Nový Mercedes-Benz třídy E je doslova napěchovaný moderními technologiemi. Jednou z nich je automatický parkovací asistent fungující přes mobilní telefon. Není to moc složité?
Tak já jsem to viděl, když jsem tvořil takový mini video blog (ne, to opravdu není reklama) na novou sedmičku a je to zajímavé. Ovšem tím to asi pro mě končí, je to "jen" zajímavé.
Otázkou zůstává, kolikrát v životě, tedy v reálném světě by se tato technologie hodila. Já mám pořád pocit, že je zatím jen boj o zákazníka ve stylu "umíme to a děláme to".
Niektore veci si uzitocne a vacsina veci je v praxi malo vyuzitelna. ja som pouzil parctronic raz,distronic tiez raz a tak isto zbytocne pipaju cidla ktore meraju vzdialenosi od prekaziek a skor plasia ako pomahaju kedze su nastavene na dost velke vzdialenosti.
Par uzitocnych veci clovek vyuzije ako 360 st. kamera, meranie mrtveho uhla, cruise control a mozno 2 - 3 nej dalsie. Panoram. strechu som mal otvorenu mozno 3 x a stoji nej Ł 1400, padla pod volantom tiez ale tie neboli nast. v pripl. vybave. S tou priplatkovou vybavou treba opatrne a radsej si to 2 x premysliet pred zaskrtavanim....
Hm, souhlasím. Já jsem využil radarový tempomat jen párkrát, on se totiž chová strašně nepřirozeně. V pětce a ve verzi 2012, kterou mám, prostě zachovává stejnou vzdálenost a nedovolí větší přiblížení (tzv. měkký dojezd auta přede mnou). Takže když to auto přede mnou začne brzdit, tak to auto za mnou brzdí už poměrně panicky, protože pětka si nechává stejný odstup děj se co děj. Myslím, že teď už to mají vychytané, ale já prostě podržím tlačítko rozestupu cca deset sekund a tím si aktivuji jen klasický tempomat (mimochodem, nikde v návodu o tomto není ani zmínka).
A pak na obou autech (5er i M3) velice rád využívám head up display, to je opravdu super.
Z blbostí, které jsou ovšem návykové, bych zmínil servo mechanické dovírání dveří...
Jednou jsem to vyzkoušel na Strakonické. Zkusil jsem to držet a doufal jsem, ze tam ta funkce je, protože jsem viděl na sluníčku přístrojovy štít a ta kontrolka klasického tempomatu tam prosvitala.
Mám problém s vyskakujícími reklamami jen já nebo již auto.cz došel tak daleko, že se stává serverem, na který se nebude dát vůbec koukat? Chápu, příjem z reklamy je asi to jediné, co webovky dnes živí, ale máte páni redaktoři alespoň míru, kterou nejste ochotni ještě překročit?
Dobrý marketingový tah, jak vnutit výrobek s programově omezenou životností (například s motorem od rendlíku) hlupákovi, který si myslí, že je inteligent už jen proto, že se naučil šoupat prstem po obrazovce tabletu... :no:
Za pár let to budou mít všechna auta stejně, jako elektrickou parkovací brzdu, samohavarující brzdové asistenty a bonzovací krabičku, která bude průběžně velkému bratru sdělovat, kde se právě pohybujete... 8-s
Za to 4x4, pořádný šestiválec, manuální převodovku a víceprvkovou zadní nápravu najdete jen v muzeu :no:
to je len mala sucast zariadenia
v celku sa to prepoji s parkoviskom napriklad v OC, kde po zladeni systemov bude medved vediet, ze je volne miesto, posadka opusti osobne motorove vozidlo a prevedie sebaukajaci najazd do obchodaku. No a pri navrate sa vozidlo same ponukne na odjazd na urcenom mieste. Neriesis, neparkujes, nebehas - nic. Vysadnes a nasadnes. O tom im ide.
Vyžaduje to však, aby bylo autonomní řízení povolené. A bylo by zajímavé, jestli by to fungovalo i po delším stání. Jinak už delší dobu aplikace automobilek umí ukázat polohu auta, ale nikdy jsem nezkoušel, jak spolehlivě to funguje v podzemních vícepatrových garážích.
Líbí se mi myšlenka, že bych nechal auto před parkovacím, místem a zvenku si ho zaparkoval do nestandardního parkovacího místa, ale k tomu mi dnes docela pomůžou i 360 kamery. Ale když tím ovládám jen pojezd dopředu - dozadu, tak skončím v omezeném prostoru s limuzínou postavenou napříč silnici ? To mě budou ostatní řidiči milovat a já si taky užiju svoje, když budu muset nějak to auto otočit... >:D
Proste velka hracka pre velkych chlap(c)ov... >:D
OK, tak Medo prisiel s novinkou, komu cest, tomu slava. :-)
Vedla ale vidim 5-era..., takze to vidim na piatkovu porovnavacku ? ;-)
Este si zabudol destniky vo dverach a haciky v kufru...Cely tento aytomob. svet leti tak rychlo vpred ze tie hracky k tomu patria tak ako ma dnes z nas kazdy mobil a tablet.neviem ale potrebujeme naozaj 64 roznych farebnych oddtienov v interiery noveho E cka ...? nestacilo by 5 alebo 10...? treba tam 2 obrovske tablety...? Ano MB si povedal ze spravy nie len S ko naj hi tech auto ale aj E cko. OK budis ...
svet sa zmenil a vznika obrovska kupna sila - kopec dobre platenych managerov, riaditelkov etcccc.....
a tak firmy vymyslaju, ako ich o tie statisicove platy obrat a aj pekne si zarobit.
Tak nemame preco byt prekvapeny, je jasne, ze cena vyrobku uz nemusi byt vzdy priamo umerna kvalite ( po urcitej vyske myslim!)
predsa v pohode to chapeme pri hodinkach, zvykli sme si aj na sialene ceny high end zariadeni etc.
Ja ked riesim ceny s modelkami pri foteni, tak sa mi zatoci hlava, ze kolko vrazia do kabeliek, topanok, rozne luxusne kozmetiky
a aj vyrobcovia ci upravci drahych aut sa vezu na tejto vlne - vznikaju vozidla totalne nadhodnotene a su casto predane skor ako zabiju kravu na potahy sedadiel! :-!
Chtěl jsi zajisté napsat býka. Kdo by chtěl v takové cenové sféře potahy z krávy? ;-) Dnes to není výsada jen Rolls Royce nebo Bentley, býčí kůže používá i Audi.
Píše se mi to těžko, ale zejména dámy nekompromisně při kolmém parkování otevírají dveře až na doraz k bočnímu autu (tedy na doraz do toho auta...). Proto tento systém je dobrý, ale měly by ho mít všichni. Horší je, že ony dámy (při manipulaci s autem přes telefon) by to asi těžko zvládly a šrámy by pak mohly být na všech autech okolo.... ;-)