Novinky
0
priznam, sa ze tomuto nerozumiem... Vysveltit 😄
Přejít do diskuze
jj, preto je podstatne lepsi ako 1.8T . 1.8T bol dobry motor, ale ked som ho soferoval po 1.8 TSI, tak to bolo ako zly vtip >😁
tak tak >😁
VW to XWD (nova verzia LCD a eLSD)celkovo proste fakt asi zatial nema. Najprv to malo vyhradne GM, v EU to dsotal SAAB do 93, teraz inisignia. A ako som vravel, vraj to ma supersport Kuga 2.5T 😄 O moc dalsich autach neviem S4 ma aktivny zadny diferak (po SH-AWD v HONDA a ACURA, AYC v EVO, jak sa menuje to v BMW X6? 😄 ), ale zalozeny na TORSEN, cize "klasicke prave QUATTRO" ako si spravne poznamenal uz skorej
VW to XWD (nova verzia LCD a eLSD)celkovo proste fakt asi zatial nema. Najprv to malo vyhradne GM, v EU to dsotal SAAB do 93, teraz inisignia. A ako som vravel, vraj to ma supersport Kuga 2.5T 😄 O moc dalsich autach neviem S4 ma aktivny zadny diferak (po SH-AWD v HONDA a ACURA, AYC v EVO, jak sa menuje to v BMW X6? 😄 ), ale zalozeny na TORSEN, cize "klasicke prave QUATTRO" ako si spravne poznamenal uz skorej
Dinar
Jo, 1,8 TFSI je paráda, je to soft turbo jako byl starý 1,8T, ale moderní prvky, přímý vstřik, jiné sání, variabilní časování tomu přidají těch pár koníků i linearitu, je to fakt super motor, jenže v praxi ho dost lidí dobastlí čipem, aby to jelo, a charakter je... víš kde. 😉
K sedmě jsem ti své napsal pod Insignii.
K sedmě jsem ti své napsal pod Insignii.
no cupra sa celkom bez samosvoru ako tak obisla, ale nie je to ono 😄 speru by stejne mali davat do vsetkych HH. Ak nahodou bude moje dalsie auto FWD (co je dost mozne, pred RWD respekt), tak jedine samosvor 😄
Pravda je, ze Megane RS bez samosvoru nie je to prave, ale motokara je to lepsia, ako Cupra. Mne skor na 2.0T od renault vadilo, ze sa mu nejak zle dychalo na 5000, v R26 sa s tym asi pohrali. Linearita je ale vo TFSI prikladna a medzi inymi 4valcami prelnovanymi asi nedostizna. uplne uplne najprikladnejsia mi pride dokonca v 1.8TFSI, ale tam predas nie je ten vykon az taky.
BTW co hovoris na First Drive 7er v AUTOCAR? Dal som OT pod Insigniu 😊
Pravda je, ze Megane RS bez samosvoru nie je to prave, ale motokara je to lepsia, ako Cupra. Mne skor na 2.0T od renault vadilo, ze sa mu nejak zle dychalo na 5000, v R26 sa s tym asi pohrali. Linearita je ale vo TFSI prikladna a medzi inymi 4valcami prelnovanymi asi nedostizna. uplne uplne najprikladnejsia mi pride dokonca v 1.8TFSI, ale tam predas nie je ten vykon az taky.
BTW co hovoris na First Drive 7er v AUTOCAR? Dal som OT pod Insigniu 😊
Dinar
No, mě to eLSD docela zaskočilo, když jsem jezdil s tou zkušební S3kou (s haldexem, který pak dostala TT-S), tak u toho mluvili o všem možném, ale o přesunu krouťáku zleva doprava ani slovo. 😉
Dinar
No, to tedy nevím, motor Renaultu má mnohem větší turboefekt, a nemá zdaleka tak lineární průběh, jsou tam dvě vlny krouťáku, pro které je ten samosvor téměř nutný, zkus megane sport ať vidíš rozdíl, proč se např. leon Cupra s podobným výkonem bez samosvoru obejde, v tom je kouzlo motoru TFSI.
verim tomuj, ze 155kW bude tiez prijemny. Mne sa uz 147 paci viac ako T5 a to VW fakt nemam moc rad.
B&B som ja samozrejme je mimo moje moznosti na jazdenie, ten 265ps origo od VW vraj ma turboefekt znacnejsi, ale stale mesni ako napriklad ASTRA OPC 240ps 😄
Inak a proc v R26 neurvaly motor ma len napadlo? Podla mna us v RS ten turbomotor prekvapivo je snad druhy najlepsi hned po 2.0 TFSI 147kW . Mna teda renault v tomto prekvapil >😁
B&B som ja samozrejme je mimo moje moznosti na jazdenie, ten 265ps origo od VW vraj ma turboefekt znacnejsi, ale stale mesni ako napriklad ASTRA OPC 240ps 😄
Inak a proc v R26 neurvaly motor ma len napadlo? Podla mna us v RS ten turbomotor prekvapivo je snad druhy najlepsi hned po 2.0 TFSI 147kW . Mna teda renault v tomto prekvapil >😁
Jo to gulas je. [odkaz]
Tu je nieco este popisane. Pokial ale viem, tak ani TT-S nema ten eLSD a neve este rozdelovat tocivy moment medzi zadnymi kolami. Ale zas aj tak vraj funguje skvelo 😄
Tu je nieco este popisane. Pokial ale viem, tak ani TT-S nema ten eLSD a neve este rozdelovat tocivy moment medzi zadnymi kolami. Ale zas aj tak vraj funguje skvelo 😄
Dinar
Prý ten nový 155kW je ještě lepší, ale ještě jsem s ním nejel. Ale verzí softwaru B&B s výkonem kolem 170kw jsem jel několik a řekl bych, že to bylo pro ten motor optimum, turbodíra byla sice citelnější, ale turboefekt naprosto minimální. Samozřejmě to je pořád řeč o origo verzi 147kW ten motor v S3 s ním má prakticky shodný jen objem, jinak je to úplně jiný motor, posílený blok, jiné ojnice, písty jiná hlava, větší vstřiky, jiné turbo, chlazení, na svůj výkon se chová z hlediska turbomotorů naprosto skvěle, i s SW vytaženým na 300 koní byl lineárnější a na plyn rychleji reagující než motor v STi. 😉
Dinar
Jo je to guláš, ale na těch stránkách Haldexu píšou, že eLSD (electronic limited slip differential) může být k haldexu IV přidán jako "option", tzn. automaticky ho každé auto s haldexem IV nedostane. TT-S jako sportovně zaměřený model by to nejspíš mít mělo, takový tiguan asi ne.
ako mozno by do toho mohlo ist aj R26.R, ale fakt na okruh. A uvidme co Focus RS2, ako som pisal 😄
figurka
A vzhledem k tomu všemu co je obsaženo v příspěvcích výše mi to jen potvrzuje, že S3 je v podstatě jediná evropská alternativa k jap. rally civilům. Cena, postavení na trhu, vlastnosti, prostě všechno sedí. Jinak díky za kvalitní výměnu názorů, to se tady často nestane :yes:
Hm, HALDEX XWD prave ma aj aktivny.
[odkaz]
Prvy to mal SAAB , Supersport SUV (Kuga, vsak vies 2.5T) a aj INSIGNIA pokial viem (XWD dostalo cele GM najprv vyhradne).
S4 je ale torsen, to je fakt. Rozhodne v tych haldexoch je gulas. Na nemeckom fore som cital, ako sa chlapik pokusal zistit, aku vlastne verziu HALDEX v jehO TTS ma. Dosli mu 3 odpovede. Jedna HALDEX 3g, druha 4g a tretia TORSEN... vzdy od oficialneho zdroja 😊 😊
[odkaz]
Prvy to mal SAAB , Supersport SUV (Kuga, vsak vies 2.5T) a aj INSIGNIA pokial viem (XWD dostalo cele GM najprv vyhradne).
S4 je ale torsen, to je fakt. Rozhodne v tych haldexoch je gulas. Na nemeckom fore som cital, ako sa chlapik pokusal zistit, aku vlastne verziu HALDEX v jehO TTS ma. Dosli mu 3 odpovede. Jedna HALDEX 3g, druha 4g a tretia TORSEN... vzdy od oficialneho zdroja 😊 😊
najlepsie vyvazeny je predsa len ten 200ps 2.0 , tam je turbodiera aj turboefekt fakt minimalny... Ale zas ten vykon uz tych 265 je dost zaujimavych 😄
Dinar
To je, jel jsem i verzi B&B s 300 koníky, sice už to mělo citelnou turbodíru, ale byla to soda. 😉
Dinar
Haldex 4. gen. neznamená akt. dif., myslím, že akt. dif. do 4x4 s haldexem nejde, to je řešení pro torsen.
Jo inak s tou S3 som to po... Rozpravam tu o V6 a ona uz je 2.0 TFSI 265ps >😁 A to moze byt ina kava
aha, jasne 2.0T S3 kua, fakt... To som trochu prespal 😄 No podla ohlasov TTS, tak to asi bude slusne
Inak tie info o HALDEX su fakt strasne nesurode. VW tvrdi, ze 4motion v R36, TIGUAN je HALDEX 4gen. Napodobne TTS. Lenze 4gen HALDEX by mal byt uz XWD prave a to je aktivny zadny diferak. A to nema podla mna ani TTS, ani TIGI, ani nic.
Ma to podla mna az S4 a ako sa ukazalo u LEGENDU, ukazuje u ACURA TL, EVO X, X6 (ta to ma asi uplne najvymakanejsi) a podobne, aktivny zadny diferak je velka pomoc a dobra vec
Ma to podla mna az S4 a ako sa ukazalo u LEGENDU, ukazuje u ACURA TL, EVO X, X6 (ta to ma asi uplne najvymakanejsi) a podobne, aktivny zadny diferak je velka pomoc a dobra vec
Dinar
Už jsem se tou R26 konečně svezl, proto taky má první reakce tady, s S3 se to nedá srovnat, je to prostě vyhoněný HH se vším, co k tomu patří, tj. neurvalý motor, tvrdé jako prase, je to opravdu zcela jinde než S3, což, souhlas, je pořád více GT než HH, a přitom prakticky stejně účinné.
Dinar
Já jsem s S3kou najezdil celkem dost na okruhu, loni jsem tu o tom docela psal, s B&B spolupracuje člověk, který ladí haldex a měl jsem možnost se povozit s verzí nastavení, která se pak za rok dostala do TT-S. Nevím, jesti ji faceliftovaná S3 teď dostala taky, ale s tímto SW to bylo na okruhu lepší (míň nedotáčivé a rychlejší) auto než tehdejší poslední inkarnace STi (ještě sedan). A co se týká akt. difu, mrkni na můj blog, jel jsem s tím teď v S4ce a dává to ovladatelnosti toho auta zcela nový rozměr. 😉
figurka
No já právě narážím na poslední S3, kde je 2.0T 265HP a díky lehčímu dvoulitru se S3 posunula zase o kus dál. Ano V6 je trochu zbytečné, přeci jen ta váha na přední nápravě..... Právě na tu jednoduchou "říditelnost" i pro nezkušeného řidiče jsem narážel a i právě pro to bych chtěl vidět to porovnání R26 a S3.
Ako bachorky o strasnej nedotacavosti S3 su samozrejme k smiechu. Ale citis na nej, ze ked ides aj obluk, kde by normalne netrebalo korekciu volantom, ze ju nariek tomu pred apexom musis robit. Ale nie je to nijak sialene. uz rozpravky o strasnej nedotacavosti GOLF R32 su smiesne. Spusta ludi si to ani nevsimne.
Co robi ale VW/AUDI dobre, tak ze prave vacsina ludi ich bude soferovat pomerne lahko celkom dobre. Mlady 22 rocny chalan chyti GTI a bude rychly a nerozseka to. Pre mna je to ale nuda (a to sa pokadam za priemerneho vodica).
A celkovo si myslim, ze V6 je na HATCH moc. 147 GTA, R32, S3... nie je to ono. Aj ked som atmosfero maniak, ked uz, ako lepsiu cestu vidim naozaj preplnovany 4valec. Teda este lepsie I4 atmosferu, ale tam uz vlajku zial drzi iba CTR.
Tiez aj uznavam, ze R26 na rozbite okresky moze byt narocny. Podla AUTOCAR je to jedina nirvana, ale neviem... Mal som to stastie ho soferovat, ale len po lepsich cestach, tazko povedat. Tvdry je fakt dost
Co robi ale VW/AUDI dobre, tak ze prave vacsina ludi ich bude soferovat pomerne lahko celkom dobre. Mlady 22 rocny chalan chyti GTI a bude rychly a nerozseka to. Pre mna je to ale nuda (a to sa pokadam za priemerneho vodica).
A celkovo si myslim, ze V6 je na HATCH moc. 147 GTA, R32, S3... nie je to ono. Aj ked som atmosfero maniak, ked uz, ako lepsiu cestu vidim naozaj preplnovany 4valec. Teda este lepsie I4 atmosferu, ale tam uz vlajku zial drzi iba CTR.
Tiez aj uznavam, ze R26 na rozbite okresky moze byt narocny. Podla AUTOCAR je to jedina nirvana, ale neviem... Mal som to stastie ho soferovat, ale len po lepsich cestach, tazko povedat. Tvdry je fakt dost
figurka
Pro mě je u Audi opravdu příjemné pozorovat, jak se postupně s tou jejich "proslulou" nedotáčivostí snaží bojovat a je to čím dál tím lepší. S R26 přesně jak jsi napsal. Okruh super, ale porovnat třeba právě S3 a R26 na klasické české ( slovenské 😉) okresce by bylo velmi zajímavé. Hlavně v rukou "běžného" řidiče.
tu by som az tak neveril tomu uplne. S3 som isiel kratko, ale je to klasicky VW koncern - malo hardcore a je dost nedotacava, to sa jej vziat neda a R26 na tom fakt bude lepsie. 130i - nemozem si pomoct, tiez tazky cumak a RWD k hatchback mi nejak nejde, citim sa tam divne. Vraj 135i coupe je daleko lepsie vyvazene, ale tym som nesiel. Sakra, preco vlastne nerobia 130i coupe? To a samosvor, skoro by som o tom rozmyslal 😄
Jasne, ze R26 ma ale obrovsku reklamu vdaka AUTOCAR. Hold jazdil tym rok Suttcliffe a bol aj "prizvany" k vyvoju R26.R (co je dost pohadka podla mna). Od vtedy je R26 spickou AUTOCARU. Nie az tak neopravnene, ale prehanaju to 😄 Napriklad kritizuju tvrdost CTR, ale R26 je urcite o dost tvrdsie. A stale maju R26 za super nastroj na rozitych okreskach, cim by som si az tak uplne strasne isty nebol 😄
Jasne, ze R26 ma ale obrovsku reklamu vdaka AUTOCAR. Hold jazdil tym rok Suttcliffe a bol aj "prizvany" k vyvoju R26.R (co je dost pohadka podla mna). Od vtedy je R26 spickou AUTOCARU. Nie az tak neopravnene, ale prehanaju to 😄 Napriklad kritizuju tvrdost CTR, ale R26 je urcite o dost tvrdsie. A stale maju R26 za super nastroj na rozitych okreskach, cim by som si az tak uplne strasne isty nebol 😄
figurka
Já si troufám tvrdit, že v současné době to je jediná, aspoň trochu adekvátní volba k japonským rally samurajům. Cenově a dá se říct, že i "brutalitou" projevu je lehce pod božskou dvojící, ale absolutní rychlostí je velmi blízko ( v rukou "běžného" amatérského řidiče ). Se třídou HH bych jí ani nespojoval.
P.S. Zaregistroval jsi připravovaný aktivní nápravový ( zadní)diferenciál ? Měl by být představen v nové S4 a dále by se měl dostat do všech "ostrých" modelů. S3ka by se díky němu mohla posunout na ještě vyšší úroveň a pak už by to začínalo být opravdu zajímavé.
P.S. Zaregistroval jsi připravovaný aktivní nápravový ( zadní)diferenciál ? Měl by být představen v nové S4 a dále by se měl dostat do všech "ostrých" modelů. S3ka by se díky němu mohla posunout na ještě vyšší úroveň a pak už by to začínalo být opravdu zajímavé.
Dinar
bývá S3ka v diskusních pokřicích o R26, které je tím ale vůbec prostě jako nejlepším HH, a to proto, že v Autocaru ho vyhlásil. Nic proti R26, obecně je velmi působivé co Renaultsport dokáže vydolovat z průměrných aut, ale přestože na něj S3 na okruhu ztratí nějakou desetinu, je to jiná liga, cenovka přes milion přesně vypovídá o tom, co lze za ty peníze dostat, kvalita všeho, do čeho si člověk sedne, čeho se dotkne a co slyší je prostě premiová, je jen jedno lepší auto v dané kategorii, 130i, ale o té už samosvorní meganové netuší vůbec nic. 😉