Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProhlédněte si do detailu raritně zachovalou Škodu Octavia. Za 20 let najela jenom 17.534 km!
48 komentářů
Anonym
co dělá redaktůrek v ˇAčkách? Pětikorunovou reklamu?
Zrovna tenhle bazar Basel archivni karu...
Jsem zvedav na tu zakladni vybavu a 14kola. Takova mira se dnes moc nevidi u teto velikosti vozu.
Jsem zvedav na tu zakladni vybavu a 14kola. Takova mira se dnes moc nevidi u teto velikosti vozu.
14"kola nebyla kdysi nic divného. Fiat Marea nebo Mitsubishi Carisma, auta podobně koncipovaná jako Octavia, taky měly v základu 14" kola, stejně jako běžná auta nižší středí třídy. Ale u Octavie je to fakt rarita, verzi LX člověk potká málokdy.
Těch 14" je asi trošku extrém, ale obecně moc nechápu tu dnešní módu mít co největší disky a nejtenčí pneumatiky. Ano, vypadá to fakt dobře, ale auto mám na ježdění, ne na kochání se a zrovna ty vyšší boky pneumatik toho odfiltrují docela hodně.
205/55/16 je dnes standardní mira na octavii a ji podobné káry. Ale tehdy byl rok 9x a základ mohl mít 14.
Je to 21 let = ty 14 kola extrém nebyly ani náhodou = dodnes nejlepší auto v losim testu Xantia Activa V6 tehdejší typický auto střední třídy mělo 15"
Trošku extrém sou některý současný velikosti 😉
Trošku extrém sou některý současný velikosti 😉
Ono to bývá často součástí nějakých paketů a nejde to vyměnit za menší. Takovou mám zkušenost, 17" "zdarma", i když jsem je nechtěl, nešlo.
Co by třeba zajímalo mě, když na Fabii 3 dají 16 palcové disky o šířce 205 na 1,0MPI 55KW o kolik stoupne spotřeba ve srovnání se základním rozměrem 14 palců a šířce 175. V 90 letech na Octávii 195/65 R15 na litých discích byl pomalu luxus.
1.O MPI nemů sloužit, ale u 1.2TSI 81kW je o poznání horší akcelerace a spotřeba tak 0.5 litru. Mezi zimníma 15 a letníma 17
Zhoršení akcelerace mohu potvrdit. U slabších motorů je to znát. Což je asi hlavní důvod zvýšené spotřeby.
Měl jsem na VW POLu 1.0MPi z roku 2000 letní 16'' 195/40(nízkoprofil) a zimní 14'' 185/55 a rozdíl ve spotřebě nebyl žádný. V létě bez klimatizace a v zimě s topením. Lze tedy usoudit, že ta letní guma díky tomu rozměru, dohnala na spotřebě tu zimní s vyšším valivým odporem.
Zvetsuji se obvody kol. To co byl pred dekadou-dvemi obvod bezny pro stredni tridu dnes sedla trida nizsi stredni. Takze si dnes muzes doprat to "vypada to fakt dobre" a nebyt pritom ochuzen na komfortu. Dokonce si muzes doprat jeste o palec vic, protoze pokrok v podvozich. Vysledkem toho vseho je ze tam kde bylo OK ve smyslu komfortni, neprehnany rozmer R16 na prelomu milenia mas dnes R18 a na nicem (krom ceny pneu) netratis. 😉
Bacha redaktůrek je automobilovej žurnalista s asi největšíma znalostma o autech u nás 😉
Tak pročšaškuje v áčkách?
V každý druhý větě a nejen tady se naváží do bazarů a ahochštaplerů, leštění aut atd atd. Sám smrdí v největší žumpě, co je.
V každý druhý větě a nejen tady se naváží do bazarů a ahochštaplerů, leštění aut atd atd. Sám smrdí v největší žumpě, co je.
Jak to mám vědět? >😁
Asi tuhle docela výjímečnou Oktu maj zrovna tam no 😄
Asi tuhle docela výjímečnou Oktu maj zrovna tam no 😄
Díval ses na to?
"představte si, že jsme při naší práci v Áčkách narazili..."
TWL?
A větu před tím mekotá o bazaristickejch povídačkách
Nejvyje...anější bazaristická povídačka této země "5000 kvalitních a prověřených vozů"
"představte si, že jsme při naší práci v Áčkách narazili..."
TWL?
A větu před tím mekotá o bazaristickejch povídačkách
Nejvyje...anější bazaristická povídačka této země "5000 kvalitních a prověřených vozů"
Na áčka máme všichni stejnej názor = stejný podvodníci jako většina bazarů = jen větší >😒]
Jinak furt platí to co sem napsal 20:11 😄
Jinak furt platí to co sem napsal 20:11 😄
Tak s tema hochštaplerama ma celkem pravdu..
Ronault.
[odkaz]
.... obrubník...asi tak zajímavá věc jako červená Oktávka... 8-s
.... obrubník...asi tak zajímavá věc jako červená Oktávka... 8-s
Nepodceňujte dokonalost zahradního obrubníku. Jeho design a funčnost za ty roky co existuje alespoň nabývá na hodnotě. Jedničková oktávka v holobytu je na rozdíl od něj čím dál tím víc pro smích.
pcwifi
"V AAA Auto jsme totiž narazili na kus z roku 1997, který za celých dvacet let najezdil jen málo přes 17.000 km. A snad nikdy nejel v dešti."
jojo nejprv mela tak kilco, ale majitel se asi hodne staral, tak si rekli ze ju stocijou a udelaj si dobrej den z nejakych tupounu...
jojo nejprv mela tak kilco, ale majitel se asi hodne staral, tak si rekli ze ju stocijou a udelaj si dobrej den z nejakych tupounu...
pumpkin
Vidieť zachovalé auto, ale v základnej výbave je vždy smutné. Je to taká ukážka zúfalosti. Verím, že sa postupne ukážu aj zachovalé Fabie Junior, ktoré ale začnú mať hodnotu tak o 80 rokov. >😁
Inak neviem či ste si všimli taký fenomén, ale na dedinách dodnes človek stretne pekné Felicie vo vyššej výbave GLX. Svedčí to o tom, že tí ľudia si boli ochotní za auto priplatiť, pretože vedeli, že ho kupujú na dlhšie obdobie. To mi príde ako správne uvažovanie. Hoci aj na 20 rokov, ale v plnej výbave. To sa samozrejme netýka len Felicii.
Inak neviem či ste si všimli taký fenomén, ale na dedinách dodnes človek stretne pekné Felicie vo vyššej výbave GLX. Svedčí to o tom, že tí ľudia si boli ochotní za auto priplatiť, pretože vedeli, že ho kupujú na dlhšie obdobie. To mi príde ako správne uvažovanie. Hoci aj na 20 rokov, ale v plnej výbave. To sa samozrejme netýka len Felicii.
Mám to tak stejně. Po 15 letech šlo do světa POLO ve výbavě Comfort line. Jako auto pro začínajícího šoféra ve městě ideální. No a teď se v garáži objevilo MPV, v plný palbě s výhledem na minimálně 15 let služby.
Zajímavost s tím POLem, stálo 140.000 a za poslední tři roky, co jsem poctivě evidoval spotřebu a náklady jenom na palivu sežralo 140.000,-, 76.600,- na opravách a údržbě a 21.000 na pojištění.
Zajímavost s tím POLem, stálo 140.000 a za poslední tři roky, co jsem poctivě evidoval spotřebu a náklady jenom na palivu sežralo 140.000,-, 76.600,- na opravách a údržbě a 21.000 na pojištění.
Jako starý bazarový kovboj kupující pouze zachovalá auta po jednom majiteli to vidím přesně opačně. Opravdu zachovalá auta s nízkým nájezdem jsou většinou holobity, výjimky samozřejmě existují. Rozdíl u Felicie LX a GLX nebyl moc velký ani v ceně ani ve výbavě. Rozdíl mezi Juniorem a vybavenou Fabií byl už obrovský.
Přesně tak.
Ve výsledku to pak za pár korun koupí někdo, kdo to totálně zrube během pár let.
Fabky junior si kupovali lidi po zrezlých feliciích.
Ve výsledku to pak za pár korun koupí někdo, kdo to totálně zrube během pár let.
Fabky junior si kupovali lidi po zrezlých feliciích.
Ak to berieš, že autá, ktoré boli kúpené ako nové v SK alebo CZ, tak áno, Octavia v článku je toho dôkazom. Lenže jednak sa človek trýzni už len tým, že siahne po základe, ktorý sa dá ďalej predať už len za symbolickú cenu.
To s tými výbavami Felicie súhlasím, ale ide o princíp, že radšej dlhšie šetriť a kúpiť si hoci aj menšie auto, ale v dobrej výbave.
To s tými výbavami Felicie súhlasím, ale ide o princíp, že radšej dlhšie šetriť a kúpiť si hoci aj menšie auto, ale v dobrej výbave.
Ada je zase tady
tak není divu, že s tím majitel nevydržel najezdit víc, než jen těch pár kilometrů. Octavia bez TDI :no:
Zajímavé, já sem s motorem 1.0MPi (atmosférický BENZINOVÝ čtyčválec z roku 2000) nalítal v pohodě 220.000 km. Ale je pravda, to je NORMÁLNÍ motor :-!
Sjezdili jsme s ním Evropu a nikde nás nenechal.
Sjezdili jsme s ním Evropu a nikde nás nenechal.
vabis
Auto muze byt tak na prvni pohled hezke nebo zajimave. Ale jak je v tom namocene AAA, tak jde tusit nejake "ale". Takze bud bylo zaplavene, exekucne zabavene, nebo neslo po dobu tech 20 let nastartovat atd.
JDM
Mladí touží po tomhle [odkaz]
Tesite sa ? 😄