Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti

222 komentářů

Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Neměl jsem možnost sice vyzkoušet tento motor (zatím), ale s jistotou mohu povědět, že jako nová generace jasně poráží všechny ostatní konkurenty. Tak to ovšem má být. Nové technologie, motory, vypiplanější převodovka, zajímavé asistenční systémy (je jich asi 11, ale v ČR funguje je 8?), krásný design.

Za mě jednoznačně za 1. Nedovedu si představit, jak asi pojede M550xi, když už ta 530xd co mám jede fakt, ale fakt parádně (pocitově lépe jako 535xd F10).

Přeji vozu úspěch :yes: Mám také dojem, že řada 7 bude mít také těžký život...
Avatar - Anonym
Anonym
340 HP ze šestiválcového Twin turba je opravdu technologická špička >😁 >😁

Nechci vám do té iluze kecat, ale jinde umí ze stejného objemu (3,0 V6 TT) 404 Hp nebo 335 z atmosférické 3,6 >😁
Takže ten náskok se co se týče motoru nekoná.

Ale musím uznat že to má super tablet.

Kontrolní otázka: stěrače už tomu neupadávaj za jízdy?

>😁 >😁 >😁
Joab
Jojo, zlatý Alero. A to bych si tohle mohl koupit klidně třikrát! Ale nechci, protože jenom duševně chudí Evropani kupujou nový auta.
Avatar - iudex
iudex
:yes: Už ho všetci poznáme, je ako obohraná platňa. >😁
kyklop
Alero bude tieto 5er požierať na každom kruháči. Na zimákoch >😒] >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Alero už se nevyrábí, takže bohužel nemůže být konkurencí nového BMW >😁 Ale je super že tu děláte Aleru tak mohutnou reklamu, aktuálně sou v ČR všechny vyprodané a v nabídce je 1 ks >😁 Zájem o tento fenomenální vůz mohutně stoupá, za chvíli bude za 100 tis kousek a bude to cenný Youngtimer >😁 >😁 >😁
PS: měl sem ho celých 3,5 roku na letních, máte v tom hokej >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to je jasný, na letních na sněhu na kruhaci rychlejší a přesnější než audi quattro 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Na sněhu sem s tím logicky nejezdil >😁 Na sníh mam CTS AWD i když na kruháčí sem teda sníh ještě nezažil, u nás kruháče na polní cestě nemáme a na silnicích se solí.

Asi jezdím na blbá místa no >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak když nevystrcis nos že středních Čech tak toho moc nepoznáš 😄
Ondris
Tohle není závoďák, ale auto pro každodenní jízdu z práce do práce - nejde o výkon, ale použitelnost.
Jebnout na motor dvě turba velikosti hlavy, vyhnat výkon nahoru a doufat, že se to nikomu nenatlakuje uprostřed zatáčky uměli už u Porsche a Maserati v polovině osmdesátek.
Naladit to na každodenní použitelnost je něco jinýho.
Ale to už bych tu opakoval něco, co Ti psalo x lidí přede mnou.
MariAchi
Ze te furt bavi delat jen saska...

340HP neni o technologicke spicce, to tu ani nikdo nepsal, ta technologicka vyspelost se vztahuje zejmena k tomu, co si do nove petky muzes vsechno objednat. A pokud bys opravdu potreboval trochu pomoct s myslenim, tak BMW z toho trilitroveho biturba dava i podstatne vic - 430 koni v seriove M3, o derivatech se rozepisovat nebudu, a z NA 3.2 davala 343 koni v dobe, kdy tvym oblibenym amikum neslo se dostat ani na 80 koni z litru...
McLoo
akurat je to iny motor: S55 v M3 dava 430PS, no tento B58 dava 340PS
Mig_35
No ono nejspíš nebude sebemenší problém dostat z toho ke 400 hp. Jen to asi má něco vydržet, nemá to kopat do zadku, prostě je to výkonná motorizace s ohledem na určení vozidla.
Jen k té spotřebě jsem trochu skeptický, testované vozidlo předchozí generace pánové z auto.cz otestovali
[odkaz]
a došli k závěru, že průměrná spotřeba je okolo 13 litrů, mezigeneračně sundat pět litrů je husarský kousek, leč nejspíš pouze na papíře😊
Avatar - Anonym
Anonym
Jak může být problém se zadním náhonem, když 80% prodaných BMW je 4x4? >😁 >😁 >😁 A Dalších 10% FWD >😁 >😁
Avatar - MarTin1
MarTin1
TOhle je bohužel smutný no 😒 já osobně jsem se domáhal testovačky zde té 5tky a NIKDE V ČR neni benzínová zadokolka..... ona ani ta nafta v zadokolce občas není.... a u MB už to začíná být to samé a já jsem z toho docela nešťastnej
Avatar - Anonym
Anonym
V benzínu to nikde nekupuje, tak nemůže mít nikdo skladovku. Těm 5 lidem co jí mermocí chtěj to objednaj holt do výroby a přijede jim takovej menší zajíc v pytli, pokud si to teda nedojedou vyzkoušet do jiný země.

Ptej se co se stalo ze zdejším národem, co se stalo s Evropoou, co si nechá vrata pro kačku kolenu a jezdí rakovinotvornými sazomety, který až po 5 letech pošlou dál tak z toho bude vkyuchaný sazomet bez DPF, čiplej aby to jelo Franto a vypouštějící emise překračující papírový hodnoty někde mezi 300-2500% >😁 >😁 >😁
Protože ty papírovky to pomalu mimo laboratorní podmínky není schopno splnit ani nový.

A místo aby se lidi probudili, začnou kupovat tyhle obludy [odkaz]

to vypadá jak vzteklej buldog kteýrm dal někdo facku >😁 >😁
HaroldKytka
zrovna ty jsi krasnej priklad toho kolenovrta. novy auto ani nahodou, olej menit na zahrade a v lete jezdit na zimnich.

takze se te ptam, co se to s tebou stalo ? ty zdejsi narode.
Avatar - Anonym
Anonym
Šetřit se má na správnejch věcech. Nový auto nepotřebuju, mě se ostatně víc líběj ty starý.

Šetření na správným místě ale není šetřit na motoru a palivu 😄

A kdo chce šetřit [odkaz]

To jezdí za 4 litry na 100 Km >😁 Nafta nemá šanci
HaroldKytka
kazdej setri tam, kde uzna za vhodny.
ze to obcas nedava smysl je druha vec.

ale ze zrovna ty tu budes propagovat foukanej ctyrval .... 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
No když chcete šetřit na palivu, musíte mít hybrid s foukaným čtyřválem, když umíte šetřit jinde, můžete mít V6 >😁
Mig_35
Na tom není co testovat. Určitě to bude lepší😊
Avatar - _Karel_
_Karel_
Taky nějak průměrným 9l nemůžu uvěřit. Bylo by to fantastický, ale když vezmu, že redakce většinou jezdí spíš neúsporně, fakt těžko uvěřit.
Avatar - iudex
iudex
Princíp je rovnaký, BMW by v pohode dokázalo dostať z tohto motora ďaleko cez 400 koní, otázka je, či to je pre cestovný sedan vyššej strednej triedy prioritou. Tu ide o kultivovanosť, lineárny chod, nakopnutie veľkého turba tu nie je žiadúce. A inak aj týchto "podpriemerných" 340 koní spraví stovku za 4,8s, toľko robilo nie tak dávno Ferrari 360 Modena, takže na nedostatok dynamiky sa asi nebude sťažovať nikto. A pre to percento ľudí, ktorým je aj to málo, je tu 550ka. 😉
Mig_35
Snad už to bude motorově lepší, než v předchozí generaci. Pikoška: v nejmenovaném BMW mají zákaz vykupovat 750i /a tentýž motor ve všech ostatních vozidlech/ resp. brát protiúčtem od zákazníků.
Avatar - fOE
fOE
No tohle je solidni svinarna teda. 8-s
Je to nejmenovany dealer BMW, ktereho jmeno zacina na 'R' a konci 'enocar'? >😒]
Mig_35
😄 😄 😄
nic jsem neřekl!
Avatar - Anonym
Anonym
Vono to 4,4 V8 turbo je taky etalon spolehlivosti, lepší motor pohledat široko daleko >😁 >😁

Na zahraničním netu je o tom asi tak 1500 stran A4, kupodivu 1499 je jich plných problémů a nenávistných vzkazů na adresu BMW. Asi náhoda >😁

Polední dobrá 550/650/750 je ta atmosféra v autech z Banglovy éry >😁 Akorát ty zas měly jiný problémy, že 😉
Mig_35
Po faceliftu je to motor bez problémů.
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
To rád slyším, už 2 měsíce mi Mkový 8mihrnek brumlá pod kapotou a mám ho zatím nejraději ze všech motorů :-! :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Jo a co si tam můžeš objednat? tunu debilních asistentů a el. pí*ovin a mutlimediální tablet? to umí dneska kdekdo, akorát to otravuje lidi a spousta lidí bez toho už neumí ani jezdit.

Jojo, Modla jménem M3, když dojde na lámání chleba, tak M3 porazí vše. 600 konové Camaro, Corvettu, Ferrari, Jaguar a kýho vejra ještě, problém že většinou M3 jaksi není konkurence dotyčných aut a že to 400 konový biturbo montují amíci do obyčejného sedanu nikoliv do sportovní verze 😄
Joab
Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně😒br /> "Tyhle aféry každého akorát otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala"
[odkaz]
Barik, věk neznámý, motorista😒br /> "Tyhle asistenty a pí*oviny každého akorát otravují, já bych všechny ty auta mladší dvaceti let zakázal".
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, já myslím že by bylo radosti na starým bělidle, takhle nenápadně pár lidem v noci zkratovat a vyřadit jednotku ABS, akže by jim vypadly všechny ty asistenti a pomůcky a chůvičky, ještě jim trošku hecknout kontrolky a palubní PC a šup, ráno by vyjeli s autíčkem bez asistentů, nic netušíc.

Myslím že by se hoodně lidí počalo diviti.

A pustit si MP3, rádio, naigaci, spárovat si mobil s rádiem a připojit se přes to na xichtoknížku umí i čínský 2DIN rádio za 7 litrů, který si za odpoledne sem schopnej sám do tý káry namontit. Klidně i do 20 let starý, tam je to práce na 30 minut i s kafem >😁 Už sem to sobě i pár dalším lidem dělal.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 :yes:
HaroldKytka
kdo kdekdo ti umi dat tolik asistentu a el. pi*covin, jak rikas, jako petkove BMW, navic v kombinaci s benzinovym i naftovym sestivalem a moznosti RWD/AWD ?
Camaro a Corvetta o kterych mluvis ? to tezko ...

edit 06:54: ja vim, ze Camaro s Corvettou nejsou konkurence petkoveho BMW
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, nenabídne.

Místo nafty ti anbídnou Plugin hybrid co žere jak nafta a má dokonce lepší výkon, Active Rear Steering, All-Wheel Drive and Magnetic Ride Control je tam taky. Adaptivní tempomat, automatické bždění a všechny tyhle voloviny.

elektronické asitenty a serepetičky typu NightVision, antikolizní systémy, A infotaiment serepetičky umí dnes každej, třeba 34 repro BOSE, bezdrátové nabíjení mobilů, video*/audio pro pasažéry vzadu, vyhřívaná, ventilovaná a masážní sedadla i vzadu atd.
HaroldKytka
takze z puvodniho kdekdo je najednou nikdo.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Od kdy se posuzuje motor jen od vydolovaných HP? Máme tu x motorů, co netrpí v dané své kategorii na nedostatek koní /hlavně ty otrubené/, ale jinak jsou to Potěmkinovy vesnice /pro tebe přímo srozumitelné přirovnání 😄 / . Já už bych dnes nikdy nevybíral jen podle koní. Honda, mazda, teď i bmw jsou toho důkazem, další motory mě teď nenapadají.
Avatar - boost.
boost.
335 k z 3.6 V6 v roce 2017?

A víš, že BMW umělo 360 PS z 3.2litru před 13 lety?
MrBeranek
BMW nabízí z toho objemu i 500 koní v M4 GTS, víme?
Avatar - MarTin1
MarTin1
Hele tohle nemá smysl..... to je stejný jak argumentovat tím, že dvoulitr od AMG má skoro 400 koní....... každej to víme jak to je a tyhle trolloviny nemá smysl vymlouvat někomu, kdo na to maximálně kouká v tabulkách.
Avatar - Anonym
Anonym
Já sem jedno BMW měl, tam byl motor v pořádku (ještě poctivá V8 atmosféra), ale to byla taky ta jediná věc. A interiér kvalitou materiálů přímo odpovídal prestižní cenovce 2,6 mega co to stálo jako nový. To z toho bylo znát přímo na 50 metrů, E60 v 550 bylo to samý v bledě modrým.
Kdybys sundal logo BMW z volantu a posadil do toho někoho kdo to nikdy nieviděl, tak bude dle interiéru přísahat na Hyundai nebo Opel >😁
Ted
Ty jsi vazne chudak
Avatar - Anonym
Anonym
a M4 GTS je konkurence 5metrovýho sedanu vyšší střední v nesportovní variantě. To sou mi novinky, čéče.
MrBeranek
Psal jsi o motoru, ne o tom, v jakém autě je, tak nekličkuj!
Avatar - Anonym
Anonym
Ale bavíme se tu o sedanu 540, tak ti mohlo asi dojít, že to provnávám s jiným sedanem, ale když to chceš na férovku, tak to porovnávané vozidlo je Cadillac CT6 3,0 V6 TT. 404 HP, 543 Nm, Active Rear Steering, All-Wheel Drive and Magnetic Ride Control 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ty si fakt chory.
Fakt ako podozrievat BMW, ze nevie robit motory, to chce fakt myslitela.
Nemusim guglit, ze to bude zase nejaka amerika, sedy dovoz, 10 za rok, ze ?
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím nač reaguješ ale BMW motory moc nejdou, 4,4 V8 turbo je profláklé a diesly trpěly zakarbonováním a nálsedným přidřením. Najdeš o tom na netu tisíce článků.

Jinak šedý dovoz někdy šlape, Chevy tu prodal 29 aut za letošní 2 měsíce a má meziroční nárůst 1450% >😁 >😁
Cadillac má nárůst 167%, Tesla 350% a vaše oblíbená Lada 800% >😁 >😁
pavel60
Není nad poctivou atmosferu.
[odkaz]
patras
Plusy: můj milovanej R6, ze ve své nejnovější evoluční verzi
výkon, spotřeba, převodovka, 4x4...
design exteriéru (tedy ovšem v Mpaketu)
prostor uvnitř
a samozřejmě sedačky vzadu 40-20-40

Mínusy: ten "klíček" je fakt obludnej
Centrální displej už je taky dost obludnej a začíná dosahovat estetických kvalit MB tabletů
a ta šedivá....místo který si můžete vybrat ještě spoustu dalších šedivých barev (koukněte na konfigurátor, zatím tam asi nejsou Mperformance barvy a je to jedno velký šedivý peklo)
webpaja
...specifikace testovacích aut. Ať se u BMW stejně jako u JLR podívají, jak správně nakonfigurovat testovací auto (M-B, Audi). Tady propadá na celé čáře.

Jinak...viděl jsem, seděl jsem. Zvenku evoluce krásných tvarů s krátkým víkem kufru předchozí F10. Viděl jsem jen M Paket, v tom je G30 velmi působivá. Ten kdo řekne popel na kvalitu interiéru nezná konkurenci a je pozér. Nádherné materiály i slícování. Odchozí A6 je naprosto pasé, pane testére.

Už to jen projet...jen prosím zruště ta odporná černá kola!!!
Avatar - Skipper
Skipper
Vzhled je zatím jedinou věcí, kterou můžu posuzovat. A tady prostě ne. To auto se mi nelíbí, působí moc obtloustle. F10 mě oslovovala daleko víc. A pak ta černá kola - taky nic pro mně...
vondry87
Tak třeba já to mám opačně. F10 se mi nikdy nelíbila, příď vypadá jak z 15 let starého auta. Naopak na nové 5er můžu oči nechat :yes: :yes: :yes:
XTad
Na me pusobi stejne, jako treba Alfa Giulia. Hezke auto, ktere to prehnalo s botoxem.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Také nepatřím do cílové skupiny, tudíž s Tebou nestranně souhlasím. Kdybych si musel vybírat německé auto v tomto segmentu, tak s přihlédnutím k designu by to byl určitě Mercedes-Benz.
Avatar - Karen_
Karen_
Mercedes je best, ale i toto je luxus auto 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Karen je dobrý, to by mě nenapadlo 😄 :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
Bavorák na tom není špatně ani z hlediska prostornosti. .............bodejť by byl, když je větší než malý autobus... 😉
Avatar - iudex
iudex
Je to veľké ako o triedu menšia Insignia, takže na vyššiu strednú žiadny autobus.
Btw. na Tvojom mieste by som si užíval, ako chvália Tvoj motor. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Je to bmw, stále platí, že dostáváš stejnou prostornost interiéru, ať jsi v 3er nebo v 7er. V g30 za mnou není víc místa než v f30. 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak pri Tvojom spôsobe sedenia by za Tebou nebolo miesto ani v Maybachu. >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Kamarád fajka, vždyť je to delší než X5. X5 4886mm, nová řada 5 4936mm....a já vůl myslel, když jsem měl na chvíli (2 roky) X5, že mám velké auto... 😄
MariAchi
...Mercedes E, ktery je patrne zase uz "jen" druhy :yes:
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
V UK testoch tiez davaju 5 er pred E cko...je o neco novsi a zrejme dozenie predaje noveho E cka este to moze zamiesat prichadzajuca nova A6 ticha voda brehy myje ...Nova 7 er zas nesundala z tronu stare S ko a to tiez pride zanedlho nove a hodne naslapane tak ako sa na etalon triedy patri...Chudak Lexus ten EU ostava zabudnuty a v kute smutny sam pritom kvalitou zakope do ciernej zemy aj BMW , MB aj Audi...
MariAchi
Kvalitou materialu a zpracovani mozna, ale nijak drtive, spolehlivosti patrne ano, ale co dalsiho muze nabidnout..? Nektere modely hezkou V8 atmosferu, ale design je nasemu vkusu vzdaleny az moc... Lexus tu proste porad bude jen pro nekoho...
Kasprik
Vzhledem ke kvalitě vozů BMW poslední dobou bych si stejně objednal Mercedes. Navíc ten test mě smrdí už jen proto, že prodejnost vozů BMW v ČR spadla a najednou to je nejlepší auto planety. Najednou má i Jan Koubek k testu BMW na Streamu a samozřejmě je vychválen.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle je otázka preferencí, náklonnosti ke značce. Koupit si MBE určitě není chyba, ovšem, že je nová pětka lepší auto, to je fakt, testů už vyšla celá řada, poznámky o testu, který "smrdí" jsou dětinské, běž si G30 vyzkoušet.
Mig_35
éčko je tradiční volba pro komfort a pětka pro sportovní feeling. Prostě co je pro tebe důležitější.
Avatar - Ronault.
Ronault.
... ale co je na tom tak strašně super, nevídaného a naprosto unášejícího, že automatická převodovka v plně manuálním režimu i při otáčkách v omezovači neodřadí sama.
Chápu, mám pocit plného ovládání v manuálním režimu, ale je tu někdo, kdo jezdí s plně vytočenou třeba jedničkou aniž by si odřadil? Tak vím, že více už to na ten převod nepojede, takže proč bych chtěl mít otáčky v omezovači? 8-s
Je to jen nějaké novinářské klišé jezdit v otáčkách v omezovači a neodřadit si a kochat se vytočenou nezrychlující třeba dvojkou nebo mi něco uniká? 😲
Avatar - Dinar
Dinar
Dojdeš k max otáčkám těsně před zatáčkou, do ní přibrzdíš, pokud převodovka ve chvíli kdy přesuneš nohu z plynu na brzdu sama odřadí, šlápneš na výjezdu do gumového pedálu plynu a budeš čekat, až zase podřadí. Toto je u bmw řěšeno výborně, prostě chceš řadit jen ty sám, posuň volič doleva. 😉
Avatar - fOE
fOE
Nejen u BMW, bez povelu padme nepreradi ani 8hp v jaguaru. :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
To byla tak trochu jediná situace, která mě napadala... ale přesto ono asi při tolika kvaltech a tolika turbech nebude pod pedálem úplně guma 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Bude, protože šlápneš na plyn převodovka začne podřazovat a půl vteřiny se nic neděje.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Půl vteřiny? 😲 To BMW je tak pomalé...zlaté ameriky... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
On to nechápe, Ron má svýho ježkometa neustále našponovanýho k okamžitýmu použití. >😒]
_MT_
Další je hrabání se do kopce třeba na sněhu. Člověk by čekal, že v manuálním režimu bude řazení manuální. Že motor nenechá chcípnout, budiž. Klidně ať je to nastavitelné, ale rád bych měl tu možnost. Normálně na omezovači nejsi dlouho; jde o to, aby ti nepřeřadila v nevhodný okamžik.
Avatar - iudex
iudex
Super je to preto, pretože koncernová DSG to nedokáže a radí si aj v "manuálnom" režime sama. Zober si situáciu, keď ideš ostrejšie v M režime, vytáčaš motor do maxima a ideš si preradiť, ale v tej sekunde k rovnakému záveru dôjde aj prevodovka a preradí tiež, teda nechcene máš o dva stupne vyšší prevod. Strata času (ak si napr. na okruhu), zbytočný zmätok a robota navyše (musíš si naspäť podradiť).
Je ale pravda, že keď jazdíš v automatickom režime, tak Ťa to trápiť nemusí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak jak vidno dle garáže tak často s automaty nejezdím, ale pokaždé asi nemám to srdce ho točit tak vysoko, obzvlášť v téhle turbo době 😄 Nicméně teď už mi to je jasnější,
Avatar - woody-alien
woody-alien
Rone, tys musel v Beskydech vzít ježkometa řádně pod krkem, tak nedělej, že nevíš o čem mluvíme. >😒] Přitom je to tak krásný příklad a třeba mnou dost využívaný. Na rozdíl od iudexem zmíněného okruhu. Jedeš sérii ostřejších zatáček do kopce, nebudeme říkat sportovně, prostě jen s trochou toho nadšení. V zatáčce na dvojku/trojku podle situace, a po výjezdu na krátké rovince před další zatáčkou ten kvalt dotočíš. Dáváš nohu z plynu, případně musíš ještě brzdit a jsi zase v zatáčce. Přeřazení výš je naprosto nežádoucí pro následující výjezd z ní. Toť vše. Jenom dodám, že v nastavení Sport+manuál ti ten kvalt v omezovači "dokáže podržať aj koncernová DSG". Alespoň tedy v mém autě. 😉
Avatar - boost.
boost.
Snaží se asi říct, že převodovka v manuálním režimu řazení (tzn. buď pohybem voliče nebo pádly) je co se řazení nahoru opravdu manuální, tj. že tě nechá políbit omezovač otáček motoru. Při podřazovani tomu tak není, tj. když motor točí max. 7k RPM a chceš o stupeň dolů už 6.5k rpm, tak tě nepustí aby se zabránilo poškození motoru.

Ale taky nevím, proč kolem toho dělají humbug, snad už většina moderních automatů tohle dělá...

Edit: koukám, že nejsem napsal svůj fundovaný post, tak mě všichni předběhli. >😁
Avatar - boost.
boost.
Snaží se asi říct, že převodovka v manuálním režimu řazení (tzn. buď pohybem voliče nebo pádly) je co se řazení nahoru opravdu manuální, tj. že tě nechá políbit omezovač otáček motoru. Při podřazovani tomu tak není, tj. když motor točí max. 7k RPM a chceš o stupeň dolů už 6.5k rpm, tak tě nepustí aby se zabránilo poškození motoru.

Ale taky nevím, proč kolem toho dělají humbug, snad už většina moderních automatů tohle dělá...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo, jsi pomalý, ale napsal jsi to raději 2x, takže to má větší váhu >😁 >😒]
Redmex
Pre mna je to hlavne fakt, ze ak sa rozhodnem radit manualne, tak sa nestane, ze pred omedzovacom preradim padlami a sucasne preradi aj elektronika, takze to skoci o dva stupne. To je ohromne otravne. Plus samozrejme fakt, ze pustis plyn v najazde do zatacky pred omedzovacom a auto proste nepreradi a ty mozes na vyjazde pokracovat na rovnakom kvalte ako s manualom.

Manualny rezim co radi sa je dobry akurat na to, aby sa nepouzival >😒]
_MT_
Má použití: když je převodovka špatně naprogramovaná a z jejího samočinného režimu ti začíná šibat. 😄 Tedy řešení podtáčení, nevyužívání točivého momentu, zbrklého podřazování a nevím, čeho ještě. Když víš, že u omezovače řadí nahoru, stačí na to spoléhat. Pokud to tedy funguje rozumně.
Avatar - Bona Fide
Bona Fide
Proč v poslední době je 90% BMW v xdrive, zvlášť u nás. Jinak pěkné auto zatím z říše snů >😁 >😁 >😁
Avatar - Magister
Magister
Protože se u BMW vyměnilo zaměření značky a s tím také klientela.

Jinak jo, tohle asi bude kvalitní autko.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle je blábol, který opakuješ pod svými nicky stále dokola, je těžce mimózní. Jestliže rostou prodeje celé d3, těžko mohlo bmw vyměnit klientelu. S kým, ke komu přešla?
Problém je v tom, že ty nechápeš, co bylo a je pro kupce bmw na těch autech přitažlivé a stále plácáš o odchodu bmw od sporťáků, ktreré ale nikdy nedělalo než okrajově. Nová pětka je stejně jako ty předchozí nejlépe jezdícím autem své třídy, to je bmw pure essence.
_MT_
Zákazníci zase tak věrní nejsou, takže značná část cirkuluje.
Avatar - fOE
fOE
Znacna cast urcite, ale loajalnich je furt vetsina (u mercedesu dokonce hezke (temer) dve tretiny)😒br />
Luxury Brand Loyalty Top 10 Brand Loyalty Rate (😖
Mercedes-Benz 65.1
Lexus 60.7
BMW 57.4
Porsche 57.2
Lincoln 57
Audi 54.7
Land Rover 51.6
Cadillac 49.2
Infiniti 45.7
Acura 43.8
Freddka
Hmm jenze ta cisla spis ukazuji, ze zakaznici zustanou, nez ze by odchazeli.
Je treba pochopit, ze vetsina zakazniku nebude cely zivot jezdit Mercedesem nebo cely zivot BMW.
Obcas to prohodi a s tim nic nenadelas. A kdyz jich bude 20-30 procent, vsechno je OK.

Jednou BMW, jednou Mercedes, pak treba zase BMW.
Kdo to udela, ve statistice to pak vypada, ze byl jednou "neverny" BMW a potdruhe byl "neverny" Mercedesu.
On byl pritom uplne spokojeny zakaznik BMW a zaroven spokojeny zakaznik Mercedesu.

Pokud tva cisla maji rikat, ze 65% zakazniku si jako dalsi auto opet koupi Mercedes a ostatni si koupi jako pristi auto neco jineho, mam pocit, ze ta cisla jsou realna a lze jim verit.
Ovsem pokud rikas, ze ty z tech stejnych dat vyctes, ze 35% zakazniku Mercedesu nebylo se svym vozem spokojenych a z toho duvodu si sli koupit neco jineho, potom ta data dost nepresne interpretujes.
Avatar - fOE
fOE
Za prve tohle jsou cisla z US trhu, za druhe co zdroj, to jine cisla... takze brat s rezervou. Jinak nikde nevidim zebych neco nejak, jakkoli, interpretoval. Nahodil jsem cisla (nakolik duveryhodna nevim), interpretovat si je muzes jak je libo sam. 😄
Freddka
Zajimal by me rolls royce (ne ze bych si to koupil, i kdybych na to mel, ja chci ridit).
Neco mi rika, ze kdyz uz jednou nekdo ma rolls, priste bude mit zase rolls, jinak potom vypada jak chudej pribuznej ... 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Jistě, určitá část vždycky, ale tady jde o jiné tvrzení, a to, že bmw opustilo svou pozici výrobce sporťáků a jeho zákazníci z těchto dob odešli a byli nahrazeni jinými. To je tzv. věta magistrova, kterou tady opakuje do omrzení.
Já říkám, že bmw nikdy jinak než okrajově sporťáky nedělalo a jeho auta běžných řad mají v rámci konkurence stále ty stejné vlastnosti, pro které si je zákazníci kupují. A taky se ptám, jak můžou zákazníci bmw opouštět, když jemu i celé D3 rostou prodeje? A pokud bmw skutečně opustili, ke komu odešli? Na to ovšem odpověď nedostanu.
_MT_
Mě šlo o tu otázku, s kým by vyměnili klientelu, když roste celá D3. Klientela se obměňuje průběžně, růst nerůst. S tím blábolem o sportovních autech samozřejmě nesouhlasím. Jméno si udělali na běžných autech s dobrými jízdními vlastnostmi.
MariAchi
A co na to Cherokee?
Avatar - fOE
fOE
>😒]
kyklop
Predajca mercedesu senior ešte po ránu neotvoril oči >😒] On už presedlal na inú značku a svoj dízlový mercedes predal
MariAchi
Ne, jde o to, ze Magister a Cherokee jsou jeda a ta sama osoba, vystupujici zde pod dvema ruznymi nicky.A nejvetsi sranda je, ze obcas se tihle dva spolu pobavi i sami >😁
Uroven trapnosti uz nemuze byt vyssi.
kyklop
Ono tragédiou je skôr história ich príspevkov a prechod od dízlu k petrolhedovi 😄 >😒] Ale oprav ma ak sa mýlim...
Mig_35
Asi se na to kupci necítí. A přitom tam je tolik systémů, že urvat to s nimi není vůbec snadné... nicméně zaplaťpánbůh za to, že tyhle věci nejsou v M3 a v M5 budou aspoň vypínatelné😊
Avatar - Ham.
Ham.
Protože 9 z 10 kupců v této třídě považuje AWD za lepší řešení než RWD 😄
Freddka
Uhodil jsi hrebicek na hlavicku ve vsech evropskych zemich, kde je bezne snih.

Treba v Anglii, kde je na silnici 3cm snehu max 5 dni v roce, jsou xdrive velice vyjimecny, ovsem nektere drazsi verze sem BMW vozi pouze jako xdrive (ikdyz po evrope jsou bezne v prodeji i zadokolky), asi aby si v bmw trochu privydelali, on to zakaznik koupi, kdyz nema na vyber ... 😄
Avatar - iudex
iudex
Kolega si kúpil 3er v zadokolke a keď ho v zime na kruháči začal predbiehať zadok, skoro si cvrkol a zahlásil, že nabudúce už len xdrive.
Takže petrolheadov, ktorí uprednostnia RWD, je drvivá menšina, tá väčšina ocení istotu a stabilitu štvorkolky.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak zase proto si taky člověk tu zadokolku kupuje... 😉
MariAchi
Az si ve stejne situaci cvrkne s xdrivem, jsem zvedav, kam pujde dal. Asi nekam k "bezpecne nedotacivosti" >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tesla s autonomním řízením >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Alero na letních 😄
Avatar - wikinko
wikinko
Iba ho Zacal predbiehat, ak nemal vypnutu stabilizaciu tak ho urcite nepredbehol...
Avatar - Anonym
Anonym
A jel na tom kruháči 30 nebo 35? >😁

K tomu aby zadek nepředbíhal předek sou tam takový podivný věci kterým se říká brzda, plyn a volant. Bohužel 99% závad bývá mezi sedačkou a tím divným kolečkem >😁
kyklop
Videl s v späťákoch rozzúrené Alero a zúfale sa snažil zmiznúť >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
To je možný, akorát jestli to bylo tuhle zimu tak už ho musel šoférovat někdo jiný >😁 Já ho prodal totiž v září >😁
Mig_35
Ale no tak. To auto se pohne o kousek a stabilizace a protiprokluz ho srovná. Opravdu se musíš trochu snažit, abys to utrhnul. Já to vím, snažím se o to skoro pořád😊
RADEK1
Myslím, že kolega přeháněl. Pokud si hrdině nevypnul stabilizaci tak ten zadek těžko utrhne. Já sám to někdy zkouším a docela necitlivě šlápnu na plyn. Auto se zavrti a okamžitě se rovná. Přirozeně tím dost trpí brzdy. 😉
Avatar - white label
white label
Tak "v zimě na kruháči" to zas takový problém (utrhnout s rwd) zřejmě nebude...
RADEK1
Jak píši, pokud máš zapnutou stabilizaci tak se zadek neutrhne.
Freddka
Sakra, ja chci taky karu, kde me bude na kruhaci predbihat zadek 😄
... blby predokolky... 😄
Avatar - fOE
fOE
Zakaznik to tak chce. Alespon u BMW se clovek jeste muze utesovat timhle, u konkurence ti ten "😁rive" projistotu rovnou vnuti, ikdyby ses na hlavu stavel.
Avatar - fOE
fOE
"Ne všechno je ale dokonalé. Příplatkový hudební systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 16 reproduktory o výkonu 1.400 W za závratných 124.150 korun má sice nádherné reproduktory zdobící kabinu auta, jenže při poslechu českých rádií jeho kvalitní zvuk stejně nepoznáte."
Co k tehle perle dodat jineho nez [odkaz]
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Co by si cakal za nej 124 000 korun...? nejak to hra a to je fajn pokial nemame hudobny sluch a dusili nas na hudobnej vychove tak pozname kulove ci tam je radio M & L , Bose alebo Sony z Fordu... >😁
mildo
tiez ma prekvapilo taketo zhodnotenie prémiového audio systemu, vsak asi ked si chcem kupit takuto aparaturu, tak hadam nie kvôli pocuvaniu radia, ale ze mam nejake vlastne nahravky a tie si chcem pocas cestovania vypocut v slusnej kvalite....casto byva problem najst v shoowroome vystaveny kus aj s lepsim audiom(hlavne u lacnejsich neprémiových znaciek), ale mozno u bavoraka to nebude az taky problem si to ist vypocut na vlastne usi...
MariAchi
Ano, to me taky dostalo, poslouchat na takove aparature radio a vysledek kritizovat, to muze jen redaktor z ACZ...
Avatar - drack2
drack2
Tak melo by hrat dobre i radio, ne? 😄
Mozna testovali stredni vlny...
Avatar - maxi!
maxi!
je to velky rozdiel.... este DAB ako tak, ale v podstate radia su uz vysielanim a normou dost obmedzene a je to tazke otestovat na tom aparat. ( nahodny vyber, nemoznost opakovania, etcetera...) :-!
Freddka
Myslim, ze je dobra chvilka si postezovat na kvalitu zvuku v ceskych radiich.
Je to otresny. Ja jsem v CR par tydnu v roce a radio vypinam okamzite, co prejedu hranice.
To snad maji technologii jeste z komunismu.
1. Krok ocesat vsechny vejsky.
2. Krok zprasit basy
3. Krok prohnat to pred 4 nejlevnejsi nejhorsi DSP na trhu, ktery to doprasi k dokonalosti.

V londyne ma kvalitnejsi zvuk i radio, ktere delaji kluci doma na koleni (jen nektera takova radia, vetsina tech radii na koleni ma priserny zvuk, nekdy i horsi nez radio v CR, to je fakt)...
Avatar - Googlit
Googlit
Poslouchat hi-fi soustavu v autě je p*čovina, krmit takovou soustavu zvukem z jakéhokoliv rádia je p*čovina, uvádět výkon 1.400 W je p*čovina = dávám ti palec nahoru, protože jsi člověk kterému bláboly o reprosoustavách nejsou šumák.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
...a potom sa vratit sem ku vam do diskusie a podebatit 😉
Avatar - maxi!
maxi!
uz aj trochu nacase, ze nakuknes! :-!
Avatar - MarTin1
MarTin1
Auto jsem měl půjčené na skoro 2 dny cirka před 14 dny. Moje zkušenosti a dojmy jsou v zásadě podobné co se obecně píše v testech jen zevrubně uvedu pár věcí ze kterých jsem byl nadšen/rozčarován.. jezdil jsem s variantou 530d 😁rive

+
Kvalita jízdy, komfort na mnou 18" zimních kolech
Nekonečná trakce
Odhlučnění a to jak tlumení rázů tak aerodynamický svist
Sladění hnacího řetězce
Skvělá převodovka...to už ostatně je u ZF donekonečna
Konektivita
Velmi pohodlná příplatková sedadla
Hezky moderně umístěné ambientní osvětlení
Chytrá adaptivní světla

-
Interiér, abych to neřekl úplně špatně, tak mě OSOBNĚ tenhle sendvičovej interiér nevyhovuje a co mi hlavně vadí je to, že v zásadě 3 5 a 7 mají "skoro" stejnej interiér.

Kvalita příplatkové kůže.... tady už roky BMW tahá za delší konec, ta jejich hrubá
Dakota to je hrůza.... tady byla příplatková IVORY s "*" vzorem, ALE na sedadlech to působilo jakoby to bylo navléknuté místo obšité. Prostě to na bocích dělalo "faldy" ( to auto mělo 1200km)

Obšití palubové desky tím jejich Sensatecem působí dost uměle, vypadá to jak profilovanej plast se švama.... ale lepší cokoliv než holej plast (viď AUDI A6 a A7).

Aktivní řízení s natáčecí nápravou ve spojení s 😁rive.... nemohl jsem si na to nějak prostě zvyknout 😒

Pro mě složitost systému IDrive

Naladění motorizace 530d... kdy spodek je průměrnej pak přichází naprosto LUXUSNÍ střed, ale za hranicí cirka 3300 to už nemá vůbec smysl vytáčet.... tady rozhodně asi chybí to další foukání.

Úplně ne dokonalé odhlučnění motoru, kdy do cca 2000 otáček se to docela projevuje (ale je fakt, že asi to vnímám přehnaně moc jelikož 5 let vodím benzínovou V😄

A teď to úplně "nejhorší".... asistenční systémy.... tady je BMW jednoznačně pozadu. Intenzity zásahů se naštěstí dají nastavit ve dvou stupních ALE co jednoznačně nefunguje je funkce udržování v pruhu ve městě. Přesně popíšu situaci co se mi stala na Průmyslové (2 pruhy jedním směrem středový ostrůvek a 2 pruhy druhým směrem... jel jsem v pravém pruhu a měl nastavenýho tohodle asistenta ale neměl jsem zaplej adaptivní tempomat.... no a teď se to stalo... auto co jelo předemnou tak celkem svižně změnilo směr do levého pruhu no a v tu chvílku mi tenhle asistent regulérně strhl volant za tím autem což mělo za následek vybočení do pevého pruhu.... otázkou zůstává co by se stalo kdyby vedle mne jelo auto..... senzory na autě by tohle vybočení nedovolily?? Na to ani dealer BMW neznal odpověď.... každopádně je důležitý na to nespoléhat a stále ten volant držet pevně a ne ležérně....

Pak už mi vadili jen drobnosti, jako některý detaily v interiéru, ale to je asi tak napříč značkama...

Závěrem bych chtěl říct, že po zkušenostech s novou Eklasse (E43) musím říct, že už dlouho nebyl souboj v téhle třídě tak vyrovnanej.... Ečko udělalo obrovský skok kupředu a zcela jistě říkám, že kvalitou interiéru a asistenčníma systémama + vnitřním prostorem BMW řady 5 poráží, ALE BMW zcela jasně vítězí co se týče převodovky, jízdníma vlastnostma a POKUD je rozumně nastavená konfigurace auta tak i v otázce komfortu tlumení nerovnosti. Troufám si říci, že ani jedno z aut není chyba a rozhodovat budou osobní preference, protože v mém případě jsem nejspíš proklet, protože ve vyšší střední třídě se asi "moje" auto v současné době nevyrábí 😒

Osobně bych tomuto autu 5* hvězd nedal..... nedostatky zejména v asistenčních systémech považuju za docela podstatný 4,5* je za mě!!
Avatar - Dinar
Dinar
Éčko mám projeto ve více verzích v pětce jsem zatím jen seděl, jízda až za týden. Ale všechno, co píšeš vč poznatků z jiných testů mi dává smysl, těsnost souboje E vs 5er vidím úplně stejně. Asistenční systémy jdou naštěstí zcela mimo mně, takže jestli v nich 5er zaostává, mi vadit nebude. Co se kvalit kůže týká, já jsem podobně čučel na koženkou obšitou palubku v e43 amg vč umělé kůže na sedačkách, v autě za dva a kousek mega.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Já to tady myslím ve vztahu k tomu, že já mám na autě Nappa Passion porcelain, mám 90kg, převážně jezdím v jeanech a auto má 150 tisíc km a NIKDE ani náznak odstávání, praskání, třepení, žádný faldy apod.... kděžto můj klient v 530d má poloviční nájezd, černou dakotu a vypadá to otřesně za těch 50k co za to připlácel.... Tady mě prostě zarazilo to, že je to na tom sedadle jakoby "navléknutý" a ne obšitý natěsno
Avatar - Dinar
Dinar
Já s tou kůží u bmw mám problém dlouhodobě, pokud to musí být kůže, protože odvětrávání, pak nutně individual merino, bez odvětrávání jen alcantara.
Avatar - Zappa
Zappa
E kontra 5
je to aj otazka preferencii, chapem, že niekomu je dôležite, ze raz za cas ide rychlejsie po okreskách - ale chápem aj Maxiho alebo Londona a spol, ze mu viac sedí pekný interier v medveďoch!
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
To uz je tym vekom nad 40 uz nezavodim len ak si zaplatim okruh.... je tu tolko kamier a retarderov ze to je az stress...Zalezi kde kto zije urcite su aj zaujimave dlhe nadherne cesty so zakrutami a bez kamier ale ja som si spatne vybral...
Avatar - Dinar
Dinar
U e60 bych ti ten interier podepsal, u g30 ne, její interier je špička, srovnání s éčkem snese naprosto bez problému, co se komu víc líbí tvarově, je otázka osobního vkusu, já můžu oboje. Další problém pro éčko je to, že 5er je jízdně komfortnější a přitom i agilnější. Ale bavíme se o rozdílech mezi dvěma nejlepšími auty ve třídě, jsou minimální, jen bych nerad, aby to tu sklouzlo do vaší obvyklé pozérské formy, "je mercedes, pak ostatné autá", to si pak "diskutujte" sami se sebou. 😉
Avatar - white label
white label
Jo, s tímhle interiérem bych problém neměl, s e60 (ve své době!) naprosto nesrovnatelné.
Mezi Ečkem a 5er by nejspíš rozhodla samotná jízda, i když značkové sympatie mám spíš k BMW. Osobně bych ještě počkal na novou A6 (teda pokud bych chtěl 4x4) a pak by to byl příjemně "pestrý" výběr.
Avatar - Dinar
Dinar
Určitě, A6 zamíchá kartami, jenže o tom jde diskutovat s někým, kdo je schopen vidět i přes logo na svém volantu. 😉
Tady hoši mají MB jako kabinový etalon, protože akt. éčko, které je opravdu vydařené. Jenže konkurence nespí a G30 je min. srovnatelná, ale hlavně on interier éčka tím etalonem nebyl ani v minulé generaci, protože vnitřek generace W212 byl ve srovnání s F10, nemluvě o stále aktuální gen. A6, hrubě tím třetím vzadu.
Avatar - white label
white label
To určitě, u předchozích generací Ečka nebyl rozhodně interier lídrem třídy.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Jistě to se nepřu ona obecně W212 byla "průser" a bodovala jen u důchodců či chatařů ve verzi kombi díky tomu šíleně velkýmu kufru..... každej druhej jinak bral A6 či 5tku..... já osobně bych si taky W212 nevybral....ono já si bohužel nevyberu ani nový E 😒
Avatar - Dinar
Dinar
O tobě jsem ani nemluvil, ty máš názory člověka, který ví, co chce a objede se bez klišé.
😉
andy2214
hele neni 😉 mam kuzi, mam dreveny dekor, amb. podsviceni.. proste ne zebraka a ani na soucasnou starou A6 to nema. kvalitni ten interier je, ne ze ne, ale ten Audini perfekcionalismus a daleko vetsi smysl pro detail a dokonale slicovani a spasovani.. to v soucasnem Ecku nenajdes. Rekl bych ze jebto takove minimum co od premie cekat. Zadny etalon to opravdu neni. Ze lepsi nez minula 5er.. o malinky kousicek asi jo.

ja nad tim Eckem tak nejak premyslim.. a furt je to proste auto pro paprdy a lidi 40+. a neverim. ze jen kvuli sestivalci bych zmenil nazor. porad ctu jak je povedene.. ja si rikam cim. jak je pohodlne.. asi mam nejakou orezanou verzi, ze to na 17 obyc gumach mlati v podstate stejne jako Superb.. ja vam fakt nevim..

jestli neco muzu bez vyhrad pochvalit, jsou to sedacky (priplatkove s nastavitelnou delkou sedaku). 12 hod v aute neni zadny problem. srandovni je rezim sport+, ktery asi dava prevodovce zabrat, ale je s nim zabava.. jinak me stve, ze navi neumi cisla popisna ani orientacni (v Praze, zajimave ze v ruznych ***ich tam cislo vetsinou je).. to je slusny fail.
Avatar - Dinar
Dinar
Ono je to dnes opravdu tak, že se nedá obecně mluvit o éčku, pětce atp., protože v rámci konfigurace, podvozky, řízení, motory lze dojít u jednoho modelu značky k tak rozdílným výsledkům, resp. projevům toho auta, že na to zobecnění prostě nestačí. MBE se šestiválcem na adaptivním nevzduchovém podvozku s lepenými skly je auto, které s podobně nakonfigurovanou pětkou splní např. moje požadavky velmi podobným způsobem, ten rozdíl je tak malý, že pro rozhodování má více vliv, kdo mi udělá lepší fin. podmínky, než jestli budu mít na volantu vrtulku nebo hvězdu. 😉
andy2214
lepene skla nemam a je to jedine, co me pri cteni ceniku napadlo, ze by na komfort mohlo mit vliv. ten aerodynamicky hukot je totiz celkem znacny, stejne jako hluk od kol (ale budiz, zimaky Nexen), rany na nerovnostech jakakusticky tak prenosem ale skla tezko vyresi. vzduch je kompromis a adapt. podvozekze by v tomto neco resil?
MrBeranek
S Nappou nebo Merinem nemám zkušenost, ale s Dakotou jsem byl vždycky maximálně spokojen. V původní E91ce byla černá Dakota a když jsem ji ve 185 tisících prodával, tak byla v perfektním stavu (samozřejmě jsem o ní maximálně pečoval). Totéž E87ka ve 100 tisících. A totéž teď v Alpině (tam mám 60 tisíc). Stačí o to pečovat a nenechat to stát na sluníčku a i po letech je jako nová.

Jestli někdo dokáže zničit černou Dakotu za 75 tisíc kilometrů, tak se k tomu musí chovat pěkně bezohledně.
Avatar - Dinar
Dinar
Já jsem neměl problém s trvanlivostí kůže nebo krabacením, ale čistě s tou strukturou, dakota je prostě hrubozrnná, já mám radši jemnější, a to umí u bmw jen merino. 😉
MrBeranek
A vydrží? Nedělaj se na tom "faldy" nebo "vrásky", když je jemná?
Vasut1974
Nedes me s tema asistentama - naklikal jsem tam vsechny prave doufajic, ze budou pouzitelny (ty co mam ve stavajici jsou des a hruza - a nebo je proste jen neumim nastavit). Minimalne na dalnici nebo na komunikaci typu prumyslova chci aby to skoro jelo samo.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dovol jen malou poznámku. Pokud je na tom někdo v něčem hůř, a já myslím, že tak byla poznámka o kůži v BMW míněna, pak "tahá za kratší konec", nikoliv za delší.

Jinak zajímavý postřehy. Mně osobně by z těch všech asistentů asi j.eblo. 😉
Avatar - white label
white label
Taky jsem si toho všiml..., ale říkal jsem si, že asi byla ta kůže tak vytahaná, že nakonec napsal místo kratší (konec), delší. >😒] 😉

P.S. Tak by sis k těm asistentům pustil tohle😒br /> [odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, tak to by mi vážně pomohlo. 8-s Jen další sůl do ran. >😒]
Avatar - MarTin1
MarTin1
AJo jsem vocas 😒 😒 😒 takže jak píšeš kolego >😁
Avatar - lamal
lamal
Zaujimalo by ma riadenie, problem vacsiny /hlavne novych BMW s xdrive uz duplom/

- preco nie je v teste ani zmienka ? ... uz ked je vyhlasene ze naj model v triede toto by mal byt zasadnejsi dovod k tomu hodnoteniu
MariAchi
Musis jit s dobou, rizeni s xdrive uz problem nejakou dobu neni, prave naopak.
Avatar - lamal
lamal
takto problem by sa to dalo nazvat pre niektorych vodicov, ostatnym je zhruba uplne jedno ake maju riadenie... BMW s 😁RIVE rozhodne nevynika kvalitou riadenia ak sa to da zhrnut takto vseobecne, tak ale nova generacia, lahsia atd mohla by mat i ine riadenie...
Avatar - Dinar
Dinar
S čím srovnáváš tu kvalitu řízení? Je vidět, že máš jasno, tzn. zjevně projeto spoustu xdrive bmw modelů plus konkurenci, tak sem s tím, rád si přečtu nějaký fundovaný rozbor.
Avatar - lamal
lamal
pisal som dotaz, ze v teste nie je nic o riadeni aj napriek hodnoteniu

nikde neuvadzam, ze disponujem nejakym ´´fundovanym´´ nazorom z testovania riadeni vsetkych Xdrive modelov od BMW /kazdopadne - hmotnost a hnana predna naprava, naladenie atd oproti klasickej koncepcii sa podpisuje na zhorseni/

btw riadenie BMW poslednej doby 2010 + /F10 + pri 5/ schytava casto kritiku, nemusim mat na vsetko vlastne skusenosti aby som mohol diskutovat, alebo ano ? testov modrej vrtule su stovky
Avatar - Dinar
Dinar
"BMW s 😁RIVE rozhodne nevynika kvalitou riadenia..." píšeš to obecně, ne o f10, proto se ptám já. Pokud tě ale opravdu zajímá, jak to je, tak věz, že po faceliftu akt generací 1er a 3er, těžko na řízení poznáš, jestli je to auto s rwd nebo awd. Souhlas, že řízení v f10 za moc nestálo a xdrive to ještě zhoršoval.
Avatar - lamal
lamal
ok, pre mna je Xdrive erou novsich bmw debut bol tusim v 3ke v r 2010 ... 1er a 3er samo posudit nemozem, ale ked vravis tak fajn... kazdopadne si stale myslim, ze to v teste malo byt ved sa testuje 5ka s vrcholnym benalom pokial ide o normal verzie...

nemozem sa ubranit dojmu, ze tento ´´test´´ su skor prve dojmy, svojim obsahom i rozsahom
_MT_
Debut 😁rive v roce 2010? Sice to není tak staré označení, ale bude mu tak 15 let. Přišlo snad s první X3 a používali ho myslím i u E46. Jinak 3er s pohonem všech kol se poprvé objevila myslím v 80. letech.
Avatar - lamal
lamal
samotny pohon xdrive debutoval pokial viem v 3 rade v r. 2010 a bol primarne vyvinuty pre x modely... nikde som nepisal, ze 4kolka v bmw nebola skorej, ale xdrive ako taky je relativne mlady... a myslim ze je to uplne iny pohon ako pises ty o pohone z 80r
_MT_
Přečetl sis to vůbec? Napsal jsem, že je označení 😁rive starší a mělo přijít s X3. Tvých 2010 je nesmysl. Jsem si jistý, že ho měla E60.

Že BMW mělo pohon všech kol (mimo X5) i předtím, byl takový dodatek. Protože to vypadalo, že kritizuješ pohon všech kol obecně (kazdopadne - hmotnost a hnana predna naprava, naladenie atd oproti klasickej koncepcii sa podpisuje na zhorseni).
Avatar - lamal
lamal
tak je to nezmysel, nie som odbornikom na vozy bmw, napisal ´´pokial viem´´ nikdy som to nestudoval, tak bol moja info nepresna, stava sa
Avatar - white label
white label
Běžně se jako počátek uvádí r. 2010 - 3er E46: 330😁, 330xi, 325xi
Zřejmě jako obchodní název/značka "😁rive" byl představen v roce 2003 na X3 a od té doby se tak o něm "mluví" i u E46 a postupně i u dalších.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ano, počátek u 3er e46, ale v tom datu ses zřejmě překlepl. 😉
Avatar - white label
white label
Jj, překlep, mělo tam být 2002, s 2010 to nemá logiku. :😉
Avatar - Dinar
Dinar
První xdrive dostala X3 v roce 2003 a faceliftovaná E46, pak nová E60 atd. Před tím bylo awd v 3er,5er a první X5 na bázi viskospojky. 😉
Avatar - white label
white label
Sorry, s tou 3er tam mám překlep, měl tam být r. 2002, takže 3er/E46 měla dostat techniku 😁rivu těsně před X3.
Avatar - white label
white label
Avatar - Dinar
Dinar
Na webech po celém světě máš testů nové pěkty už x, stačí číst, dočteš se prakticky to samé, co píše autor tady. S touhle generací pětky to budou mít zvěstovatelé konců bmw těžké... 😉
Avatar - lamal
lamal
nemyslim, ze nema svoje kvality, resp som si isty ze ich ma a ta redukcia hmotnosti je dost zaujimava...
andy2214
nova A6 bude lepsi 😉 v Quattru.
Anndy008
No ja napriklad poznam rozdiel v riadeni aktualnej (po FL) F30 s 😁rive a bez. A dovolim si poznamenat, ze ten rozdiel je vyrazny (teda je mozne si ho vsimnut a nemusi clovek okamzite presadat z auta do auta). Tym vsak netvrdim, ze to musi bezny clovek, ktoreho cielom je prevoz z bodu A do B, citit a poznat.
Ja ho vnimam v dvoch aspektoch - bez 😁rive je riadenie tuhsie (mensia sila posilovaca/vsetky rezimy) plus a najma je tam odozva! Proste clovek citi, kedy predne kolesa stracaju adheziu. Naopak v 😁rive posobi odtazite to riadenie a viac umelo, nehovoriac, ze RWD je citit aj na riadeni pri jazde do zatacky. Auto ma radost a chut, pri 😁rive je tato chut o poznanie mensia. A citit to priamo v riadeni.
Varlamow25242
Kamaráde, nejde o to, vycucat z motoru maximální výkon 😄
Avatar - Zappa
Zappa
Tohle je nejlepší
...Perfektní
......hypermoderní prvky, které má dnes jen málokdo.
Jezdí dokonale!
..... a materiálů dokonalá.
....hlediska je dokonalý,....nejlepší, co současná produkce nabizi....
v dané kategorii úžasný výsledek....
.perfektní....
.....perfektní nabídka.
Kebyže v tom aute nesedim minuly týždeň, tak by som si vážne myslel, ze je to najlepšie čo ten chlapec v živote videl?
Avatar - drack2
drack2
Nejsem e😜ert na BMW, ale v cem je to tedy tak super oproti minule generaci?

Dozvedel jsem se, ze to vypada podobne jak minule. Ma to spatne obsitou palubku, audiosystem neoslnil, gesta to bere od spolujezdce, klic se nevejde do kapsi a do kufru se blbe naklada. 😄
Avatar - maxi!
maxi!
Zappa nad tebou to vysvetlil jasne - DOKONALE A PERFEKTNE! :-!
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Ako so zenamy pacia sa nam vzdy tie nove a akoze perfektne... inak nova 5 er urcite super kara ma to nenapadlo ked som pendloval medzi Audi a MB dealerom to bude uz tym vekom.... >😁
Avatar - drack2
drack2
Tak ja jezdim japoncem az na koncem 😊)
Kazdopadne ciste z produktoveho hlediska je vzdy trosku spatne, kdyz vuz nejde jasne popsat v cem vynika.

U toho noveho ecka jsem to tak nejak pochopil. U teto 5tky nikoliv. Ale to neni jen problem tohoto BMW. Tady to ale silne kontrastuje s velmi vysokym hodnocenim.
Avatar - Lojza11
Lojza11
akorat s tema zenami te stare musis dat nake love na odchod a nekdy je to drazsi nez M3 😄 A ta nova je za chvili opet stara.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Papirove impozantni. Jezdit s timhle za 9? No asi jo, s lehkou nohou si to dokazu predstavit. Ale udrzet ji lehkou bude tezky. A taky jsem zvedavy na ten mega HUD. S tim klickem to pekne zamotali, vypada famozne, ale kam s nim? A ten zvuk, neslysel jsem ho, ale kdybych mel tu moznost... dost nechapu borce, co si vezmou auto na zkusebni jizdu a prvni vec, ze hned zapnou muziku.
Avatar - Anonym
Anonym
No tak konkurence má auto, co to umí za 4,0 litru. Má stejnej výkon a jen nepatrně horší zrychlení (5,4 s).

2017 Cadillac CT6 Plugin Hybrid [odkaz]

Holt náskok díky technice >😁
Mig_35
Přece nejsi takový truhlík abys srovnával hybrid s normálním autem.
Avatar - wikinko
wikinko
samozrejme ze je, a urcite ma bari ten hybrid vyskusany aj v praxi.
kupit si ho ale zatial nekupil, kupi si ho o desat od ofiko dealera voe a bude to ooovela lepsie ako akekolvek nove bmw 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Dyt ste chtěli jet za 5 litrů s 340 Hp ne. Tak prosím, jak je libo. Český sen ne?

Zase špatně?

Prostě jak to není kadla kadla sazomet, tak je to dycky špatně, víme. Hlavně když to má větší výkon nebo menší spotřebu jak D3 😄

Si musíte ujasnit priority, esli chcete jezdit za 4 litry nebo mít rychlení za 3 sekundy a zvuk sportáku. Vono víme Kohn, dohromady to jaksi nejde, nešlo a ani nikdy nepůjde >😁 Teda pokud pominu ten zvuk z repráku >😁 >😁
Avatar - Machýrek
Machýrek
Nikde nic takovyho jsem nepsal. Tak proc sem tedy ty blbosti vubec pises?
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Teda chlapče, ty jsi opravdu mimoň. U každého příspěvku přidáváš vše ohledně Amerik, i když to nemá nic společného. Je jasné, že ty máš jistě psychický problém. To si neber osobně (nemůžeš za to), jen ti to někdo musí říct. Opravdu doporučuji podniknout kroky, protože tohle není normální. Každý, každičký příspěvek. Ach jo...
Avatar - Anonym
Anonym
Neboj, místní sestava už se určitě těší na jiný článek až přidám pro změnu zas něco ruského >😁 >😁

Já narozdíl od některých nejsem fixovaný co se aut týče na jednu zemi, ale na 3. (USA, Rusko a Anglie). Takže pak mam většinou ke všemu alternativu, blbé že >😁
Avatar - Dinar
Dinar
HUD vypadá super, akt není nikde lepší, megaklíček není povinný. 😉
Avatar - lamal
lamal
hlavne kazdy audio system potrebuje BURN-IN time, takze ked nejaky mainstreamovy posluchac vykrmeny svojim domacim kinom treskne v surovom aute, ze zvuk je slabota, tak to asi treba brat s rezervou o to viac v kontexte cloveka, co je ochotny dat 120 tis za audio do auta
Avatar - maxi!
maxi!
tu bude skor velky rozdiel medzi zdrojom zvuku ako v zabehnuti aparatury - inak mas samozrejme pravdu! :-!
Avatar - lamal
lamal
nemyslim si, ze ceske radia maju tak mizernu kvalitu ak teda pan autor nepocuva nejaky vodpad... napr Radio 1 kt pocuvam, ma dobry zvuk a tuner ako zdroj zvuku nie je ziadna potupna zalezitost, pokial mas dobry cely retazec + kvalitne studio tak je to vyborny zdroj signalu
Avatar - white label
white label
Rozdíl mezi analogovým! tunerem (v autě) a CéDéčkem je (mírně řečeno) zřetelný.
Avatar - lamal
lamal
ja si to tiez myslim, da sa povedat, ze i doma celkom holdujem analogovemu tuneru /Sansui/ a zvuk u kvalitnych stanic je senzacny... urcite lepsi ako zvuk cd-playeru v cene toho analog tunera
Avatar - maxi!
maxi!
ver mi, ze uz norma vysielania, rozne limitery a upravy dynamiky nesmierne zdegraduju signal z bezneho radia.
nenazval by som ho ako senzacny zvuk.
kvalitne HQ bezstratove nahravky z DVD Audio, Bluray audio a podobne zdroje hluku su ovela vhodnejsie. A napriklad v Mercedesoch casto vstavane audio vie prehrat DVD audio z original nosicov. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
DVD audio umí přehrát většina mechnik, které umí DVD video, že. U mě to Cadillac taky umí a uměla to i čína co sem měl v 300C.
Avatar - lamal
lamal
s tym suhlasim, ale neda sa to tak zhrnut, ze vsetky radia maju spatny zvuk... napr relacia Hudba z celyho sveta na Radiu 1 Praha ma fakt dobry zvuk...
RADEK1
Zaujaly mě velké rozdíly mezi auty uvedenými v tabulce. To je kompresorový motor v Xf o tolik žravější? Nebo jen míň lžou?
Freddka
Kompresor v Jaguaru vzdy zral jako protrzeny, ale ma jine prednosti. Pokud si pamatuju, velmi brzy mu bude konec.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo hrozně, mě v Jaguaru a to bylo 4,2 V8 Supercharged na trase Hluboká-Benešov neskutečnou spotřebu 10,5 litru. Okresky 80-100, dálnice (ten kousek) 120.

To byl žrout panečku 😄 😉
Redmex
Z postrehov, co tu obcas napise paja, prave velmi nezerie v kontexte 3l turbo motorov.

BMW je spotrebou urcite lepsie, ale zase nejaky ten liter vymenou za prejav kompresoru stoji 😄
Tiasek
2 roční zkušenost s XF 3,0 Supercharged 340 AWD, pruměr 10,9. Každý říká, jak kompresor od Jaguru "žere, jak protržený", ale já tu zkušenost prostě nemám. Jsem na tom plus minus stejně, jako se píše v tomto testu. Po praze si občas řekně i 17, ale zase velmi překvapivě i při rychlostech kolem a nad 200, to jede poměrně za málo. Ono taky při 170 v hodině (ve spojení s 8stupeň ZF) točí kolem 2200 otáček.,,,,
velitel mesta bugulmy
Fajn - nejlepší velký sedan. Ale je v tomhle velkém sedanu dost místa vzadu? Pro kolena, ale i na šířku? S tím bývají BMW na štíru - a u skoro pětimetrového auta to zamrzí.

Lidi, co se vyznáte, jaké prémiové auto byste koupili pro rodinu? S maximem místa uvnitř i pro zavazadla? Ani X5 mě zrovna nepřesvědčilo, že by to vzadu bylo pro teenagery pohodlné. Pamatujte, děti ve 14 jsou klidně vyšší než rodiče.

Co byste koupili, kdyby rozpočet nehrál roli? A chtěli jste super svezení i prostor?
Avatar - Dinar
Dinar
Záleží, kolik měří rodiče, a taky jak, pokud je řidič vysoký, sedí. Já mám lehce přes stodevadesát a sedím na dlouhé nohy, takže ve vyšší střední ani v lux segmentu není auto, ve kterém by si za mě pohodlně sednul kdokoliv podobně vysoký. Proto mám na rodinné ježdění velké suv, kde sedím víc jako na židli a prostor za mnou je použitelný i pro dospělého.
Pokud tě nepřesvědčila X5, pak tím spíš nenajdeš mezi klasickou vyšší střední v kombíku auto s víc místem vzadu na nohy a hlavu. A pokud by to nemusel být kvůli prostoru na zavazadla kombík, tak esklasse nebo sedmička v longu, nic jiného mě nenapadá. 😉
velitel mesta bugulmy
Rozumím, myslím, že pro rodinu z toho opravdu vychází nejlépe velké SUV... Myslel jsem, jestli třeba 5 Touring není vzadu prostornější. Ale asi to jde jen do kufru. Neva, no. Bohužel v Evropě chybí taková ta třída velkých rodinných vozů jako Toyota Sequoia nebo Nissan Armada nebo tak. Tedy SUV s délkou 5.3m a víc. Prý bude X7, tak snad. Vím, že Mercedes gělá GLS, ale to už je hodně staré auto. No a nakonec i ta X5 se snad má letos obměňovat. Takže teď opravdu není jednoduché si vybrat.
Avatar - Dinar
Dinar
GLS, GLE jsou v porovnání s konkurencí krámy, tam je nutno vyčkat na novou generaci, GLE by měli ukázat snad už letos, vzhledem k povedenosti GLC lze čekat dobré auto. X5 taky není novinka, ale letos bude teprve fl, Q7 je velká rozměry, ale má vzadu míň místa než auta o dvacet cm menší. Zkus se podívat na LR/RR, je nové Disco a Sport i Range dostanou letos facelift. 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Nová GO5 X5 přijde až příští rok (201😄, zároveň s X7. Bude na nové platformě, ale kastle se velkých změn nedočká. Dostane nový benzin B58. Nafta žádná změna. B57 trochu posílí. :-!
Avatar - Lojza11
Lojza11
Mne by se libila take X7,ale ta bude startovat na 100 000usd tobude raketa za to auto
Redmex
Nepomohla by 5 GT? Teda sudiac podla toho co som pocul o minulej. Tam by mal byt predlzeny razvor oproti 5 a snad sa to podpise aj pred kolenami.
velitel mesta bugulmy
To ano, o ní slyším, že je tam hodně prostoru, ale když to auto se mi hrozně nelíbí. 😒 Sorry, že to tak říkám, nechci se nikoho dotknout. To už mi SUV připadají hezčí.
MariAchi
Aspon ho vyzkousej, mista je fakt hodne a jizda paradni.
Avatar - praděda7
praděda7
Nepřesvědčuj ho...když se něco hrozně nelíbí, tak je to jasný. A já mu rozumím. Já bych ten "strange look" taky nepřekousl. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, na tu jsem zapoměl, v ní jsem vzadu vpravo pár tisíc km absolvoval, tam je místo bez ohledu na to, kdo sedí vpředu. Ale GT má malý kufr a je to nevzhledné auto, i když po fl je to vo fous lepší.
andy2214
nejsem uplne trpaslik a ve 14 jsme s brachou cestovali v pohode vzadu ve felicii.. nechapu coresis kvuli detem. jinak O3 ma vzadu vic mista na nohy nez minula 5er a o Superbu kterymu se vyrovna tak 7er a to spis Long nema cenu mluvit
Redmex
Tak pred nohami je tam miesta viac nez dost, ale ak ma deti 3, tak na sirku bude rozdiel medzi Superbom a BMW7 slusny 😄
Osobne nepovazujem ziadne osobne auto pohodlne na cestovanie v trojici na zadnych sedadlach, okrem velkych MPV a mozno najvacsich SUV, tam to nemam poskusane... Sirka v ramenach je velmi limitujucim faktorom a to netreba byt zrovna vodnopolista 😉
Avatar - Machýrek
Machýrek
Q7, GLS, A8
Avatar - praděda7
praděda7
Tož to zírám...X5 vzadu nepohodlné pro teenagery? Já v X5 (sedadla v kůži) vozil vzadu 85 letou babičku a pohodlí si pokaždé chválila. :-!
velitel mesta bugulmy
Díky všem za názor, asi nejlepším kompromisem bude ta X5 - ale počkám na nový model. U Escalade se bojím servisu! Na Q7 se kouknu. Dík.
Avatar - praděda7
praděda7
Ještě maličkost. BMW nabízí pro X5 - komfortní sedadla vzadu - za 15 756Kč.
nastenkar
co ameriky jako suburban nebo escalade? místa je tam královsky a kvalita zpracování je s evropskou prémií na dost podobný úrovni
Mig_35
Nejlepší velký sedan je samozřejmě cokoliv v longu - A8, S-klasse, sedmička... tam si najde místo každý. A finančně to nebude moc rozdílné. Tady na tom písečku se žádné SUV chytat nebude...
Takže kdyby rozpočet nehrál roli tak S-klasse.
a mimochodem v Superbu bude místa velmi podobně.
Makovnik
...alebo Typicky Trapne Texty...😒br /> - má sice nádherné reproduktory zdobící kabinu auta, jenže při poslechu českých rádií jeho kvalitní zvuk stejně nepoznáte. --- to snad myslite vazne, ze nekdo, kto da 124litrov za audio bude pocuvat FM radia???

-Nebýt hrubšího vzoru kůže použité na sedadlech nebo loketní opěrce --- to je snad chyba? ved napr. mne sa paci hruba ovela viac ako hladka a lestena.

Nech ma kritika aspon hlavu a patu, ak ma nejaka byt a to nie je prvy test, kde sa absurdity najdu.
Avatar - white label
white label
"leštěná" kůže (na sedačkách)?
pandora
v combi to bude hodně oblíbené pro mladé rodiny s dětmi a pro české důchodce kteří si koupí své poslední auto v životě...
Avatar - white label
white label
"Není nad to", psát v diskusích o VW prakticky všude a při všem..., dokonce už i pod BMW. 8-s