Design
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolkswagen Auto 2000: Takto si VW představoval v roce 1981 auto pro rok 2000
58 komentářů
kalousek
Citace: "...Když chtěl řidič auto znovu nastartovat, sešlápl pedál plynu, zařadil rychlost a tím pádem uvedl v činnost setrvačník. ..."
😄
Podivná je také informace o maximálkách
"...Turbodiesel (53 koní) ..jel až 161 km/h, kompresorový nafťák (60 koní) se chlubil parametry .. 186 km/h, tedy mnohem lepšími..."
Zvýšení výkonu z 53 na 60 koní takový nárůst maximálky nepřinese a navíc na 186 km/h je i při kvalitní aerodynamice potřeba alespoň 80 - 90 koní. Takže bych těm údajům moc nevěřil
😄
Podivná je také informace o maximálkách
"...Turbodiesel (53 koní) ..jel až 161 km/h, kompresorový nafťák (60 koní) se chlubil parametry .. 186 km/h, tedy mnohem lepšími..."
Zvýšení výkonu z 53 na 60 koní takový nárůst maximálky nepřinese a navíc na 186 km/h je i při kvalitní aerodynamice potřeba alespoň 80 - 90 koní. Takže bych těm údajům moc nevěřil
Josef 1
Tenkrát se dbalo na aerodynamiku.
Dneska je nejdůležitější co největší přední žebrování a k tomu šikmá světla a čtenáří auto.cz hýkají blahem.
Třeba u BMW, Mercedesu, Audi to žebrování zavání úchylkou.
Dneska je nejdůležitější co největší přední žebrování a k tomu šikmá světla a čtenáří auto.cz hýkají blahem.
Třeba u BMW, Mercedesu, Audi to žebrování zavání úchylkou.
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ale ty ***čáry se mi taky nelíběj 😄
Až tak to nesouvisí ale [odkaz] 😉
Až tak to nesouvisí ale [odkaz] 😉
napriek tomu verim ze hybridy maju prave tu blizku buducnost... ja uz o inom ako o hybride do buducna ani nerozmyslam .. a hybrid bude za 5-6 rokov obecne u vacsiny zakaznikov uz proste jasna volba... mame u nas pred barakom uz dva nove hybridne aurisy za posledny polrok ... k tomu nam tu parkuje aj jeden mensi hybridny yaris uz davno ... a aj nove niro uz jedno bordove u nas vidim sice nie hned z okna ale mame ho tu v okoli... je to fajn vidiet ako sa nam tieto auta uz mnozia... lebo ano.. tadial podla mna pojde cesta 😄 ...
Až to bude fungovat, tak to bude i v dodávkách a náklaďácích.
Dávno je [odkaz] [odkaz]
Davas odkaz na nakladak Scania hybrid, kde v clanku je napisane ze cisto na elektricky pohon dokaze prejst 2km po rovine pri hmotnosti 15t.
Ten na dovysvetlenie ta Scania je celkova hmotnost 25t....... cize prazdne auto niekde 12t a cchem vidiet blazna co v tom bude vozit iba 3t, aby presiel ubohe 2km po rovine na elektro.
Skus napisat spotrebu nalozeneho kamiona, nakladak suprava v kopci ?
Ten na dovysvetlenie ta Scania je celkova hmotnost 25t....... cize prazdne auto niekde 12t a cchem vidiet blazna co v tom bude vozit iba 3t, aby presiel ubohe 2km po rovine na elektro.
Skus napisat spotrebu nalozeneho kamiona, nakladak suprava v kopci ?
Nejde o 1 Scanii [odkaz]
Naloženej v kopci? Bude mít nižší emise než TDíčka bez EGR ventilů kterejch u nás sou 3 [odkaz]
Nejsem kamioňák takže spotřebu nevim = 30?
Naloženej v kopci? Bude mít nižší emise než TDíčka bez EGR ventilů kterejch u nás sou 3 [odkaz]
Nejsem kamioňák takže spotřebu nevim = 30?
Ta zelena kamena * nie je na morave na Pulcine ?
Ano to Fuso je hybrid, ale je to lahky nakladny automobil do 7,5t. To ani nepovazujem za nakladak to je na rozvoz balikov a rozkov.
Okolo 30 - 33 litrov ma kamion na rovine na tempomat. Ked mas nalozenu supravu 40t a ides do kopca tak aktualna je okolo +- 150 litrov, zalezi ci mas pedal na podlahe.
Ano to Fuso je hybrid, ale je to lahky nakladny automobil do 7,5t. To ani nepovazujem za nakladak to je na rozvoz balikov a rozkov.
Okolo 30 - 33 litrov ma kamion na rovine na tempomat. Ked mas nalozenu supravu 40t a ides do kopca tak aktualna je okolo +- 150 litrov, zalezi ci mas pedal na podlahe.
Pokiaľ si dobre pamätám tak hybridné rozvážkové nákladiaky robí jak Renault tak Iveco už dlhšiu dobu. Ale pravda zas je, že to nie sú autá určené na diaľkové trasy, ale na hlavne na zásobovanie či odvoz smetí z najužšieho centra mesta. Tam pohyb čiste na elektrinu v dosahu cca 5 km bohate stačí, pretože ten slúži len na vjazd a na pohyb v ňom. Pri jazdách v mestskej premávke ten elektromotor pomáha hlavne pri rozjazdoch z križovatiek atď.
Rypnem si - polo si kupoval niekedy nedavno nie? Preco si rovno nesiel do hybridu? Byvas vo velkom meste, hybrid by bola ocividne vhodnejsia volba, zvolil si si uplne nieco ine. Otazka je preco?
Napriklad ja som v case vyberania auta o hybride realne uvazoval, akurat som po mnozstve informacii a vyskusaniu dosiel k zaveru, ze to nie je pre mna vhodne. Nejazdim vo velkom meste a tudiz svizna jazda by sa musela zmenit na eko-rally + verzie s nejakym vykonom mimo mesta nie su pre mna financne dostupne. Ci bude moje dalsie auto hybrid si ale dnes netrufam povedat, mozno to bude elektro SUV, mozno to bude dizlovy kombik, fakt netusim co bude o 5-6 rokov a ako sa trh vyvinie a ake budu moje aktualne potreby. Sme svedkami, kedy zmeny prichadzaju velmi rychlo a preto len tazko dopredu byt o niecom presvedceny, ze to tak urcite bude.
Napriklad ja som v case vyberania auta o hybride realne uvazoval, akurat som po mnozstve informacii a vyskusaniu dosiel k zaveru, ze to nie je pre mna vhodne. Nejazdim vo velkom meste a tudiz svizna jazda by sa musela zmenit na eko-rally + verzie s nejakym vykonom mimo mesta nie su pre mna financne dostupne. Ci bude moje dalsie auto hybrid si ale dnes netrufam povedat, mozno to bude elektro SUV, mozno to bude dizlovy kombik, fakt netusim co bude o 5-6 rokov a ako sa trh vyvinie a ake budu moje aktualne potreby. Sme svedkami, kedy zmeny prichadzaju velmi rychlo a preto len tazko dopredu byt o niecom presvedceny, ze to tak urcite bude.
aký nový hybrid kúpiš za cenu toho nového Pola? To čo sa pýtaš ty, pýtal som sa už skôr keď ochkal nad Mitsu ASX a dostalo sa mi vysvetlenia, že rozpočet nepustil. 😄
Asi Yaris hybrid 😉
Za něco přes 400 t. už i [odkaz] :yes: :yes: 😄
Za něco přes 400 t. už i [odkaz] :yes: :yes: 😄
hm, ak by som aj bral do úvahy kurz 27 Kč / Euro vychádza mi to cca 14 800 Eur. To je reálnych cca 1800 - 2000 tis viac ako mal rozpočet. Tu sa nebavíme o aute za 100 000 tis Eur kde už nejaká tisícka, dve až toľko nebolia >😁
Vsak ale z jeho vyjadrenia ako uz o nicom inom nerozmysla, pricom pred polrokom kupil auto je tak trochu na diagnozu. Pricom rozdiel v cene ako pises odhadom ~2k € uz nieje taka katastrofa aby este dosetril - hlavne, ked ho nutne nepotreboval a odrazam sa od toho " ja uz o inom ako o hybride do buducna ani nerozmyslam".
Ako neviem, mne to pride zvlastne, vsak rozumu by uz mal mat v tom veku dost. Ako fakt bez urazky, len to neviem pochopit.
Ako neviem, mne to pride zvlastne, vsak rozumu by uz mal mat v tom veku dost. Ako fakt bez urazky, len to neviem pochopit.
No každý máme iné návyky a iné priority. 😄 Ty si tiež kúpil 308 a vyjadril si sa tak (ak sa nemýlim), že ďalšie auto bude SUV, trebárs 3008 >😁 Ja tiež viem čo by som do budúcnosti chcel a čo by mi urobilo radosť. A keď príde na lámanie chleba (rozumej vytiahnuť peniaze) ktovie čo nakoniec kúpim. 😄 Bude to závisieť na výhľadových potrebách, stavu konta atď. Je zlé, že sa vie topper zasnívať aj pol roka potom, čo kúpil nové auto? Ja zastávam názor (a aj som mu pri ASX odprezentoval), že mohol to vysnívané (vtedy) ASX kúpiť cez nejaký spôsob financovania, teda položiť na drevo trebárs polovicu a zvyšok za 3-4 roky. Ale rozumiem aj tomu, že nie každý je ochotný sa takto "zadĺžiť" v dobe keď zakladá rodinu, treba mu riešiť prioritne bývanie atp.
Heh dostal si ma 😄 Akurat, ze nechavam tom uvolny priebeh ako pisem vyssie - neviem co bude v dobe, ked budem vyberat dalsie auto.
Ty tvé prognózy. Za 5-6 let ti automobilky nedají moc na výběr, protože se budou muset v průměru vejít do 95 g/km CO2 (v benzínu je to myslím 4,1 litru na 100 km). Takže se budou chytat stébel, aby toho na papíře dosáhly. Navíc by měly přijít o ty první tři zlevněné gramy přes limit; i ten první bude za plných 95 € z každého registrovaného auta dané značky/ skupiny (pokud tedy za rok prodáš milion aut, každý gram přes limit tě vyjde na 95 milionů euro).
A proto je to masivní žebrování alespoň u slabších modelů povětšinou zaslepené, případně tam mají "žaluzie". 😄
Ano, vrchní žebrování (maska) je móda - notabene kolikrát i nevzhledná a škodlivá (náraz s chodcem atd.). A tady byl u odvozeného Passatu 3 "vdech" do motoru zcela pod nárazníkem tak, jak to z pohledu přítlaku přídě, náporového chlazení motoru atd. má být a spodní hrana pod ním vytvářela již tenkrát dobrý splitter. Rovněž nízká svažující se příď už se dnes moc nedělá a přitom je výhodná kromě jiného i pro omezení vlivu bočního větru.
Z celého VW Passatu 3. generace mám dojem, že musel být tehdy u VW geniální konstruktér. Byl to první Passat s motorem napříč a vedle aerodynamiky měl mnoho dalších předností vč. výborných jízdních vlastností. A to všechno bylo složeno z velmi jednoduchých konstrukčních prvků - a v tom je ta genialita. Když se věci do hloubky rozumí, jde to jednoduše. Najezdil jsem s ním jako spolujezdec spousty obdivných kilometrů a malou část jsem mohl i řídit. Zážitek - do dneška si pamatuji.
Narodilo se v té době také Polo 3. generace, které bylo rovněž geniálně postavené - do dneška pozoruhodné - ovšem jen hatchback - sedan a kombík byl něco jiného. Jakoby ona osobnost od VW odešla.
Mám dojem, že obojí vznikalo od tohoto prototypu v článku pod vedením jednoho geniálního člověka, který po postavení Pola 3 odešel (byl odejit?) neznámo kam. Následující Passat už měl opět motor podélně před přední nápravou (platforma Audi) a následné Polo se až do předposlední generace vlastně nevzpamatovalo.
Nemám k tomu žádné podklady, ale "já - bídný hříšník - věřím, že to za onoho času takhle bylo." (K.Čapek).
Z celého VW Passatu 3. generace mám dojem, že musel být tehdy u VW geniální konstruktér. Byl to první Passat s motorem napříč a vedle aerodynamiky měl mnoho dalších předností vč. výborných jízdních vlastností. A to všechno bylo složeno z velmi jednoduchých konstrukčních prvků - a v tom je ta genialita. Když se věci do hloubky rozumí, jde to jednoduše. Najezdil jsem s ním jako spolujezdec spousty obdivných kilometrů a malou část jsem mohl i řídit. Zážitek - do dneška si pamatuji.
Narodilo se v té době také Polo 3. generace, které bylo rovněž geniálně postavené - do dneška pozoruhodné - ovšem jen hatchback - sedan a kombík byl něco jiného. Jakoby ona osobnost od VW odešla.
Mám dojem, že obojí vznikalo od tohoto prototypu v článku pod vedením jednoho geniálního člověka, který po postavení Pola 3 odešel (byl odejit?) neznámo kam. Následující Passat už měl opět motor podélně před přední nápravou (platforma Audi) a následné Polo se až do předposlední generace vlastně nevzpamatovalo.
Nemám k tomu žádné podklady, ale "já - bídný hříšník - věřím, že to za onoho času takhle bylo." (K.Čapek).
potom to převzali ekonomové...
Ne = potom byl předsedou představenstva jmenovanej Ferdinand Piëch 😄
A bacha = to nebyl vtip! >😁
A bacha = to nebyl vtip! >😁
Ferdinand Piëch přišel od Audi (byl tam hlavní konstruktér). To nejspíš vysvětluje zpětný přechod na podéĺně uložený motor před přední nápravou - na plošinu Audi.
No tak věděl že když to funguje u Audi, musí to fungovat i v Passatu
No, funguje u Audi! Audi je poslední, kdo motor podélně uložený motor před přední nápravou neopustilo - ostatní se k tomu dopracovali i u větších vozů už před čtvrt stoletím.
Ano - nepočítám-li Subaru a Porsche.
O všech těch se dá použít české přísloví😒br /> Každá liška chválí svůj ocas a když ho nemá, říká, že je lepší bez něj.
Ano - nepočítám-li Subaru a Porsche.
O všech těch se dá použít české přísloví😒br /> Každá liška chválí svůj ocas a když ho nemá, říká, že je lepší bez něj.
I to potvrzuje můj názor že prioritou je kvalitní pohon všech kol. Ostatní výrobci kromě Subaru na tuto finesu rezignovali a dávají tam jen připojovák se kterým si motor napříč docela rozumí
To ano - kvalitní pohon všech kol. Ovšem nese sebou i stinné stránky. A na druhou stranu oba víme, že když se něco jednoduchého udělá velmi dobře, může to fungovat lépe, než když se to dokonalejší a složitější udělá hůře. Česky se tomu říká fištrón 😄.
A to přísloví jsem ale myslel tak, že "zaostalí" výrobci podélně uložených motorů před přední (příp. za zadní) nápravou si chválí svůj ocas, ... .
"Připojovák" - v terénu jednoduše funguje dobře, při velkých silničních rychlostech už hraje čas připojení roli.
A to přísloví jsem ale myslel tak, že "zaostalí" výrobci podélně uložených motorů před přední (příp. za zadní) nápravou si chválí svůj ocas, ... .
"Připojovák" - v terénu jednoduše funguje dobře, při velkých silničních rychlostech už hraje čas připojení roli.
Tak nejde jen o čas připojení ale že ten fulltime se docela významně chováním přibližuje zadokolce, zvláště když rozdělením preferuje víc zadek.
A s tím fištrónem máš taky pravdu, ostatně i ten jednoduchý torsen funguje daleko líp než složitý elektronikou řízený haldex
A s tím fištrónem máš taky pravdu, ostatně i ten jednoduchý torsen funguje daleko líp než složitý elektronikou řízený haldex
Právě - Torsen je na silnice.
Zpožděné připojení (Haldex apod.) představuje při velkých rychlostech slušné vzdálenosti. Např. 10 ms už při100km/h=27,7m/s=27cm/10ms, tedy cca 1/4m/10ms. Připoměňme náhlé vystřelení vozu ze zatáčky s proměnným povrchem.
Preference zadku?
Přednosti předokolky s doplněním zadku a obráceně - myslím na silnici - není na pár vět, to oba víme😒br /> vektoráky všech sil v tahu / bez tahu / částečném tahu - pod / nad mezí adheze - podélné / výškové umístění těžiště vozu - vliv geometrie a zavěšení kol - .....
Zpožděné připojení (Haldex apod.) představuje při velkých rychlostech slušné vzdálenosti. Např. 10 ms už při100km/h=27,7m/s=27cm/10ms, tedy cca 1/4m/10ms. Připoměňme náhlé vystřelení vozu ze zatáčky s proměnným povrchem.
Preference zadku?
Přednosti předokolky s doplněním zadku a obráceně - myslím na silnici - není na pár vět, to oba víme😒br /> vektoráky všech sil v tahu / bez tahu / částečném tahu - pod / nad mezí adheze - podélné / výškové umístění těžiště vozu - vliv geometrie a zavěšení kol - .....
Já bohužel vidim naprosto zásadní rozdíl mezi Ferdinandem Piëchem konstruktérem :yes: a manžerem :no: :no:
To spíš naopak ne?
Jako manažer prodávat uměl a to, že dělal konstruktéra mu nebylo k zahození - takových je málo, mohli by se od něj učit.
Ale jako konstruktér? Sice přivedl Audi zpět na světlo bóží, ale moc dál ho technicky nepošťouchnul; a u samotného VW jako manažer-konstruktér prosadil správně a progresivně jednotné plošiny pro všechny značky (kromě Audi), ale ty byly konstrukčně s velmi podprůměrnými rozvory a chyběla mu tehdejší střední třída (délka 4,5 m) - a odnesla to naše Octavia 1 (a pak i 2 i 3 - to se táhne dodneška).
A dále prospal dobu variabilních plošin až přišel nakonec s plošinou modulární, která ovšem znovu ňák neumožňuje slušnější rozvory (patrně omezení v rejdech př. kol).
Jako manažer prodávat uměl a to, že dělal konstruktéra mu nebylo k zahození - takových je málo, mohli by se od něj učit.
Ale jako konstruktér? Sice přivedl Audi zpět na světlo bóží, ale moc dál ho technicky nepošťouchnul; a u samotného VW jako manažer-konstruktér prosadil správně a progresivně jednotné plošiny pro všechny značky (kromě Audi), ale ty byly konstrukčně s velmi podprůměrnými rozvory a chyběla mu tehdejší střední třída (délka 4,5 m) - a odnesla to naše Octavia 1 (a pak i 2 i 3 - to se táhne dodneška).
A dále prospal dobu variabilních plošin až přišel nakonec s plošinou modulární, která ovšem znovu ňák neumožňuje slušnější rozvory (patrně omezení v rejdech př. kol).
starý kluk: Následující Passat sice měl motor opět podélně, ale to zase umožnilo převzít od Audi i velmi kvalitní pohon všech kol. Přitom dostatek vnitřního prostoru tam zůstal.
No, byl to krok zpátky.
Byl vynucenej = zákazníci Audi se bouřili. Dalo by se říct oprávněně
Měli se spíš bouřit zákazníci VW.
Znám lidi, kteří měli Passata 3 jako služebáka (i ten, o němž jsem psal) a po jeho odježdění si radši prosadili jeho facelift, než by přešli na Audi. Facelift dostal vepředu zbytečnou mžížku nad nárazníkem (slepou - jakoby se u VW báli narušit funkci přídě), a jako celek už nepůsobil stylisticky tak technickým dojmem jako originál, ale jeho vlastnosti zůstaly vcelku zachovány😒br /> Např.
- Jízdní vlastnosti byly tak neuvěřitelné, že měl člověk dojem, že jede doslova po kolejích.
- Dojezdy po vyřazení nebo sjezdy s kopce by díky aerodynamice tak překvapivé, že člověk až nechápal jak musí přibrzďovat, aby se auto nerozjelo moc.
- Odolnost na boční vítr díky nízké přídi a "vyplněné" zádi byla také překvapivá.
- A musím pochválit i tehdejší benzíňák 1,8, který byl nejen pružný, ale ve spojení s touto karoserií vykazoval malou spotřebu (kolem 7 litrů, což v první polovině 90-ých let bylo velmi slušné).
Znám lidi, kteří měli Passata 3 jako služebáka (i ten, o němž jsem psal) a po jeho odježdění si radši prosadili jeho facelift, než by přešli na Audi. Facelift dostal vepředu zbytečnou mžížku nad nárazníkem (slepou - jakoby se u VW báli narušit funkci přídě), a jako celek už nepůsobil stylisticky tak technickým dojmem jako originál, ale jeho vlastnosti zůstaly vcelku zachovány😒br /> Např.
- Jízdní vlastnosti byly tak neuvěřitelné, že měl člověk dojem, že jede doslova po kolejích.
- Dojezdy po vyřazení nebo sjezdy s kopce by díky aerodynamice tak překvapivé, že člověk až nechápal jak musí přibrzďovat, aby se auto nerozjelo moc.
- Odolnost na boční vítr díky nízké přídi a "vyplněné" zádi byla také překvapivá.
- A musím pochválit i tehdejší benzíňák 1,8, který byl nejen pružný, ale ve spojení s touto karoserií vykazoval malou spotřebu (kolem 7 litrů, což v první polovině 90-ých let bylo velmi slušné).
Tuhle logiku mám problém pochopit. Zákazníci Audi se bouřili, protože VW postavil Passat na jiné platformě?
starý kluk: Krok zpátky ? Neviděl bych to tak černobíle. V případě FWD to krok zpátky byl, ale v případě AWD 4Motion naopak krok kupředu. Jenže by byl nesmysl motor pro každý typ pohonu montovat jinak
Stačilo případně k motoru napříč přídavný zadní náhon dodělat a posunout tak pokrok dál. Ale bylo by to vůbec potřeba? Passat 3 bylo tehdy skvělé evropské silniční pohodlné auto pro dálkové štreky😒br />
- o nebývale dobrých jízdních vlastnostech píši výše
- a k tomu bylo nadmíru pohodlné: vzadu bylo místa pro nohy jako nikde jinde a to bylo přitom možné sklápět opěráky zadních sedadel (případný tunel pro kardanku by zabral příčné místo).
- a k tomu bylo nadmíru pohodlné: vzadu bylo místa pro nohy jako nikde jinde a to bylo přitom možné sklápět opěráky zadních sedadel (případný tunel pro kardanku by zabral příčné místo).
kamarat sa pred par tydnami uz uspesne zbavil 10 rocnej C3 s 1,6hdi 80kw ... a dnes uz opat jazdi benzinom ako kedysi ( nova mazda 3 ) :yes: