Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2017

Rallye Dakar 2017

Leden 2017 (2. 1. – 14. 1.) je ve znamení 39. ročníku Rallye Dakar, které bylo tentokrát rozloženo na celkem 12 etap vedených mezi Asunciónem v Paraguayi a Buenos Aires v Argentině. Závod zahrnuje šest horských etap, písčitý terén i dunová pole. Na start ročníku 2017 se zapsalo celkem 59 různých národností.

Kilometráž a počty posádek:

Automobily – 8.823 km (4.093 měřených) – zapsaných 83 posádek

Motocykly, čtyřkolky – 8.818 km (4.088 měřených) - zapsaných 146 jezdců na motocyklu a 37 na čtyřkolce

Kamiony: 8.782 km (3.909 měřených) – zapsaných 50 posádek

Dakar 2019Dakar 2018Dakar 2017
Dakar 2016Dakar 2015Dakar 2014
Zpět na článek

Proč byl letošní Dakar nejhorší v historii? A vrátí se do Afriky?

10 komentářů

Avatar - Lukin3
Lukin3
Nevím proč se to pořád jmenuje Rally Dakar když se do Dakaru ani nejezdí. 8-s
Avatar - IbizaFR
IbizaFR
druhou stranu je zase zajímavé, že ještě před lety se psaly ódy na Dakar v Jižní Americe, jak je rozmanitý, různé povrchy, podmínky, hory, pouště, savany atd. i na to foto došlo, že jsou to úžasné scenérie a teď zas toto "plyvání" ;-\
gil54
slyšet, mlýn, blýskat se, polykat, plynout...............plyvat >😁
kalousek
Myslím že podstatná je informace o poplatku 6 mil. dolarů od zemí přes které se jede. Africké státy nechtěly platit tak se holt muselo do Ameriky. Tohle jako hlavní důvod přesunu mi potvrzovali účastníci Dakaru už před několika lety, bezpečnost určitě nebyla prioritou
_MT_
Ani se jim nedivím. Neměl pro ně takový přínos. Pokud jde o bezpečnost - nakonec je to na účastnících, jestli to riziko podstoupí (viz rally Budapešť-Bamako, kdy v posledním ročníku odstoupila značná část posádek). A je otázka, jak moc by byly ochotny místní úřady spolupracovat, protože je v regionu řada míst, kam normálně nemůžeš, což výrazně omezí možné trasy. Pohyb po Sahaře je dnes hodně omezený.
kalousek
Jasně ale vyplývá z toho, že Dakar je především gigantický byznys pro pořadatele a tomu se podřizuje vše. Tím samozřejmě nechci vůbec znevažovat obrovské nasazení závodníků, sám jich několik znám osobně. Ale finanční zátěž je myslím dost nepřiměřená
_MT_
Ano, přesun do Ameriky byl celkem jistě motivován z velké části penězi. V té době se ještě dalo v Africe pokračovat. Dnes je však situace v severní a západní Africe tak špatná, že by se tam taková rally pořádala dost špatně. Viz ta Libyjská nebo již zmíněná Budapešť-Bamako. Do Dakaru by se dalo jet, ale jak říkám, trasy jsou omezené. Přes Maroko můžeš jen na jih do Mauritánie a na hranici máš jen jedno místo, kde se dají minová pole překročit. I kdyby se dala překročit hranice do Alžírska (nebo se tam plulo rovnou z Evropy), není tam kam - je to samá slepá ulička. Možná by se dalo na jih do Nigeru, ale tam jsou i silnice uzavřené a bez vojenského doprovodu máš normálně smůlu (i když nemám aktuální informace). Natož abys jel pouští. Na Mali jak z Alžírska, tak z Nigeru můžeš zapomenout.

Bezpečnostní situace tam nebyla nic extra ani dříve, ale teď je dost špatná doba.
Avatar - Floyd
Floyd
>😁 >😁 >😁
Ficus
kdyby celá tahle šaráda jak vytahnout z lidí prachy skončila, nikdo si toho ani nevšimne. Dávno to není o sportu a o duchu soutěže. Je to zas jen o rozhodnutí u prachů. Jděte do mpiky s takovejma terénníma závodama po silnicích, ani ta Afrika už nebyla off.
Habakuk14
A který profesionální sport je o duchu soutěže?