Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Audi Q5 vs. Range Rover Evoque – Souboj plný překvapení

200 komentářů

alapli
Při snídani jsem se málem zadusil. Podle titulku to vypadalo, že vyhraje soupeř, ale TADY JE SVĚT JEŠTĚ V POŘÁDKU A NIKDO Z KONCERNU VW NEMŮŽE PROHRÁT. 😄 😄 😄
Petrko
Úkol zněl jasně : muž s brašnou nesmí projít. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Alebo muž s krúžkami musí vyhrať
Kharl.ANTIDIESEL
jj
A POŘÁDNÝ AUTO NA ČESKÝ TANKODROMY JE JEN JEDNO : TESLA MODEL X [odkaz] na který ani jeden z vás prostě nemáte a navíc soudruzi výchoďáci, vám ho ještě zdražili [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
webpaja
Tvá propagace komunismu je vcelku vtipná, ale nenazýval bych zdejší diskutéry soudruhy. To bude lepší, když si necháš pro sobě rovný :-! 😉
jam2015
Fakt neviem, prečo nejaký elektrikár Karol druhých nazýva súdruhmi?!
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
ty jsi též krúžky >😁 :yes: Evoque má pěknější čumec, ale je to drahá stylovka s nic moc technikou. Celkově mě to zklamalo. Audinu neznám, ale myslím že bude lepší. Zajímavé jsou ale obecně ty stoupající projdeje JLR v posledních měsících.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to sice pro tebe smutné, ale Audi většinou dělá vozy na vysoké úrovni a málokdy někde zaváhá, taky si to ale zaplatíš. Nemám problém uvěřit, že Q5 je v takovém komplexním testu asi lepší volbou, ale osobně se mi vyloženě nelíbí žádné SUV od Audi. To by byla má poslední volba a když už SUV od koncernu, tak jedině od VW (Za tohle mam parádního Touarega s V6TDI). Evoque je z dvojice jasně hezčí, stylovějším vozem... v interiéru už tak jednostranný nejsem, ty Audi umí a když bych chtěl být hnidopichem, tak mi u RR moc nesedí volant, nelíbí se mi, ale to je tak vše 😄
Avatar - Emel
Emel
Q5 se mi z nich zrovna líbí nejvíc... Q3 dostala divný facelift a Q7 byla vždycky mastodont. Ale jinak by mi byl blíž Allroad, když už bych měl nějaké terénní choutky.

VW souhlas, Touareg je super a nový Tiguan se taky povedl, jen ten ceník je teda docela síla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Allroad bych bral všemi deseti, to je takové kombíkové nebe 😉 Mix všeho dobrého. Tiguan se rozhodně povedl, ale za 1.5 mega už dává větší smysl právě Touareg. Můžem jen doufat, že Tiguan časem zlevní a bude dostupnější jako ostatní mainstreamové SUV. Ještě mne napadá jako zajímavá alternativa Jeep GCherokee.
Avatar - Emel
Emel
No ne, za mega a půl zase Tiguan není... základ je třičtvrtě a nějaká slušná konfigurace mega (TDI 110kW 4x4 DSG Highline 955 a jsou tam i LED a tak).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to jo, ale když se podíváš do konfigurátoru a zvolíš 140Kw verzi TDI (jako má testovaná Q5) a začneš trochu klikat do výbavy tak k tomu 1.5 mega dojdeš za chvíli taky 😄
Avatar - Emel
Emel
Hele ani ne... ono je tam té výbavy docela dost. Už v Comfortline jsou třeba senzory vpředu i vzadu.

Navi za 20, DCC 28, vyhřívané sedačky 10, elektrický víko s podkopem 10, pár drobností... a jsi někde 1.1M, když se budeš snažit tak třeba 1.2M. Já vím že 300 už jsou pro tebe drobné... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, to nosim běžně po kapsách >😁 Teď na to koukám, ja sem konfiguroval Rline ten začíná na 1.1 😉
Avatar - Emel
Emel
R-Line se mi nelíbí předek, zůstal bych rozhodně u klasiky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak sem se dostal na 1,45M s Rline 😄 Mě se líbí, slušelo to dle mě i končícímu Tigimu 😄 Vypadá fakt dobře, jsem zvědavej jak se tomu postaví faceliftovaná Kuga 😄
Avatar - Emel
Emel
Uvidíme naživo. Z fotek se kloním ke standardní verzi, GTE je nejhorší.

[odkaz]
webpaja
Chápu, že budu za designovýho úchyla, ale mě se zrovna GTE líbí >😒]
_MT_
Tímhle přístupem budeš s Touaregem na dvou (ani nevím, kde je jeho strop, ale pod 1,5 je těžké se udržet, protože ta levná verze nemohla [nemůže?] mít některé zásadní příplatky).
DonVito
Mně přijde milion a čtvrt za Tiguan opravdu hodně😒br /> [odkaz]

Jó to je ten lepší interiér 😄

Za tuhle cenu bych si vybral určitě jinde, třeba tady >😁 😒br />
[odkaz]%2Fcs%2Fprode… />Promiň, ale kupci Tiguanu pro mě byli a budou fanatici, který si nedokážou představit jinou značku než VW. Zkus napsat, Emele, co bys vybral ty: X4 nebo Tiguan 😄 ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždyť o přehnané ceně Tiguanu nikdo nerozporuje a copak ten příklon k BMW? Myslel sem, že si fanoušek Scifi ostrých hran, tvrdých plastů a ovládacích tlačítek z let 90tých? Nebo jsem se mýlil? 😄
DonVito
Já mám nefanatický příklon k mnoha značkám 😄

Ale VW mezi ně nepatří 😉
DonVito
Jinak preferuji poměr cena / výkon. A to je právě třeba u Tiguanu tragédie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano to je, je to novinka... ale kvality jako auto má 😉 Ta cena časem opadne, navíc VW umí hodně kouzlit se slevami zvláště u takto drahých aut. Osobně to pro mne také není auto co by mi trhalo žíly, ale líbí se mi.
DonVito
Teď vážně, když bych vybíral dobře vybavené SUV, tak by byl jeden z nejvážnějších kandidátů CR-V😒br />
[odkaz]

A vejdu se do milionu i s funkcema, který nikdy nevyužiju (o kterých spousta kupců ani neví..) 😄
Avatar - white label
white label
Teď jich jezdí docela dost, ale to auto je opticky hrozně těžké na zadek, to se jim opravdu nepovedlo.
Avatar - Emel
Emel
Navíc s 1.6d pod kapotou... mně dává smysl dvoulitr benzín v Lifestyle, s xenonama a 4x4 za 800. Elegantní auto to zrovna není, ale svým způsobem působivé jo, je to prostě takovej trošku US styl.
Avatar - white label
white label
Trošku dost... 😉
American bubble.
Avatar - Ozzman
Ozzman
"Bubble Butt" ? >😁
Avatar - white label
white label
Jo, ten zadek by měl mít pořádný "pomeranč" (na laku), ať je to stylové komplet i s celulitidou... >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To zas umí skvěle Kia 😉
Avatar - white label
white label
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak CRV bych se vyhnul už jen proto, že se mi fakt nelíbí, do mega bych bral Kugu TDCi 132Kw, toho Tiguana jak o něm psal výše Emel (má ale jen 110Kw), nebo za 1,1M se daj koupit skladovky GCH s V6 naftou 😄 Zajímavé je také Volvo XC60 140KW, které koupíš do 1M.
DonVito
No konečně rozumnější názor - Jeep nebo Volvo.

Jinak vkus je subjektivní záležitost, objektivně vyjde CR-V nebo ta skladovka XC60 mnohem líp :yes😒br />
Kdybych jezdil hodně po městě, volil bych možná i tu RAV4 v hybridu 4x4 😄

Hybrid je ve městě nejen nejekonomičtější, ale hlavně NEJKOMFORTNĚJŠÍ.
Kdo jednou zažije ty bezhlučný, plynulý rozjezdy tak ví.
[odkaz]

Nejhorší pro mě byl přestup z Lexusu RX do Octavie 2.0TDI PD 😄
Ale i dnešní Octavie 1.6TDI jsou co se týče zvukového komfortu a rozjezdů otřesné.
To se ale nikde v testech nezmiňuje (narozdíl od negativ e_CVT).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdybych jezdil ve městě, koupím si Fiestu v benzínu, nebo Ibizu.
Avatar - Emel
Emel
Swift nebo 1er! 😉
Avatar - Emel
Emel
Když kopíruješ příspěvky, je vhodné nahradit [odkaz] za skutečný odkaz 😉
DonVito
Ale ten odkaz ti fungoval ne?

Jo sorry, tys myslel ten poslední (problém byl v https, stačí smáznout to 's')😒br />
[odkaz]

Ještě jsi neodpověděl, Tiguan nebo X4..
Avatar - Emel
Emel
Ne, myslel jsem ten v tom příspěvku na který reaguju...
"Hybrid je ve městě nejen nejekonomičtější, ale hlavně NEJKOMFORTNĚJŠÍ.
Kdo jednou zažije ty bezhlučný, plynulý rozjezdy tak ví.
[odkaz]"

Odpověděl jsem ti v 11:46 - Tiguan. Nebo X3. Nebo něco úplně jinýho.

PS: bavíme-li se o srovnatelných motorizacích. Samozřejmě pokud by byla X4 s šestiválcem, tak bych překousl i to, že se mi nelíbí 😄
DonVito
OK nevšiml jsem si, ta odpověď je až dole..

Tak jinak X3 [odkaz]%2Fcs%2Fprode… />
nebo Tiguan za 1.25mega? 😉

Btw. Líbí se vám tady něco jinýho než VW?
Honda špatně, BMW špatně, Toyota špatně..
webpaja
X3 je relevantnější srovnání. Ale ani jedna generace mě ve čtyřhrnku nepřesvědčila, abych o ní uvažoval musela by mít R6. A to říkám i s tím, že Tigi nic podobnýho nenabídne.
Avatar - Emel
Emel
Já SUV obecně nemusím a dal bych přednost nějaké Allroad nebo XC variantě. Díky tomu je taky nemám projeté a to co píšu je i na můj vkus trošku moc teorie... tak to ber s rezervou.

X3 vs. Tiguan... hele, Tiguan. Jak píše webpaja, R6 by mě nalákalo k BMW, jinak tam konkrétně v tomhle srovnání výhodu BMW nevidím.

Namátkou napříč třídama co se mi líbí:
- CX-5 je parádní, byla by můj favorit, v benzínu
- Tuscon se fakt povedl, ale mám k Hyundai mírnou averzi, musel bych se přemáhat
- Tiguan je největší generační posun v designu co jsem u VW viděl za hodně dlouhou dobu, jak se mi obecně VW nijak zvlášť nelíbí tak Tiguan a Touareg jsou výjimky
- Qashqai i bráška Kadjar umí vypadat k světu... nebyla by to první volba, ale nevynechal bych je.
- XC90 je famózní, na velkých kolech nemá konkurenci - co do designu, jinak recenze moc nadšené nejsou a osobní zkušenost nemám
- RR Sport je klasika
- GrandCherokee je správné chlapácké auto
- Macan - hezká ukázka, jak z původní nevzhledné Cayenne nakonec vykrystalizovalo opravdu pěkné auto (současný Cayenne už je ale taky ok)
- F-Pace vypadá snad nejvíc dynamicky ze všech, to auto má proporčně obrovský náboj
DonVito
No kromě toho X3 a Tiguana
(neprémie za cenu prémie - podle mě nejhorší nabídka široko daleko)
dobrej komentář 😄

Souhlasím hlavně s Tucsonem - velmi povedený design (nenašel jsem nic, co by se mi na něm nelíbilo). Averzi vůči Hyundai nechápu, obzvláště když je to 2. nejvíce domácí značka 😉

Za mě bych doplnil (mimo jiné...) ještě Lexus NX :yes:
Avatar - Emel
Emel
Nelíbí se mi, jak se tu Hyundai prezentuje... a nelíbila se mi ani jejich auta, ix35 byl vyloženě odstrašující případ. Racionálně beru i tu domácí značku, ale prostě mi Hyundai jako značka sympatická není. Ale padni komu padni, Tuscon je krásné auto.

Prémie fajn... zadokolka nebo pořádné quattro, vzduchový podvozek, šestiválec, pořádný automat, laserová světla... pak není o čem. Kolik z té výhody zbude s čtyřválcovou naftou s 😁rive v SUV v případě, že VW má na své straně výhodu generace, to by se muselo vyzkoušet.

PS: vím že není fér srovnávat X3 z roku 2010 s Tiguanem 2016, píšu to z pohledu zákazníka, až přijde nová X3 tak to můžem probrat znovu.
DonVito
Probírat můžeš v klidu se současnou generací X3.
[odkaz]

8 st. automat bude jistě komfortnější.

😁rive s akcentem zadního pohonu také není k zahození.

Čtyřválcová nafta BMW patří k tomu nejlepšímu, co si můžeš v téhle třídě koupit (narozdíl od TDI a specielně 2.0, nemusím doufám rozvádět 😉 ).

A adaptivní LED světla X3 také nebudou špatná😒br /> [odkaz]

U X5 vyšly dobře😒br /> [odkaz]

Příští generace X3 bude zase úplně jinde než je nový Tigi 😄

PS Popřemýšlej ještě o té ceně a jestli je VW opravdu na úrovni BMW nebo Lexusu😒br /> [odkaz]
:yes😒br /> Odpovídající cena Tiguanu tak do půl mega OK, můj názor..
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Jasně, adaptivní LED a 8ZF... to jsou všechno příplatky, přihoď to tam a jsi se základní navigací na 1.4M a to auto je větší holátko. Prostě ten rozdíl 200t+ tam pořád je.

Tiguan má adaptivní LED taky, má novou 7DSG DQ500 a 2.0TDI 140kW je taky fajnový motor... i když mě by zajímal asi i u SUV benzín (to už jsem ale psal).

Kdyby byla diskuse 3er vs. Passat, tak jsem jednoznačně na straně BMW. Já mám BMW rád, ale nekoupil bych si od nich ani SUV, ani MPV.
DonVito
V tom odkazu na X3 za 1.32mega byl i ten automat..

Jo máš pravdu, nějaký rozdíl tam ještě bude, ale když budeš hledat..

Tady máš automat i navi za 1.3mega😒br /> [odkaz]

Na druhou stranu u BMW máš třeba: Service Inclusive 5 let/100.000 km..

Mně se nový Tiguan taky celkem líbí, interiér oproti starému je nebe a dudy.
Ale právě že si to VW nechá nesmyslně zaplatit..

A ten rozdíl navíc oproti CR-V je příliš velký.
A příliš malý k BMW - to je to o čem tady píšu.

Já bych radši oželel LED světla a koupil tu Bi-Xenonovou X3..
Avatar - Emel
Emel
Máš - za ceníkových 1,5M. Nemůžeš srovnávat skladovky od jedné značky s ceníkovou cenou jiné.

Já souhlasím a už jsem to tu i psal, že ty ceny jsou vysoké... jestli nesmyslně nevím, je to novinka a povedla se, X3 i Q5 i třeba Kuga už jsou na trhu dlouho, asi VW chce slíznout trošku smetany.
webpaja
Ty máš z VW rudo před očima Vito. Já tuhle rétoriku nepochopím 😉
DonVito
Bavíme se tady o konkrétních modelech, cenách a motorech..

Jakou rétoriku máš na mysli webpajo?
_MT_
To ale porovnáváš jablka a hrušky (RX vs. Octavia). Já hybrid (ani elektromobil) nemám a ve městě nic neslyším (což je zajímavé z hlediska udržování nízkých rychlostí). V nižších třídách to pomůže, ale hlavně se mi líbí, že u hybridů dává mnohem větší smysl vypínání motoru na křižovatkách.
DonVito
Tak RX a Oct je samozřejmě extrém.

Ale stejný rozdíl bude s Aurisem HSD a Oct.

Hybridům (spec. HSD od Toyoty) se přibližují mimo CVT maximálně klasické měničové automaty, s tím že zvukový projev dieselu (většinová kombinace) je horší.

Já když se rozjíždím s Oct 1.6 TDI spojkový pedál klepe, motor má příšerný zvuk a rozjezd přes veškerou snahu není úplně plynulý (jedině že bych se rozjížděl na nesmyslné otáčky, ale o to větší by byl hluk..).

PS Nevím čím jezdíš, třeba v A6 už se výše zmíněné nevyskytuje tolik 😄
Avatar - Emel
Emel
Z těhle dvou Tiguan, X4 se mi silně nelíbí a Tiguan naopak líbí.

1,25 není málo... ale s klidným srdcem bych oželel kůži, 20", automatické parkování, panoramatické střešní okno... to jsou drahé a zbytečné příplatky.

Moje konfigurace by byla 2.0TSI Comfortline za 839, k tomu navi 20, DCC 28, vyhřívané sedačky 10, LED za 24 nebo 43 s regulací... to jsem s rezervou pod mega. Že to je hodně beru a už jsem to i psal na začátku vlákna, na druhou stranu ale moc lepších alternativ nevidím... asi bych šel projet CX-5 2.5G.
Avatar - Ozzman
Ozzman
CX 5 je fajn, i v interiéru se mi líbila, příjemný posaz, volant, ale když jsme vybírali v loni SUV, tak prohrála proto, že nemá ližiny na střeše ani za příplatek. To je věc, která mi na tom autě i opticky chybí.
_MT_
Tak to je z mého pohledu dost špatně položená otázka, protože třeba já X4 nemusím (a za stejné peníze ta auta nebudou stejně vybavená). To spíš X1. Nemám však projetého ani nového Tigiho, ani novou X1. Mezi menšími SUV je pro mne prozatím jasným favoritem Macek. 😄 Není to pro mne však ideál, protože od SUV chci to U v názvu, a ještě jsem nevyzkoušel přírůstek od Jaguaru.
_MT_
Já to mám stejně. Ale Q5 už je stará, na interiéru je to vidět a podvozkově nikdy nebyla špičkou. Q7 pořád není krasavice a pro mne je zbytečně velká, ale v druhé generaci je to hodně povedené auto.
andy2214
pred domem stoji nova Q7 v bile, mozna nejaky s-line, nevim, ale je to pecka i z pohledu exterieru. I byvaly agresivni mastodont Q7 po fl je velmi pekne auto. Ale otazka vkusu.
Avatar - Hittman
Hittman
Že by to bylo tím, že Audi je prostě lepší? 😉
car
Souboj plny prekvapeni?Vzhledem k tomuto webu prece o zadne prekvapeni jit ani nemuze..
webpaja
Objektivně to ani jinak dopadnout nemohlo, obě auta znám a z nepřátelství vůči LR mě nikdo obvinit nemůže. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale popravde ma ku Q5ke ovela blizsie taky discovery sport.... teda mam na mysli rozmery .. tu vidim trosku neferovost porovnania ... pride mi ze konkurent pre RR evoque je skor Q3ka .... ved sa len pozrime na tie rozmery.... Q5 je od RR evoque o hodne dlhsia jak razvorom tak celkovou dlzkou... ono prave Q3 ma presne podobne rozmery aj razvor ako evoque ... ale mozno nebola Q3 k dispozicii na test .. skoda.... samozrejme ze Q5 potom boduje kufrom ked je o triedu vacsim autom ... celkovy vysledok tak povazujem za hodne skresleny a nahravajuci Q5-ke... osobne by som z tejto dvojice aj tak bral RR evoque .... navyse ta charizma a dizajn... klobuk dole pred rr evoque-om ... dodnes nezostarol ani o den :yes😒br />
PS: nabuduce by to chcelo odvetu v podobnom duchu ... discovery sport vs Q3 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky mi přijde, že Q5 je tak o pul třídy větším vozem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ono evoque je dokonca aj od konkurencnej Q3 este o par mm kratsi ... takze porovnavat ho s vacsou Q5 je vazne kusok ulet ... so skreslenym vysledkom

to je ako porovnavat sportage s grand santa fe 😉
webpaja
Peníze?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
z tohto pohladu mozeme porovnat aj pandu 4x4 s dusterom.... a tiez si budu cenou podobne aj ked si navzajom vlastne vobec nekonkuruju ....

ja viem mas pravdu... v tomto teste slo aj o cenu... ale taketo porovnania su uz potom hodne skreslene ak auta su sice cenovo podobne ale rozmerovo aj poslanim kazde uplne inde
webpaja
RRE přeskočí Q3 o statisíce, ve slušný konfiguraci není problém atakovat 2mio. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zkreslený zas tak ne, cenově jsou podobné a mimo toho prostoru tak odlišné koncepce nejsou a je to jen jedna věc k hodnocení. Holt, Audi i když se mi nelíbí je lepším vozem... čekal jsem to.
webpaja
Bez ohledu na urozenou značku, úchvatný design a cenovku skoro na úrovni Macanu je RRE majstrštyk.

Na podvozku už nevyráběnýho Freelanderu LR postavilo prodejní trhák, z finančního hlediska podobný kousek jako F500.

Vyjma designu a pěkných materiálu nejde technicky o žádnou štiku, naopak využívá komponenty dávno odpískané řady jen okořeněný o fantastický kabát.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jak víme, kabát prodává.. zezačátku jsem Evoque vnímal jako stylovku pro dámičky do metropole a okolních satelitů, ale čím dal tím víc mých kamarádů mužského pohlaví (a nejsou teplí😁) po takovém autě touží 😄 I mne se líbí, ale já si na styl nepotrpim, takže radši toho Touarega >😁 Když už >😁
webpaja
Jedna rada: ZMĚŇ KAMARÁDY! >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to podezdřelý co? >😒]
webpaja
>😁 Mě by nevadil, ale ne jako jediný auto v rodině 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pro mě je to malý, takže třeba do práce a pro přítelkyni jo, ale sám bych potřeboval k životu ještě něco většího kde se hezky rovalim >😒]
webpaja
Když jsi se vešel ke mě do auta, tak to malý není >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vešel, ale připadal jsem si zezačátku jak v kokpitu letadla >😁 Na druhou stranu jsem si stoprocentně jistej, že bych si hodně rychle zvykl, jiné vlastnosti toho vozu vyváží nedostatek prostoru >😒]
_MT_
V koncepci je ten drobný rozdíl, že Q5 má motory podél a nabídne i šestiválce.
_MT_
Však protějškem Evoque je Q3.
webpaja
Disco S musí mít tip top specifikaci, aby mohlo uvnitř působit dojmem středně navoněný Audi a na rozdíl od RRE ani nenabídne zatím nový infotainment. Prostorově ano, motoricky pak nenabídne šestihrnek.
Avatar - Hittman
Hittman
140 kW / 400 Nm.
Avatar - Emel
Emel
Hele, a nemá na tu pružnost náhodou vliv to, že má Evoque devítikvalt a jeho čtyřka-pětka-šestka jsou výrazně kratší, než tyto rychlosti u 7DSG v Q5? Jelikož na devítku točí Evoque téměř shodné otáčky jako Q5 na sedmičku (1900 vs. 2000), předpokládám, že šestce u Q5 bude odpovídat minimálně sedmička u Evoque.
webpaja
Jasně, každopádně mě to měření překvapilo.
Avatar - Emel
Emel
Otáčky jsou základ, pokud při tom manévru točí Evoque o 500+ víc tak je po záhadě... a po výhodě. Audi je o něco větší a o něco silnější, čekal bych plus mínus remis.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
a za to, ze poukazes na pravdivu vec, este dostanes :no: :-!
klasika, ale neprekvapuje. Keby totiz merali len pruzne zrychlenie v automatickom rezime, rozdiely by boli minimalne, aj ked tipujem, ze lahsi Evoque by bol aj tak o cosi sviznejsi. 😉
Joab
Já těmdletěm měřením stejně nerozumím, proč by někdo u takovýhleho auta s automatem schválně držel manuálně nějakou, pro to předjíždění nevýhodnou, rychlost? O čem takový měření vypovídá? Převodovka do auto režimu, jedu 60, prošlápnu plyn a měřim, za jak dlouho jsem na kilu včetně kickdownu. Proč by mě měla zajímat pružnost na čtyřku?
webpaja
Pokud chci od SUV za cenu do 1,5mio souhrn všech vlastností, který mají auta této kategorie mít, pak Q5 je lepší volbou. Subjektivně mi vždy přišla uvnitř prostornější, Evoque snad jen částečně vzdušnější na předních sedadlech.
Ještě jsem nejel RRE, který by bylo přehnaně tvrdý na český silnice a to jsem zkoušel i 20" kola, ale je fakt, že s adaptivními tlumiči. Na o palec menších mě naopak překvapil komfortem, na limitu se RRE však rozblátí. Q5 má tu svou jistitu nenamáhovýho středně rychlýho pohybu a přes něj se trápí o chvilku dřív než konkurent.
RRE může fungovat jako druhý auto v rodině, Q5 však bez pardonu coby family car se vším všudy. Jejich cílený je rozdílný a Evoque přes příšernou cenu pak stavím o kategorii níž. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
A schválně, když do 1.5M máš vybrat jakékoliv SUV bez ohledu tohoto testu, bylo by to i tak Audi?
webpaja
Vůbec bych neváhal nad Touaregem s V6 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to se shodneme :yes:
webpaja
Legrační jsou dnes odborníci s palci >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Že zrovna tebe to tady ještě překvapuje >😁 Nejsi tu první den >😒] Jsem zvědavej, kolik jich nasbírám u toho mého příspěvku níže >😁 To se antiVW fans přetrhnou >😁
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Taky jsem si všiml, že se to tu v ohledu palcování poslední dobou přibližuje novinkám a podobným srandám
zlysoused
Když už jste u toho bychaření, tak já bych za těch 1,5M velmi zvážil Grand Cherokee, ten je taky s V6.
Avatar - Emel
Emel
Taky zajímavá alternativa :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
O té jsem bychařsky uvažoval také o vlákno výše 😄 Abysme potěšili taky Barika a jeho US uchylku >😁
webpaja
Dobrá, pak by objednávka zněla...Grandčíro na zimákách!
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒]
Avatar - simon_sez
simon_sez
...ale jazdene, najlepsie sedy dovoz a samozrejme atmobenzin >😁
kyklop
Alebo celorocnych >😁
webpaja
Souhlas 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja by som asi siahol po sorente ( v plne okolo 1, 3 mega ) ... nikto mi nic podobne velke a tak vyvazene a pekne za tu cenu neda ... sorento v testoch dokonca uz porovnavaju aj s premiovkami ( Q5, X3 ) ktore su samozrejme v tych zakladnych specifikaciach ... aby si testovane auta sadli aj motoricky aj cenou
webpaja
V testech ať si porovnávají co chtějí. Touareg nabídne vzduch a V6, to za ty peníze nenabídne nic podobnýho.
Testy Supu s M-B, Kie s BMW jsou sice zajímavý, ale reálně to takhle bude brát hodně malá minorita kupců (jestli vůbec někdo).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zato velká majorita diskutérů to bude brát velmi vážně >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vzdy zalezi na prioritach..... to ano ..... sorento moze tazit z rozmerov a celkovej vyvazenosti za ferovu cenu ..... ale kto chce premiovu X3 a proste bmw tak ten si ju kupi tak ci tak.... to je jasne 😉 .... som zvedany na kodiaqa... ten to v cenach okolo mega a rozmerov okolo 4,7m moze na europskom trhu este pekne zamotat ... a napodobnit kludne aj kusok este vacsieho touarega.... ktory dnes uz tiez nejeden zakaznik uprednosti aj pred premiou
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč sem pořád taháš to Sorento? To dává smysl do mega, kdy nabídne kus auta, dobře vypadá, ale tady se hodnotí vozy ještě o polovinu dražší a takové Sorento by už smysl nedávalo (nehledě na to, že snad za 1.5 mega ani neexistuje, nejdražší jsem našel kolem 1.2). Proč brát pak Kiu, kdyz za tu cenu mužu mít Audi? Touareg je trochu jinde a konkuruje proto, protože za ty peníze nabídne prémiovou techniku a V6.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no niekto napriklad chce 7 miestny interier.... alebo chce obrovsky kufor.... vzdy je to o prioritach.... ved to pisem... kto chce X3 kupi si X3... ja by som v cene do 1,5 mega bral sorento .. niekto iny zase Q5 dalsi zase grand santa fe... je to individualne ... rolu hraje celkova vyvazenost... priestornost... urcite aj dizajn a osobne sympatie.... a aj z hladiska praktickeho pouzitia nemusi byt premiant vzdy ta najsikovnejsia a najpraktickejsia volba ... je to o prioritach .... kazde auto ma svoje silne stranky a nieco cim dokaze zaujat ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ten kdo chce 7 míst a má "omezeny rozpočet" tak rozhodně vůbec nebude koukat na RRE nebo Q5... To je jako u testu třeba kombiků nižší střední vytáhnout, že si mužeš koupit třeba Dacii Lodgy, která ma taky 7 míst 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no a kto nema az tak obmedzeny rozpocet moze si kupit 7 miestny discovery sport... outlander alebo sorento.... ono kto ma obmedzeny rozpocet tak nemoze ani tu 5 miestnu Q5 alebo ani mensiu Q3 ... je jasne nic nie je zadarmo
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, srovnávat lze ledasco, ale faktem je, že evoque není přímým soupeřem Q5, je prostě o třídu níž, rozměry, technikou, z audi stáje k němu má mnohem blíže Q3. 😉
webpaja
Jen cenově je to spíš Rolls Royce 😉
Avatar - white label
white label
RRE klame zejména svou šířkou...
webpaja
Při "šířce" bežných anglických okresek je právě venkovní šířka modelů indicko-anglickýho výrobce až sranda 😉
_MT_
:yes: Tam mám kolikrát vítr i na motorce a není mi jasné, jak tam můžou jezdit auty (obzvláště, když mají kousek za asfaltem živý plot nebo ještě lépe kamennou zeď).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemohlo by prosím někdy nějaký test prohrát auto z koncernu VW? Jak to tak čtu, tak to prostě asi bude nutné k udržení rovnováhy a vyčištění vzduchu v diskuzích, jelikož i naprosto očividně objektivní testy už jsou napadány za podjatost, děkui 😉 >😁
webpaja
nemohl jsem si pomoct, máš ode mě :no: >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, alespoň si první, kdo se tu k tomu veřejně přiznal >😁 Že palcuje >😁 Za to ti dám palec :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
palec za palec 😄 asi nova doba >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, dobrý už mam 4 >😁 A to ještě v diskuzi nejsou takoví střelci, jako třeba Holden >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale este ja som ti tam palec nedal.. az teraz... tak a uz mas 5 :yes: ... snad je to ok >😁

stale to mozem zmenit 😉 daj vediet ak sa na tolko palcov zaporakov necitis >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😁 Zatím dobrý >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved pockaj ked ich vecer budes mat dvojnasobok.... nakoniec si to este zlizne webpaja od teba ze on to cele nastartoval >😁
webpaja
Jasně, někdo musí být akcelerátor 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zatim slabota pánové.. kdybych napsal klišé o zežvejkaném vandrákovi z Boleslavi, už mam dvojnásobek >😁
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nepalcujem, ale toto si zasluzi. Chces len zakryt uz raz krytu pravdu cez zosmiesnenie. A to som si myslel, ze taky 1.2 TSI ta vyliecil.
webpaja
Velmi rád bych porozuměl, ale nechápu řeč tvého kmene 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ked chces zakryt podvod, tak zosmiesnis tych co ten podvod odhalili.
Take it easy.
_MT_
Zajímavý myšlenkový pochod. Co mají holdenovy urážky společného s podvodem? A holden něco odhalil?
webpaja
Pro boha živýho, ať holden nic neodhaluje! >😒]
_MT_
>😒]
Avatar - CommonUser
CommonUser
MT😒br /> Holdenove urazky ? Ja tu ziadne nevidim. Velmi ho nesledujem, tak neviem o co go ...
Ja som narazal na nerovny meter pri testoch a to, ze keby auta od VW group splnali emisie, tak by to asi inak vyzeralo ...
Fakt to dost vadi, ze jedno auto testujem pri 130 a druhe nie. A potom to frcnem tento udaj do nadpisu ako jeho priemernu spotrebu (RAV4H). A ze je toto dvjtest, tak netestujem vsetko ? Ale brzdna draha tu je a u RAVky nie. Tak naco vobec nieco testovat, povozime sa ....
_MT_
Zežvejkaný vandrák z Boleslavi je přeci holdenovo označení pro Kabaně. A tys na Ozzmanovu narážku na holdena zareagoval "tohle si palec zaslouží," když tě budu parafrázovat. Jak do toho zapadají emise nebo spotřeba, mi není vůbec jasné.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
sa cudujes ? >😁
Ked ziadas taku 3,14-čovinu >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Do háje... a mě to zrovna napíše NaN a palec se nepřidá. >😁
_MT_
Not a Number >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Q5 vyhrala zasluzene... ale vzhladom na to ze je o triedu vacsim autom tak to nie je prekvapenim... kedze pri udelovani bodov hraje svoju rolu aj kufor ktory tento duel ( na body ) defakto rozhodol
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když čtu test, tak jen tím prostorem si to Q5 rozhodně nevybojovala 😄 Takže sice jí to udělilo trochu náskok, ale stejně by vyhrála i kdyby byla stejně velká.
Avatar - Dinar
Dinar
Tentokrát je to zbytečná spekulace, Q5 dělá líp všechno než evoque, ten test je spíše nefér vůči Q5, evoque pro ni prostě není soupeř. Mě se evoque líbí designem, jako každý range, ale prostě není to range, je to přebouchaný starý freelander těžící právě z povedeného designu. 😉
Avatar - fOE
fOE
V Q5 jako ridic nemam odjeto nic, jak pasazer neco malo, kvality Q5 popsane v clanku (nebo aspon ty, ktere sam muzu ze sedadla smrti posoudit) tak nebudu vubec rozporovat, spise naopak. Je to proste typicke audi, v interieru kvalitou vladne a v nicem jinem vylozene nezklame.
Ale k cemu to kdyz formu nenasleduje design? Q5, nebo treba i nova Q7, ta mozna dokonce jeste vic, muzou byt sebelepsi kusy techniky, ale zabalene do (!)subjektivne(!) strasne nevzhledneho kabatu. Co naplat ze vynikaji v tom nebo onom, kdyz i Tuareg nebo Sorento vypadaji lip? Vidim to u sebe, vidim to kolem sebe, lidi strasne casto kupuji ocima a v kontextu toho je pro me RRE proste vitez co porazi X1, X3, Q5, GLC atd. jednoduse vzhledem. Porazi vsechny, Q5 ale dokonce o parnik. 8 let je 8 let, clovek by se mohl tesit na dalsi generaci, po Q7 ale nevim jestli je na co se tesit. ;-\
Avatar - iudex
iudex
Naopak nová generácia vyzerá veľmi nádejne. Q5 bola na svoju dobu vydarená, ale dizajnovo so svojimi oblinami aktuálne vyzerá proste neaktuálne. Priostrený dizajn by mal pomôcť, naviac ako sa javí, ten nový dizajnový jazyk menšej Q5 pristane oveľa lepšie, ako Q7😒br /> [odkaz]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
odstrihni uz tu pupocnu snuru ! >😁 😉
webpaja
Tohle vypadá nadějně! Q7 nefunguje v žádné barvě a se žádnými koly, pokud bude Q5 vypadat podobně (podle spy pics si troufám řícz, že bude štíhlejší), tak to bude mnohem lepší 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Q7 vyzera dobre v tejto zaujimavej modrej [odkaz] ... a aj disky sa mi tu pacia 😉 :yes:
webpaja
Na mě prostě nefunguje...mnohem líp s odstupem času vnímám I.generaci po FL 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Nech sa páči ! Presne takto ju berem aj ja. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ista tvarova zaoblenost a "vizualna vydutost" mi ku Q7 pasovala... suhlasim.... ta nova Q7 uz vyzera az moc hranatoidne a niekde by to mozno chcelo aj nejaku tu oblinku a trosku vypuklejsie tvary ...... . podobny problem vidim aj pri R8 .... ale dizajn je subjektivny....proste tie nove audi su "objemovo" akesi plochejsie a tvarovo kubickejsie
_MT_
Mně celkem funguje v nějaké té světlé (Graphit?). Ale ještě jsem ji neviděl v mé dlouhodobě oblíbené Daytoně. Nicméně krasavice to není.
Avatar - Emel
Emel
Za mě nic moc, mám z toho podobný pocit jako z toho R-Line Tiguanu... je to už takové přestajlované, agresivně přeostřené, ty přední vstupy vzduchu jsou zbytečně velké a vypadá to trošku jako karikatura. Snad je to jen nějaká Sportline verze.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To vypadá zajímavěji, stejně tak mi ale ty SUV audi nějak moc nevoní a Q7 aktuální generace mi přijde snad nejošklivější.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tiez som mal na novu Q7 podobne hodnotenie. :-!
...kym neprisla Q2 ! 8-s :no:
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
A mne sa praveze stare Q-cka pacia. 😄
Nova Q5 ( podla skumania toho, co vidno pod maskovaciou foliou ) bude ale pekna.
Teda aspon proti novej Q7 sa mi tam tie proporcie pozdavaju.
Avatar - fOE
fOE
Pre oboch krajanov, pravdu mate. 😄 Ty ilustrace Q5 vypadaji rozhodne lip nez Q7, sice to furt neni RRE, ale uz by to asi nebyla stopka. Az na tu zad teda, cekal jsem trosku vetsi posun, toto vypada jen jako dalsi FL aktualni Q5.

Ad starsi Qcka, ze zacatku se mi priserne nelibila Q3, postupne se mi libi stale vic. Stejny pribeh jsem mel s A1, puvodne jsem ji nemohl prijit na jmeno, dnes podle me jedna z nejhezcich audi. Nekde ten design zraje, jinde (prave Q5) bohuzel vubec.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tak ja som celkovo velmi spokojny s tym, ako si Q5 dokaze poradit so svojim vekom.
Sice by to chcelo novsie vychytavky, ale ved vies - sadnes do nej a hned vies, ze sedis v Audi. 😄
Asi takto upokojujuco, zadostucinujuco posobi aj na zakaznikov, ktori za nu vyhodili svoje grose a urobili z nej najpredavanejsi model OOOO za min. rok. 😉
Ja sa vobec nebudem hnevat, ak nova bude defakto len priostrena aktualna.
Proste proporcie sedia a to je zaklad. 😉
Avatar - fOE
fOE
To jake prodeje Q5 i ve svem veku (a vzhledu) vykazuje je na potlesk ve stoje, bez debat. Tomu ze se z audi stava znacka SUV uz ale asi tleskat nebudes, nebo? 😉

Jinak v posledni dobe mam stesti potkavat Q3RS a to auto se mi zacina vic a vic libit. Proste rychla, sportovni (jeste nad ramec toho S v SUV) krabice se zbytecnou vyskou, zbytecne velkym celnim odporem atd. az se chce napsat ze vsechno spatne, a ono je to az tak spatne, az se mi to libi. 😄
_MT_
Právě zadek se mi na Q5 líbí (víko, světla), takže doufám, že ho nezkazí. Od předku zázrak nečekám, Singleframe funguje dobře snad jen na první R8 a současném TT (A7 také není špatná, A1 je celkem roztomilá, ale je to hlavně první R8, kde mi sedí). Normálním modelům podle mne moc neprospívá (viz A8 D3) a na SUV je to jen o to horší - i.e. potřebuje nízký a relativně široký předek.
webpaja
Z tohoto pohledu se přidávám k redakci...co s tímhle designem (RRE) provede team LR v další generaci? Kupodivu navíc pasuje na auto jakýhokoliv formátu a to bude složitý 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Pro mně můžou tenhle styl bouchat klidně dalších padesát let, vždyť i plnotučný range má základ v designu první generace, a to je už skoro těch padesát, šikézní krabice se neomrzí. Posunout můžou hlavně interier, větší smysl pro detail, větší dotaženost, zvenku stačí mírně pozměnit tvar světel, změnit optiku a hurá do další generace. 😉
webpaja
Jsem zvědav jak se poperou s novou střední řadou na základech F-Pace. 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tak nejako mi ta Hybridna RAVka z minuleho testu dava zmysel. Tu mame priemernu spotrebu naftakov cez 8, na dialnici radsej ani nemeriame tieto skvosty (este to davat do nadpisu !). Zrychlenie takisto horsie ako u tej RAVky. A v minusoch bola spotreba a v nadpise tiez zabavne cislo.
Aha ... onaaa premiovost proste vsetko prebije. Hadzanie piesku do oci ?
webpaja
Bylo by dobrý, aby redakce vypíchla spotřeby na dálnici. Tacho 140 jsem po D1 měl u RRE za cca 7,6 u Q5 se starším motorem 130kw pak obdobně (podle PP).
Nejvíc se na mixu projeví město, tam hybrid naprosto exceluje o tom žádná.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
tiez ma prekvapuje, ze to nieje uvedene.
Ale neurobis nic, aj keby napisali tych tebou odskusanych cca 7,5 a mojich pesimistickejsich 8 l / 100km, aj tak by sa tu ekoonanisti certili, ze ved hybrid zere len o "x" viac, ale setri vsade inde... :-!
webpaja
Proti RAV vůbec nic nemám, naopak je mi sympatická zástavba hybridu právě do ní. Jen to na elektro nedojede dál než k prvním semaforům na křižovatce za barákem a otřesný hučení vytáčenýho benzínu, který si pamatuju z Priusu při snaze zrychlit jsou věci, který chtějí doladit.
Pokud by RAV dokázala na elektromotor udržet 60kph na cca 10km, bylo by to skvělý.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tu ide skor o to, ze toto je uz tak viditelny dvojity meter, ze je to az ojefajc.
Poukazem na nevyhodu jedneho pohonu a frcnem to este do nadpisu a v inom profanovanom teste ani radsej nespomeniem ten isty atribut.
A pre buducnost, ked uz ratam spotrebu, tak chcem vidiet aj naklady na DPF(resp. aditiva) a mocovinu. Pretoze to suvisi s km priebehom a danou motorizaciou.
Kedy uz docvakne vychodnemu trhu, co je TOC ???
Za lepsie zajtrajsky ... az na vecne casy a nikdy inak !
webpaja
Souhlasím, s tebou, že výsledky všech testů by měly být porovnatelný.
Avatar - Ozzman
Ozzman
On je spíš rozdíl, kdy je test vozu a pak nějaká srovnávačka, kde se zaměřují na rozdíly a nepopisují vozy tak důkladně 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale prosimtě už tady nebreč. Ravka Hybrid je super do města díky elektromotoru, jako každé jiné hybridní auto. Bohužel na dálnici elektromotor nefunguje, tak jede pouze s 2.5 litrovým atmosferickym motorem, tak čemu se divíš, že jede za deset? Je to jistej mínus, protože střední SUV by mělo zvládat více režimů než jen město a taková brutální spotřeba u hybridu chtě nechtě musí zaznít. Jiné atmoSUV bez hybridu jezdí uplně totožně na dálnici...... Takže výhoda je jen ve městě.. a za cenu hybridu mam naftový motor, který mi umí jet za méně na té dálnici. Záleží pro co si to auto kupuješ, navíc Ravka dostala velmi dobré hodnocení, četl si ty jiné testy?? Tady se pravděpodobně spotřeba neměřila, protože na to nebyl čas, vždy duel popíše každé auto méně obsáhle než single test... Tak jaký dvojí metr? Navíc ti Webpaja napsal, kolik ta auta žerou a pořád je to méně, než Ravka... Začínáš být fanatický, že ti někdo šlápl do pískoviště, nebo v čem je problém?
Avatar - CommonUser
CommonUser
Akoze elektromotor nefunguje ? Netaha pri ustalenej rychlosti, ked stupim na plyn, tak zabere, pretoze baterku dobijam pri ustalanej. Take nevies ?
Slabsia 2.0 NAFTA v Tiguane s MANUALOM mala 8,4. To je fakt rozdiel triedy !
Tucson nafta 2.0 CRDI AT mal 8,3 v priemere (chvalov test).
Nie test ako test.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A k čemu ti je tahání při ustálené rychlosti? Kdyz jedes na tempomat 130...

Vysvetluju ti jen, že na dálnici se spoléháš pouze na tu atmosféru a od toho to taky žere, takže pokud jezdíš dost, je to stejné jako kdyby sis koupil třeba CX5 s 2.0...a jeste ušetříš
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nerozumies tomu.
Tak po lopate😒br /> Ak mam tempomat na 130km/h a stupim tomu na krk, tak zabere aj elektrika a budem lepsie dynamicke zrychlenie zo 130 na 150 ako bez hybridu. Ponimajes Voloda ?
webpaja
A jakou to má souvislost s tím, že při běžný dálniční jízdě jedeš jen a pouze na spalovák?
Avatar - CommonUser
CommonUser
To bola odpoved na to, ze na dialnici spoliehas len na atmosferu, co je volovina.
Jazda po dialnici nie je definovana ako prazdna cesta, kde zakvacim tempomat na 130 ...

To je to iste ako by som tvrdil, ze TDI nepouziva turbo, tak je tam na prd, lebo jazdim do 1500 ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na dálnici při tempomatovách 130 a při tom bylo provedeno měření, což není neobvyklý jev na dálnici, já takhle jezdim a v tom režimu to žere skoro 10..... ja už nevim o čem se tu dohaduješ? >😁 A v tomhle režimu elektro nefunguje, jede pouze benzinovy motor.
Avatar - CommonUser
CommonUser
A zasa vedla ... skaces hore dole ako neschopny manager.

Ja niekde pisem, ze spotreba bola ina ??? Ze klamali ? To ani nahodu. Ja som reagoval na to, ze hybrid na dialnici nema zmysel😒br /> "Vysvetluju ti jen, že na dálnici se spoléháš pouze na tu atmosféru ..."

Dalsia tvoja perla
"Jiné atmoSUV bez hybridu jezdí uplně totožně na dálnici......"

Vsetko je to ... ehm.

BTW Ty tu krakas, ze toto je dvojtest a ze nie vsetko sa testuje ako pri teste jednotlivych aut (spotreba pri 130). Zato brzdna draha tu je (a to besna ako pri vsetkych AUDI Qx ) a pri RAVke brzdnu radsej nemeriame ... 8-s
webpaja
Ozzman evidentně zmiňoval fakt, že při běžný jízdě na dálnici při tempomatem hlídaný rychlosti využiješ elektromotor tak sporadicky, že lze těžko spatřovat nějakou velkou výhodu. A jestli tam nějaká bude, pak jen vyeliminuje (v případě RAV4) zvýšenou hmotnost hybridního ústrojí.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ja to chapem, ale on sa zle vyjadruje, myli si pojmy v kontexte.

Aj tak by som si tu RAVku nekupil, takze neobhajujem nejaky svoj vyber, len ma kadi to kryve meradlo. Ked uz chceme kydat na japoncov, tak viem najst temy, ale nie toto detske capkanie o spotrebe,. ktoru mam u .... Pre mna plati TOC. A tak isto aj pre kazdeho, len zostavaju radsej slepi ku svojmu vysnivanemu nabliskanemu kocu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Děkuji za překlad do řeči toyotakmene 😄
Avatar - CommonUser
CommonUser
Dalsie zosmiesnenie.

Kludne kritizujme aj japoncov. Mame co. Ale zosmiesnovat jpn hybrid, lebo EU nic nema je ubohe. A este sa utapat v tom ake naftaky vieme ... ved sa skoro nikde inde ani nepredavaju. To je hanba EU pokroku ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ho přeci nezesmesnuju jen mi přijdou trapné ty nářky na recenzi kde to vyznělo ještě vlastně dost dobre. A na dálnici bych si za ty prachy koupil radši naftové suv. To je celé.
_MT_
On to není klasický 2,5 litr a ani tak nepojede (čistý Atkinson nikdy nepojede jako klasika). A elektromotor bude fungovat i na té dálnici. Těžko však sníží spotřebu pod konstantní zátěží (kvůli tomu tam není).
_MT_
Je to TCO, ne TOC (tedy pokud myslíme to stejné - total cost of ownership). A tobě by mohlo dojít, že nadpis (a perex) tvoří tak, aby sis to přečetl, nebo to rozproudilo diskuzi (nevím, jaký podíl mají diskuze na zobrazeních a tedy reklamě). To není něco, čemu bych tleskal, mám radši seriózní formát než laciný bulvár, ale je to tak. Vyšší spotřeba u hybridu představuje lákavý cíl. A samozřejmě vyberou to největší číslo. Kolikrát tu byly články, kdy nadpis a perex říkaly jedno a v článku jsem se pak dočetl prakticky opak. Byla doba, kdy jsem to i otevřeně kritizoval, dnes se už nenamáhám a hodně si rozmýšlím, který článek otevřu.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
RRE vypadá s tou spláclou střechou odporně. Zlatý Freelander! :yes:
marianek
... dodat muzu snad jen to, ze v dnesni dobe si automobil s TDI pod kapotou muze koupit jen bezpaterni cynik.
bufes
Nejako mi nesedia sirky aut😒br /> RRE je o 87mm sirsi zvonku, ale vnutri je o 75mm uzsi (vpredu, riadok k v tabulke).
Kam sa stratilo spolu 16cm sirky, ma dvere o 8cm sirsie od Audi?
webpaja
Záleží kde to měříš uvnitř, ale RRE má nafouklé blatníky, vůbec bych se nedivil 😉
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
"od sportovně tvarovaného vozu bychom ale čekali o něco více"

No, to byste si ovšem nesměli brát odporný rakovinomet, ale normální motor.
webpaja
Vzali nejprodávanější motorizace, pokud by jimi byly benzíny, otestovali by je.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Naprosto irelevantní. Je to, jako kdyby zkoušeli Mustanga s EcoBoostem a prohlásili, že od muscle auta by čekali víc.
webpaja
Co by jsi k R4 v Mustangu napsal ty? Já tedy jedině, že si umím představit pod kapotou inimálně šestihrnek. Zcela relevantně.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Napsal bych k tomu "Mustang samozřejmě lze koupit s V8, která nabízí perfektní požitek z jízdy. Tento motor je pro ty, kteří chtějí mít stylové auto, ale zároveň skrblí co to jde a je jim jedno, jakou má auto dynamiku nebo zvukový projev".
_MT_
Jak můžeš vědět, jaký požitek nabízí, když jsi testoval verzi s EB?
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Normální motor do auta je diesel. Zastaralý benzínový zážehový motor je dobrý tak do křovinořezu. :-!
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Pokud je dané auto tahač, velká dodávka nebo pracující pickup truck, tak jo. Jinak ropák nemá v autě co dělat.
Sky for everybody
"Automat mění převod pomalu a občas ne tak hladce – typickým příkladem je akcelerace po výjezdu ze zatáčky. Převodovka si podřadí před koncem oblouku, což spolu s ostrou odezvou na plyn znamená, že se auto necitlivě rozhodne jít do klusu."

Tohle bych chtěl trochu vysvětlit... tu větu. Jak je to myšleno. To jste jeli s pravou nohou (kotníkem) v sádře, nebo jak to mám chápat?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ty mackas plyn lavou nohou ? >😁 >😁 >😁 >😁

Tento ZF9 HP automat pre priecne zastavby je proste po dlhej dobe hodne rozporuplna prevodovka. ZF sa brani, ze o pouzitych tech. rieseniach automobilky, ktore ju odoberaju vedia a ze podla toho mali naladit ich SW motora. Jedna sa o to, ze pri radeni v 2 situaciach neprebieha zmena prevodu cez HDM, ale nejakymi spojkami ( neviem ci medzi 4.a 5. a 7.a 8. stupnom...musel by som to hladat ). No a vtedy ta prevodovka proste cukne. ZF doporucovalo automobilkam, nech zmenia SW RJ motora tak, ze motor "ubere plyn" pocas radenia medzi tymito prevodmi smerom hore. Lenze automobilky to asi ignoruju a v snahe o pozadovanu dynamiku sa to nedeje a dochadza k tomu cukaniu. Teda vraj... Zo sirsieho okolia poznam 2och co maju Evoque-y a nestazuju si. Ale ze uz mali aj lepsie prevodovky.
A ten ostry klus ? ci co mas na mysli... - to nech ti vysvetli autor. 😄
Ja to len chapem ako necitlive nakalibrovanie plyn. pedalu. :-!
Sky for everybody
Díky, necitlivost pedálu by to vysvětlovala.
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, ZF9 řadí dva stupně "natvrdo" bez HDM (pře tzv. Dog Clutch). Je to mezi 4-5 a 8-9. Důvodem je snaha udržet malou zástavbovou délku i při 9 stupních. Převodovka je určená pro motory s příčnou zástavbou a tam je vždy limitované místo pro převodovku. Prostě kompromis daný uložením napříč. Automobilky sice umí zajistit hladké řazení těchto dvou stupňů, ale znamená to, že elektronika musí uregulovat motor na přesně stejné otáčky s hřídelí převodovky a to trvá strašně dlouho, vznikají pak stížnosti na velkou pomalost při řazení těchto stupňů, když to tam v zájmu rychlosti elektronika "prdne" trochu natvrdo v okamžiku kdy ještě nejsou přesné otáčky a uškrcený kroutící moment motoru, tak to zase cuká. Podrobně je to popsané zde.
[odkaz]
Sky for everybody
hejhejhej... tak autor pod odkazem to má vážně zmáknutý... zajímavej web. Dík za odkaz
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Mooooc, pekne ďakujem ! 😉 :yes:
Vedel som cca o co ide, ale som rad, ze si mam kde precitat ten problem komplexne ! 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Tak ma napadlo, ako sa tu niekto, uz neviem kto, pozastavoval o citatelsky / diskusny nezaujem o benzinove, resp. benzin-hybridne SUV.
Pozrel som, ako si viedla RAV4-ka : v prvy den do konca dna mala tolko komentov, co tento test doteraz.( teda za cca 13 hodin, tu je vyssi pocet za cca 8 hodin ) 😄
O porovnavacke RAV4 / Subo XV ani nehovoriac - svieti ich tam doteraz 58... :-!

to len pre tych, ktori sa rozculuju, ze sa tu testuju len naftaky. 😉

Takže Vážení kolegovia spoludiskutujúci, nič sa nedá robiť, ale tak ako aj na trhu s SUV prevládajú naftové motorizácie, tak aj Váš záujem o ne dáva redakcii slušné vodítko, aké autá s akými motorizáciami testovať.
dr.Remorey
spotreba 8.0 litru u premiovych aut za 1,5 mega, to mi prijde dost. proc si potom radsi nevzit treba mazdu cx5 s 2,5 benzinem, za vyrazne min penez a s vyrazne vetsim charakterem? zrat to bude mozna o litr vic a clovek nemusi poslouchat to protivny klapani (sam mam diesel...)
99matthew99
Pracujem v jednej firme na vyrobu dielov "front subframe" pre Jaguar a Land Rover a poviem Vam ze mame co robit aby sme stihali vyrabat 😄 ci uz ide o modely Evoque, XE , XF, XJ. Teraz este prilial olej do ohna Evoque convertible a F-Pace takze sa maka na plne obratky. Neviem si ani tipnut o kolko percent stupnu predaje oproti min. roku ale bude to urcite dost vela. Neviem ci sa uz F-Pace predava ale par tisic dielov uz mame vyrobenych a stale to je malo. Podla mna to ani sama firma necakala. Sam som to necakal 😄ja osobne by som z dnesnych suv bral urcite F- pace. Je to auto so super motormy, skvelym zvukom a prevodovkou!!!
Avatar - white label
white label
F-pace vypadá hodně nadějně, ale obecně bych raději rok počkal, než se vychytají klasické dětské nemoci.
Takže aktuálně bych šel spíš do Macanu, který je teď po "technickém faceliftu" a doplněný o zajímavou verzi GTS.