Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Neurotic
1
Fakt je v nabídce 1,4TSI 110kw a zároveň 1,5TSI 110kw i se stejnou výbavou a jediný rozdíl je v ceně? To by mne pak zajímalo zda se vyplatí připlatit nebo ne >😁
twistedTSD
0
S 1.0 a 1.2 TSI to koncern někdy dělal podobně, ale za litr se připlácelo. Že je tomu tady naopak, je zvláštní...ale není to oficiální ceník, v něm třeba bude jen jedna varianta.
jiras_
2
Připlatit si za roli betatestera nového motoru... Obě 1.4tsi jsou fajn motory a hlavně po těch letech a prů*erech odladěný. Na 1.5 jsem zvědav, ale nepřekvapily by mě problémy.
iudex
No ja teda nechcem brať redakcii dôveru v "dobre informovaný zdroj", ale keď pozerám, že zdroj udáva motor 1,0TSI s výkonom 85 kW "rovnako ako Octavia", tak trochu pochybujem, keď oficiálna stránka VW v DE uvádza 81 kW. Mimochodom tam tiež uvádzajú len motory 1,4TSI 92 a 110 kW, 1,5TSI ešte nie je v ponuke.
MDK
Tak jdem masturbovat.
Freddka
V textu (1.5 TSI 96 kW)😒br />
Možná ještě zajímavější jsou ceny motoru 1.5 TSI Evo. Jeho slabší verze (96 kW) kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou vychází na 494.900 Kč (Comfortline)
V tabulce (1.5 TSI 110 kW)😒br /> 1.5 TSI Ev👋110 kW Comfortline: 494.900 Kč
Tak jak to tedy je, tech 494.900 Kč je za 96 nebo 110 kW?
Edit😒br /> Uz je to opraveny.
V tabulce (1.5 TSI 110 kW)😒br /> 1.5 TSI Ev👋110 kW Comfortline: 494.900 Kč
Tak jak to tedy je, tech 494.900 Kč je za 96 nebo 110 kW?
Edit😒br /> Uz je to opraveny.
cupra
Dnes se nepíše o Octavii? Aha tak v pondělí a v úterý 😄
- třeba známe ceny Octavie RS (už je v konfigurátoru)
- nebo první video Octavia RS / Octavie Combi RS - včera zvěřejněno
😄
- třeba známe ceny Octavie RS (už je v konfigurátoru)
- nebo první video Octavia RS / Octavie Combi RS - včera zvěřejněno
😄
michael.snow
není rozhodně k lepšímu, tedy nový Golf s 4válcovým TSI v Trendline (automatická klima atd) stál 339.900,-. Dnes o dost morálně starší auto na konci životního cyklu nepořídíte pod 411.900,-. Těch 72 tis navíc nepřináší téměř nic navíc.
Jak byl pro mě Golf 7 v době uvedení jeden z nejzajímavějších vozů segmentu v kombinaci cena/výkon/výbava, tak dnes v tomto směru nemá skoro co nabídnout.
Jak byl pro mě Golf 7 v době uvedení jeden z nejzajímavějších vozů segmentu v kombinaci cena/výkon/výbava, tak dnes v tomto směru nemá skoro co nabídnout.
Však tenkrát na ceny G7 všichni koukali jako puci (hlavně pak ti co ještě narychlo kupovali zlevněné G6). Golf byl tenkrát snad dokonce levnější než Octavia. Dnešní ceny jsou už holt nastavené pro 27 Kč/€.
Tak ono i dnes je asi Golf levnejsi nez Octavia, ktera je dost predrazena. Jak pise michael.snow, facelift prinasi jen vyssi cenu a uzitna hodnota se nikam extra neposunula. Za relativne starou techniku, ktera uz je hodnekrat recyklovana, by mela cena jit dolu nebo spise stagnovat, kvuli digi displeji.Ikdyz ten digi displej ma vyrobni hodnotu par korun. Cena se vysplhala na stejnou uroven jak zde nedovano predvedena novinka Civic, u ktereho se psalo ze je cena hodne prestrelena. Ve svetle techto cen a co Golf nabizi, se zda cena Civicu adekvatni. Civic je novinka nabyta bezpecnostnimi asistenty s modernim designem a spickovymi motory, velkym kufrem a cenou jen o malo vyssi nez u tohoto stareho Golfu.
Litrový Civic je 470, litrový Golf 411. Civic s rádiem je za 509, za 494 je Golf s 1.5TSI v Comfortline. Hlavní problém Hondy je, že čtyřválec začíná až na 640. Pokud někdo chce auto nabýt asistenty, tak fajn...
Užitná hodnota u Golfa bude zřejmě výbava navíc, zlepšení u stávajících komponent (jako např. větší úhlopříčka infotainmentu za stejnou cenu, 1.5TSI místo 1.4TSI).
Užitná hodnota u Golfa bude zřejmě výbava navíc, zlepšení u stávajících komponent (jako např. větší úhlopříčka infotainmentu za stejnou cenu, 1.5TSI místo 1.4TSI).
Novy Golf muze mit vsechny bezpecnosti asistenty na ktere si vzpomenes, ostatne stejne jako model pred faceliftem. Staci si je zaplatit. Civic ani zadne jine auto ve tride nema v tomto smeru navrch. Golf je stale trend setter. Designove je kastle stale nadcasova, nabouchaji tam LED světla a je to stále král třídy, o interiéru ani nemluvim.
A ja jako vlastni pred FL sem vlastne rad, ze auto za ty 4roky zas tak moralne nezastaralo 😄
A ja jako vlastni pred FL sem vlastne rad, ze auto za ty 4roky zas tak moralne nezastaralo 😄
Já mám problém s Golfem 7 takový, že ono je to dobré auto, dobře jezdí, základní výbava docela dobrá, nabídka motorů taky super. Ale cenově je standarně celkem drahý a cokoliv chceš navíc, tak cena letí ještě dál nahoru. Standardní Highline nebo GTI řada toho nemá o moc víc a když chceš jak ty asistenční systémy, full led světla, tak i drobnosti jako parkovací senzory, tak rychle roste cena nahoru. Je to i o stylu. Absence LED pro denní svícení pro nepříplatková světla ve všech výbavách kromě R je zbytečně laciná, občas potkám Golf GTI jak svítí těmi obyčejnými halogeny na denní svícení. To mi přijde úplně trapný.
Obyčejného Golfa 7 Comfortline jsem 2 roky měl a když jsem chtěl něco lepšího, tak jsem zjistil, že u VW nepochodím. Buď si připlatím nesmysl za stejné auto jen v lepší výbavě a motorizaci nebo půjdu jinam, kde mi nabídnou bohatší a modernější výbavu (elektronika a asistenty). Golfa za jeho vlastnosti doporučuju jak můžu, ale za tu ceníkovou cenu bych si ho aktuálně nekoupil. Vlastně nemusím bychařit, protože jsem prostě zvolil jinak >😁
Edit: tak teď koukám, že už je to i na webu VW. Comfortline a Highline má tedy konečně LED denní svícení, Comfortline multifunkční volant a Highline parkovací senzory a adaptivní tempomat. Comfortline ale přichází o lepší audio s 8 reproduktory a nově má jen 4. To snad doteď neměl ani Trendline. Takže Highline určitě lepší, Comfortline audio za volant + LED denní svícení. Zadní LED světla ani nepočítám 😊
Obyčejného Golfa 7 Comfortline jsem 2 roky měl a když jsem chtěl něco lepšího, tak jsem zjistil, že u VW nepochodím. Buď si připlatím nesmysl za stejné auto jen v lepší výbavě a motorizaci nebo půjdu jinam, kde mi nabídnou bohatší a modernější výbavu (elektronika a asistenty). Golfa za jeho vlastnosti doporučuju jak můžu, ale za tu ceníkovou cenu bych si ho aktuálně nekoupil. Vlastně nemusím bychařit, protože jsem prostě zvolil jinak >😁
Edit: tak teď koukám, že už je to i na webu VW. Comfortline a Highline má tedy konečně LED denní svícení, Comfortline multifunkční volant a Highline parkovací senzory a adaptivní tempomat. Comfortline ale přichází o lepší audio s 8 reproduktory a nově má jen 4. To snad doteď neměl ani Trendline. Takže Highline určitě lepší, Comfortline audio za volant + LED denní svícení. Zadní LED světla ani nepočítám 😊
4 repro se dají připlatit za 2600, to se dá.
Docela nepříjemné je, že k DCC je potřeba vzít 17"... nejlevnější pro Comfortline za 15. Když jsem si nakonfiguroval podle sebe 1.4TSI 110kW, tj. s ErgoActive a DCC a LED, ale bez asistentů apod., tak jsem s metlou na 650... to ještě nedávno bývalo teritorium GTI. Nicméně té konkurence, co by levněji nabídla adaptivní podvozek a ergo sedačky zase tolik není.
Docela nepříjemné je, že k DCC je potřeba vzít 17"... nejlevnější pro Comfortline za 15. Když jsem si nakonfiguroval podle sebe 1.4TSI 110kW, tj. s ErgoActive a DCC a LED, ale bez asistentů apod., tak jsem s metlou na 650... to ještě nedávno bývalo teritorium GTI. Nicméně té konkurence, co by levněji nabídla adaptivní podvozek a ergo sedačky zase tolik není.
To je sice všechno pravda, ale Golf byl prostě vždycky strašně drahý (daleko nejdražší z neprémiové střední třídy) - pamatuju si jak G5 1.4 cca59kW začínal svého času na 409tis totálně bez výbavy a bez slev. G6 trochu více zlevnil až na sklonku života. Proto byly ceny G7 s automatickou klimou v základu tehdy takové překvapení. Mimochodem byly ty ceny tenkrát ve srovnání s Německem nízké fakt extrémně.
Teď se zřejmě k trendu vyšších cen zase vrací. Asi si myslí, že si to mohou dovolit...
Teď se zřejmě k trendu vyšších cen zase vrací. Asi si myslí, že si to mohou dovolit...
Naklady VW na dieselgate jsou v soucasne dobe odhadem nejakych 400 mld. CZK. Kdo to zaplati? No to je jednoduche😒br />
1. kupci novych VW group aut
2. subdodavatele
3. zamestnanci
Takze u VW ocekavejme za hodne penez malo muziky.
1. kupci novych VW group aut
2. subdodavatele
3. zamestnanci
Takze u VW ocekavejme za hodne penez malo muziky.
Ač je zde nemalá část přispěvovatelů přesvědčena o opaku, kupci nových VW group aut nejsou idi.oti, takže za auto nezaplatí vyšší než odpovídající cenu.
Totéž se dá říct o zaměstnancích- v dnešní době netrpíme nezaměstnaností, spíše naopak mají firmy problém najít dstatek zaměstnanců, takže zaměstnanci nemají důvod pracovat u VW group za nižší, než odpovídající platy.I u nás, i u VW jsou silné odbory, prodeje neklesají, zaměstnanci nepřistoupí na pokles platu.
Jediní subdodavatelé mohou být ve složité situaci.
Totéž se dá říct o zaměstnancích- v dnešní době netrpíme nezaměstnaností, spíše naopak mají firmy problém najít dstatek zaměstnanců, takže zaměstnanci nemají důvod pracovat u VW group za nižší, než odpovídající platy.I u nás, i u VW jsou silné odbory, prodeje neklesají, zaměstnanci nepřistoupí na pokles platu.
Jediní subdodavatelé mohou být ve složité situaci.
Ty penize, ktere bude muset VW zaplatit, si v kancelarich na tiskarnach nevytisknou, takze VW bude muset zajistit bud snizeni nakladu nebo zvyseni prijmu, nebo oboje.
Zvyseni prijmu, tedy prodeje, asi tezko udela nejak vyznamne skokove - je ted #1 a z takove pozice se tezko vyznamne roste a zvyseni cen mu nedovoli konkurence. Asi jim bude nejakou dobu prochazet zvyseni ND.
Takze bude muset vyznamne snizit naklady, coz se projevi napr. snizenim kvality, investic do vyvoje, benefitu zamestnancum atd.
Zatim to - dle cen novych Oktavek nebo Golfu - vypada tak, ze chteji zvysit ceny ale nepridavat adekvatne hodnotu, pripadne omezit entry vybavy. To urcit enejakou dobu pujde. Ale pali se tim budoucnost, takze to v konecnem dusledku hodne odnesou akcionari.
Zvyseni prijmu, tedy prodeje, asi tezko udela nejak vyznamne skokove - je ted #1 a z takove pozice se tezko vyznamne roste a zvyseni cen mu nedovoli konkurence. Asi jim bude nejakou dobu prochazet zvyseni ND.
Takze bude muset vyznamne snizit naklady, coz se projevi napr. snizenim kvality, investic do vyvoje, benefitu zamestnancum atd.
Zatim to - dle cen novych Oktavek nebo Golfu - vypada tak, ze chteji zvysit ceny ale nepridavat adekvatne hodnotu, pripadne omezit entry vybavy. To urcit enejakou dobu pujde. Ale pali se tim budoucnost, takze to v konecnem dusledku hodne odnesou akcionari.
Tak je vytiskne a půjčí někdo jiný. Peněz je nadbytek, pro, zdravou firmu není problém dostat se k výhodnému financování, pokud by to bylo potřeba... a jsou i jiné způsoby. Klíčové bude zůstat tou zdravou firmou.
Takhle vypadaly poslední roky, vč. vytvoření rezervy na DG.
[odkaz]
Takhle vypadaly poslední roky, vč. vytvoření rezervy na DG.
[odkaz]
Ono asi jak kdo, na jaře 2012 jsem vybiral kompaktní HB pro někoho z rodiny. Nakonec to byl skladový Golf VI, 1.2 TSI 77 6st. manual, Trendline dovybaveny o par veci, metaliza a k tomu sada litych kol se zimnimi pneu - to vse za 339,-. Jeste jsem to pak na podzim porovnaval s Golfem VII, který by srovnatelny stal cca o 100k vic.
Octavia startovala o cca 5 tisíc níže, ale v holobytu. Naopak Golf Trendline byl vybavený velmi dobře.
Hmm, označiť Golfa za auto na konci životného cyklu, čo nič neprináša, to chce silú dávku neobjektívnosti.
Golf má 4 verzie karosérie, 12 motorov, 3 prevodovky, 2 druhy pohonov, Full Led, digi display, ovládanie gestami, všemožné asistenčné systémy... asi je zbytočné to tu vypisovať, skrátka má všetko, čo konkurencia (ktorá to naviac vo väčšine prípadov nemá všetko naraz). Čo má Civic? Jednu karosériu, dva benzíny, jeden druh pohonu...
O cenách Ti písal Emel, najdostupnejší štvorvalec za 640t, to je teda deal. A drobnosť na záver: neporovnávaš ceny 63 kW pre-fl verzie s terajšou 81 kW, že nie? 😉
Golf má 4 verzie karosérie, 12 motorov, 3 prevodovky, 2 druhy pohonov, Full Led, digi display, ovládanie gestami, všemožné asistenčné systémy... asi je zbytočné to tu vypisovať, skrátka má všetko, čo konkurencia (ktorá to naviac vo väčšine prípadov nemá všetko naraz). Čo má Civic? Jednu karosériu, dva benzíny, jeden druh pohonu...
O cenách Ti písal Emel, najdostupnejší štvorvalec za 640t, to je teda deal. A drobnosť na záver: neporovnávaš ceny 63 kW pre-fl verzie s terajšou 81 kW, že nie? 😉
Golf 6 tu byl 4 roky. Říct o Golfu po 4,25 letech, že je na konci životního cyklu, je zcela adekvátní, když v příštím roce je tu Golf 8, který bude pravděpodobně odhalen už na konci tohoto.
Počet motorů (udivuje mě, že někdo považuje za samostatný motor jen jinak naladěnou jednotku (protože jinak se jich 12 nedopočítáme)) nemá nic společného s morálním stářím modelu. Většina těch "vymožeností" jako LED a displej místo budíků jsou dokonce lacinějšími řešeními - výrobní náklady na displej místo klasických mechanických budíků jsou dokonce násobně nižší.
Ano, porovnával jsem základní model a ne silnější ( pak by byl rozdíl cca 50 tis a ne 72 tis), ale tady platí to, že to auto za těch 340 tis bylo. kdo jezdí víc sám a nebo po městě, tak mu těch 20 koní navíc nechybí, ale těch 70 tis mu chybět bude.
Neříkám, že je Golf špatné auto, ale už to prostě není tak dobrá koupě, jako byla. Zatímco před 4 lety se jen těžko hledaly argumenty, proč nekoupit úplně nový Golf (výborná cena, výborná výbava, nové motory EA211 atd), tak dnes je to spíš o tom, hledat argumenty, proč ho koupit.
Počet motorů (udivuje mě, že někdo považuje za samostatný motor jen jinak naladěnou jednotku (protože jinak se jich 12 nedopočítáme)) nemá nic společného s morálním stářím modelu. Většina těch "vymožeností" jako LED a displej místo budíků jsou dokonce lacinějšími řešeními - výrobní náklady na displej místo klasických mechanických budíků jsou dokonce násobně nižší.
Ano, porovnával jsem základní model a ne silnější ( pak by byl rozdíl cca 50 tis a ne 72 tis), ale tady platí to, že to auto za těch 340 tis bylo. kdo jezdí víc sám a nebo po městě, tak mu těch 20 koní navíc nechybí, ale těch 70 tis mu chybět bude.
Neříkám, že je Golf špatné auto, ale už to prostě není tak dobrá koupě, jako byla. Zatímco před 4 lety se jen těžko hledaly argumenty, proč nekoupit úplně nový Golf (výborná cena, výborná výbava, nové motory EA211 atd), tak dnes je to spíš o tom, hledat argumenty, proč ho koupit.
Celý trh jde cenově nahoru...Ale je paradox, že v době příchodu G VII jsem koukal na ceny Golfu někdy z roku 2007, kdy stál výběhový 3dv. Golf v základu kolem 385 tisíc a říkal jsem si, jak je dobře, že je tahle doba pryč...A vida, dnes se ceny více modelů v nižší střední znovu šponují nad 400 tisíc.
Podle mne jdou u nás ceny aut za posledních 20 let reálně neskutečně dolů. Tehdy stála Felda holátko v základu okolo 220tKč, dnes takové holátko koupíte za obdobnou cenu nebo i výrazně levněji (Dacia). Před 15 lety kupoval kolega Fabii za 300, obdobně základ MPi 44kW plus příplatek za airbag a posilovač, cena skoro 300. Dnes za tuto cenu máte obstojně vybavené TSičko i v kombíku.
Když zmiňujete Golfa, tak tam základ někdy v roce 2005 stál 430tKč, s 1.4 55kW. Dnes stojí 81kW 412tKč. Pokud by se u nás nabízel základ 63kW a s podobným cenovým odstupem jako v DE, tak se bavíme cca. o 375 tKč.
Takže pohledem absolutní ceny s výkyvy vzhledem k ekonomickému cyklu je to už dlouhodobě zhruba stejné. Co se ale zásadně mění, jsou příjmy.
Zatímco v roce 1996 byl průměrný plat 9.700 a i ta Felda za 200 byla pro drtivou většinu lidí naprosto nedostupná, tak dnes, kdy průměrná mzda atakuje 28.000 je situace úplně jiná.
Když zmiňujete Golfa, tak tam základ někdy v roce 2005 stál 430tKč, s 1.4 55kW. Dnes stojí 81kW 412tKč. Pokud by se u nás nabízel základ 63kW a s podobným cenovým odstupem jako v DE, tak se bavíme cca. o 375 tKč.
Takže pohledem absolutní ceny s výkyvy vzhledem k ekonomickému cyklu je to už dlouhodobě zhruba stejné. Co se ale zásadně mění, jsou příjmy.
Zatímco v roce 1996 byl průměrný plat 9.700 a i ta Felda za 200 byla pro drtivou většinu lidí naprosto nedostupná, tak dnes, kdy průměrná mzda atakuje 28.000 je situace úplně jiná.
Tak az take super to nie je, pretoze neberies do uvahy mnoho faktorov😒br />
- vyvoj techniky. Kedysi stal notebook 80000 Kč, dnes kupis notebook s neporovnatelne lepsimi parametrami za 8000 Kč. Kolko stal mobil vtedy a co vedel - dnes kupis smartfon za 3000 Kč, a kolko stala navigacia kedysi? 10000? Dnes je to apka v mobile... Auta sa stavaju spotrebnou elektronikou, ktorej sa po par rokoch po skonceni zaruky chtiac/nechtiac zbavujes - spotrebna elektronika vsak nikdy nebola lacnejsia ako dnes... Parkovacia kamera - z Ciny 30 EUR, od automobilky 400 EUR, atd.
- vyvoj kurzu, ked USD/marka boli drahe a koruna slaba.
- unifikaciu - zjednocovanie platforiem a pod., ktore setri vyrobne naklady
- robotizaciu - ludia zarabaju omnoho viac, ale potrebujes ich omnoho menej.
Dalej sice stupli ludom prijmy, ale nehorazne zdrazelo byvanie, na ktore ide znacna cast prijmu, ktora potom chyba...
- vyvoj techniky. Kedysi stal notebook 80000 Kč, dnes kupis notebook s neporovnatelne lepsimi parametrami za 8000 Kč. Kolko stal mobil vtedy a co vedel - dnes kupis smartfon za 3000 Kč, a kolko stala navigacia kedysi? 10000? Dnes je to apka v mobile... Auta sa stavaju spotrebnou elektronikou, ktorej sa po par rokoch po skonceni zaruky chtiac/nechtiac zbavujes - spotrebna elektronika vsak nikdy nebola lacnejsia ako dnes... Parkovacia kamera - z Ciny 30 EUR, od automobilky 400 EUR, atd.
- vyvoj kurzu, ked USD/marka boli drahe a koruna slaba.
- unifikaciu - zjednocovanie platforiem a pod., ktore setri vyrobne naklady
- robotizaciu - ludia zarabaju omnoho viac, ale potrebujes ich omnoho menej.
Dalej sice stupli ludom prijmy, ale nehorazne zdrazelo byvanie, na ktore ide znacna cast prijmu, ktora potom chyba...
Ale ty faktory nejsou nijak v rozporu s tím, co tesnav píše... například ten kurs Kčs, to je přece přesně ono, nízký kurs byl obrazem nízké konkurenceschopnosti ekonomiky.
Bydlení... já nevím, trh s bydlením před listopadem byl zvláštní. Já už to úplně nepamatuju, ale shodou okolností jsem teď narazil na nějaké vyjádření úřadů k tomu, jestli si teta může vyměnit byt se svou dcerou... Hodně se stavělo svépomocí, což byl prostě odraz toho, že jinak nebylo moc co dělat (ok, tohle je hodně zkratkovité, ale asi víš co chci říct).
Bydlení... já nevím, trh s bydlením před listopadem byl zvláštní. Já už to úplně nepamatuju, ale shodou okolností jsem teď narazil na nějaké vyjádření úřadů k tomu, jestli si teta může vyměnit byt se svou dcerou... Hodně se stavělo svépomocí, což byl prostě odraz toho, že jinak nebylo moc co dělat (ok, tohle je hodně zkratkovité, ale asi víš co chci říct).
holden2
a prijede krmeni pro dobytek. mazejte cekat pred vydejnu
3_diamanty
bude golfu podla mna chybat.... seriozny 4 valec nejde osalit ziadnym super mega tuti 3 valcom... kultura chodu ... zvuk... uz v UPe 1.0tsi trojvalec kym sa zahreje docela "chveje" aj s volantom... to sa u 4 valcoveho pola alebo golfa nikdy nestane .... takze ked uz golfik tak urcite s 4 valcom teda v tomto pripade jedine s 1,5tsi.. ono ta 1,2 tsi mu tu podla mna bude fakt chybat ... bola s tym remenom uz docela zabehnuta overena a vychytana ... a v pohode splna euro 6 tak neviem preco sa zbavovat uz takto dotiahnuteho motora... nechapem vobec .... lebo s 1.0tsi by som rozhodne leon octavku golfik polo up nikdy nebral... a sam som velmi rad ze som stihol este to 4 valcove 1,2tsi v pole ktore ide ozaj krasne ...4 valce su proste 4 valce... vzdy budu lepsie ako 3 valce bez ohladu na velkost vozu ... uz ta 1,5tsi ale vyzera fajn... ta moze byt v golfe ozaj paradna :yes:
Jak před pár lety nad 1,2TSI všichni ohrnovali nos, tak se vlastně ukázalo, že ten motor je dost dobrý pro male auta i nižsí střední. Smůla, že si u předchozí generace podělal VW reputaci jeho nespolehlivostí. U Golfu je smůla, že 1,2 znamená torzku vzadu což dost devalvuje komfort jizdy ač se nás testeři neustále snaží přesvědčit o opaku.
No tak teď máš situaci ulehčenou - torzku nechceš, litr taky nechceš, tak si vezmeš 1.5TSI 96kW v Comfortline a máš auto s víceprvkem a motorem za půl mega 😉
Ano presne tim smerem sem uvazoval pred 4 lety, kdyz sem vzal 1,4TSI...az budu za par let vybirat znovu, doufam, ze jeste stale budu mít tu moznost koupit 4valcove auto...
Jako hlavni problem bych nevidel pocet valcu, ale objem. Spouste lidi, vcetne me, je zvukovy projev trivalcu prijemnejsi.
Fíha, tak o tej veľkej tajomnej skupine ľudí, ktorí zvukovo uprednostňujú trojvalce pred štvorvalcami som netušil, Vy sa musíte schovávať ako ilumináti. 😉
no neviem do ktorej skupiny patrím,ale 3valec je pre mňa zvukom zaujímavejší ako 4 válec. Asi som divný...
Zajímavější... proč ne, pokaždý kroutim hlavou proč tohle někdo vymyslel když slyšim nějakou malou nafukovací rychlovarku. Ale hezčí, snesitelnější... určitě ne. Ono zajímavej je i pohled do otevřený žumpy ale že by se tim někdo normální kochal...
Tak treba fordi 1.0 EB zvenku nemas sanci poznat. A je to lepsi motor nez 1.6 atmosfera. Take jsem mel predsudky proti temto vysavacum a uz 4 roky je doma 1.6 EB.
OK, ale ten 1.0 EB ti vo focuse jazdi za 7 litrov, cim postrada hlavny vyznam - setranie paliva a ovzdusia - rovnake CO2 a viac pevnych castic kvoli priamemu vstreku. Tiez je viac namahany, minimalne tepelne a ma viac potencialne poruchovych sucasti.
No u Golfa je ta torzka aspoň jen v základu, u zázraku z Boleslavi u 2.0 TDI za 700,- :-!
swifter
Hyundai i30 1.0 TGDI za 399k s dobrou výbavou a multilinkem. Celýho golfíka si můžou strčit ..pod slamník. :-!
Tak tak, 12t Kč, to je rozdiel triedy, to robí z i30 kauf roka a z Golfa predraženú plečku. Sancta simplicitas. >😁
Bylo by dobry nezapominat, co za vybavu je (teda spis neni) v tom golfu.
Nektere automobilky na zacatku roku zdrazily "v tichosti" a ne zrovna malo. Jine ne.
Kazdopadne az to Rusnok "vypne" budou muset jit dolu vsichni, protoze euro dolu pujde. Mozna ne hned, urcite ne tolik, jak si nekteri mysli, ale zlevneni dovozu uz musi nastat, vzhledem ke kupni sile mame uplne neskutecne predrazene veci oproti zapadu.
Nektere automobilky na zacatku roku zdrazily "v tichosti" a ne zrovna malo. Jine ne.
Kazdopadne az to Rusnok "vypne" budou muset jit dolu vsichni, protoze euro dolu pujde. Mozna ne hned, urcite ne tolik, jak si nekteri mysli, ale zlevneni dovozu uz musi nastat, vzhledem ke kupni sile mame uplne neskutecne predrazene veci oproti zapadu.
Myslím, že žádné zlevnění nebude. Auta jsou u nás daleko levnější než třeba v Německu, stačí se podívat do německého ceníku tohoto Golfu a naše ceny jsou daleko nižší než Německé a i když přepočítám německé ceny na české nějakým optimistickým kurzem "až Rusnok vypne intervence" třeba 24 czk/eur, tak vychází ten Golf v Německu pořád daleko dráž, příklad 1.0 TSI Trendline i se započtením drobných rozdílů ve výbavě v DE proti CZ je při kurzu 24 czk/eur stále o cca 65 tis. czk dražší v Německu, při dnešním kurzu je ten rozdíl pochopitelně přes 100tczk.
[odkaz]
Zlevnění v ČR by znamenalo jediné, další ree😜orty z ČR směrem do dražších zemí jako je to Německo. A stejné poměry platí pro Ford, Opel a další hlavní hráče na trhu, prakticky všichni mají v ČR výrazně nižší ceny než na rozvinutých a velkých trzích. To, že ta auta jsou drahá v porovnání s kupní silou není problém automobilek a nebudou jej řešit nějakými dumpingovými cenami, zvláště v době hospodářského růstu.
[odkaz]
Zlevnění v ČR by znamenalo jediné, další ree😜orty z ČR směrem do dražších zemí jako je to Německo. A stejné poměry platí pro Ford, Opel a další hlavní hráče na trhu, prakticky všichni mají v ČR výrazně nižší ceny než na rozvinutých a velkých trzích. To, že ta auta jsou drahá v porovnání s kupní silou není problém automobilek a nebudou jej řešit nějakými dumpingovými cenami, zvláště v době hospodářského růstu.
Prepocitavat cenu v DE a v CZ primo muze opravdu jen ***. Na to vam opravdu nemam co dalsiho napsat.
Zkuste se nekde podivat co znamena a jak se pocita kupni sila.
Jen v rychlosti: jestli v Nemecku vydelam 2000€ mesicne a v CR rekneme 25 tisic Kc (a to jsem HRUBE upravil v nas prospech, ve skutecnosti je rozdil MNOHEM vetsi), tak kdo ma drazsi auto? Nemec za 25k€, nebo ja za 20k € (ten samy model)?
Doufam, ze to na Vas nebylo moc slozite.
Zdrazovat muzou, aby to taky nekdo kupoval...
Zkuste se nekde podivat co znamena a jak se pocita kupni sila.
Jen v rychlosti: jestli v Nemecku vydelam 2000€ mesicne a v CR rekneme 25 tisic Kc (a to jsem HRUBE upravil v nas prospech, ve skutecnosti je rozdil MNOHEM vetsi), tak kdo ma drazsi auto? Nemec za 25k€, nebo ja za 20k € (ten samy model)?
Doufam, ze to na Vas nebylo moc slozite.
Zdrazovat muzou, aby to taky nekdo kupoval...
Cenu CZ vs. DE nebo jiná země si přepočítá každý normální. Nevím jak vy, ale já nedokáži ovlivnit českou paritu kupní síly vůči cizině (tzn. cenu relativní), ale nákupem v zemi s nejvýhodnější cenou dokáži ovlivnit cenu pro mne absolutní. A v těchto absolutních cenách aut je ČR v rámci okolních států jednoznačně nejlevnější.
Jenom dokonalý prosťáček může předpokládat, že ceny aut se budou řídit kupní silou v ČR. Je zde volný trh a kdyby ceny aut v ČR byly přímo úměrné kupní síle lidí v ČR, tak se sem sletí celá Evropa a bude zde kupovat Golfy, Focusy nebo Astry za 8 tisíc euro, protože to by tak zhruba byla cena odpovídajíc kupní síle lidí v ČR. Tak jako cola stojí cca to co v Německu (někdy i víc bez ohledu na kupní sílu v ČR), tak i auta kopírují evropské ceny.
Taky jen dokonaly prostacek muze upozornovat na to, ze tu jsou ceny aut nizsi nez v DE. Nikde jsem nepsal, ze by mely odpovidat aritmeticky nasi kupni sile.
Navic jak uz tu nekdo psal, pred dvema lety jste koupil slusny golf za 350. Netvrdim, ze bude nejake masivni zlevneni, ale garantuji Vam, ze slevu si verejnost vyzada, lidi ceny pohlidaji a kdo po posileni nezlevni, bude za zlodeje. A cim drazsi vec, tim spis to bude platit, uvidite 😄
Cesi jsou na tohle tema hodne citlivi uz od zavedeni intervenci.
Navic jak uz tu nekdo psal, pred dvema lety jste koupil slusny golf za 350. Netvrdim, ze bude nejake masivni zlevneni, ale garantuji Vam, ze slevu si verejnost vyzada, lidi ceny pohlidaji a kdo po posileni nezlevni, bude za zlodeje. A cim drazsi vec, tim spis to bude platit, uvidite 😄
Cesi jsou na tohle tema hodne citlivi uz od zavedeni intervenci.
Po "revoluci" bylo poměrně dlouhé období, kdy u nás byly nové auta naopak dražší, než v Německu, a přitom kupní síla u nás byla nesrovnatelně slabší, než dnes. Sám jsem v r. 1995 individuálně dovezl z Německa nového G3GT a ušetřil tak cca 250 tis., proti tehdejším českým cenám. Stejně tak v r. 2007 (G5GTI) se stejnou úsporou. Až v r. 2009, kdy jsme kupovali G6GTI, byly ceny mírně zajímavější tady, než tam.
Takže s tou kupní silou bych v obecné rovině argumentoval opatrně.
Takže s tou kupní silou bych v obecné rovině argumentoval opatrně.
I dnes se najdou auta, která jsou v DE levnější než v CZ, ale už to nejsou masově prodávané modely jako Golf, ale spíše prémie, konkrétně lze takové případy nalézt čas od času třeba u Porsche. Resp. ta sleva plyne z toho, že česká cena je německá cena krát kurz ČNB, ale český dealer neumí žádnou slevu, kdežto německý určitou slevu umí (asi je to dané tím, kolik těch aut se prodá zde a kolik tam).
Ano, u některých modelů Porsche to platí, u některých zase naopak ne.
Např. Macan GTS jsme poptávali na několika místech v D, ale nakonec to bylo tady výhodnější a navíc s kratší čekačkou.
Např. Macan GTS jsme poptávali na několika místech v D, ale nakonec to bylo tady výhodnější a navíc s kratší čekačkou.
Nesmysly.
Před dvěma roky se dalo koupit absolutní holátko Golfu s nejslabším motorem 63kW za 372900 czk. Nějaká střední výbava pořád s motorem 1.2 TSI už byla za 450000czk. Stačí se podívat do ceníku 2015 a neplácat kraviny.
Česká veřejnost si vyžádá leda velký prd, protože Golfů se zde prodá z celoevropského pohledu zcela zanedbatelné množství a jeho cenu defacto určuje evropský trh, stejně jako u Astry, Meganu, Focusu nebo Octavie.
Před dvěma roky se dalo koupit absolutní holátko Golfu s nejslabším motorem 63kW za 372900 czk. Nějaká střední výbava pořád s motorem 1.2 TSI už byla za 450000czk. Stačí se podívat do ceníku 2015 a neplácat kraviny.
Česká veřejnost si vyžádá leda velký prd, protože Golfů se zde prodá z celoevropského pohledu zcela zanedbatelné množství a jeho cenu defacto určuje evropský trh, stejně jako u Astry, Meganu, Focusu nebo Octavie.
Je příznačné, že jsi o tom přesvědčen nejen bez testovací jízdy, ale i bez nějakých relevantních srovnávacích testů (pokud jsem něco neprošvihl).
zaplosak
Už by taky tenhe koncern mohl dát normálně na palubku a ne to furt strkat takhle blbě do dveří ;-\
Tak jestli ti prijde OK mit ovladani zrcatek na palubce, co takhle treba radio na strop nebo blinkr nekam ke spolujezdci? :-!
Ono to má nějkaý auto jinde než na dveřích poblíž zrcátka ? To musí bejt radost nastavovat
woody-alien
Zatímco mnozí vyráželi kupovat auto na jih (obrazně) protože "sport, emoce,manuál a ručka", ve skutečnosti se zdá, že Martorell je místem zaslíbeným lenochům a mamlasům, co se nikdy nenaučili řadit. 😉
DSG Leon + 45t
DSG Octavia + 50t
DSG Golf + 60t
DSG Golf Deutschland + 2.000 Euro
"Dyť je to gauner a sviňa sprosta....." >😒]
DSG Leon + 45t
DSG Octavia + 50t
DSG Golf + 60t
DSG Golf Deutschland + 2.000 Euro
"Dyť je to gauner a sviňa sprosta....." >😒]
A je to pokaždé stejné DSG? Nemá Golf proti oktávce mokré spojky?
Hele, já přesně nevím a nechce se mi to hledat, to je spíš otázka na white labela nebo _MT_ , Octavia a Leon ale má taky mokré spojky u DSG 6. Každopádně tím to nebude, ten příplatek u Leona, Octavie i Golfu je vždycky stejný bez ohledu na typ DSG. A bylo to tak už když jsem Golfa kupoval před dvěma lety. Zkrátka - "španělský" automat je nejlevněší.
Myslím, že je to stejné u všech, tj. 1.4TSI s 250Nm je suchá DSG7. Teď zřejmě dojde k nahrazení mokré DSG6 novou mokrou DSG7...
Podle německýho konfigurátoru má třeba GTI pořád DSG6, zatímco GTD a R DSG7. Příplatek je pořád stejný - 2.000 Euro. Takže jak jsem psal, na zmíněný finanční rozdíl mezi toreadory, pepíky a koženokalhoťáky to nemá vliv. 😉
Základnímu GGTI (169kW/350Nm) zatím nechali starší 6st. dsg, ale postupně má být i u GGTI nahrazeno 7st. dsg. Asi se potřebují zbavit skladových zásob. 😄
Ano, také bych řekl, že obecně vzato cena nemá tolik společného se samotnou převodovkou. Je to prostě příplatek za samočinnost. Spíš se tam promítne třída, respektive situace u konkurence.
Upřednostnění GTD dává smysl, protože ten motor dávno překročil, na co ta převodovka byla původně stavěná. GTI zatím ne. R na tom bylo podobně jako GTD.
Upřednostnění GTD dává smysl, protože ten motor dávno překročil, na co ta převodovka byla původně stavěná. GTI zatím ne. R na tom bylo podobně jako GTD.
Jo, je to tak, stejné dsg klidně stojí v rámci koncernu VW různě vysoké příplatky a někdy i v rámci jedné značky koncernu.
Vzpomínám si třeba, že když si Mojito objednával rocco R, tak chtěl dsg do doby, než zjistil, že zrovna u tohoto modelu chtějí příplatek 70 tis. Kč, což mu přišlo neakceptovatelné. Přitom do Golfu R to bylo méně a do Leonu CupRa ještě méně.
Vzpomínám si třeba, že když si Mojito objednával rocco R, tak chtěl dsg do doby, než zjistil, že zrovna u tohoto modelu chtějí příplatek 70 tis. Kč, což mu přišlo neakceptovatelné. Přitom do Golfu R to bylo méně a do Leonu CupRa ještě méně.
Podobné rozdíly se můžou srovnat slevou. Podle mne nemá moc smysl řešit cenu jednotlivostí. A už na holý základ se samočinnou převodovkou může být větší sleva.
Příplatky za různé samočinné převodovky mi přijdou hlavně úsměvné v porovnání s příplatkem za 8HP.
Příplatky za různé samočinné převodovky mi přijdou hlavně úsměvné v porovnání s příplatkem za 8HP.
Ernesto01
Zajímavé výkony. U Toyot nebo Mazd se tu kritizuje, že mají 1.6/2.0 atmosféru 97/88 kW. Tady jsou nejprodávanější motorizace (za vyšší cenu, pravda s lepším podvozkem) o dost horší.
Fakt, že turbo na otáčku dá více výkonu ve středních otáčkách je sice super, ale v praxi se to hodí hlavně pro přívěs. Když chci v těchto výkonech předjíždět, vždy musím do plných, kde to turbo paradoxně dost zdechne. Ale do toho jsem rýpat nechtěl. Přijde mi to tak nějak podobné. 92 kW, 97 kW..110 kW ... v reálném provozu budou pro zkušeného řidiče naprosto identické, pouze ta atmosféra se bude řídit jinak.
Ale nevidím tu právě ty stížnosti na líný motor.
Fakt, že turbo na otáčku dá více výkonu ve středních otáčkách je sice super, ale v praxi se to hodí hlavně pro přívěs. Když chci v těchto výkonech předjíždět, vždy musím do plných, kde to turbo paradoxně dost zdechne. Ale do toho jsem rýpat nechtěl. Přijde mi to tak nějak podobné. 92 kW, 97 kW..110 kW ... v reálném provozu budou pro zkušeného řidiče naprosto identické, pouze ta atmosféra se bude řídit jinak.
Ale nevidím tu právě ty stížnosti na líný motor.
Jen drobnost- opravdu má Golf lepší podvozek než Mazda? Nemá dokonce v nižších verzích torzku?
Ty jsi tu viděl nějakou kritiku Mazdího dvoulitru?
Motor, který dává v Golfu trošku radosti navíc, je 1.4TSI 110kW 250Nm. U Mazdy ho jakž takž stíhá 2.0G 121kW 210Nm, u Corolly žádný takový není.
1.4TSI 92kW 200Nm je spíš pro klidnější řidiče, kteří právě ocení silnější spodek. Její hlavní bonus u Golfa oproti 1.2TSI 81kW je víceprvek.
Osobně jsem zvědavý na 1.5TSI 96kW... s Millerem a variabilní geometrií turba by to mohla být příjemná a úsporná motorizace, na druhou stranu má pořád jen 200Nm.
Motor, který dává v Golfu trošku radosti navíc, je 1.4TSI 110kW 250Nm. U Mazdy ho jakž takž stíhá 2.0G 121kW 210Nm, u Corolly žádný takový není.
1.4TSI 92kW 200Nm je spíš pro klidnější řidiče, kteří právě ocení silnější spodek. Její hlavní bonus u Golfa oproti 1.2TSI 81kW je víceprvek.
Osobně jsem zvědavý na 1.5TSI 96kW... s Millerem a variabilní geometrií turba by to mohla být příjemná a úsporná motorizace, na druhou stranu má pořád jen 200Nm.
Já drobný rozdíl vidím v tom, že u Toyoty se bavíme o nejvýkonnější motorizaci a u M3 je 88kW verze úplně stejně plochá jako přeplňované motory.
Ano, stejně výkonné motory jsou pro zkušeného řidiče skutečně velmi podobné (v oblasti maxima a při požadavku na maximální dynamiku), jenže právě v tom běžném provoze, tzn. ve středních otáčkách, je pak charakter motorů kvůli průběhu výkonových křivek naprosto rozdílný a třeba srovnání 1.6-ky se 170Nm v porovnání s výkonově podobnou 1.4TSi s 250Nm znamená úplně jiný styl jízdy, nutnost práce s šaltrpákou i pružnou dynamiku.
A stížnosti na líný motor asi těžko objektivně čekat u auta, kde mám pestrou motorovou paletu 63 - 228kW v logických výkonových i cenových rozestupech.
Ano, stejně výkonné motory jsou pro zkušeného řidiče skutečně velmi podobné (v oblasti maxima a při požadavku na maximální dynamiku), jenže právě v tom běžném provoze, tzn. ve středních otáčkách, je pak charakter motorů kvůli průběhu výkonových křivek naprosto rozdílný a třeba srovnání 1.6-ky se 170Nm v porovnání s výkonově podobnou 1.4TSi s 250Nm znamená úplně jiný styl jízdy, nutnost práce s šaltrpákou i pružnou dynamiku.
A stížnosti na líný motor asi těžko objektivně čekat u auta, kde mám pestrou motorovou paletu 63 - 228kW v logických výkonových i cenových rozestupech.
Ja Prvni 123
:-!
Dixik2
Už je funkční konfigurátor jak pro HB,tak Variant.