Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: BMW 730d xDrive a Jaguar XJ 3.0d ve sprintu na 400 metrů. Co bude rychlejší?

75 komentářů

Avatar - classic
classic
jako věrný fanoušek německé vrtule věřím, že BMW bude mít delší kouřový ocas a taky více zkreslené údaje o vypouštěných emisích.....
Anonym
abych věděl, že vyhraje bávo,

Srovnávací test si rád přečtu, ale je to to samý. Pokud bude trochu objektivní (jakože tam nebude škodovka nebo lexus), zašlape bávo kočičku do prachu.

Srovnávači internetových obrázků a posuzovači virtuálních aut to možná viděj jinak, ale takhle to je v reálným světě. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bmw zrejme zasluzene zvitazi.... je novsie... technicky uz vyspelejsie ale mne konkretne sa ovela viac paci jaguar.... ma nieco v sebe co bmw nema ... tazko to opat vysvetlim ale skratka to tak citim .... a aj napriek tomu ze bmw zvitazi ( predpokladam ze to tak bude ) tak osobne by som medzi luxusnymi vozmi volil vzdy radsej jaguar alebo lexus ako bmw... ale je to silne individualne.... lebo niekto zase nemusi jaguar alebo povedzme lexus ... ved to pozname 😉

PS: skoda len ze tie obe motorizacie neboli benzinove... ale tak chapem ok
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
c, c, c,... >😒]
Vidim, ze po istej prestavke si zase vo forme... >😒]
dehonestovat Anglickeho aristokrata este pred testom mi pride blbeee. Nechaj tak, pockaj do zajtra a uvidime. Mne sa XJ-cko paci. 😉 Ano, asi bude zaostavat vo vsetkom moznom, ale je gut, ze tu je.
Vzdy lepsie, ako znovu citat o nejakej kamikadze plechovici >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
XJ je 7 let starý auto, těžko může konkurovat novému BMW.
Aboslutně nesmyslný test a porovnání
Mig_35
Neproběhnul facelift? Má papírově silnější motor, menší hmotnost a stejnou převodovku😊
Ted
Nevim jak jag, ale bmw urcite umi startovat z mista s launch control, ci proste kombinaci brzdy a predtoceneho motoru... Pak je samozrejme namereny cas vyrazne kratsi...
Mig_35
Hlavně má x-drive.
Ted
Xdrive tady rozhodne neuraduje. Mozna pri pouziti launch control, ale s hdm menicem, timto vykonem, na suchu a zcela jasne viditelnym pozvolnym rozjezdem...
Mig_35
A proč se tedy u stejného modelu BMW se stejným motorem, jednou s x-drive a jednou bez něj, uvádí lepší hodnoty pro auto s pohonem 4x4? Asi náhoda😊
Ted
prave proto, ze pri pouziti "launch control", ke kteremu v testu nedoslo, dojde k prenosu daleko vetsiho momentu v kratkem okamziku a tam uz by k protoceni doslo...
Avatar - maxi!
maxi!
celkom zaujimavy test riesili nemecke redakcie, aky cas je zrychlenie normalne a s porovnanim so Start-Stop systemom namerali hodnoty co riadne to pomiesalo hodnoty - BMW 740i zrychluje na 20 za 2.26 s a napriklad Passat 1.4 TSI za 2.29 s
a Mercedes GLC 250 uz za 1.71 s
Joab
Jo, a i30 s 1.4 zrychluje 0-20 rychlejc, nez 911. I pres ten automat v Carrere mi to prijde skoro ostudny.
Avatar - maxi!
maxi!
niekde cestou do raja sa stala chyba? 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
ty brikety od PSA už nejsou to co bejvávalo. 😉
(v koutku duše jsem fandil jagu)
Avatar - maxi!
maxi!
som fakt v rozpakoch - to je akoze vtipne alebo co sa deje?
tento Jaguar som mal asi pred tromi rokmi ( cca 2014?) a to uz vtedy bol pomerne starsi kus auta... ved to museli stavat kedysi okolo 2008 a vy to chcete zrovnavat s najpopicivejsim supersedanom od BMW?
😲
Mig_35
No nevím co by na tom mělo být vtipného. Těžší BMW s nižším deklarovaným výkonem vyhrává. To mi přijde poměrně překvapivé...
Avatar - Googlit
Googlit
Slovensko, země kde byl rok 2014 před třemi roky.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Země, kde zítra již znamená včera....................... 😄
Mig_35
Země, kde už včera snědli to, co měli sníst až zítra 😄 😄 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Doufám že nám zde slovenští diskutéři /skoro všichni pohodáři/ odpustí to malé rýpnutí ....................... 😉
Mig_35
no hlavně proto, že se tyhle hlášky týkaly matičky Rusi😊
Avatar - maxi!
maxi!
ano, to je presne pointa - o tom tu je rec?
si fakt chapavy tvor - skus to precitat znova
vravim, ze niekedy asi tri roky dozadu
asi....
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
>😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Přišlo nové éčko, XF, srovnávají se se starou pětkou, a co? No, nic, bmw 5 f10 je pořád aktuálním zástupcem značky v dané třídě, tak se srovnává s ním.

XJ dostalo facelift, je to stále aktuální model, není důvod ho nesrovnat s novinkami. A pokud jde o srovnání dynamiky, tady nevidím už vůbec žádný problém, papírově vše mluví pro XJ, výkon, krouťák, nižší váha, mmch. převodovku mají ta auta stejnou. Výsledek vypovídá o tom, že bmw dýzly prostě umí, resp. že v jaguaru už napjatě vyhlížejí nový R6 dýzl z řady ingenium.

Osobně mě výsledek nepřekvapuje, mám stejný motor v RR sportu a vím, že s X5 30d je to neck and neck nebo že 330d stačí v pružném zrychlení i na 335i, tahle jednoturbová verze bmw 30d je prostě povedená.
Ted
a dvouturbova 35d/40d je jeste lepsi 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Brrrr, 3,0L a v naftě. Lepší je 740i nebo 750i.
Majitel 7mičkové řady BMW přeci nemusí za každou cenu šetřit.
:-! :-! :-! :-! :-! :-!
RADEK1
Nemusí, ale třeba chtějí. Až jednou budeš mít tu možnost koupit si podobné auto, také budeš uvažovat jinak. Tedy tak že ta nafta v takovém autě smysl dává. 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nový 7mičkový bávo nebudu kupovat. Ale třeba novej Superb už v hledáčku byl. A stále s benzínem.... .

Nevím, ale nějak mi ta nafta v dnešním světě osobních aut nedává smysl. Pro traktory a náklaďáky OK. Pro auťák kterým budu tahat tunový přívesy taky OK.
Ale na to abych cincal 20-30 tisíc km ročně a připlácel u novýho auta 60 000Kč..... . Ne, to nemá nafta moc smysl.
webpaja
Nezkoušel? Nevytáhl svý peníze? 😉
Ted
Tak si precti testy... Mam 535 d a je to rozhodne lepsi motor nez 535i do toho auta...
webpaja
OK, chápu nadšení, ale nevím co je na aktuálním 35i špatnýho. Krásný zvuk, linearita, ovladatelnost. Proti tomu stojí ohromný krouťák a spotřeba u 35d.
Mig_35
Tede, dělají tu 535d s pohonem zadních kol? Ne? Tak potom není pochyb co je lepší motor, teda ne že by bylo předtím😊
Ted
hele, prectete si zdejsi test 535i ci GT ci co to bylo, i redaktori to zde tvrdi...
na tvou narazku na zadni pohon se ptam: k cemu v dvoutunovy limuzine???
mas snad pocit, ze s tim budes sportovat? >😁 ja s tim teda sportovat moc nedokazu a kdyz uz to auto jde do smyku, tak potrebuje pomerne dost prostoru 😉

opravdu me zadokolkova manie u petky nebere. u jednicky 100%, u trojky jeste urcite jo, ale vys to vazne nema smysl. muj uzivatelsky nazor...
Avatar - Emel
Emel
Jenže on je poněkud rozdíl mezi R4 naftou a V6 naftou.

Nájezd 20t ročně proč ne, s podobným nájezdem jsem taky pro benzín. Jenže 7er se často kupuje jako dálniční křižník a tam si ani v mých očích benzín ty +4 litry na sto neobhájí... nejen čistě kvůli penězům, ale i kvůli nutnosti častěji tankovat.
Mig_35
čtyři litry budou možná mezi 750i a 730d. 740i bude v pohodě jezdit za deset a 730d pod osm nepůjde...
Ted
opet nesouhlas, 730d pod osm je real. jen ve meste a 150+ bude pres
Mig_35
Mezi stejně výkonnou naftou a benzínem je rozdíl 2 litry, pokud nejde o extrémní zatížení. 550D jezdí za 12 a 550i za 14.
_MT_
Podle spritmonitoru jsou to spíš 3. Podíval jsem se na 535 a 550 (2012+), přičemž 50d je na tom o trochu lépe než 35i (tedy mezi 35d a 50i je skoro 6 litrů).
Ted
diky za potvrzeni...
Ted
12l je na 550d dost, na 550i je to normal...
Anonym
Kdyz si vezmu sebe, ale i jine majitele podobnych aut a duvod nakupu nafty je naprosto jednoduchy. V drtive vetsine si to nekupuji auto nadsenci, ale lidi co se chteji premistit z bodu A do bodu B a to, zda jim k tomu poslouzi 730D nebo 750i je jim tak nejak jedno. Auto se jim libi, to zase jo, ale nejak zasadne je nezerou. Auta jsou stejne komfortni, stejne ticha apod. dynamicky rozdil blizky nule, pripadne naprosto nevyuzitelny.
Co je ale zasadni je dojezd. To je vec kvuli ktere jsem ochotny jit do dizlu, protoze je sakra rozdil jezdit na benzinu co 500 km nebo co 1000 km. Ano, nekomu to nevadi, ale pro mne u aut typu 7er ale i 5er, ktere pouzivam na presuny je to velmi podstatne.

Ted mam benzin s dojezdem 400-450 km a to neni ani 50% toho co jsem mel jeste nedavno a pri mem najezdu je to neco neskutecneho. Vyjedu z Prahy a uz premyslim nad tim, ze bych mel pomalu hledat pumpu...
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Stejně komfortní nejsou už jen kvůli tomu smradu, a stejně tichá dozajista taky určitě ne, a pokud ano, tak jen prvních 50k km.

A kdybych chtěl auto na dojezd, tak ho zplynuji 😄 (což má samozřejmě jiné nevýhody).
Ted
ja nadsenec docela su... jenze i vykonove je proste 535d lepsi nez 535i...
a jsem rad, ze tu pises o dojezdu. Pro me je to taky strasne dulezity a mistni plakatovy frajeri tvrdi, ze to je jedno...
pak se mi moc libi debaty o tesle... predstavit si, ze kazdych 300km planujes ne pumpu, ale nabijeci stanici je des...
Mig_35
Ano, výkonově je 535d silnější než 535i, ale pocit, který ti dá benzín, zvuk, možnost motor víc vytáčet - to je prostě k nezaplacení. A rozdíl v dojezdu nebude víc než 150-200 km... Diesel je ekonomičtější varianta a nikdy to nebudu zpochybňovat. Ale aby byla ekonomičtější a ještě lepší, to by bylo vskutku podivné😊
Ted
nevis o cem mluvis, sorry.mluvis o konkretnich motorech, tak si je vyzkousej. rad bych dal prednost benzinu, ale 35i pro takhle tezky auto proste neni lepsi nez 35d...
Avatar - manitou
manitou
ale zas na pumpě je alespoň možnost "zahrát" ostatním, no ni 😉 >😒]
Ted
na to bych nepomyslel...tim se jen potvrzuje, ze preference se clovek od cloveka vyrazne lisi >😁
Avatar - Emel
Emel
Na dálnici je to skoro jedno. A 400m to dá stejně rychle jako můj bývalej sporťák 😄
Avatar - classic
classic
Mě vůbec nepřijde překvapující, že těžší BMW s nižším výkonem je rychlejší...... Krom toho, že se jedná o novější agregát, je zde dalších tisíc možností nastavení, zpřevodování, celkového projevu a chování motoru...... dva motory stejného objemu a stejného výkonu ve skutečnosti krom objemu a výkonu nemusí mít nic společného......
Avatar - maxi!
maxi!
ved ano, to som chcel s tym hore poukazat, ze to uz je ina generacia aut - ine prevodovky, iny system pohonu... kopec vyvoja - preto som namietal, ze ci to je vtip vybrat najnovsiemu bavoraku zastarale zvieratko jaguar?
a tu sa riesi to, ze som napisal asi tri roky a v cca 2014/
fakt pointa pribehu! :-!
RADEK1
Možná má Jag jako Rwd omezený výkon (kroutící mom.) na první stupně, aby se zabránilo prokluzu kol. Zatímco BMW se může jako awd opřít do vozovky všemi 4...
Avatar - classic
classic
Však čtyřkolky 63 AMG mají oproti zadokolkám při stejném výkonu zhruba o 0,5s lepší zrychlení 0-100......
RADEK1
Ano to jsem měl na mysli. Možná kdyby délka testovací dráhy měla víc než 4oo m by Jag BMW předjel.
Ted
Pri tomto rozjezdu vazne ne k zadnemu proklizu vubez nedochazi...
webpaja
Mě to u XF s podobnými výkonovými parametry na suchu i přes instalaci zadních pneu šířky 285mm tedy prokluzovalo 😉
Mig_35
700 nM jen na zadní kola a k prokluzu nedochází 😄 😄 😄
Ted
tobe neslape to video? nebo tam ten prokluz registrujes? mas pocit, ze v tom automatu z nuly je to divokej rozjezd?
Avatar - maxi!
maxi!
"Gib Gas, Gustav"

:-!
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak tohle by mě u limuzíny, která není ani v benzínové a zároveň vrcholné motorizaci vůbec netrápilo. Zajímavé je, že obě auta mají shodně o 1 vteřinu horší zrychlení, než to udávané. Ze všeho nejraději bych byl, kdyby už bylo nové XJ, hlavně se současným čumákem a doufejme, že snad i s interiérem, co zachová to dobré z tohoto XJ, hlavně ty kruhové výstupy klimatizace.
Ted
Tak to napisu jeste jednou... Udavane zrychleni je pri vyuziti launch control...
webpaja
Nové XJ až za +2 roky.
ABC123
Je vůbec možné při koupi takových limuzín uvažovat o naftovém motoru?
webpaja
Jak je vůbec možný nepochopit, že každý má právo volby?
webpaja
Všechny naftový kočky mají oproti BMW jakýsi moment zaváhání na startu, kdy posešlápnutí pedálu není reakce tak okamžitá. Ať už je to schválně nebo indové přece jen nesladili převodovku s motory tak jako bavorští, další zrychlení už je na podobný úrovni.
Ted
Ja ale myslim, ze ta krabicka zacne merit, az kdyz se auto hne, take skutecny rozdil bude jeste vetsi...
webpaja
To je možný, rozdíl je reálně opravdu v "měkčí" reakci převodovky, od uvedení do nějakých cca 20kph je zrychlení adekvátní výkonu.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
To by se totiž pan Mička musel umět s automatem rozjíždět, a ne startovat z volnoběhu a dokonce snad se zapnoutou kontrolou trakce.
Avatar - Dinar
Dinar
730d jsem se projel, a musím říct, že svým projevem umí udělat nová 7er opravdu dojem, rozhodně lepší než svým vnějším designem. Přesto, je to velké auto a projev, jakkoliv výborný, je projevem velkého auta, a i když v něm nehrozí při svižném pohybu mořská nemoc jako v S-Klasse, pro mně osobně už je to prostě třída, která mně neoslovuje. Respektive jediný její zástupce, o kterém bych z hlediska jízdního projevu uvažoval, je právě XJ. Ano, pro typického kupce lux. sedanů je XJ tvrdé a málo luxusní, ale mě se líbí jak jezdí, jestli člověk sedí v XF nebo XJ z projevu auta nepozná, a v tom je v mých očích jeho kouzlo. Plus design, který vypadá stále jako novinka a vedle kterého mercedesí bochník a bavorácká krabice, jak vidím aktuální provedení S a 7er, působí velmi nezajímavě. S novým infotainmentem, led světly a dalšími vylepšeními faceliftu, je to auto pro někoho, kdo chce dynamický luxus a nezajímají ho věci typu noční vidění, ovládání gesty a další aktuální hity lux segmentu. Ode mně má XJ stále :yes: 😉
Avatar - maxi!
maxi!
ano, mas pravdu!
po asi 8000km som mal moznost precitat si chovanie a charakter auta a aj ked je o dost ine ako dana trieda - ma to nieco do seba.
kedysi okolo 2004 som mal klasicke XJR a bolo to az sokujuce, ako lahko a obratne to auto jazdilo a dodnes to ma kopec fanusikov.
2.
pri zrychleni takto tazkych limuzin s diesel krutakom samozrejme dochadza k presmyku pneu ( dufam, ze to nemeraju s protipreklzom, ktory navodzuje ten pomaly start z miesta ako popisuje webpaja) a tak stvorkolka ma velku vyhodu.
aj na XF musis poprepinat zopar tlacitiek, aby to auto zacalo zit
Avatar - Jenik3
Jenik3
U nejvyssi tridy se test zameruje na zrychleni?
Rekl bych, ze pro uzivatele teto tridy je parametr zrychleni mene vyznamny nez napr. bezpecnost, pohodli, odhlucneni. Osobne bych u teto tridy radeji videl hybrdidni pohonne jednotky, ktere ve meste nesmrdi a na A9 at si jedou treba 200. :yes:
Avatar - Emel
Emel
Uvidíš na co bude zaměřený test... tohle je upoutávka.
Avatar - Jenik3
Jenik3
podivna upoutavka, ale asi ta nejlepsi pro ctenare ACZ
Mig_35
Jeníčku nebrblej...
Avatar - maxi!
maxi!
zrychlenie je velmi silny bezpecnostny faktor, pre mna celkom dolezity udaj, z miesta alebo pruzne zrychlenie.
( ok, jazdim asi rychlejsie ako priemer)
skor ta spotreba by ma menej trapila....

samozrejme udaj z 0 na 100 v tejto dobe uz nie je tak podstatny, skor na 100 mil za hodinu a u ostrejsich aut 0 na 200 :-!