Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: BMW 730d xDrive a Jaguar XJ 3.0d ve sprintu na 400 metrů. Co bude rychlejší?
75 komentářů
classic
1
jako věrný fanoušek německé vrtule věřím, že BMW bude mít delší kouřový ocas a taky více zkreslené údaje o vypouštěných emisích.....
Anonym
abych věděl, že vyhraje bávo,
Srovnávací test si rád přečtu, ale je to to samý. Pokud bude trochu objektivní (jakože tam nebude škodovka nebo lexus), zašlape bávo kočičku do prachu.
Srovnávači internetových obrázků a posuzovači virtuálních aut to možná viděj jinak, ale takhle to je v reálným světě. :-!
Srovnávací test si rád přečtu, ale je to to samý. Pokud bude trochu objektivní (jakože tam nebude škodovka nebo lexus), zašlape bávo kočičku do prachu.
Srovnávači internetových obrázků a posuzovači virtuálních aut to možná viděj jinak, ale takhle to je v reálným světě. :-!
bmw zrejme zasluzene zvitazi.... je novsie... technicky uz vyspelejsie ale mne konkretne sa ovela viac paci jaguar.... ma nieco v sebe co bmw nema ... tazko to opat vysvetlim ale skratka to tak citim .... a aj napriek tomu ze bmw zvitazi ( predpokladam ze to tak bude ) tak osobne by som medzi luxusnymi vozmi volil vzdy radsej jaguar alebo lexus ako bmw... ale je to silne individualne.... lebo niekto zase nemusi jaguar alebo povedzme lexus ... ved to pozname 😉
PS: skoda len ze tie obe motorizacie neboli benzinove... ale tak chapem ok
PS: skoda len ze tie obe motorizacie neboli benzinove... ale tak chapem ok
c, c, c,... >😒]
Vidim, ze po istej prestavke si zase vo forme... >😒]
dehonestovat Anglickeho aristokrata este pred testom mi pride blbeee. Nechaj tak, pockaj do zajtra a uvidime. Mne sa XJ-cko paci. 😉 Ano, asi bude zaostavat vo vsetkom moznom, ale je gut, ze tu je.
Vzdy lepsie, ako znovu citat o nejakej kamikadze plechovici >😒] >😒] >😒] >😒]
Vidim, ze po istej prestavke si zase vo forme... >😒]
dehonestovat Anglickeho aristokrata este pred testom mi pride blbeee. Nechaj tak, pockaj do zajtra a uvidime. Mne sa XJ-cko paci. 😉 Ano, asi bude zaostavat vo vsetkom moznom, ale je gut, ze tu je.
Vzdy lepsie, ako znovu citat o nejakej kamikadze plechovici >😒] >😒] >😒] >😒]
Ted
Nevim jak jag, ale bmw urcite umi startovat z mista s launch control, ci proste kombinaci brzdy a predtoceneho motoru... Pak je samozrejme namereny cas vyrazne kratsi...
Hlavně má x-drive.
Xdrive tady rozhodne neuraduje. Mozna pri pouziti launch control, ale s hdm menicem, timto vykonem, na suchu a zcela jasne viditelnym pozvolnym rozjezdem...
A proč se tedy u stejného modelu BMW se stejným motorem, jednou s x-drive a jednou bez něj, uvádí lepší hodnoty pro auto s pohonem 4x4? Asi náhoda😊
prave proto, ze pri pouziti "launch control", ke kteremu v testu nedoslo, dojde k prenosu daleko vetsiho momentu v kratkem okamziku a tam uz by k protoceni doslo...
celkom zaujimavy test riesili nemecke redakcie, aky cas je zrychlenie normalne a s porovnanim so Start-Stop systemom namerali hodnoty co riadne to pomiesalo hodnoty - BMW 740i zrychluje na 20 za 2.26 s a napriklad Passat 1.4 TSI za 2.29 s
a Mercedes GLC 250 uz za 1.71 s
a Mercedes GLC 250 uz za 1.71 s
maxi!
som fakt v rozpakoch - to je akoze vtipne alebo co sa deje?
tento Jaguar som mal asi pred tromi rokmi ( cca 2014?) a to uz vtedy bol pomerne starsi kus auta... ved to museli stavat kedysi okolo 2008 a vy to chcete zrovnavat s najpopicivejsim supersedanom od BMW?
😲
tento Jaguar som mal asi pred tromi rokmi ( cca 2014?) a to uz vtedy bol pomerne starsi kus auta... ved to museli stavat kedysi okolo 2008 a vy to chcete zrovnavat s najpopicivejsim supersedanom od BMW?
😲
No nevím co by na tom mělo být vtipného. Těžší BMW s nižším deklarovaným výkonem vyhrává. To mi přijde poměrně překvapivé...
Slovensko, země kde byl rok 2014 před třemi roky.
Země, kde zítra již znamená včera....................... 😄
ano, to je presne pointa - o tom tu je rec?
si fakt chapavy tvor - skus to precitat znova
vravim, ze niekedy asi tri roky dozadu
asi....
si fakt chapavy tvor - skus to precitat znova
vravim, ze niekedy asi tri roky dozadu
asi....
Přišlo nové éčko, XF, srovnávají se se starou pětkou, a co? No, nic, bmw 5 f10 je pořád aktuálním zástupcem značky v dané třídě, tak se srovnává s ním.
XJ dostalo facelift, je to stále aktuální model, není důvod ho nesrovnat s novinkami. A pokud jde o srovnání dynamiky, tady nevidím už vůbec žádný problém, papírově vše mluví pro XJ, výkon, krouťák, nižší váha, mmch. převodovku mají ta auta stejnou. Výsledek vypovídá o tom, že bmw dýzly prostě umí, resp. že v jaguaru už napjatě vyhlížejí nový R6 dýzl z řady ingenium.
Osobně mě výsledek nepřekvapuje, mám stejný motor v RR sportu a vím, že s X5 30d je to neck and neck nebo že 330d stačí v pružném zrychlení i na 335i, tahle jednoturbová verze bmw 30d je prostě povedená.
XJ dostalo facelift, je to stále aktuální model, není důvod ho nesrovnat s novinkami. A pokud jde o srovnání dynamiky, tady nevidím už vůbec žádný problém, papírově vše mluví pro XJ, výkon, krouťák, nižší váha, mmch. převodovku mají ta auta stejnou. Výsledek vypovídá o tom, že bmw dýzly prostě umí, resp. že v jaguaru už napjatě vyhlížejí nový R6 dýzl z řady ingenium.
Osobně mě výsledek nepřekvapuje, mám stejný motor v RR sportu a vím, že s X5 30d je to neck and neck nebo že 330d stačí v pružném zrychlení i na 335i, tahle jednoturbová verze bmw 30d je prostě povedená.
Pepa_007
Brrrr, 3,0L a v naftě. Lepší je 740i nebo 750i.
Majitel 7mičkové řady BMW přeci nemusí za každou cenu šetřit.
:-! :-! :-! :-! :-! :-!
Majitel 7mičkové řady BMW přeci nemusí za každou cenu šetřit.
:-! :-! :-! :-! :-! :-!
Nemusí, ale třeba chtějí. Až jednou budeš mít tu možnost koupit si podobné auto, také budeš uvažovat jinak. Tedy tak že ta nafta v takovém autě smysl dává. 😄
Nový 7mičkový bávo nebudu kupovat. Ale třeba novej Superb už v hledáčku byl. A stále s benzínem.... .
Nevím, ale nějak mi ta nafta v dnešním světě osobních aut nedává smysl. Pro traktory a náklaďáky OK. Pro auťák kterým budu tahat tunový přívesy taky OK.
Ale na to abych cincal 20-30 tisíc km ročně a připlácel u novýho auta 60 000Kč..... . Ne, to nemá nafta moc smysl.
Nevím, ale nějak mi ta nafta v dnešním světě osobních aut nedává smysl. Pro traktory a náklaďáky OK. Pro auťák kterým budu tahat tunový přívesy taky OK.
Ale na to abych cincal 20-30 tisíc km ročně a připlácel u novýho auta 60 000Kč..... . Ne, to nemá nafta moc smysl.
Tak si precti testy... Mam 535 d a je to rozhodne lepsi motor nez 535i do toho auta...
OK, chápu nadšení, ale nevím co je na aktuálním 35i špatnýho. Krásný zvuk, linearita, ovladatelnost. Proti tomu stojí ohromný krouťák a spotřeba u 35d.
Tede, dělají tu 535d s pohonem zadních kol? Ne? Tak potom není pochyb co je lepší motor, teda ne že by bylo předtím😊
hele, prectete si zdejsi test 535i ci GT ci co to bylo, i redaktori to zde tvrdi...
na tvou narazku na zadni pohon se ptam: k cemu v dvoutunovy limuzine???
mas snad pocit, ze s tim budes sportovat? >😁 ja s tim teda sportovat moc nedokazu a kdyz uz to auto jde do smyku, tak potrebuje pomerne dost prostoru 😉
opravdu me zadokolkova manie u petky nebere. u jednicky 100%, u trojky jeste urcite jo, ale vys to vazne nema smysl. muj uzivatelsky nazor...
na tvou narazku na zadni pohon se ptam: k cemu v dvoutunovy limuzine???
mas snad pocit, ze s tim budes sportovat? >😁 ja s tim teda sportovat moc nedokazu a kdyz uz to auto jde do smyku, tak potrebuje pomerne dost prostoru 😉
opravdu me zadokolkova manie u petky nebere. u jednicky 100%, u trojky jeste urcite jo, ale vys to vazne nema smysl. muj uzivatelsky nazor...
Jenže on je poněkud rozdíl mezi R4 naftou a V6 naftou.
Nájezd 20t ročně proč ne, s podobným nájezdem jsem taky pro benzín. Jenže 7er se často kupuje jako dálniční křižník a tam si ani v mých očích benzín ty +4 litry na sto neobhájí... nejen čistě kvůli penězům, ale i kvůli nutnosti častěji tankovat.
Nájezd 20t ročně proč ne, s podobným nájezdem jsem taky pro benzín. Jenže 7er se často kupuje jako dálniční křižník a tam si ani v mých očích benzín ty +4 litry na sto neobhájí... nejen čistě kvůli penězům, ale i kvůli nutnosti častěji tankovat.
čtyři litry budou možná mezi 750i a 730d. 740i bude v pohodě jezdit za deset a 730d pod osm nepůjde...
opet nesouhlas, 730d pod osm je real. jen ve meste a 150+ bude pres
Mezi stejně výkonnou naftou a benzínem je rozdíl 2 litry, pokud nejde o extrémní zatížení. 550D jezdí za 12 a 550i za 14.
Kdyz si vezmu sebe, ale i jine majitele podobnych aut a duvod nakupu nafty je naprosto jednoduchy. V drtive vetsine si to nekupuji auto nadsenci, ale lidi co se chteji premistit z bodu A do bodu B a to, zda jim k tomu poslouzi 730D nebo 750i je jim tak nejak jedno. Auto se jim libi, to zase jo, ale nejak zasadne je nezerou. Auta jsou stejne komfortni, stejne ticha apod. dynamicky rozdil blizky nule, pripadne naprosto nevyuzitelny.
Co je ale zasadni je dojezd. To je vec kvuli ktere jsem ochotny jit do dizlu, protoze je sakra rozdil jezdit na benzinu co 500 km nebo co 1000 km. Ano, nekomu to nevadi, ale pro mne u aut typu 7er ale i 5er, ktere pouzivam na presuny je to velmi podstatne.
Ted mam benzin s dojezdem 400-450 km a to neni ani 50% toho co jsem mel jeste nedavno a pri mem najezdu je to neco neskutecneho. Vyjedu z Prahy a uz premyslim nad tim, ze bych mel pomalu hledat pumpu...
Co je ale zasadni je dojezd. To je vec kvuli ktere jsem ochotny jit do dizlu, protoze je sakra rozdil jezdit na benzinu co 500 km nebo co 1000 km. Ano, nekomu to nevadi, ale pro mne u aut typu 7er ale i 5er, ktere pouzivam na presuny je to velmi podstatne.
Ted mam benzin s dojezdem 400-450 km a to neni ani 50% toho co jsem mel jeste nedavno a pri mem najezdu je to neco neskutecneho. Vyjedu z Prahy a uz premyslim nad tim, ze bych mel pomalu hledat pumpu...
Stejně komfortní nejsou už jen kvůli tomu smradu, a stejně tichá dozajista taky určitě ne, a pokud ano, tak jen prvních 50k km.
A kdybych chtěl auto na dojezd, tak ho zplynuji 😄 (což má samozřejmě jiné nevýhody).
A kdybych chtěl auto na dojezd, tak ho zplynuji 😄 (což má samozřejmě jiné nevýhody).
ja nadsenec docela su... jenze i vykonove je proste 535d lepsi nez 535i...
a jsem rad, ze tu pises o dojezdu. Pro me je to taky strasne dulezity a mistni plakatovy frajeri tvrdi, ze to je jedno...
pak se mi moc libi debaty o tesle... predstavit si, ze kazdych 300km planujes ne pumpu, ale nabijeci stanici je des...
a jsem rad, ze tu pises o dojezdu. Pro me je to taky strasne dulezity a mistni plakatovy frajeri tvrdi, ze to je jedno...
pak se mi moc libi debaty o tesle... predstavit si, ze kazdych 300km planujes ne pumpu, ale nabijeci stanici je des...
Ano, výkonově je 535d silnější než 535i, ale pocit, který ti dá benzín, zvuk, možnost motor víc vytáčet - to je prostě k nezaplacení. A rozdíl v dojezdu nebude víc než 150-200 km... Diesel je ekonomičtější varianta a nikdy to nebudu zpochybňovat. Ale aby byla ekonomičtější a ještě lepší, to by bylo vskutku podivné😊
nevis o cem mluvis, sorry.mluvis o konkretnich motorech, tak si je vyzkousej. rad bych dal prednost benzinu, ale 35i pro takhle tezky auto proste neni lepsi nez 35d...
classic
Mě vůbec nepřijde překvapující, že těžší BMW s nižším výkonem je rychlejší...... Krom toho, že se jedná o novější agregát, je zde dalších tisíc možností nastavení, zpřevodování, celkového projevu a chování motoru...... dva motory stejného objemu a stejného výkonu ve skutečnosti krom objemu a výkonu nemusí mít nic společného......
ved ano, to som chcel s tym hore poukazat, ze to uz je ina generacia aut - ine prevodovky, iny system pohonu... kopec vyvoja - preto som namietal, ze ci to je vtip vybrat najnovsiemu bavoraku zastarale zvieratko jaguar?
a tu sa riesi to, ze som napisal asi tri roky a v cca 2014/
fakt pointa pribehu! :-!
a tu sa riesi to, ze som napisal asi tri roky a v cca 2014/
fakt pointa pribehu! :-!
Možná má Jag jako Rwd omezený výkon (kroutící mom.) na první stupně, aby se zabránilo prokluzu kol. Zatímco BMW se může jako awd opřít do vozovky všemi 4...
Však čtyřkolky 63 AMG mají oproti zadokolkám při stejném výkonu zhruba o 0,5s lepší zrychlení 0-100......
Ano to jsem měl na mysli. Možná kdyby délka testovací dráhy měla víc než 4oo m by Jag BMW předjel.
Pri tomto rozjezdu vazne ne k zadnemu proklizu vubez nedochazi...
Mě to u XF s podobnými výkonovými parametry na suchu i přes instalaci zadních pneu šířky 285mm tedy prokluzovalo 😉
Pekelná Micinka
Tak tohle by mě u limuzíny, která není ani v benzínové a zároveň vrcholné motorizaci vůbec netrápilo. Zajímavé je, že obě auta mají shodně o 1 vteřinu horší zrychlení, než to udávané. Ze všeho nejraději bych byl, kdyby už bylo nové XJ, hlavně se současným čumákem a doufejme, že snad i s interiérem, co zachová to dobré z tohoto XJ, hlavně ty kruhové výstupy klimatizace.
ABC123
Je vůbec možné při koupi takových limuzín uvažovat o naftovém motoru?
webpaja
Všechny naftový kočky mají oproti BMW jakýsi moment zaváhání na startu, kdy posešlápnutí pedálu není reakce tak okamžitá. Ať už je to schválně nebo indové přece jen nesladili převodovku s motory tak jako bavorští, další zrychlení už je na podobný úrovni.
Ja ale myslim, ze ta krabicka zacne merit, az kdyz se auto hne, take skutecny rozdil bude jeste vetsi...
To je možný, rozdíl je reálně opravdu v "měkčí" reakci převodovky, od uvedení do nějakých cca 20kph je zrychlení adekvátní výkonu.
To by se totiž pan Mička musel umět s automatem rozjíždět, a ne startovat z volnoběhu a dokonce snad se zapnoutou kontrolou trakce.
Dinar
730d jsem se projel, a musím říct, že svým projevem umí udělat nová 7er opravdu dojem, rozhodně lepší než svým vnějším designem. Přesto, je to velké auto a projev, jakkoliv výborný, je projevem velkého auta, a i když v něm nehrozí při svižném pohybu mořská nemoc jako v S-Klasse, pro mně osobně už je to prostě třída, která mně neoslovuje. Respektive jediný její zástupce, o kterém bych z hlediska jízdního projevu uvažoval, je právě XJ. Ano, pro typického kupce lux. sedanů je XJ tvrdé a málo luxusní, ale mě se líbí jak jezdí, jestli člověk sedí v XF nebo XJ z projevu auta nepozná, a v tom je v mých očích jeho kouzlo. Plus design, který vypadá stále jako novinka a vedle kterého mercedesí bochník a bavorácká krabice, jak vidím aktuální provedení S a 7er, působí velmi nezajímavě. S novým infotainmentem, led světly a dalšími vylepšeními faceliftu, je to auto pro někoho, kdo chce dynamický luxus a nezajímají ho věci typu noční vidění, ovládání gesty a další aktuální hity lux segmentu. Ode mně má XJ stále :yes: 😉
ano, mas pravdu!
po asi 8000km som mal moznost precitat si chovanie a charakter auta a aj ked je o dost ine ako dana trieda - ma to nieco do seba.
kedysi okolo 2004 som mal klasicke XJR a bolo to az sokujuce, ako lahko a obratne to auto jazdilo a dodnes to ma kopec fanusikov.
2.
pri zrychleni takto tazkych limuzin s diesel krutakom samozrejme dochadza k presmyku pneu ( dufam, ze to nemeraju s protipreklzom, ktory navodzuje ten pomaly start z miesta ako popisuje webpaja) a tak stvorkolka ma velku vyhodu.
aj na XF musis poprepinat zopar tlacitiek, aby to auto zacalo zit
po asi 8000km som mal moznost precitat si chovanie a charakter auta a aj ked je o dost ine ako dana trieda - ma to nieco do seba.
kedysi okolo 2004 som mal klasicke XJR a bolo to az sokujuce, ako lahko a obratne to auto jazdilo a dodnes to ma kopec fanusikov.
2.
pri zrychleni takto tazkych limuzin s diesel krutakom samozrejme dochadza k presmyku pneu ( dufam, ze to nemeraju s protipreklzom, ktory navodzuje ten pomaly start z miesta ako popisuje webpaja) a tak stvorkolka ma velku vyhodu.
aj na XF musis poprepinat zopar tlacitiek, aby to auto zacalo zit
Jenik3
U nejvyssi tridy se test zameruje na zrychleni?
Rekl bych, ze pro uzivatele teto tridy je parametr zrychleni mene vyznamny nez napr. bezpecnost, pohodli, odhlucneni. Osobne bych u teto tridy radeji videl hybrdidni pohonne jednotky, ktere ve meste nesmrdi a na A9 at si jedou treba 200. :yes:
Rekl bych, ze pro uzivatele teto tridy je parametr zrychleni mene vyznamny nez napr. bezpecnost, pohodli, odhlucneni. Osobne bych u teto tridy radeji videl hybrdidni pohonne jednotky, ktere ve meste nesmrdi a na A9 at si jedou treba 200. :yes:
Uvidíš na co bude zaměřený test... tohle je upoutávka.
zrychlenie je velmi silny bezpecnostny faktor, pre mna celkom dolezity udaj, z miesta alebo pruzne zrychlenie.
( ok, jazdim asi rychlejsie ako priemer)
skor ta spotreba by ma menej trapila....
samozrejme udaj z 0 na 100 v tejto dobe uz nie je tak podstatny, skor na 100 mil za hodinu a u ostrejsich aut 0 na 200 :-!
( ok, jazdim asi rychlejsie ako priemer)
skor ta spotreba by ma menej trapila....
samozrejme udaj z 0 na 100 v tejto dobe uz nie je tak podstatny, skor na 100 mil za hodinu a u ostrejsich aut 0 na 200 :-!