Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ozzman
Takhle z boku v bíle.... mě se začíná líbit >😒] 8-s Správně zvolená profilovka testu! >😁
Co naplat - nechce se mi tak nějak moc věřit, že by levnější provedení se slabším motorem dokázalo být o tolik lepší, než dvoulitr s totožnou zadní nápravou, nebo došlo zasek faceliftu o kterém nevíme? Na druhou stranu, tohle auto nikoho neurazí (pokud se nepodívá zepředu) a vyloženě hezké mi přijdou sedačky, možnost konfigurace Oktávky je hodně silnou devizou tohoto modelu. I v "obyčejná" bílá může navodit punc luxusu.... bohužel, pouze pokud se díváte správným směrem.
Co naplat - nechce se mi tak nějak moc věřit, že by levnější provedení se slabším motorem dokázalo být o tolik lepší, než dvoulitr s totožnou zadní nápravou, nebo došlo zasek faceliftu o kterém nevíme? Na druhou stranu, tohle auto nikoho neurazí (pokud se nepodívá zepředu) a vyloženě hezké mi přijdou sedačky, možnost konfigurace Oktávky je hodně silnou devizou tohoto modelu. I v "obyčejná" bílá může navodit punc luxusu.... bohužel, pouze pokud se díváte správným směrem.
Dvoulitr měl adaptivní tlumiče v kombinaci s torzkou, to je asi ten problém... i když přiznávám, že tu část o tlumičích jsem na první dobrou nepobral😒br />
Tohle je dobrá zpráva – šestnáctistovku TDI si nikdy nemůžete koupit s elektronickými tlumiči. A teď ne úplně dobrá zpráva – kombík bez zmíněných adaptivních tlumičů nemůže mít hydraulické uložení zadní nápravy.
Ad fotka - z profilu se toho moc nezměnilo, zadní světla vypadají po fl líp a kombíku na 18" to slušelo vždycky.
Tohle je dobrá zpráva – šestnáctistovku TDI si nikdy nemůžete koupit s elektronickými tlumiči. A teď ne úplně dobrá zpráva – kombík bez zmíněných adaptivních tlumičů nemůže mít hydraulické uložení zadní nápravy.
Ad fotka - z profilu se toho moc nezměnilo, zadní světla vypadají po fl líp a kombíku na 18" to slušelo vždycky.
Dobrý den,
zkusím naprosto jasně, nebásnicky - se šestnáctistovkou TDI nemůžete mít adaptivní tlumiče. Stejně tak s litrem TSI a plynovou verzí. Uložení s hydrolágry zase mají všechny kombíky s adaptivními tlumiči. A abych vás zase trošku popletl - u liftbacku mají hydraulické silentbloky mají všechny verze.
Díky,
Machi
zkusím naprosto jasně, nebásnicky - se šestnáctistovkou TDI nemůžete mít adaptivní tlumiče. Stejně tak s litrem TSI a plynovou verzí. Uložení s hydrolágry zase mají všechny kombíky s adaptivními tlumiči. A abych vás zase trošku popletl - u liftbacku mají hydraulické silentbloky mají všechny verze.
Díky,
Machi
Takže, když to ještě nebásnicky shrnu - Každá verze Oktávky má uplně jiný podvozek? >😒]
V zásadě jo... Proto pokaždé a znovu píšu, že se jednotlivé modely fakt zásadně liší. Asi si nevybavím auto, u kterého je ten rozptyl tak velký...
Machi
Machi
Dobře, ale proč je dobrá zpráva, že nelze připlatit za adaptivní tlumiče? Ve Vašem podání dle té první věty to vypadá, že adaptivní tlumiče s hydrolágry jsou horší řešení, než neadaptivní klasické... ta druhá věta to pak ale popírá. Nebo ne?
Spíš, že adaptivní tlumiče nebrat, ale hydrolágry (to je tedy pojem) by to chtělo.
Myslel jsem to tak, že adaptivní tlumiče nefungovaly zatím v žádné testované Octavii tak, jak bych si představoval (vyjma RS). Tedy je fajn, že si za ně připlatit nemůžete.
Machi
Machi
Karta se obrací. S odstupem času a především po osobním setkání se mi zdá tento facelift jako mimořádně povedený :yes: Krom toho v tmavších barvách změny natolik zaniknou, že stejně není nepoznat jestli má dvě nebo "čtyři" světla.
Tak já to vnímám přesně opačně. U bílé nebo stříbrné barvy ten pruh mezi světly zaniká a čtyři světla mi nevadí. Pak ale potkám černou nebo hnědou oktu a to bych zvracel.
Vypadá to, že bílá (ideálně v RS variantě s černou mřížkou) bude jediná použitelná barva. Světlé metalízy pak budou akceptovatelným kompromisem a tmavá barva zůstane zapovězená.
Vypadá to, že bílá (ideálně v RS variantě s černou mřížkou) bude jediná použitelná barva. Světlé metalízy pak budou akceptovatelným kompromisem a tmavá barva zůstane zapovězená.
Souhlasím, že černá mřížka RS je ne ideální, ale dokonce snad jediná přijatelná varianta (protože u běžných verzí na mě působí propojení chromu a skla odpudivě).
Naopak nesouhlasím, že je to ve světlejších barvách (nedejbože bílé) lepší, podle mě právě naopak (ideální je pak nějaká tmavá šedá). Černou nehodnotím, protože tu na autech (minimálně od Sclasse níže) nesnáším. Za mě tedy buď šedá nebo červená RS.
Naopak nesouhlasím, že je to ve světlejších barvách (nedejbože bílé) lepší, podle mě právě naopak (ideální je pak nějaká tmavá šedá). Černou nehodnotím, protože tu na autech (minimálně od Sclasse níže) nesnáším. Za mě tedy buď šedá nebo červená RS.
Když říkáš, že je facelift mimořádně povedený a v další větě napšíeš, že změny zaniknou, takže.... je to povedené proto, že to vypadá stejně? >😁 Mne se třeba líbí více zadní světla, to Oktávce prospělo.
Tím bylo myšleno, že spousta lidí na ten facelift plive, ale ve skutečnosti ty změny nejsou tak dramatické jak to obvykle na fotkách vypadá.
Zadní partie bych naopak ocenil výraznější. Neříkám, že je to horší než předtim, ale to dvojlinkové céčko (v LED) bylo zajímavější než nyní.
Zadní partie bych naopak ocenil výraznější. Neříkám, že je to horší než předtim, ale to dvojlinkové céčko (v LED) bylo zajímavější než nyní.
Zadek (hlavně pak u combi) vypadá skutečně líp (resp. moderněji). Na předek si asi nikdy nezvyknu (uvidíme co RS, tu jsem ještě na vlastní oči neviděl)
Člověk si zvykne na leccos, co potkává 10x (a více) denně. Ale pěkné to za mě prostě není.
Ač původně velký odpůrce, naživo - pro mně teda v tmavších odstínech - to nevypadá tak hrozně. (Tedy když to vlastní někdo jiný, než já). Ta spodní linka vnějšího světlometu, která mě na fotkách tak odpuzovala, dává naživo vcelku i smysl. Není to hezké auto, ale zase není ani nudné, co původní verze tak trochu byla.
Ondris
S 1.6 TDI Style (manuál) teďka tejden jezdím a můžu se pod verdikt testéra podepsat - ty příplatky prostě nedávají smysl (zvlášť Columbus s výhradně patlacím ovládáním).
Náprava je s vlečkou hlučná i na 16", nad 3500 to furt zoufale nejede, infotainment se mi pořád nepáruje s Windows Phone jak má a uvnitř to je v nižších výbavách 50 odstínů plastové...
Jenže i se všema chybama je to skvělý auto.
Náprava je s vlečkou hlučná i na 16", nad 3500 to furt zoufale nejede, infotainment se mi pořád nepáruje s Windows Phone jak má a uvnitř to je v nižších výbavách 50 odstínů plastové...
Jenže i se všema chybama je to skvělý auto.
Popravdě s tím pětikvaltem jsem si nikdy neporozuměl, 1.6TDI mi s ním připadala vcelku tragická, zejména předlooooouuuuháááá trojka... S DSG je to ale jiné auto, evidentně se lépe trefuje do optimálních otáček. Vlastně jedině, co mi vadilo, byla snaha držet otáčky až moc nízko a motoru trvalo zbytečně déle, než začal při pokusu o zrychlení něco dělat.Jinak je spotřeba víceméně stejná jako u optimálního dvoulitru, to už je ale taky známá písnička.
On ten motor je dost tragicky sam o sobe. Pri podtoceni to neuveritelne duni a lomcuje s celym autem a i pri normalnich otackach tomu vibruje palubka.
Mám OCTU 1.6TDI 85kW přesně 24hod a zatím jsem se pořádně nesvezl. Po předchozím přečtení asi tak 10000 komentářů v diskusích a nabytí dojmu, že horší auto už mi v práci za odměnu přidělit nemohli musím konstatovat, že i po tom málu, co jsem doposud najel, jsem neshledal ani třetinu těch všude popisovaných "tragédií" s převodovkou, boucháním od nápravy, duněním a líným a nevýkonným motorem. Jistě, trhač asfaltu to není, ale na velmi slušné ježdění to rozhodně dostačuje. 6i-kvalt tomu skutečně citelně chybí, ale bouchání a dunění ?? Fakt nevím, ale žádná trága se nekoná. Nehodnotím poměr cena/kvalita(!), takže za mne v tuto chvíli první dojem 1 mínus v poměru k tomu, co jsem od vozu očekával. Shrnuto - jsem v tuto chvíli velmi spokojen.
Že se infotainment nepáruje s Windows Phone, bych mu snad ani nevyčítal. 😄
To já docela jo, protože to znamená, že zase použili nějaké nestandardní protokoly pro komunikaci a až přijde nějaká změna v obou hlavních systémech, můžeme narazit na stejný problém i u droidu nebo iOS.
Nechápu, proč se tu diskutuje o ceně parkovací kamery zrovna. Tady vůbec podle mě nejde o těch 8 tisíc, ale o to, že vůbec za ten příplatek je. Zaráží mě, že se tu nikdo ani nepozastaví nad to celkovou cenou. Je to neskutečně předražený auto.Čalounění Alcantara s kůží 37 táců, parkovací asistent 28 tisíc, tempomat 17 tisíc, atd... Tohle všechno mám v nový Corolle v základu + výborný bi led světla a nádherný 17 kola. A to za 466 tisíc v plný palbě. Ptám se v čem je Oktávka tak úžasná, že stojí 2x tolik?
PavelG
S 2.2 TDCI a cca 200 koni, 480 nM jezdim za dlouhodobych 5,8. Nejak mi unika smysl techhle motoru. Ekonomictejsi moc nejsou, vykon jim chybi.
V rodině máme Focuse 1.6 TDCi 80kW a dost často tam svítí mezi tankováním hodnota začínající číslem 3 ... zkrátka jde s tím jezdit i pod 4 litry nebo lehce nad, a ani se člověk nemusí moc snažit. Zastánce toho nejsem, sám mám víceobjem a dvojnásobnou spotřebu, ale smysl to má...
Začíná trojkou? To je nějaká aktuální ne ? Nebo se nám tu taky začne šířit o Fokusu legenda , jako o staré Pračce ( já to tam nechám, blbá T9, 3x jsem psal OKTAVCE) TDI a 3 litrech na sto ? Něco jsem nejel na 1.6 tdci econeticu ( speciál verze jako u Škodovky greenline dělaná na spotřebu) v 3. Generaci FOFO HB a když jsem se sakra snažil, tak 4,3 a když normálně tak za 5-5,2 . Kombinovaná
Normální kombik Mk2 z roku 2010. Naběháno už téměř 200tkm a pořád ok. Jezdím s ním málo ale vždy když tam sednu tak je tam něco kolem 4 litrů. Rekord byl snad 3,8 ... Odpovídá to i dle tankování, nejen na budíkách. Na to, že se s ním nejezdí zrovna v rukavičkách tak celkově super auto.
Takže II. generace, jiné Euronormy... stejně mi to přijde až neskutečně nízké, viz má zkušenost s HB Econeticem.
A jak? Okrskově? Nevím o jakém autě mluvíš, tipuju Monde👋Smax? Já v Mondeu se slabším 2.0 Tdci jezdím za 6-6,5 dlouhodobě. To bude asi o řidiči >😁 A to neříkám, že to umí jezdit i za 5,5 v pohodě....
To by mě taky zajímalo. Pokud 2.2 TDCI 147kW v Mondeu, tak ten zrovna úsporností neoplývá a jezdit pod 7 litrů vyžadovalo značnou sebekázeň. Pod 6 ani omylem a kolem 6,5 jedině pod vlivem sedativ. 😄
Se prostě nalepíš na auto před tebou... a dál to jde samo... ne? 😉
Jo,to dělaj rádi dodávkáři, třeba ná Fabii, ta jim pak poráží vzduch a ušetří hodně paliva >😁
Mysleno Mondeo 2009 2.2 TDCI, jednotka mirne upravena na 150 kW. Najeto 226 000 (200 000 najeto s upravou). Dlouhodob aspotreba 5.8. Nevim jak jezdis ty, ja jezdim primarne dalnice Ostrava Viden. ta spotreba je dlouhodoba, zadne mereni na kratkou vzdalenost. prevazne jezdim na tempomant 140, obcas v noci nad 220. Za mne je ta spotreba vynikajici, vzhledem k tomu, ze to ma dvojnasobny objem, nez tohleto a akceleruje to prijemne v podstate jakekoliv provozni rychlosti.
A ten 2,2TDCi - to je Euro kolik?
A hned potom se podívej na pořizovací cenu v té době téměř špičkového motoru.
Nevím, proč pořád někdo vytahuje takovýhle příklady. Vrchol nabídky vs. základní motor.
A nakonec - se stylem, s jakým musíš jezdit s tím 200k motorem za těch 5,8 bys s OIII 1,6TDI určitě jezdil za míň.
A hned potom se podívej na pořizovací cenu v té době téměř špičkového motoru.
Nevím, proč pořád někdo vytahuje takovýhle příklady. Vrchol nabídky vs. základní motor.
A nakonec - se stylem, s jakým musíš jezdit s tím 200k motorem za těch 5,8 bys s OIII 1,6TDI určitě jezdil za míň.
Ještě malou poznámku, testovaná Oktávka je DSG, to taky trochu na spotřebě přidá, vždyť starší 1.6TDI jezdí kolem 5ti na sto...s manuálem...
DSG v tomto prípade na spotrebe nepridáva, nie sú take preskoky medzi kvaltmi ako v prípade manuálneho 5kvaltu, pri ktorom na trojke reve jak krava, po zaradení 4ky padnú otáčky niekde nad voľnobeh kde si veselo duní ...
Jezdit mozna o neco malo za min budes, jenze, v beznem provozu je ten rozdil minimalni a pritom mas porad 200k k dispozici. Na rozdil od dychavicneho 1.6 TDI, ktere nad stovku prestane tahnout. Proste to snizeni objemu nema realne zadny efekt. Pro ridice urcite ne.
iudex
Nie, toto proste autorovi neberiem. V podstate tvrdí, že testovaná Octavia jazdí v zásade lepšie (komfortnejšie), ako faceliftovaná Octavia testovaná pred pár týždňami, ktorá mala ešte i adaptívne tlmiče a medzi riadkami naznačuje, že Škoda na podvozku zapracovala.
Je síce obvyklé, že nejaké drobné zmeny na aute sa robia aj mimo faceliftu, v rámci nového modelového ročníka (u Škody typicky po celozávodnej dovolenke od cca 26 KT), ale ťažko to bude v 18 KT, krátko po predstavení faceliftu.
Skrátka a dobre kto chce komfortnú Octaviu, musí sa plesnúť po vrecku a kúpiť verziu s multilinkom. Alebo akceptovať social edition a mať len balónové pneu, nech utlmia to, čo nedokážu tlmiče a jednoduchá zadná náprava.
Je síce obvyklé, že nejaké drobné zmeny na aute sa robia aj mimo faceliftu, v rámci nového modelového ročníka (u Škody typicky po celozávodnej dovolenke od cca 26 KT), ale ťažko to bude v 18 KT, krátko po predstavení faceliftu.
Skrátka a dobre kto chce komfortnú Octaviu, musí sa plesnúť po vrecku a kúpiť verziu s multilinkom. Alebo akceptovať social edition a mať len balónové pneu, nech utlmia to, čo nedokážu tlmiče a jednoduchá zadná náprava.
Co neberes?
Idealni priplatkova vybava pro Octavii = vsechno ven! >😁
Idealni priplatkova vybava pro Octavii = vsechno ven! >😁
Taková se prodává, jmenuje se Active a dříve to byl Junior >😁 Vyhrazena jen pro nejzávodnější edice Fabie... Byla nejlehčí, bez zbytečností...
Tak to se obloukem dostáváme zpátky k tomu, že Octavia je prostě ryzí sporťák, ne že ne. >😒]
Čím je auto tvrdší a odskakuje na nerovnostech, tím je přeci sportovnejsi ne ? Tak mi to kdysi tvrdil prodejce
A nebyl to ten pražskej, co sroloval první předváděčku GTI 7 Clubsport, když ji předváděl zákazníkovi. >😒]
[odkaz]
[odkaz]
V tom je celý problém. Ti chytřejší si totiž koupí golfa a mají s multilinkem mnohem větší výběr motorů. Auto je celkově vymazlenější, komfortnější a za stejné peníze.
Golf je technicky/materiálově o něco lepší, o tom není zřejmě sporu, ale jako auto se mi více líbí Octavia, plus je větší. 6cm rozvoru navíc dělá své.
Je úsmevné v tejto súvislosti pozrieť si staré články a testy, keď prišla Octavia III, ako tu redakcia obhajovala torzku, že ten rozdiel nie je poznať a že bežný vodič nezistí atď. A teraz tu máme, že i treba dať majzla na torzku a keď nebude multilink, tak treba ako alchymista skúšať jednotlivé kombinácie tlmičov a pneumatík, nech to ako-tak tlmí a príliš nedrncá.
Počítám, že u každého prodejce bude připraven dostatečný počet předváděček, abys mohl všechny kombinace vyzkoušet, že. 😉
Myslis treba ten kdy octavia utocila na premii? >😁
[odkaz]
Ano, jak se stale vic a vic lidi s octavkou svezlo nebo jezdi a zacalo mile redakci mlatit ty tvrzeni, jak je torzka vzadu naprosto v pohode, redakci o hlavu bo neni a nikdy nebude (holt levne reseni bude levne vzdy a vsude a fyziku znackem na kapote nebo bezmeznou adoraci clovek neosali)... doslo ke korekci.
Ja si jeste pockam az korekce dozene i vnitrek octavie (a superbu)😒br /> "Je to ale právě ona, která dokazuje, jak nebývale luxusní může Škoda Octavia být. Oceňujeme možnost dovybavení o vyhřívaná zadní sedadla, elektrickou zásuvku na 220V, nezávislé topení, automatický parkovací asistent nebo bixenonové světlomety. Jistě, stále se nejedná o prémiový segment, takováhle Škodovka se mu však nebezpečně přibližuje. "
>😒]
[odkaz]
Ano, jak se stale vic a vic lidi s octavkou svezlo nebo jezdi a zacalo mile redakci mlatit ty tvrzeni, jak je torzka vzadu naprosto v pohode, redakci o hlavu bo neni a nikdy nebude (holt levne reseni bude levne vzdy a vsude a fyziku znackem na kapote nebo bezmeznou adoraci clovek neosali)... doslo ke korekci.
Ja si jeste pockam az korekce dozene i vnitrek octavie (a superbu)😒br /> "Je to ale právě ona, která dokazuje, jak nebývale luxusní může Škoda Octavia být. Oceňujeme možnost dovybavení o vyhřívaná zadní sedadla, elektrickou zásuvku na 220V, nezávislé topení, automatický parkovací asistent nebo bixenonové světlomety. Jistě, stále se nejedná o prémiový segment, takováhle Škodovka se mu však nebezpečně přibližuje. "
>😒]
Na Oktavii vsechno v pohode je.Jo, mlati, ma pry nekvalitni interier a kdesi cosi. vse ok. Jen do chvile, kdy sednes do jakekoli konkurence a zjistis, ze vlastne vsechno v ni je prumer a nadprumer. Nic nedela vylozene zle. Protoze spousta veci auta od konkurence delaji hur. Je Oktavie jedine auto ktere ma v nizsi stredni hlucny podvozek? Dosud nechapu, ktera konkurence vyjma Golfa ma lepsi interier, jizdni vlastnosti jsou nadprumerne (copak jsou asi korejci?),nabidka motoru, vybavy Atd. Proste chte nechte se jedna o spicku nizsi stredni. A tomu odpovida cena.
Chtě nechtě se jedná o nadprůměr v některých oblastech. Podvozkově OIII ztratila oproti OII. Kdo bude tvrdit pravý opak, lže sám sobě.
Nebo se podívej na základní optiku OII po FL a na obě verze "trojky".
To, že tam jsou některé fičury, které dříve byly jen v luxusnějších vozech nezpochybňuju. Ona ale třeba i30 má dnes odvětrávané sedačky a multilink i u verze "cena od".
Nevím, proč by se za ty peníze měl řadový zákazník spokojit jen s tím, že to nevybočuje z průměru nebo lehkého nadprůměru třídy.
Nebo se podívej na základní optiku OII po FL a na obě verze "trojky".
To, že tam jsou některé fičury, které dříve byly jen v luxusnějších vozech nezpochybňuju. Ona ale třeba i30 má dnes odvětrávané sedačky a multilink i u verze "cena od".
Nevím, proč by se za ty peníze měl řadový zákazník spokojit jen s tím, že to nevybočuje z průměru nebo lehkého nadprůměru třídy.
Lepsi interier treba astra, v nekterych ohledech i mazda 3 a megane. Oktavia je interierove nadprumer prostorem (resp. v tom je kral) ale kvalita pokulhava a je spis v druhe polovine.
Ne, octavia neni jedina hlucna, vetsina nizsi stredni je hlucne, octavia ale znovu i tady hraje spis u dna.
Nabidka vybavy, motoru, pohonu a prevodovek je pak samozrejme TOP. To je koncernu VW vlastni.
EDIT: Pod to co napsal webpaja si klidne podepis i me.
Ne, octavia neni jedina hlucna, vetsina nizsi stredni je hlucne, octavia ale znovu i tady hraje spis u dna.
Nabidka vybavy, motoru, pohonu a prevodovek je pak samozrejme TOP. To je koncernu VW vlastni.
EDIT: Pod to co napsal webpaja si klidne podepis i me.
Ja si myslim, ze nejaky posun v komfortu je ciste placebo. I u jednoho stejneho auta ma clovek obcas pocit, ze to trochu jinak drnca, huci, tahne...
kto ti ale dá za mejnstrímovú cenu toľko druhov podvozku?
tvrdý,búcha,duní,multilink ktovie ako naladený a hlavne záleží asi a v akom ročnom období to kupuješ či náhodou už neprebehli aj nejaké zmeny.
tvrdý,búcha,duní,multilink ktovie ako naladený a hlavne záleží asi a v akom ročnom období to kupuješ či náhodou už neprebehli aj nejaké zmeny.
Hugi_77
V článku se nepíše nic o motoru a jeho projevu kromě spotřeby...
Říct o motoru v O3 před FL že je "tragický" je slušné slovo. Neuvěřitelně hlučný chrochták s kterým jet bylo vždy neštěstí. To že auto žere 5,5l může být třeba i krásné, to že Vás po 5 minutách bolí hlava je ale nepřijatelné. Vždycky jsem litoval obchoďáky, že s tímhle krámem musí trávit hodiny na cestách.
Takže jak - změnilo se nebo pořád tragédie? - v tomto případě s cenovkou "skoro milión"?
Říct o motoru v O3 před FL že je "tragický" je slušné slovo. Neuvěřitelně hlučný chrochták s kterým jet bylo vždy neštěstí. To že auto žere 5,5l může být třeba i krásné, to že Vás po 5 minutách bolí hlava je ale nepřijatelné. Vždycky jsem litoval obchoďáky, že s tímhle krámem musí trávit hodiny na cestách.
Takže jak - změnilo se nebo pořád tragédie? - v tomto případě s cenovkou "skoro milión"?
Blbost. Razeni je zpocatku divne, ale je to jen o zvyku. Kdyz jsem se s autem a hlavne prevodovkou zzil a vychytal kdy radit v jakych otackach, jezdilo se mi s tim dobre. Najel jsem s tim pres 70 tis km a hlava me fakt nebolela. Pak jsem mel rok Sup 2 fungl 2.0 TDI a pak rok ojety 1.6TDI a tam ten motor byl utlumeny dobre a i normalneji zprevodovany a jezdilo se mi s nim naramne, lip nez s 2.0TDI CR.. Tedy ve meste, jinak tomu vykon chybi. Neni to spatny motor, ale ani nic zvlastniho.. proste prumer, v oktavii s trochu podivne poskladanou prevodovkou a nic moc odhlucnenim.
U Supa 2 2.0TDI docela trvá, než se roztočí, takže ti subjektivně mohlo přijít, že 1.6TDI je živější po městě, ale reálně mu dvoulitr ujede od každého semaforu, jen se nebát ho točit a šlapat po krku, přecijen výkonový deficit tak markantní nepřebiješ charakterem motoru 😉
Kdo tady píše o řazení?
Píšu o motoru, který je prostě nedůstojný své době. COKOLIV na evropském trhu v téhle kubatuře je kultivovanější - tedy tišší a s často velmi potlačenými vibracemi (pokud jsi je schopný vůbec vnímat). Od francouzů, přes korejce, fordy, opely...
Neumím si představit člověka, který si o své vlastní vůli něco podobného pořídí do domu.
Chápu, že lidi z láskou vzpomínají na hutné zátahy 1.9TDI z přelomu tisíciletí, ale už jsme o 20 let dál...
Píšu o motoru, který je prostě nedůstojný své době. COKOLIV na evropském trhu v téhle kubatuře je kultivovanější - tedy tišší a s často velmi potlačenými vibracemi (pokud jsi je schopný vůbec vnímat). Od francouzů, přes korejce, fordy, opely...
Neumím si představit člověka, který si o své vlastní vůli něco podobného pořídí do domu.
Chápu, že lidi z láskou vzpomínají na hutné zátahy 1.9TDI z přelomu tisíciletí, ale už jsme o 20 let dál...
V superbe má 6 stupňovú prevodovku, či ? V OIII je to s manuálom mizéria, viď príspevok vyššie 😉
Naprostý souhlas! Mám toto auto s 1.6 TDI a s DSG jako náhradní od servisu a dokud jsem jezdil po Praze, tak to ještě šlo, ale na dálnici jsem chtěl vystoupit za jízdy, protože hluk byl děsivý. Je to po všech stránkách hrozný motor a kazí jinak poměrně dobré auto. A co se týče vytáčení motoru, tak si myslím, že hranice smysluplnosti je spíš 2500, nežli 3500 ot/min. V rodině máme krom Passata ještě 20 let starou Fiestu s benzínovým motorem 1.4 a na delší cestu po dálnici si raději vezmu tuto Fiestu se spotřebou šest litrů než tuhle vytloukačku nýtů s pěti litrovou spotřebou.
Nejsem ani spokojen s DSG a do mého auta mi DSG nesmí. Řadí si to jak chce, což by ani tak nevadilo, to je daň za automat. Ale řadí to mnohdy blbě a hlavně občas strašně pomalu. Navíc to dokáže zařadit způsobem, který vám potom v manuálním režimu ani nedovolí. Samotnou kapitolou by bylo popisování parkování, kde je potřeba plynulost a jemnost. S klasickým manuálem pohoda, s DSG noční můra!
Co se týče auta, tak kvalitativně asi bez připomínek, jen ten interiér se mi nějak nezdá. Nelíbí se tvar lišt na dveřích, tvar výdechů a jejich chromové ohraničení. A vůbec všechny tvary ve škodovce mi přijdou dost odpudivé, včetně volantu. Ale to už je subjektivní hodnocení a někomu se to může líbit, já z toho dostávám osypky.
Naopak mě poměrně mile překvapily sedačky, i když nemožnost nastavení sklonu sedáku je v dnešní době podle mě už drzost.
Nejsem ani spokojen s DSG a do mého auta mi DSG nesmí. Řadí si to jak chce, což by ani tak nevadilo, to je daň za automat. Ale řadí to mnohdy blbě a hlavně občas strašně pomalu. Navíc to dokáže zařadit způsobem, který vám potom v manuálním režimu ani nedovolí. Samotnou kapitolou by bylo popisování parkování, kde je potřeba plynulost a jemnost. S klasickým manuálem pohoda, s DSG noční můra!
Co se týče auta, tak kvalitativně asi bez připomínek, jen ten interiér se mi nějak nezdá. Nelíbí se tvar lišt na dveřích, tvar výdechů a jejich chromové ohraničení. A vůbec všechny tvary ve škodovce mi přijdou dost odpudivé, včetně volantu. Ale to už je subjektivní hodnocení a někomu se to může líbit, já z toho dostávám osypky.
Naopak mě poměrně mile překvapily sedačky, i když nemožnost nastavení sklonu sedáku je v dnešní době podle mě už drzost.
Bobanus
Když se podívám na výbavy, raději bych koupil pohodlný Renault Megane kombi Dci v automatu a ušetřím 100tis.kč 😄
Tak to doporučuji si do něj sednout - vepředu má člověk pocit, že na ně ta hora plastů musí spadnout, designově je to prostě nepovedené. Když je tam frontcamera, tak není šikmo vpravo skoro vidět, mezi palubkou a tím celkem zpětné zrcátko+kamera je průzor jak v tanku. Ideální na to někoho přehlídnout u přechodu. Tablet uprostřed je dost zvláštní, ale to je individuální. Vzadu je na nohy spousta místa, ale okna jsou dost vysoko, tak je to tak trochu kobka, ale dejme tomu. Kufr je mizernej, páté dveře jsou neuvěřitelně tlusté a dost to ubírá. Hrozně mě to zklamalo.
TheCornell
No nevím, dát za Octaviu přes 600 papírů ;-\
ja by som za 600 tisic bral radsej ceed GT 😉 .. ale tak ok... tazko porovnavat dizlove hrusky v kombiku s benzinovymi jablkami v hatchi.... ale mat tie prachy.. tak miesto octavky za mna radsej ceed GT alebo povedzme faceliftovany golf hatch s tym novym 1,5tsi :yes:
Vsak se jedna o cenikovou cenu, kterou nikdo neplati.
Ropaky se berou na operativni leasing. Leasingovka dostane cca 20% dolu a je na cene do 500 tis.
FIremni zakaznici, pokud porizuji auto do majetku, tak se dostanou taky na peknou slevu (15😖.
Jestli si ropaka porizuje nekdo na rodne cislo, tak k tomu musi mit velmi padny duvod.
Ropaky se berou na operativni leasing. Leasingovka dostane cca 20% dolu a je na cene do 500 tis.
FIremni zakaznici, pokud porizuji auto do majetku, tak se dostanou taky na peknou slevu (15😖.
Jestli si ropaka porizuje nekdo na rodne cislo, tak k tomu musi mit velmi padny duvod.
Maxipes Fik
A dozvím se už prosím, milá redakce, někde v nějaké testu, jak fungují a svítí ta LED světla? Halogeny svítí opravdu mizerně a xenony před FL v potkávacím reřimu taky nestály za moc (u OII byly lepší). Tak jak tyhle?
Brzo dám vědět - až to otestuji. Ale nevím, zda-li to bude dost objektivní, protože předchozí Octa 2FL s čirou optikou svítila skoro stejně dobře, jako šeredná Thalia II co nám stojí v garáži >😁
Takže : světla svítí naprosto excelentně, ale ruku v ruce s neskutečně silnými odrazy od všech cedulí u silnice. Je to asi hodně subjektivní, ale je to velmi nepříjemné a tam kde jsem dřív jezdil s dálkovými halogeny, dnes dávám tlumená LED. Za 25.000káče bych si proto dnes radši dopřál spoustu jiné, mnohem užitečnější výbavy.
rohYpnol
Cena laciného českého Golfu pro východní trhy?
Golf Variant Comfortline 2,0 TDI 6G Diesel / 2.0l / 110kW/ 150koní - cena od 585 900,- Kč, v ceně mj. automatická 2zón. klima, el. okna a zrcátka vč. vyhřívání ...
Cenu Octavie prostě ... nechápu >😒] :-!
A když vezmu Golfa, tak nemusím řešit nějaké bouchání nápravy a podobné blbosti... 😉
Golf Variant Comfortline 2,0 TDI 6G Diesel / 2.0l / 110kW/ 150koní - cena od 585 900,- Kč, v ceně mj. automatická 2zón. klima, el. okna a zrcátka vč. vyhřívání ...
Cenu Octavie prostě ... nechápu >😒] :-!
A když vezmu Golfa, tak nemusím řešit nějaké bouchání nápravy a podobné blbosti... 😉
Ještě pár let vydrž, třeba se ještě tvá schopnost chápat svět aut zlepší.
a co mám chápat? Že Octavia je předražená díky oblibě mezi fleety >😒] >😒] ?
No dobře, zkusme to. V první řadě - srovnávat srovnatelné, takže ne manuál proti automatu a dvoulitr proti 1.6, srovnatelné verze existují, např😒br />
Octavia Combi Fresh 1.6TDI DSG 580.900.
Golf Variant Comfortline 1.6TDI DSG 603.900.
Golf je na 15", 16" jsou za celkem mastných 15.600, pak mu chybí pár drobností jako 8 reproduktorů, bluetooth nebo vyhřívané sedačky, u Octavie naopak chybí autoklima. V tomhle konkrétním duelu je jasně výhodnější Octavia, v jiném může být zase Golf, ve finále záleží na tom, co přesně člověk chce a jakou nabídku dostane.
Octavia Combi Fresh 1.6TDI DSG 580.900.
Golf Variant Comfortline 1.6TDI DSG 603.900.
Golf je na 15", 16" jsou za celkem mastných 15.600, pak mu chybí pár drobností jako 8 reproduktorů, bluetooth nebo vyhřívané sedačky, u Octavie naopak chybí autoklima. V tomhle konkrétním duelu je jasně výhodnější Octavia, v jiném může být zase Golf, ve finále záleží na tom, co přesně člověk chce a jakou nabídku dostane.
Pravdu mas. Jen to lehce zkoriguju a napisu, ze nezalezi jen na nejlepsi nabidce. Jestli bude o treba 30tis drazsi jedno nebo druhe vem cert, tedy pokud clovek vazne neni v naproste tisni a tech 30k navic uz nema, tak pri jinak srovnatelnych nabidkach nejlepe vzit to co se mi vic libi, v cem se lip citim a ne pri utrate treba 600tis a pro usetrenych 30tis (5😖 pak pristich X let jezdit v necem s cim nejsem vnitrne spokojen.
Jednoduse klidne vzit i tu predrazenou oktavku jestli se mi libi vic, sedi mi vic, skodovka v baraku me potesi vic a opacne, klidne vzit predrazeneho golfa jestli... 😉
Vim ze pisu neco zrejme, ale az se musim vzdycky zarazit kolik lidi kolem mne se pri nakupu rozhoduje treba podle zustatkove ceny auta, ikdyz ve vysledku jde o rozdily do 5% ceny noveho a nakonec pro tento parametr vemou neco a jezdi v necem co puvodne vubec nechteli a povazuji za horsi variantu nez to sve vysnene. Zvlastni. 😲
Jednoduse klidne vzit i tu predrazenou oktavku jestli se mi libi vic, sedi mi vic, skodovka v baraku me potesi vic a opacne, klidne vzit predrazeneho golfa jestli... 😉
Vim ze pisu neco zrejme, ale az se musim vzdycky zarazit kolik lidi kolem mne se pri nakupu rozhoduje treba podle zustatkove ceny auta, ikdyz ve vysledku jde o rozdily do 5% ceny noveho a nakonec pro tento parametr vemou neco a jezdi v necem co puvodne vubec nechteli a povazuji za horsi variantu nez to sve vysnene. Zvlastni. 😲
To je ta první část poslední věty - "co přesně člověk chce". V tomhle pomáhají ty leasingy a operáky - když pak člověk vidí rozdíl v řádu pár stovek měsíčně, tak si řekne, že mu to za to stojí.
Pak je tam spíš nebezpečí, že se salámovou metodou dostaneš třeba o 100t víc než jsi začínal 😄
Pak je tam spíš nebezpečí, že se salámovou metodou dostaneš třeba o 100t víc než jsi začínal 😄
No, nebezpeci, zalezi jestli to pak olitujes. Touhle salamovou metodou se zena dostala dokonce o rad vys nez puvodne chtela (puvodne chtela letitou ojetinu, aby se rozjezdila), ale nelituje. 😄
Ale jo, já to beru, život je krátký na nějaké velké kompromisy... kdybych věděl, jak se všechno vyvine, tak bych v mládí víc utrácel 😄
Tá cena je zjavne dobrá vzhľadom k tomu ako sa predáva. čo si myslíme my tu v diskusii je v tomto prípade úplne nepodstatné 😉
rohYpnol
bych Kabaně ... vynesl do nebes. FL posunul Octavii vzhledově mnohem dál a konečně z ní vyčpěla ta neuvěřitelná nuda a šeď.
Přesto vidím 1 hrubku - přední pohled pod jedním úhlem je děsný, a to konkrétně z toho úhlu, kde přední spára kapoty je v rovině s horní hranou světel... Naštěstí z toho úhlu člověk Octavii vidí snad jen v servisu na zvedáku 😉
Takže FL za mě dobrý. Jen jsem čekal, že zadní víceprvek by mohl být za příplatek k jakékoliv motorizaci...
Přesto vidím 1 hrubku - přední pohled pod jedním úhlem je děsný, a to konkrétně z toho úhlu, kde přední spára kapoty je v rovině s horní hranou světel... Naštěstí z toho úhlu člověk Octavii vidí snad jen v servisu na zvedáku 😉
Takže FL za mě dobrý. Jen jsem čekal, že zadní víceprvek by mohl být za příplatek k jakékoliv motorizaci...
pisem to iste stale.... ten predok je teraz vazne lepsi.. stylovejsi suhlas... tiez sa mi to nazivo velmi pozdava... z docela uniformitnej a tuctovej octavky je razom zaujimava stylovka :yes😒br />
v bielej alebo cervenej ozaj pecka vizaz ... sanka dole ... vzhladom na moznosti ako posunut octavku vizualne dopredu a to doslova za "par drobnych" .. tu Jozo opat raz caroval :yes:
v bielej alebo cervenej ozaj pecka vizaz ... sanka dole ... vzhladom na moznosti ako posunut octavku vizualne dopredu a to doslova za "par drobnych" .. tu Jozo opat raz caroval :yes:
pe_ha
Po půl roce ježdění s před-FL Golfem v kombi potvrzuji, co zde někteří naznačují.
Dotažený, komfortní. S Ergo sedáky je interiér částečně kožený (nevím, možná umělá) a celkově v edici CL neuráží.
Dvoulitr s multilinkem jezdí jako předchozí generace, možná i trochu lépe a žere to cca. o půl litru méně než motor PD.
Dotažený, komfortní. S Ergo sedáky je interiér částečně kožený (nevím, možná umělá) a celkově v edici CL neuráží.
Dvoulitr s multilinkem jezdí jako předchozí generace, možná i trochu lépe a žere to cca. o půl litru méně než motor PD.
Jaros71
Dát za Ocatvii 950 tis za diesel 1.6 TDi je katastrofa !
Navíc je auto po faceliftu opravdu hnusné.. 8-s
Za tyto peníze nemá miltilink , traverza vzadu je tragedie. :no😒br />
Rozhodně je lepší vzít VW Golf s 2.0 TDI s multilinkem , oželet pár blbostí a mít lepší auto.
Navíc je auto po faceliftu opravdu hnusné.. 8-s
Za tyto peníze nemá miltilink , traverza vzadu je tragedie. :no😒br />
Rozhodně je lepší vzít VW Golf s 2.0 TDI s multilinkem , oželet pár blbostí a mít lepší auto.
Pod Každým testem se tu objeví tenhle komentář, kdy se někdo vyjadřuje k ceně testovaného kusu, takové auto si snad nikdo nikdy nekoupí jako nové za ceníkovou cenu, ne? Zvláště nabušený základní Diesel.. .byť v super výbavě..
Jasné že si to nikdo nekoupí..
Tragedie je , že testují neprodejný vůz.. 8-s
TEST by měl být v reálné a prodejné výbavě.
Tragedie je , že testují neprodejný vůz.. 8-s
TEST by měl být v reálné a prodejné výbavě.
S tým testom plnej výbavy až taký problém nemám. Pokiaľ sa v teste zamerajú na funkčnosť a uživateľskú stránku veci. ťažko otestuješ funkčnosť xenonov alebo tempomatu v úplne základnej verzii
lukas13
Fajn. Takže český sen - cituji - "Za slušně vybavenou Octavii Combi 1.6 TDI 85 kW Ambition (převodovku DSG bych asi oželel) 595.000". A já dodám - s DSG za ceníkových 645! Dámy a pánové, 645 tisíc za kombíka nižší střední se 1,6 dieselem a poměrně skromnou výbavou. Nestála před dvěma lety tolik výborná OIII RS?
Za tyto peníze to v rámci soukromníků koupí pouze nesvéprávný pablb. Při vší úctě.
Vím že toto je taktika Škodovky "protože fleety". Dle mého je to na domácím trhu lehce amorální a moc soukromých kupců si Škodovka tímto přístupem nezíská. Vzkaz do Boleslavi - až zase jednou přijde (a ona přijde) ekonomická krize, první kdo se na vás vykašle budou firmy. Pak patrně (opět) přijdete s cenovým prosíkem, jako v letech 2009/2011 za soukromníky. Jen aby nějací ještě zbyli.
A já jdu zítra projet Megana GT v kombíku. 1.6 Turbo, benzín, 205 Hp, EDC, 4motion, výbava v základu lepší než tenhle výsměch z Boleslavi. Za 625 ceníkových. 685 ceníkových za 160 Hp diesel...
Ale jasně, někdo (Áda) mi tady určitě vysvětlí jak jsem úplně hloupej.
Za tyto peníze to v rámci soukromníků koupí pouze nesvéprávný pablb. Při vší úctě.
Vím že toto je taktika Škodovky "protože fleety". Dle mého je to na domácím trhu lehce amorální a moc soukromých kupců si Škodovka tímto přístupem nezíská. Vzkaz do Boleslavi - až zase jednou přijde (a ona přijde) ekonomická krize, první kdo se na vás vykašle budou firmy. Pak patrně (opět) přijdete s cenovým prosíkem, jako v letech 2009/2011 za soukromníky. Jen aby nějací ještě zbyli.
A já jdu zítra projet Megana GT v kombíku. 1.6 Turbo, benzín, 205 Hp, EDC, 4motion, výbava v základu lepší než tenhle výsměch z Boleslavi. Za 625 ceníkových. 685 ceníkových za 160 Hp diesel...
Ale jasně, někdo (Áda) mi tady určitě vysvětlí jak jsem úplně hloupej.
To je v první řadě neznalost ceníku. Když už nutně chceš naftu, tak nad výbavou Ambition je Fresh, kde je pár věcí navíc (tempomat, senzory, vyhřívané sedačky) a cena je 580 s DSG nebo 530 s manuálem, nebo 500 v liftbacku, který by nakonec mohl stačit. Jiná věc je, jakou slevu dostaneš na Fresh a jakou na Style... ale to je zase jiné téma.
RS začínala asi 610 nebo 620... v benzínu, manuálu a liftbacku. Kombík v naftě a automatu byl už tehdy 700+. Ale mám pocit, že se dvakrát zdražovalo už během prvního roku.
GT v kombíku určitě zajímavá volba, pokud chceš automat... 4Motion to teda asi nebude 😉 , ale v téhle cenové by taky patřil dneska k mým favoritům.
RS začínala asi 610 nebo 620... v benzínu, manuálu a liftbacku. Kombík v naftě a automatu byl už tehdy 700+. Ale mám pocit, že se dvakrát zdražovalo už během prvního roku.
GT v kombíku určitě zajímavá volba, pokud chceš automat... 4Motion to teda asi nebude 😉 , ale v téhle cenové by taky patřil dneska k mým favoritům.
Ale furt je to prostě strašně drahé, ceny Škodovek pro nefleety (počítám i malé živnostníky a OSVČ jako jsem já) jsou děsivé. Až "nemravné".
Ano, mě vadí jen ten automat, ta nemožnost volby. Ale zatím se jen projíždím, neřeším. Ono když máš ani ne dva roky staré auto... 😉
Ano, mě vadí jen ten automat, ta nemožnost volby. Ale zatím se jen projíždím, neřeším. Ono když máš ani ne dva roky staré auto... 😉
Hm... jo a ne. Octavia Fresh s 1.4TSI za 470 mi přijde ok. Sice by mě mrzela absence víceprvku (třeba ve srovnání s Golfem), na druhou stranu si umím představit lift jako rodinné auto (na rozdíl od krátkého Golfa nebo Megana) a výbava je rozumná. Přihodím LED světla a jsem někde kolem půl mega, holt bez autoklimy a bez navigace, ale mám prostorné auto s rozumnou výbavou a dynamikou.
Když budu chtít rodinné auto s benzínem a LED od Renaultu, musím vzít Grandtour Bose a přihodit LED Pure Vision... a jsem na 540, a to tam je jen 1.2TCe. A když tam prohodím benzín za tu základní 1.5dCi, tak jsem na 590.
Když budu chtít rodinné auto s benzínem a LED od Renaultu, musím vzít Grandtour Bose a přihodit LED Pure Vision... a jsem na 540, a to tam je jen 1.2TCe. A když tam prohodím benzín za tu základní 1.5dCi, tak jsem na 590.
Ten Renault je určitě zajímavá alternativa a v dnešní době i asi již celkem spolehlivý, ale nějak nemohu překousnout ten jejich rozplizlý design a naprosto šílené zmagoření v části světel. Ta svítivá maškaráda zejména vzadu je v noci doslova za trest a naprosto nechápu, jak to může projít schválením typu. To už i mlhovky za jasné noci oslňují méně, než dnešní renaulty bez nich. Ale chápu, to Tě trápit nemusí, i navíc, pokud se ti to líbí. Přeji příjemné ježdění 😄
rtomas
Pritom testovna "Kráska v nesnázích" bola o 111 000 ceskych lacnenia a prakticky vo vsetkych parametroch podstatne lepsia.
S TÍM SE DÁ SOUHLASIT , MAZDA JE HEZKÉ AUTO.
Bohužel je to také placatý jezevčík , jako většina dnešních kombíků.
SUV je postupně drtí čím dál víc.
Bohužel je to také placatý jezevčík , jako většina dnešních kombíků.
SUV je postupně drtí čím dál víc.
VasekM
Kdy začne redakce konečně testovat běžně používané specifikace, tzn. nižší výbavy a také benzinové motory TSI? Proč netestujete také specifikace daného modelu v nižší cenové kategorii?
tak podla vsetkeho testuju auto, ktore dostanu od importera - to by som nekritizoval.
o tom, ze su to 'zvlastne' vyskladane vybavy sa nema zmysel bavit.
o tom, ze su to 'zvlastne' vyskladane vybavy sa nema zmysel bavit.
BTW v USA je to třeba součást povinné výbavy už pár let
Sme kdysi kupovali 3 CCD videokameru JVC, kamera Made in Japan, poloprofi, vše ostatní od ovládání , externího mikrofonu, popruhů, brašny atd China >😁 >😁
[odkaz]
>😁
[odkaz]
A videokabel má hodnotu asi tak 10 kč >😁
Nehledě na to, že Vám unikl fakt (sice nevím jak šáde) že některé automobilky používaj pro ejdnotlivé modely jednotnou kabeláž a POUZE neosazují dle výbavové verze finální komponenty. Takže třeba pod zadní sedačky vedou kabely na zapojení vyhřívání ale sedačky v prvních dvou verzích výbavy je nemaj. Ale pokud si seženeš sedačky z verze co je měla a přehodíš je, stačí to nacvaknout na konektory a sehnat si panel s vypínačema a funguje to.
Stejně tak to je s mlhovkama, kamerou atd.
O tom vy jezdiči do ofiko servisů nemáte šajna že, bo ste to nikdy neviděli rozebraný >😁 >😁 >😁
tudíž vaše odhady jsou na úrovni dítětě >😁
Tu sa bavime o cenach automobiliek v cenniku, ze nebola az tak ustrelena, Nie ked nejaky Franta vezme/"zozenie" cinske suciastky (alebo aj originalne) a dolepi to v garazi a chvali sa , ako lacno to spravil. Presne toto je to detinske.
To predsa platilo vzdy, ze dodelej-doma bolo lacnejsie. Si myslis, ze v servise ta instalacna dodatocna sada vyzera inak ?
S tymi kablami a vybavami som myslel, ze to je jasne kazdemu a nie na tom zase obhajovat nezmysly, rovnako ako aj ceny komponentov.
"Stejně tak to je s mlhovkama, kamerou atd." - tie kable su najmenej, "zhanat panel" , pripadne ine packy, nemusi byt zrovna lacne riesenie - mozno na Fabiu a hlavne si myslim, ze u vacsiny aut treba aj dat vediet RJ, ze jej nejaka elektronicka funkcionalita pribudla (nejaky infotainment), napriklad v pripade kamery. Zrovna toto nemusi byt uplne trivialne.
Ta kamera komunikuje jen s rádiem, nikoliv s celým autem 😄
O tom co stojí v servise je zbytečný debatovat, protože sou servisy a servisy a někde stojí stejná věc 2500 a jinde 6000 a ještě to udělaj blbě 😄
Teda za cenu parkovací kamery mam pomalu celej systém, dobrý že. A měl sem to nainstalovaný za 20 minut na parkovišti 😄
Tam kde je canbus je to tak o 20 minut delší
Vykuchává se jen origo rádio 1 či 1,5 DIN, jinak jic a dává se redukční rámeček nebo celej novej středovej panel, dle typu auta a verze rádia. Takže to vůbec nemusí vypadat jako slátanina a umí to často 3x tolik co zastaralé tovární systémy za desítky tisíc korun.