Kdo koupil ještě minulou generaci s 8válcem a ideálně ještě s manuálem, tak dobře udělal. Taková kombinace poroste jen na ceně. Nic z toho v nové, hodně podobné, generaci již není.
Souhlas, éra osmiválců ve střední třídě končí, legrace je, jak všichni označující se za petrolheady řvali, když v8 do emtrojek a eresčtyřek přišly, o konci světa a hrůze, jak ta auta budou těžká a neovladatelná oproti předchůdcům se šestiválci, a teď zas naopak, ti samí pláčí po jediných pravých (čti v😄 motorech, lkaní nad downsizingem. >😁
Já to vítám, osmiválcové rs4, M3 jsem vždy viděl jako přešlap, jakkoliv motory měla ta auta špičkové, ale stačí se podívat na váhu, předchozí RS5 měla reálně lehce pod 1,9 tuny, u nové deklarují 1655kg, i kdyby to bylo reálně o padesát víc, pořád to jsou dva metráky dolů, to musí být znát na agilitě a o to tu jde, výkonu mají emka, ereska reálně dost už x generací. 😉
No u M3 to také dramatické nebolo, M3 E92 vážila 1685 kg a súčasná F80 udáva 1595 kg, teda rozdiel 90 kíl. Otázka naviac znie, či celá tá úspora ide na vrub motoru, alebo tu je aj ľahšia karoséria a i.
Ano, u audi je ten rozdíl podstatně větší, tím spíš je návrat k šestiválci na pochvalu. Mně by se nejvíc líbil motor typu S54, ale to je už jen minulost, jakkoliv s akt. technol. možnostmi by i z třílitru byli schopni těch 400 koní (bezpečných a trvanlivých) dostat. Bohužel emise, tak aspoň že tu je nízkotlaké turbo 40i, mně se neemkové verze líbí motoricky víc než emka, na rs5 jsem zvědav. 😉
Jo, 40i (B5😄 všade žne samú chválu, v priamke v niektorých disciplínach poráža i N55 v M2, mať M140/240i lepší podvozok, tak má M2 problém obhájiť svoju pozíciu. Na nemeckej stránke BMW je aj audio file zvuku M140i, to je nádhera, tomu sa pri všetkej úcte audiňácka V6 nemôže rovnať.
Jestli je to M140i se sériovým výfukem, tak to teda (naživo) žádná akustická nirvána není.
Mnohem podstatnější, než konkrétní uspořádání šesti hrnků, je (ohledně akustiky) výfuk.
Právě že tam o výfuk vůbec nejde, je slyšet ten klasický mechanický zvuk R6 bmw, v tom je ta krása, výfukem jde doladit cokoliv, výhodou neemkových aut je právě to, že výfuk je velmi decentní a nechává znít samotný motor. 😉
U sportovně laděného výfuku jde i o to, co je (i díky němu) slyšet i zevnitř...
Sám "vedle" píšeš, že bys dal do M140i akrapa, to by ti pak nevadilo, že bys ses tím (minimálně částečně) zbavil té "výhody" neemkového auta? 😉
Uvnitr pousti zvuk do repraku. Naopak zvenku je to hezky, melodicky a hladky zvuk R6. Lepsi, nez nejake pubertalni prskolety pri jejichz prujezdu praskaji okna.
Tady bych rozlišoval RS4 a M3. RS4 měla přeplňovaný šestiválec, který asi lehký nebyl. A vzpomínám si, že u M3 ujišťovali, že je osmiválec lehčí než odcházející šestiválec, takže mě to nechávalo klidným (a V8 by měla být kratší, takže plus; jen zvuk je holt jiný). Jo, hmotnost předchozí RS5 byla problém. Motor to byl dobrý a na běžnou jízdu měl dost sil, ale nebyla to taková divočina, jak by někdo mohl od RS čekat.
Ma stejny motor jako relevantni konkurenti, pokud se nepletu. Osobne bych uprednostnil jizdni vlastnosti, takze bud M4, nebo tuhle RS5 - kdyz uz jsme u te ceny, tak asi spis tu M4... No v tomto ohledu jsem teoretik, na M4 nemam.
Ono je škoda, že to Shelby GT350 se k nám ofiko nedováží. Chybí testy a srovnávačky. Jednatel F67, s kterým se znám, má neerkovou verzi jako daily car. Takže jsem si ho alespoň prohlídl a získal od něj zprostředkované srovnání. Ale možnost jej vyzkoušet a pořádně projet je u nás dost omezená. Ale prodávají se, naposled z Ameriky přivezl tři.
Taky bych volil pro ridice zabavnejsi rwd M4 nez awd RS5. R6 zni na 6 hrnek hrube, sice ne jak atmo V8 ale reprodukce motoru N55 do interieru je masakr. Zrovna o tomhle "nesmyslu" jsem mel nejvetsi pochybnosti.
Tady se na premií podle NĚKTERÝCH diskutérů nesmí šahat. Je přece nejlepší a ujede všem, ať to stojí, co to stojí a ať má pod kapotou jakýkoliv vysavač. Je to přece prémie, chápeš ne >😁.
Nicmene na tech fotkach je definice krasneho kupe, to je proste nadhera :yes:
Já to vítám, osmiválcové rs4, M3 jsem vždy viděl jako přešlap, jakkoliv motory měla ta auta špičkové, ale stačí se podívat na váhu, předchozí RS5 měla reálně lehce pod 1,9 tuny, u nové deklarují 1655kg, i kdyby to bylo reálně o padesát víc, pořád to jsou dva metráky dolů, to musí být znát na agilitě a o to tu jde, výkonu mají emka, ereska reálně dost už x generací. 😉
Mnohem podstatnější, než konkrétní uspořádání šesti hrnků, je (ohledně akustiky) výfuk.
Sám "vedle" píšeš, že bys dal do M140i akrapa, to by ti pak nevadilo, že bys ses tím (minimálně částečně) zbavil té "výhody" neemkového auta? 😉
[odkaz]
no words... 8-s