Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Čtyřkolky pětkrát jinak: Opravdu jen pro lepší trakci?

265 komentářů

kalousek
Je asi potřeba upřesnit, že pokud pan Dusil píše že nějaký díl pohonu je před nebo za něčím, nemyslí tím uspořádání z pohledu směru přenosu sil ale čistě jen prostorové umístění dané součástky v autě. Je to trochu matoucí.

A drobná oprava - u Ferrari FF na rozdíl od tvrzení v článku není použita lamelová spojka ve spojení s planetovou převodovkou. Dotyčná 2+1 stupňová převodovka není planetová a lamelové spojky tam jsou dvě, pro každé kolo jedna.

Dále u popisu fulltime pohonu s motorem vpředu napříč podle mě nemůže být mezinápravový diferenciál až za úhlovým převodem jak se tvrdí v článku. Takové uspořádání by bylo velmi nelogické, konstrukčně špatné a silně pochybuju že opravdu někde existuje

V článku dále chybí nějaké shrnutí důvodů, proč se používají různé koncepce pohonu a to i u stejného výrobce - např. fulltime Torsen versus Haldex
Jinak asi dobré
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Také Porsche nevyužívá "systém Quattro" otočený o 90° ale o 180°. 😄 Jinak jsem se opět nedověděl odpověď na úvodní otázku, nicméně u 4x4 jde vždy o trakci, o co jiného? Popř. směrování do zatáčky atd., ale to vše spadá pod trakci. Na zdejší poměry dávám :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj podobně jako u Koncepce pohonů aut = šlo by to líp ale :yes:
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Ano je to samozřejmě o 180 stupňů. O 90 stupňů by to bylo napříč, což asi ne. 😄
Papezja
Mel bych par vytek k clanku, ktere by se mozna sluselo upravit😒br />
1) AWD s motorem napric a mezinapravovym diferencialem diferencial neni umisten az za uhlovym prevodem, ani byt nemuze. Uz z principu musi byt mezi uhlovym prevodem a prednim diferencialem - resi se to tak, ze uhlovy prevod, predni a mezinapravovy diferencial tvori jeden celek, ktery se montuje v mistech puvodniho predniho diferencialu.

2) Existuje i motor uprostred napric - pouzival ho Peugeot 205 T16, ktery zaroven byl prvni ctyrkolka s motorem uprostred. Druha ctyrkolka s motorem uprostred - Depta S4 - ho jiz mela podelne. Tato prukopnicka auta v clanku celkem chybi, i kdyz vznikla jen homologacni serie, porad se jedna o seriove silnicni vozy.

Mimochodem, co tak zminit dvoumotorove 4x4 2Cv Sahara? >😁
kalousek
to první jsem už psal
Papezja
omlouvam se, prispevek mel byt samostatny, nevim proc se hodil jako reakce.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Ano, je to před úhlovým převodem. Koukám na schéma pohonu u 405 Mi16x4 a tam to tak je. Chyba, stačilo si to při psaní najít a je to jasné. Před a za skutečně myslím jak je to v autě. A jaké je tedy převodovka 2+1 v FF když ne planetová? Bohužel obrázky tohoto uspořádání jsem nikde nenašel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Obrázky nemusí být jen statický [odkaz] [odkaz] 😄
koos323
No jo, tady z toho je to jasné. Dvě spojky a klasická převodovka, tedy ne planetová. Stačilo se podívat. Tak snad příště.
kalousek
Přední převodovka ve Ferrari FF je poněkud nestandartní konstrukce ale v zásadě jde o dvouhřídelovou převodovku s převodem čelními koly ve stálém záběru se dvěma stupni vpřed a zpátečkou. Ty dvě velká kola dole jsou v podstatě jen dva stálé převody na oba hnací hřídele kol.

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 17:52 😉
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Jo tady už je to vidět. Vypadá to jako normální manuál s koly ve stálém záběru, byť bez synchronizačních hlav. Tohle jsem nějak nenašel. Kdyby jo, tak bych to určitě napsal dobře. Planetovou převodovku snad ještě poznám. Ty dvě lamelové spojky jsou tam také jasně vidět.
Avatar - dochtor
dochtor
za jeden tých lepších článkov na tomto webe.
Do zoznamu 4x4 koncepcii by som ešte pridal 😄
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Z vlastní zkušenosti vím, že v reálu si troufnu více s fwd, protože když to preženu, tak stačí sundat nohu z plynu. S awd to chce reakci podle toho, jaký smyk je. Nedotacivy se koriguje jako u predokolky. Pretacivy, plynem, hlavou a pozor na sverac.
Avatar - dochtor
dochtor
A čo ma sedenie v zátačke s koncepciou pohonu? Teda pokiaľ sa nebavíme o drifte.
Podstatné je rozloženie hmotnosti, výška ťažiska, stav a kvalita pneu...
Inak aj ja si trúfnem s Fiestou viac, ako s XC60 AWD 😄
kalousek
AWD má v zatáčce jednoznačně navrch při akceleraci na kluzkém povrchu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
kalousek
To v odkazu je ale hodně hloupý článek
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😒]

Bacha = jak už sem řikal u článku Koncepce pohonu aut = takový sou všechny 😄

Ale tobě to asi nezabrání si myslet že všichni profíci se pletou = nebo? 😉
kalousek
Profíci se moc nepletou, nicméně většinu článků píšou amatéři co o problému nemaj ani tucha. A platí to bohužel i pro PR pracovníky automobilek
Avatar - Beefcake
Beefcake
"Moderní systémy asistující trakci a kvalitní zimní pneumatiky s dostatečným vzorkem o hloubce aspoň 4 mm prokáží mnohem lepší službu než pohon všech kol, který se musí prát se špatnými pneumatikami a často i neschopností řidiče." - tymto blabolom na zaver si to vlastne cele zdovodnili.
Mx
Abychom mohli relevantně srovnat pohon všech a předních kol uvažujeme stejné podmínky. To znamená stejné pneumatiky, stejný povrch a stejné všechno. Jeden by čekal že je to samozřejmost ale poslední diskuze ukazují že není.
Mx
Redaktor motoristického webu není fyzik, ani (většinou) strojní inženýr. Kupřípadu dnešní převodovky nebo konstrukce podvozku jsou natolik komplikované, že jim skutečně rozumí skoro jen ti, co je vyvíjí (i když si leckdo myslí že jak to ti inženýři navrhli blbě a že on by to jistě zvládnul líp). Proto asi ani nemá smysl chtít po redaktorech bůhví jak podrobné články, není to jejich obor (o PR čehokoli nemluvě), ani jejich práce. Třeba vysvětlení pojmů "výkon" a spol. je na internetu tak z 90% chybně.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Techniku ovládáte fakt úžasně. Ale k těm PR. Ti tomu fakt rozumět vůbec nemusejí. Jsou to lidé téměř vždy s humanitním vzděláním. Většina z nich má plynnou angličtinu, mnozí z nich i němčinu, francouzštinu (u francouzských automobilek úplně všichni, třeba PR Renaultu má vystudovanou Sorbonu).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kurňa ten odkaz na uspořádání převodovky sem dal x hodin před nim já >😁
kalousek
Hammunsakra: já to vím, však jsem ti dal palec nahoru (původně se mi tvůj příspěvek s odkazem nezobrazil tak jsem dal odkaz taky, ale potvrzuju že jsi byl první.)

Budeš trvat na opakování ceremoniálu ? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak kdybys naléhal >😁
kalousek
PR jsem mysle ti co vyrábějí firemní prospekty a ofic.firemní interntové stránky k autům. A ti by dané věci rozumět měli si myslím. Ale bohužel nerozumí a platí to napříč asi všemi značkami. Pak jsou v prospektech občas katastrofální bláboly
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já myslím že to je ještě horší = rozumí ale úmyslně.. 😐
Avatar - dochtor
dochtor
:yes: AWD akceleruje lepšie, a nielen v zatáčke

To, že auto lepšie "sedí" v zatáčke na ceste, je ale pre mňa niečo úplne iné.
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Transaxle RWD :yes: 😄
Avatar - Anonym
Anonym
i normální. A to říkám jako člověk co toho najel víc s FWD, ale lepší se mi jezdí s RWD
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že i normální 😄

Každýmu se líp jezdí s RWD = z principu. Jen některý lidi proti prémiový konstrukci zoufale bojujouj = zatim furt nechápu proč
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
To bys měl říct člověku, který se v RWD BMW 1er nemohl rozjet na rovné zledovatělé dlažbě >😁 - to se mu jezdilo úplně nejlíp... Zastávám názor, že RWD ano, ale jen na letních pneu, zimu odjezdit s AWD, popř. FWD.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1er je extrémní případ = ustřelej zadek pár cm za kolama = to v extrémních podmínkách moc nefunguje. RWD samozřejmě naprosto bez problémů funguje i v zimě = snad jen vysloveně do hor a sněhu neni
Záleží jakou 1er měl = 3 a 5dv viz ten zadek. Už kupé je na tom výrazně líp a cabrio taky

Obecně je prémiovej pohon prostě lepší. Proto je taky prémiovej 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Bylo to pětidvířko asi 118i. Kamarád má E91 325i RWD a s kvalitníma zimákama i na horách OK. Čím lehčí motor, tím má zadek víc trakce, takže třeba 320i by byla ještě jistější, ale 330d bych bez xdrivu nechtěl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj ty krátký 1er byly v extrému problematický = ale jinak se s tim jezdilo dobře = no FWD brzy dorazí i tam. Docela mě dostalo že na FWD prej možná přejde i Lexus GS = respektive skončí a bude celosvětově nahrazenej ES 😐
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Já jsem zvědavý, jestli nová Giulietta bude RWD, ale všeobecné nadšení nesdílím, ať zůstanou u koncepce s motorem napříč, plus by mohli nabídku obohatit o verzi 4x4, ale zase pro jeden model by se jim asi nevyplatilo takové řešení vyvíjet a možná ani nakupovat (Haldex 5. gen. apod.). Spíš ať se zaměří na design, aby se chlapi nestyděli v tom jezdit 😄
Avatar - dochtor
dochtor
čo tam po designe, keď zlyháva jazdnými vlastnosťami a kvalitou
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nemá byť Giulietta na skrátenej platforme Giorgo? To by znamenalo primárne RWD s opciou na 4x4, podľa vzoru Giulie či Stelvia.
Avatar - N6600
N6600
Este nie je rozhodnute. Zavisi to od toho, kam sa GA-L posunie.

Sice Akio nakloneny GSku nie je, ale i tak zapada do koncepcie. ES naopak. Je jediny FWD sedan v ponuke. Takze by som GSko este nepochovaval. Minuly piatok letel Uyttenhoven do JP a urcite o tom diskutovali. Takze onedlho sa objavia nejake spravy, ake padlo rozhodnutie. Ak vobec.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To my nevíme jestli už padlo rozhodnutí = sám fakt že se to naprosto reálně zvažuje je tristní 😐
Avatar - N6600
N6600
Lexus ma pozval na otvorenie noveho showroomu v Prahe. Bol tam LS, LC a Viceprezident Lexusu. Pytal som sa ho na to a tvrdil, ze o tom maju rokovat tento tyzden. Cely problem je, ze Lexus ES a GS sa prekryvaju a ES je lacnejsie o dobrych 10L. GS je sportovejsi a ES usadlejsi. Nech sa Lexus snazi znizit priemerny vek vodicov ako chce, ide to pomaly. Preto GS uspech ES nebude mat. Ale nic nie je stratene. Platforma GA-L ma byt upravena tak, aby umoznovala v pripade potreby vyrabat elektroauta, vodiky, hybridy i plugin hybridy. Akurat je nutne doladit prave detail pohonu. Podla Uyttenhovena je moznost ist cestou BMW/Mercedesu, ale i Audi. Osobne si nemyslim, ze preladit na FWD/AWD je lepsie, nez RWD/AWD. Aj ked SUV uz tu kombinaciu maju.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Miluju když nejde odeslat příspěvek = a pak sou 2 😐
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Obávám se že to z víc důvodů dopadne FWD/AWD = levnější ES

Nejsem tak starej ale zrovna [odkaz] [odkaz] je moje krevní skupina 😉
Ondris
Ne, nejezdí.
FWD je pro 99 % řidičů mnohem předvídatelnější a uživatelsky přívětivější. Když ti ujede normálně naladěná předokolka, stačí jen sundat nohu z plynu/sešlápnout spojku a víc zatočit, když ti ujede RWD, chce to už znalosti a v určitějch případech dost neintuitivní chování.
Osobně dokážu jet mnohem rychleji a bezpečněji s FWD než zadokolkou. Je to sice nedostatkem zkušeností, ale ty je také nemáš - tak uber. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nikoli = ale je to hodně rozšířená představa, to uznávám 😉

V čem chceš ubrat? Že prémiovej pohon je vlastně pomalejší a horší? Do toho nejdu 😄
Ondris
"Každýmu se líp jezdí s RWD = z principu." - není pravda.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No kdyby měli zavázaný oči a předsudky by neměly vliv tak možná i jo 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, předokolka drží, drží, jako přezneš tak si pasažér co letí ven ze zeatáčky a může jen ubrat plyn a čekat, když to nestihneš než se do tý zatáčky přiřítí tatrá s přívěsem, máš docela smůlu. Nic jinýho než čekat totiž nemůžeš, zatímco u RWD jde smyk korigovat plynem a kde ja klasická ručka i ručkou.
Redmex
To je prilis vseobecne. Ak pribrzdis pred zakrutou, ale stale vojdes do nej bez plynu prilis rychlo tak predne kolesa proste nemaju trakciu na zatocenie - tam pojdes rovno von u kazdeho pohonu. Nech urobis hocico, trakciu prednym kolesam nedodas a bez narastu trakcie, alebo poklesu odstredivej sily nezatocis.
Ano teoreticky s dost silnou zadokolkou by si pod plynom mohol odtrhnut zadne kolesa, ale to je uplne nerealne v premavke na ceste, kde mas k dispozicii tak 0.1s na reakciu...

Ine je to ak ide o sportovu jazdu a zacnes sa smykat na vyjazde pod plynom, alebo si do zakruty vosiel s nohou na plyne (jedno z akeho dovodu), tam je to so zadokolkou lahsie, na druhu stranu prudke pustenie plynu u dorbe naladenej predokolky ti odlahci zadok a ten sa tiez zacne ochotne stacat do obluku...

Zase iny pripad bude okruh, alebo vyrazne zhorsene adhezne podmienky, kde pojdes ovela pomalsie a mas viac casu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
K tomu: pojdes rovno von u každého pohonu = ale s docela velkejma rozdílama! AWD bude výrazně aktivnější 😉

Docela dobrý celkový porovnání 4x2 vs 4x4 je [odkaz]
Ondris
Tvl tady je závodníků 😄
Už vidím, jak po přehnanym nájezdu do zatáčky s RWD stihnete prohlídnout blikající přístrojovku, dát kontra, plnej (dnešní automaty maj obvykle zařazeno o jeden stupeň výš, než je třeba a jedou v turbodíře) a k tomu ideálně i ručku, to vše v rámci jednoho pruhu dřív a přesněji, než u FWD spojku/pustit plyn.
Že je 4x4 za zhoršenejch podmínek nejlepší je jasný, ale nahoře jsi psala o zadokolce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To neni o závodnících ale o fyzice a známym chování pohonů 😄

To bys pochopila kdyby sis o tom něco přečetla = zkus to někdy = doporučuju 😉
Ondris
Si o tom nepotřebuju číst, ta auta mi průběžně stávaj v garáži.
FWD je blbuvzdorný, čili příjemnější pro drtivou většinu řidičů (zkus dát na mokru za dva a plnej u předokolky a pak u zadokolky). Se svou načtenou znalostí chování pohonů máš jistě výborný předpoklady pro zvládnutí silný zadokolky, i tak by to ale chtělo nějakou tu praxi 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dík 😄

Už trénuju [odkaz] = samozřejmě hlavně s RWD >😁

Muj vzor [odkaz] >😒]

Ale sem rád že si nezpohybnil základní principy fungování pohonů 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nikdo nepsal že v rámci jednoho pruhu, na přístrojovku není potřeba koukat, snad vidím a cítím co auto dělá navíc někde ti přístrojovka jaksi nic neukáže, když tam žádné ESP není >😁

Ale rozhodně kromu ubrání plynu u FWD můžešstihnout u RWD udělat víc věcí. S automatem a posilovačem řízení není problém jendou rukou zatáčet a druhou mít na ručce 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vtipný je že nejhorší je v tu chvíli AWD = vesmír má prostě rád černej humor 😄
webpaja
Ty zase meleš... Jak koriguješ přetáčivý smyk ručkou? Není základ volant?! Kde jste ho vyhrabali???

Bariku, ty se umíš tak odkopat, až to bolí. Je jasně vidět, že to s tím tvým uměním řídit nebude žádné drama. 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Proč hyper/supersporty mají motor uprostřed? V nižších rychlostech se hodí malé zatížení předku a ve vyšších rychlostech už má příď takový přítlak, že je dostatečně směrově stabilní, takže za mě ideál. Ale u kategorie GT nic lepšího než transaxle nelze použít.

Taky jsem zjistil, že Maserati Granturismo je transaxle jen pokud používá dvouspojkovou převodovku, slabší měničová varianta se spokojí s klasickou koncepcí. To by jeden neřekl, že je pod stejným kabátem tolik odlišností podle dané verze...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty rozdílnosti občas překvapěj = hodně to dělaj i japonci. Abych to řek kulantně: Sou i výrobci který naopak unifikujou co to jen jde 😄
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Jj, můžete mít jakékoliv Volvo chcete, jen vždy bude mít objem motoru 1969 cm3 >😒] A Bawor jim slušně šlape na paty, ale i takový M-B, který vždy nabízel současně několik osmiválců si asi vystačí s jedním čtyřlitrem, škoda toho 5,5 a o 6,2 ani nemluvím.

Časem by mě lákalo to Granturismo s HDM převodovkou s 405k, akorát už by to nebyl transaxle, ale vem to čert, zas by bylo jednodušší a trvanlivější.
webpaja
Bawor dělá V12, V8, R6... Co z toho dělá Volvo?

Take it easy 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Volvo dělá 1969 cm3 = tak je to easy >😒]

Bavor a spousta dalších nabrali stejnej směr sm ale je fakt do unifikace Volva maj zatim daleko 😄
webpaja
To jistě mají a mají i stále motory s více než 4-mi válci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že jo, ale trend se týká vpodstatě všech = i když do dokonalosti jako Volvo to zatim nedotáh nikdo >😒]
webpaja
Uvidíme jak s novou normou, smůla je, že mají všichni vyvinuty downsizované jednotky a čekají jak se k rozmachu elektrifikace postaví jednotlivé státy.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Zeby aj kvoli rozlozeniu hmotnosti kvoli neutralite v zatackach ?
Maxipes Fik
Ještě by měl někdo vysvětlit 90% řidičů Superbů 4x4, Alltracků, Allroadů a všech SUV, že to opravdu není tak, že když mají FWD tak můžou lítat ve sněhu, ledu a deště po dálnici a okreskách mnohem rychleji a přitom bezpečněji, než všichni ostatní looseři. >😁

Když se jim člověk marně snaží vysvětlit, že 4x4 je fajn, ale reálně pomůže jen při akceleraci a max. ještě tak ve správně jeté zatáčce na hraně, nicméně v momentě, kdy položím nohu na brzdu, jsme na tom všichni stejně, jen vševědoucně vrtí hlavou. :-!
kalousek
Silný motor taky reálně pomůže jen při akceleraci a přesto je fajn ho mít, i když při brzdění jsme na tom všichni stejně
Avatar - Anonym
Anonym
přibrždění na tom nejsme všichni stejně, nebo tam záleží na váze vozu, brzdách a stavu pneu.
kalousek
No jo, teď jsi to vysvětlil 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Nevysvetlil, lebo vynechal to najhlavnejsie - vodica.
Avatar - dochtor
dochtor
...a všetky tie vymenované vlastnosti samozrejme vyplývajú z koncepcie pohonu :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj většina vlastností vychází z konstrukce vozu 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, to vyplývá ze stavu vozového parku ČR - jak typem vozů tak co se týče jjich technického stavu.

Naprosto nepřekvpaivě zastaví dřív 1,5 tunové auto s novými brzdami a penu oproti 2,2 tunovému monstru se zvlněnými a pneu se vozrkem 3 mm nejépe Made in china nebo Indonesie atd

Aneb vítej v realitě >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, třeba na zimákách viď >😁 Hele, dnes tě už opouštím a přezouvám na letní >😁
Avatar - Anonym
Anonym
zítra má být zas zima a pršet. Jinak já mam oboje gumy. Letní na Camaro a zimní na CTS.

A oboje nový resp. zánovní - 9 a 8 mm. Takže taak. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, já to ale neodložil z důvodu předpovídání sněhu v dubnu, ale protože jsem se zapoměl objednat a o to dýl jsem si počkal >😒] >😁
Avatar - Anonym
Anonym
No vidíš a dneska ráno zas 4 nad nulou a prší. Takže zase teplota jak v prosinci aneb nic co by nezvládly zimní gumy >😁 >😁 >😁
webpaja
Udržíš aspoň téma Bariku? Většina z nás by měla kalouskovi slušně poděkovat za rozšíření technických znalostí, radši nedutej...vždy to skončí tragicky :-! 😄
Avatar - dochtor
dochtor
:yes: ale to FWD asi malo byť AWD
Maxipes Fik
FWD, tedy Four Wheel Drive . Vyjde to na stejno, tedy pokud nemáš upravený MB G s dvěma nápravami vzadu.
Avatar - dochtor
dochtor
😲
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
>😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A jakou zkratku bys přisoudil předokolce? 😄
Ondris
TWD, simtě. >😒]
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Čtyřkolky jsou na tom při brzdění hůř, protože s sebou vozí necelých 100 kg navíc...
kalousek
Ale zase umí brzdit motorem plynule všechna čtyři kola, tedy aspoň ty lepší čtyřkolky
Což v praxi občas jde docela poznat
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, ale v extrémní situaci, kdy pouze sešlápneš brzdu, je uplně jedno, jaký máš pohon, ale spíš jaké máš brzdy, gumy, váhu vozu a podobně...
Maxipes Fik
Neříkám, že FWD není lepší. Ale musí jí mít v ruce někdo, kdo ví jak na to a co má pod zadkem přesně za techniku. Já ale mluvím o těch umělcích, co si to po zasněžené cestě ženou o 20 km/h rychleji než všichni ostatní (kteří vědí, že pod tím ujetým sněhem je dost možná led a že jak se to jednou urve, je hotovo) a plácají se při tom po ramenou, že si to přece můžou dovolit, když mají tu čtyřkolku.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tieto prupovidky ma fascinuju, ked sa vyberu top ***ske spravania, ojedinele pripady 1 z 1000, ci priklady ***ov za volantom z jednej ci druhej strany barikady (AWD/FWD/RWD) a potom sa to povazuje za "argument". A takychto zdovodneni je len v tejto debate fakt kopec.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Promiň, a všichni zodpovědní řídiči 4x4 také, ale já už mockrát slyšel přesně tyto frajerske řeči , že když mají ctyrkolu, tak můžou jet na dálnici o 50km/h rychleji ....😊
Avatar - Beefcake
Beefcake
To myslis ako 180km/h ? Ale je fakt, ze 4x4 vyrazne pomaha pri prechadzani z pruhu do pruhu, ked je naviaty sneh.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, ale třeba 140-150 tam, kde jiní v těch podmíkách jezdí kolem 100km/h .... dobře, z pruhu do pruhu ok, ale jakmile máš zmrazek, nebo musíš brzdit, jsi na tom uplně stejně jako FWD/RWD a záleží viz výše.... Tím nijak 4x4 nehaním, jen dost zástupců z řad bezmozků takto opravdu argumentují 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Brždění je bez debat, na ledu ale tvrdím, že prostě auto pojede tam kam má - led neled. Samozřejmě v rozumných rychlostech, v rámci fyziky, ale vždy stabilněji, než FWD/RWD.
😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
Avatar - Beefcake
Beefcake
Za tym 180 mal byt smajl 😄
Pri cistom brzdeni to podobne moze byt, ale pri 4x4 mas stale sancu (nie istotu), ze ta zaberom vsetkych kolies (hlavne sneh, ci premenlivy podklad so zlou trakciou) moze dostat zo situacie, kde si pri FWD uz len pasazier, o RWD ani nevravim. Netreba zabudat, ze pri permanentnej 4x4 sa ti moment rozklada na 4 kolesa, takze na smyklavom podlade je tazsie ich dostat do preklzu.
O klzani na lade nema vyznam debatovat, to ti uz nepomozu ani extra gumy ci 8x8.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten palec hore je i na tebe, obecně se shodneme 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik aut má permanentí 4x4, ve většině aut se druhá náprava připojuje pouze při prokluzu té stále hnané nápravy a ještě si to bere info z RJ aBS, čidel, atd = jak ti něco z toho přestane fungovat, nejde ti ani 4x4 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A dost 4x4 se odpojuje ve vyšší rychlosti = to se taky moc nezdůrazňuje 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, někde nad 60-80-100 dle typu auta už zas jedeš ze zatáčky s jednou nápravou >😁

Prostě spolek srandistů tady no.

Dělaj jako kdyby všichni měli 40 let starej LandCruiser se stálým 4x4, uzávěrkma diferenciálu atd.
kalousek
Proč zrovna 40 let starý LC?
Fulltime mají i ty úplně nové LC, a k tomu si můžeš vybrat z části sortimentu u Subaru, Audi, MB i Volkswagenu co mě tak v rychlosti napadá
Avatar - Anonym
Anonym
třeba živtnost fulltime u mercedesů byla skvělá, diferáky tak po 150 tis KO, převodovka tak 180-220 táců u AWD, zatímco ta samá pro RWD dala tak 400-500, problémy s rozvodovkama atd

Kvalitaaa >😁
kalousek
Argument poněkud mimo mísu
Avatar - Anonym
Anonym
To s tím smaozřejmě souvisí, pokud budu mít u AWD náklady na ůdržbu za 300 tis km třeba 250 tis kč a u RWD třeba 105 tis Kč, tak se mi to AWD zcela jasně vyplatí >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prostě k pásku je lepší nosit i kšandy = co kdyby 😄

V případě auta de bohužel o výraznější mínusy: finanční i hmotnostní. S bonusem že je tam toho víc co se po.ere >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
To myslíš úplně vážně? Tohle je jedna z tvých největších kravin cos napsal, a to je co říct.
Co by se proboha na 4x4 mělo finančně vyplatit? On si to někdo kupuje kvůli finanční úspoře? A náklady na 300tkm 250tkč - to možná v extrémním případě někdy někde, ale zcela jistě nic standardního.
Ty jak se do něčeho zakousneš, tak podojíš i býka, abys obhájil svoje.
Avatar - Anonym
Anonym
No pokud chceš připlácet na údržbě aby tě hřál pocit že kdyby náhodou, tak že máš AWD a nevyužiješ to pravidelně (neberme ted do úvahy majitele horské chaty a obyvatele Kvildy a Božího Daru) tak proti gustu.

Tohle není žádný hospodský kec ale osobně sem mluvil s lidma co měli jedno auto s AWD a druhé s RWD a co si oni zjištovali přes servisy a doborníky na zančku mercedes kolik co vydrží.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Někdo si připlatí za osmiválec (statisíce), jiný desetitisíce za 4x4. Obojí je drahý, zvyšuje spotřebu, váhu...
A někdo jiný je třeba i.diot, který si řekne - když to nechci já, jsou všichni ostatní co to chtějí blb.ci. Proč máš potřebu řešit, že si někdo koupí čtyřkolku? Proč sis ty kdysi koupil 6-er? Ušetřils něco na ní? Žrala málo? Prostě jsi jí chtěl. Přitom z místa A do místa B by tě odvezla i oktávka. Ale nečekám, že to pochopíš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rozdíl v ceně 4válce a V8 může bejt o hodně menší než si myslíš [odkaz] 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Já nejezdím z místa A do místa B, to už sem tu párkrát vysvětloval. Já nejsem bežný uživatel co má auto k přepravě, já to mam jako koníček jako ty třeba ryby nebo focení nebo fitness nebo kolo nebo co já vím co.

Prostě jako někdo jede na kole že se chce projet a jede bez cíle, tak já jezdím autem třeba proto že se chci projet ale v reálu nikam jet nepotřebuju.

Jinak já neřeším to že někdo 4x4 potřebuje, ano jsou lidi kterým se takový vůz hodí kvůli práci, bydlení na samotě, v horách atd.

Já řeším naco to maj lidi u běžných aut, kteří to využijou 10x ročně a jinak jezdí většinu času stejně na jednu poháněnou nápravu. Jestli jim to za to stojí.

Sám jedno AWD mam a jenom proto, že nešlo sehnat RWD. Jinak je mi to naprosto k ničemu
Avatar - _Karel_
_Karel_
A proč woe řešíš, že to někdo využije jen 10x ročně? Jsou to tvoje prachy? Ty sis připlatil NEMÁLO za radost, někdo si připlatí třeba za kožený vyhřívaný sicny a někdo za pocit, že párkrát do roka pojede bezpečněji nebo s větším pocitem bezpečí, nebo s větším klidem, že dojede kam potřebuje bez ohledu na počasí.
Tvoje starosti.......
Avatar - Anonym
Anonym
No a proč bych neřešil? To k diskuzi o pohonu patří ne.

Já si nepotřeboval za nich připlácet, mě si stačilo vždy vybrat verzi ve vyšší výbavě kde je všechno víceméně v základu. Pokud teda byla na trhu k mání, že. Kde nic není ani čert nebere, znáš to.

A co se týče víceválcových motorů, ony neberou zas tolik jak si myslíš a kdybych to měl opravdu na A do B, tak to jistí plyn že, jako to maj kamarádi co nalítaj třeba s 300C desítky tisíc ročně. A taky nejezdí oktávkou - resp. řečeno jinak - jezdí za podobné náklady jako ti s oktávkou resp. možná i levněji jak někdo s audi A6 v naftě 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Normální je napsat "mě vyhovuje RWD" nebo já čtyřkolku nechci /nepotřebuju.
Řešit, že ti co ji chtějí jsou šašci je hodno plácala.
Že někdo s šestiválcem v plynu jezdí za míň než mých 2,25 kč/km je klidně možný, a nevím, jak to souvisí s tématem naší diskuze.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Normální ale nemusí bejt furt to co si myslíš ty = už sem ti to řikal 😉
webpaja
Karel má naprostou pravdu. Barik je sebestředný maloměšťák s nulovým rozhledem. Co potřebuje on je každému fuk. Vypisovat se tu z vášně k autům a v každé druhé větě obhajovat jak si užívá jízdních vlastností v létě na zimních pneu chce silnou dávku blokace myšlenkových pochodů.
Avatar - Anonym
Anonym
Pajo, jaá sem asi nikdy nejel na letních vid >😁
jenom o víkendu třeba 330 Km na sraz v Camaru na letních. S RWD a 50% trasy v dešti. Jede to úplně normálně, zajímavé vid.

Dneska a včera je vyloženě letní počasí, zimáky s v těch +4-10 stunpů vyloženě roztéjkaj protože takový počasí vůbec v čijnu, listopadu a prosinci ještě nikdy nebylo >😁 >😁 >😁

Komediante. Já si budu kupovat letní gumy na období 15.5.-20.9. Jasně. Na 4 měsíce budu dávat 16 litrů za gumy a ještě nejlépe bych si k tomu mohl koupit za dalších 15-20 sadu ALU disků. Nejsem šílenec >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Kdybych si ty letní resp. druhou sadu gum koupil na všech 8 aut co sem měl tak je to s přezutíma asi tak 105 litrů a kdybych si k tomu koupil i druhou sadu disků, tak je to cca 200 tis dohromady.

Za to mam dvě auta >😁
webpaja
Platí pořád to o opici a banánech. Dělat ze sebe gurmána a RWD stylaře a neobout adekvátní pneu...asi taky chodíš i v létě jen ve sněhulích 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Na RWD mam letní, takže sem RWD stylař a na AWD, který jezdí většinu času jako RWD (a při každým raznatnějším rozjedu zkřižovatky tomu hrabou zadní) mam zimáky. A aktuálně je hrozně ojíždím v teplotách +5 nad nulou.

Sranda je že kdybych měl druhou sadu a nazutý letní, chrochtal by sis blahem vid, a vůbec by ti nevadilo že na tom mam obutý šlupky typu Minerva, Achilles, Nakang, Nexen atd jako půlka lidí co přezouvaj a platí to z vlastní kapsy (tj nemůžou si to dát do nákladů na firmu).

To by ti jako starýmu pokrytci nevadilo vid. Hlavně že sou to letní, že zabrzdí na vodě možná pozdějc než nový zimní je ti šumák, žejo 😄
A na suchu sedí všechno, i slicky z F1 s nulovým vozorkem, to ti ještě nikdo neřekl, vid.
webpaja
Své k svému. Hlavně že si ty svoje sněhule umíš zdůvodnit. Btw Nankang nevyrábí vůbec špatné vysokovýkonné pneumatiky.
To, že ty sám šetříš na něčem, co ubírá na jízdních vlastnostech pneu je tvůj problém.

Viděl jsi co dělá slick na vlhku, neřku-li na vodě? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nakang je čína 😄

já psal o slickách na suchu, ne na mokru.

Na mokru sem psal že nové kvalitní a vysokorychlostní zimáky zabrzdí stejně nebo možná dřív než kdejaká noname čína/indonésie/ukrajina, kde stojí 18" pneu 1400 Kč a stejný rozměr v Michelnu 3900 Kč >😁

někde asi soudruzi v číně a spol. ušetřit museli, tak hádej na čem 😄
webpaja
Ano, Nankang je Čína, resp Taiwan. Bez problémů dokáže porážet třeba Barum. Ty jezdíš jen na suchu? 😉
kyklop
Jasné, nebude si predsa na 4 mesiace kupovať letné topánky >😁 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě že ne, nehledě k faktu že mam dvě auta a kolik toho s tím jedním za ty 4 měsíce najedu. to by se mi fakt vyplatilo >😁
Avatar - Anonym
Anonym
No psal si za co si já připlácím.....tak vysvětluju že pokud chceš není nutno připlácet. Taková 5,7 HEMI umí jezdit za 14 plynu, to je 7 nafty nebo benzínu 😉

A když ten plyn dělá někdo kdo tomu fakt hoví, dá tam správej reduktor, vstřiky atd, šlape to jak švýcarský hodinky.

A že tam plyn nemam já je proto že ho tam nechci a že nejedu desítky tisíc ročně >😁 Kdybych najel, mam ho tam taky.
Avatar - Anonym
Anonym
V neposlední řadě, s RWD je nejvíc zábavy a nejen na sněhu 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemusíš mě vysvětlovat s čím je zábava. Jenom nerozumím proč je správný připlatit za zábavný auto a špatný připlatit si za čtyřkolku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Teď bez ironie a pošťuchování atd. = protože ti dá míň než si většina lidí myslí. V některejch případech hůř jezdící auto
Zdroj M.V. = myslim že věci rozumí víc než my všichni dohromady. Včetně Dusila = nemyšleno nijak zle 😉

Viz já 11:59 = to nejsou vtipy ani pokusy diskuzně vyhrát. Tak to prostě je 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Měl jsem hromadu předokolek, pár zadokolek a pár quatter. Loni jsem jezdil předokolkou, a v této zimě quattrem. Nepotřebuju se ptát ani Vaculíka ani Dusila jestli se mi těch NĚKOLIK TISÍC km na sněhu a břečce v letošní zimě jezdilo daleko jistěji než loni a kolikrát bych s loňskou předokolkou ani nedojel do cíle.A nejezdil jsem ani mimo cesty, ani na horách.
Avatar - Anonym
Anonym
Já měl 3 předokolky 150,160 a 200 koní, 4 čisté zadokolky 200, 350,370 a 400 koní a jedno AWD co jezdí 95% času jako RWD 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak nic = Vaculík ani Dusil určitě autem nikdy nejeli 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli tě chápu dobře, pak Vaculík a Dusil tvrdí, že na sněhu nebo v břečce není zásadní rozdíl mezi AWD / RWD,FWD ?
Hm, to je dobrý vědět. Teď ještě, co by na to řekli oni sami.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Oni neříkají = spíš píšou 😄

A tvá snaha zpochybnit všechno a všechny nad tebou je fakt neskutečná = to de z tebe samo od sebe nebo to nějak ovldádáš? 😉

To co sem napsal k tématu 4x4 je prostě pravda = je úplně ale úplně jedno že to jako spoustu dalších věcí odmítáš 😄

Nicméně ta otázka proč tolik odbornejch názorů v tolika oborech odmítáš a i když si o tématu oboru nic nečet názor svý hlavy považuješ za jasně lepší = to by mě docela zajímalo = fakt bez urážky 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
čtyřkolka na sněhu a břečce - lepší nebo ne než FWD/RWD? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Protože sebou taháš 100 kg navíc, který se povětšinu času jenom vozí, zvyšuje to spotřebu, zvyšuje to náklady na údržbu a příp. opravy a ještě si spousta lidí myslí, že když to tam mají neplatí pro ně fyzikální zákony a mohou s tím jezdit jak hovada.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Bavit se s tebou je jak tlouct hlavou do dubu.
S osmiválcem taháš 100kg navíc,zvyšuje to spotřebu,zvyšuje to náklady na údržbu a příp. opravy a ještě s tím spousta lidí jezdí jak hovada.
Co ti je do toho, co kdo chce za svoje peníze vozit v autě? Mohl bych ti napsat "na co osmiválec, když je u nás 50/90/130 , ale nechci psát takový 3,14čoviny jako ty.
Avatar - Anonym
Anonym
Nopak, ten V8 dost často vydrží daleko víc jak otrubený 3válec nebo 4válec. Tím můžou být i nižší náklady na opravy 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Teda palec hore, ako si to dlho vydrzal s nimi 😄
Uz mi to pride, ze to je ako Indian a Magister.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 21😁6 😄
webpaja
Bariku, tvoje plky jsou tristní. Kolik jsi těch Mercedesů jezdil. Tyhle povídačky z knajpy v řitce středních Čech jsou dobré tak po 12-tém kousku.
Avatar - Anonym
Anonym
chceš kontakt na ty lidi? Můžu ještě přidat návdavkem kontakt na pár lidí s 300C, kde je taky mercedesí AWD systém včetně kompletních náprav, diferáků a převodovky. Můžeš si s nimi pokecvat co je trvanlivější, ty hospodo >😁 >😁
webpaja
Nevím jak kompletní systém, nevím jestli ty samé materiály a ta samá linka. Tyhle povídačky mě nezajímají. M-B 4Matic je velmi spolehlivý a slušně vyřešený systém.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jen neznalost = že názory zásadnim způsobem ovlivňuje neznalost a předsudky napsala už kolem roku 1800 Jane Austen = holt chytrá baba 😄
MariAchi
Samozrejme ze u vetsiny automaticky pripojitelnych systemu nepomaha vubec, nebot od nejakych 70-90 km/h je stejne pohanena jen jedna naprava. A pri prejizdeni z pruhu do pruhu na snehu a ledu to s tebou skubne v jakemkoliv aute, a pak je to hlavne o volantu a praci s nim, a o rozlozeni hmotnosti a pneumatikach, nez o druhu pohonu.
kalousek
Chceš říct že nad 70 kmh se druhá náprava vůbec nepřipojí, i kdyby ta opačná prokluzovala ?
Avatar - dochtor
dochtor
A vo tom to je...
Štvorkolka (akákoľvek) je lepšia pri prechádzaní z pruhu do pruhu na snehu lebo je vždy ťažšia + spravidla býva v SUV, ktoré je ťažké samé osebe. Moje XC60 má pohotovostnú hmotnosť takmer dve tony, max. potom 2505 kg 😄
To či sa v ňom nejaký Haldex uplatní počas prechodu medzi pruhmi, je šumafuk.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ja mam zase 1600kg a to sa obavam, ze kazde druhe auto aspon strednej triedy ma viac 😄
Nizsia hmotnost ma ale svoje vyhody .
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Presne tak. Treba tady se u toho i natocili [odkaz]
Šimpanz
:yes: čas 4😁5 zachránce padlých RWD Ondřej Chamilla alias pražská * v Amaroku >😒]
MariAchi
Fajne, kurna taky bych si zajezdil 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pred par dnami som tesne nestihol posledny sneh. Uz aby tu bola zase zima 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U nás furt je = tohle je dneska [odkaz] 😄
Ondris
:yes:
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pekne to bolo.
"...nema lano. Ja mam slivovici, pomuze to ?" >😒]
Len ta hudba to brutalne rusila.
Avatar - dochtor
dochtor
Mám k tebe jednu veľkú prosbu.
Ujasni si význam skratiek AWD, FWD prípadne RWD a až potom diskutuj!
Ďakujem.
webpaja
Myslíš AWD, Fíku...AWD!

Ne, AWD je pro řidičsky slabší jedince výhodou od prvního metru.
Zadokolky vyhrajú Dakar, predokolky (Trabant) prejdú pomaly okolo zemegule. Ale pos*rovia potrebujú 4x4 do mesta ....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to opravdu o potřebě ? Já bych řekl, že je to možnost, jak pro někoho zlepšit třeba dostupnost chaty, chalupy za zhoršených podmínek, někdo to preferuje při tahání přívěsu a tak .... je super si moct vybrat, co chci a vyhovuje mi ne?
kesumb
Presně tak, příplatek za pohon druhé nápravy stojí podobně jako třeba prosklená střecha a lepší audio dohromady. Je to příjemný bonus. Já bych třeba auto bez toho už nechtěl. Je to o tahání přívěsů, zkuste s vlekem s 2,5t manévrovat na bahně. Je to o trakci za mokra. K čemu je 400 koní, když je nevyužijete na mokru. Můžete uhnout protijedoucímu autobusu na sněhu do závěje bez strachu jak ven. Taky se s tím podstatně lépe tahá někdo jiný z příkopu. Při jakékoliv situaci kdy je auto na plynu na hranici trakce je to podstatná a citelná výhodo a to zvlášť v zatáčkách.
To, že se tu kdejaký "odborník" snaží tvrdit opak a pak to tu kdejaký blb opakuje nic neznamená. A podotýkám, že mám a jezdím dlouhodobě jak s 400PS zadokolkovým kabriem, tak předokolkovým 200ps HH a také s AWD převážně s Haldexem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Jisteeee. Podla tej debaty pod clanokm je jasne, ze ego zvysuje najma nejaka zadnokolka, najlepsie "baaavo" Exy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dle diskuze hodně lidí vidí jízdu RWD na sněhu nějak takhle [odkaz] >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Nie, to si pleties, spravne je [odkaz] (ano, sofer nie je asi uplne normalny) alebo [odkaz] , ci moje oblubene [odkaz] .
Samozrejme, najdu sa aj opacne videa, ale tieto ma vzdy pobavia 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Odborníku jestli tim zadokolkovym kabriem myslíš 22 let starý SL 600 = tak se nediv 😉
Těžkej předek že to víc nejde, věk nekomentuju = máš na tom vůbec zimní? V zimě jezdíš spíš se střechou nahoře = fyzika funguje = zkus pro začátek minimum: Stáhnout tu střechu 😄

Je smutný že majitel takovýho kdysi docela výjímečnýho auta hledá argumenty proti prémiový konstrukci

Tohle je tvý auto snů? No proč ne [odkaz] 😉
kesumb
Mimochodem ta historie má váhu skoro 50:50, motor je celohliníkovej a váží podstatně míň než tvoje "vysněná" 4,2 V8TDI. Ostatně tenhle plně nastrojený motor V12 se váhově blíží k V6 TDI z minulé A6. Každopádně na tom pochopitelně zimní gumy nemám a na sněhu sem s tím ujel 15m na Glockneru v červnu. To auto zazimovávám na konci září. Ale umí to připravit dost zajímavý chvilky i na suchým asfaltu a to nemluvě o mokru. Pro zábavu v rámci cesťáku je to super, ale tím to asi tak končí.

Nikde jsem nepsal nic proti prémii, akorát ty bohužel neumíš číst. Třeba s posledním MB C jsem si docela zablbnul a řídilo se skvěle. Stejně bych si ale vybral 4matic. A jezdil jsem i s předchozím. Stejně jako s minulou AMG V8 verzí.

Moje vysněný auto je 918 Spyder včetně konstrukce, relativně brzo asi přikoupím SL 63 AMG s poslední atmosférou. Ale to, že mám tyhle auta rád neznamená, že bych je chtěl na denní ježdění. To ani za nic.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já zrovna SL docela znám = mám příbuzný který kupujou každou generaci. Nejde o 50:50 což myslim určitě nemělo = to se povedlo až u generace R231 a snad jen u 1 verze = ale o velkou hmotnost vpředu kombinovanou se zvednutou střechou = nevhodnější verzi do sněhu skoro nevymyslíš
Nevim proč píšeš pochopitelně = i když nejsem žádnej fanda cabria jízda otevřenym vozem v zimě je naprosto boží :yes: :yes:
Majitel těch SL s nim umí věci kdy mi žaludek málem vystoupil = i když jinak se mi to fakt líbilo. Zatim na jeho 2cuk pro vyrovnání vozu při smyku v zatáčce fakt nemá. Ale sledovat to když se ti žaludek uklidní je fakt paráda. Na mokru s tim hodně nekorektní rychlostí jezdí i 160 centimetrová baba [odkaz]

Já nemluvil o prémii ale prémiový konstrukci vozu = prémiovym pohonu

918 bych určitě chtěl zkusit ale to už sme fakt ultravysoko. SL63AMG s obří atmosférou znám dost dobře = dám ti asi ránu ale oba majitelé řikaj že současná SL500 je lepší
kesumb
Já vím, vždycky bylo pětikilo nejlepší. Ikdyž v mé generaci byla nejzajímavější 60AMG, tedy převrtaný pětikilo.
Ale já chci ten zvuk a to prostě má 6,2 v 7 tis otáčkách super. Ono mimochodem i 55 AMG jela reálně líp, ale ta má zase ten měničovej automat...
Já mám navíc v SL ten hydraulickej podvozek, kterej je sice dost pohodlnej, ale na sportovní svezení jsou pružiny lepší. To auto není zrádný, ale je to prostě na léto...
Prémiová konstrukce aut je prémiová, stojí víc peněz, zabere víc místa, ale jezdí nejlíp. Ale ideálně s třema diferenciálama. Mimochodem už MB 124 měl 3 diferenciály a zadní a mezinápravovej samosvornej. Ale MB má pořád klasickou konstrukci, tedy motor mírně za nápravou (audi....) a k tomu normálně diferenciály. Ale já chci na běžný ježdění nový auta a nějak se nemůžu odhodlat dát za prémii dvojnásobek.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
MB124? Nojo dyť sem řikal že sem se měl narodit dřív 😉

Možná by ses měl odhodlat = nejsem žádnej prognostik ale možná je skoro poslední šance koupit něco pořádnýho, pro mě [odkaz] ale sou samozřejmě i jiný možnosti 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, můžete uhnout do závěje, na silnicíním vzorku penu s 60% závějí nevyjedeš ani kdybys měl 8x8 >😁 >😁 >😁 Navíc není 4x4 jako 4x4 (Haldex)
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: inteligentní úvaha. Pak bychom třeba mohli říct - trabanty se svými 19kw přejedou půl zeměkoule, na co silnější motory? (Na zvýšení ega, viď, dle tvého nadpisu)
Avatar - Anonym
Anonym
jak se tady rozplívaji všichni nad tou trakcí ze zatáčky s 4x4 - no realita je taková že když vyjíždíš ze zatáčky tak 60% aut s AWD vyjíždí s pohonem jedné nápravy, ta začne prokluzovat, takže systém připojí druhou nápravu čím na zlomek sekundy dojde ke snížení rychlosti a pak začnou terpve zabírat obě nápravy a to samo ještě v nějakém poměru 60:40 apod a ještě jen do ručité rychlosti, pak se to u řady aut někde kolem 60 a výše (každé auto trošku jinak) zas rozpojí a pak vám hrabe nad stovkou zas jedna náprava.

Dále mě naprosto dojmuly vyjížděci ze závějí a bahna - nemáte naprosto žádnou šanci. Osobně sem to viděl na sobotním srazu v Jizbicích, kde půl dne pršelo - do bahnitého svahu se nedostal nikdo se 4x4, ani trvalým ani nadzvedlé offroady kdo neměl terénní pneu, prostě se silničním vzorkem nechytačka >😁 >😁
kalousek
Tohle je smutný fakt, fulltime jsou na ústupu a většině zákazníků to bohužel nevadí
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně že maj 4x4 no, že to jede 70-90% času jako FWD či RWD je jim šumák >😁 Jde přeci o ten pocit že mam 4x4
kalousek
Faktem je že když dojde na lámání chleba v závěji tak zatraceně pomůže i ten Haldex.
Ale pořádnou radost z jízdy na sněhu udělá nejspíše jen fulltime
Avatar - Anonym
Anonym
Leda do kopce, a nesmí to být uklouznaé, zledovatělé a moc hluboké, jinak opět se silničním vzorkem pneu nemáš šanci. Na bahnu 100%
kalousek
Tak nikdo přece nepochybuje, že RWD jede v pohodě dál i v místech kde všechny 4x4 už dávno zapadly 😄
Avatar - dochtor
dochtor
:yes: ale je to inak.
Zásadná výhoda 4x4 je, že zapadneš na menej dostupnom mieste.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Což se ti stalo kolikrát za život? 😄
webpaja
Někomu tisíckrát, boulím co z města nevystrčí paty se to možná vyhýbá, ale aktivní lidé AWD využijí.
Avatar - Anonym
Anonym
Já sem tolik nevystrčil paty z Prahy, že sem jezdil na slovensku, Polsku, Německu, sjezdil sem většinu českých hradů azámků počínaje Bezdězem a konče Žleby, muzea jako ČD muzeum v Lužné, zemědělské v Čáslavi atd, skanzeny, Lipno, Mácháč, Orlík, Slapy atd ale nevyjel sem z města. Hahaha. >😁 >😁
webpaja
A kdo tady mluvil o tobě? >😒]

Btw, to je tedy seznam :yes: Ale témata špatná nemáš, to se musí nechat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1000x? 😉

Jestli myslíš to jak teta se strejdou naložej do svýho velkýho 4x4 kola a jezděj skoro po celý Evropě = protože do menších aut se ty kola nevejdou, tak to jo 😄
webpaja
Jsou jen strejda a teta na kolech? To by bylo příliš bairkozní >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bairkozní? 😉
webpaja
Přehozená písmenka...no 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně 😄

Ale tohle neni barikiozní ale realita = běžnej člověk pravidelně a tisíckrát to 4x4 využije leda tak s těma kolama = kde nejde o 4x4 ale velký auto 😉

Přeceňování reálnejch možností a přínostu pohonu všech kol je až obří. Na mokru je to přes masivní přesvědčení snad většiny téměř úplná blbost a na sněhu to rozhodně smysl má ale i tam je podstatná pneu. A taky komponent mezi volantem a pedálama

Ostatně i u Subaru mi zajímavější a přínosnější přijde celková koncepce = nízký těžiště + symetrický uspořádání než 4x4 = to už je jen takovej logickej doplněk

Prostě narážim na to tvoje 1000x = to mi přijde fakt moc 😄
webpaja
Každý to využije i nevědomky na jakémkoliv povrchu, kdy je snížená adheze. Proto i 1000x málo, jen to vypadalo líp než 100x.
Přeceňování jsem popsal níže. Není to problém AWD, ale lidí a marketérů. AWD je výtečný aktivně-bezpečnostní prvek, jen málokdo ale reálně otestuje kde jsou hranice a co si může dovolit. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tos napsal dobře = s tim se nedá nesouhlasit 😄

Jen k tomu platí i to [odkaz] a z auto fora Systémy pohonů 4x4 pod lupou: nenechte se vodit za nost atd.
A samozřejmě spousta textíků že počet prodanejch AWD je nesmysl = protože 90% lidí to nikdy reálně nevyužije

Neb a protože to 4x4 má i mínusy = a nejen trochu vyšší pořizovací cenu [odkaz] ale hlavně to na co ti nedám odkaz ale co ti některý lidi typu Vaculík vysvětlej a aby nedošlo k nedorozumění vysvětlej i proč to tak je = a trošičku se to dá odchytat i z těch odkazů = že mnohý 4x4 jezděj a ovládaj se hůř než varianta s 1 poháněnou nápravou
webpaja
A jsme u toho. Ano, některé systémy se za určitých okolností ovládají hůř než s pohonem jedné nápravy. Ale kolik řidičů je schopno to rozeznat? Ta procenta velká nebudou a ti ostatní čerpají z hlediska jízdních vlastností pozitiva.
Je to stejné jako s řízením, přečti si tady na webu pro autaře reakce na gumová řízení bez citu. Ani někteří kluci co tady plamenně diskutují nemají potřebu komentovat nesoulad práce s volantem a interakcí nápravy, kol.
A někteří dokonce obhajují skvělé jízdní vlastnosti jinak super podvozkového auta v létě na sněhulích. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S tim kolik lidí to pozná si ťuknul téma velmi rozšířený v mym oboru = obrovská spousta lidí řekne že nerozezná rozdíl. Když to zkusí rozdíly pozná snad až na nějakou výjímku každej
Neni to o tom jestli pozná rozdíl ale jestli na to kašle = v tom sou lidi víc rozdílný než v schopnostech vnímat slyšet vidět rozdíl = potvrdí ti to každej majitel hifi studia
Vtipy o ženskej který slyšej rozdíl z kuchyně když parta chlapů vedle v místnosti soutředěně poslouchá [odkaz] sou realita 😄

To že se prodává drtivě víc 4kolek je prostě realita = určitě si to xkrát různě slyšel čet sám. Bohužel těch promakanejch chytrejch který za to stojej je naopak drtivá menšina
webpaja
Oni ten rozdíl rozeznají, ale až když jsou na něj exaktně upozorněni. Sami ten rozdíl ani hledat nechtějí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo to si jinými slovy napsal to co já = rozdíl pozná každej nebo naprostá většina. Rozdílný nejsme v tom jestli poznáme, jen v přístupu
Avatar - Anonym
Anonym
Na snížený adhezi sem odjel v sobotu a v neděli cca 170 km s RWD bez jakéhokoliv elektronického pomocníka vyjma ABS. Lilo jak z konve a všude mraky vody. Jelo to normálně.

Krom mě stovky dalších účastníků srazu i s veterány z 50-80 let a všichni drandili i bez AWD 😄
webpaja
Ztráta času...z dva dny starého rohlíku s výrobním salámem se taky najíš. Ale asi za gurmána nebudeš. 😉
webpaja
Na snížené adhezi jsem v sobotu odjel na rozměru 265/30/20 bez problémů v dešti a nižší teplotě s RWD taky, ale o 30% pomaleji než 4x4 řízená začátečníkem s o 100koní nižším výkonem a 600kg vyšší hmotností. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
slušnej žebřinák, profil 30, to musí být na kočičích hlavách lahoda >😁

Já nikam nepospíchám a když se chci projet, počkám si na sucho. Na borce co jedou 65 po okresce mi to stačí taky (zdravím pána v Toyotě co hodlal cestovat totu rychlostí po okresce z Vlašimi na Benešov a rovněž pána v KIA Ceed´ a Nissan Juke co brzdí před nájezdem na kruháč na 20 Km/h když je vidět půl kiláku daleko a nic tam nejede. Holt když není důvěra v prestižní tntokráte japonské a korejské podvozky nepomůžou anni letní pneu) >😁
webpaja
Jsou podvozky a Podvozky. A Podvozek si umí poradit v klidu a pohodlí i s nízkým profilem.
Avatar - Beefcake
Beefcake
A co, neveris ani vlastnym ?
"Modern all-wheel drive cars like the Cadillac CTS AWD, SRX and Escalade offer advantages that go well beyond superb handling on snow, ice and unpaved/dirt roads. They also deliver excellent performance on wet and dry roads, as modern all-wheel drive technology combines better traction with more driving fun. And in the process, these all-wheel drive systems inspire driver confidence with a sure-footedness that can only be accomplished when all four corners of the vehicle can be powered."
Inak pekny clanok: [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Na wet and dry roads sem s tím žádný excelent performance oproti RWD nezaznamenal.
A nesrovnávám rozhodně jen s Camarem, měl sem zadokolku BMW i Jaguar a 300C, že.

Na sněhu to bude o trošku lepší, ale driftovat se s tím dá taky a poslat to do smyku na sněhu úplně v klidu, moc do toho ta elektronika nezashuje mi přijde. A jak sem psal, i RWD sem všude vyjel - a že sem s Jagem i 300C zažil slušný zimy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V poslední době byl nejlepší text k tématu na tady blokovanym auto foru.cz Systém 4x4 pod lupou, nenechte se vodit za nos

Pro fandy 4x4 smutný ale obsáhlý docela podrobný a rozhodně pro každýho kdo se zajímá doporučeníhodný čtení. Krom těch Toyot LC apod. kterejch už moc neni je řidič 4x4 spíš v rukou programátorů systémů

U majitelů 4kolek je to mnohem víc o pocitu = než o reálný výhodě, kterou si představuje
A to je na sněhu ten rozdíl největší. Na mokru vpodstatě vůbec žádná výhoda neni no a pak zbejvá to nejčastější = běžná jízda na běžnym povrchu, kde je prémiová konstrukce z logickejch důvodů jasnej vítěz

Je skoro fascinující kolik lidí odmítá kvalitu a v takovejhle diskuzích volaj po nejlevnějšimřešení, že to je to nejlepší = a zřejmě tomu fakt věřej 😐
Avatar - Beefcake
Beefcake
Mna zase fascinuje, aky si ignorant. Cim dalej si myslim, ze nevies, o com rozpravas. Vid mokr👋sneh/bezna jazda/"programatori"/haldex atd...
"Je skoro fascinující kolik lidí odmítá kvalitu a v takovejhle diskuzích volaj po nejlevnějšimřešení, že to je to nejlepší" - to ako "premiova" cena/kvalita RWD vs nejlevnejsi AWD ? Ty si fakt myslis, ze AWD je lacnejsie ? A ze RWD je voci AWD premiova konstrukcia ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ignorant Martin Vaculík mi rozdíl mezi prémiovym BMW 3er AWD a RWD vysvětlil = sem holt trouba že dám spíš na něj než na tebe >😁

Když něco nechápeš stačí se zeptat = místo střílet ignoranty 😉

V zajetí programátorů si v případě dnešních 4x4 pohonů evidentně víc než si myslíš = no spíš dovedeš představit >😒]
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Ten zadny rozdil na mokru mezi ctyrkolkami a dvoukolkami je krasne videt treba na asfaltovych rally, kdyz zaprsi 😄

Jinak vetsina lidi kteri chteji ctyrkolku vola po tom, aby nemuseli odhrabavat snih z parkovaciho mista a rozjeli se v zime do kopce - a to skutecne i ten nejsprostejsi haldex zvladne s naprostym prehledem i v rukach obycejneho ridice, ktery neumi tancovat po pedalech jako baletka.
webpaja
Aha...mno. Vezmu svoje AWD a RWD na mokrou vozovku. Sám si sednu do RWD a AWD nechám komukoliv s mokrým řidičákem. Na jakékoliv náročnější silnice než je pár obloučků malého poloměru mě s AWD ujede raz dva.

Zkus si to někdy.
Avatar - Anonym
Anonym
"The InterActive Differential Control(TM) system also uses BorgWarner-developed electronic sensors and controls, in this case to deliver optimal biasing torque across the center differential automatically. When the system senses that the wheels are slipping, it automatically transfers power to the tractive wheels through the center differential. When the slipping stops, biasing to the tractive wheels is reduced or eliminated -- again, enhancing vehicle handling and traction through the management of power between the front and rear wheels.

Tady máš něco k systému Cadillacu.
webpaja
Na ATS AWD jsem ujel 3000km, nejsem technik, abych to uměl rozebrat z tohoto hlediska, ale dostatečně průměrný řidič, abych poznal, že jejich systém funguje velmi dobře.
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak normální Haldex no.
[odkaz]

A jak říkám, bere si to signály z ABS a ESP, jakmile se ti zanesou čidla, odejde byt jedno čidlo, rozsvítí kontrolka ABS a ESP tak si skončil a máš z toho RWD protože to okamžitě celý nefunguje a máš zadokolku se 100 kg váhy navíc.

>😁
webpaja
Znovu, to že to nejsi schopen poznat neznamená, že to nefunguje 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Dufam, ze si si vo vlastnom odkaze konecne precital , ake blaboly si v "Barrichello 26.04. 09:00" vyprodukoval.
o.i.
"the AWD system also incorporates an innovative pre-emptive engagement of the rear wheels that eliminates the need to detect front-wheel slip before rear-drive activation, helping to both enhance and e😜loit the 265 horsepower generated by the SRX’s new standard 3.0-liter DOHC direct-injected V6 engine"
Avatar - Beefcake
Beefcake
Toto je fakt reakcia na webpaju ?
Preco si nieco nenapisal napr. k systemu Nivy ? Alebo nieco k nejakej knihe ?
A minimalne v pripade CTS uz ani ten ten diferencial asi pravda nebude, lebo imho uz davnejsie pouzivaju "haldexove" AWD. To je 10rocny text.
EDIT: Vidim, ze si ma predbehol s tym haldexom, sme to odoslali naraz. Takze ten tvoj citat s diferencialom je uz dnes nezmysel. Alebo este inak - od BW "haldexu" presli k originalnemu Haldexu. Ako k tomu pride "premiova" znacka, ze pouziva rovnake riesenie ako low costy ?
Avatar - Anonym
Anonym
Generace 07-012(14) měla ten diferák, novější maj Haldex IV
Avatar - Beefcake
Beefcake
A naviac vsetky RWD chodia defaultne s A/T, cestny vzor ani nahodou.
Avatar - Anonym
Anonym
HAHHA
Avatar - _Karel_
_Karel_
Bariku, komik se holt nezapře, viď? Před pár lety jsem se šel schválně kouknout na souseda s O1 (!!!) 4x4 , jak bude odjíždět do práce, když jsme měli odjezd do kopce a byl led, že jsem měl problémy na něm stát a nespadnout. Bez sebemenšího zavání prostě na ledě odjel do kopce, kde jsem já měl pravidelně problém s Mondeem už jen na uježděném sněhu. 😉 S "blbou" O1, se starým haldexem.
Avatar - Anonym
Anonym
Zajímavý, na ledu totiž obvykle nefunguje nic krom pneumatik s hroty (hřebíky) 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ale prosímtě. Já nepíšu, že na ledu projel zatáčkou rychlostí 130kmh. Já píšu, že bez mrknutí oka vyjel kopec. A žádný hřeby na to nepotřeboval.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak víš že celou dobu nemrkal? Myslim že kecáš >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] [odkaz] [odkaz]
webpaja
Radost z jízdy fulltime? Sorry, ale radost z jízdy se dá vyvolat nejlíp v případě, že jde uzamknout mezinápravový dif. Pak máš předvídatelnost a jistotu.

Na drandění ve sněhu v otevřenějším prostoru, což většina lidí má jako zábavu bohatě postačí i Hadex apod.
kalousek
Myslím že úplné uzamčení není zcela nezbytné a může být dokonce i trochu kontraproduktivní. Podle mě bohatě postačí když je centrální dif. samosvorný - ať mechanický nebo nebo elektronicky řízený. Což většina fulltime asi splňuje
webpaja
Jednoduše tak, aby jsi dokázal předpovídat chování.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zajímavý že o tomhle bylo napsáno x-krát a vysvětleno xy-krát a 4x4kaři se toho svýho držej jak helvétská víra a klíště dohromady >😒]
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Jasně že to nikomu nevadí. Lidé co kupují auta mají až na výjimky dnes úplně jiné priority. Však také většina z nich drží volant jako prase kost. Ti pak těžko ocení stálý pohon všech kol, jakkoliv je jinak skvělý.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pekne teorie. Uz aj ten blby haldex , co je defaultne vzadu na minime, pri akceleracii pridava proaktivne zadku a necaka na ziadny preklz.
A na porovnanie k tomu by si predpokladam dal nejake najnovsie 1000konove RWD so samosvornym diferencialom vzadu, ci nieco podobne.

Niekto spomenie snehovy zavej a ty vytiahnes - "do bahnitého svahu se nedostal nikdo se 4x4, ani trvalým ani nadzvedlé offroady kdo neměl terénní pneu" . Na to sa A/T vyrabaju.

Toto su presne tie argumenty, co som spominal predtym, ze sa umyselne manipuluju fakty a beru nejake extremne pripady, co nemaju nic spolocne.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo a haldex u RWD připdává u akceleraci předku vid >😁 >😁

S RWD jde jezdit v zimě normálně, naši otcové a dědové dojeli s Zigulem taky klidně do krkonoš a neměli žádné ABS, ESP, BAS, Traction control atd.

Když to nejelo, hodili do kufru dva pytle cementu, nasadili řetězy a vzali lopatku a odhrábli kola a jeli dál.
Já sem taky s RWD všude projel, když to nešlo, vylezl sem ven, hodil pod kola koberečky nebo kus dřevaa už sem byl venku ze závěje´. Jde jen o to nebejt línej >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Na toto ani nema vyznam reagovat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo sem se ignorant nehodí = vono to působí že si to Barik nevymejšlí >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Vono na to nejde nic ńapsat vid, protože je to holej fakt 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Vy dvaja, Hammunachello a Sakrabarri ste sa fakt nasli.
Fakt je len to, ze mi je jedno, co si tu vypisujete za trollingy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty zjevně nechápeš význam slova trolling 😄

Já s Barikem máme podobný názory jako autor článku a další = ty a Karel trollujete že nic z toho co si na to téma přečteš neni pravda 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Beriem stale do uvahy, ze sa moze jednat len o slaby pokus o blby trolling a ze to snad nemozete mysliet vazne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vážně nechápu = já se shoduju s odbornou literaturou i timhle článkem. Ty máš tendence je zpochybňovat = když už trolluješ ty 😐

Já sem na Subaru naučenej řídit a dodnes je mi to díky celkovýmu pojetí = symetrie a těžiště = sympatická značka ale schopnosti 4kolek se prostě obecně přeceňujou
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Ne "na toto", ale " na ty dva" nema vubec smysl reagovat 😄

Ono je totiz pro BFU daleko lepsi vozit v kufru cement, odhrabavat kola a krotit na snehu zadokolku, nez aby si koupili ctyrkolku...

Smutne ale je, ze Barik takhle do dusledku nejde ve vsem. Onehdy zminoval, ze neco vytiskne, pritom by si to mohl normalne opsat a obkreslit, jak to delali nasi dedove 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě, je přitom větší zábava, je to víc chlapské a v létě tím jde krásně jezdit bokem 😄

Opisování naopak moc zábavné není 😄
kalousek
Plný souhlas, když vidím jak se zoufalci lopotí s řetězama zatímcio já v AWD v pohodě jedu dál tak jim fakt závidím. A kromě toho pro ně musí být ohromná zábava když jim ještě v osmdesáti hrabou kola a čtyřkolka je úplně v klidu predjede
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Systémy s prediktivní funkcí slabiny systému s připojovánim druhý nápravy jen líp maskujou. Z technický podstaty sou na prokluzy náchylnější než trvaly čtyřkolky který díky trvalýmu rovnoměrnějšímu rozložení hnacích sil řeší problém účinnějš

Skutečný přenosy sil u většiny dnešních 4kolek sou daný různejma faktorama typu rychlost = prostě seš v rukou programátora jak to nastavil. Vtipný je že některý systémy v zatáčce to jako 4x4 dokonce odpojujou :yes: >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
"než trvaly čtyřkolky který díky trvalýmu rovnoměrnějšímu rozložení hnacích sil řeší problém účinnějš" - len poznamka - trvalost pohonu a pomer rozlozenia su dve rozlicne veci.
"prostě seš v rukou programátora jak to nastavil. " - to jedine je objektivny fakt. Ale uvedomujes si, ze rovnako tak programator nastavil spravanie ASC/ESP/DSC a vsetky tieto systemy ?
A preto su dnes medzi prevedeniami AWD take velke rozdiely, ze to abs.vacsina automobilek nevie poriadne implementovat/vyladit. I ked si myslim, ze situacia sa zlepsila oproti 5 rokov dozadu.
kesumb
Já tě snad s tím svezu to se jinak nedá..
Čeká mě asi na půl roku Kodiaq, tak jsem si půjčil co bylo a to byla 1,4tsi předokolka s 7 suchým DSG. Průjezd zatáčkou je (musíš si podřadit před ní, jinak to v oblouku řadí až v kickdownu) takový, že to začne brzdit vnitřní přední kolo, aby se to stáčelo dovnitř. V ten okamžik rozhrabeš to vnější a jde to přes vnější ven. Následuje zásah ESP do brzd.
Verze s haldexovou 4kolkou v zatáčkách při zrychlování předají víc dozadu, přibrždění vnitřního předního kola tedy neznamená ztrátu trakce na vnějším a přenos více síly dozadu vyvolá docela pěknej stáčivej moment.
Ano, problémem je to, že Haldex není dif a má to v tědlech situcích přetáčivý choutky, ale není to auto na rally.
A navíc poslední generace mají ten soft docela dost slušně naladěnej. Jasně že bych si radši vybral něco s třema difama a z toho dvěma samosvornejma, ale není to za peníze, který jsem do toho ochotnej dát.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ani svezení nepomůže. Protože Vaculík a Dusil napsali.......
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvuj fanatismus a odmítání zkušenějších znalejších ve všech oborech je až fascinující :yes: 😄

Autem jezděj i znalejší než ty = sou prostě jen znalejší. Podle toho jak si popisoval svou jízdu sou i lepší řidiči. No a existuje i průnik těhle množin = a ty všichni maj jinej názor než ty 😉

A k tomu Vaculík a Dusil a ... mraky dalších samozřejmě napsali = v tom máš pravdu 😄

Jak si vysvětluješ že nikdo z nich nepíše to co si myslíš ty? >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč ne = ale těžko mě překvapíš. Bude to podobný a horší než následující generace který už znám 😉

S těma penězma souhlasim a do budoucna to vidim dost blbě. Sofistikovanější řešení a konstrukce budou vyhrazený jen fakt drahej autum = asi sem se měl narodit o nějaký desetiletí dřív.

Mě zatim vychází že to co mám načteno mi celkem ladí s praxí. To místní odmítání teorií a argumentace vlastní pidi praxí mi přijde někdy i hodně mimo. Vim že se s normální zadokolkou dá jezdit normálně v zimě. Nevybral bych si jí do trvale zasněženejch hor, ale do Evropy nebo střední Evropy kde se pohybujeme my naprosto v pohodě = i v zimách jako byla letošní a horší tu nebejvaj. Loňská by šla málem na letních 😄
Avatar - simon_sez
simon_sez
ak by si sa narodil skor, tak by si si nemohol 'nacitat' Vaculika 8-s

a co vecera? uz vies co by bolo spravne zjest? kto ti radi s vyzivou?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty to v hlavě nemáš moc v pořádku co? >😒]

Zkus to eště jednou = třeba to napodruhý bude mít hlavu a patu 😄
kesumb
Tak proto si vydržuju tu starou SL a chtěl bych k ní ještě jednu. Mimochodem SL63 měla v některých verzích mechanickej svor a plně vypínatelný ESP. Ale to, že se mi líbí takovýhle auto řídit neznamená, že bych to chtěl pořád. Ono pokud se v jarním odpoledni 100% koncentrovanej jdeš povozit na pár okresek, který znáš z hlavy, tak si to můžeš dovolit povypínat (pokud je co) ESP a další asistenty. Ale na normální ježdění za prací jsem za asistenty rád a stejně jako za ESP. A haldexová AWD mi nevadí, když si zvykneš na různý chování při odlehčování plynu, tak je to v pohodě. Navíc mám pocit, že poslední generace umí spínat už i při sundání nohy z plynu když je to na hraně trakce. A ano, třeba quattro má lepší chování, ale vyjede totéž. Rozdíly jsou až v takovejch extrémech, kde si zase radši vezmu sportovní auto. Ale třeba "drifty" na sněhu umí haldexová 4kolka velmi dobře.
Mimochodem ani teď už minulá 5er a stávající A6 neřadí v zatáčkách, pouze kickdown. Tohle už prostě stejnak na svezení není.
Já to prostě mám tak, že pokud předokolku nebo haldexovou 4kolku tak nesrovnatelně radši 4kolu. A mám to vyzkoušený na stejnejch modelech aut se stejnejma motorama, rozdíl je propastnej. Ikdyž část jde na vrub lepšímu zatížení zadku u AWD.
Kdybych si měl vybrat klasickou zadokolku a nebo haldexovou 4kolu tak bych u auta do 200 koní hodně váhal a zkoušel a asi nakonec vzal zadokolku. Ale ideálně bych vzal něco jako je 4matic a nebo ještě lépe pohon třeba z Cayenne..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
2 SLka? 😐
I tohle znám z praxe = jedno SL a jedna California = i když máš přebytek peněz a ste 2 je to zbytečný. Naopak smysl má kombinace třeba toho kabria a např. velkýho SUV
Já ženatej nejsem takže já zůstanu u svýho GS-F přání a LC snu
kesumb
LC jako LandCruiseru? To teda není můj šálek kávy...
To SL600 si určitě nechám, ten zvuk když jedeš sám v tunelu je fakt záživnej. A ta 63 by mě lákala.
Velý SUV nevím, chtěl bych ten benzínovo-elektrickej PHEV ale toho se asi nedočkám a do Porsche peníze nedám. To spíš vidím na Egolf do města..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne jako Lexus LC

Nejblíž PHEV SUV má asi to Maserati Levante = dával sem odkaz
kesumb
Aha, já nějak ten deisgn lexusu nemusím. Ale v mým okolí jezdilo benzínový V6 v RX a to bylo na V6 motor neuvěřitelně vyrovnaný a tichý auto. A musím uznat, že i RX450h má něco do sebe. Jednu dobu to bylo hezky vybavený za super peníze.
A je až s podivem, jak bezproblémově to jezdilo. Ale ten člověk to kupoval nový a servisoval jak se má.
Nicméně to Levante jsem prohlédl a nevypadá to špatně, jenom na náš trh se to asi nikdy nepodívá...
webpaja
Proč by se Levante v jakékoliv verzi na náš trh nedostalo? Vše co Ferrari nebo Maserati nabízí koupíš u autorizovaného dealera v Prg 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
2 SLka? 😐
I tohle znám z praxe = jedno SL a jedna California = i když máš přebytek peněz a ste 2 je to zbytečný. Naopak smysl má kombinace třeba toho kabria a např. velkýho SUV
Já ženatej nejsem takže já zůstanu u svýho GS-F přání a LC snu
webpaja
Jen trouba by zpochybňoval výhody AWD. Trakce, které se takto vybavenému vozu obzvláště za nižších adhezních podmínek (stačí i jiný druh asfaltu, neřku-li od vlhké vozovky dál) je bez pardonu vyšší než u FWD nebo RWD.
Většina dnešních systémů pracuje natolik dobře, že ani slušný řidič nepostřehne, jak mu pohon na všechna kola pomáhá. To je tím největším problémem...
Nikdy ne pohon samotný, ale vnímání řidičů a dojem lepších řidičských schopností než reálně mají.
Takový Cadillac má jeden z vůbec nejlépe řešených AWD (alespoň v aktuální generaci), kdy bez gumovějšího řízení, neřku-li náznaku tahání za volant drží ukázkově stopu, ať se zelení nebo chumelí. Pak i neználkům přijde nabíledni, jak skokově se zlepšily jejich řidičské kvality a nepoznaje distribuci síly pohonné jednotky na jednotlivá kola, jsou schopni kázat hlouposti komukoliv, kdo je ochoten jim naslouchat.
To samé bude platit u kteréhokoliv auta s AWD a nepříliš zkušeným nebo obecně nevnímavým řidičem.

Ve chvílích, kdyby se s pohonem jedné nápravy brodili příkopem si užívá neupřímného pocitu vlastních dovedností. 😉

Problémy nastanou, kdy tato domněnka narazí na fyzikální zákony, stejně jako u všech věcí, které nám v životě mají primárně ulehčit nějakou činnost.
HonzaCZ_
Jmenovány jsou 2 typy pohonů u Subaru, přitom jich historicky existuje nejméně 6 (+ ještě další, které detailně neznám)😒br />
- zubová spojka na zadní nápravu (starší Justy, další historické modely)
- viskospojka na zadní nápravu (novější Justy a další?)
- kuželový symetrický mezinápravový diferenciál s viskospojkou na omezování prokluzu (CAWD - manuály v posledních cca 30 letech?)
- mokrá vícelamelová spojka na zadní nápravu (ATS/MPT - většina automatů, včetně CVT)
- čelní planetový asymetrický mezinápravový diferenciál s preferencí na zadek a mokrou vícelamelovou spojkou na omezování prokluzu (VTD - top modely s automatem - Outback BH 2.5 GX, šestiválce, Legacy 2.5 GT atd.)
- čelní planetový asymetrický mezinápravový diferenciál s preferencí na zadek a elektromechanickou spojkou na omezování prokluzu (DCCD - WRX STI a další ostré verze Imprezy)