, ale v menšině budete spíš vy z hor, než my z města. 😄 Takže prostě jen tvrdím, že pro velkou část lidí nebude mírně nižší trakce překážkou a bylo by škoda kvůli tomu G-Tec vyřadit z výběru. 😄
Jo, kdyby tak zplynovali tu těžkou 3.6 V6 z minulýho Superba, byl by to skvělej mix - více trakce vpředu a méně čmoudu vzadu. >😁
Jo, kdyby tak zplynovali tu těžkou 3.6 V6 z minulýho Superba, byl by to skvělej mix - více trakce vpředu a méně čmoudu vzadu. >😁
Určitě pak se s takovým autem ovšem musíš pohybovat v nížinách. Jak vyjedeš někde kde je trochu nachumelíno, tak seš v háji. Když máš auto, který umí jezdit i v zimě, tak si s tím nemusíš vůbec lámat hlavu. Představ si že jsem v životě nepoužil něco takovýho jako jsou řetězy.
Jinak s tou 3,6 V6 souhlas. V plynbu by to byla motorizace jak víno.
Jinak s tou 3,6 V6 souhlas. V plynbu by to byla motorizace jak víno.
No za 2 zimy se mi zatím nepodařilo vyjet jen dva kopce, tj jeden jsem vycouval a jeden objel. Btw ano ty flašky vazdu něco váží, ale nic hrozného to není 😉
To bohužel vnímám jako více či méně výrazný neduh mnoha dnešních downsizingem zasažených aut se zážehovými motory, zejména kombíků…. Auta s těžkými nádržemi na CNG umístěnými vzadu, jako třeba tahle oktávka, jsou jen pomyslným vrcholem této „adhezní nedokonalosti“.
Automobilky nás dnes lákají na řeči o pružnosti motorů s uživatelsky přívětivým přívalem newtonmetrů v nízkých otáčkách a přitom nenápadně řadu motoristů odstřihávají od možnosti spolehnout se na auto za kombinace zhoršených adhezních a sklonových podmínek. Ne každý řidič žije v permanentně prosoleném velkoměstě a ne každý chce kvůli pár zasněženým dním v roce živit čtyřkolku.
Automobilky nás dnes lákají na řeči o pružnosti motorů s uživatelsky přívětivým přívalem newtonmetrů v nízkých otáčkách a přitom nenápadně řadu motoristů odstřihávají od možnosti spolehnout se na auto za kombinace zhoršených adhezních a sklonových podmínek. Ne každý řidič žije v permanentně prosoleném velkoměstě a ne každý chce kvůli pár zasněženým dním v roce živit čtyřkolku.
Menší, přeplňovaný motor není nutně lehčí než atmosférický. Spíš naopak. Ale odlehčuje se, také ve jménu spotřeby.
Jj, ale opravdu záleží, co srovnáváme…
Atmosféra se stejným nominálním výkonem jako turbobenzín asi obvykle o moc (či vůbec) těžší nebude.
Pokud však proti sobě dáme atmosféru se stejným udávaným krouťákem jako TB, bude už obvykle atmosféra výrazně těžší.
A pokud bychom chtěli atmosféru, která má obdobný krouťák jako TB už v běžně používaných otáčkách (2000 – 3000 RPM), bude už hmotnost atmosféry propastně vyšší.
Atmosféra se stejným nominálním výkonem jako turbobenzín asi obvykle o moc (či vůbec) těžší nebude.
Pokud však proti sobě dáme atmosféru se stejným udávaným krouťákem jako TB, bude už obvykle atmosféra výrazně těžší.
A pokud bychom chtěli atmosféru, která má obdobný krouťák jako TB už v běžně používaných otáčkách (2000 – 3000 RPM), bude už hmotnost atmosféry propastně vyšší.
V 99% situací je lehčí předek jízdně prostě výhoda a plus.
Nebudu se celý rok trápit s dvoumetrákovým TDI nad přední nápravou jen proto, co kdybych náhodou v zimě na sněhu v kopci potřeboval závaží nad předkem.
Nebudu se celý rok trápit s dvoumetrákovým TDI nad přední nápravou jen proto, co kdybych náhodou v zimě na sněhu v kopci potřeboval závaží nad předkem.
Výhoda v čem konkrétně máš na mysli? Že to je míň nedotáčivý?
Přesně tak, plus bych přidal menší opotřebení předních pneumatik a není potřeba na přední nápravu dávat tuhé péra, takže je auto i komfortnější..
No mám na předku právě to těžký TDI. Pravda citlivější řidič jako jsem třeba já cítí, že předek je těžší, ale to musíš dělat s autem fakt psí kusy, aby tě to nějak omezovalo. Hypotetický vyšší opotřebení předních pneumatik mě při jejich ceně fakt vůbec netrápí. O tom komfortu vzhledem k nižší hmotnosti předku bych radši nemluvil. Zkus udělat pokus a strčit prudce do někoho kdo má 60 kilo a pak někho kdo má 100 kilo uvidíš jak funguje setrvačnost. Co pak udělá 20 kilový kolo, který dostane ránu od díry s lehkým předkem si pak odvoď sám.
scadar
Pokud se vyplní to, co autor píše o chystané modernizaci, tak kvituju použití kompozitových lahví, větší kapacitu CNG a většího (a doufejme mírně výkonnějšího) motoru.
Problém ale bude v té 15l nádrži na benzín. Jsou zkrátka místa (např. Chorvatsko nebo Skandinávie), kde ještě těch plniček není tolik, a pokud zrovna žádná v dosahu není, jezdit po 150km přískocích bude docela opruz. Pro taxíky a firemní flotily to samozřejmě problém nebude, pro soukromníky už to problém být může.
Je trochu škoda, že to neudělali tak, jako to mám já v soukromém Passatu - taky 21kg CNG, ale 31l benzínu. Akční rádius 300km na benzín už jako nouzový řešení docela jde. 😄
Problém ale bude v té 15l nádrži na benzín. Jsou zkrátka místa (např. Chorvatsko nebo Skandinávie), kde ještě těch plniček není tolik, a pokud zrovna žádná v dosahu není, jezdit po 150km přískocích bude docela opruz. Pro taxíky a firemní flotily to samozřejmě problém nebude, pro soukromníky už to problém být může.
Je trochu škoda, že to neudělali tak, jako to mám já v soukromém Passatu - taky 21kg CNG, ale 31l benzínu. Akční rádius 300km na benzín už jako nouzový řešení docela jde. 😄
Myslím, že G-Tec je cílen především na firmy a těm uvedená změna bude vyhovovat, resp. takovou změnu (zvýšení kapacity na plyn na úkor benalu) už dávno vyžadovaly. Taková firma nejezdí do Skandinávie ani do Chorvatska a veřejné plničky jsou jí ukradené, ta má na dvoře plničku vlastní (tudíž náklady na km má ještě nižší než se uvádí v článku nebo zde v diskuzi, cca 0,70 Kč/km) a potřebuje aby auto na CNG ujelo bezpečně denní porci km a zase se "nakrmilo" doma u levného korýtka na příští den, takže potřebuje maximalizovat dojezd právě na CNG a provoz na benal je v podstatě nežádoucí, soukromníci mají v tomto případě smolíka.
Chápu důvody proč to tak je, jen s nimi prostě nesouhlasím. Jak píšu - pro taxíky a firmy žádný problém.
Ale z pohledu soukromých uživatelů - spousta lidí tvrdí, že CNG sice zajímavý, ale že má moc omezení a kdesi cosi, a že by si to pro sebe nekoupili - a odteď budou mít bohužel částečně i pravdu. Původní verze byla v tomhle ohledu super - 90% cest člověk najezdí kolem komína, kde má svou oblíbenou plničku a kde mu 300km dojezd na CNG stačí, ale zároveň se pak může vydat do Chorvacka na rivyjéru, a s 50l nádrží na benál může v klidu jet bez neustálýho tankování.
Mohli udělat dvě varianty, 2CNG flanděry + velká nádrž / 3CNG flanděry + malá nádrž, ale to by asi oddělení nákladový optimalizace nerozdejchalo. Přitom by těch součástek navíc nebylo tolik - museli by mít akorát dvě varianty plynovýho vedení - velkou benzinovou nádrž by mohli sourcovat z běžnejch verzí a třetí CNG flašku prostě neosaděj a je to...
Ale z pohledu soukromých uživatelů - spousta lidí tvrdí, že CNG sice zajímavý, ale že má moc omezení a kdesi cosi, a že by si to pro sebe nekoupili - a odteď budou mít bohužel částečně i pravdu. Původní verze byla v tomhle ohledu super - 90% cest člověk najezdí kolem komína, kde má svou oblíbenou plničku a kde mu 300km dojezd na CNG stačí, ale zároveň se pak může vydat do Chorvacka na rivyjéru, a s 50l nádrží na benál může v klidu jet bez neustálýho tankování.
Mohli udělat dvě varianty, 2CNG flanděry + velká nádrž / 3CNG flanděry + malá nádrž, ale to by asi oddělení nákladový optimalizace nerozdejchalo. Přitom by těch součástek navíc nebylo tolik - museli by mít akorát dvě varianty plynovýho vedení - velkou benzinovou nádrž by mohli sourcovat z běžnejch verzí a třetí CNG flašku prostě neosaděj a je to...
To je jaksi tím, že je Passat větší a má větší standardní nádrž (i když jde ledacos, když se chce). Pokud vím, už v téhle generaci byla na stole třílahvová verze (ne nutně pro Octavii) jako v Passatu, ale měla jen 11 litrovou nádrž na benzín (Octavia/ Golf mají normálně 50 litrovou [55 s Haldexem], předchozí Passat měl myslím 70 litrovou, takže to pěkně kopíruje). V tomhle je holt těžké se zavděčit všem. U téhle konfigurace byly v diskuzích stížnosti, že je dojezd na CNG malý a na benzín zbytečně velký. S 11 litry by byl zase už dost malý a opravdu jen nouzový.
Tak tím se to vysvětluje (ne nutně ospravedlňuje), díky za doplnění! 😄
Vyhovět všem skutečně asi nejde, jen mi to prostě příjde, že +30% dojezdu na CNG a -80% dojezdu na benzín není úplně optimální tradeoff. Trošku to prostě zhoršuje všestrannost auta. Ale hlavním odběratelům, tj. taxikářům a obchoďákům, to asi vadit nebude. 😄
Vyhovět všem skutečně asi nejde, jen mi to prostě příjde, že +30% dojezdu na CNG a -80% dojezdu na benzín není úplně optimální tradeoff. Trošku to prostě zhoršuje všestrannost auta. Ale hlavním odběratelům, tj. taxikářům a obchoďákům, to asi vadit nebude. 😄
comper
Nechapem to rozplyvanie sa nad vzhladom, podla mna uplne tuctova oktavka, keby okolo mna presla ani by som si ju nevsimol.
Ondore
Som fanúšik CNG (príp. LNG) pohonu, ale o výhodnosti prevádzky G-Tec by sa dalo diskutovať. Škoda, že sem redakcia nedala porovnanie kompletných nákladov (vrátane servisu) s benzínom a naftou. To čo ušetríš s G-Tec na palive, to vzápätí necháš v servise na častejších prehliadkach (každých 15.000 km, ostatné majú servisný interval 30.000 km).
Nová verzia vyrieši najväčšie bolesti súčasnej (slabý výkon, ťažké tlakové nádoby, nízky dojazd na plyn), ale súčasne prinesie iné problémy (nízky celkový dojazd - chcelo by to min. 25l benzínovú nádrž + sa môžeme obávať aj o to, že zmizne viacprvková zadná náprava).
Uvidíme, s čím sa predvedú, ale za dverami sú nové motory. Jednak vw pripravuje nový benzín 1.5 (hej, novšiu konštrukciu tohto, bude podporovať 48V + elektromotor), potom tu máme nový SkyActiv-X, ak jeden či druhý splní čo sľubujú, tak nezostane moc dôvodov pre Octaviu G-Tec.
Nová verzia vyrieši najväčšie bolesti súčasnej (slabý výkon, ťažké tlakové nádoby, nízky dojazd na plyn), ale súčasne prinesie iné problémy (nízky celkový dojazd - chcelo by to min. 25l benzínovú nádrž + sa môžeme obávať aj o to, že zmizne viacprvková zadná náprava).
Uvidíme, s čím sa predvedú, ale za dverami sú nové motory. Jednak vw pripravuje nový benzín 1.5 (hej, novšiu konštrukciu tohto, bude podporovať 48V + elektromotor), potom tu máme nový SkyActiv-X, ak jeden či druhý splní čo sľubujú, tak nezostane moc dôvodov pre Octaviu G-Tec.
Každých 15tis je jenom výměna oleje a to stejně dělá každý soudný člověk i u jiných motorizací. První servisní prohlídka je po dvou letech, další po roce, stejně jako u jiných motorizací. Lidi v tom mají zmatek. Je pravda, že servisní prohlídky vychází o něco málo dráže, ale to bych neřešil. Riziko velmi drahého servisu přichází až po záruce.
Videl som tabuľku v ktorej to bolo pekne rozpísané, žiaľ neviem ju nájsť. Servisné prehliadky boli častejšie a mierne drahšie a keď si zrátal celkové náklady po 100.000 km, tak ušetrené peniaze za palivo pri CNG si ± zaplatil za servis (t.j. v nákladoch si bol podobne ako keby si jazdil diesel). Ak to nájdem, tak sem dám odkaz. Ja v každom prípade beriem faktor nižších emisií, ale pokiaľ na to niekto ide čisto cez peniaze, tak neušetrí toľko, koľko sa nám v testoch snažia nahovoriť.
No, tak se hold do kufru postaví kanistr s benálem... Děláváme to, když jezdíme na roadtripy přes noc, protože ne všechny pumpy jedou.
Floyd
Zase je tu test Škodovky a zase je autorem Mička. Cožpak není v redakci nikdo jiný, kdo by uměl otestovat Škodovku? Nebo je zatím něco jiného? Co vy na to, pane Machalo?
Nonsens
auto s rozdielnou charakteristikou pohonu a ani poriadne nepostrehnem na aký idem, nič moc. Šetrenie na palive kazené vyššou údržbou, tiež nič moc. Papierové parametre zrýchlenia a maxky sú total pohoda, tu už každý chce dynamiku jak na wrc, ale pre 80 % ľudí je to cajk. Ja by som to nebral, veľa rizík, málo úžitku, eko neviem posúdiť, ak je, potom ok.
Verny_2013
A dojmy byly veskrze pozitivní. Nejen nízká reálná spotřeba plynu, ale hlavě to pro mě byla komfortem jediná přijatelná verze Octávie. Je to jediná verze pod 110 Kw včetně s multilinkem a ten je na komfortu sakra znát. Pocitově byl nižší výkon znát až od 4500 ot. oproti mému 1,4 TSi 92Kw v Golfu. Krouťák to má stejný 200 Nm. Jasně vyšší hmotnost se trochu negativně projevovala, ale stejně jede podle mě líp než 1,2 TSi. Pro klidného řidiče to výkonově úplně postačí. Co mě ale překvapuje, tak v diskuzi ty závady na vstřicích a ventilech. Ty samozřejmě provoz zásadně prodraží.
Pro klidné řidiče? Hmmmm co to znamená? Že nepojedeš na dálnici víc jak 130? Nebo si nedáš rychleji zatáčky na okreskách? To tahle Octávka dává s přehledem 😉
Mám na ní víc jak 80tis km najeto a vím o čem mluvím. Závada za těch žádná, šlape jak hodinky :yes:
Mám na ní víc jak 80tis km najeto a vím o čem mluvím. Závada za těch žádná, šlape jak hodinky :yes:
Sám mám 1,4 TSi 92 Kw a motor bych označil taky pro klidného řidiče, který má dobrý pocit z výkonové rezervy. žádný sporťák to není. Něco podobného platí i pro G-tec. Co se týká závad, jen jsem překvapeně reagoval na předchozí diskuzi. Toť celé.
CNG nemůžete myslet vážně! Jedinná správna cesta je E85 a mnou protlačený E10 místo BA95. Koupil jsem na to už lihovar a moje řepka bude mít odbyt. že si zanesete motory, vstřiky a čerpadla mě nezajímá.
Maxik CNG
Odpověď proč je po modernizaci poměr 15l benzín a 21 kg CNG je ten, že bude považována za hlavní palivo CNG a do 15 litrů benzín jako dojezdové. 15l je hranice.
Matně přemýšlím, pro koho takové Octavie jsou, leda snad pro někoho, kdo bojuje proti dieslu, protože za 16 tisíc navrch je 1.6TDi, které není nejlepší, ale spořivé být umí a pomalejší nebude. Pro běžného spotřebitele soukromníka je ve všech ohledech lepší koupit klasické TSI. Být to auto trochu výraznějí cenové zvýhodněné, třeba mezi cenou 1.0Tsi a 1.4Tsi, tak neřeknu ani popel 😄
Ale co, důležité je, že auto nesmrdí z výfuku. Podle mě je CNG nejvíce eko palivo, na které nemá ani elektromobil, když se sečte výroba, energetický mix a recyklace...
Jen škoda, že od nového roku a potom tuším od 2020 se zvedna daňová zátěž na CNG a tím se stane naprosto nezajímavým ještě předtím, než se stihlo více rozšířit. 😒
Teď vážně, nevím, jestli by mne ta 6tka vytrhla, jednou za rok jezdím OII TDI fl , 1.9 s pětikvaltem a dá se to taky. Možná jsem měl smůlu na syrové nezajeté auto, ale dát více peněz, než za 110Kw TSI a jezdit za skoro stejnou spotřebu viz příspěvek Bellise.... nevím nevím.. .to TDI se dá pod 5 stáhnout doopravdy 😄
Auto jede opravdu pocitově svižně, při výjezdu z kruhového objezdu se suto dokáže velmi svižně odpíchnout
Spotřeba je na dálnici pod 4 kg/100 km. Jel jsem Plzeň - Praha lehce eko za 3,6 kg/ 100 km.
1.) Na CNG mám za cca 83tis Km průměrnou spotřebu 4.4kg, což při průměrné ceně za 1kg CNG 25Kč/kg je 1.1Kč/km.
2.) Najedeš na nádrži 300-350Km dle jízdy a spotřeby + máš ještě 50l Benzinu, kde se dá v klidu udržet spotřeba pod 7l/100km, ale není třeba neb plniček je již po republice dost a natankováno máš za 3-5minut
3.) s 1.6TDI jsem měl průměr 5.2l/100km = při ceně kolem 29kč/l nafty 1.5Kč/km, tj úspora veliká
4.) G-Tec je tichošlápek, má 6st manuál a vzadu víceprvek 😉
5.) Auto opravdu není líné, jde jen o to kdo ho zajede. Pravda je, že do 10tis km není dynamika kdovíjaká, ale jhak si to sedne, nemám problém i s rodinkou jet v levém pruhu aniž bych brzdil provoz, auto v pohodě zrychluje do 180km/h, dál už se mu moc nechce. V Německu jsem z něj na rovince dostal tachometrových 210km/h...
6.) nejnižší naměřená spotřeba a to letos v Pobaltí s průměrem pak 3.5kg/100km a 5.7l/benzinu za 4200km, je to placka a nejsou tam dálnice 😉
7.) když to kalíš tak se přes 5kg/100km se prakticky nedostaneš...
8.) Primárně jezdí na CNG a až dojde, tak samo přepne na benzin
Tak tolik asi k Octavii G-Tec = Diesel nebrat 😉
Ostatní se pak od všeho odvíjí 😄
Btw ten výkon je jen marketingově stažený, na brzdě naměřili 96kW na benzin, zkusím najít ten článek 😉
Na konci článku😒br /> [odkaz]