Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
je to SPORTS Utility Vehicle, tak to snad dá rozum, nééé >😁 >😁 :-! :-!
v tej dobe bolo toto auto zjavenie ako jazdilo a ten sound. A hlavne e53 bolo v tých časoch krásne auto.
kosmonaut
"Měli i kousek štěstí, když vedoucí Toyotu TS020 GT-One zastavil defekt..."
To máte špatně, Toyotu s japonskou posádkou defekt nezastavil, nýbrž pouze hodně přibrzdil ve stíhací jízdě a ztratila navíc jedno kolo. To se stalo asi 50 minut před koncem, kdy japonci sice jezdili kvalifikační kola, ale rozhodně nevedli, ztráceli pořád skoro celý jeden okruh a protože měli o dost vyšší spotřebu, nebylo moc reálné, že by se to stáhlo. Toyota měla smůlu spíš v tom, že havaroval jak Brundle s jedničkou v brzkých hodinách, tak Boutsen s dvojkou v noci. Byť pokud mne paměť neklame, už v té chvíli bylo BMW z výše uvedených důvodů v čele. A navíc pozdě dopoledne ještě havaroval Lehto na druhém BMW, v té době vedoucím už o nějaké 4 okruhy. No 1999 super závod, každopádně. Ultrarychlá Toyota TS020, úsporné BMW V12 LMR, létající Mercedesy CLR, první start pozdějšího rekordmana Audi R8R či jeho sourozenec, nedodělek Audi R8C, ze kterého se později stal vítězný Bentley E😜 Speed 8, nepovedený Nissan R391, atd. Takových továren, to už se dnes nikde nevidí, nádhera
To máte špatně, Toyotu s japonskou posádkou defekt nezastavil, nýbrž pouze hodně přibrzdil ve stíhací jízdě a ztratila navíc jedno kolo. To se stalo asi 50 minut před koncem, kdy japonci sice jezdili kvalifikační kola, ale rozhodně nevedli, ztráceli pořád skoro celý jeden okruh a protože měli o dost vyšší spotřebu, nebylo moc reálné, že by se to stáhlo. Toyota měla smůlu spíš v tom, že havaroval jak Brundle s jedničkou v brzkých hodinách, tak Boutsen s dvojkou v noci. Byť pokud mne paměť neklame, už v té chvíli bylo BMW z výše uvedených důvodů v čele. A navíc pozdě dopoledne ještě havaroval Lehto na druhém BMW, v té době vedoucím už o nějaké 4 okruhy. No 1999 super závod, každopádně. Ultrarychlá Toyota TS020, úsporné BMW V12 LMR, létající Mercedesy CLR, první start pozdějšího rekordmana Audi R8R či jeho sourozenec, nedodělek Audi R8C, ze kterého se později stal vítězný Bentley E😜 Speed 8, nepovedený Nissan R391, atd. Takových továren, to už se dnes nikde nevidí, nádhera
flyboyeda
😉
Akorát, že v roce 2000 bylo Q7 mínus šest let a té SQ7 mínus 16 let. 😄 A lepší bude tak maximálně ve spotřebě.
tak to těžko >😁
Audi na poli motorů v12 hrálo vždycky druhý housle. Nicméně q7 prý w12 dostane.
Audi na poli motorů v12 hrálo vždycky druhý housle. Nicméně q7 prý w12 dostane.
Si magor? 8-s
Na tohle letitý BMW současný audi Q7 nemá. A víš to i ty!
Na tohle letitý BMW současný audi Q7 nemá. A víš to i ty!
webpaja
Všem posměváčkům bych přál, vzít jednou plnotučný a výkonný SUV s aktivními stabilizátory a diferenciály uzpůsobenými na dynamickou jízdu k projížďce na okruhu.
Způsob jakým sebou tyto mastodonty dokážou fláknout do zatáčky, vykroužit jí a ještě zanechat černou stopu zadních driftujících pneu je okouzlující. Ne, není to ten způsob, který je známý z krocení sportovních aut, ale minimálně impozantní a jedinečný. 😉
Způsob jakým sebou tyto mastodonty dokážou fláknout do zatáčky, vykroužit jí a ještě zanechat černou stopu zadních driftujících pneu je okouzlující. Ne, není to ten způsob, který je známý z krocení sportovních aut, ale minimálně impozantní a jedinečný. 😉
Pevne verim, ze s dostatkem financnich prostredku pujde vyrobit i rychly autobus. Jeste jedinecnejsi a impozantnejsi. A jeste vic nesmyslny, nez SUV na okruhu.
Touto optikou je na okruhu nesmysl sport varianta jakéhokoliv konfekčního auta, proč dělat z rodinného hatchbacku sporťák, když všichni víme, že na okruhu bude přirozeně mnohem líp fungovat dvoumístná placka.
Svym zpusobem si to myslim i o tech HH. Ale nejsou zdaleka nijak absurdni jako rychle stodoly, umoznuji sportovni svezeni za rel. nizke naklady kazdemu a pritom funguji jako normalni rodinna auta.
Ale kazdy at si dela radost necim jinym, at si nekdo postavi klidne nadzvukovy bagr 😄
Ale kazdy at si dela radost necim jinym, at si nekdo postavi klidne nadzvukovy bagr 😄
Míra absurdity je tady víceméně určována obsahem peněženky. Ano, HH zejména v segmentu B opravdu lze považovat za auta s nízkými náklady, o třídu výše A45AMG už ale těžko, no, a audi RS6 kombi už ne zcela určitě. Je to na okruh míň absurdní auto než cayenne GTS nebo X5M? Nemyslím.
Na druhou stranu, do HH B segmentu nenaložíš celou rodinu s vybavením a hurá na lyže, do X5M ano. Někde výše píšu, lze se na to dívat jako na all in one v SUV balení, samo v jiné cenové kategorii než Leon cupra v kombíku, ale princip je stejný.
Na druhou stranu, do HH B segmentu nenaložíš celou rodinu s vybavením a hurá na lyže, do X5M ano. Někde výše píšu, lze se na to dívat jako na all in one v SUV balení, samo v jiné cenové kategorii než Leon cupra v kombíku, ale princip je stejný.
Praveze ani tim obsahem penezenky. Porad mne prijde normalni prohnat po okruhu to A45 AMG, ale mnohem min ojete SUV klidne za polovic.
Naopak kazda univerzalnost je vzdycky kompromis a "vic aut v jednom" resi obvykle ten, kdo tolik penez nema. Kdo ano, tak spis za tim SUV taha na podvalu sportovni auto a nenuti do sportovani tu samotnou obludu. Verim ze to muze jet rychle, ale proste povazuju za absurdni to zkouset.
Naopak kazda univerzalnost je vzdycky kompromis a "vic aut v jednom" resi obvykle ten, kdo tolik penez nema. Kdo ano, tak spis za tim SUV taha na podvalu sportovni auto a nenuti do sportovani tu samotnou obludu. Verim ze to muze jet rychle, ale proste povazuju za absurdni to zkouset.
""vic aut v jednom" resi obvykle ten, kdo tolik penez nema" to rekni vsem tem v M5, RS6, E63 AMG atd. Taky 2t auta AllinOne kde by si za stejne penize clovek mohl snadno dovolit 530d + boxster, a verim tomu ze se najdou i taci, ale zrovna tak se nedivim lidem, ktere to kompromisni AllinOne reseni zlaka. Ono je totiz kompromisni v necem ta M5, v necem jinem zase to combo 530d + boxster. K cemu ti bude, ze mas doma v garazi pod plachtou automobilovou nirvanu kdyz te na dalnici po ceste z prace chytne nejake omezeni, ty to rubnes na okresku a najednou zjistis ze misto v M5 sedis v 530d? V takove situaci te to co mas doma pod plachtou asi moc nevytrhne. 😄 Kdyz sedis v te kompromisni M5 (nebo X5M) tak mas ten kompromis k dispozici vzdy a vsude. Pak je to jen o volbe jestli mit devadesatipeti procentni reseni k dispozici po 100% casu, nebo mit 100% reseni k dispozici po 5% casu.
Nikdy jsem v x5m ani v nicem podobnem nejel, ale vsem co to popisuji docela verim, ze musi byt neco neuveritelneho (mozna az uchylne zabavneho) proletet zatackou v 2,5t aute stylem jakemu by mel problem se***vat kdejaky "pravoverny sportak". Ta mastodontnost ve spojeni s tim co ta auta umi musi mit sve vlastni kouzlo.
Nikdy jsem v x5m ani v nicem podobnem nejel, ale vsem co to popisuji docela verim, ze musi byt neco neuveritelneho (mozna az uchylne zabavneho) proletet zatackou v 2,5t aute stylem jakemu by mel problem se***vat kdejaky "pravoverny sportak". Ta mastodontnost ve spojeni s tim co ta auta umi musi mit sve vlastni kouzlo.
Ano, je to taková trochu perverzní radost z jízdy, ale je tam. Bavíš se jinak než v lotusu, ale bavíš. Okruh pro ta auta není domácí prostředí, ale fungují na něm líp, než nějaká běžná verze klasické karos. varianty konfekčního auta. A v kombinaci s pohodlím ekvivalentním k vyšší střední, dostatku síly v běžném provozu a praktičností danou 4x4 a velkým kufrem, umím pochopit, že někdo, kdo nechce nebo nemůže, třeba kvůli prostoru, mít tři auta sáhne po něčem takovém.
Tech lidi v superdrahych "all in one" SUV a velkych kombicich, co je navic pouzivaji krome toho bezneho jezdeni i pro nejake serioznejsi jezdeni po okruhu bude tak malo, ze je oproti tem majitelum "all in one" HH a spol. muzeme nazvat vyjimkami. Snad kazdy, kdo trochu vazneji jezdi na okruhu, si bud casem vytvori ze sveho "all in one" civilne jenom tezko pouzitelny vuz, nebo si poridi dalsi auto vylozene jenom na podobnou zabavu.
Opacne, kdyz sjedu z dalnice na okresku, muzu to prasit i ve svem turbodieselovem kombi tak, ze se ev. spolujezdci dela spatne >😁 A jestli jsi jel někdy treba v nejakem tom Porsche, ktere zminujes, tak zrovna snad kazde se da pouzivat jako plnohodnotny daily car, bez skoro jakehokoli ustupku v pohodli a luxusu.
Ale mas pravdu v tom, ze je to jen o uhlu pohledu, sam to pisu vys o tom nadzvukovem bagru. Kdyz nekomu udela radost, at si ho poridi, bude to mit urcite taky svoje kouzlo ho rozpohybovat. Navic si muze na rozdil od nas ostatnich i vybagrovat nejakou tu jamu pro radost.
Opacne, kdyz sjedu z dalnice na okresku, muzu to prasit i ve svem turbodieselovem kombi tak, ze se ev. spolujezdci dela spatne >😁 A jestli jsi jel někdy treba v nejakem tom Porsche, ktere zminujes, tak zrovna snad kazde se da pouzivat jako plnohodnotny daily car, bez skoro jakehokoli ustupku v pohodli a luxusu.
Ale mas pravdu v tom, ze je to jen o uhlu pohledu, sam to pisu vys o tom nadzvukovem bagru. Kdyz nekomu udela radost, at si ho poridi, bude to mit urcite taky svoje kouzlo ho rozpohybovat. Navic si muze na rozdil od nas ostatnich i vybagrovat nejakou tu jamu pro radost.
V caymanu ve čtyřech na hory? >😁
Tohle vážně nikam nevede...
Tohle vážně nikam nevede...
Ne, podivej se lip. Reaguju na prispevek o dojizdeni do prace.
Já vím, že nepíšeš o horách a caymanu, ale já ano, píšu o horách, resp. univerzalitě ostrého suv jakožto plnohodnotného rodinného auta. V tom kontextu nedává smysl psát o caymanu jako použitelném dailycaru, jako on je použitelná i motorka, to suv umí v tomto ohledu mnohem víc.
OK. Ja pochopim spis MX5 Cup, nekdo jiny bude fandou okruhoveho serialu X5 Cup. Kazdemu co jeho jest :yes:
To už se kopeš do vlastního zadku, psal jsem tu už několikrát, že těžko bude někdo tahle auta brát jako něco na okruhové závodění, tím přece není ani ta cupra v kobíku, ale pokud je tam vezmeš, rozhodně se nemusejí stydět, za to co umí. To je rozdíl, a myslím, že k pochopení je to celkem snadno...
Jeden o voze, druhy o koze, vid. Pro me je sebesilnejsi SUV na okruhu proste absurdita, to je urcene snad tak na to tvoje x-krat zminovane jezdeni na lyze s celou rodinou na hory. Nejde ani o nejake zavodeni, pochybuju, ze bych se bavil s rychlou stodolou projizdenim alpskych prusmyku, nebo i obycejnych utazenych zakroucenych okresek za humny. At by ta stodola mela jakykoli motor a podvozek.
Urcite znas aspon z YouTube ty nemecke instalatery nebo co jsou zac, jak pravidelne brazdi Nordschleife s pracovni dodavkou a snad kompletnim vercajkem a materialem na stresni zahradce. To je (nejenom?) pro me stejne uhozene, ale stejne tak me to nevadi, kazdy jsme z jineho testa a ti chlapici se urcite kralovsky bavi. Nekoho to bavi asi zase s SUV, nemyslí si, ze proti takovym lidem cokoliv mam.
Urcite znas aspon z YouTube ty nemecke instalatery nebo co jsou zac, jak pravidelne brazdi Nordschleife s pracovni dodavkou a snad kompletnim vercajkem a materialem na stresni zahradce. To je (nejenom?) pro me stejne uhozene, ale stejne tak me to nevadi, kazdy jsme z jineho testa a ti chlapici se urcite kralovsky bavi. Nekoho to bavi asi zase s SUV, nemyslí si, ze proti takovym lidem cokoliv mam.
Jinými slovy, suv na okruhu není o nic absurdnější než rodinný kombík, to je co říkám, ty chceš používat věci k tomu, na co jsou určeny, ok, pak na okruhu nedává smysl ani přebouchaný hatchback, který za účelem ježdění po okruhu nikdo nestavěl. To je celé, ty pořád hledáš míru, "hatchback je ještě ok, ale suv už ne...", jenže ta míra závisí čistě na osobní prioritě, obecně prohlášení o absurditě prostě neplatí, viz. první věta.
Tohle už je plácání se ve vlastních preferencích, moje varianta vyjížďky na okruh je taky suv, za kterým je podvalník s caymanem, ale je to otázka osobní volby. Nevidím důvod, proč ohrnovat nos nad někým, kdo chce vše v jednom a na okruh si vezme ostrého mastodonta. Co se schopností těch aut na okruhu týká, doporučuju zkusit, mnohým po projížďce s některou z těchto nabušených krabic spadla brada.
Nedovolil bych si nekoho nejak soudit a uz vubec ne za jeho auto. Tu absurditu jsi ted vyjadril i sám svymi slovy o ostrem mastodontovi. Uhel pohledu, kdyz se to nekomu libi, at s tim jezdi klidne po okruhu nebo za roh pro decko do skolky. Ja preferuju pouzivat pro konkretni ucely adekvatni prostredky, neporizovat si ty nadzvukove bagry.
A proč ne, nadzvukový bagr je sice nesmyslný příklad, ale jinak trocha praštěnosti a nemístnosti nemůže být na škodu, nakonec v těch nabušených suv je víc přízemnosti, díky jejich praktičnosti, než v okruhovém speciálu. S těmi esůvéčky nikdo přece závody na okruhu jezdit nebude, ale při volných jízdách se jejich řidič nemusí za jejich schopnosti stydět.
Vůbec, tuhle otázku přiměřenosti či vhodnosti, resp. ptaní se po smyslu, si museli klást už hoši, kteří nacpali do malého kupé V8 a vymysleli pony/muscle car nebo konstruktéři první M5... Ostrý manažerský sedan? K čemu, co je to za blbost? No, a ono to smysl tisícům lidem dává, už několik desetiletí.
Vůbec, tuhle otázku přiměřenosti či vhodnosti, resp. ptaní se po smyslu, si museli klást už hoši, kteří nacpali do malého kupé V8 a vymysleli pony/muscle car nebo konstruktéři první M5... Ostrý manažerský sedan? K čemu, co je to za blbost? No, a ono to smysl tisícům lidem dává, už několik desetiletí.
A co je na tom zle? Spominat na toto auto, a jemu podobne zverstva, je ako citit nostalgiu za zapalom pluc pred 16 rokmi.
Ty máš asi auto iba ako dopravný prostriedok.
Skoro mám z tebe pocit jako kdyby jsi měl poměrně rozšířenou chorobu zvanou bmw-komplex, postižení vidí rudě jen při zmínce o BMW, nejlépe X6 nebo X5. Přitom tyto pacienty nikdo nenutí, aby v nich jezdili, když se jim nelíbí nebo jim nevyhovují. 😉
V SUV takový motor možná někdo vyhledává, ale tím, že nemám blízko ke kategorii SUV, proto ani nechci hodnotit absenci V12 v této kategorii.
[odkaz]
Pokud jde o slovo "sportovní", to lze chápat velmi široce, na jedné straně sport hlavně jako zábavu za volantem až po, na straně druhé, maximální efektivitu, rychlost, mezi tím spousta prostoru pro libovolný mix. Když jsem před lety na Salzburgringu honil v tehdejší novince X5M empětku, byl jsem vyřehněnej, v každé zatáčce jsem kroutil hlavou, jak to auto funguje, a že se M5ky dá pohodlně držet. A zábava to byla taky, jen jiná než v nějaké placce, prostě pořád žasneš jak takový mastodont zaklekne, podrží a se zafuněním vystřelí ze zatáčky. A to ta X5M působí např. proti stodole stodol Rangi V8 jako ryzí športler, a s Rangem je na okruhu prd.el nejskutečná, při akceleraci sedne na zadek, pak ho mrskneš do zatáčky, náklon, limit, plyn, kousek se sklouzneš, a bim, s krásným duněním do další... Ano, nejsou to auta jemných nuancí při hledání ideální stopy, ale efektivní jsou. A nejen na okruhu, věř že i obyčejná verze jízdně schopnějšího suv typu cayenne nebo X5 si třeba na hřišti všech zaklínačů se sportem, na klasické rozbité okresce, dá libovolný HH ke svačině, už jen proto, že HH s tuhým podvozkem na hrbolech a dírách skáče zleva doprava, kdežto podstatně měkčí podvozky suv s delším zdvihem odpružení se drží povrchu. Sám preferuju posaz co nejníže k zemi a mám radši menší a lehčí auta, ale protože jsem esuvéček vyzkoušel hodně a vždycky nějaké doma mám, jsem dalek toho, abych se ušklíbal nad jejich ostrými verzemi, když vidím nějaké to SVR, X?M, GTS tak určitě nemám o majiteli jasno, v tom autě může být klidně pozér, ale tak i řidič, který ví, a chce prostě all in one v esuvéčkovém balení. 😉