Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
RDMBR
HIP HIP...!!!!
To zmenšování objemu motorů , hlavně u dieslů , byla pěkná zhovadilost.
Uvidíme , co bude..horší už to nebude zcela jistě. 😉
Uvidíme , co bude..horší už to nebude zcela jistě. 😉
Dzakobo
si budou motory všech výrobců podobné jako vejce vejci. Spousta zážehových motorů bude o objemu 1,5 (Čína) a 2,0l, u menších kubatur těžko říct, ale ty litrové chrchle možná zmizí rychleji než přišly.
Diesely pod 1,5l samozřejmě nemají smysl, to už bylo dokázáno. Zase se mi nechce věřit, že např. Renault místo 1,6dCi bude nabízet 1,8dCi (viz. +10% objemu) a přitom má 2,0dCi, i když blbí jsou na to frantíci dost. >😁 Raději ať nechají 1,5dCi, tu už snad za ty roky odladili dobře.
Diesely pod 1,5l samozřejmě nemají smysl, to už bylo dokázáno. Zase se mi nechce věřit, že např. Renault místo 1,6dCi bude nabízet 1,8dCi (viz. +10% objemu) a přitom má 2,0dCi, i když blbí jsou na to frantíci dost. >😁 Raději ať nechají 1,5dCi, tu už snad za ty roky odladili dobře.
1,8 dci by znamenalo vývoj nového motoru - neekonomické. budou nasazovat podladěný dvoulitr, vw už to dělá. možná to odnese 1,5 dci, místo něj podladí 1,6 dci.
ved aj kedysi malo takmer kazde auto nejaku tu 1,6tku benzin alebo 1,4ku v ponuke bez ohladu na znacku .... a v strednej triede si kedysi nemal snad ani voz co by nemal nejaky ten 2.0 benzin v ponuke alebo vrchol na cele s obligatnym objemom 3.0V6 ( 90 roky ) ...
ale ono sa to raz vrati a zlate vacsie objemy pridu opat do mody... pretoze tie sa daju prisposobit aj ako adekvatny pohon pre hybridy.... takze nieco okolo 1,6 litra bude coskoro opat v mode ... a litrove kosacky tak ako rychlo prisli tak dufam ze tak aj rychlo a nenapadne odidu .... lebo to je slepa ulica... pritom ich vyvoj tiez nie je urcite lacny
ale ono sa to raz vrati a zlate vacsie objemy pridu opat do mody... pretoze tie sa daju prisposobit aj ako adekvatny pohon pre hybridy.... takze nieco okolo 1,6 litra bude coskoro opat v mode ... a litrove kosacky tak ako rychlo prisli tak dufam ze tak aj rychlo a nenapadne odidu .... lebo to je slepa ulica... pritom ich vyvoj tiez nie je urcite lacny
Výjimečně s tebou souhlasím, ono je skutečně efektivnější nechat pracovat motor s větším objemem válců při nižších otáčkách, protože se sníží ztráty přestupem tepla a i třením, akorát zpočátku se musí ohřát více hmoty motoru.
niektore veci uz nejde osalit ani podliezt.... mozno na papieri ale prax je vacsinou o inom ... ja by som si litrovy motor nekupil a ani si ho ucite nekupim.... turbo neturbo to je jedno.. principialne 3 valce a liter objemu je podla mna uz ozaj pod unosnu hranicu ... je tu uz hodne kompromisov aj na ukor zivotnosti ... pritom v reale aj tak zadarmo nepojdes .. vsetko je to finta ... a vyhra len na papieri... coskoro sa uz ale prejde na nove normy merania spotreby a pride sa na to ze donwsizing bol hodne divny krok... ale clovek ako taky sa uci neustale 😉 ... ja zvacsovanie objemov len a len uvitam ... a cele to zvacsovanie objemov uz zacina davat zmysel ( aj v suvislosti s hybridmi ) :yes:
Motory okolo litru jsou dobrým pohonem pro auta typu Fiat 500, VW UP! apod., ve městě stejně často běží jen na volnoběh před semaforem a dynamika kupujícím stačí.
ano.... v nejakom 860kg miniaute ok.... ale narazal som skor na auta ako ceed octavia a podobne ... tu to chce ozaj vacsie objemy... a kludne aj bez turba... len hlavne nech je to poctivy motor po technickej aj konstrukcnej stranke bez kompromisov
inak ono aj tie dnesne minivozy su niektore uz vcelku velke.. taky UP nie je uz o nic mensi ako nejake polo z 90 rokov kde si mal bezne aj 1,4 zo 100 konikmi
inak ono aj tie dnesne minivozy su niektore uz vcelku velke.. taky UP nie je uz o nic mensi ako nejake polo z 90 rokov kde si mal bezne aj 1,4 zo 100 konikmi
A kdo ti brání si ten poctivý motor většího objemu bez kompromisů koupit? Nabízí se stále, jen je tu drobný problém. Když má zákazník na výběr, tak tyhle motory na odbyt moc nejdou.
A zmiňované Polo se 100 koníky? Okrajová záležitost podobně jako třeba Fabia.
A zmiňované Polo se 100 koníky? Okrajová záležitost podobně jako třeba Fabia.
Zákazník má sice na výběr (zatím)… ale ten horší odbyt dost možná souvisí i s tím, že takové motory jsou nabízeny spíš ve vozech, které se běžnému konzervativnímu Evropanovi netrefí do vkusu v jiných ohledech – jako např. design či prostornost, ergonomie, atd.
Ano, to je dopad toho, že v Evropě už tento proces výrazně postoupil a u evropských značek (koncern VW, Opel, Ford, frantíci ...), kdy tyto značky měly v nabídce paralelně obě konstrukce motorů (atmo i turbo) a výsledek postupně byl ten, že zákazníci výrazně preferovali přeplňované agregáty, to skončilo ústupem atmosférických jednotek. Na tento trend momentálně naskakují i korejci a postupně to dohání, až na Mazdu, i Japonci.
To, že nabídka atmo motorů a modelů je jaká je prostě odpovídá zájmu trhu.Typickým příkladem je třeba i20. Proti minulé generaci pěkné a solidní autíčko, ale jediný "použitelný" benzínový motor za takovou raketu, že z avizovaného souboje s novou Fabií se stal naopak brutální debakl ...
A věřím, že mít širší nabídku motorů a nekončit na evropském (pod)průměru, tak třeba i Auris, Corolla nebo Lancer by se prodávali mnohem lépe.
To, že nabídka atmo motorů a modelů je jaká je prostě odpovídá zájmu trhu.Typickým příkladem je třeba i20. Proti minulé generaci pěkné a solidní autíčko, ale jediný "použitelný" benzínový motor za takovou raketu, že z avizovaného souboje s novou Fabií se stal naopak brutální debakl ...
A věřím, že mít širší nabídku motorů a nekončit na evropském (pod)průměru, tak třeba i Auris, Corolla nebo Lancer by se prodávali mnohem lépe.
To je otázka, zda je ten postup rozvoje downsizingu čistě důsledkem preferencí zákazníků nebo spíš důsledkem cenové a reklamní politiky evropských automobilek, jejichž cílem je uspokojovat orgány EU snížením CO2 v laboratorním NEDC cyklu. Zde holt vypadají výsledky turbomotůrků růžově a vidina nízké normované spotřeby je jistě lákadlem i pro řadu zákazníků (a řada z nich při koupi nového vozu s x-letou zárukou ani příliš neřeší větší složitost a servisní náklady pojící se s turbomotory, však to za pár let zas stejně prodají a koupí něco jiného).
V Asii či Americe si jsou možná ještě vědomi výhod a nevýhod obou koncepcí a atmosférické motory zde nezapadly, tak jako v Evropě.
Ale je pravda, že v globálním světě je pro automobilky výhodnější nabízet spíš univerzálněji prodejné (turbo)motory, které např. splní i poněkud iracionální evropský NEDC a nezavřou tak světové automobilce dveře na evropské trhy.
V Asii či Americe si jsou možná ještě vědomi výhod a nevýhod obou koncepcí a atmosférické motory zde nezapadly, tak jako v Evropě.
Ale je pravda, že v globálním světě je pro automobilky výhodnější nabízet spíš univerzálněji prodejné (turbo)motory, které např. splní i poněkud iracionální evropský NEDC a nezavřou tak světové automobilce dveře na evropské trhy.
Výkon v nižších otáčkách na lidi prostě zapůsobí. V EU objemnější motory, které by nabídly porovnatelnou sílu, moc neletěly. Například Civic má v USA běžně 2,4; základní Corolla má 1,8, u nás 1,33 a 1,8 ani nedostaneš; atd., hlavně je to vidět u japonských a korejských automobilek.
BMW mělo nějakou dobu přeplňovaný čtyřválec (28i, jestli se nepletu) vedle atmosférického šestiválce (30i) a šestiválec, pokud vím, dostal na frak. Nepřišlo mi, že by protlačovali ten či onen. 30i představuje tradiční motor a mohl o něj být zájem. Část problému je v tom, že jsou dnes auta těžší. A emisní normy se na řadě motorů neblaze podepsaly. 1,6 v nižší střední zkrátka není, co bývávala.
BMW mělo nějakou dobu přeplňovaný čtyřválec (28i, jestli se nepletu) vedle atmosférického šestiválce (30i) a šestiválec, pokud vím, dostal na frak. Nepřišlo mi, že by protlačovali ten či onen. 30i představuje tradiční motor a mohl o něj být zájem. Část problému je v tom, že jsou dnes auta těžší. A emisní normy se na řadě motorů neblaze podepsaly. 1,6 v nižší střední zkrátka není, co bývávala.
3_diamanty
proste uz nejde podliezt.... liter je ozaj malo a sam budem vyberat na jar len medzi tymi vozmi ktore mi ponuknu aspon 4 valce a 1,2 litra objem ( a ozaj je ich stale dost .. 1,4 by bola za mna asi ideal ) ..... lebo od motora ocakavam aj nejaku tu zivotnost a spolahlivost v praxi a nie iba krasnu spotrebu na papieri ktorou sa pysia tie kdejake moderne downsizingove motory .... mazda to ale opat ako najsikovnejsia znacka na svete vymakla a myslim ze sa moze usmievat... nepotrva dlho a aj dalsi zistia ze cesta mazdy je lepsia ako cesta na styl kosaciek.... mazda uz v zaklade ma paradne objemy... uz zakladna mazda 2 ma 1,5ku vyladenu na 55kw... a 135Nm klobuk dole :yes:
Myslíš podladěnou. Protože stejné parametry měla i dieselovým průběhem podobná a podobně podladěná 1.6-ka ve Feldě, vycházející tuším dokonce z motoru jedničkového Golfu. Pokud solidní motorizace u M2, tzn. 85kW, stojí skoro půl míče, tak no comment ..., prodeje třeba v ČR mluvi jasně.
Myslel jsi to tak, že i Mazda vyměkla? Nebo proč, a to dokonce v Americe, jde cestou downsizingu (CX-9)? Proč jde podobně a primárně ve Státech stejnou cestou Honda (Civic)? A schválně se nechám překvapit, čím bude chtít Mazda konkurovat v další generaci evropskému středu a mainstreamu, když dnes její top motorizace a s patřičnou cenovkou s bídou výkonově stačí tomu evropskému průměru.
Myslel jsi to tak, že i Mazda vyměkla? Nebo proč, a to dokonce v Americe, jde cestou downsizingu (CX-9)? Proč jde podobně a primárně ve Státech stejnou cestou Honda (Civic)? A schválně se nechám překvapit, čím bude chtít Mazda konkurovat v další generaci evropskému středu a mainstreamu, když dnes její top motorizace a s patřičnou cenovkou s bídou výkonově stačí tomu evropskému průměru.
😄 1.5l 55kw a 135Nm .. ten tebou zatracovany liter by ho "zadupal" do zeme.
pocitat vies takze ta tvoja 1.2 ma mensie valce ako valce v 3valcovom litry.
inak co sa tyka zivotnosti pozri si test autobildu kde focus s 1.0 skoncil po 100tis. kilometroch na absolutnom druhom mieste. Myslim ze za nejakou audinou.
pocitat vies takze ta tvoja 1.2 ma mensie valce ako valce v 3valcovom litry.
inak co sa tyka zivotnosti pozri si test autobildu kde focus s 1.0 skoncil po 100tis. kilometroch na absolutnom druhom mieste. Myslim ze za nejakou audinou.
Anonym
Takovým optimistou nejsem. Pochybuju, že by VW nyní uváděl na trh 1.0 TSI, kdyby věděl, že za rok neprojde novými emisními testy. Nevěřím, že se dočkám Škody Rapid 2.0 MPI.
Je pravděpodobné, že u dieselů změny nastanou. Ale nenazval bych to upsizingem. Spíše bych to viděl jako přirozený proces, kdy diesely zmizí z menších a středních aut.
Je pravděpodobné, že u dieselů změny nastanou. Ale nenazval bych to upsizingem. Spíše bych to viděl jako přirozený proces, kdy diesely zmizí z menších a středních aut.
Bude 1,5TSI, pokud by nedostal filtr pevných částic, tak věřím, že by to byl skvělý motor, ale s filtrem radši nebrat, ta úspora bude prakticky nulová.
ano ten ubytok dizlov ocakavam aj ja ... v malych autach nemaju zmysel... a v miniautach uz vobec... rovnako verim ze zmiznu aj z nizsej strednej triedy kde sa uz predpokladam rozmnozia za par rokov hybridne benziny na styl aurisu... dizle podla mna ostanu len v nejakych velkych manazerskych vozoch od passatu vyssie... a vyrobcom sa uz tiez neplati vyvijat nejaky minidizel ktory stejne bude zadupany nejakym tym benzinovym hybridom ... takze je dost mozne ze dizle uz casom budu len vo vacsich sedanoch/kombikoch no a v SUVeckach.... este pridu casy ked golf bude opat najtypickejsi ked bude v benzine ako v zaciatkoch kariery ... normalne to uz citim ... ta benzinova era sa uz opat vracia 😉
Nevím, zda zrovna Rapid 2.0 MPI... ale pokud vím, Škodovka prodává Octavii III s 1.6 MPI (85 kW) v asijských zemích a Rusku. Tam je svět možná ještě v pořádku 😲
Ano, tam svět neřídí hloupá EU.
A proto miliony Rusů utíkají a žijí v EU?
Všude jsou lidé, kteří se chytí na pozlátko a nechtějí vidět pod povrch. ČR je takových taky plná...
EU je každopádně jediné mocenské uskupení na světě, které si cíleně podkopává svůj ekonomický rozvoj a svou budoucnost.
EU je každopádně jediné mocenské uskupení na světě, které si cíleně podkopává svůj ekonomický rozvoj a svou budoucnost.
no jasne ty trumbero, zatím co se EU propada, rusko prosperuje >😁 >😁 >😁
Ty jsi tak hloupý, že pravdu nepoznáš ani kdyby tě fackovala. Takže od tebe tohle beru jako lichotky.
O Rusku jako světu v pořádku bych nemluvil. Tam není nic v pořádku. A co se EU týká, až přijdou volby, chce to zvednout zadky a nevolit tam rudozelené melouny.
Ja Prvni 123
😄
V principu dobrá zpráva.
Však on i ten 0.9 MultiAir původně vznikal jako podpora hybridního Ducata do měst...
V principu dobrá zpráva.
Však on i ten 0.9 MultiAir původně vznikal jako podpora hybridního Ducata do měst...
Arese
Zdařilý downsizingový turbo-čtyřválec menšího objemu (+ samozřejmě man. 6kvalt), to jsem ještě ochoten zkousnout. I s pohonem na LPG či NCG jsem ochoten se v nehorším případě smířit. Ale elektromotor coby pohonná jednotka (je jedno, jestli pomocná, nebo hlavní) a samočinná převodovka mi do auta nesmí! 8-s 8-s 8-s
No já jsem rád, že si ještě pojezdím na benzínu, případně sem tam na naftě. Následující generace už to tak romantické mít nebudou. Auta se budou řídit sama. Hybridy jsou ale slepá větev a elektrická auta dávají smysl pouze tehdy, pokud se naučíme efektivně elektřinu vyrábět a skladovat. Masový přechod zatím nehrozí.
S malým turbomotorom sa po meste dosť nepríjemne jazdí. Kvôli dlhým prevodom a nedostatku točivého momentu pod 1500 ot auto ťažkopádne akceleruje, niekedy (a to dosť často) treba podradiť až do jednotky. To sa mi nestávalo ani s htp.
Ano souhlas,mám 0.9Tce 66kw a opravdu se s tim musi clovek trochu naucit.Pri rozjizdeni nez foukne turbo tak je tam nic a opravdu si na to clovek musi dat pozor.V podstate se chvilku rozjizdim pouze s obsahem 898 s 1200kg tezky autem 😄 Ale jinak si ten moturek nemohu vynachvalit.Nizke otacky pri dalnicnich rychlostech,motor je krasne tichy,prumerna mestska spotreba 6.2l,nizke povinne.
Hybridy nie su mrtva vetva - polovica obyvatelstva zije v mestkach a tento pomer sa zvysi na dve tretine - a kde funguje hybrid idealne? V meste. Zaroven odpada potreba druheho auta mimo mesto, kedze toto hybrid zvladne tiez, dokonca aj na dialnici uz su hybridy usporne.
KANKUNEN
Mazda to dělá dobře. Zatím jí chybí top výkony, ale to co se nejvíce prodává má udělané dobře.
Joky
Takže díky genialitě německých a českých inženýrů si teď
Čeští Pepíci můžou koupit svoji vysněnou modlu Škodovjenku s motorem 1,0 turbo a vy jim to tady haníte....
Že se nestydíte...
Čeští Pepíci můžou koupit svoji vysněnou modlu Škodovjenku s motorem 1,0 turbo a vy jim to tady haníte....
Že se nestydíte...
Dagmarrr
Mám pocit, že pořád řešíme naftu, benzín, elektřinu, vodík, ethanol atd., ale hlavní ničitel přírody je zcela jinde. Fabriky v Asii, v Jižní Americe i v Austrálii, auta s obrovskými objemy bez filtrů (hlavně náklaďáky), obří stroje, letadla, lodě a dokonce i krávy mají takové větry (po trávě), že by měly mít na zadku katalyzátory 😄. Doping malých motorů musí mít někde limit, vždy je něco za něco. Asi opravdu platí, že válec by měl mít obsah zhruba půl litru pro optimální funkci. Proto legendární motory PSA, MB, BMW apod. tento fakt splňují stále.
to už si můžeme koupit VELOREX a baterii nebudeme potřebovat, natočíme klikou
Právě u hybridů je ideálem motor s větším objemem a Atkinsonovým cyklem, tak jako to má u svých hybridů Toyota.
dulezite bude aby to bylo jednoduche reseni, tedy aby spalovaci motor nebyl primou soucasti pohonu, v tu chvili se to cele komplikuje a prodrazuje, pokud slouzi jen jako elektrocentrala tak je to nejsnazsi reseni
a cena je vec zakazniku, nekdo ma a nekdo nema, nejaka amercika "krava" mozna na nadrz neda ani tech 600km
a co pisou v tabulce zajima jen rejpaly v diskuzich a nejakyho urednika >😁 pokud s tim clovek bude jezdit po meste kratke trasy tak muze vpodstate jezdit i za nulu co se benzinu tyce, to je na jizdnim stylu a trase, ne na tabulce
A jinak svyznym > svižným; necelich > necelých.
a ty nesmysly s elektrinou mas odkud >😁 co ma a co nema budoucnost o tom rozhodne ta budoucnost, urcite ne ty nebo ja 😉
a to ani i8 neni zdaleka to nej co jsem kdy mohl ridit, no strasna nespravedlnost co? no jak nekdo kdo neumi pravopis muze vubec ridit auto?
ale aby si byl stastnej, tak ano zakladku jsem ukoncil, a pak jsem jeste odmaturoval z matematiky za 1, informatiky za 1, ekonomiky za 1, ucetnictvi za 1 a cestiny za 3, no strasna nehoraznost >😁
Mam v rodine dyslektika. Dyslexia nie je mentalna retardacia, takze je samozrejme, ze vety posklada normalne. To, ci a kolko hrubiek urobi, zavisi na tom, aky stupen dyslexie dotycna osoba ma a kolko krat si je ochotna po sebe ten text precitat a opravit. Pre tuto chorobu je normalne, ze neodstrani 100% chyb. A to dokonca ani v hovorenej forme, nie len pisomnej.
Na zaver mi fakt neda nedodat, ze sice SamanAR nepise na jednicku, ale aspon sa nesprava ako totalny... ...ryccardo 😉
Takova i3 v bezinovem rezimu zere kolem 8 litru, stary volt/ampera taky zral hodne, pokud nebyl nabity... toto reseni proste nedava jakykoli smysl....