Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZapomenuté hot hatche ze sedmdesátých let aneb zábava z Itálie a Francie
35 komentářů
Ondris
Když už není v nadpisu otazník nebo vykřičník, tak je tam debiIita.
Zapomenuté? Abarthy, R5 a Sudy?
Zapomenuté? Abarthy, R5 a Sudy?
Chlapi viděli jste film Hop a nebo lidoop? Jezdí tam červené kabrio. nevíte co je to za značku? Hledal jsem ale nevím.
3_diamanty
tie starsie dizajny su proste neprekonatelne [odkaz] :yes: a ani top high tech super mega pocitac taku krasu dnes uz nevytvori ako zvladli sikovni dizajneri pred 30-40 rokmi... to bez debaty
Zrovna auto z tvého odkazu žádný nepřekonatelný design nemá...
Dokonce bych řekl, že patří do jednoho z netristnějších designových období, kdy nástup plastových nárazníků vůbec nepasoval k řekněme klasickým tvarům karoserií...
Ve srovnání s dnešními auty v této kategorii je i toto Autobianchi neskutečně krásné auto. Uznávám, v kontextu doby by se dalo o tom polemizovat, ale zrovna třeba i tohle auto má pravé to zakomponování plastů pro mne povedene.
V podstatě je to dnes asi takto. Musel bych dlouho přemýšlet, abych vyjmenoval 5 aut, co se mi v ročníku 1980 a starší nelíbí, zatímco bych ještě dýl přemýšlel, kdybych měl vyjmenovat 5 aut v ročníku 2015 a mladší, co jsou zajímavá a nápaditá.
V podstatě je to dnes asi takto. Musel bych dlouho přemýšlet, abych vyjmenoval 5 aut, co se mi v ročníku 1980 a starší nelíbí, zatímco bych ještě dýl přemýšlel, kdybych měl vyjmenovat 5 aut v ročníku 2015 a mladší, co jsou zajímavá a nápaditá.
"Neskutečně krásné auto" to může být pro tebe...
Co se ti líbí je věc jedna, co je zajímavé a nápadité je věc druhá.
Co se ti líbí je věc jedna, co je zajímavé a nápadité je věc druhá.
Zrovna A112 se mi nikdy moc nelibilo, zato jeho nastupce Y10 bylo po Unu druhe nejhezci male auto pro me. Od Autobianchi mam nejradsi sedan A111, ten byl a je opravdu krasny a jeho design se nikdy neokouka. :yes:
Jinak ovsem souhlasim a i ja bych mel problem dat dnes dohromady 10 aut (pet by nebyl problem, porad tu je Morgan), ktera se mi opravdu libi, zatimco co pred 30+ lety bych mel problem presne opacny. Takhle na rychlo me napada snad jen VW 411/412, Ford Anglia nebo produkce vychodniho bloku, ale jinak vesmes vznikala vsude opravdu krasna auta.
Jinak ovsem souhlasim a i ja bych mel problem dat dnes dohromady 10 aut (pet by nebyl problem, porad tu je Morgan), ktera se mi opravdu libi, zatimco co pred 30+ lety bych mel problem presne opacny. Takhle na rychlo me napada snad jen VW 411/412, Ford Anglia nebo produkce vychodniho bloku, ale jinak vesmes vznikala vsude opravdu krasna auta.
A112 je designově taková "znásilněná" 127ička. 😉
Asi nejhezčí menší sedan z té doby byl F128 rally, navíc už tehdy s charakterem hh.
[odkaz]
[odkaz]
Asi nejhezčí menší sedan z té doby byl F128 rally, navíc už tehdy s charakterem hh.
[odkaz]
[odkaz]
Arese
Opravdu nevím, co je na těchto ikonických vozech zapomenuté. Každý, kdo se alespoň trochu zajímá o auta, je musí mít v malíčku! 😲
Enthusiastic.driver
Docela se divím, kolika lidem leží v žaludku to slovo "zapomenuté". Nemám s ním problém. Zmiňované modely z větší části rozhodně nepatří mezi auta, která by nadšenci sypali z rukávu, když se řekne hatchback ze 70. let. Natož běžní lidé, kteří čtou weby o autech. Obávám se, že takové Autobianchi nebo Innocenti někteří vůbec neznají. Další třeba znají, ale už neví, že byly i sportovní verze.
Oproti Golfu GTI nebo 205 GTI je taková Simca 1100 nebo Alfasud Ti rozhodně zapomenuté auto. 😄
Oproti Golfu GTI nebo 205 GTI je taková Simca 1100 nebo Alfasud Ti rozhodně zapomenuté auto. 😄
Kdyz se rekne hatchback ze 70. let, vybavi se mi v prvni rade italska, francouzska a britska produkce jako nejruznejsi Fiaty, Innocenti, Alfasud, Allegro, Renault 14 nebo 5 atd... po nich si vzpomenu na japonce a zejmena prvni Civic a az nekde vzadu bude nemecka produkce (vzhledem k tomu, ze nemecke ikony nizsi stredni tridy Kadett a Escort presly na tenhle typ karoserie az pozdeji).
Peugeot 205 je relativne nove auto, ktere si jeste zive pamatuji nalestene v autosalonech, ten musi znat samozrejme i ty nejmladsi rocniky. To ovsem neznamena, ze vsechno starsi je davno zapomenute. A pokud ano, mel by clovek navstevovat radsi jine servery: [odkaz] >😒]
Peugeot 205 je relativne nove auto, ktere si jeste zive pamatuji nalestene v autosalonech, ten musi znat samozrejme i ty nejmladsi rocniky. To ovsem neznamena, ze vsechno starsi je davno zapomenute. A pokud ano, mel by clovek navstevovat radsi jine servery: [odkaz] >😒]
Proč by musely nejmladší (+2000) ročníky znát zrovna to, co si ty představuješ, že by znát měly?
Pokud ma nekdo auta rad a navstevuje motoristicky server, prip. si treba kupuje i motoristicke casopisy atd., tak si neumim predstavit, ze by tyhle auta neznal. To patri tak nejak k vseobecnemu prehledu (nejen lidi od aut). Ja treba vubec nezajimam o IT branzi a taky vim, jak vypada pocitac Amiga nebo stare diskety... proste je to neco, co vnimam jako naprostou samozrejmost.
Chápu, jak to vnímáš ty, ale nechápu, kde bereš přesvědčení, že to tak musí mít "všichni", resp. i ty nejmladší ročníky.
Jak píše WL, posuzuješ to zřejmě moc podle sebe. Většina lidí, kteří navštěvují motoristický web nebo si kupuje mainstreamové automobilové časopisy hledá informace o nových či zánovních autech. A takoví lidé určitě nebudou znát všechny modely aut, které se vyráběly před padesáti lety. Naopak budou znát pár nejmarkantnějších modelů.
A s tím všeobecným přehledem. Pokud jím myslíš to co já, tedy hrubé povědomí o nějaké oblasti a základní orientaci v ní, tak k takovému všeobecnému přehledu z oblasti aut možná patří znalost Golfu GTI, ale rozhodně ne sportovních variant Fiatu 127 nebo Simcy 1100. Když to převedu na tebou uvedený příklad v IT, tak je to podobné, jako bys po někom mimo IT chtěl vyjmenovat okrajové výrobce grafických karet z poloviny 90.let i s parametry.
A s tím všeobecným přehledem. Pokud jím myslíš to co já, tedy hrubé povědomí o nějaké oblasti a základní orientaci v ní, tak k takovému všeobecnému přehledu z oblasti aut možná patří znalost Golfu GTI, ale rozhodně ne sportovních variant Fiatu 127 nebo Simcy 1100. Když to převedu na tebou uvedený příklad v IT, tak je to podobné, jako bys po někom mimo IT chtěl vyjmenovat okrajové výrobce grafických karet z poloviny 90.let i s parametry.
Cuba66
...rezu sud :-!
Vzácný auto, moc se jich asi díky mizerný antikorozní ochraně nedochovalo...
Vzácný auto, moc se jich asi díky mizerný antikorozní ochraně nedochovalo...
Pozdější ročníky už na tom byly lépe. Za všechno mohla nekvalitní ruská ocel a ne zanedbaná antikorozní ochrana. Co taky kdy přišlo z Ruska do Evropy dobrého, že... 😲 8-s 8-s
Nejsem si uplne jisty, zda byl Alfasud taky ze sovetske oceli. S tou mel problemy koncern Fiat, kteremu soveti splaceli tovarnu na ziguliky prave dodavkami oceli. Ovsem Alfa Romeo zapadla pod kridla Fiatu az v polovine 80. let... takze leda ze by tu ocel ze SSSR kupovali v Alfe dobrovolne sami, ale o tom jsem nikde necetl. U Alfasudu jsem mel vzdy za to, ze to zfusovala sama Alfa mizernou antikorozni ochranou.
praděda7
No nevím nevím, ale tyto věci se zde za železnou oponou v tu dobu téměř nevyskytovaly. Tak nevím, proč by si je měl někdo pamatovat?
Ano, to je taky pravda, potkat tu v sedmdesátých letech G I GTI byla doslova ratita, nemluvě o těch méně známých hh.
Jinak... GTI měl 81kW a stovku za 9.1s, takže Alfasud s jeho 13.7s z mého pohledu zase až tak hot není.
Jinak tech 13,7 je udaj pro nejslabsi 1,2l, Alfasud mel samozrejme i mnohem zivejsi motory, ale autor asi nechtel moc shazovat jeho nemeckou modlu. :-!
Nebylo to tak, že při představení měl Alfasud jen tu 1.2? Ono ten článek začíná tím, že GTI nebyl první HotHatch, tj. pokud chce autor podpořit tuto tezi, tak se musí soustředit na auta v první polovině sedmdesátek...
Golf GTI nebo 205 GTI bude znát kde kdo. Ale Innocenti nebo Simcu 1100? To už je materiál pro pořádné nerdy, rozhodně ne pro "drtivou většinu lidí navštěvujících automobilový server" 😉
Rozhodně je to v obecném povědomí zapsáno nesrovnatelně méně výrazně, než Golf GTI, nebo P 205 GTi.