Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
pallas
pozrite si video
pallas
[odkaz]
"Jsou auta, která každý zná, každý o nich mluví a každý na ně má nějaký názor. Představují měřítko určitých kvalit, nebo jsou to prostě jen legendy samy o sobě. Bývají s nimi srovnávány nové modely. A vyvolávají dlouhé hádky, kdykoliv se o nich někdo zmíní v internetové diskusi. Postupem času ale zjistíte, že o nich sice všichni mluví, ale většina lidí je nikdy neřídila – což se často týká dokonce i motoristických novinářů."
"Jsou auta, která každý zná, každý o nich mluví a každý na ně má nějaký názor. Představují měřítko určitých kvalit, nebo jsou to prostě jen legendy samy o sobě. Bývají s nimi srovnávány nové modely. A vyvolávají dlouhé hádky, kdykoliv se o nich někdo zmíní v internetové diskusi. Postupem času ale zjistíte, že o nich sice všichni mluví, ale většina lidí je nikdy neřídila – což se často týká dokonce i motoristických novinářů."
Ano, je to skutečně tak. Spousta motoristických novinářů řadu aut neřídila, protože jim je dnes 25 let a těm autům o kterých všichni mluví a tak je uctívají mnohdy taky. 😄 No a pak by se třeba svezli a byli by zklamaní. Nevěřili byste, kolik aut jsem si jako mladý jinoch v pubertálním věku vysnil. Mám to štěstí, že jsem se k nim později dostal. Ale také smůlu, protože moje někdejší sny občas berou za své. Za všechny zmíním Opel Calibra, krásné auto, které ale jízdně, pokud to tedy nebylo Turbo 4x4 příliš nenadchne. nebo řeba když glorifikovaný řadový šestiválec od BMW M30B35, tedy 535i porazí v subjektivně vnímané dynamice nová 1.6 BiTurbo CDTI od Opela. Opravdu ten diesel jel lépe. je to vážně k nevíře. A tak bych mohl pokračovat. Citroën XM (nebo Xm) jsem ale nikdy neřídil. Tak snad se to ještě někdy podaří.
XM si nenechaj ujsť, ak budeš mať príležitosť. Je to naozaj zvezenie ako na lietajúcom koberci. No a potom ešte CX (je oveľa mäkší) a Xantia Activa - k tej sa nedá v zákrutách prirovnať nič.
A s tými testami a novinármi, a celkovo povedomím - zober si, koľko ľudí ťa presviedča, že francúzske auto nikdy, lebo sa kazia. Potom sa popýtaš, odkiaľ to zobral, a on ti povie, že o tom čítal, alebo že jeho kolega/sused mal dovezenú nejakú starú plečku,a tá sa mu kazila.
A s tými testami a novinármi, a celkovo povedomím - zober si, koľko ľudí ťa presviedča, že francúzske auto nikdy, lebo sa kazia. Potom sa popýtaš, odkiaľ to zobral, a on ti povie, že o tom čítal, alebo že jeho kolega/sused mal dovezenú nejakú starú plečku,a tá sa mu kazila.
Pepa_007
Když to člověk čte, to je pastva pro oči.
Co z toho nabídnou dnes auta?
Odpružení kdy se nechá nastavit inteligentně světlá výška auta?
Šestiválcové motory?
Nádrž na 80litrů paliva?
Vyšší střední s V6 a hmotností 1420kg?
U kombi kufr 750l?
Pasivní řízení zadní nápravy?
Jak ten automobilový svět spěje?
V Holandsku mají jasno, alespoň vláda. Ta navrhuje zákaz prodeje aut na spalovací motor po roce 2025. To je za 9 let. 😄
Co z toho nabídnou dnes auta?
Odpružení kdy se nechá nastavit inteligentně světlá výška auta?
Šestiválcové motory?
Nádrž na 80litrů paliva?
Vyšší střední s V6 a hmotností 1420kg?
U kombi kufr 750l?
Pasivní řízení zadní nápravy?
Jak ten automobilový svět spěje?
V Holandsku mají jasno, alespoň vláda. Ta navrhuje zákaz prodeje aut na spalovací motor po roce 2025. To je za 9 let. 😄
Tenkrát jsem ještě papíry neměl, ale u táty ve firmě byly dvě benzínové XM jako služebáky, s šestiválcem. No, jezdilo to parádně, žralo to i trávu okolo cesty (a jen tu lepší)... a spolehlivost také nebyla právě nejsilnější stránkou. Ale celkově parádní auto :yes:
No vidíte a zrovna v Holandsku jezdí s youngtimery normálně lidé do práce, stejně jako třeba ve Švýcarsku či Anglii. Třeba jen v Amsterodamu jich je sposuta běžně k vidění. A většina v krásném stavu. Jezdím tam rád. 😄 Holanďani tato auta milují, takže něveřím, že jim je jejich vláda zakáže.
V Holandsku to je komplikovanější, myslím, že tam auta platí nějakou daň podle data uvedení do provozu, což youngtimerůmu nahrává... zároveň ale tlak na emise půjde proti tomu.
Protoze jsem v Holandsku stravil pulku zivota, musim potvrdit... Laska Holandanu k automobilum je diametralne odlisna od te nasi... A zakaz spalovacich motoru... To je jen takova populisticka hra 😄
Martin
XM V6 automat, plno tlačítek, kosmický interiér, neskutečně pohodlný křesla (hlavně vzadu), koule!!!, prostě kočár. Tohle auto bylo nejlepší auto mého života, zcela jednoznačně a kdybych o něj nešťastnou náhodou nepřišel, měl bych ho dodnes. Spotřeba na dálnici se dala ukočírovat kolem 8litrů, což na V6 super. Kolony po Praze samozřejmě průšvih 😄 , ale 80ti litrová nádrž byla velmi dostačující. Vnitřní prostor obrovský, komfortní (naštěstí jsem neměl kožená sedadla), digi klima dokonalá a těch tlačítek na skoro všechno. No prostě radost. Kick down automatu paráda. A ano, jel jsem několikrát až na maximum - pocit skoro jako v letadle. Teď si vozím * v Dacii s 55kW a raději o tom moc nepřemýšlím, zlatý časy pořádných motorů jsou za námi. Leda si koupit nějakou ameriku s hemi 5.7
Dálnice za 8? To se očividně bavíme o jiném autě... nebo o jiné dálnici.
"Spotřeba na dálnici se dala ukočírovat kolem 8litrů, což na V6 super."
Když na ní to XMo plavalo 100-110km/h tak bych těm 8 věřil.
Když na ní to XMo plavalo 100-110km/h tak bych těm 8 věřil.
100-110Km/h ano - psal jsem to jako nejnižší možnou spotřebu při provozu-"dala se ukočírovat", ale většinou jsem to logicky nevydržel. Při 230km/h to vzalo 23-25litrů. Ale třeba výjezd na Ještěd při PP 23L - to bylo levnější vyjet nahoru lanovkou 😊. Na dlouhodobý průměr si nevzpomínám, jezdil jsem hodně po Praze a tuším že to bylo kolem 11-12L/100, ale za to ruku do ohně nedám.
Pamätám si, keď sme na ňom išli do Francúzska. Kto si chcel odpočinúť, tak si sadol dozadu. Paráda pohodlie.
A po diaľnici ti išlo spanilo pokojne. Tak-tak som zo 180 km/h ubrzdil odbočku z diaľnice.
A po diaľnici ti išlo spanilo pokojne. Tak-tak som zo 180 km/h ubrzdil odbočku z diaľnice.
dock37
Opäť stará pesnička,je to super auto a nikto to nepochopí,lebo sa v ňom neviezol.OK.No ale predaje hovorili jasnými číslami.Auto v tomto smere bolo za očakávaniami!Je to stále o tom istom.My sme Francúzi a vymyslíme auto aké tu ešte nebolo,že sa toľko nepredáva nevadí!Alebo vadí,asi preto C6 nemala nasledovníka.Ekonomika nepustí,ani Francúzov! :no:
ale veď to vôbec nejde o to, aké kvality malo auto.
Nemecká trojka Audi, BMW, Mercedes proste dávala do reklamy a testov toľko peňazí, že mohla predávať svoja autá za násobok ceny. O nič iné nejde.
A naviac - XM-u vytýkali, že luxusné auto predsa nemôže byť 5-dverové. Že keď to nie je klasická 4-dverová limuzína, tak nemá nárok.
A pozri sa dnes - BMW 5GT, Audi A5 a A7.
Nemecká trojka Audi, BMW, Mercedes proste dávala do reklamy a testov toľko peňazí, že mohla predávať svoja autá za násobok ceny. O nič iné nejde.
A naviac - XM-u vytýkali, že luxusné auto predsa nemôže byť 5-dverové. Že keď to nie je klasická 4-dverová limuzína, tak nemá nárok.
A pozri sa dnes - BMW 5GT, Audi A5 a A7.
Francúz veľa krát v tomto predbehol dobu. Po rokoch s tým prišiel Nemec a úspech,nerozumiem tomu.
dakk68
No na to nelze říct absolutně nic zlého..Osobitý,svébytný vůz..Tehdy auta ještě nesplývala,,ani nezaujatým..Fajnový pohodlný kočár..Jojo citrouš a jejich dizajn,,už za války měli hezký auta,no a pak později ta jejich deeska nemá ve světě obdoby..Škoda že je pohltila unifikace...-)
Arese
XM je pro mě (bohužel) poslední pořádný Citroën se vším, co k tomu patří. Současný stav této automobilky je přímo tristní (s čestnou výjimkou nejnovějšího Picassa a Berlinga) a zatím není vidět svételko na konci tunelu... 😒 :no:
pumpkin
Jedno leto na strednej som brigádoval v autoservise, kde v kúte stálo zaprášené XM-ko ležiace na bruchu s francúzskymi značkami. Neporiadok okolo neho naznačoval, že je tam už dlho a hoci som si prial ho zažiť v pojazdnom stave, tak podľa mechanikov to nebolo moc reálne. Bol tam nejaký problém s elektronikou. Ale raz, keď som prišiel po víkende, tak XM-ko sa podarilo oživiť a išli sme sa povoziť. Na tú jazdu nezabudnem. 😄
Veľké mäkké sedadlá alebo rovno fotely so zažratým cigaretovým dymom, bohaté presklenie, pod kapotou V6-ka (už prerobená na plyn) a hlavne to filtrovanie nerovností. A po jazde si auto poslušne sadlo ako pes. Vtedy som si značku Citroen začal viac vážiť.
Tu je spomienkové foto: [odkaz]
Veľké mäkké sedadlá alebo rovno fotely so zažratým cigaretovým dymom, bohaté presklenie, pod kapotou V6-ka (už prerobená na plyn) a hlavne to filtrovanie nerovností. A po jazde si auto poslušne sadlo ako pes. Vtedy som si značku Citroen začal viac vážiť.
Tu je spomienkové foto: [odkaz]
euro89
Často čtu a slýchám, že pravověrní fanoušci značky považují za poslední opravdový Citroën CX, neboť jde o poslední model z éry samostatné automobilky. Pro mě je však tím posledním opravdovým Citroënem právě XM. Jasně, měl už motory od Peugeotu, ale jinak šlo o klasický velký Citroën s neotřelým designem, pohodlným podvozkem, bohatou výbavou a spoustou technických fines. Jako malej jsem o něm snil a dokonce jednou v Jugoslavii na dovolené přemluvil rodiče, aby necelý kilometr od hotelu vzali taxi, protože to byl zrovna úplně nový XM a já se s ním chtěl svést. 😄 Po XM jsem pokoukával průběžně i v době, kdy už jsem dávno vlastnil řidičák, ale po informacích z mnoha různých zdrojů o (ne)spolehlivosti hydraulického podvozku a el. výbavy v kombinaci s mizernou dostupností originálních dílů a všeobecně mizerným značkovým servisem, pokud jde o youngtimery, vždy zůstalo jen u toho pokoukávání. Je to škoda, kdyby u PSA fungoval alespoň ten servis, člověk by jim některé (často početné) nedostatky v kvalitě výroby i odpustil. Moc by se mi líbil XM V6 se starším řetězem poháněným PRV motorem, manuální převodovkou a maximální výbavou. Bohužel však patřím k lidem, kteří mají rádi, když jejich auto i po letech funguje jako v den předání prvnímu majiteli... Jenže pokud jde o péči pro majitele youngtimerů, můžou si francouzi v tomhle ohledu potřást rukou s italama nebo GM. :-! :no:
ZAPOMĚNTE NA ŠUNTY !! UŽ ZA ROK SE TĚŠTE NA NEJLEPŠÍ SEDAN NA SVĚTĚ [odkaz]
😉 :yes:
moudřejší se na tu dobu připraví [odkaz] 😉
zlate 90-te automobilove roky .. :yes:
A druhý naprosto špičkový vůz byla 124 500. Vždycky jsem tomu smál, že to je jen taxík s osmiválcem, který mám taky, ale ve větším modelu. Chyba lávky, to auto byl ve skutečnosti speciál stavěný na zakázku u Porsche. Nejvím jak to, ale to bylo měkoučké jak peřinka v určitém rozsahu, ale i když si dosáhl svého řidičského maxima tak to drželo jak motokára. Za plynem šlo výrazně víc než dvanáctiválcový mamut, ten se sice ve všech situacích konzistentně sbíral od volnoběhu po omezovač, ale ta čtverka šla nad volnoběhem ještě samozřejměji. Předjet kolonu v táhlém stoupání na 1500-2000 otáček, jak by nic. Mělo to speciální kůži, název už si nevzpomenu, ale tlustá jak base ballová rukavice a super pohodlná. Dnešní 221 ji má jak papír.
Nová auta jsou tišší v rychlostech nad 200, nereznou, můžeš se vybourat atd atd. Ale s takovou přirozenou kinematikou podvozku to už dneska nestaví nikdo. A třeba Scorpio, 605, Safrane byly tehdá jízdně oproti XM nesrovnatelně níž.
Každopádně měla úplně nejvíc bočních oken ze všech aut (hlavně ta vládní prodloužená) >😒]
No schválne - ktoré auto dokáže toto?
napríklad terénna jazda s XM
[odkaz]
a jazda na 3 kolesách
[odkaz]