Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV Americe objevili Ameriku: Naftový Chevrolet Cruze je na dálnici úspornější než Toyota Prius
177 komentářů
pali.sk
"mimochodem, dálniční spotřeba verze s automatem je přesně pětilitrová" - takže s automatom, aj na diaľnici je Prius úspornejší.
A kto si kúpi v Amerike tento manuál diesel aby ušetril 0.2L na diaľnici. Síce v kombinovanom bude jazdiť o 2L viac čo tam po tom? 😄 :yes: :yes😒br />
Obzvlášť keď v USA (po správnosti) je diesel drahší oproti benzínu.
A kto si kúpi v Amerike tento manuál diesel aby ušetril 0.2L na diaľnici. Síce v kombinovanom bude jazdiť o 2L viac čo tam po tom? 😄 :yes: :yes😒br />
Obzvlášť keď v USA (po správnosti) je diesel drahší oproti benzínu.
no Kotas to je dotaz !!!!!!!!!!!! on to GM dělá jen pro srandu králíkům. rozhodne poptávka trhu, motor Opelu je výrobně levnější jak hybrid. a upřímně řečeno, Prius je opravdu hnusné auto, vždycky bylo.
"Loni se ovšem prodalo za celý rok v USA jen 256 kusů naftového Cruze," " rozhodne poptávka trhu"
jj to je doslova dechberouci poptavka trhu >😁
jj to je doslova dechberouci poptavka trhu >😁
Kolik se u nás prodalo Priusů? >😁
Bacha musíš počítat i hybridní Auris a C-HR = jen těch se loni prodalo přes 200 😄
A taky klidně yaris hybrid a rav4 hybrid.
Jasně! Já bral jen stejnej rsp. velmi podobnej pohon = Prius, Auris, C-HR 😄
tak nastesti hybridy jiz neprodava jen Toyota, v CR prodeje hybridu rostou, za 2015 se v CR prodalo 1024 hybridu, v 2016 tahle meta poctu 1024 byl aprolomena jiz v zari a na konci zari jiz bylo prodano 1080 hybridnich aut, cisla pro celej rok 2016 jsem nenasel, jen predpoklad ze prodeje hybridu stoupnou o zhruba 40-50%, celkem zajimave prodeje by mohl letos ukazat treba Ioniq
to cemu se v CR nedari jsou plug-in hybridy, a to hlavne diky prestrelenym cenam
to cemu se v CR nedari jsou plug-in hybridy, a to hlavne diky prestrelenym cenam
ono stacilo kdyz v USA stal galon benzinu misto ca 2 usd - 4usd a hned byla poptavka amiku po mnesich objemech nebo nafte. Vse je o penezich.
MDK
Jo to jistě ušetřim, hmmmmm, možná, ale jen do první návštěvy servisu. A ta vůně a libozvuk linoucí se ze sazové roury :-!
neusetri ani na provozu, nafta je ve vetsine statu USA drazsi nez benzin, levnejsi je tusim jen ve 3 statech usa, tazke rozdil 30-40 centu za galon ty rozdily na deckach spotreby smazne
MDK
Nový naftový Chevrolet Cruze je za😒br />
a) odporný
b) toporný
c) úsporný
a) odporný
b) toporný
c) úsporný
Ve srovnání s Priusem je to opravdu krásné auto. 😉 Ale to skoro vše.
Nonsens
keď sa vytrepem na ulicu v meste, tak autá sú všade a výfukové plyny fetujem nonstop. Jasné, že sú tam fabriky a iné svinstvá, ale rovno do nosa sa mi pchajú práve tie výfuky, preto som rád, že ľudia, ktorí na to majú kupujú hybridy. Akurát toť pred pár minútami štartovalo nejaké suv na elektriku a bola to paráda, žiadny rachot dízlu, žiadny smrad, odišiel potichu a bez smradu od bytovky. Zatiaľ nevidím lepšie riešenie aspoň akútneho mestského vzduchu. Nie cez ekoterorizmus, ale dobrovoľným kupovaním hybridov. Ovzdušie to neporieši, ale pomôže. Ak sa niekto rozhodne kúpiť dízel, jeho vec.
To by mne zajimalo, kde bydlis? Jaky vozovy park jezdi po tvem meste.
Po mem meste, coz je Praha, jezdi uz vetsinou soucasna auta, do centra nakladaky nesmeji, cistota centra se vyrazne zlepsila a smrad je tady hlavne v obdobi inverze.
Po mem meste, coz je Praha, jezdi uz vetsinou soucasna auta, do centra nakladaky nesmeji, cistota centra se vyrazne zlepsila a smrad je tady hlavne v obdobi inverze.
v bratislave, nie je to praha, ale tam, kde sa pohybujem, je áut jak maku. Nehovorím, že sa nemôžem nadýchnuť alebo že to inde nie je ešte horšie, ale zakaždým cítim, že fetujem výfukový matroš plnými dávkami.
Já bydlim taky v Praze = v tý co zrovna dneska dopoledne zase vyhlásili smogovou situaci [odkaz]
V který Praze bydlíš ty? 😄
V který Praze bydlíš ty? 😄
dokud praha neomezi vjezd dyzlum, at uz primym zakazem, nebo vyraznym zpoplatnenim, tak zadny zlepseni ovzdusi necekejme.
kazdopadne by nas na to měli zacit pripravovat, třeba tim, ze na každý výpadovce bude bilbord, ze 1 dyzl vypusti tolik jedu jako 10 benzinaku a ten kdo dal bude jezdit dyzlem, tak se do města nedostane, nebo bude po vzoru londyna platit 2-3x vetsi parkovny co benzinak
kazdopadne by nas na to měli zacit pripravovat, třeba tim, ze na každý výpadovce bude bilbord, ze 1 dyzl vypusti tolik jedu jako 10 benzinaku a ten kdo dal bude jezdit dyzlem, tak se do města nedostane, nebo bude po vzoru londyna platit 2-3x vetsi parkovny co benzinak
V Zitne 38 - mnoho let.
Proč myslíš, že je to jen vina dieselů? Co ostatní?
Je to vina dieslů + dalšího = to snad víme všichni.
Nebo ty ne? 😄
Nebo ty ne? 😄
Tak k jádru věci. Nařídil bych všem být veganem a zrušil chov veškerého skotu, aby nám celosvětově klesl skleníkový metan. Něco takového z tebe padá dnes a denně, my normální to rovnou splachujeme .... >😒]
Tak k jádru věci = nic takovýho sem nikdy nenapsal = otázka je proč sis to vymyslel = došly argumenty? 😄
To s tou normálností je dobrý = nezklamals :yes: >😒]
Tak co je normální? Denně nebo jednou za.. [odkaz] myslim pro tebe 😉
To s tou normálností je dobrý = nezklamals :yes: >😒]
Tak co je normální? Denně nebo jednou za.. [odkaz] myslim pro tebe 😉
Doufám že odpůrci hybridů nepoužívají mobily,notebooky,tablety a další zařízení které vyžaduje baterie. >😒] .
Odpůrci hybridů? A to je kdo? Já tu vidím jen odpůrce nafty a pak lidi, co si nechtějí koupit hybrid.
Proč sou odpůrci nafty je jasný = nejsem si jistej proč jí někdo intenzivně hájí 😐
Smůla že zrovna my žijem na jedinym kontinentu kde se masově rozšířila = což bude určitě tim že všude jinde sou pitomí a zaostalí = a radši používaj benzín s většim objemem = my moudří a progresivní radši naftu a pidimotůrky turbo 😉
Vidíš? Už mám zase jinej názor než ty = teda než většina >😒]
Smůla že zrovna my žijem na jedinym kontinentu kde se masově rozšířila = což bude určitě tim že všude jinde sou pitomí a zaostalí = a radši používaj benzín s většim objemem = my moudří a progresivní radši naftu a pidimotůrky turbo 😉
Vidíš? Už mám zase jinej názor než ty = teda než většina >😒]
Už i Číňani vedle Japonců a Američanů pochopili, že do os.aut a hlavně do města diesel nepatří! Jen Evropanům nafta zachutnala, kterým sazemi už i zatemnila mozek, že jsou nepokrokový zabědněnci, co budou po městě chrochtat se svými ropáky. Hlavně Češi jsou troubové, co si neumí spočítat náklady na provoz auta, tak si koupí nafťáka s tím, že Franta u piva říkal, že "dýzl" je lepší, protože míň žere 😄
Kup si co chceš, nikdo ti nebrání, já si koupím zase naftu, pak zase naftu, atd. Doufám, že se nenajde dost ***ů, co by mi možnost svobodného výběru okleštili..
Rád zabíjíš lidi? >😁
Po kolika letech tak tu novou a pak zase novou naftu plánuješ = já abych se moh pořádně zasmát >😒]
Po kolika letech tak tu novou a pak zase novou naftu plánuješ = já abych se moh pořádně zasmát >😒]
Lidi víc zabíjí chlast, kouření, stres v práci, atd než nějaký diesel, a pozor, i debilita, na to buď opatrný 😉
Máš pravdu = na chlast tu umírá asi 6 tisíc lidí ročně, na blbej vzduch jen 5 tisíc >😁
Tvoje vycucaný údaje jsou dechberoucí 😉
Tvoje reakce na celkem známý dostupný data taky :yes: >😒]
Nebo si nemůžeš srovnat v hlavě že to si plácnul je pravda? >😁
No fakt je = na chlast prostě fakt umírá víc lidí než na blbej vzduch >😒]
Nebo si nemůžeš srovnat v hlavě že to si plácnul je pravda? >😁
No fakt je = na chlast prostě fakt umírá víc lidí než na blbej vzduch >😒]
hod jsem odkaz ze znecisteni dieselu zabilo 5 tisic lidi,ne naky odhady. Eko propaganda funguje.Predem dekuji
Neděkuj = takovou blbost ti nehodim = ale zakřečování se ve svý pozici a odmítání celkem dostupnejch faktů = to je normální = zdravim Karla >😒]
Nejsou to žádný tajný data = těch cca 5 a 6 tisíc mrtvolek ročně = tak to prostě je 😄
Jinak viz pargi dnes 06.53 😉
Nejsou to žádný tajný data = těch cca 5 a 6 tisíc mrtvolek ročně = tak to prostě je 😄
Jinak viz pargi dnes 06.53 😉
Chlast, kouření, stres v práci...za to si ovšem může každý nepřeživší sám. Za blbý vzduch, který někoho zabije, můžeš ty.
já si rovněž koupím další a další diesel :yes: Nesnáším ten hnusnej smrad z benzínových křápů a vím, že oteplování z důvodu nadměrné produkce CO2 z benzínových motorů může tuhle civilizaci zabít. Každý ekologicky myslící člověk si kupuje auto s dieselem, protože to je nejmenší zlo z těch různých variant pohonů, které jsou dostupné. No a navíc se ještě s dieselem mnohem lépe jezdí než s cukavým zážehovým motorem! 😄
Tak buď Ti z těch sazí, ke kterým sis v garáži čichnul hráblo nebo jen provokuješ. Bych Tě přivázal za výfuk TDI a teď z hluboka dýchej ty ekologu! CO2 má logicky benzín víc když má vyšší spotřebu. S dieselem se jezdí nejlíp za studena že, to jedeš jako posránek aby ti neselhalo turbo 😄
Pepa_007
Jen reakce na článek:
Cruze 2017: 52 MPG on the highway u manuálu. V automatu je to: 47 MPG.
Prius: 50MPG HWY s automatem.
Ostatní nekomentuju.
Jinak to je ale v případě emisí, kde škodlivé emise jsou u naftového motoru mnohem větší než u benzínu.
Další věc je, že Prius potřebuje baterky...... .
Cruze je o nějakejch 3 000 USD levnější. Výbavu jsem neporovnával.
K elektřině😒br /> Podle Evropské sítě provozovatelů přenosových soustav elektřiny se v roce 2014 řadilo objemem e😜ortované elektrické energie (22 TWh) na třetí místo v Evropě za Francii a Německo.
Pravidelně se zařazujeme mezi deset největších vývozců elektřiny na světě v absolutních číslech, tedy bez přepočtu na obyvatele.
Vše bez přepočtu na velikost České republiky (obyvatele).
Jaderné elektrárny vyrobily v roce 2015 cca 26TWh. Uhelné 44TWh.
Tesla S má spostřebu 250 Wh/km. Jen na temelín by najela 104 000 000 000km.
Aut máme cca 5 000 000ks.
V případ kdyby všechna auta byla elektrická a měla spotřebu jako Tesla S tak by na jedno auto připadlo 20 800km a byla by energie z jaderných elektráren využita.
Rychlej orientační výpočet, tak snad jsem to spočítal dobře.
Tesla Model S P85+ Výkon 310 kW/420HP, hmotnost 2145 kg, zrychlení z 0 na 100 km/h papírově za 4 vteřiny, max. rychlost 217 km/h.
Cruze 2017: 52 MPG on the highway u manuálu. V automatu je to: 47 MPG.
Prius: 50MPG HWY s automatem.
Ostatní nekomentuju.
Jinak to je ale v případě emisí, kde škodlivé emise jsou u naftového motoru mnohem větší než u benzínu.
Další věc je, že Prius potřebuje baterky...... .
Cruze je o nějakejch 3 000 USD levnější. Výbavu jsem neporovnával.
K elektřině😒br /> Podle Evropské sítě provozovatelů přenosových soustav elektřiny se v roce 2014 řadilo objemem e😜ortované elektrické energie (22 TWh) na třetí místo v Evropě za Francii a Německo.
Pravidelně se zařazujeme mezi deset největších vývozců elektřiny na světě v absolutních číslech, tedy bez přepočtu na obyvatele.
Vše bez přepočtu na velikost České republiky (obyvatele).
Jaderné elektrárny vyrobily v roce 2015 cca 26TWh. Uhelné 44TWh.
Tesla S má spostřebu 250 Wh/km. Jen na temelín by najela 104 000 000 000km.
Aut máme cca 5 000 000ks.
V případ kdyby všechna auta byla elektrická a měla spotřebu jako Tesla S tak by na jedno auto připadlo 20 800km a byla by energie z jaderných elektráren využita.
Rychlej orientační výpočet, tak snad jsem to spočítal dobře.
Tesla Model S P85+ Výkon 310 kW/420HP, hmotnost 2145 kg, zrychlení z 0 na 100 km/h papírově za 4 vteřiny, max. rychlost 217 km/h.
A pak dojedu k plnící stanici, kde přede mnou stojí 4 elektrické plečky ke každému šlauchu, každá tam stráví čas přes hodinu. Tedy cesta Ostrava - Praha bude trvat kolik hodin? 😉
Není to tak jednoduchý výpočet, jak píšeš, neboť energie se nedá skladovat. Nehledě na to, co s baterkama a jaderným dopadem. Největší problém jsou pak elektrické sítě a rychle rostoucí cena lithia.
Není to tak jednoduchý výpočet, jak píšeš, neboť energie se nedá skladovat. Nehledě na to, co s baterkama a jaderným dopadem. Největší problém jsou pak elektrické sítě a rychle rostoucí cena lithia.
Rozhodně to není tak jednoduché. To byl výpočet zfouknutej za 5 minut. Nepočítal jsem, že nabíjení nemá 100% účinnost, není možné el. energii skladovat, atd... .
Pro hrubou orientaci asi OK.
Překvapilo mne, že 5 miliónů TESLA S aut by mohlo na naše jaderné elektrárny najezdit 20 800km ročně.
Pro hrubou orientaci asi OK.
Překvapilo mne, že 5 miliónů TESLA S aut by mohlo na naše jaderné elektrárny najezdit 20 800km ročně.
Dylan McKay
Naštěstí už jen pár milovníků dieselů z posledních křečí kope, ale je to marný... 😄
Vždycky si vzpomenu na kamaráda, jak se chlubil, že jeho naftová oktávka má stejnou spotřebu jako můj Prius. Jo, a na konci roku ho stál servis přes třicet tisíc. Tomu se říká úspora. U osmi Priusů jsem zatím měnil jen olej a 3 žárovky... 😉
Vždycky si vzpomenu na kamaráda, jak se chlubil, že jeho naftová oktávka má stejnou spotřebu jako můj Prius. Jo, a na konci roku ho stál servis přes třicet tisíc. Tomu se říká úspora. U osmi Priusů jsem zatím měnil jen olej a 3 žárovky... 😉
Děláš si legraci? Asi ne... pokud jezdíš ve voze, co vypadá jako Prius. Kolik se prodá u nás hybridů a kolik dieselů? A ve světě? Takže, co se evidentně nechytlo....hybridy a tedy zůstávají i po letech okrajovou alternativou.
A proto nyní skoro všechny velké automobilky zvažují, že diesely vymění právě za hybridy. A to vše jen díky tomu, že toyota v této technologii prošlapala za 20 let ostatním cestu.
Bohužel jen díky tomu, že je k tomu nutí stupidní EU legislativa, nic víc za tím není.
podle vseho procentualne prodeje hybridu v EU rostou o zhruba 30% rocne, tedy o mnoho vyce nez diesely, takze co se jak neuchytilo? prvni hybrid se zacal prodavat pred 20 lety a z toho asi 12-15 let vpodstate jen od jedne "znacky" s ne prilis "pohlednym" a reklativne drahym modelem, takze pokud ma dnes na Evropskem trhu v prodeji novych aut hybrid podil zhruba 3.5% tak je to dost uspech a urcite ne neuchyceni
podobne nesmysly jako ty by mohli psat treba v Japonsku, USA nebo Jizni Americe kde jezdi problizne jen 1-3% aut s diesely, takze tamni diskuteri by mohli podle tve metodiky napsat ze diesel se evidentne nechytnul >😁
podobne nesmysly jako ty by mohli psat treba v Japonsku, USA nebo Jizni Americe kde jezdi problizne jen 1-3% aut s diesely, takze tamni diskuteri by mohli podle tve metodiky napsat ze diesel se evidentne nechytnul >😁
Když prodám 2 exoty místo jednoho, je to taky posun prodeje o 50%. Srovnáváš nesrovnatelné. Porovnej počet dieselových aut a počet hybridů a uvidíme.
podle statistik i v EU zacinaji na ukor dieselu posilovat benzinove motorizace, a nejvetsi procentualni zmeny maji hybridy a elektromobily, ano z malych cisel, ale uplne stejne to pred 25-30 lety meli diesely kdys se zacinali prosazovat v osobni doprave 😉
mimochodem o spropagovani dieselu v Evrope se nejvic postara koncern VW, ten koncern ktery v minulich letech zacina obrazet smerem k elektromobilite, co myslis ze se stane az podobnou reklamni masirku jakou pousteli pro podporu dieselu spusti ohledne elektromobilu? no jasne ze ti co je nezajima co je pod haubnou a ze jich je vetsina proste pujdou za silou markjetingu 😉
mimochodem o spropagovani dieselu v Evrope se nejvic postara koncern VW, ten koncern ktery v minulich letech zacina obrazet smerem k elektromobilite, co myslis ze se stane az podobnou reklamni masirku jakou pousteli pro podporu dieselu spusti ohledne elektromobilu? no jasne ze ti co je nezajima co je pod haubnou a ze jich je vetsina proste pujdou za silou markjetingu 😉
Jiný má za život 8 škodovek a taky vyměnil třeba jen žárovky, nevím, co tím chtěl básník říci? Že máš štěstí na dobré kusy?
Tipuju, že tím chtěl říct, že jezdí (zcela objektivně!) mimořádně spolehlivým modelem auta, a proto mu nevadí, jak to auto vypadá a jak jezdí. Jeho volba. A asi aby tuto volbu obhájil, musí tu plácat cosi o křeči.
_Karel_
Povíte mi, jak jste došel k závěru, že v americe objevili ameriku?
Celý tento zcela zbytečný článek jsem dvakrát důkladně přečetl, a nepochopil jsem, v čem spočívá v objevení ameriky, pokud si tedy pod tímto úslovím nepředstavujeme oba něco úplně jiného.
Budu nesmírně vděčný za odpověď! 😄
Celý tento zcela zbytečný článek jsem dvakrát důkladně přečetl, a nepochopil jsem, v čem spočívá v objevení ameriky, pokud si tedy pod tímto úslovím nepředstavujeme oba něco úplně jiného.
Budu nesmírně vděčný za odpověď! 😄
Blue Sun
Směju se dieselovým křečím... strašně moc. Ta absurdita obhajoby umírajících dieselů je neskutečná...
Kdyby ses svezl v pořádné "dieselové křeči" v pořádném autě, zjistil bys, že jsi k smíchu sám.
"Sluníčkářům" toho moc vysvětlit nelze ...
Kolega má na C5 2.2 HDI najeto skoro 200 t. km = furt je to docela příjemný auto. Poslední diesel s kterym sem jel bylo ML 350 BlueTEC = neni to špatný auto. I tak musim říct: Ta absurdita obhajoby umírajících dieslů je neskutečná 😉
Já vím, že musíš. I kdybys nechtěl. Takovej seš ty. Tak buď dál svůj.
Já nevim cos zase vymyslel = řekneš? 😉
Budu = ty určitě taky ne? 😄
Hele vážně: Vysvětlíš co tim myslíš? >😁
Budu = ty určitě taky ne? 😄
Hele vážně: Vysvětlíš co tim myslíš? >😁
Hele, tak jo, co bych kamarádovi nevysvětli.
Myslel jsem tím, žes vždycky byl [odkaz]
Myslel jsem tím, žes vždycky byl [odkaz]
Takže ani tobě to zatim nedošlo nebo se jen nechceš smířit s realitou = a kopeš kolem sebe? >😒]
Co je realita, papoušku? Kolik lidí zabila tvoje Kylie se svým "brumlou"?
Já nikoho nezabíjím a zatím ještě pořád se můžu prndům o konci dieselů smát.
Takových proroctví už tu bylo.
Já nikoho nezabíjím a zatím ještě pořád se můžu prndům o konci dieselů smát.
Takových proroctví už tu bylo.
V čem z toho vidíš proroctví? >😒]
Konkrétně prosím 😉
Když já sem [odkaz] jakej pták si ty? >😁
Konkrétně prosím 😉
Když já sem [odkaz] jakej pták si ty? >😁
Já bych počkal, až proleze základní školu, pak s ním bude lepší řeč .... 😉
Musíš uznat že na nedodělanou základní školu mám slušný znalosti 😉
Tuhle sme tu s CommonUserem probírali postgraduální ekonomii = že ses nepřidal >😒]
Tuhle sme tu s CommonUserem probírali postgraduální ekonomii = že ses nepřidal >😒]
Jo, to musím uznat i já- na nedodělanou základku slušný. Na dospělýho člověka ale dost bída, hlavně v interpretaci vyčteného, tam je to zoufalý.
Nojo často docházíme k výrazně jinejm závěrum = i opačnejm = neměli bysme se zase o něco vsadit? 😉
K opačným závěrům než ty dochází většina inteligentních diskutujících tady. A velmi často i ti, jejichž názory se oháníš, tvrdí opak toho, co ty. Ale když pánbů dá i motyka vystřelí a i ty občas náhodně plácneš něco normálního.
Kdes to četl, že diesel vymírá? U Bursíka? 😒
Bursík for prezident >😒]
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
jo tak kdyz to pisi odbornici z banky USB, tak to bude asi pravda :no: Tato banka dostava jednu pokutu za druhou v miliardach dolaru a vy tomu verite?Nestiti se manipulovat se sazbou LIBOR, pere spinave penize, podili se na fin. podvodech to vas lituji. Jejich informace ma hodnotu absolutni nuly
A dál? 😄
Další odkazy? 😉
Další odborníci? >😒]
Je to spiknutí = proti Lojzum >😁
Další odkazy? 😉
Další odborníci? >😒]
Je to spiknutí = proti Lojzum >😁
spiknuti -nespiknuti s temadla podobnyma radoby manazerama bank chodim obcas na pivo, tak vim jak se chovaji. |Zamestnanci co musi soupat nohama,aby splatili hypo kdyz videli dum sveho sefa. Tak se mu musi prizpusobit, byt inn a koupit jeste vetsi byt nebo dum,aby byl hrdina v zamestnani. A potom kdyz se poradne opijem, tak mi reknou, ze jediny ceho se boji,aby neprisli o takto dobre placenou praci, protoze jinou by tezce hledali kdyz pred sebou tahnou hypo 10mega. Chtel jsem tim rici, ze tito lide napisi cokoliv co je po nich pozadovano, je jim to vcelku jedno, cest vyjimkam.A temito lidmi se fakt neridim, mam svuj rozum. PS. drive jsem mezi ne take patril. 😄
_Karel_
autorovi článku (nebo jen titulku?), že opravil tu idiocii v názvu článku. Sleeper nebo Machala? K smíchu nebo k pláči?
martin.tuky
Najskor sa priznam, ze nie som uplne nestranny ohladne tohoto clanku. Jednak pracujem pre tu firmu a tiez sa velka cast kalibracie SCR robi u nas v budove.
Rad by som pripomenul par faktov😒br /> 1. splnenie NOx limitov v USA za kazdych klimatickych pomerov nie je jednoduche (staci prelustrovat internet a ked automobilka nepodvadza, casto ma co robit aby vsetko a vzdy fungovalo ako ma)
2. nezabudajte na nakupnu cenu toho auta. Vacsina firiem neponuka diesle v autach ked nestoja aspon 2x tolko.
3. limity na priemernu spotrebu co sa nemera cez krystalovu gulu ako v EU treba splnit a BEV a PHEV nevyhovuju ludom co dochadzaju na dlhe vzdialenosti. Cruze diesel alternativou k Malibu hybrid v mensom baleni pre ludi co chcu manual, hatchback a mechanicku rucnu brzdu
4. 1.6tdi s 9at (nie ZF) pohana aj Equinox (nieco ako Tiguan). Je to jedine auto v kategorii co ponuka tak vysoku uzitkovu hodnotu pri nizkej spotrebe
Mimochodom, je zaujimave ako su prezentovane napr. novinky v automobilizme v roznych kutoch sveta. VAG vzdy zaplni stranky vsetkych novin v CZ a SR, casto uplne banalnymi vecami. A. noviny zase neodolaju muscle cars a test "praktickeho auta" by namichnul kazdeho stredoeuropskeho chalupara.
Pekny den
Rad by som pripomenul par faktov😒br /> 1. splnenie NOx limitov v USA za kazdych klimatickych pomerov nie je jednoduche (staci prelustrovat internet a ked automobilka nepodvadza, casto ma co robit aby vsetko a vzdy fungovalo ako ma)
2. nezabudajte na nakupnu cenu toho auta. Vacsina firiem neponuka diesle v autach ked nestoja aspon 2x tolko.
3. limity na priemernu spotrebu co sa nemera cez krystalovu gulu ako v EU treba splnit a BEV a PHEV nevyhovuju ludom co dochadzaju na dlhe vzdialenosti. Cruze diesel alternativou k Malibu hybrid v mensom baleni pre ludi co chcu manual, hatchback a mechanicku rucnu brzdu
4. 1.6tdi s 9at (nie ZF) pohana aj Equinox (nieco ako Tiguan). Je to jedine auto v kategorii co ponuka tak vysoku uzitkovu hodnotu pri nizkej spotrebe
Mimochodom, je zaujimave ako su prezentovane napr. novinky v automobilizme v roznych kutoch sveta. VAG vzdy zaplni stranky vsetkych novin v CZ a SR, casto uplne banalnymi vecami. A. noviny zase neodolaju muscle cars a test "praktickeho auta" by namichnul kazdeho stredoeuropskeho chalupara.
Pekny den
KANKUNEN
takže DPF a močovina. Do Fabie už to bude možná drahá technologie, ale do velkého SUV to bude jasná volba.
Londonbridge
Pozrite si posledne vydanie GT na Amazone tam vytiahli nove BMW elektromobil a dali si dlhsiu trasu porovnavali dojazd atd. s Golfom Gti celkom zabavne...
A co se měst a znečištění ovzdsuší týká, nenechte se vysmát. Dopravou to skutečně není. Ta je konstantní a pořád stejná, v létě, v zimě a šikanovaná ekofašisty. Při hledání znečištění zaměřte svou pozornost jinam - průmysl a způsoby topení. Jsem z Ostravy, tak o tom něco vím.
[odkaz]
hlavne ten treti graf
mas tam namerene koncentrace PM a NOx a na pozadi (sede) je intenzita dopravy.
emise kopiruji intenzitu dopravy, tedy většina emisi na tom miste je z dopravy
u prostredni casti grafu koncentrace emisi doprave neodpovidaji, ale to protože foukal vitr - viz graf nad tim ...
Co to jasně ukazuje je fakt, že podstatným problémem jsou dusičnany, takže převážně emise dieselů..
[odkaz]
Včera byla smogová situace v Praze = co s tim tvoje moudrá hlava? 😄
Okrem toho Toyotacky hybridný systém navyšuje hmotnosť oproti podobne výkonnému dieslu asi o 50kg a tie neležia na prednej náprave. A mechanicky je to celé oveľa jednoduchšie ako automatická prevodovka.
tech 4.5 naftových odpovida 4.9 benzinovym, takze ten prius je uspornejsi i na dalnici.
a to neresime emise, hybridy mají cca 5-10mg NOx / km, ty nejlepší naftaky snad 50mg NOx / km, standard u nas je 500mg NOx / km
veskery automobilovy provoz v CR by utah dostaveny temelin
a emise tedy smrad a jedy = nula.
navíc vyrazne min hluku
Emise a jedy samozdrejme budou take, jen jine.
za par let budes mit standardni dojezd 500km a rychlodobiti na 80% do 30 min, coz uz tak omezujici nebude.
dostaveny temelin = 2 soucasny (nedostaveny) temeliny a ten (dostaveny) automobilovy provoz v CR s prehledem utahne.
přenosova soustava se bude muset hlavne zinteligentnit - tedy dobijeni přes noc a v dobach mimo spicky
Hybrid je slepa cesta.
Temelin vyrobi rocne cca. 40 PJ, v CR se loni natankovalo 5,4 mld. litru nafty a 2 mld. litru benzinu, nafta ma 36 MJ/lit. a benzin ma 32 MJ/lit = 260 PJ, takze 2 Temeliny - cele.
Smart Grid - ano, to funguje, ale jen do 0,4 kV, tedy napr. v ramci maleho satelitu, paterni site na to nejsou stavene. Takze Nemci maji problem, kdyz vyrabeji na severu ale hlavni spotreba je na jihu.
Jo holt marketingove prezentace jsou jedno a realita je neco jineho.
7mld litru x 10kWh = 70TWh
účinnost spalovacího motoru 25% = 17TWh na motoru za rok
stavajici temelin 15TWh za rok, dostaveny temelin 30TWh za rok
13TWh na ztraty tedy cca 40%, to by snad dat mohlo
tedy dostaveny temelin staci.
inteligentni site neznamena jen lokalne omezeny maly uzemi
10Wh li-on aku vazi 50g, 100kWh pro dojezd 500km 500kg.
jak jsi prisel na 2.5 tuny??
Jakou spotřebu při jaký jízdě si s tím měl ty?
Co já vím, tak to při normálním dobíjení umí tak 8. Dálniční provoz pak 12. Příměstský dojíždění lze i za méně než 6. I kdyby to v celku bylo s započtením ceny elektřiny 10l, tak pořád lepší než R4 diesel v tom stejným, kterej bude taky jezdit za 10 a v tom autě se šíleně trápit.
GLE jezdí reálně 10, ale zase to jede. Škoda malý baterky.
Já teda stát před volbou, jestli si vzít GLE 350d nebo 500e tak nad tím ani nepřemýšlím..
Volvo XC90 není můj šálek kávy po stránce technické, ale v jiné konfiguraci než T8 bych to určitě nechtěl.
Jediné auto kde byhc váhal je X5, 40d vychází jen o cca 50 tis levnějc než 40e. Ale zase tam je jen 4 válec no.
Nejvíc by se mi líbila zástavba benzínovýho motoru do Q7 Etron, má suveréně největší dojezd na baterky a je to narvaný technikou jako je tepelný čerpadlo pro vytápění. Třeba se toho dočkám v Touaregu...
Jak říkám, nejsem fandou toho auta, vadí mi hlavně mrňavá nádrž. Taky bych si představoval, že za cenu Cayenne SE hybrid v tom bude trošku jinej motor a hlavně podvozek..
Ani ten vlak by nebyl, protože podobní "eksperti" říkali, že při rychlosti nad 30 km/h to lidi zabije...
takze si projdem zakladni udaje, i podle clanku zde na auto CZ prumerny cesky ridic najede za rok 10-12 tisic kilometru, budeme tedy pocitat ze prumerny ridic najede 15 tisic kilometru, to je 15000km, prumernou spotrebu elektromobilu stanovyme na 20kWh na 100km, majitekle Tesle uvadi 20-22, u mensich BEV ruzne lidi uvadi od 12 do 20kWh na 100km, v Ceske republice je registrovana asi 5 milionu osobnich aut, z tohoto cisla se i vypocitava onen prumerny najezd 10-12 tisic kilometru rocne, takze kdys si ty cisla vsechny spocitas, tak se dostanes na cifru 15 000 000 000 kWh (15 miliard kWh ktere by projezdilo 5 milionu elektromobilu za rok kdybu kazdy z nich ujel zminenych 15 tisic kilometru pri spotrebe 20kWh na 100km), a ted perlicka na zaver, Temelin za minulej rok, tedy rok 2016 vyrobil 14 230 000 000kWh elektriny, cista dostavba 2 bloku ktere jsou pro Temelin planovane s vyssim vykonem 2x 1100MWe nez ty soucasne (2× 1055 MWe) by tedy scela spolehlive vyrobili zhruba tolik elektriny kolik by sporadali vsechny osobni auta ktere jsou v CR registrovana pokud by to byla vsechno BEV
navic ikdyby se dnes zacali prodavat jen elektromobily a fosilni se nemohli prodavat, tak ikdyby nijak nepolevila soucasna poptavka po autech, tak podil blizici se 100% elektromobilu by jsme se dockali nejdrive za 25-26 let 😉
myslim ze v CEZ jsou celkem v klidu, jiz asi 2 roky v dokumentech uvadi ze ceska energeticka soustava je jiz dnes pripravena na zhruba milion elektromobilu, takze soucasnych zhruba tisic BEV ktere v CR jezdi asi moc sit neovlivnej a jijich celorocni spotrebu v Temeline vyrobej asi za necele 2 vyrobni hodiny >😁
Praha-Ostrava za čtyři dny? Nabití Leafu zabere rychlonabíječkou něco přes půl hodiny (50kW Chademo). Do Ostravy tak budeš muset zastavit dvakrát.
ale zajed nekdy do melnika a predstav si, ze kolem toho elektrarenskyho komina jezdi nejakych 50tis dyzlu a jak by to tam asi smrdelo.
ja cas od casu do ty elektrarny jedu a zadnej smrad ekvivalentu 50tis dyzlu necejtim, a to tam je ještě melnik I a melnik II, které spolu s melnikem III mají cca 1GW vykonu
[odkaz]
odstranovaneni emisi v elektrárnách na jednotku vykonu je mnohem dokonalejsi nez v osobakach
dokonce ani nakladak nevypousti tolik jedu jako klasickej osobní naftak
opakovani matka moudrosti - pro tebe to plati tuplovane
No můžeš >😒]
to jedine ze by polovinu ty elektrárny vypnuli.
co skodi a kde je hlavni problém o modernich dyzlu - to jsou jedy NOx.
pletes 2 věci dohromady
tak znovu a lepe 😉
Od anonymů to ale nečej, ty mají svojí pravdu... 😉
prechod na elektrinu v co nejvetsi mire je v zajmu statu, pokud si ho ji umi vyrobit dostatecne mnozstvi je to totiz komodita kde stat neni primo zavislej na jinem statu a jeho vuly, a tedy neni v tomto zajmu vydiratelnej 😉 ostatne jista kryze s plynem co frcel prez Ukrainu to nebyla ani tak davno 😉 a to ikdys se kuprikladu jaderne palivo do Ceskych jaderek dovazi z Ruska