Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
wolf66
jednoduche a rychle natankovani a zivotnost hraje ve prospech vodiku .... bohuzel tyto vyhody oceni uzivatel a ne automobilka pro kterou je to tezsi vyrabet vodikova auta .... takze .... klidne at si ty nesmysly s baterkama ktere nejsou kde nabijet a kdyz uz je tak to netrva 5 minut a navic vam zustane po 5 letech auto co ma kapacitu baterek nekde na polovine .... ja to nekoupim a pockam si na ten vodik
Naštěstí jsou na světě i moudří lidé, kteří mají zkušenosti nebo se zajímají o problematiku a proto vědí, že si ten elektromobil klidně mohou koupit už dnes a nemusí stále jen na něco čekat.
Já si teda počkám taky, ale na nějakou káru z Pátého elementu. [odkaz] Dočkáme se zhruba stejně. >😁
jaka cast zivotnosti hraje ve prospech vodiku? vzdyt Mirai ma predepsane prohlidky a cisteni vodikove soustavy 2x do roka (i v pripade ze auto vubec nejezdi), repasy celeho vodikoveho systemu 1x za 2 roky nebo po 800 hodinach provozu (moje auto za tu dobu najezdi asi 40 tisic km), a zivotnost nadrzi na vodik uvadi 10 let, takze za 10 let das na predepsanem servisu asi 3x tolik co stoji vymena baterie v Tesle s 90kWh baterkou, no asi ma kazdy o zivotnosti jine predstavy >😁
Používaním palivových článkov dochádza k ich degradácii. Vôbec by ma neprekvapilo ak by ich bolo potrebné každých 5-10 rokov vymeniť. Mimochodom v dnešných palivový článkoch pre automobily sa používajú veľké množstvá platiny. Takže ich výmena vás vyjde na pár desiatok-tisíc USD.
topten
jen nesmí prijit zadnej silenej socan, kterej prosadi nesmyslny dotace na elektrovozy po vzoru FVE, který nas prijdou na 1 bilion korun.
technologie elektrovozu je plne zvladnuta a je relativne levna. vodik ma porad svoje bily mista a zadnou infrastrukturu.
během 10 let bude mit bezny elektroauto dojezd 500km, stredni trida 1000km a nabiti za pul hodiny. a není asi moc lidi co tocej vic jak 1000km denne a na natankovani maj jenom 5 minut...
PS: a pak zmizej nejen dyzly, ale i benziny, který uz davno budou jezdit s GPF.
a ja budu mit konecne klidny spani >😁
technologie elektrovozu je plne zvladnuta a je relativne levna. vodik ma porad svoje bily mista a zadnou infrastrukturu.
během 10 let bude mit bezny elektroauto dojezd 500km, stredni trida 1000km a nabiti za pul hodiny. a není asi moc lidi co tocej vic jak 1000km denne a na natankovani maj jenom 5 minut...
PS: a pak zmizej nejen dyzly, ale i benziny, který uz davno budou jezdit s GPF.
a ja budu mit konecne klidny spani >😁
Nojo ty uměj ze všeho udělat [odkaz] >😒]
"během 10 let bude mit bezny elektroauto dojezd 500km, stredni trida 1000km a nabiti za pul hodiny" a na dovolenou budeme létat na Mars >😒]
no behem 10 let bude spise bezne ze velka cast nove prodavanych aut budou hybridy a plug-in hybridy, elektro auta spise nebudou mit dojezd 1000km (pro dojezd 1000km by musela bejt jina lepsi technologie baterii, dvojnaspobna hustota ulozeni energie pri stejnem objemu a vaze baterii) a tech 500km bude mozna beznych, ale asi ne u levnejsich kousku, co se tankovani tyce, tak v EU jiz se zacina stavet sit rychlonabijecich stojanu 400kW, vloni 2 testovaci kousky, letos zatim dalsich 5 testovacich kousku, testovat se ma do roku 2018 na celkem az 20 kusech kdy ma bejt zahajena vystavba cele site po cele EU okolo silnic spadajicicch do TENT, v CR tedy vsechny dalnice, mam dojem ze se tam bylo pro CR 15 mist a az 60 nabijecich mist tohoto typu
Přitom řešení je naprosto jednoduché... (a nakonec ho přijaly třeba firmy vyrábějící mobily).
Stačí se dohodnout na jednotných bateriích se standardizovanými konektory. Potom by šlo přijmout řešení, s kterým přišel tuším Renault - přijedu ke "stanici", kde je rampa, tam se automaticky odpojí baterie a "vyndá" z auta a hned se zapojí jiná, nabitá.
Tenhle systém by umožnil baterie pořizovat formou pronájmu - u stanice zaplatím za pronájem nabité baterie.
A tím by se ušetřily i náklady automobilkám, protože by baterie mohl vyrábět někdo jiný. Příkla😜 firma XXX bude vyrábět baterie a zároveň je i pronajímat na svých stanicích. To samé firmy YYY, ZZZ atd.
Samozřejmostí by měla zůstat možnost nabíjení ze sítě (doma, ve firmě...).
Tímhle řešením by se nečekalo několik hodin na plné nabití, člověk by u stanice strávil zhruba stejný čas jako u benzínového stojanu.
Samozřejmě je u toho jeden háček - logistika dodávání baterií. Myslím tím nabíjení baterií (nejspíše přímo na "stanicích").
Takové řešení by už vyhovovalo prakticky všem. Žádné čekání, neomezený akční rádius i nemuset se starat o pokles kapacity baterie.
Stačí se dohodnout na jednotných bateriích se standardizovanými konektory. Potom by šlo přijmout řešení, s kterým přišel tuším Renault - přijedu ke "stanici", kde je rampa, tam se automaticky odpojí baterie a "vyndá" z auta a hned se zapojí jiná, nabitá.
Tenhle systém by umožnil baterie pořizovat formou pronájmu - u stanice zaplatím za pronájem nabité baterie.
A tím by se ušetřily i náklady automobilkám, protože by baterie mohl vyrábět někdo jiný. Příkla😜 firma XXX bude vyrábět baterie a zároveň je i pronajímat na svých stanicích. To samé firmy YYY, ZZZ atd.
Samozřejmostí by měla zůstat možnost nabíjení ze sítě (doma, ve firmě...).
Tímhle řešením by se nečekalo několik hodin na plné nabití, člověk by u stanice strávil zhruba stejný čas jako u benzínového stojanu.
Samozřejmě je u toho jeden háček - logistika dodávání baterií. Myslím tím nabíjení baterií (nejspíše přímo na "stanicích").
Takové řešení by už vyhovovalo prakticky všem. Žádné čekání, neomezený akční rádius i nemuset se starat o pokles kapacity baterie.
Jo byl to Renault = na jednu stranu jednoduchý a chytrý řešení
Myslim že budoucnost je spíš [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Myslim že budoucnost je spíš [odkaz] [odkaz] [odkaz]
u aut tohle reseni zkrachovalo na nezajmu lidi, temer nikdo ti neda z ruky baterku kterou si koupil a dal za ni nekolik set tisic, aby pak dostal nejakou jinou treba v horsim stavu 😉 budovani takove site vymennych stanic by bylo i nasobne drazsi nez co by stalo treba budovani vodikove infrastruktury a extremne nasobne drazsi nez budovani obycejne nabijeci infratsruktury nebo budovani infrastruktury pro OLEV
konektor je uplne neco jineho nez baterze samotna, stejne baterie nejsou v mobilech ani tehos vzrobce, natoz pak ruznych vyrobcu, jine kapacitz, jine velikosti 😉 takze jak bys asi tak chtel standardizovat baterii auta kde jedno ma 30kWh baterku a jine 100kWh baterku? a radsi ani nechtej vedet jak obri skladovaci a nabijeci kapacity by byli potreba na tech vymennych mistech baterii, treba modelova Praha a benzinka na sjezdu z D1-5kvetna na jizni spojku, skladiste na vymenu baterii by zabralo asi podobnou plochu jakou ma prilehajici autobusove depo 😉
vzdalena budoucnost je v OLEV, tedy autech ktere se nabiji primo z vozovky, to je vize jak automobilek, tak energetickych spolecnosti
konektor je uplne neco jineho nez baterze samotna, stejne baterie nejsou v mobilech ani tehos vzrobce, natoz pak ruznych vyrobcu, jine kapacitz, jine velikosti 😉 takze jak bys asi tak chtel standardizovat baterii auta kde jedno ma 30kWh baterku a jine 100kWh baterku? a radsi ani nechtej vedet jak obri skladovaci a nabijeci kapacity by byli potreba na tech vymennych mistech baterii, treba modelova Praha a benzinka na sjezdu z D1-5kvetna na jizni spojku, skladiste na vymenu baterii by zabralo asi podobnou plochu jakou ma prilehajici autobusove depo 😉
vzdalena budoucnost je v OLEV, tedy autech ktere se nabiji primo z vozovky, to je vize jak automobilek, tak energetickych spolecnosti
Navíc ideální je baterie přizpůsobená konkrétnímu aut, pokud jde do rozměrů a tvaru, jinými slovy využít co nejlépe prostor uvnitř vozu pro baterii. Což jde silně proti univerzálním výměnným bateriím.
Nabíjení by šlo stlačit níž (z pohledu baterie). Jen to něco stojí. Doma mám články, které mají podle výrobce vydržet nabití na cca. 80 % za minutu. Je to normálně sériový produkt, ne prototyp. Samozřejmě se to podepíše na životnosti, ale tyhle články mají při šetrnějším zacházení zvládnout desítky tisíc cyklů. To se pohybuješ v číslech, kdy jí klidně můžeš dát za uši, protože má životnosti až zbytečně moc. Jestli si dobře vzpomínám, při 20-80 cyklu a nabíjecím proudu 10C (využíváš tedy 60 % kapacity a těch 60 % dobiješ za zhruba čtyři minuty) mají vydržet 40 tisíc cyklů. To je nějakých 110 let při průměru jeden cyklus na den. Nevýhoda je, že mají malou kapacitu a jsou na ni těžké.
Jen bych chtěl vidět ten kabel a konektor, kdybys chtěl auto nabít za minutu. 😄
Větší sourozenci těchto článků, kteří nemají takový talent na polykání energie (ale pořád si vedou dobře), se už v elektrických automobilech, autobusech atp. používají. Hlavně doma v Japonsku, ale i v Evropě. Snášejí také dobře mráz (auto tedy nespotřebuje tolik energie na vyhřívání baterie, když stojí v mrazu).
Jen bych chtěl vidět ten kabel a konektor, kdybys chtěl auto nabít za minutu. 😄
Větší sourozenci těchto článků, kteří nemají takový talent na polykání energie (ale pořád si vedou dobře), se už v elektrických automobilech, autobusech atp. používají. Hlavně doma v Japonsku, ale i v Evropě. Snášejí také dobře mráz (auto tedy nespotřebuje tolik energie na vyhřívání baterie, když stojí v mrazu).
sport1
Kdyby tady fungoval normalni trh, tak se zrejme prosadi vodik. Jenze pokud se vlady napric Evropou rozhodnou dotovat elektroauta, jak se stalo v soucasnosti, tak je ten nastup elektroaut nevyhnutelny. Doufam, ze ta bublina za par let zase splaskne.
Chybi tu koncepce - jednou repku chceme, pak ji nechceme, jednou fve chceme, pak je nechceme, ...
Chybi tu koncepce - jednou repku chceme, pak ji nechceme, jednou fve chceme, pak je nechceme, ...
Kdyby fungoval normání trh - tj. neexistovaly spotřební daně na naftu a benzín - tak ten vodík nikdo nezaplatí
podivej se do USA a pak mudruj
dotace na repku si o dalších 5 let prodlouzil bures, i když EU od dotaci ustoupila
dotace na repku si o dalších 5 let prodlouzil bures, i když EU od dotaci ustoupila
a kde jsi vycetl, ze ja tohle nevim?
myslis tu repku?
dotace byla puvodne schvalena do nejakyho terminu a pak smitec.
babis si to prodlouzil o dalších 5 let i přes to, ze EU od dotaci na biopaliva 1. generace v ty době uz ustoupili.
dotace byla puvodne schvalena do nejakyho terminu a pak smitec.
babis si to prodlouzil o dalších 5 let i přes to, ze EU od dotaci na biopaliva 1. generace v ty době uz ustoupili.
a kde jsi vycetl, ze ja tohle nevim? ... Tak se mi zda, ze diskutujes, diskutujes, ale cist neumis.
asi nechces vedet ...
[odkaz]
[odkaz]
Opet, nauc se nejprve cist.
podpora mela skoncit v 2015 a další prodlouzeni byt nemelo. babis si odhlasoval jeji prodlouzeni aby na nas vydelal dalších 5mld. byl kolem toho docela srumec, podporu musela dodatecne schvalit EU.
za to ze ty mas místo mozku koblihu ja nemuzu.
za to ze ty mas místo mozku koblihu ja nemuzu.
vodik byl v EU dotovanej zhruba 10 let, miliardy eur putovali na vyvoj vodikovych pohonu a vyvoj skladovani vodiku, a vidis nejake vyrazne pokroky v techto oblastech? Audi ty dotace vyuzilo na stavbu a vyvoj cehosi co pomoci fotovoltaiky uklada elektrinu do vodiku a za pomoci toho vodiku se pak dela jakasi nafta, litr te nafty pak prisel asi na 30 eur :yes: , BMW vodik spalovalo a mas ten super pocin rozepsanej v clanku, k nim putovalo taky neco prez miliardu eur z fondu EU za celou tu dobu :yes:
Keďže vodík je s veľkým náskokom najhlúpejší nápad ako poháňať autá. Celkom rád by som si vypočul vaše predstavy o normalnom trhu. 😄
Mimochodom ak píšete o dotáciach pre elektroautá ako o bubline. Dúfam, že si uvedomujete že auto na vodík je taktiež elektroauto a jeho nákup je dotovaný rovnako ako iné EV.
Mimochodom ak píšete o dotáciach pre elektroautá ako o bubline. Dúfam, že si uvedomujete že auto na vodík je taktiež elektroauto a jeho nákup je dotovaný rovnako ako iné EV.
Freddka
Jak muze byt na ustupu neco, co se prave zacina vyrabet?
Viz uvodni fotka. Toyota Mirai je prvni skutecne auto na vodik v produkci, ktere si muzete koupit.
Mercedes F-Cell se pocitat neda, ten se neprodaval, jen si ho par vyvolenych mohlo vypujcit. Stejne tak Honda FCX Clarity.
Proste to je jako kdyz vysel prvni Prius a vy byste napsali "auta na baterky jsou na ustupu". A to uplne bez nadsazky!
Viz uvodni fotka. Toyota Mirai je prvni skutecne auto na vodik v produkci, ktere si muzete koupit.
Mercedes F-Cell se pocitat neda, ten se neprodaval, jen si ho par vyvolenych mohlo vypujcit. Stejne tak Honda FCX Clarity.
Proste to je jako kdyz vysel prvni Prius a vy byste napsali "auta na baterky jsou na ustupu". A to uplne bez nadsazky!
vyroba je zavrseni vývoje.
proste se něco vyvinulo, vrazilo se do toho spousta penez a tak se to zacne vyrábět
ustup je na strane vývoje - tedy nebude další nastupce.
to je celkem normalni postup, podivej se třeba na roomstera - nestupce mit nebude (aspoň zatím) i když mozna uz ted mel jezdit novej
proste se něco vyvinulo, vrazilo se do toho spousta penez a tak se to zacne vyrábět
ustup je na strane vývoje - tedy nebude další nastupce.
to je celkem normalni postup, podivej se třeba na roomstera - nestupce mit nebude (aspoň zatím) i když mozna uz ted mel jezdit novej
u Tayoty Mirai se ani nenaplnili planovane rocni produkce, puvodni plany co Toyota sirila byli v prvnim roce 700 kusu, letos tedy 2017 se melo vyrobit na 3000 kusu a do roku 2020 pak 30 tisic kusu rocne, letos melo byt vyrobeno a prodano jiz 5700 kusu ..... a realita..... celkova produkce a prodeje zatim neprekrovili 3000 kusu a z pritom vice nez 60% tech aut jsou ve sluzbach statnich organizaci ktere na ty auta dostali dotace prez 80% porizovaci ceny :yes: v USA se ty auta vpodstate kupuji jen na "operativni leasing" protoze je vyhodnej k nastavene cene, odhad je ze v soukromych rukach neni ani 20% tech necelich 3000 kusu Mirai 😉
Mercedes s vývojom osobných vodíkových aút pred nedávnom skončil. Bude sa sústrediť na batériový pohon.
[odkaz]
[odkaz]
IPace
"Z pohledu ekologie je navíc vodík žádoucí, neboť jeho spalováním vzniká pouze vodní pára"
jen autorovi znamo, ze vodni para je nekolikatisickrate horsi co se sklenikoveho efektu tyced nez CO2? uvadi se nejcasteji hodnota 10000x vetsi sklenikovy efekt
ze zbytkem clanku souhlasim, prozatim je vodik nerentabilni pro osobni dopravu
jen autorovi znamo, ze vodni para je nekolikatisickrate horsi co se sklenikoveho efektu tyced nez CO2? uvadi se nejcasteji hodnota 10000x vetsi sklenikovy efekt
ze zbytkem clanku souhlasim, prozatim je vodik nerentabilni pro osobni dopravu
V tom případě bychom měli co nejdříve vysušit oceány. Ty produkují vodní páry ještě poněkud více než nějaká vodíková auta
priroda sama produkuje paru i CO2, takze zakazeme zivot lidem a vsem zviratum na zemi, a taky zakazeme sopkam aby nemeli erupce a nevyposuteli CO2 a paru? uvazuj nez neco napises 😉 jde take o to v jakem stavu ta para je, je rozdil mezi parou kterou tvori stabilni ohrev oceanu pozvolna slunecnim svytem a umele vytvorenou parou, stejne jako tomu je u CO2 😉 priroda sama si to reguluje, lidstvo tomu jen brani a smeruje to nejakym smerem, bylo to pred lidstvem a bylo by to i po nem 😉
Tak a tady teprve zacina ta sranda.
Vodni para znici prirodu.
Voda z auta je jina nez voda z oceanu.
Hele, ja nevim, kde bych ti doporucil zacit. Chybi ti zakladni vzdelani.
Ale zkusim to😒br />
Pises, ze zalezi "v jakem stavu ta para je" a potom nejake nesmysly, treba, ze zalezi, jak vznikla. To je blbost.
Voda je molekula, ktera se sklada z jednoho atomu kysliku a dvou atomu vodiku.
Na Zemi za normalnich podminek se nachazi v ruznych skupenstvich, zalezi na teplote a tlaku - pevne, kapalne, plynne.
Plynnemu skupenstvi vody rikame vodni para.
Kdyz je teplo, voda v kapalnem skupenstvi se odparuje a je potom v plynnem skupenstvi (ale muze take napriklad sublimovat/desublimovat, tedy prechzet rovnou z pevneho do plynneho skupenstvi a naopak).
Kdyz je vody v atmosfere mnoho, zacne kondenzovat a prsi. Nebo snezi. Snih a dest jiste znas.
Je absolutne irelevantni jak ta molekula vznikla, voda / para je vzdy uplne stejna (H2O) a nema ani zadne "stavy", ktere by byly nejak zavisle na zpusobu vzniku te molekuly, jak chybne pises. (izotopy, ionizaci a excitovane stavy bych prozatim pro zjednoduseni vynechal).
Vodni para znici prirodu.
Voda z auta je jina nez voda z oceanu.
Hele, ja nevim, kde bych ti doporucil zacit. Chybi ti zakladni vzdelani.
Ale zkusim to😒br />
Pises, ze zalezi "v jakem stavu ta para je" a potom nejake nesmysly, treba, ze zalezi, jak vznikla. To je blbost.
Voda je molekula, ktera se sklada z jednoho atomu kysliku a dvou atomu vodiku.
Na Zemi za normalnich podminek se nachazi v ruznych skupenstvich, zalezi na teplote a tlaku - pevne, kapalne, plynne.
Plynnemu skupenstvi vody rikame vodni para.
Kdyz je teplo, voda v kapalnem skupenstvi se odparuje a je potom v plynnem skupenstvi (ale muze take napriklad sublimovat/desublimovat, tedy prechzet rovnou z pevneho do plynneho skupenstvi a naopak).
Kdyz je vody v atmosfere mnoho, zacne kondenzovat a prsi. Nebo snezi. Snih a dest jiste znas.
Je absolutne irelevantni jak ta molekula vznikla, voda / para je vzdy uplne stejna (H2O) a nema ani zadne "stavy", ktere by byly nejak zavisle na zpusobu vzniku te molekuly, jak chybne pises. (izotopy, ionizaci a excitovane stavy bych prozatim pro zjednoduseni vynechal).
no rekneme si na rovinu, vodni para pokud ji budeme definovat jako vodni paru ma teploty nad cca 81 stupnu, takze to co jsi popsal v predchozim postu s oceany, neb ocean se sluncem jaksi nema tu silu vyprodukovat takovou teplotu, se zakladnim vzdelanim to souvisi s fyzikou 2 stupne 😄 v oceanech probyha vyparovani, tedy pouze povrchova premena ktera se deje pri jakekoliv teplote, vodni para vypouztena vodikovym autem je vodni parou oznacena proto, ze jeji teplota dosahuje priblizne 110 stupnu i diky vysokym tlakum v palovovem clanku 😉
mimochodem na vyparovani z oceanu je zavisla cela Evropa a vpodstate celej svet, kdyby se voda z oceanu nevyparovala a nebrala sebou teplo (voda tak i jeji vypary jsou vytecny nosic tepla) a nebejt Golfskeho proudu, tak je v Evrope prumerne o 12-13 stupnu nizsi teplota 😉
takze propriste Freddko, pozvolne vyparovani a vodni para je obrovskej rozdil 😉 a popsal jsi to pekne :yes:
mimochodem na vyparovani z oceanu je zavisla cela Evropa a vpodstate celej svet, kdyby se voda z oceanu nevyparovala a nebrala sebou teplo (voda tak i jeji vypary jsou vytecny nosic tepla) a nebejt Golfskeho proudu, tak je v Evrope prumerne o 12-13 stupnu nizsi teplota 😉
takze propriste Freddko, pozvolne vyparovani a vodni para je obrovskej rozdil 😉 a popsal jsi to pekne :yes:
Kde jsi přišel na to, že vodní pára má nad 81 °C? A konstrukci, vodní pára, pokud ji budeme definovat jako vodní páru, moc nerozumím. Voda obsažená ve vzduchu kolem tebe je také pára. V hovoru to asi není tak běžné použití (není vidět a spíš mluvíme o vlhkosti; o páře mluvíme spíš v situacích, kdy je vidět), ale je to tak. Vlhkost vzduchu je tedy množství vodní páry ve vzduchu.
81 stupnu celsia je opet nejaky nesmysl. Nic takoveho neexistuje.
Atomy a molekuly se pohybuji, vibruji. Jejich pohyb vnimame jako teplotu latky. Cim je latka teplejsi, tim rychleji se v ni atomy/molekly pohybuji.
V pevne latce jsou atomy/molekuly "na svem miste", budto pevne a organizovane (napr. led nebo uhli nebo diamant, kter maji tzv. strukturni mrizku) nebo bez nejakych pravidel (napr. vosk) nebo s nejakymi volnymi pravidly (tzv kvazimaterialy). Protoze ae atomy/molekuly nemohou nahodne pohybovat, pouze vibruji na sve pozici.
V pripade kapaliny a plynu jiz nemaji svou pozici, pohybuji se nahodne, litaji sem a tam. V pripade kapaliny jako je napr. more se udrzuji uvnitr teto latky (duvod, proc vetsina z nich nemuze ven je tzv povrchove napeti).
Jenze obcas nektry z techto atomu/molekul ma doatatecnou energii na to, aby toto povrchove napeti prorazil a "vyskocil ven" z more. Predstav si napr rum, tam se to deje relativne vic, molekuly se dowtanou do vzduchu a pak do tveho nosu - a citis rum 😄
Cim rychleji se tyyto atomy/molekuly pohybuji v latce, tim ma latka vetsi teplotu. Kdyz tekutinu zahrejeme, zacnou vyskakovat vic a vic.
Ale jak vidis, dostane se voda do vzduchu i z more, ktere ma 10 stupnu celsia, vzduch muze mit klidne teplotu kolem nuly nebo i pod nulou.
Dalsi vliv ma vitr - jak je povrch tekutiny a pusobi na nej vitr, mol kuly vetru narazeji na molekuly tekutiny a opet je "vytrhnou ven" a tim se molekuly tekutiny dostanou do vzduchu.
Proto veci pri vyssi teplote rychleji schnou. Proto veci ve vetru rychleji schnou. Voda se dostava do vzduchu.
Dalsi vec jsou napr. vlny v mori (mam na mysli velike vlny ktere udelaji penu nebo vodni trist, aerosol) - vlny vodu roztristi na male kapky, ty maji mnohem vetsi povrch nez samotna hladina more. Proces pokracuje stejne, ale relativne o dost rychleji.
Jak tak pridavas tekutine teplotu a jeji molekuly se pohybuji rychleji a rychleji, dostanes se do bodu, kdy uz tekutina sama ma tak velky pohyb molekul, ze ty uz se navzajem neudrzi na jednom miste a prejdou do plynneho stavu. U vody za normalniho tlaku je to 100 stupnu celsia (pri vyssim tlaku je potreba vyssi teplota a pri nizsim tlaku nizsi teplota).
V bodu varu se tedy stane to, ze i uprostred kapaliny zacne latka prechazet v plynne skupenstvi. U vody to vidis dnes a denne - to je kdyz voda vari. Bublinky (vodni para) se tvori uvnitr tekutiny, nekde nahodne uprostred, rikame, ze voda vari.
Tim se opet dostane voda do vzduchu (teplejsi veci maji mensi hustotu a tudiz se pohybuji sker m nahoru - to je kvuli gravitaci). Protoze ma tato para napr. 100 stupnu (muze mit klidne vic), ale vzduch ma nizsti teplotu, take se zase rychle ochladi, ovsem ve vzduchu zustava do te doby, nez zase zaprsi/kondenzuje/sublimuje atd.
Jeste je nutno podotknout par veci. Voda muze byt ve vzduchu aniz by byla v plynnem skupenstvi. Muze to byt voda jako kapalina, jako velmi male kapky, a presto ve vzduchu zustane. Jsou tak male, ze pohyb molekul vzduchu a vitr je nenchaji spadnout. Tomu rikame mrak. Ve chvili, kdy napr. poklesne tlak nebo se snizi teplota, voda zacne delat vetsi a vetsi kapky - a prsi.
Take je dobre zminit, ze ze latka v plynnem skupenstvi ma mnooohem vetsi objem nez pevna latka nebo tekutina. Napr. vybusniny premenuji pevnou tatku nebo tekutinu na plyn a delaji to velice rychle. Proto to vnimame jako vybuch. To pouzivame take ve spalovacim motoru.
Atomy a molekuly se pohybuji, vibruji. Jejich pohyb vnimame jako teplotu latky. Cim je latka teplejsi, tim rychleji se v ni atomy/molekly pohybuji.
V pevne latce jsou atomy/molekuly "na svem miste", budto pevne a organizovane (napr. led nebo uhli nebo diamant, kter maji tzv. strukturni mrizku) nebo bez nejakych pravidel (napr. vosk) nebo s nejakymi volnymi pravidly (tzv kvazimaterialy). Protoze ae atomy/molekuly nemohou nahodne pohybovat, pouze vibruji na sve pozici.
V pripade kapaliny a plynu jiz nemaji svou pozici, pohybuji se nahodne, litaji sem a tam. V pripade kapaliny jako je napr. more se udrzuji uvnitr teto latky (duvod, proc vetsina z nich nemuze ven je tzv povrchove napeti).
Jenze obcas nektry z techto atomu/molekul ma doatatecnou energii na to, aby toto povrchove napeti prorazil a "vyskocil ven" z more. Predstav si napr rum, tam se to deje relativne vic, molekuly se dowtanou do vzduchu a pak do tveho nosu - a citis rum 😄
Cim rychleji se tyyto atomy/molekuly pohybuji v latce, tim ma latka vetsi teplotu. Kdyz tekutinu zahrejeme, zacnou vyskakovat vic a vic.
Ale jak vidis, dostane se voda do vzduchu i z more, ktere ma 10 stupnu celsia, vzduch muze mit klidne teplotu kolem nuly nebo i pod nulou.
Dalsi vliv ma vitr - jak je povrch tekutiny a pusobi na nej vitr, mol kuly vetru narazeji na molekuly tekutiny a opet je "vytrhnou ven" a tim se molekuly tekutiny dostanou do vzduchu.
Proto veci pri vyssi teplote rychleji schnou. Proto veci ve vetru rychleji schnou. Voda se dostava do vzduchu.
Dalsi vec jsou napr. vlny v mori (mam na mysli velike vlny ktere udelaji penu nebo vodni trist, aerosol) - vlny vodu roztristi na male kapky, ty maji mnohem vetsi povrch nez samotna hladina more. Proces pokracuje stejne, ale relativne o dost rychleji.
Jak tak pridavas tekutine teplotu a jeji molekuly se pohybuji rychleji a rychleji, dostanes se do bodu, kdy uz tekutina sama ma tak velky pohyb molekul, ze ty uz se navzajem neudrzi na jednom miste a prejdou do plynneho stavu. U vody za normalniho tlaku je to 100 stupnu celsia (pri vyssim tlaku je potreba vyssi teplota a pri nizsim tlaku nizsi teplota).
V bodu varu se tedy stane to, ze i uprostred kapaliny zacne latka prechazet v plynne skupenstvi. U vody to vidis dnes a denne - to je kdyz voda vari. Bublinky (vodni para) se tvori uvnitr tekutiny, nekde nahodne uprostred, rikame, ze voda vari.
Tim se opet dostane voda do vzduchu (teplejsi veci maji mensi hustotu a tudiz se pohybuji sker m nahoru - to je kvuli gravitaci). Protoze ma tato para napr. 100 stupnu (muze mit klidne vic), ale vzduch ma nizsti teplotu, take se zase rychle ochladi, ovsem ve vzduchu zustava do te doby, nez zase zaprsi/kondenzuje/sublimuje atd.
Jeste je nutno podotknout par veci. Voda muze byt ve vzduchu aniz by byla v plynnem skupenstvi. Muze to byt voda jako kapalina, jako velmi male kapky, a presto ve vzduchu zustane. Jsou tak male, ze pohyb molekul vzduchu a vitr je nenchaji spadnout. Tomu rikame mrak. Ve chvili, kdy napr. poklesne tlak nebo se snizi teplota, voda zacne delat vetsi a vetsi kapky - a prsi.
Take je dobre zminit, ze ze latka v plynnem skupenstvi ma mnooohem vetsi objem nez pevna latka nebo tekutina. Napr. vybusniny premenuji pevnou tatku nebo tekutinu na plyn a delaji to velice rychle. Proto to vnimame jako vybuch. To pouzivame take ve spalovacim motoru.
:yes: V podstatě je to otázka pravděpodobnosti dosažení potřebného stavu. Při nižších teplotách je nižší, tedy uniká méně molekul. Při vyšších vyšší, tedy uniká více molekul. Když už jsi to vzal takhle ze široka, ještě můžeme zmínit, že voda může být kapalná i pod bodem mrazu (tzv. podchlazená). To je samo o sobě zajímavé téma. A ještě drobnost, u nás se říká, že voda vře, ne vaří (to by bylo se vaří).
Jirik_H
3 automobilky rozvíjejí vodíkové technologie založené na palivových článcích, jedna ne. Z toho autor usuzuje, že je vodík na ústupu. Je snad placený Mercedesem?
A pak závěr, to je katastrofa, to snad vzdělaný člověk ani nenapíše. To z pohledu nadpisu nejdůležitější odbude 3 větami.
1. Akumulátory znamenají opět drancování přírody těžbou, protože je nutné těžit tisíce tun různých minerálů na výrobu akumulátorů. Tedy devastace přírody.
2. Pak je nutné postavit úpravny na zpracování vytěžených minerálů - další ekologická zátěž.
3. Pak je nutné zajistit recyklaci - dopravu, skladování a zpracování dosloužilých akumulátorů.
4. Kolik bude případů ala Samsung Galaxy Note 7? Už dnes nechtějí hasiči hasit akumulátory. Ne že by byl vodík bezpečný, ale v OA je v nádržích, které vydrží střelbu ze samopalu, takže při nehodě prakticky nehrozí výbuch.
5. Atomové elektrárny 4. generace mohou vyrábět vodík jednoduše a levně. O tom asi autor neslyšel. Hmm.
6. Přebytky energie z fotovoltaiky, větru, apod. se dá ukládat do vodíku.
Mám pokračovat? Toyota, Honda a Hyundai vědí proč vodík. Mají dohromady obrovské množství patentů, které Evropa nemá 😄. Plus další kooperující automobilky nebo fabriky.
Za tak neseriozní článek by neměl být honorář.
A pak závěr, to je katastrofa, to snad vzdělaný člověk ani nenapíše. To z pohledu nadpisu nejdůležitější odbude 3 větami.
1. Akumulátory znamenají opět drancování přírody těžbou, protože je nutné těžit tisíce tun různých minerálů na výrobu akumulátorů. Tedy devastace přírody.
2. Pak je nutné postavit úpravny na zpracování vytěžených minerálů - další ekologická zátěž.
3. Pak je nutné zajistit recyklaci - dopravu, skladování a zpracování dosloužilých akumulátorů.
4. Kolik bude případů ala Samsung Galaxy Note 7? Už dnes nechtějí hasiči hasit akumulátory. Ne že by byl vodík bezpečný, ale v OA je v nádržích, které vydrží střelbu ze samopalu, takže při nehodě prakticky nehrozí výbuch.
5. Atomové elektrárny 4. generace mohou vyrábět vodík jednoduše a levně. O tom asi autor neslyšel. Hmm.
6. Přebytky energie z fotovoltaiky, větru, apod. se dá ukládat do vodíku.
Mám pokračovat? Toyota, Honda a Hyundai vědí proč vodík. Mají dohromady obrovské množství patentů, které Evropa nemá 😄. Plus další kooperující automobilky nebo fabriky.
Za tak neseriozní článek by neměl být honorář.
Vodík nemá proti baterkám vůbec žádnou výhodu.
Jakákoli práce s vodíkem jsou obrovské ztráty (výroba i konverze zpět na elektřinu).
Jakákoli práce s vodíkem jsou obrovské ztráty (výroba i konverze zpět na elektřinu).
starý_kluk
Vodík
cca 36 kWh / kg
cca 3 kWh / litr
Ovšem tlaková "bandaska" (vedle objemu i hmotná-těžká).
Beznzín, nafta
cca 12 kWh / kg
cca 10 kWh / litr
Nádrž objemově zanedbatelná a hmotnostně vlastně také.
Li-On aku😒br /> cca 0,3-06 kWh / kg
cca 0,3-06 kWh / litr
Vyšší hodnoty pro novodobé aku.
Obsah energie na litr a na kg je v benzínové/naftové nádrži nejlepší. Jde jen o lepší účinnost spalování.
Klima
Dle střídání teploty atmosféry Země s periodou cca 100 000 let, zjištěnou dle izotopů O2 ledovců v antarktitě (hloubkový průřez), jsme nyní na teplotním vrcholu, a tedy i na vrcholu obsahu CO2 v atmosféře. Pokles teplot i CO2 se začne poměrně brzo zmenšovat. Jen v tom CO2 je dnes větší poměr CO2 s izotopem uhlíku ze spalování fosílií, než v periodách minulých. Tohle se zatím ví.
cca 36 kWh / kg
cca 3 kWh / litr
Ovšem tlaková "bandaska" (vedle objemu i hmotná-těžká).
Beznzín, nafta
cca 12 kWh / kg
cca 10 kWh / litr
Nádrž objemově zanedbatelná a hmotnostně vlastně také.
Li-On aku😒br /> cca 0,3-06 kWh / kg
cca 0,3-06 kWh / litr
Vyšší hodnoty pro novodobé aku.
Obsah energie na litr a na kg je v benzínové/naftové nádrži nejlepší. Jde jen o lepší účinnost spalování.
Klima
Dle střídání teploty atmosféry Země s periodou cca 100 000 let, zjištěnou dle izotopů O2 ledovců v antarktitě (hloubkový průřez), jsme nyní na teplotním vrcholu, a tedy i na vrcholu obsahu CO2 v atmosféře. Pokles teplot i CO2 se začne poměrně brzo zmenšovat. Jen v tom CO2 je dnes větší poměr CO2 s izotopem uhlíku ze spalování fosílií, než v periodách minulých. Tohle se zatím ví.
Nejsme na teplotním vrcholu. Stále teplota stoupá. Je nejvyšší obsah CO2 za poslední 4 mil let. Korelace mezi teplotou atmosféry a CO2 je prokázána právě na základě ledovců.
Současnému obsahu CO2 odpovídá teplota o několik stupňů vyšší než je. Co by znamenalo roztání grónského ledovce a částečně antaktického. Což znamená zaplavení přímořských měst a velké migrace z Asie do Evropy. Proč tomu není tak nyní, jde jen o rychlost tání ledovců. A ta začala lavinovitě narůstat v posledních 5 - 10 letech. Takže je možná už pozdě.
Btw já pamatuji Alpy s cca o 2/3 většími ledovci. Dnes, co tam zůstalo, to je bída.
Současnému obsahu CO2 odpovídá teplota o několik stupňů vyšší než je. Co by znamenalo roztání grónského ledovce a částečně antaktického. Což znamená zaplavení přímořských měst a velké migrace z Asie do Evropy. Proč tomu není tak nyní, jde jen o rychlost tání ledovců. A ta začala lavinovitě narůstat v posledních 5 - 10 letech. Takže je možná už pozdě.
Btw já pamatuji Alpy s cca o 2/3 většími ledovci. Dnes, co tam zůstalo, to je bída.
No, na vrcholu jsme, ale teplota našeho vrcholu je vyšší než byla na vrcholech dřívějších. A to je to opravdu způsoveno CO2 s větším poměrem iztopu C18 vůči C16, než bylo v minulosti a který je "vyprovokován" spalováním fosilií (tedy uhlí, nafty, ...). Ten spád teploty, který byl v minulosti, a zřejmě i s tímto "za nedlouho" přijde, může i s tímto leccos udělat k lepšímu - nikdo asi neví.
Jinak je CO2 vždycky spojené s teplotou, jen nikdo neví, jestli CO2 dělá tepot nebo obráceně.
Jinak tání ledu z vody hladinu vody nezvýší a na pevninách je ho málo. Proti tomu ještě pracuje fakt, že má voda při 4°C nejmenší objem, takže v místech tání ledovců z pevnin přímá úměra v objemu vody až tak neplatí!
Jinak je CO2 vždycky spojené s teplotou, jen nikdo neví, jestli CO2 dělá tepot nebo obráceně.
Jinak tání ledu z vody hladinu vody nezvýší a na pevninách je ho málo. Proti tomu ještě pracuje fakt, že má voda při 4°C nejmenší objem, takže v místech tání ledovců z pevnin přímá úměra v objemu vody až tak neplatí!
Blah... při 4° má voda 999,97kg/m3, zatímco při 10° 999,7kg/m3 a při 20° 998,2?
Tak právě proto, že. A ještě se dá takto doložit i s teplotami pod 4°C.
To jsou ale relativně malá procenta. Samozřejmě pokud by se měla nějak zásadně ohřívat voda v hloubce, pak při průměrné hloubce oceánů 4km dělají i desetiny procenta desítky metrů... ale to není moc realistické, nebo jo?
Jde o systém proudů. Oceánská voda proudí, viz známý Golfský proud. Proudy fungují tak, že po ochlazení voda klesne a spodkem nepřesně řečeno se vrací. Je to složitější. Nicméně tání ledovců snižuje salinitu a proudy se zpomalují. To vede k silnějšímu ohřevu na rovníku s podstatně bouřlivějšími projevy. Navíc ohřátější voda v oceánem rozbořuje současný klimatický systém. Takže budoucnost počasí je dost nepředvídatelná. Mohou vznikat pouště tam, kde je dnes plno lidí. Migrace loni byla proti možným migracím bylo nevinné svědění.
Právě. Proudy oceánů děla Coriolisovo zrychlení na Zemi. V Tichém oceánu, který je široký, proud krouží převážně kolem dokola. V Atlantiku, jehož šíře je malá, tak Golfský proud ohřeje Evropu, ochladí se o ledovce u sev. pólu a chladnější voda se vrací spodem (částečně - část pokračuje sev. cestou).
Zdánlivě pradoxně by se tedy v Evropě ochladilo při odtátí ledovců.
Množtví ledovců na pólech a kolem nich je zejména závislé na obdobích množství srážek (zjištěno s vrtů ledovce v Grónsku). Takže třeba Cook doplul až k pevníně Antarktidy, kdežto Amundsen se skrz ledové kry k ní nemohl dostat.
A za Cooka nebyly žádné záplavy kontinentů. Kde je oněch 70 m, které uvádíte a ke kterým se dojde silně zjenodušeným - nepravdivým - výpočtem. Znám ho také.
Zdánlivě pradoxně by se tedy v Evropě ochladilo při odtátí ledovců.
Množtví ledovců na pólech a kolem nich je zejména závislé na obdobích množství srážek (zjištěno s vrtů ledovce v Grónsku). Takže třeba Cook doplul až k pevníně Antarktidy, kdežto Amundsen se skrz ledové kry k ní nemohl dostat.
A za Cooka nebyly žádné záplavy kontinentů. Kde je oněch 70 m, které uvádíte a ke kterým se dojde silně zjenodušeným - nepravdivým - výpočtem. Znám ho také.
Těch 70 m je v km ledu - např. na Antarktidě je ledovec až přes 4 km mocný. V přůměru téměř 2 km. Grónský není tak tlustý, ale také jde o obrovskou masu ledu.
Lenže plocha ľadovcov na Antarktíde sa v posledných rokoch zväčšuje. Načo zelený začali s tým, že ale určite je ten ľad tenší a celkoví objem klesá. Lebo to sa zatiaľ nedá exaktne merať. A takto funguje väčšina argumentácie zelených. Mlžiť a vymýšľať rôzne teorie. Sfanatizovať dav, ktorý sa o fakty nestará a politici sa prispôsobia davu, lebo prachy sa dajú uliať na všetkom, tak prečo s tým bojovať.
Kdybyste se místo Antarktidy starali o podstatnější věci, třeba kde to bouchne v Evropě dřív. Ted byla Borussia Dortmund, třeba příště bouchne fabrika Audi nebo BMW. Who knows >😁
Cesty kulturního obohacení sou různé
Cesty kulturního obohacení sou různé
Samozřejmě, že to není pravda. Už jen tato informace ukazuje, že jde o nesmysl.
[odkaz]
[odkaz]
Oddělování polárních ledovců v historii planety bylo kromě oteplování ještě (a hlavněji) v důsledku srážkového období, kdy ledovec narostl a už se pevnostně neudržel, tak se lámal. Nelze to všechno svalovat na oteplování!
Znovu připomínám Cooka, který se dostal až k pevnině Antarktidy, kdežto Amundzen zkrz kry už ne. A mezi oběma mořeplavci jsou staletí!! A Cook byl dřív!
A ještě: ledovce narůstají díky odparu vody z oceánů. Když odtávají, voda se do nich vrací.
A ještě jednou opakuji😒br /> Byly za Cooka zaplaveny kontinenty? Ne. Pak je oněch 70m chybně spočteno, jak už jsem psal.
Znovu připomínám Cooka, který se dostal až k pevnině Antarktidy, kdežto Amundzen zkrz kry už ne. A mezi oběma mořeplavci jsou staletí!! A Cook byl dřív!
A ještě: ledovce narůstají díky odparu vody z oceánů. Když odtávají, voda se do nich vrací.
A ještě jednou opakuji😒br /> Byly za Cooka zaplaveny kontinenty? Ne. Pak je oněch 70m chybně spočteno, jak už jsem psal.
V polárních oblastech je oteplení podstatně větší než jinde. Za Cooka netálo Grónsko a ani okraje Antarktidy. Ano - i v Antarktidě začaly odtávat ledovce, a to až nyní. Zatím na jejím kraji.
Srážky v centru Antarktidy jsou cca 5 mm/ročně. Je tam stálá anticyklóna.
Srážky v centru Antarktidy jsou cca 5 mm/ročně. Je tam stálá anticyklóna.
Z vrtů v antarktickém a grónském ledovci je přeci vidět střídání srážkových maxim a minim na jižní a severní polokouli - až statisíce i řádově více let zpátky. Ze spraší rovněž. O dávném podnebí na Zemi se toho ví už hodně. Jen se to nehodí do krámu tzv. ekologistům. Oteplování se seriózně nepopírá, jak jsem už psal.
Pre zelených fakty neplatia: [odkaz]
No a to, že sa tam občas odtrhne kus ľadu súvisi hlavne s týmto "Podíváte-li se na tu část Antarktidy, která se ve 20.století nejvíce oteplila, nápadně se to shoduje s rozmístěním sopek, které dýmají pod ledem či pod mořskou hladinou a ohřívají tající ledovce zespodu."
[odkaz]
Ale kto by sa v dnešnej dobe zaoberal faktami, keď demagógia je to čo davy žerú.
No a to, že sa tam občas odtrhne kus ľadu súvisi hlavne s týmto "Podíváte-li se na tu část Antarktidy, která se ve 20.století nejvíce oteplila, nápadně se to shoduje s rozmístěním sopek, které dýmají pod ledem či pod mořskou hladinou a ohřívají tající ledovce zespodu."
[odkaz]
Ale kto by sa v dnešnej dobe zaoberal faktami, keď demagógia je to čo davy žerú.
Roztáním ledovců se může zvýšit hladina o 70 m.
Dále je tu teplotní roztažnost vody. Zvýšení teploty oceánů o 1° C např do 1 m způsobí obrovský nárůst objemu v měřítkách planety.
Dále je tu teplotní roztažnost vody. Zvýšení teploty oceánů o 1° C např do 1 m způsobí obrovský nárůst objemu v měřítkách planety.
v určitých oblastech ale zvyseni teploty vody o 1C naopak zpusobi obrovsky pokles objemu
A roztáním, kterých ledovců? Už jsem psal.
Min o 70 m, pokud by roztály ledovce na Grónsku a Antarktidě.
Viz příspěvek nahoře "Proudy".
ODCHÝLILI JSME SE JIŽ ZCELA OD PODSTATY PŘÍSPĚVKU A TO JSOU KONCENTRACE ENERGIÍ.
To jsou řádové rozdíly vůči benzín./naftové nádrži. Použitelnost její je ještě dále umocněna trvalou tvorbou ropy v přírodě. Je to otázka výraznějšího zlepšení účinnosti, jak dostat v budoucnu energii na kola.
ODCHÝLILI JSME SE JIŽ ZCELA OD PODSTATY PŘÍSPĚVKU A TO JSOU KONCENTRACE ENERGIÍ.
To jsou řádové rozdíly vůči benzín./naftové nádrži. Použitelnost její je ještě dále umocněna trvalou tvorbou ropy v přírodě. Je to otázka výraznějšího zlepšení účinnosti, jak dostat v budoucnu energii na kola.
Ešte si zabudol dodať spotrebu energie na výrobu vodíka alebo nafty a benzínu. Naviac nechápem, ako môžeš porovnávať objem a hmotnosť palív s objemom a hmotnosťou akumulátorov, ktoré sú len úložiskom energie, nespotrebúvaš ich. Počítal si aj s objemom a hmotnosťou špeciálnych vodíkových nádrží? To rozhodne nie sú plastové bandasky za pár korún, do ktorých tankuješ benzín a naftu...
ozanabev
Žádná automobilka už o spalování vodíku přímo v motoru ani neuvažuje - dávno ukončená slepá ulice. Anož aby na tom dále pracovala.
Vodík se neskladuje ve stlačeném stavu proto aby neutíkal, ale aby nezabíral tolik prostoru. Logicky větší tlak = větší schopnost utéct ven i tou nejmenší skulinkou.
Vodík se neskladuje ve stlačeném stavu proto aby neutíkal, ale aby nezabíral tolik prostoru. Logicky větší tlak = větší schopnost utéct ven i tou nejmenší skulinkou.
romand23
Dobrý den pane redaktore, v článku máte chybu😒br />
"Na zápornou elektrodu (katodu) se přivádí palivo, tedy vodík. Na kladnou, tedy anodu, je přivedeno okysličovadlo."
V reálu funguje palivový článek přesně obráceně. Tudíž katoda je kladná a přivádí se na ni okysličovadlo (kyslík), anoda je záporná a přivádí se na ni palivo (vodík).
Poznámka pro vaše vysvětlení na anodě probíhá oxidace (zvýšíte oxidační číslo prvku) na katodě probíhá redukce (snížíte oxidační číslo prvku).
Podle vás by se musel kyslík oxidovat (zvýšit své oxidační číslo). Pokud to dokážete tak jste malý kouzelník. 😄
Prosím o opravu a možná doplnění znalostí ze středoškolské chemie.
V reálu funguje palivový článek přesně obráceně. Tudíž katoda je kladná a přivádí se na ni okysličovadlo (kyslík), anoda je záporná a přivádí se na ni palivo (vodík).
Poznámka pro vaše vysvětlení na anodě probíhá oxidace (zvýšíte oxidační číslo prvku) na katodě probíhá redukce (snížíte oxidační číslo prvku).
Podle vás by se musel kyslík oxidovat (zvýšit své oxidační číslo). Pokud to dokážete tak jste malý kouzelník. 😄
Prosím o opravu a možná doplnění znalostí ze středoškolské chemie.
Pán Dusil by sa mal začať živiť inak, na ACZ sa snáď nedá nájsť jediný jeho článok, kde by čitatelia nenašli závažné, ba až fatálne chyby. Ten chlap proste píše o veciach, ktorým nerozumie. Aspoň by si mohol fakty overiť z viacerých zrdojov, ale overovanie informácií sa na ACZ už nenosí. Je to len špinavý bulvár, nič viac. Pokusy o "seriózne" články najčastejšie končia fiaskom.
Platí, že od anody tečou elektrony ke katodě. Akorát je rozdíl, zda je připojen zdroj k anodě a katodě nebo jsou samotným zdrojem. Autor si neuvědomil, že palivový článek je zdrojem.
Bejt tu lepší infrastruktura [odkaz] a ne jedna čerpačka v Neratovicích snad do toho jdu zatim aspoň [odkaz] 😄
Tyhle přízemní blbinky přebije tady třeba ten vodík = fantastickej pohon. Zkus jen chvíli jet na baterky v dnešnim konvenčnim hybridu nebo elektromobilu = už jen to je fantastickej pocit :yes: :yes:
Pořád elektromobil (byť to jednou přijde) nenahradí plně spalovací motor a pocitem z jízdy? Já si rád ještě pořád zařídím 😄
Elektromobil ti taky umí dát sakra zajímavý pocity = a v příměstskym provozu je 1000x zajímavější než spalovací motor. Nic proti nim = ale motorum, ne tříválcovejm prdítkum
Musíš mi říct kde tu dynamiku v okolí Prahy využíváš = já zatim nenarazil na situaci kdy 100kW nestačilo 😉
Je to smutný ale je to tak 😐
Mám 1000x vyzkoušeno s V6 = ten rozdíl je bohužel daleko menší než bys čekal
Rozdíl je v zrychlování dál nad 130 km/h = do 150ti je i ten hybrid celkem v poho
Takže do Německa, v neděli po ránu = jednoznačně obrovskej rozdíl
Všude jinde.. 😐
Nová generace má nějakejch 150 kW a 41% účinnost
Bohužel hodně lidí si to představuje jako ty a [odkaz] 😄
Realita je trochu jiná = když přepneš na plnej výkon spalovacího i elektromotoru na tříproudý dálnici se s prstem v nose zařadíš do levýho a eště tě brzděj. A protože i v tom levym se bohužel často brzdí = ty tam narozdíl od ostatních aspoň dobíjíš = tankuješ
Mám rád pořádný auto s pořádnym motorem = ale protože jezdim = vim že to neni moc kde využít. Všude sou radary = což ten blbej Auris hlásí a nevěřil bys jak to všude pípá = takže fakt jen ty německý dálnice. No naštěstí bude brzy [odkaz] 😉
I když si nepřišel na výstavu a neviděl 2 hybridy = jeden si koupil i nejúspěšnější českej výrobce [odkaz] = taky přišlo o 10% víc lidí než loni = tak nezapomeň příští rok ve stejnou dobu 😄
Nová generace - až bude, pak se můžem bavit, zatím jsou to jen sliby.
Když najedu do levého a dám plnej, musim brzdit i já a to mam "blbejch 85 naftovejch kilowat), jenže o tom to není. Jestli tě správně chápu, jelikož Toyota má hybridy, tak není důležitý parametr dynamika vozidla (protože tam Toyota neexceluje), ani cena (tam ty hybridy už vůbec nehrají do not běžné peněženky), ale technologie. Je to horší, dražší a pomalejší, proto je to lepší >😁
Upozornovat na radary umí i obyčejná navigace, které je 10 let, co mam ve služebním autě >😁
Nepřišel, ale jel jsem se okolo tebe podívat, psal jsem ti, abys vylezl, že se pozdravíme >😁 Holt, si na to neměl kuráž >😁
Jo a nejúspěšnější čeští podnikatelé jezdí i ve Ferrari či naftových obludách, co se převrací v každé zatáče >😁 Tím si chtěl říct co?
Jaký sliby? Prostě sis poplet starej V6 2,5 s novějšim R4 2,5 + elektromotor a i ten už pomalu končí 😄
Dražší to ani neni = byť hybrid je samozřejmě dražší pohon než R3 případně R4 = ten z vlastní stáje je o 50 nebo kolik t. levnější
Lepší je = ale k tomu musíš dojít. Pro tebe to bude dlouhá cesta >😒]
Nejde snad o to že to dělá každá navigace = de o to že prostě neni kde jak pořádně využít i těch 100kW ne? >😁
Na tebe neměl kuráž? = ty si dneska ale vtipně naladěnej >😒]
No podstata je zase jinde = shodou okolností tam parkovaly 2 hybridy 😄
Nejúspěšnější českej výrobce v oboru [odkaz] si pořídil pěkný sídlo na kraji Hostivic a koupil auto = hybrid = třeba to jednou pochopíš 😉
Ano - nejde vždy.... předjíždění? Nezkoušels?
Neměl, já ti psal s dostatečným předstihem, že se stavím 😄 Mohl si přeci vyjít ven a pozdravit 😄 Přešel si to taktně mlčením >😁
Hm, no a co, že má hybrid? Spíš kolik procent podnikatelů má hybrid? Že si to koupil jeden... >😁 To je podstatné...
Kup si co chceš = snad jen ne naftu do města = to bys nemusel = už proto že žijem ve stejnym 😄
No tak nic = prostě koupil = náhoda, tak to zmiňuju
Aspoň že bydlim na druhym břehu 😄
Řikal si poblíž Jiřáku = že to máš na výstavu kousek! 😉
Poblíž západního okraje Prahy bydlim já = ty si jasně z východu 😄
Po 20. ti tu říkám, že na Jiřáku pracuju !!!!! >😁 Klidně si dohledej ty diskuze, kde už jsem ti to mockrát upřesňoval.... bydlím na Praze západ... sousede ! Vím, že je to asi těžké pochopit, ale bydliště a pracoviště nejsou na jedné adrese >😁
Plus i nesepnutej víš co rakovinomet dělá = že to je do velkoměsta s náskokem nejlbější druh pohonu = nebo?
Co bych si měl koupit jiného, velikosti Mondea kombi - vyžaduji kombi, nechci SUV ani sedan 😄Cena jakbysme.... takže než začneš dávat auta za 2-3M...
Co? No když ti nestačí [odkaz] [odkaz] tak [odkaz]
Za 2-3 M to neni ale [odkaz] :yes: 😄
870 BAR EXTRA VÝBUŠNÝHO VODÍKU POD ZADNÍ SEDAČKOU ... kdo tam posadí do dětský autosedačky vlastní děti?? [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Pro někoho divně a nevzhledně = pro někoho s nízkym koeficientem odporu vzduchu, moderně a progresivně atd. = to je holt o člověku 😉
Poznáš ten rozdíl odporu vzduchu? Zvláště, když ten "blbej Golf" je stejně ve výsledku rychlejší? >😁 A moderně - né vše, co je ošklivé je moderní >😁
Rychlejší umí každej moula = účinnější to je problém. Nejspolehlivější pohon na světě = to je velkej problém 😄
Co se ti líbí v golfklasse? 😉
Rychlejší je skoro každý za cenu hybridů >😁 Vždyť i ten Rasťo řekl, že IS300 je pomalejší, než naftový Golf >😁 Tentokráte jsem si pustil tvůj odkaz... >😁
Co se mi líbí v Golfklasse?
Mazda 3, Fokus (ten ale musí být trochu vybavenější, třeba STline), Megane GT, Golf také v nějakém lepším paketu ujde a hlavně Leon FR. 😄 Docela solidní výběr, když se neomezím, jen na dva výrobce, co? 😄
M3 neni špatná
Leon vzhledově moc ne. FR [odkaz] do příměstkýho provozu fakt ne. Popravdě nechtěl bych ho ani jinam 😉
Leon - chceš říct novinku? Už je pár let jiná generace, než ta, kterou sem postuješ... >😒]
Nojo = sorry = ale platí pro něj to samý. Naživo nic moc = zajímá je leda nějaká ta výkonější verze, teď myslim už 300 koní
Na příměstkej provoz mi furt vychází hybrid = a furt si neřek kde využiješ víc než těch 100 kW 😉
Mazda 3 je fajn, na tom se snad shodneme, protože i hezky vypadá. Leon s 1.4TSI není zrovna loudavec a FR paket můžeš mít i na 1.2 😉
Až narazim na situaci kde je hybrid 100kW brzdou řeknu ti = zatim bohužel ne. Kolega jezdí pravidelně do Ostravy a vůbec tam do oblasti. Zatim svym ale určitě jednou zkusí i hybrid = sem zvědavej co řekne na delší cestu, po zkušenostech který zatim máme se obávám že ani tam to nebude moc rozdíl. Dávno sou víc než auto limitem spíš stav silnic a provoz
Když srovnám nájezd na dálnici a zrychlování tak s V6 nafta 177 kW to bylo na cenově dostupný auto zajímavý a plavně zrychloval až do 200 km/h = asi by i dál ale to je a českejch silnicích už přece jen dost. To běžný zrychlení na 130 plus = to s prstem v nose dá i hybrid = plug-in Prius do 135 km/h dokonce jen na baterky 😄
A co předjíždění? Nebo ještě jinak, já neříkám, že 100kw je málo, to vůbec ne, ale proč bych si měl za stejné peníze koupit ošklivější a pomalejší auto, než mohu mít u konkurence?
Stejný = technicky stejný 😉
I když jak pro koho = to sou ty jiný priority 😄
Předjíždění to samý = když zapneš oba motory = předjíždění do kopce je pohoda. Zkoušeno hned na začátku na D3 někde poblíž Čerčan směr Mirošovice. Je pravá a stoupák do kopce a v tu chvíli 2 pruhy = sem zvyklej tam automaticky najíždět do levýho tak sem to zkusil = ne že by to nebyl rozdíl ale v rámci přiměřenýho překračování rychlosti, nejezdim tam víc než 130 km/h = naprostá pohoda
Čuměl bys jak je to brutal jinak než si člověk představuje
Proč hybrid? Protože žere výrazně míň. Je skvěle odhlučněnej + nejspolehlivější pohon na týhle planetě
Pomalejší je vtip = vyšší výkon prostě skoro nejde v běžnym provozu využít. Jestli hledáš GT na noční rychlotahy napříč Evropou a hodně přes Německo = určitě ne. Na všechno ostatní určitě jo 😉
Touhle logikou by každému stačilo 100k 😄 Nebudu to rozpitvávat....
Vzhled Leonu a Golfu zas tak odlišnej neni = ale budiž 😄
100 k nevim ale 100 kW v hatchbacku bohužel fakt stačí 😐
Proč si tolik lidí kupuje Golfa a Pašíka a výrazně výrazně míň třeba M3 a M6 = to nevim. Protože to sou tolikrát lepší a tolikrát horší auto to asi nebude 😄
Ale to samý platí i pro jiný obory = některý skvělý věci sou docela přehlížený a některý prostě frčej i když lídrem kategorie už dávno nejsou = tak to prostě na týhle planetě funguje
I takovej odborník jako ty dá přednost Leonu před Golfem 😄
Takovej e😜ert nejsem a nikdy nebudu = teda doufám >😒]
Cítíš ten rozdíl = potravina a nábytek vs technika? 😄
Čučel bys jak sou stejný trendy v autech i technice = nevim jak v potravinách a nábytku 😉
S e😜ertama typu Vaculík nebo Rasťo mívám stejnej názor = tak snad nejsme všichni totálně mimo 😄
Montérky v Maserati budou asi eště raritnější než hybrid v Česku >😁
No vzhledem k rozdílu odporu vzduchu ne 😉
[odkaz]
Asi jsem hodně zastydlý v době spalovacích motorů, protože tohle ocenit nedokážu, stejně jako jízdu alá PC hra.
Kterej když našlapeš nadoraz výbavou a k tomu vybereš docela sofistikovanej hybridní pohon s automatem maximum je nějakejch 580 t. kč nebo kolik? Na 17˝ Dunlop 225/45. Plus to co nevidíš z něj dělá jedno z nejspolehlivějších na světě? Seš si jistej že žiješ v reálu? 😄
Já před pár hodina skončil v diskuzi u Aurisu = sem tam holt pokračoval = moje mistake
Když se vysmíváš Mirai = tak samozřejmě ne 😉