Testy
Zpět na článek
TEST Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?
59 komentářů
Arese
Kdo zná předchozí "indickou" generací, jistě mi dá za pravdu, že se jedná přímo o generační skok vpřed. Zvnějšku dobře sedí proporce, ale ten obrovský zahnutý boční prolis pokračující na kapotě se nemusí každému líbit. A masce by rozhodně prospěla větší šířka, zatímco světlomety jsou příliš veliké...
Interiér je sice vzadu hodně stísněný, ale po designové stránce vypadá moc pěkně a zřejmě bude i kvalitní. Hlavně, že si odpustili podobné rádoby "pokrokové" blbiny u pracoviště řidiče, jakým svoji 208 podělal Peugeot. Jenom tedy u nové Micry nechápu tu absenci el. stahování zadních oken i u vyšších výbav, ale to by ještě Niíssan mohl do startu prodeje napravit.
Naladění podvozku asi bude hodně agilní, což je moc fajn, ovšem zatím zoufale schází důstojná benzinová motorizace... 😢 Ideální řešení je 1.2 TCe z Renaultu Clio v kombinaci se šestistupňovým manuálem! :-!
Interiér je sice vzadu hodně stísněný, ale po designové stránce vypadá moc pěkně a zřejmě bude i kvalitní. Hlavně, že si odpustili podobné rádoby "pokrokové" blbiny u pracoviště řidiče, jakým svoji 208 podělal Peugeot. Jenom tedy u nové Micry nechápu tu absenci el. stahování zadních oken i u vyšších výbav, ale to by ještě Niíssan mohl do startu prodeje napravit.
Naladění podvozku asi bude hodně agilní, což je moc fajn, ovšem zatím zoufale schází důstojná benzinová motorizace... 😢 Ideální řešení je 1.2 TCe z Renaultu Clio v kombinaci se šestistupňovým manuálem! :-!
Karlll
U Fabie se napíše "Pro rodinu jako dělaná" a u auta s rozvorem o cca 6 cm větším, tzn. vnitřním prostorem cca stejným, se napíše "přes nárůst vnějších rozměrů je však vnitřní prostor omezený, a to hlavně na zadních sedadlech – Micra je zkrátka více auto pro dva než pro více osob". Že by mezi těmito auty byl zásadní rozdíl ve velikosti dost pochybuji, kor když Nissan u Micry hovoří o nejprostornějším interieru ve třídě.
habanero1
Nissan s pěkným interiérem, to je co říct :yes: konečně to vypadá, že nad tím přemýšlel někdo s kusem vkusu .. I dynamicky laděný exteriér se mi líbí. Bohužel slabší benzín fakt jen do města a silnější už známe, nic moc, ale alespoň trocha krouťáku, když spotřeba neoslní. Diesel no comment, někomu se vyplatí, někomu ne.
I tak myslím, že mají dobře našlápnuto, jen tam dát tu jedna-dvojku.
I tak myslím, že mají dobře našlápnuto, jen tam dát tu jedna-dvojku.
iudex
No veď práve tie tvary máš o kategóriu dospelejšie.
Súhlas s motorom, nerozumiem, prečo tam pchajú ten nevydarený trojvalec od Renaultu, ktorý všade kritizujú, keď mali vlastný podobne výkonný fúkaný motor.
Súhlas s motorom, nerozumiem, prečo tam pchajú ten nevydarený trojvalec od Renaultu, ktorý všade kritizujú, keď mali vlastný podobne výkonný fúkaný motor.
Verny_2013
mě na těch japoncích fascinuje jak jinak asi povedená auta dokážou totálně zazdít. Mikře chybí aspoň průměrný motor, Hondy jsou neprodejné kvůli ceně. Mitsu z nižších tříd v Evropě úplně vycouvalo, Mazda se cenově taky zrovna nepodbízí. Tak zbývá jen Toyota a Suzuki.
Jaros71
Toyota dává nyní do Yarise normální benzin 1.5 :yes:
To je dobrá cesta..
To je dobrá cesta..
topten
a zadnej normalni benzinovej motor
fakt si dnes do mestskyho auticka někdo koupi naftovej motor, aby ho za par let do města nepustili??
fakt si dnes do mestskyho auticka někdo koupi naftovej motor, aby ho za par let do města nepustili??
Petto
to 66 kW tsi musí byť naozaj veľmi slabé keď by si nič slabšie nebral, ja beriem 66 kW tce ako svižnú motorizáciu a 87 kW tce už ako vyslovene športovú na bežné malé auto, ono to bude aj o vodičovi, niekto ma pod kapotou aj 150 koní a na ceste zavadzá
twistedTSD
Nevypadá zle, i když i u malých aut preferuji dospělejší tvary. Zajímavý je interiér, akorát hádám, že požité materiály se budou dost lišit v závislosti na výbavě, jako v Mazdě 2. Hlavně by to chtělo pořádný motor.
Jaros71
Pěkné malé auto.. :yes:
Design i interier se moc povedly , volant vypadá skvěle.
Bohužel bez normálního motoru bych ho pro ženu nechtěl..
Nějaká atmosfera 1.2 či 1.3 16v by tomu autu seděla!
Ty tříválce si můžou všichni strčit... 8-s
Design i interier se moc povedly , volant vypadá skvěle.
Bohužel bez normálního motoru bych ho pro ženu nechtěl..
Nějaká atmosfera 1.2 či 1.3 16v by tomu autu seděla!
Ty tříválce si můžou všichni strčit... 8-s
dr.biker
Nechápu, co pořád všichni máte s tím, že Micra/Clio nabízí slabé motorizace. Vždyť Clio i Micra jsou vozy primárně určené do města a přilehlého okolí, nejsou stavěné na každodenní daleké přesuny po dálnicích. Nový základní tříválec neznám, ale motor 0,9 TCe už trochu ano a můžu říct, že je to dostatečně silná motorizace pro Cli👋Micru, auto s tímto motorem není žádná brzda provozu. Naopak jsem minulý týden jel kolegovou služební i20 první generace s motorem 1,2 16v (57 kW) a auto se mi zdálo po přesednutí z Clia strašně líné. To devítistovka v mém Cliu je daleko uživatelsky přívětivější, motor ve městě je dostatečně pružný, trochu slabší je pružné zrychlení z 90 na dálniční 130, ale pořád je to dostačující s ohledem na typ a zaměření vozu. Spotřeba syrového motoru (3500 km) v zimě sice zatím neoslňuje (6,2), ale konkurence na tom není nijak líp. Podotýkám, že 75% mé trasy je po D1 u Brna, kde si o plynulosti provozu můžete nechat jenom zdát. Co se týká akustiky, zde jsem také spokojen, pokud držíte motor v běžných provozních otáčkách, tak posádku vůbec neobtěžuje. Zkrátka není to špatná motorizace…
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Extra výrazné agresívne tvary, ktorými chcú značky za každú cenu zaujať naozaj nemusím - žiaľ táto módna "nákaza" sa v automobilovej branži šíri ako mor. Prehnane agresívny dizajn je len nešikovnou zásterkou neschopnosti a bezradnosti fabrických dizajnérov, nič viac.
Zato interiérom ma Micra potešila - konečne auto, v ktorom sa nemusím uisťovať, že nie som farboslepý. Zvlášť tá kombinácia s textilom na palubke vyzerá sviežo a príjemne.
Zato interiérom ma Micra potešila - konečne auto, v ktorom sa nemusím uisťovať, že nie som farboslepý. Zvlášť tá kombinácia s textilom na palubke vyzerá sviežo a príjemne.
3_diamanty
obzvlast interier je asi najkrajsi v sucasnej malej triede... co sa tyka motorov tak nejake to 1,2tce z clia by micre sadlo ako uliate tak dufam ze coskoro sa v nej objavi..... inak neviem s cim chce ( mimo kabinu ) zaujat... zvlast ked zvazime fakt ze aj ten zabavny kompresorovy motor z predoslej micry tu uz nemame
drzim palce... lebo micra ma co zlepsovat a dohanat ( sucasna generacia bola ozaj poslabsia aj kabinou aj priestorom aj vybavou .... ani najvyssia vybava nemala vzadu el okna co je vazne sila )... ale toto uz vyzera byt parada a omnoho dospelejsim autom ako jej predchodca :yes:
drzim palce... lebo micra ma co zlepsovat a dohanat ( sucasna generacia bola ozaj poslabsia aj kabinou aj priestorom aj vybavou .... ani najvyssia vybava nemala vzadu el okna co je vazne sila )... ale toto uz vyzera byt parada a omnoho dospelejsim autom ako jej predchodca :yes:
Sumi2000
Ty mínusy máš za pravdu... 😄
Motůrky z Renaultu jsou jedinou slabinou tohoto auta!
Motůrky z Renaultu jsou jedinou slabinou tohoto auta!
Ada je zase tady
pravda. mít pod kapotou motor od rendláku je blbá pespektiva ;-\
kyklop
Čo si predstavuješ po pojmom "normálny" benzínový motor? Ponuka je relatíne úzka, ale drvivá väčšina si zrejme vyberie
kyklop
Zrovna na 0,9 od renaultu sa zatiaľ žiadne desivé správy nešíria a zároveň si bezproblémov poradí aj s lpg...
twistedTSD
Na obranu R/N nutno dodat, že zatím jeho sypání nic nenasvědčuje. Ani rozbor motoru v AutoBildu. Naopak u něj velmi vítám nepřímé vstřikování.
lamal
na viac miesta v zadu je Rapid, Fabia mu musela urobit miesto na trhnu, ale urcite je stale bezva pre rodinu >😁
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Tento trend je viditeľný prakticky u všetkých tried a značiek - stále viac plechu a deformačných zón, stále menej svetla a priestoru. Asi s tým nič nespravíš, ale to neznamená, že na tom aute nie je čo pochváliť, napríklad nápaditý a príjemný interiér.
Petto
Clio nemá tempomat na volante 😄 A tie poznámky k 0,9 😄 Pre bežnú jazdu stačí pásmo 1800 až 2500 ot., svižnú jazdu podporí skvelou zvukovou kulisou a má výbornú spotrebu.
3_diamanty
voci predoslej micre ktora mi prisla pomaly este kdesi na urovni sandera ( nic v zlom ) je toto ozaj krok/skok akoby o 2 generacie dopredu ... :yes:
Emel
Ale jo, já vím že to není úplně fér poznámka... ale prostě tyhle řeči o tom, jak někdo nemá zapotřebí vycházet zákazníkům vstříc...
shawt
Pred 10-ti lety bych si o Micru neoprel ani rezave kolo a take bych si pred 10-let nedokazal predstavit, ze nekdy rekny, ze se mi Mikra libi a ted musim rict. Nova Micra se mi libi >😒]
Machýrek
Vzali volant z MB a pridali na nej vic cudliku. Ale vypada skvele, hned mi prastil do oci.
3_diamanty
myslim ze trend co najmensich motorov je uz za nami..... ocakavam ze v blizkej buducnosti bude objem opat kusok vacsi ( aj vdaka hybridom )
inak prekvapilo ma zrychlenie micry ... to je docela bida.... 12,1s so 70kw turbom? ( uz aj 20 rocna 1,6 felda s 55kw to da v pohode za 12s ) .... moje male polo 1,2tsi s "len" 66kw ma zrychlenie na papieri 10,8s .... a mozem povedat ze po tom co si na tento motor uz kusok zvykam... ze to tiez nie je zase ziadne delo ( aj ked ho samozrejme zatial este moc nevytacam ) ... ako ano... taha to naozaj krasne a to uz odspodu ( 1400 ot )... ale je to tak "akurat" ak zvazim fakt aka je dnes uz dynamicka okolita premavka a ake su dnes vsade silne vozy okolo mna ... ono zrychlenie cez 12s je dnes uz pomaly mimo misu aj medzi malymi vozmi ked si vezmes ake maju dnes uz parametre .. ved aj taky yaris so 73kw atmo ma uz 11,7s ... tak neviem preco relativne lahka micra so 70kw turbom je zrychlenim az tak "pomala"
inak prekvapilo ma zrychlenie micry ... to je docela bida.... 12,1s so 70kw turbom? ( uz aj 20 rocna 1,6 felda s 55kw to da v pohode za 12s ) .... moje male polo 1,2tsi s "len" 66kw ma zrychlenie na papieri 10,8s .... a mozem povedat ze po tom co si na tento motor uz kusok zvykam... ze to tiez nie je zase ziadne delo ( aj ked ho samozrejme zatial este moc nevytacam ) ... ako ano... taha to naozaj krasne a to uz odspodu ( 1400 ot )... ale je to tak "akurat" ak zvazim fakt aka je dnes uz dynamicka okolita premavka a ake su dnes vsade silne vozy okolo mna ... ono zrychlenie cez 12s je dnes uz pomaly mimo misu aj medzi malymi vozmi ked si vezmes ake maju dnes uz parametre .. ved aj taky yaris so 73kw atmo ma uz 11,7s ... tak neviem preco relativne lahka micra so 70kw turbom je zrychlenim az tak "pomala"
fOE
Asi protoze byl ten jejich foukany kompresorem a (minimalne papirove) ne tak spotreba-pratelsky. ;-\
Ja Prvni 123
1. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!
2. Jestliže při pohledu na novou Micru vám bude tichý hlásek v hlavě šeptat Renault Clio, tak nejste až tak daleko od pravdy.
3. Jestliže vám motory připomínají nabídku renaultů, pak jste na správné cestě, v této oblasti se alianční spolupráce projevila.
2. Jestliže při pohledu na novou Micru vám bude tichý hlásek v hlavě šeptat Renault Clio, tak nejste až tak daleko od pravdy.
3. Jestliže vám motory připomínají nabídku renaultů, pak jste na správné cestě, v této oblasti se alianční spolupráce projevila.
Contradark
K motorům bylo řečeno dost. K interiéru - chybí přední loketní opěrka, zadní el. okna (opravdu jsme v 21. století?), a když už jsou repráky v hlavové opěrce u řidiče, mohly být i v hlavové opěrce u spolujezdce. Vše alespoň v nejvyšších verzích nebo za příplatek.
Ještě k designu - myslím, že kliky zadních dveří v okýnkách už je trochu pasé. A ano, zezadu trochu tvar světel připomíná Focus.
Ještě k designu - myslím, že kliky zadních dveří v okýnkách už je trochu pasé. A ano, zezadu trochu tvar světel připomíná Focus.
Bgg027
Jak překvapivý, že z mizernýho zdroje ani Bose slušnej zvuk nevyloudí... tvl, když ty data v MP3 nejsou, tak je prostě aparatura přehrát nemůže.
kyklop
K mestkému autu je ideálom automat a túto kombináciu s 1,2 tce maá renault celkom slušne odladenú :-!
Anonym
Jedna věc je rozvor. A druhá věc je prostor v kabině. Dle toho popisu se do Micry čtyři dospělí nevlezou, lelikož ta, kde mají zadní cestující kolena, má Micra přední sedačky, takže je to opravdu auto spíše jen pro 2.
lamal
podla mna casom to bude tak isto ako v Pulsare... a tiez po predstaveni tusim neavizovali 190k 1.6T takze 1.2T snad micra dostane
lamal
hlavne ze je ten trojchíp dobre utlmeny a nerusi, to je zaklad... tych 0-100 12s a pruznost turba nie je tak tragicke ved aj ta 1.5 VVT v yarise da 0-100 za 11s co napriek 16kW navyse nie je extra rozdiel
lamal
na 70kw je 12s normalne, porovnanie s omnoho lahsou /950kg/ feliciou co neplnila sialene emisne normy mala kratku prevodovku a objem o 6deco vyssi je dost od veci... boli aj 1,6ky co to v 950kg aute spravili okolo 10s
porovnal si si swift s 1,2 ? za kolko to robi ? 😉 Alebo novy yaris s 1.5 kou ?
porovnal si si swift s 1,2 ? za kolko to robi ? 😉 Alebo novy yaris s 1.5 kou ?
removed
praděda7
Jak už jsem naznačil nahoře...ne že by Nissan nějaký ten silnější benzin nechtěl, ale politika je politika... ;-\
speedfred
ja mám zrýchlenie na sto za cca 5s auž mi to nepríde ako niečo extra. človek si rýchlo zvyká.
pelikoš
jak jsme zvyklí z generační obměny u qq, tak něco podobného nastalo u micry a to ne krok, ale několik skoků kupředu... :yes: :yes: :yes:
SCHROJF
Cakat v aute primarne urceneho do mesta na automatiku rok(201😄a mozno aj viac,odradi vela zakaznikov...hlavne zeny... 😉
3_diamanty
po prvotnych skusenostiach s 1,2 tsi 66kw... by som nic "pomalsie" ako je tento motor uz dnes hadam v malom aute ani nechcel .... takze tych 12,1s u micry je docela pomale na tak dynamicky sa tvariace auto akym micra dozaista je .. tu to chce jednoznacne uz to vacsie 4 valcove 1,2tce z clia ... inak bude micra podla mna slabsie predajna ... a ja sam by som takuto micru s vytunenym trojvalcom ( ktory stejne zrychlenim nestiha ani na bezne podobne vykonne atmo - vid yaris, mazda 2, i20 ) rozhodne nechcel ... ale je to len a len moj pohlad... kedze ja uz svoju volbu mam a som spokojny 😉 ... musim ale potvrdit ze na dobre sa velmi rychlo zvyka.... to je pravda
megacruiser
Nissan už asi s Microu nikdy nepřekoná tuto generaci: [odkaz]
Super vnitřní prostor, rozhled, posuvná zadní sedadla, s dieselem dlouhodobá spotřeba 3,2 na 100 s jízdami hlavně po městě a okolí, občas dálnice. Má ji brácha - nebýt hodně poruchového francouzského posilovače řízení, bylo by to prakticky dokonalé malé auto do města.
Tato současná generace narostla díky nafouknutému předku, omezilo se místo uvnitř a to celé už je do města prostě moc dlouhé a široké. K tomu design zásadně zhoršuje výhled z auta, který je ve městě hodně důležitý. K čemu je plno barevných blbinek v interiéru když má auto zcela zásadní chyby? Z Micry se tak stala načančaná nesmyslná Macra...
Super vnitřní prostor, rozhled, posuvná zadní sedadla, s dieselem dlouhodobá spotřeba 3,2 na 100 s jízdami hlavně po městě a okolí, občas dálnice. Má ji brácha - nebýt hodně poruchového francouzského posilovače řízení, bylo by to prakticky dokonalé malé auto do města.
Tato současná generace narostla díky nafouknutému předku, omezilo se místo uvnitř a to celé už je do města prostě moc dlouhé a široké. K tomu design zásadně zhoršuje výhled z auta, který je ve městě hodně důležitý. K čemu je plno barevných blbinek v interiéru když má auto zcela zásadní chyby? Z Micry se tak stala načančaná nesmyslná Macra...
removed
BRoy
Tříválcové motory s objemem kolem litru můžou být zajímavé na motorce, která váží kolem 200kg (viz třeba Triumph nebo MV Agusta). Ale u auta, které váží +-tunu, je to hovadstvo. Ten motor bude soustavně přetížený a bude se sypat. A všechny ty "výhodné" charakteristiky tříválce, kterými se snaží automobilky umlčet remcání, vychází jen z prolhaných EU metodik měření. :no: :no: :no:
Tie benzíny sú však zlá voľba. Sú kóšer akurát akurát pre baby a do mesta. Na diaľnici ich uvaríš! ;-\