Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropské Automobily roku: Renault 9 (1982)

11 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
se otci podařilo vyšmelit od jeho kamaráda jedenáctku ve verzi GTD stříbrné barvy, [odkaz] . Doma jsme na to koukali jako na zjevení. Vůbec nám nevadilo, že to auto má na krku už 150 tisíc, že žhavící svíčky už to měly za sebou a v zimě jsme měli furt vybitou baterku, že v interiéru jsme pořád nějaké kousky plastu lepili na svá místa, a že sedačka řidiče to už měla za sebou. Jedině co mě teď napadá, tak zadní zkrutka byla celkem v kondici a a když to auto jelo, tak to byl pořád zážitek o level výše než jízda ve š 120, nebo žigulíku, popř. dacii. 😉
(Takže R11 je moje srdcovka z mládí a doufám, že kolega Ozzman to ocení 😄 )
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Když to auto jelo... tím je řečeno vše! Horší krám jsem neměl! 8-s :no: :no: :no:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ádo, já to auto zas tolik neoslavuji, spíš svůj příspěvek míním jako ilustraci, jak jsme byli socialismem deformovaní.
Jinak sis naklikal /nebo ti někdo naklikal/ moc palců. Tolik lidí článek o R11 ani nevidělo. 😉
swifter
Pro si pořád kupuješ ty Renólty, vždycky přijde zklamání 😉
ericn
Dost by mě zajímalo, jak R11 Turbo jezdí 😉 R11 celkově se na silnicích už nevidí, ani nevim kdy naposled jsem ji viděl, ale pěkný kousek z Renaultí historie :yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jestli víš jak jezdí Uno Turbo, tak zhruba podobně jede R11 Turbo. Ve zkratce: jako hovado. Měli jsme krátce jeden bílý kousek a jelo to jako z praku, i když z toho cákal olej jak z friťáku. Na pohled nenápadné auto, ovšem na zadku s velkým nápisem TURBO. Srandovní bylo, jak se s tím furt chtěl někdo honit, protože v dnešní zblblé době si myslel že je to turbodýzl >😁
peterle
R12 podľa mňa nahradil R18, nie R9.
Arese
Přesně, ušetřil jsi mi práci s psaním! 😄 I když je nutno říci, že řada 9/11 vlastně nahradila i tu dvanáctku, protože ta se udržela v Evropě ve výrobě až do roku 1980.
Arese
Dodnes si vzpomínám na tuzexové R9 TL, které bylo občas možno vidět i na silnicích tehdejší ČSSR. R11 měla v roce 83 dokonce velikou titulní fotku na obálce SM, Renault byl (spolu s Fiatem) občas soudruhy vzat na milost, takže se pak o nich smělo i něco většího napsat.
Auta to byly symaptická, tedy až na tu přehnanou světlou výšku a hlavně tu obrovskou mezeru mezi vozovkou a zadkem auta v nenaloženém stavu... :-!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A v naloženém stavu jsi řešil opačný problém. 😄
pláša35
Těší mne, že si redakce vzpomněla na tento vůz. Byl to tátův sen jezdit v R11, když byl můj otec v mém věku. Tehdy mu však kamarád poradil, aby raději koupil Š 120, model M, v nějaké vyšší výbavě a to kvůli dílům. Táta škodovku později prodal a v r. 97 přijel s bílou, ojetou, pětidveřovou R11, tuším rv. 89. Pamatuju si, jak jsem byl unešen z tohoto vozu kvůli jeho pohodlí. Těžko jsem chápal jako malý kluk, že doma máme novou Felicii a že ta je mnohem méně pohodlná a hbitá na rozdíl od Renaultu. Táta měl 1,7l, tuším 54 kW se vstřikováním. Tolikrát omílaná spolehlivost byla, na rozdíl od Š120, příkladná. Jen jednou se vybila baterka, když jsme byli na Slapech. Myslím, že to byla navíc naše vina. Táta měl R11 deset let než se odebrala do věčných lovišť. Rád na ní vzpomínám. Renaultu čest a slávu!