Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
holden_holden
pokud bude kupec obeznamen se stavem a bude tomu umerna cena. cca 30-50% protoze ten vrak vetsi cenu nema
free78
Autor evidentně nemá o autokarosařině nejmenší tušení. Běžná oprava. Toto se děje i u nás. Při sledování videa mne potěšila pečlivost zpracování a výbava dílny. Autor článku, protože o tomto oboru neví nic, očekával samozřejmě dílnu vybavenou nejnovějším počítačem Apple s 38 palcovou obrazovkou. Tato výbava (Apple), ale při svařování plechu není úplně to nejdůležitější.
A náklady? Zde autor opět netuší která bije. Takovej zadek co tam přivařoval koupíte na vrakovišti za např. 30 tisíc Kč. Práce s odřezáním a navařením je tak na 3 dny. Kolik asi tak stojí 3 dny práce autokarosáře? Hm? Dejme tomu že více než 6 tisíc asi ne, že ano? Potom lak. Tohle bylo tak za 20 až 25 tis maximálně. Celková cena tedy cca 60 tisíc. Takže se to nevyplatí? Fakt? U zánovního BMW bych řekl, že vyplatí. Ale já nejsem humanitně vzdělaný novinář, tak nevim.
A náklady? Zde autor opět netuší která bije. Takovej zadek co tam přivařoval koupíte na vrakovišti za např. 30 tisíc Kč. Práce s odřezáním a navařením je tak na 3 dny. Kolik asi tak stojí 3 dny práce autokarosáře? Hm? Dejme tomu že více než 6 tisíc asi ne, že ano? Potom lak. Tohle bylo tak za 20 až 25 tis maximálně. Celková cena tedy cca 60 tisíc. Takže se to nevyplatí? Fakt? U zánovního BMW bych řekl, že vyplatí. Ale já nejsem humanitně vzdělaný novinář, tak nevim.
Přesně tak, pár autoservisů už jsem prošel a tohle je celkem běžná praxe.... člověk akorát kouká co se dá a co šikovné ruce umějí......a nemusí to být nutně roboti ABB žejo 😄 Každopádně "šokující" pro bulvární plátek je na tom to, že je to drahé luxusní BMW ze západu a opravuje ho šmoula z bývalé SSSR žejo...... to že u nás by se tohle auto vyhodilo na šroťák (a nebo právě prodalo těmhle šikulům) a pojištovna by to zacálovala a ty bys byl nucenej bežet a koupit si nový je prostě trend moderní doby a nutno říct že samozřejmě jistější a asi i bezpečnější....
Dám sem jinej příklad v zásadě podobnej.... Já osobně jsem svojí motorku se kterou teď lítám na okruhu, koupil bouranou.... koupil jsem jí ve srovnání běžné ceny "zadarmo". Po 60 letém pánovi z Německa co jí vyslal do pole.... poškozené byly přesně ty věci co jsou potřeba aby mohla jezdit v provozu.... ulomené řídítko,nějaká elektroinstalace, světla (LED a jen to stojí 50k....holt AUDI), blinkry, plasty, držák spz, samozřejmě povrchově odřená a kopnuté kolo... pán sebral plnění z pojišťovny a vyslal jí mě...s 7400km najeto...... já místo těhlech zbytečností na to dal závodní lamináty, opravil kolo a už druhým rokem mi slouží a přede jak koťe.
Dám sem jinej příklad v zásadě podobnej.... Já osobně jsem svojí motorku se kterou teď lítám na okruhu, koupil bouranou.... koupil jsem jí ve srovnání běžné ceny "zadarmo". Po 60 letém pánovi z Německa co jí vyslal do pole.... poškozené byly přesně ty věci co jsou potřeba aby mohla jezdit v provozu.... ulomené řídítko,nějaká elektroinstalace, světla (LED a jen to stojí 50k....holt AUDI), blinkry, plasty, držák spz, samozřejmě povrchově odřená a kopnuté kolo... pán sebral plnění z pojišťovny a vyslal jí mě...s 7400km najeto...... já místo těhlech zbytečností na to dal závodní lamináty, opravil kolo a už druhým rokem mi slouží a přede jak koťe.
ale sak to se deje i tady u nas v CR a vlastne kdekoliv v EU naprosto bezne, pojistovna zaplati jako za totalku, ale aut👋motorka nejdou hned do lisu nebo drticky, normalne se coby totalka jen opravej podobne jako na videu a poslou dal do obehu, ...... co je problem je, ze se to pak klidne prodava se lzivou historii a majitel ma jen malo moznosti jak zjistit ze to je takto posvazovane auto, kdyby se to takto prodavalo s pravdou a za odpovidajici cenu, tak proc ne ze
u motorky zalezi jen na tom jestli je hnutej ram, zbytek na motorce je jsou jen "doplnky" u kterych je fuk jak pri nehode skoncej, a taky je rozdil v tom jestli je to motorka na bezne jezdeni nebo neco kapotovaneho kde se ocekavaj vetsi rychlosti, krivost ramu nebo jeho spatne srovnani se muze projevit kldine az ve vyssich rychlostech kdy jiz bude pozde
ostatne ja svuj skutr taky naboural, skutr sel podlahou primo do stromu a ja nastesti do pole, proste jsem to v zatacce prehnal a podjelo predni kolo na necistotach na silnici, i ram byl hnutej celkem dost, ale vedel jsem ze nad kilo to stejne jezdit nebude, vyresila se pojistka a hura na opravu/predelavku, takze se ram srovnal, nechal skontrolovat laserem a udelala se prestavba na elektroskutr, vpohode jezdil jeste dalsi roky nez me ho znicil pan vlekem co do nej nacouval a ze skutru udelal dekoraci prilehleho domu, tady jiz byla pojistka nizsi a tak jsem se na dalsi opravu vy..
u motorky zalezi jen na tom jestli je hnutej ram, zbytek na motorce je jsou jen "doplnky" u kterych je fuk jak pri nehode skoncej, a taky je rozdil v tom jestli je to motorka na bezne jezdeni nebo neco kapotovaneho kde se ocekavaj vetsi rychlosti, krivost ramu nebo jeho spatne srovnani se muze projevit kldine az ve vyssich rychlostech kdy jiz bude pozde
ostatne ja svuj skutr taky naboural, skutr sel podlahou primo do stromu a ja nastesti do pole, proste jsem to v zatacce prehnal a podjelo predni kolo na necistotach na silnici, i ram byl hnutej celkem dost, ale vedel jsem ze nad kilo to stejne jezdit nebude, vyresila se pojistka a hura na opravu/predelavku, takze se ram srovnal, nechal skontrolovat laserem a udelala se prestavba na elektroskutr, vpohode jezdil jeste dalsi roky nez me ho znicil pan vlekem co do nej nacouval a ze skutru udelal dekoraci prilehleho domu, tady jiz byla pojistka nizsi a tak jsem se na dalsi opravu vy..
vozidlo ktere je vyplaceno pojistovnou jako totalka by nikdy nikde nemelo dostat dalsi moznost registrace.
To je ale otázka na daleko širší diskuzi. Jen namátkou -
- co když bude na takovou opravu použit celý nový nebo jiný nepoškozený skelet (hypoteticky) ?
- co když bude časová hodnota vozu již tak nízká, že na "totálku" bude stačit jen rozbitý nárazník, světla, a vyteklý chladič ?
Tzv. "totálka" je ve většině případů jen nečestná obrana pojišťoven vyvléknout se z plnění pojistných událostí - na základě časových hodnot - za co nejméně peněz. Čert vem, že třeba majitel platil poctivě 6 let, případně i 26 let (myslím na několik aut) pojistku bez jakékoliv škodní události. Vůbec to neznamená, že auto nelze řádně opravit, jen je to v očích pojišťoven nerentabilní a tak to nechtějí hradit.
- co když bude na takovou opravu použit celý nový nebo jiný nepoškozený skelet (hypoteticky) ?
- co když bude časová hodnota vozu již tak nízká, že na "totálku" bude stačit jen rozbitý nárazník, světla, a vyteklý chladič ?
Tzv. "totálka" je ve většině případů jen nečestná obrana pojišťoven vyvléknout se z plnění pojistných událostí - na základě časových hodnot - za co nejméně peněz. Čert vem, že třeba majitel platil poctivě 6 let, případně i 26 let (myslím na několik aut) pojistku bez jakékoliv škodní události. Vůbec to neznamená, že auto nelze řádně opravit, jen je to v očích pojišťoven nerentabilní a tak to nechtějí hradit.
S tímhle osobně nesouhlasím. Jako totálka je zejména u starších aut vyplacen kdejaký ťukanec a když si to šikovný majitel rozhodne levně a solidně opravit, nevidím problém.
za totalku se dnes oznacuje spousta aut, kde se proste jen nevyplati oprava diky cenam v autorizovanych servisech, ciste prakticky u treba 10 let stare Audiny, BMW, Mercedesu a dalsich drazsich znacek kde je drahej servis ti za totalku oznaci i auto co se treba jen otre o svodidla, kde proste vymena vsech dotcenych dilu a lakovani tabulkove vyjde draz nez jaka je tabulkova zustatkova cena auta, je ale nesmysl takove auto proste nevratit zpet do provozu jen proto ze ho pojistovna radsi vyplati jako totalku
pro zajimavost, jako totalka bylo oznacene pojistovnou i jedno nase starsi auto v rodine kde kroupy rozbili 3 skla, poskodili plasty pred celnim sklem a samozrejme potupkaly obe kapoty a strechu, auto melo pojisteni proti zivelnim pohromam a pri cene asi 35 tisic dle tabulky se oprava v Subaru proste nevyplatila, joooo takove auto si rozhodne zaslouzi neopravovata je lepsi ho nechat rovnou sesrotovat >😁
pro zajimavost, jako totalka bylo oznacene pojistovnou i jedno nase starsi auto v rodine kde kroupy rozbili 3 skla, poskodili plasty pred celnim sklem a samozrejme potupkaly obe kapoty a strechu, auto melo pojisteni proti zivelnim pohromam a pri cene asi 35 tisic dle tabulky se oprava v Subaru proste nevyplatila, joooo takove auto si rozhodne zaslouzi neopravovata je lepsi ho nechat rovnou sesrotovat >😁
Ano, tak nějak to je, akorát mám pocit, že pojišťovny akceptují ceny autorizovaných servisů jen do určitého stáří vozu.
Vasut1974
Jako nechci ani myslet na to co se stane pri sebemensi dalsi rane na ten zadek, ale chlapek se jevi jako sikula (bez ironie)
Ponauceni je rekl bych kupovat bud auto novy nebo z used programu jednotlivych automobilek, kde by se tohle melo vyfiltrovat (ale mozna je to jen moje naivni predstava)
Ponauceni je rekl bych kupovat bud auto novy nebo z used programu jednotlivych automobilek, kde by se tohle melo vyfiltrovat (ale mozna je to jen moje naivni predstava)
Nebo kupovat auta, která nepoužívají konvenční karoserii jako 7er, ale třeba hliník jako třeba Jag XJ, ten by takto primitivně opravit nešel, tam by musel měnit komplet podélné nosníky, nýtovat a lepit, protože svářečku by si mohl leda nabouchat do kecek a taková oprava pak stojí docela pálku a u ojetiny by se vůbec nevyplatila. Tam kde je jenom ocel, tak se samozřejmě vždy najde šikula, který svaří cokoliv a čímkoliv a pevnost karoserie jde do háje.
Upřímně by mě zajímalo, jak by při nehodě dopadlo. Už jsem i slyšel, že takové auto je vlastně ještě pevnější, ale...já do toho fakt nevidím. 😄
Tipoval bych, že při další ráně na zadek to auto bude nabourané, ale je to jenom moje domněnka. 😄
Pokud nesvařuje vysokopevnostní plechy, ale obyčejné bláto (hlubokotažné plechy), tak se s pevností auta nic moc nestane, snížená pevnost je zachráněna vyšším počtem svarů.
Pokud nesvařuje vysokopevnostní plechy, ale obyčejné bláto (hlubokotažné plechy), tak se s pevností auta nic moc nestane, snížená pevnost je zachráněna vyšším počtem svarů.
IPace
asi jedine co se me na dane oprave nelibi je, ze nemeni cele podelne nosniky v oblasti prahu, a jen je fiknou a navarej "novou" cast auta, je otazkou o kolik drazsi by bylo ty spodni nosniky cele vymenit za nove, z hlediska nasledne tuhosti a bezpecnosti auta to bude ale obrovskej rozdil
gif s dily nosnych casti [odkaz] no bylo by to slozitejsi a pracnejsi, ten nosnik saha od predniho kola az k zadnimu a to ve 3 vrstvach [odkaz]
gif s dily nosnych casti [odkaz] no bylo by to slozitejsi a pracnejsi, ten nosnik saha od predniho kola az k zadnimu a to ve 3 vrstvach [odkaz]
jaroslavii
No, nevím. Pokud to změřili a ta záď sedí dobře, v rámci možností, že to neháže a jsou rovně kola. Na předek si to neumím představit. Je jasné, že je to prasečina, ale mít 7 bavoráka třeba za čtvrtinu cenu s pár tisícema km, no neber to. Holky se na to uloví v pohodě. 😄
To auto nebylo zničené, ale nabourané... a je jen úchylkou dnešního světa, že všechno chce vyhodit a koupit nový.
😒
Že to na tom videu udělají prasecky ještě neznamená, že se to mělo vyhodit.
Vlastně jsem znal týpka, který si takhle koupil bouračku za pakatel, v rodinném autoservisu vyměnil zadek a možná v tom jezdí ještě doteď. 😄